Olemme olleet n vuoden yhdessä ja aikaan on mahtunut paljon ihania hetkiä ja myös paljon ongelmia.
Viime aikoina olen paljon pohtinut pitäisikö minun erota, vai yrittää jatkaa kumppanini kanssa, jota rakastan. Luottamustani on varjostanut kumppanini treffipalstojen käyttö. Me olemme tavanneet netissä ja hän on jatkanut näiden samojen sivujen tutkimista. Hän sanoo että se on vain tapa hänelle ja muita intiimejä syitä.
Tämä jostain syystä kuitenkin loukkaa minua ja kumppanini ei pysty tätä ymmärtämään.
Viimeisin väliemme hiertävä asia oli, kun kumppanini halusi mennä ennustajalle.
Omat arvoni ei sovellu siihen ja keskustelimme asiasta. Sovimme, että asia on tietenkin ok hänen päätös, mutta minä en halua siihen osallistua mitenkään.
Sain jälkikäteen tietää, että ennustaja oli tehnyt myös minusta jonkin tulkinnan ja ennustuksen. Tämä oltiin tehty syntymäajastani, jonka kumppanini oli kertonut ennustajalle. Samoin hän oli kertonut, missä asun ja mistä olen kotoisin ja millä alalla työskentelen.
Pienellä paikkakunnalla nämä ovat aika yksilöiviä tietoja ja olen muutenkin tarkka yksityisyydetäni, jonka kumppanini tietää.
Hän ei taaskaan nähnyt tässä toiminnassaan ongelmaa.
Onko kumppanilta liikaa vaadittu ymmärtämään näissä kohdissa? Onkohan rakkaus vähissä?
Luottamuksesta suhteessa
7
456
Vastaukset
- outoameninkiä
Jokainen menettää yksityisyyttään väistämättä parisuhteessa. On kumppanin kavereita, joille kerrotaan joskus intiimejäkin aisioita. Ennustajalla käynti on varmasti ollut kumppanillesi tärkeää, ja jos hän pitää sinua tärkeänä ihmisenä elämässään, olisi suorastaan outoa, jollei hän kertoisi sinusta ennustajalle. Näkisin tämän myönteisenä asiana, vaikka itsekään en usko tuollaisiin "ennustuksiin".
Sen sijaan en voi ymmärtää, miksi joku olisi seurustelun alettua treffipalstoilla millään verukkeella. Tämähän on suorastaan sodanjulistus teidän suhdettanne vastaan. Kun olette tavanneetkin netissä, tämä asia vain korostuu. Hän käytöksellään vähättelee suhdettanne ja kertoo epäsuorasti, että muitakin vaihtoehtoja olisi tarjolla tai ainakin suunnitteilla.
Jos itse kohtaisin tuon viimeksi mainitun asian kumppanin taholta, olisi eroaminen hyvin, hyvin lähellä. Riittäisikö se yksin eroon, eheki, mutta kerroit, että muitakin ongelmia on. Osaatteko niistä keskustella ja mahdollisesit ratkaista niitä tulevaisuudessa? Siihen vastaus antaa vastauksen myös suhteen tulevaisuudelle. - Äläannaperiksi
Deittipalstoilta haetaan seuraa, flirttailukaveria ja kurkkailaan onko ketään uutta kiinnostavaa. Kyllä sinä itsekin tiedät ettei treffisaitelle mitään muuta käyttöä ole.
Reilummin tekisi kun sanoisi rehellisesti, ettei ole varma teidän suhteesta eikä ole valmis aivan täysin sitoutumaan, tai jos haluaakin avoimen suhteen.
Kaiketi hän tietää että jos sanoo suoraan että kattelee muita, lopetat suhteen ja hän haluaa pitää sinut kun muutakaan ei ole tarjolla.
Yhtäkaikki, sinun tunteesi tuossa asiassa ei häntä selvästikään kiinnosta eikä aio muuttaa tapojaan, ei edes salaa sitä että treffipalstan tarjontaa aikoo jatkossakin tsekkailla.
Ennustushommaan en osaa sanoa muuta kuin että siinäkään sinun ajatuksesi eivät häntä kiinnostaneet. Jos on muitakin ongelmia, ne juontavat helposti tuosta samasta asiasta: arvatenkaan hän ei ole rakastunut sinuun eikä siksi panosta suhteeseen ja sinusta välittämiseen.
Sinuna lopettaisin suhteen ja alkaisin etsimään toista kumppania. - Kysymysxx
”Onko kumppanilta liikaa vaadittu ymmärtämään näissä kohdissa? Onkohan rakkaus vähissä?”
Sinähän oot ihan vietävissä. Eihän sulla ole mitään syytä luottaa eikä ymmärtää häntä, hän etsii aktiivisesti seuraa treffisaitilta. Sanooko sulle ettei se mitään merkkaa ja mitä vielä höpöjä ”intiimejä syitä” ja sinä uskot, voi hyvänen aika. Nyt herätys.
Jos elämänarvot ovat teillä muutenkin erilaiset (ennustaja), ei teidän suhde ole kovin vakaalla pohjalla. Olette nyt sen aikaa olleet että toisen alkaa tuntemaan sen verran hyvin, että osaat kyllä ratkaista onko tuo se ihminen joka on sulle hyvä ja oikea. Onko hän edes rehellinen? - AGERO
Olen pahoillani puolestasi jo siksikin että olet kestänyt tilannetta yllättävän kauan..no on teillä ollut hyviäkin hetkiä ...muuten sinä olisit lähtenyt jo ajat sitten.
Jos sinun puheesi ja arvostuksesi on miehelläsi noin alhaalla niin vaikea on jatkaa,mutta jos haluat sitä jatkaa otat asian puheeksi perusteellisesti ja pistät miehesi kuuntelemaan...ja jos ei ota tarpeeksi kuuleviin korviinsa ja jatkaa omia puuhailujaan niin varmasti tiiät mitä tehdä. Jos ja kun häntä rakastat niin kannattaa todennäköisesti yrittää vielä kun vaan jos itse niin myös tunnet... ja luulisin niin että tunnet,koska sinä häntä kumminkin vielä rakastat.
Ongelmatonta ihmissuhdetta et kuitenkaan koskaan tule löytämään. Rakkaus on myös hyväksymistä asioissa mistä ei välttämäti pidä. Mitä tahansa ei pidä hyväksyä tietenkään...onnea sinulle että löydät sitä rakkautta vielä hänestä sinuun..jos et tiedät mitä teet. - OnkoVAihtoehto
No onhan tuo hankala tilanne ja jos kerta asutte pienellä paikkakunnalla(max. 10000 asukasta) ja jos olet vielä "julkisessa" ammatissa kuten esim hoiva-alalla tms.
Mutta mutta.. Mietihän tarkkaan, onko se suhde kuitenkaan sen arvoista sillä rakastamisen ja hyvien hetkien verukkeellakaan. Ja kun käsitin ainakin kirjoituksestasi, ettei teillä ole esim. yhteisiä lapsia tai asuntovelkaa tms ja yhteiseloakin on "vain" vuosi takana.
Kun käytös kerta loukkaa sinua ja osa siitä jopa yksityisyyttäsi.
Kun kyllähän sen nyt jokainen kuitenkin tietää, mitä ko palstoilta haetaan ja se ei muutu kyllä miksikään vaikka mitä selittäisi. En nyt tarkoita muuta kuin antaa näkökulman asioihin..
Ja kun uskollisuus sekä rehellisyys on niitä ehdottomia perusasioita suhteessa, joihin kummankin kuuluu sitoutua suhteessa ilman eri sopimista tai rajojen laittamista. - öälölsds
Kumppanisi toki itse päättää, kenelle hän kertoo asioita. Vaikka olisi kyse sinun syntymästä tai työpaikasta. Ne eivät ole sellaisia yksityisiä tietoja, joita normaalisti ei saisi kertoa vaikka työkaverille, tai kenelle tahansa. Miksi ennustaja ei saisi tietää, kenen kanssa nainen seurustelee? Jotenkin absurdi ajatus. Siis, minäkään ei pidä ennustajaa minään muuna kuin hömppänä, mutta en silti ymmärrä, miksi teet tuosta tuollaisen "loukkauksen" mielessäsi. Minusta lähinnä hassua, että aikuinen ihminen haluaa käydä ennustajalla.
Treffipalstoilla roikkuminen sen sijaan on isompi juttu... Itsekään en hyväksyisi. Kyllä kuulostaa vaikealta yhtälöltä.
Ensinnäkin tuo treffipalstalla pyöriminen kertoo jonkinlaisesta rauhattomuudesta ja koukkuunjäämisestä.
Toiseksi. Tuon kaltainen taikauskoisuus olisi minulle ihan show stopperi. En pystyisi luottamaan ihmisen tekevän tiukan paikan tullen järkeviä päätöksiä, jos hän on voimakkaasti taikauskoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925288
- 564121
- 252229
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282078Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281280Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201066T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001- 211000