hellunailahkosta

ääniäjaääniää

en ymmärrä, kun. Ne Helluntai - ihmiset puhuu : Jumala puhui minulle / paholainen sanoi, jne,

noh, mä en kuule mitään ääniä Päässäni !!! Että puhuuko Jumala Helluntaipastoreille samoin kuin Moosekselle.


Vähän nuo heidän äänet.... mietityttää ????


Vaisto minulla on kyllä, vaan ei mitään Ääniä !????

46

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noissaäänissä

      Mikä siinä on niin häiritsevää ?

      • Itse olen lukenut mt-hoitajaksi ja minulla mielialalääkitys kumminkin. Äänet kuuluvat vaaleihin ja skitsofreniaan.. En kuule ääniä mutta tiedä että ne jotka kuulevat ovat sairaita.


      • mitenseon
        auroraboreallis kirjoitti:

        Itse olen lukenut mt-hoitajaksi ja minulla mielialalääkitys kumminkin. Äänet kuuluvat vaaleihin ja skitsofreniaan.. En kuule ääniä mutta tiedä että ne jotka kuulevat ovat sairaita.

        Raamattuhan on täynnä Jumalan puhetta kuulevia ihmisiä.

        olivatko he kaikki sairaita?


      • mitenseon kirjoitti:

        Raamattuhan on täynnä Jumalan puhetta kuulevia ihmisiä.

        olivatko he kaikki sairaita?

        Jos he kuulivat ääniä ovat he nykysairaanhoitoluokituksen mukaan kaikki skitsofreenikko ja. Pelätty leima ihmiseen joka kertoo paljon yhteiskunnasta. Ihmiset ovat vaativia ja kovia. Ennemmin siis varoisin terveitä kuin niitä sairaita.


      • capiche
        mitenseon kirjoitti:

        Raamattuhan on täynnä Jumalan puhetta kuulevia ihmisiä.

        olivatko he kaikki sairaita?

        Tuskin kuulivat ääniä, vaan Jumala puhui heidän sisimpäänsä.

        Jumalan puhe on rationaalista ja rauhallista, silloinkin kun Hän käskee tekemään hieman epätavallisia asioita. Jumalan puhetta kuuleva elää myös koko ajan todellisuudessa ja hän voi lähteä siitä tilanteesta maallisiin puuhiinsa.

        Skitsofreniassa äänten kuuleminen on useimmiten kaoottista ja pelottavaa. Ja sairaus vie todellisuuden tajun. Elämä on vaikeaa, kun ei tiedä mikä on totta ja mikä on harhaa.


      • Ei se ettei kuule korvien kuultavaa ns. Jumalan ääntävaan ns. Kuulee sen jonain sisäisesti aistittavissa olevana tunteena välttämättä tarkoita että ihminen on sen terveempi.. Kyseessä voi nimittäin olla harhaluulot. Jotka on hallitsevia siinä toisessa psykoosisairaudessa eli kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä.
        Ihmisyyttä... Sanoisin näitä paljon nähneenä ent. Mielenterveyhoitajana.
        Pahus kun tää tabletti syöttää isoja kirjaimia joka pisteen jälkeen.


      • Samaatietä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei se ettei kuule korvien kuultavaa ns. Jumalan ääntävaan ns. Kuulee sen jonain sisäisesti aistittavissa olevana tunteena välttämättä tarkoita että ihminen on sen terveempi.. Kyseessä voi nimittäin olla harhaluulot. Jotka on hallitsevia siinä toisessa psykoosisairaudessa eli kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä.
        Ihmisyyttä... Sanoisin näitä paljon nähneenä ent. Mielenterveyhoitajana.
        Pahus kun tää tabletti syöttää isoja kirjaimia joka pisteen jälkeen.

        Terve taas ! Saanko kysuä mitä kuuluu?


      • Samaatietä kirjoitti:

        Terve taas ! Saanko kysuä mitä kuuluu?

        Hyvää mulle kuuluu.. Tai no sitä tavallista.. Työtä ja lepoa. Entäs itsellesi?


      • Samaatietä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Hyvää mulle kuuluu.. Tai no sitä tavallista.. Työtä ja lepoa. Entäs itsellesi?

        Kiitos kysymästä! Tavallista. Välillä mennään vähän alamäkeä, toisinaan taas ylä.
        Kuulostaa mun korviin ihanalta tuo, että teet työtä, mitä se aina milloinkin on.
        Omat työt niin vähissä, niin ihana, että joku pystyy tekemään 😊Tulee hyvä mieli siittä.


      • aureabollis-tohtori
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei se ettei kuule korvien kuultavaa ns. Jumalan ääntävaan ns. Kuulee sen jonain sisäisesti aistittavissa olevana tunteena välttämättä tarkoita että ihminen on sen terveempi.. Kyseessä voi nimittäin olla harhaluulot. Jotka on hallitsevia siinä toisessa psykoosisairaudessa eli kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä.
        Ihmisyyttä... Sanoisin näitä paljon nähneenä ent. Mielenterveyhoitajana.
        Pahus kun tää tabletti syöttää isoja kirjaimia joka pisteen jälkeen.

        Voi kun olet liian myöhään syntynyt. Olisi sinulla ollut paikka Johanneksen, tai kuka sen nyt näkikään, olisi jäänyt kirjoittamatta, kun tohtoroisit kirjoittajaa ja kertoisit, ettei Jumala ilmoita mitään vaan olette hulluja.
        Näin auroraboreallis olisi erinomaisen lääkinnällisen diaknoosin saanut aikaiseksi ja raamatusta olisi jäänyt pois yksi mielenhäiriö kirjoitus.
        Hienoa, kun joku osaa rajata vain ymmärryksen tasolle asiat, eikä muuta ole olemassa.
        Eli omat kengänkärjet, jotka näkyvät jalassa on tosi, ja mikä on ulkopuolella on sairasta.

        Okei, hyvä auroraboerallis. Viisaustesi ja koulutuksesi näkyy ja olet hyvin oppinut.

        Seuraava potilas. MINÄ tiedän olen viisas ja oppinut. uskokaa minua


      • huuhaata
        aureabollis-tohtori kirjoitti:

        Voi kun olet liian myöhään syntynyt. Olisi sinulla ollut paikka Johanneksen, tai kuka sen nyt näkikään, olisi jäänyt kirjoittamatta, kun tohtoroisit kirjoittajaa ja kertoisit, ettei Jumala ilmoita mitään vaan olette hulluja.
        Näin auroraboreallis olisi erinomaisen lääkinnällisen diaknoosin saanut aikaiseksi ja raamatusta olisi jäänyt pois yksi mielenhäiriö kirjoitus.
        Hienoa, kun joku osaa rajata vain ymmärryksen tasolle asiat, eikä muuta ole olemassa.
        Eli omat kengänkärjet, jotka näkyvät jalassa on tosi, ja mikä on ulkopuolella on sairasta.

        Okei, hyvä auroraboerallis. Viisaustesi ja koulutuksesi näkyy ja olet hyvin oppinut.

        Seuraava potilas. MINÄ tiedän olen viisas ja oppinut. uskokaa minua

        Johanneksen ilmestys.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Kiitos kysymästä! Tavallista. Välillä mennään vähän alamäkeä, toisinaan taas ylä.
        Kuulostaa mun korviin ihanalta tuo, että teet työtä, mitä se aina milloinkin on.
        Omat työt niin vähissä, niin ihana, että joku pystyy tekemään 😊Tulee hyvä mieli siittä.

        Sulla on taas sitä lepoa mitä minä kaipaan enemmän elämääni. Vapaa-ajalla usein vain stressaan tulevaa urakkaa enkä pysty aina rentoutumaan paitsi jos on pitempi lepo. Oletko sinä kumminkin aikeissa palata takaisin töihin?


      • Samaatietä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sulla on taas sitä lepoa mitä minä kaipaan enemmän elämääni. Vapaa-ajalla usein vain stressaan tulevaa urakkaa enkä pysty aina rentoutumaan paitsi jos on pitempi lepo. Oletko sinä kumminkin aikeissa palata takaisin töihin?

        Haluaisin palata joskus takaisin töihin.
        Uskon, että tuo stressaaminen vapaa-ajalla melko yleistä.
        Tykkätkö työstäsi? Onko se kiireistä? Kuin raskasta?


      • Samaatietä kirjoitti:

        Haluaisin palata joskus takaisin töihin.
        Uskon, että tuo stressaaminen vapaa-ajalla melko yleistä.
        Tykkätkö työstäsi? Onko se kiireistä? Kuin raskasta?

        No.. Kun ajattelen että huomenna taas pullan paistoa ja siivoamista niin tuntuu ettei jaksais mutta kun se tilanne on päällä niin siinä vaan touhutaan eikä väsytä. Ihmettelen että mitä oikein tätä stressaan. Sulla ja mulla on aika samanlainen työ.. Ihmiset.. hoitsuja ollaan paitsi että se on mulla nykyisin enemmän vaan siivoamista. Ei kiire muualle kuin kotiin.


      • Samaatietä
        auroraboreallis kirjoitti:

        No.. Kun ajattelen että huomenna taas pullan paistoa ja siivoamista niin tuntuu ettei jaksais mutta kun se tilanne on päällä niin siinä vaan touhutaan eikä väsytä. Ihmettelen että mitä oikein tätä stressaan. Sulla ja mulla on aika samanlainen työ.. Ihmiset.. hoitsuja ollaan paitsi että se on mulla nykyisin enemmän vaan siivoamista. Ei kiire muualle kuin kotiin.

        Olis ihanaa, kun tulisit mulle siivoaa yms!! 😀 tai joku.....
        Oletko yksityisessä firmassa töissä tai kaupungin?


      • kauanhellari
        auroraboreallis kirjoitti:

        Itse olen lukenut mt-hoitajaksi ja minulla mielialalääkitys kumminkin. Äänet kuuluvat vaaleihin ja skitsofreniaan.. En kuule ääniä mutta tiedä että ne jotka kuulevat ovat sairaita.

        Olen ollut uskossa melkein 47 vuotta ja olen kokenut Jumalan antamaa rauhaa, johdatusta ym. mutta en ole kuullut koskaan aistihavaintona jumalanääniä. Minulla ei ole ollut koskaan mielenterveyshoitoja ja en ole saanut lääkkeitä, joten sairaudenkaan vuoksi en kuule ääniä.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Olis ihanaa, kun tulisit mulle siivoaa yms!! 😀 tai joku.....
        Oletko yksityisessä firmassa töissä tai kaupungin?

        Yksityinen firma on.


      • Samaatietä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Yksityinen firma on.

        Oukkei...tosi arvokasta työtä teet ❤


      • RauhaMaassa
        kauanhellari kirjoitti:

        Olen ollut uskossa melkein 47 vuotta ja olen kokenut Jumalan antamaa rauhaa, johdatusta ym. mutta en ole kuullut koskaan aistihavaintona jumalanääniä. Minulla ei ole ollut koskaan mielenterveyshoitoja ja en ole saanut lääkkeitä, joten sairaudenkaan vuoksi en kuule ääniä.

        Sen ainoan kerran, osallistuessani helluntais-seurakunnan telttakokoukseen heräsin huomaamaan mitenkä heidän Jumalansa on täydellisesti "epäjärjestyksen jumala". Käsittämätöntä kirkumista ja suut vaahdossa jankuttaen jotakin "WOO-DOO" kieltä, josta kukaan ei saanut mitään selvää. Teemana oli jankutus "Jeesus on IHANA". En huomannut ketään joka olisi edes muistuttanut minulle Jeesuksen mukana olemisesta. Sain helposti tunteen, miten se olikin "Paholainen", joka siellä teltassa riehui. Poistuin kauhistuneena, enkä halua sitä samaa kokea koskaan. Nyt tutkin
        levollisesti tyynenä, rauhallisessa ympäristössä, se helpottaa aivojen toimintaa totuuden löytämiseen ilman ulkopuolisia häiriöitä.


    • capiche

      Ei tietenkään tarkoita korvin kuultavaa ääntä, vaan sisäistä ohjaavaa ääntä. Useimmiten Jumala puhuu raamatun sanan kautta, mutta elämän tärkeissä risteyskohdissa voi puhua myös muuten.

      En itse sano kevyesti, että Jumala puhui minulle. Olen kivuliaan tietoinen, ettei kaikki uskovaisenkaan päähän pälkähtävä ole Jumalan puhetta. Mutta kyllä minullakin on kokemuksia, jotka voi tulkita vain Jumalan puheeksi. Ilman niitä en olisi ehkä edes hengissä tai olisin kääntynyt elämässä väärään suuntaan.

      • Varovaisuus

        Capiche. Ensiksi on otettava selville onko kaikki totta mitä raamatusta luetaan ? Sen tutkiminen ei ole mahdollista lyhyessä ajassa. Omakohtaisesti tutkimiseni on kestänyt yli 60 vuotta, ja mitä vanhmmaksi tulen, sitä enemmän löydän ristiriitaisia selityksiä. On hyvä muistaa, miten helposti esiintyy "käännösvirheitä", vaikeasta alkukielestä, ja lisäät siihen kirkkokuntien omat sepustukset, pelkän luulonsa perustein. Vanha testamentti on osiltaan eniten harhauttavin, vaikka uudessakin niitä löytyy. Jos henkilöllä on totuudellinen innostus tutkia kirjoituksia, niin ehkä siitä on hänelle hyötyä. Tahallinen harhaoppinen saa takuulla ansaitun rangaistuksensa. Olkaamme siis varovaisia.


    • kysynn

      - maallisia tai taivaallisia asioita
      - joskus sähkömieskin opetti että salamat iskee maasta ylöspäin eikä taivaalta alaspäin -tietysti uskoin että ammattimies ei valehtele vaan puhuu totuutta
      - ?

      • capiche

        Suurin osa Jumalan ja PH:n puheesta liittyy uskossa kasvamiseen. Mutta kyllä Jumala ohjaa ihan maallisissakin asioissa.

        Olin rukoillut jonkun aikaa työasioihin liittyen. Heräsin eräänä yönä sikeästä unesta, mikä oli jo sinällään epätavallista. Sängyn laidalla istuessani sisimmästäni nousivat selkeästi sanat : sinun rukouksesi on kuultu ja saat tänään tarjouksen, joka sinun tulee ottaa vastaan. Minulle soitettiin iltapäivällä, että meillä on hätätilanne USA:ssa, pystyisitkö lähtemään viikon varoitusajalla?

        Siitä alkoi neljän vuoden jakso Houstonissa ja Jumala oli järjestänyt sen ajan ihmissuhdeasiatkin. Erään seurakunnan nainen oli rukoillut itselleen ystävää. Ja Jumala oli luvannut, että kyllä se tulee. Jumala johdatti minut sadoista kirkoista juuri hänen kirkkoonsa. Ja kun ensi kerran tapasimme, niin nainen tiesi heti, että tässä se rukousvastaus seisoo:) Olemme olleet ystäviä 30 vuotta.

        Yksi uskovainen n suomalainen nuori mies oli tulossa Houstoniin. Yhteinen pintapuolinen tuttava oli hänelle Suomessa maininnut, että minä asun kaupungissa. Hänellä ei ollut antaa miehelle yhteystietoja. Mies ryhtyi rukoilemaan, että pliis Jumala, johdata minut yhteen sen Capichen kanssa.

        Ja kuinkas ollakaan, mies päätyi Houstonin sadoista kirkoista juuri minun kirkkooni. Kirkossa oli tuhansia jäseniä, joista tunsin vain muutaman. Hän kertoi penkissä istuessaan vieruskaverilleen tulevansa Suomesta. Vieruskaveri sanoi, että sepäs sattui, tuo sinun edessäsi istuva Capiche on nimittäin myös suomalainen. No, ei siinä sen enempää, käytiin syömässä ja juteltiin hengellisiä. Mies oli tietenkin rukousvastauksestaan innosta pinkeänä. :)


      • AAMENjaPISTE

        Kristityillä ei ole koskaan ollut KIRKKOJA, joissa he kokoontuivat. Oli ainoastaan SEURAKUNTIA
        joissa ihmiset kokoontuivat. Jeesus ja hänen Apostolinsa eivät koskaan yllyttäneet kuulijoitaan keräämään RAHAA rakentaakseen komeita kirkkorakennuksia. Ne kaikki ovat tuhoon tuomittuja, koska niissä opetetaan pelkästään harhaoppeja, maapallon ja ihmiskunnan tulevaisuudesta.
        "NÖYRÄT PERIVÄT MAAN". Lue se uudestaan, "Perivät MAAN, eivät TAIVASTA". Taivas on jumalan TAIVAS, ja MAAN on hän antanut ihmisen lapsille, AAMEN, ja PISTE.


    • rthnrtnrtn

      Kerro lisää keskusteluistasi vai miltä susta itsestä tuntuu????

    • kysynn

      -onhan suomalaisillakin ääniä kuulevien yhdistys - mikspä luoja olis kuuloaistin kaan nisäkkäille luonut jos se maailmssa olisi tarpeeton elin jota ilmankin voisi tulla toimeen?

      • capiche

        Riippuu siitä mitä äänet sanovat sanovat. Joillakin äänet käskevät syömään tapettia tai jahtaamaan rauhan aikana nurkissa venäläisiä desantteja. Jokunen kristitty skitsofreenikko on myös luullut olevansa messias.

        Vai puhuuko "sisäinen ääni" sinulle asiosita, mistä on sinulle merkittävää hyötyä Jumala-suhteessa, elämässä tai ihmissuhteissa. Sisäinen ääni, jota myös Jumalan puheeksi sanotaan, on kerran pelastanut henkeni. Eikä se silloin edes ollutei hiljainen, vaan käskevä.

        Shoppailin työmatkalla kaikessa rauhassa tutun Lähi-idän kaupungin ostoskadulla, kun minua puhuteltiin: pysähdy ja käänny heti takaisin tulosuuntaan. Pidin juttua outona, mutta jotenkin tuntui, että nyt ei ole neuvottelun aika. Funtsin, että eihän tässä mitään menetä, korkeintaan saa nauraa itselleen.

        Naureskelin vielä itseironisesti siinä kävellessäni. Kun olin päässyt noin 1,5 korttelin päähän, niin autopommi räjähti juuri siellä missä olisin ollut, jos olisin jatkanut kävelyä. Kuulo meni paineaallon vuoksi kolmeksi päiväksi, siinä kaikki. Olen vakuuttunut, että minua varjeltiin.


      • capiche kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä äänet sanovat sanovat. Joillakin äänet käskevät syömään tapettia tai jahtaamaan rauhan aikana nurkissa venäläisiä desantteja. Jokunen kristitty skitsofreenikko on myös luullut olevansa messias.

        Vai puhuuko "sisäinen ääni" sinulle asiosita, mistä on sinulle merkittävää hyötyä Jumala-suhteessa, elämässä tai ihmissuhteissa. Sisäinen ääni, jota myös Jumalan puheeksi sanotaan, on kerran pelastanut henkeni. Eikä se silloin edes ollutei hiljainen, vaan käskevä.

        Shoppailin työmatkalla kaikessa rauhassa tutun Lähi-idän kaupungin ostoskadulla, kun minua puhuteltiin: pysähdy ja käänny heti takaisin tulosuuntaan. Pidin juttua outona, mutta jotenkin tuntui, että nyt ei ole neuvottelun aika. Funtsin, että eihän tässä mitään menetä, korkeintaan saa nauraa itselleen.

        Naureskelin vielä itseironisesti siinä kävellessäni. Kun olin päässyt noin 1,5 korttelin päähän, niin autopommi räjähti juuri siellä missä olisin ollut, jos olisin jatkanut kävelyä. Kuulo meni paineaallon vuoksi kolmeksi päiväksi, siinä kaikki. Olen vakuuttunut, että minua varjeltiin.

        Törmäsitkö ihmiseen vai oliko käsky tavallaan oma ajatuksesi?


      • KumpaaSEon
        capiche kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä äänet sanovat sanovat. Joillakin äänet käskevät syömään tapettia tai jahtaamaan rauhan aikana nurkissa venäläisiä desantteja. Jokunen kristitty skitsofreenikko on myös luullut olevansa messias.

        Vai puhuuko "sisäinen ääni" sinulle asiosita, mistä on sinulle merkittävää hyötyä Jumala-suhteessa, elämässä tai ihmissuhteissa. Sisäinen ääni, jota myös Jumalan puheeksi sanotaan, on kerran pelastanut henkeni. Eikä se silloin edes ollutei hiljainen, vaan käskevä.

        Shoppailin työmatkalla kaikessa rauhassa tutun Lähi-idän kaupungin ostoskadulla, kun minua puhuteltiin: pysähdy ja käänny heti takaisin tulosuuntaan. Pidin juttua outona, mutta jotenkin tuntui, että nyt ei ole neuvottelun aika. Funtsin, että eihän tässä mitään menetä, korkeintaan saa nauraa itselleen.

        Naureskelin vielä itseironisesti siinä kävellessäni. Kun olin päässyt noin 1,5 korttelin päähän, niin autopommi räjähti juuri siellä missä olisin ollut, jos olisin jatkanut kävelyä. Kuulo meni paineaallon vuoksi kolmeksi päiväksi, siinä kaikki. Olen vakuuttunut, että minua varjeltiin.

        Itselläni on vastaavanlainen kokemus, mutta siinä ei ollut räjähteitä. Jokainen liike jonka tein oli kuin kontrolloitua. Esitin ennen tapahtuman ratkaisua rukouksen, ja uskon sen aiheuttaneen henkeni säilymisen. Kun kaikki oli ohi, ja vaaratilanne sivuutettu, esitin Luojalle kiitokseni rukouksella. Pitkän ikäni aikana tapauksia on ollut muutamia, joista olen selvinnyt USKONI TAKIA.
        Joku saattaisi väittää niiden olleen "TUURIA". Yleisin kansan käsitys on se, että jos elämässä käy hyvin, niin se on onnea, mutta jos käy erittäin huonosti, niin se taas on KOHTALOA?


      • salattuaMannaa
        KumpaaSEon kirjoitti:

        Itselläni on vastaavanlainen kokemus, mutta siinä ei ollut räjähteitä. Jokainen liike jonka tein oli kuin kontrolloitua. Esitin ennen tapahtuman ratkaisua rukouksen, ja uskon sen aiheuttaneen henkeni säilymisen. Kun kaikki oli ohi, ja vaaratilanne sivuutettu, esitin Luojalle kiitokseni rukouksella. Pitkän ikäni aikana tapauksia on ollut muutamia, joista olen selvinnyt USKONI TAKIA.
        Joku saattaisi väittää niiden olleen "TUURIA". Yleisin kansan käsitys on se, että jos elämässä käy hyvin, niin se on onnea, mutta jos käy erittäin huonosti, niin se taas on KOHTALOA?

        Jatkan vielä sen verran, ettei kukaan lukijoista luule minun kuuluvan johonkin järjestäytyneeseen uskontoon taikka kulttiin. En siedä minkäänlaisia harhaoppisia pappien rakennelmia, missään muodossa. Täydellinen VAPAUS USKONNON KAHLEISTA, on kuin "SALATTUA MANNAA".


      • HelluHUHUJA

        Mietippäs miksi Jumala lähetti alkuperäiselle Israelin kansalle Apostoleja. Koska onhan se luonnollista puhua ja kuunnella toista ihmista kuin "kaikkivaltiasta mahtavaa voimaa, jonka ääni on kuin ukkosen jyrinää". Ihminen sokaistuu, ja menee voimattomaksi Jumalan edessä, niin valtava on voimaero. Siis älkää te helluntailet tulko tänne valhettelemaan, henkilökohtaisia kokemuksianne Kaikkivaltiaan Jumalan edessä. Te petätte lukijat ja itsenne.


      • onviisastasukua
        HelluHUHUJA kirjoitti:

        Mietippäs miksi Jumala lähetti alkuperäiselle Israelin kansalle Apostoleja. Koska onhan se luonnollista puhua ja kuunnella toista ihmista kuin "kaikkivaltiasta mahtavaa voimaa, jonka ääni on kuin ukkosen jyrinää". Ihminen sokaistuu, ja menee voimattomaksi Jumalan edessä, niin valtava on voimaero. Siis älkää te helluntailet tulko tänne valhettelemaan, henkilökohtaisia kokemuksianne Kaikkivaltiaan Jumalan edessä. Te petätte lukijat ja itsenne.

        aijai sentään kun onkin Jumalalla vain yksi puhetapa, eikö olekkin, eihän nyt sentään mikään Jumala saat a puhua hiljaa jota tuskin erottaa tai sitetn niin että kalliot halkeaa, on se vaan ihmeellisen viisas tuo ihmispolo joka noin osaa heti Jumalaa opettaa.

        jhatka vaan rohkeasti kun on noin paljon annettu viisautta.


      • kylläJumalapuhuu
        auroraboreallis kirjoitti:

        Törmäsitkö ihmiseen vai oliko käsky tavallaan oma ajatuksesi?

        No tärkeintä auroralle on saada se jumala pois laskuista, sama mikä muu vaihtoehto kelpaa kunhan vaan ei Jumalaa löydy mistään, eikö niin !

        miten meinaat pärjätä siellä viiimesellä tiskillä aikanaa, sitä kannattaa miettiä.

        mutat tuohon pommiin lisää sen verran että vast akuin eräästä sukulaisestani joka meni aikanaa amerikkaan monen muun tavoin ja siellä ökaivokseen töihin!

        eräänä päivänä ollessaan jossain onkalon perällä hän kuuli kuinka isoon ääneen huudettiin nimeään ja käskettiin tulla pois sieltä.

        mies totteli ja saman tien koko onkalo romahti, ja mies sai pitää henkensä.

        varmaan auroran mielestä mies vain törmäsi johonkin ja sitä rataa.


      • L_S
        capiche kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä äänet sanovat sanovat. Joillakin äänet käskevät syömään tapettia tai jahtaamaan rauhan aikana nurkissa venäläisiä desantteja. Jokunen kristitty skitsofreenikko on myös luullut olevansa messias.

        Vai puhuuko "sisäinen ääni" sinulle asiosita, mistä on sinulle merkittävää hyötyä Jumala-suhteessa, elämässä tai ihmissuhteissa. Sisäinen ääni, jota myös Jumalan puheeksi sanotaan, on kerran pelastanut henkeni. Eikä se silloin edes ollutei hiljainen, vaan käskevä.

        Shoppailin työmatkalla kaikessa rauhassa tutun Lähi-idän kaupungin ostoskadulla, kun minua puhuteltiin: pysähdy ja käänny heti takaisin tulosuuntaan. Pidin juttua outona, mutta jotenkin tuntui, että nyt ei ole neuvottelun aika. Funtsin, että eihän tässä mitään menetä, korkeintaan saa nauraa itselleen.

        Naureskelin vielä itseironisesti siinä kävellessäni. Kun olin päässyt noin 1,5 korttelin päähän, niin autopommi räjähti juuri siellä missä olisin ollut, jos olisin jatkanut kävelyä. Kuulo meni paineaallon vuoksi kolmeksi päiväksi, siinä kaikki. Olen vakuuttunut, että minua varjeltiin.

        Jumala on tehnyt sinulle ihmeellisiä tekoja ja Hän kaikella tavoin on pyrkinyt osoittamaan rakkautensa sinua kohtaan.

        Kunpa Hän rakastaisi minuakin.

        Joskus saarnamiesten puheissa.... Jumala rakastaa heitä, heille sattuu ja tapahtuu asioita, mitä ei pienille ihmisille satu... joskus epäilen, värittävätkö he elämänsä, heillä on aina kerrottavana puhujankorokkeelta asioita, Jumala jopa neuvoo kohteita tällä tavoin, mene sinne ja tee... ja ihminen menee, kuulee Jumalansa puhetta... ja on siunaantunut kaikessa... seurakunta katsoo monttu auki niitä arjen ihmesankareita ja ihailee, kunpa minullekin... kunpa Jumala huomaisi minutkin.

        :) Silti ihan mielenkiintoinen elämä sinulla, en ole paljoa matkustellut.... muutamassa maassa, Suomen lisäksi. Elämäni ei ole ollut noin jännittävää, mutta... ei minusta olisikaan noin jännittävään elämään, pidän ennalta arvattavuudesta, se antaa jonkinlaista turvaa.
        Tavallinen elämä on oikeastaan mitä kaipaan, kun vain oppisi elämään sitäkin...


    • Ääniäkuuluu

      Ääniä kuuluu Juudaan kaupungissa ja Jerusaalemin kaduilla.

    • Korvamato

      Kyllä korvamatona kuuluu biisejä melkein kokoajan...

    • Vaahtopäät

      Jumalan puhuminen ihmiselle, johtaisi ihmisen kuolemaan, niin voimallinen se on. Siitä on esimerkkejä Raamatussa. Helluntalaisten jaarituksia ei ole syytä kuunnella, he ovat hallusinaatio-tilassa, ja muka puhuvat kielillä. "SIANSAKSAA tulee pötkönä heidän suustaan",jota he itsekkään eivät ymmärrä. Suut vaahdossa kuin järkensä menettäneet, ja juuri sitähän he ovatkin.

      • viheliäinensattuma

        Jumalan näkemisestä ilmeisesti kyse.Ei kuulemisesta.


      • Samaatietä
        viheliäinensattuma kirjoitti:

        Jumalan näkemisestä ilmeisesti kyse.Ei kuulemisesta.

        Äänien kuulemisesta tuli mieleen, kun mietin raamattua.. Raamatussa on kirjoitettu, miten Jeesus kertoi olevansa lammastarhan ovi ja puhui myös siittä, ettei kukaan tule Isän tykö, kuin Hänen kauttansa,
        Ja puhui myös, että minun lampaani kuulevat minun ääneni.
        Tiedän, ettei Hän tarkoittanut ihan konkreettisesti, että keskustelisi kuin ihminen ihmiselle, vaan että kuuntelee, uskoo ja ymmärtää. Tuo ymmärtäminenkin tulee ylhäältä.
        En tarkoita, että itse ymmärtäisin tai kuulisin paremmin kuin muut.
        Jokainen on armon varassa. Ei kyllä olis minunkaan varaa arvostella muita.
        Vielä Paimenesta, Hyvästä Paimenesta. Moni on nähnyt kuvan/ taulun, jossa Jeesus kantaa olallaan karitsaa.
        Hän on Hyvä Paimen, joka jättää ne 99 muuta ja palaa hakeemaan sen yhden eksyneen.
        Tekisimmekö me samoin? Välitämmekö läheisistämme niin että meillä riittää rakkautta myös tuolle yhdelle eksyneelle? Tai sanommeko : Mene pois sinä eksynyt lammas, et saa enää tulla, eikä rakkautemme riitä sinulle.
        Mutta Jeesuksen rakkaus riittää.
        Ei ole varaa hyökätä eksyneenkään kimppuun eikä sisarien, ei veljien.
        Jeesus rakastaa jokaista heistä!


      • mikähäntuokinon

        miksi valehtelet vaahtopää, kerro syy?

        kukaan ei usko noin suurta valetta, kerro jotain jossa on edes hiukan totta, panettelija !


    • Samaatietä

      Ja raamatussa on myös useita kohtia, joissa Herra puhuu.
      Esim. kutsui Samuelia ja Samuel vastasi puhu Herra palvelijasi kuulee.
      Ei Samuelikaan suinkaan kuollut...

      • Samaatietä

        Ja vielä haluaisin vielä sanoa,;kun alkuun pääsin, että Jumalan tahto ei sina ole se oma tahto, tuo tekee joskus kuulemisen vaikeaksi.Omista itsekkäistä syistään ei halua tehdä niinkuin omatunto kehottaa, kun PyhäHenki herättää omantunnon eli Jumala puhuu Henkensä kautta.

        Lopulta kun on tottelevainen Jumalan kehoitukselle, siittä seuraa siunaus, koska Jumala on ennalta nähnyt, mikä on kussakin tilanteessa paras ratkaisu kokonaisuuden kannalta.

        En voi kehua onnistuneeni tuossa :(


    • luekoeymmärrä

      Ei ne hell. mitään ääniä kuule tai Jumalan puhetta. Ihmisen aivot ovat kemiaa ja tuottavat milloin missäkin tilassa pölötystä tai ääniä.

    • Kuulinsemmosta

      Hellu nai lahkosta.

    • jumala-kanssamme

      Jumalan puhe tulee usein ihmisen ajatuksiin.
      Se ei ole äänien kuulemista vaan ajatuksia.

      Ihminen saa ajatuksiinsa asian jonka hän ajattelee
      olevan Jumalan puhetta. Sitten kun ihminen seuraa
      Jumalan puhetta ja tekee sen mukaan kuin hän uskoo
      Jumalan puhuvan hänen ajatuksiinsa, hän toteaa, että
      asia, ts. puhe oli todella Jumalan puhetta. Ihminen siis
      kuuli Jumalan puheen.

      Samalla tavalla Saatana puhuu ihmiselle hänen ajatuksiinsa.
      Ihminen luulee niitä ajatuksia omiksi ajatuksikseen ja omiksi
      pohdinnoikseen. Mutta todellisuudessa on usein kyse joko
      Jumalan tai Saatanan puhe.

      Mistä sitten erottaa Jumalan puheen Saatanan puheista?
      Ja mistä erottaa omat ajatukset Jumalan ja Saatanan puheista?
      Se on mielenkiintoinen aihe johon en tässä vastaa.

    • Ei ole kukaan kysynytkään rakkahin jouko😎
      Täällä joku kirjoitti että halusin jotenkin kysymyksessä capichelle jotenkin vain osoittaa ettei hänelläkään ollut Jumalaa joka suojeli... Mutta kyllä minä halusin tietää oliko kyseessä Jumala vai ei.. Ettekö te halua tietää sitten? Raamatussakin kehoitetaan koettelemaan kaiken eikä sokeasti usko kun ihmiset sanoo Jeesus on täällä ja Jeesus on siellä... Tämä ärsyttävyys lukee Raamatussa...
      Mietin vain miten capiche 1,5korttelin päästä tiesi tarkalleen pommonräjähdyspaikan..
      Mulla on sellainen käsitys että lähi-idässä pommit poksuu koko ajan.. Ja että capiche saa käskyjä Jumalalta saman koko ajan.. Kaikelle löytyy hetkessä luonnollinen selitys.. Vaikka uskovat eivät sitä halua nähdä.
      Pitävät mieluummin uskonnolliset ruusulasit päässään.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe