Mistä löytää hyvän elämänkumppanin?

Tämä palsta näyttää olevan loputon suo, joka pursuaa ja tursuaa harmittelua/ihmettelyä/paasausta/vihapuheita ja ties mitä sinkkuudesta ja elämän epäreiluudesta kun miehet tai naiset valitsevat sopivaa elämänkumppania.

Itse olen sinkku. Olen ollut pitkään, enkä ala ruotimaan sen enempää mikä on taustalla. Tiedän heikkouteni ja olen jo pitkän aikaa sitten hyväksynyt ikisinkkuuden tosiasian.

Elämäntilanteeni johdosta huomaamattani kompassini suuntaa aina palstan sinkku-osastolle ja olen silmiäni pyöritellen (ja nauraen ja hämmästellen ja lähes raivoten) lukenut keskusteluja sinkkuuden syistä, syyllisistä ja ratkaisukeinoista.

Miesten näkökulmasta syyllisiä ovat ne ylemmän tason naiset, joille kelpaavat vain ”jännämiehet/ytmit”, joille naiset putkauttelevat penskoja ja, jotka jäävät sitten naisten elätettäväksi. Näille naisille ei näytä kelpaavan ätmit, vaikka nämä olisivat kuinka normaaleja ulkonäöltään ja tavoiltaan.

Naisten näkökulmasta syyllisiä ovat ne miehet (ovat ne ytmejä tai ätmejä), joille naiset eivät kelpaa sellaisenaan kiloineen, karvoineen ja mukana roikkuvine penskoineen.

Miesten puolelta on tullut ohjetta, että naisten tulisi lakata juoksemasta jännämiesten perässä ja tyytyä tavalliseen mattimeikäläiseen, joka voisi tyydyttää naisen himot, halut ja tarpeet kunhan vaan tutustuttaisiin syvemmin. Miehet ovat myös ohjeistaneet lihavia naisia lopettamaan valituksen ja laihduttamaan vähän (lue: PALJON), jotta miehet alkaisivat kiinnostua.

En jaksa edes ajatella mitä kaikkea ohjeita naiset ovat antaneet miehille….

Ihan oikeesti? Missä menee se keskitie, jossa jokainen löytäisi sopivan kumppanin itselleen ja olisimme kaikki tyytyväisiä loppuelämämme? Ehkä se on vain turhaa toiveajattelua että jokaiselle on olemassa vastapari, joka löytyy jossain vaiheessa elämää.

Jäin pohtimaan mistä sinkkuuden ongelmat johtuvat… Olihan ”ennen vanhaankin” vanhojapiikoja ja –poikia, mutta ei kuitenkaan siinä määrin mitä nykyään on sinkkuja. Onko niin että Internet-sukupolvi etsii kumppaniaan jostain bittiavaruudesta (kymmeniltä nettitreffisivustoilta, Tinderistä, keskustelupalstoilta jne.), jossa jokainen voi valikoida itselleen alfauroon tai –naaraan ja jättää vähempiarvoiset beetat huomioimatta? Onko meillä liikaa valinnanvaraa, jotta vain parhaimmat/komeimmat/kauneimmat/aggressiivisimmat voittavat ja muut jäävät nuolemaan näppejään?

Miten valikoit oikean henkilön tuhansista ehdokkaista, joista jokainen todennäköisesti valehtelee ainakin jossain määrin? Olisiko parasta heti etsiä kumppania live-tapaamisten kautta, jolloin ei tule yllätyksiä ainakaan ulkonäön osalta (joka vaikuttaa luettujen tarinoiden perusteella olevan aina pieni yllätys kun on aika lähteä treffeille netissä tavatun ihmisen kanssa)?

Miten saada miehet uskomaan että pullukat naisetkin voivat olla mehukkaita? Tai miten saada naiset uskomaan että myös kiltti tavallinen mieskin voi olla komea ja ensiluokkainen?

62

998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • livestä.löytyy

jos hyvän kumppanin haluat niin unohda tinderit ja korkeastikoulutetut ja livestä se löytyy ja jos tosiaan kaipaat hyvää luotettavaa ja uskollista ja rakastavaa kumppania niin se on tavallinen ja kunnollinen ja seksikäs ammattikoulunkäynyt työläispoika tai tyttö niin niistä saa täydellisen kumppanin mutta jos etsit muuta jännää elämää niin valitse korkeastikoulutettu ja ole onneton

• Vähän saman suuntaisesti minäkin olen ajatellut. Jotenkin tuntuu että treffailu on liian helppoa nettimaailmassa, eikä siellä anneta oikeaa kuvaa itsestään ja tulee pettymyksiä. Toisille jätetään myös vastaamatta tai jostain syystä vain yhtäkkiä lopetetaan viestien vaihto ilman mitään syitä.

Nostan peukkua niille, jotka ovat oikeasti löytäneen elämän mittaisen parisuhteen netin kautta, mutta minä olen luopunut jo toivosta.

• Se on kummallinen tämä tämän palstan koulutusviha. Kaipa se kertoo mikä on palstalaisten koulutuksen taso.

Ei ole yhtään tutkimusta, jonka mukaan korkeastikoulutetuilla olisi jotenkin onnettomammat parisuhteet kuin matalasti koulutetuilla.

Sen sijaan on paljonkin tutkimuksia, jossa koulutus yhdistyy terveyteen ja onnellisuuteen.

• nykyaikaaa

"miten saada naiset uskomaan että myös kiltti tavallinen mieskin voi olla komea ja ensiluokkainen?" Eiköhön tuon ole uskonut aika moni nainen, koska suurimalla osalla on tuollainen mies: ihan tavallinen. Samoin miehillä ihan tavallinen nainen.
      Mutta ennen oli ennen, ennen se oli helppoa, ei valikoitu, otettiin se naapurin tyttö/poika, eikä pohdittu ja käännetty ja väännetty, olisiko juuri tuo se oikea vai olisiko tuolla nurkan takana parempi. Hyväksyttiin ihminen vikoineen. Silloin oli ensisijainen päämärää perheen perustaminen. Nyt niin ei ole. Nyt valikoidaan kymmeniä ja kymmeniä ehdokkaita, ja nähdään kaikissa jotain vikaa. Etsitään aina vaan parempaa.

• LadyZorro

Nykyajassa on se vika, jos voi nykyaikaa syytellä, että on lista krieteerejä eikä sille ihmiselle jää enää tilaa. Se ihminen tuntuu olevan sivu seikka, kunhan ne kriteerit täyttyy. Eli ihan peestä koko tyyli. Minusta on helpointa löytää kumppani niin, että juttelee vaan ihmsien kanssa netissä tai irlissä kun kenen kanssa tahansa. Kuuntelee sisintään ja toista, ei niin vaikeeta ole huomata koska joku on enemmän kun muut.

Eikä siinä paina mikään kriteerilista, vaan se tunne, että toisen seurassa ja kanssa on hyvä olla. Se painaa eniten. Se pitää nähdä ja tuntea, olla kiinnostunut ihmisestä jonka kanssa on tekemisissä, eikä mistään vikalistasta ja pakko saada listasta. Kaikki muu lutviutuu, kunhan ihmiset tykkää olla keskenään...siitä lähetään.

• sönkkisfani
        LadyZorro kirjoitti:

Nykyajassa on se vika, jos voi nykyaikaa syytellä, että on lista krieteerejä eikä sille ihmiselle jää enää tilaa. Se ihminen tuntuu olevan sivu seikka, kunhan ne kriteerit täyttyy. Eli ihan peestä koko tyyli. Minusta on helpointa löytää kumppani niin, että juttelee vaan ihmsien kanssa netissä tai irlissä kun kenen kanssa tahansa. Kuuntelee sisintään ja toista, ei niin vaikeeta ole huomata koska joku on enemmän kun muut.

Eikä siinä paina mikään kriteerilista, vaan se tunne, että toisen seurassa ja kanssa on hyvä olla. Se painaa eniten. Se pitää nähdä ja tuntea, olla kiinnostunut ihmisestä jonka kanssa on tekemisissä, eikä mistään vikalistasta ja pakko saada listasta. Kaikki muu lutviutuu, kunhan ihmiset tykkää olla keskenään...siitä lähetään.

Mie niin tykkään sinusta sönkkö, kun puhut aina fiksuja etkä lähde draamailemaan. Jos olisit sinkku ottaisin sinusta akan itelleni ja hyvän akan saisinkin;)

• sönkkisfani kirjoitti:

Mie niin tykkään sinusta sönkkö, kun puhut aina fiksuja etkä lähde draamailemaan. Jos olisit sinkku ottaisin sinusta akan itelleni ja hyvän akan saisinkin;)

Kiitos. 💝

Kyllä mie välillä osaan draaman alkeetkin, mutta mä olen laiska draamailemaan pitkän kaavan mukaan, kun on mukavempaa ottaa lungisti.

Heh, hyvän akan nojaa. Akan kumminkin. 😉

• viinamies

Kumppani löytyy kun juo viinaa ja bailaa yökerhossa. Jos ei juo jää yksin.

• No, nytpä selvisi erittäin mainiosti miksi olen sinkku ja tulen todennäköisesti pysymään sinkkuna lopun elämäni: en juo viinaa, enkä bailaa.

• viinamies

Raitis jää yksin. Kannattaa vain tunnustaa tosiasiat ja alkaa juoda.
        Muutoin voi vanhana sitten kaduttaa kun ei saanut jälkikasvua.

• Se kumppani nyt voi löytyä mistä vaan, etsimättäkin. Missä nyt ihmisiä ja vastakkaista sukupuolta, jos sitä etsii liikkuu ja aikaansa viettää. Korvat, silmät ja sydän avoinna jutustelee ihmisien kanssa. Kyllä sen sitten sisällään tuntee muljahduksen, kun joku tuntuu mukavalta ihmiseltä ja sen seura kiinnostaa ja sen kanssa viihtyy.

Ei minusta mitään poppakonsteja kaivata, vain näkevä silmäpari tai kuuleva korvapari, suu millä puhua ja avoimuutta kuulla toista ja olla läsnä. Miten nyt kehen tahansa tutustutaan? Silleen sen kumppaninkin löytää.

• Mä en koe sitä sen kummasempana, kun puhut kelle vaan työkaverille, koulukaverille, naapurille tms. naiselle tai miehelle. Sitten sen vaan tuntee tosiaan, kun alkaa kiinnostua ja viihtyä toisen kanssa enemmän kun muiden kanssa. Löytyy yhteinen sävel...

• LadyZorro kirjoitti:

Mä en koe sitä sen kummasempana, kun puhut kelle vaan työkaverille, koulukaverille, naapurille tms. naiselle tai miehelle. Sitten sen vaan tuntee tosiaan, kun alkaa kiinnostua ja viihtyä toisen kanssa enemmän kun muiden kanssa. Löytyy yhteinen sävel...

Vissi ero puhua tutulle työkaverille kuin vieraalle (kiinnostuksen herättäneelle) henkilölle. Jutustelu ihmisten kanssa on jo mahdoton poppakonsti.

• wlfwd kirjoitti:

Vissi ero puhua tutulle työkaverille kuin vieraalle (kiinnostuksen herättäneelle) henkilölle. Jutustelu ihmisten kanssa on jo mahdoton poppakonsti.

Sitä voi harjoitella. Mä olen ujoudesta kuoriutunut työssä, jota tein vuosia. Piti kyetä puhumaan vieraille ihmisille siinä missä tutuillekin, avoimesti ja reippaasti.

Eli kyllä harjoitus auttaa...tietysti ensin pitää altistaa ittensä epämukavuusalueelle. Mutta rohkeus antaa itsevarmuutta, kun huomaa uskaltavansa puhua vieraillekin ja kommunikointi alkaa sujumaan. ☺️

Ihastuneena tietysti tilanne on jännempää. Mut kun itse en juuri ihastu ennen, kun olen puhellut ihmisen kanssa ja sitä kautta kokenut jollain tavalla ihastuttavaksi...niin tuota ongelmaa ei ole.

Teininä oli etäihastumisia, mielikuva ihastumisia. Mutta nekin on karisseet sen myötä mitä enemmän ihmsten kanssa juttuaa...hyvä vai huono? Makuasia.

• wlfwd kirjoitti:

Samaa mieltä. Työkaverin kanssa voi sentään puhua työasioista, jos ei muuta puheenaihetta löydy. Eikä se työkaverinkaan kanssa juttelu aina luonnistu, jos on vähän tuntemattomampi työkaveri, jonka taustoja ei tunne. Puhuminen aivan tuntemattoman ihmisen kanssa? Arggh! Ööö... kaunis ilma tänään? Miksi minun aina pitää aloittaa kliseisesti säästä?

Ja kun vielä pitäisi puhua ihmisen kanssa, johon on vähän ihastunut ja ketään muita ei ole paikalla aloittamassa juttelua? Minä ainakin menen ihan jäähän, enkä löydä mitään sanottavaa. Ja sitten minua alkaa ahdistaa se hiljaisuus ja toivon että pääsisin pois.

• wlfwd kirjoitti:

Totta. Tuon lausunnon antoi nainen. Naisille tullaan puhumaan taka-ajatusten kanssa tai ilman. Suurin osa miehistä taas saa olla ihan yksinään ellei tee aloitetta.

Jos ette usko, niin laitetaampa nainen ja mies baaritiskille perjantai-iltana ja katsotaan kumpi on keskustellut useamman vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa pilkun aikana.

• Pillujen--asiantuntija

Naisten tulisi kelpuuttaa se mattimeikäläinen koska naiset ei itse ole kovin kummoisia eikä täydellisiä. Suomessa puoli miljoonaa mattia jotka ei naisille kelpaa vaikka naiset ei ole miehiä paremman näköisiä. Mutta naiset ei anna ede mahdollisuutta vaan antavat sille jännämiehelle heti ja siitähän niitä kakaroita syntyy

• Pillujen--asiantuntija

Se on vaan niin ettei pullukka nainen kelpuuta pullukka miestä vaan se top 10 miehen.

• Ruvetkaa ajatteleen niinkun abstraktit taiteilijat. Mä heitän nää kehään ja siitä syntyy mitä siitä syntyy, se on kumminkin se lopputulos. Uniikkia taidetta.

• Voi toki olla, ettei pullukkaa kelpuuteta, mutta itse pullukkana naisena voisin kyllä kelpuuttaa sen pullukkamiehenkin, jos vain muuten kemiat kohtaa.

Jotenkin vain tuntuu järjettömältä että yhteyskunta ja suomalaiset lihoo ja lihoo ja sitten pullukat jäävät paitsioon koska laihat ja sutjakat alfa-urokset ja -naaraat menevät heittämällä ohi. Mitä jos suurin osa suomalaisista on muutaman vuosikymmenen päästä enemmän tai vähemmän lihavia, kuka enää pääsee treffeille tai parisuhteeseen kun pullukat eivät kelpaa kenellekään?

• hehhh
        Pinsini kirjoitti:

Voi toki olla, ettei pullukkaa kelpuuteta, mutta itse pullukkana naisena voisin kyllä kelpuuttaa sen pullukkamiehenkin, jos vain muuten kemiat kohtaa.

Jotenkin vain tuntuu järjettömältä että yhteyskunta ja suomalaiset lihoo ja lihoo ja sitten pullukat jäävät paitsioon koska laihat ja sutjakat alfa-urokset ja -naaraat menevät heittämällä ohi. Mitä jos suurin osa suomalaisista on muutaman vuosikymmenen päästä enemmän tai vähemmän lihavia, kuka enää pääsee treffeille tai parisuhteeseen kun pullukat eivät kelpaa kenellekään?

No niin, tossahan sä itse näytät mallia miksei pariutuminen onnaa.

Voisit pullukkanaisena kelpuuttaa pullukkamiehen.

Mutta vähiten kysyttyjä on pullukkanaiset ja lyhyet/hintelät miehet. Hyväksyisitkö lyhyen ja hintelän miehen? No etpä tietenkään.

Vai miltä kuulostaa että mäkin voisin lyhyenä ja sirona mutta liikunnallisena miehenä KELPUUTTAA itseni kaltaisen lyhyen ja siron mutta liikunnallisen naisen, jos vaan kemiat kohtaa. Sehän olisi se fitnesskissa sitten

• jiimän
        Pinsini kirjoitti:

Voi toki olla, ettei pullukkaa kelpuuteta, mutta itse pullukkana naisena voisin kyllä kelpuuttaa sen pullukkamiehenkin, jos vain muuten kemiat kohtaa.

Mutta on sulla ainakin kauniit silmät..tai ainakin toinen silmä on kaunis. ;)
        Minä hoikkana hyvävartaloisena miehenä tykkään hoikista naisista mutta naisen kauniit silmät saa mun silmissä pullukan näyttämään hoikemmalta niin että se ei niinkään haittaa ja ainahan voidaan yrittää saada painoa alas.
        Yhden vuoden aikana painoasia voi muuttua jo paljon, enemmän kuin jos yksin yrittäisi laihtua..

• meieis
        jiimän kirjoitti:

Minä hoikkana hyvävartaloisena miehenä tykkään hoikista naisista mutta naisen kauniit silmät saa mun silmissä pullukan näyttämään hoikemmalta niin että se ei niinkään haittaa ja ainahan voidaan yrittää saada painoa alas.
        Yhden vuoden aikana painoasia voi muuttua jo paljon, enemmän kuin jos yksin yrittäisi laihtua..

Sitten kun painoasia on kunnossa vuoden rehkimisen jälkeen, nainen sanoo kiitokset avusta ja hyvästi, ja suuntaa ei enää niin pullukkana uudestaan miesmarkkinoille.

• pullukattyytyyeivätrakas
        Pinsini kirjoitti:

Itse taas olen urheilullinen mies mutta ainoat naiset jotka minusta kiinnostuu on pullukat. Itse en niistä viehäty enkä usko että hekään aidosti minusta vaan tyytyvät minuun paremman puutteessa koska eivät saa niitä haluttuja miehiä jotka ne hoikemmat naiset vievät. Onhan se outoa että suurinosa esim nettideiteillä on ihan normi mitoissa olevia naisia mutta ainoastaan pullukka osasto "kiinnostuu" Hmmm....

• jiimän kirjoitti:

Kiitos. Ja kyllä minulla on ihan kaksi silmää ;)

• Vastaus löytyy jokaisesta itsestään. Valinnanvaraa on aina ollut, mutta aiemmin varmaan perustarpeet ja niiden turvaaminen ajoi ihmiset yhteen. Nykyään taas muut asiat jyrää. Perustarpeet on turvattu jo yhteiskunnan taholta.

Mutta ihmiset unohtaa vastuunsa omasta elämästään. Vaikka mahdollisuuksia on, ei se poista päätöksentekoa elämästämme. Ihan kuten sinä olet päättänyt elää yksin, minä taas olen halunnut juuri oikeanlaisen ihmisen jakamaan elämääni, on niitä päätöksiä, jotka rauhoittaa mielen. Ja muut saa elää elämäänsä ympärillä.

Päätöksen eteen tekee työtä itsensä kanssa. Aina kun muut ihmiset kiukuttaa, minä ainakin mietin mielessäni, että miksi. Ja mitä voin tehdä. Minun elämänihän se on. Ja niitä tää yksi. Saan ja minun pitää päättää siitä itse.

Ja mikä vastaus tuohon otsikkoon? Jotenkin sekin löytyy omasta päästä periaatteessa. Maailmassa vilisee ihmisiä, jos ei ole itse käynyt läpi, mitkä ihmisessä on tärkeitä piirteitä ja miten ne tuntee/tunnistaa, kulkee silmät kiinni, vaikka ois mitkä Tinderit ja treffipalvelut tai menomestat missä tapaa ihmisiä.

Näin mä koen.

• olikmujhngbf

Jos kumppania haettaisiin henkiset puolet edellä, olisi asiat helpompia. Ulkonäkö vain sitten mahdollisesti plussaa, mutta ei tärkeää, ratkaiseva asia.

• Näinpä just. Kuunnellaa, katsellaan, ollaan läsnä ja kuunnellaan omaakin sisintä. Kenen kanssa löytyy se yhteinen sävel ja kenen kanssa viihtyy, on hyvä olo ja tunne seurassa. On olo, että voi olla aidosti iloinen sen ihmisen seurasta. Se on minusta hemmetin tärkeä tunne. Tärkeempää, kun ulkonäkö tai paljonko joku tienaa.

• Olen samaa mieltä. On ikävää että ulkonäköön tuijottaminen voi viedä sinulta erittäin hyvän pitkäaikaisen kumppanin, jonka kanssa elämäsi voisi olla paljon parempaa kuin jonkun toisen kanssa.

Jokainen tekee tietysti omat valintansa...

• Mietin.vaan

Molemmin puolin voidaan sanoa että suurin yksittäinen syy on realismin puute. Halutaan jotain sellaista mitä ei voi saada, koska kysyntä ylittää tarjonnan. Ja sitä ei yksinkertaisesti haluta tunnustaa, vaan mielummin syytetään vastakkaisen sukupuolen edustajia ryhmänä kun kohdataan tosiasiat.

Toiseksi merkittävin syy on ehdottomuus. Ajatellaan että jos tämä tämä ja tämä asia ei täyty, niin suhteella ei ole edellytyksiä onnistua, eikä edes yritetä. Esim. niin, että ei sellaiseen voi rakastua mikä ei sytytä ensi näkemällä. Se on erittäin huono kriteeri erityisesti pitkään parisuhteeseen, sillä sellaisessa se on lähes väistämätöntä, että vuosien tai jopa vuosikymmenten jälkeen se toinen ei vaan enää niin sytytä, koska on jo niin tuttu.

Kolmas syy on henkinen ahneus.

• Olen huomannut ihan samat ongelmat, jotka mainitsit.

Itselläni oli nuorempana mielessäni tietty perusraami, johon potentiaalisen kumppanin piti mahtua (piti olla tietyn tyyppinen, näköinen, kokoinen jne.) mutta ajan myötä tiukat kriteerit alkoivat tuntua turhilta kun ei sellaista ihmistä oikeasti koskaan löytynyt, joka olisi ollut juuri sitä minkä mielessäni näin ihannekumppanina.

On minulla edelleenkin tiettyjä mieltymyksiä ja makuja, joita edelleenkin etsin, mutta en pidä niitä ehdottomina. Ainakin tällä hetkellä tunnen että voin niissä tarpeen vaatiessa joustaa, jos kohtaamani ihminen on muutoin sellainen jonka näen pitkäaikaisena kumppanina.

• NainenRuudunTakaa

Nykyaikana ei tarvitse seurustella, jos ei kiinnosta. Siksi osa jättäytyy yksin olemaan.

Käytännössä, mitä olen ympärilläni nähnyt, asia on mennyt näin:

Jos on kova hinku löytää joku mutta kuitenkin sopiva, niin sitten se on kovaa työtä netin palveluissa. Koska siellä on muutkin haku päällä (vaikka hakeekin eri asioita) ja silloin se on pelin henki. Ja se on kestävyyslaji, että tietää mitä hakee ja hakee sitten sitä, vaikkei heti löydykään. Ja mitä tiukemmat kriteerit, niin sitä pidempi pinna täytyy itsellä olla. Ja toki itsellä jotain vastaavasti annettavaa myös.

Jos taas on sillai suht tyytyväinen elämäänsä yksinkin, niin tapaamalla livenä jossain, jolloin se menee niin, että ensin huomaa tyypin ja kiinnostuu ja vasta sitten alkaa miettiä sitä että oltaiskohan yhdessä.... alkaa tehdä tilaa elämäänsä sille.

Ja kyllähän ihan tavalliset tyypit kelpaa, molemmissa. Myös lihavat. Kaikille ei kelpaa, mutta kaikille ei kukaan kelpaisi.

• 32vc545

Ilta-sanomat 27.07. 2018

Seksikumppaneiden lukumäärä 16-30 -vuotiailla (pyöristettyvä lähimpään prosenttiin) :

0.... 5%

1.... 21%

2..... 11%

3.....8%

4.....6%

5....6%

6-10... 16%

11-20.....12%

21-30........4%

31-50..... 4%

50-100.....2%

yli 100......2%

------------------------------------------------

Eivät ihmiset ainakaan ilman seksiä jää, koska nollan seksikerran prosentti on vaan 5!! (Tuossa on kuitenkin mukana myös 16 -vuotiaita.)

Yli sata kumppania on ollut KAHDELLA PROSENTILLA -noista suurin osa taatusti miehiä.

100% varmuus on sen suhteen, ettei yksikään lutkittelija tätä kommentoi. Tämä sivuutetaan, kuten muutkin faktat.

• Pillujen--asiantuntija
      • rrroyy

Janni istui porealtaassa mutta missä se seksiä tihkuva poreallaskuva on? Seiskan jutut on aina samaa paskaa.

• xxxxxxxxxxxxx

Eihän tällä palstalla ole mitään mikä auttaisi sinkkuuteen, jos jotain positiivisia aloituksia on niin niihin ei tule viestejä kun ätmeille on tärkeämpää uhriutua ja trollata. Ja muutenkaan miten sellainen jolla ei ole kokemusta tietäisi mikä kannattaa.

Eikä sitä voi tietää että nykyään on enemmän sinkkuja kuin aikoinaan, kyllä niitä vanhojapiikoja/poikia varmasti oli paljonkin.

• pakit-tulee

Ihmiset laittaa kaikenlaisia kriteerejä mutta loppujen lopuksi sitten valitsevat sen kaikista huonoimman kumppanin koska ulkonäölle annetaan liikaa painoarvoa.

• t7kyiwjr6iwriry

Just sen takia kun pariskuntia katselee niin kaikki ovat aina komeita ja kauniita.

• uusinormaali

Hyvä aloitus. Lainaan tässä vähän pastatoteemi pikkuK:ta.

Asiassa on pienimuotoinen ongelma. Mä en miehenä hyväksy "uutta normaalia" jonka mukaan pullukka on tavis ja normaalipainoista pitäisikin kutsua hoikaksi.

Tavisnainen on vartalon osalta normaalipainoinen. Tämä ei muutu vaikka 99% naisista olisi lihavia.

Jos tuntuu epäreilulta, kuinka naiset ajattelisivat jos miesten keskipituus laskisi 160cm tienoille ja 2/3 miehistä olisi työttömiä elämäntapaluusereita?
      Ja kyllä, vertailu on reilu. Nämä ovat tärkeitä asioita NAISILLE. normaalipainoisuus on tärkeä asia MIEHILLE.

Jos naiset on sitä mieltä että normaalivartaloinen on "hoikka" ja kun jaksaa vähän kuntoilla niin kyllähän sellaiselle naiselle kuuluu ytmi, niin käsitykset ei kohtaa.

Joo, ja olen itse normaalipainoinen. Ja kuntoilen. Ja käyn kokopäivätyössä.

• kallekehvelii

Kokemusta on vain s24 treffipalstalta, samojen naisten profiileja aika paljon vuosien ajan samoilla kuvilla, jännää ettei ulkonäkö muutu ollenkaan, osa niin nuoren näköisiä että voisi kuvitella kuvan olevan 20 vuotta vanha mutta eihän naiset niin voisi tehdä.
      Profiilissaan kuitenkin sanovat olevansa rehellisiä, avoimia ja ulospäin suuntautuvia, ihme että ovat sitten eronneet ja suurempi ihme että eivät vastaa viesteihin.
      Jos teen feikkiprofiilin joita olen tehtaillut, tosin treffeille asti en mene, viestejä tulee naisilta oma-aloitteisesti, en vastaa läheskään kaikille jos totean liian huonoiksi feikkiprofiililleni, flirtteihin en vastaa koskaan ellei ulospäinsuuntautuvat osaa kirjoittaa mitään.
      Harrastus se on tämäkin naisten vedätys.

• opiuukjyhtgfr

Vuosi sinne tai tänne, ei se ulkonäkö juurikaan muutu siinä ajassa ilman jotain radikaalia tapahtumaa. Toki jos sama kuva 10 vuotta, niin kyllä silloin alkaa jo jotain selkeästi huomaamaan ;-)

• Munaotus

Kumppanin löytää jos on puhelias ja sosiaalinen. Vaikka kaupan kassalta jos uskaltaa jutella sille myyjälle. Pitää olla röyhkeä ja pyytää se numero mutta suurin osa sinkuista ei uskalla avata suuta ihmisten edessä.

• adsfsdfwefwfwfwf

Se nyt kun ei yleensä riitä että sen sopivan kumppanin löytää, meinaan taitaapa olla aikas harvinaista se että eletään loppuelämä tyytyväisinä tai edes yhdessä.

Meille miehille se on yleensä huomattavasti paskempi pala purtavaksi. Kun ero tulee niin siinä naisilla on usein jo uusi katsottu kun me miehet taas voidaan olla maassa kuukausia tai vuosiakin. Niin onkos se ihme jos ei monilla hinkua ole yrittääkään.

• opettajaaaa

No sehän menee niin että feminiiniset ja maskuliiniset löytävät toisensa.
      Ylin taso on pitkä ja harteikas mies vs hoikka ja siro tai jenniferlopeztyylisesti muodokas nainen.
      Keskitaso on vähän pyöreä mutta nallekarhumainen mies ja vähän pyöreä mutta oikealla tapaa muodokas nainen. Tai sitten normivartaloiset.
      Yli jää lyhyet ja hoikat miehet, ja rotevat tai omenalihavat naiset.
      Ja nyt meillä onkin pulma. Kun ei se lyhyt ja hoikka mutta hyväkuntoinen mies haluakaan pullukkanaista, vaan itsensä kaltaisen timmin naisen. Ja kun se 175cm romuluupullukkanainen haluaakin ison miehen kun ei halua tuntea itseään amatsoniksi (hölmöä koska amatsonihan tuollainen nainen on).
      Mutta kun se hoikkuus ei ole maskuliinista, eikä pituus ja rotevuus feminiinistä...niin eihän se pikkumies saa naisellista naista eikä möhkönainen miehekästä nallukkaa.
      121212 on tämän meille opettanut, vaikka nyt unohtikin kertoa olevansa itse nirso mies joka ei hyväksy oman tasoistaan naista ;)

• ahdistaa

Se on ihan täysin naisista kiinni mitä tapahtuu. Eihän tavallinen mies pysty valikoimaan mitä kautta haluaisi naisiin tutustua koska kaikki tavat ovat yhtä vaikeita ja tilaisuus edes tavata ketään, voi tulla esim. kerran vuodessa. Eli naiset voisivat alkaa pohtimaan näitä asioita, minulla ei ainakaan ole niihin valtaa.

• Ei sen kumppanin löytäminen pitäisi naisille vaikeaa olla kun kaikki tiedämme kuin pahasti nää treffi palstat ovat vinksallaan ja kallellaan toiseen suuntaan.
      Siinä ajassa missä mies saa yhden viestin niin nainen saa 300, eli onhan siinä eroa ja jotain mistä valita.
      Minusta on aika outoa jos ei aloittaja vielä lähes nelikymppisenä edes tiedä, että pitääkö tytöistä vai pojista........Siitä varmaan kannattas lähtee liikkeelle heti ensialkuun, että sen selvittäis itelleen. Melkoinen turn off miehelle tuollainen päättömyys.

• Jos oikeasti olisit ajatuksella lukenut profiilini seksuaalisuuteeni liittyen, olisi selvinnyt ettei ongelmana ole se etten tiedä pidänkö tytöistä vai pojista; minulle itselleni on selvää että pidän molemmista, kallistun enemmän miesten puoleen mutta olen todennäköisesti lähempänä biseksuaalia tai panseksuaalia kuin heteroa.

Vähän hankala tehdä mitään lopullista päätöstä kummasta sukupuolesta pidän kun ei minulle loppujen lopuksi ole varsinaisesti mitään merkitystä tykästynkö mieheen vai naiseen, minua kiinnostaa vain se että tapaan ihmisen jonka kanssa kemiat oikeasti kohtaa.

• SoliterniuM1977

Naisilla riittää vientiä siinä vaiheessa, kun laihduttaa normaalipainoiseksi/hoikaksi. Sen jälkeen kyse on enää sopivan miehen valinnasta. Löytyy varmasti tositarkoituksella liikenteessä olevia miehiä, jotka haluavat naisen olevan itsestään huoltapitävä.

Itse miehenä odotan naiselta hoikkas kroppaa ka ei lapsia. Vastaavasti pidän itsestäni huolta myös. Harvassa on hoikat 30-50v lapsettomat sinkkunaiset. Muussa tapauksessa olen mielummin yksin. Näin kao suurin osa ajattelee.

• yksinhyväolla

En tiedä mistä löytäisit, mutta itse olen alkanut tulla siihen tulokseen, että yksin oleminen on minulle parhain elämänmuoto.

• Ihan hyvä valinta tämäkin. Minullekin yksin oleminen on tällä hetkellä ihan sopiva tilanne, en ala väkisin etsimään kumppania. Mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä loppuelämän aikana tapahtuu. Tsemppiä sinulle!

• Mitä turhaa sitä tavallaan yrittää etsiä elämänkumppania se tulee jos tulee.
      Sinkkuuteen taas että ihmiset arvostelee toisia paljon ''tämä ei käy,tuo on liian hiljainen,tuo taas läski,ruma naama'' mitä näitä ikinä onkaan...Pitäis kattoa peiliin ennen kuin rupee arvostelemaan.
      Ihmiset muuttuu aikanaan ja mielestäni tärkeintä on se että viihtyy sen toisen kanssa...Ulkonäkö on loppujen lopuksi vain lisäpiste tavallaan.
      Tinderiin en oo itseäni pistänyt enkä tule laittamaan.. käyn hyvin vähän ulkonaki ei tule yksin lähdettyä.

• Jep, näinpä juuri. Jotenkin tuntuu että ympäristö ja yhteiskunta pakottaa sinut tiettyyn muottiin ja pitäisi olla jotain muuta kuin on, ihmiset eivät kelpaa sellaisenaan kuin on. Minun mielestäni kenenkään ei pitäisi pariutua pelkästään ympäristön paineesta koska ei parisuhdekaan tuo onnea, jos väkisin aloitat suhteen sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa sinulla ei ole tulevaisuutta.

• Pinsini kirjoitti:

Jep, näinpä juuri. Jotenkin tuntuu että ympäristö ja yhteiskunta pakottaa sinut tiettyyn muottiin ja pitäisi olla jotain muuta kuin on, ihmiset eivät kelpaa sellaisenaan kuin on. Minun mielestäni kenenkään ei pitäisi pariutua pelkästään ympäristön paineesta koska ei parisuhdekaan tuo onnea, jos väkisin aloitat suhteen sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa sinulla ei ole tulevaisuutta.

Niinpä ei sitä ympäristön paineesta kannata pariutua siitäkin tulee sit huonoja kokemuksia ja muutenkin ei saa kiirehtiä ensin pitää oppia tuntemaan toinen paremmin.
        Ei semmoisen kanssa kannata alkaa olemaan jos ei ole tiedossa tulevaisuutta,pitäis olla rohkee ja sanoa että '' ei tästä tule mitään yms'' Säälistä ei kannata seurustella. :dd

• Vaikka kuinka haluat kumppania ja parisuhdetta, sääli ei ole todellakaan hyvä perusta suhteelle :D

Mutta ihan oikeasti... Minun mielestäni on hyvä jos ihmiset vähän avartaisivat ajatteluaan ja oikeasti tutustuisivat sellaisiinkin ihmisiin, joita eivät varsinaisesti ehkä aluksi ajattele "sillä silmällä". Jos ei synny syvempää parisuhdetta, sille ei voi mitään, mutta voit saada itsellesi kuitenkin hyvän ystävän...

• Pinsini kirjoitti:

Vaikka kuinka haluat kumppania ja parisuhdetta, sääli ei ole todellakaan hyvä perusta suhteelle :D

Mutta ihan oikeasti... Minun mielestäni on hyvä jos ihmiset vähän avartaisivat ajatteluaan ja oikeasti tutustuisivat sellaisiinkin ihmisiin, joita eivät varsinaisesti ehkä aluksi ajattele "sillä silmällä". Jos ei synny syvempää parisuhdetta, sille ei voi mitään, mutta voit saada itsellesi kuitenkin hyvän ystävän...

Tutustuminen ei vahingoita kumpaakaan osapuolta ellei sitten ole ihan todellakin väärä ihminen seuraan mutta ei siinä menetä mitään?
        Mulle on näin monesti sanottu kun olen jutellut eri ihmisten kanssa että pitäisi ottaa askel ja yrittää tutustua toiseen jos ei tapahdu tämän kanssa mitää tai toinen ei halua tutustua enempää niin anna mennä turhaa väkisin koittaa.
        Joskus käy niin että rupeaa harmittamaan kun ei oikein enää sitten jatkettu yhteyden pitoa kun tykkäsin olla seurassa ja jutella niitä näitä.

• Pillujen--asiantuntija

Palstallahan on kunnollisia miehiä vaikka kuinka paljon mutta nää palstan norsut haluaa rikkaan ja komean top 10 miehen.

• Ja mistähän tämä käy ilmi? Minulle ainakin riittää tasa-arvoinen parisuhde. Ei tarvitse olla sikarikas, eikä tarvitse olla myöskään Brad Pitt (joka mielestäni ei ole edes komea).

Minä en ainakaan väitä etteikö palstalla voisi olla kunnollisia miehiä, jotka voivat hyvinkin olla potentiaalisia kumppaneita kenelle tahansa. Vaikka kirjoittelu tällä palstalla on mukavaa ajanviettoa, en kuitenkaan itse lähtisi etsimään täältä elämänkumppania.

• jiimän
        Pinsini kirjoitti:

Ja mistähän tämä käy ilmi? Minulle ainakin riittää tasa-arvoinen parisuhde. Ei tarvitse olla sikarikas, eikä tarvitse olla myöskään Brad Pitt (joka mielestäni ei ole edes komea).

Minä en ainakaan väitä etteikö palstalla voisi olla kunnollisia miehiä, jotka voivat hyvinkin olla potentiaalisia kumppaneita kenelle tahansa. Vaikka kirjoittelu tällä palstalla on mukavaa ajanviettoa, en kuitenkaan itse lähtisi etsimään täältä elämänkumppania.

No mikä tekee tästä niin huonon ettei täältä voisi mitään etsiä? Täällä voit turista jonkun kanssa päiväkausia ja sitten saatat saada ahaa elämyksen ja tuumaat että mitä jos tavattaisiin..
        Monet sanoo että kumppanin voi löytää vaikka kaupan kassajonosta, miksi se olisi parempi? Siksikö että näkee mitä toinen syö? :)
        Sitten mulla ei olisi mitään toivoa kun ostokset on aina niin low style. En osta koskaan esimerkiksi mitään hanhenmaksapalleroita tai siansorkkia.

• Ehkä olen tullut iän myötä varovaiseksi, kyyniseksi ja epäluuloiseksi, mutta ainakin minulle on vaikea rakentaa mitään syvempää suhdetta kenenkään kanssa jonka kanssa keskustelen anonyymisti tällä palstalla. Myönnän toki että on ihmisiä joihin voisin haluta tutustua paremmin jos huomaan jonkun tietyn kirjoittajan tekstien vastaavan omia ajatuksiani mutta lähempi tutustuminen vaatisi kyllä enemmän kahdenkeskistä ajatustenvaihtoa.

Juu, voi olla että se kumppani voisi löytyä sieltä kassajonosta. Mutta taitaa sekin vaihtoehto olla minulta pois suljettu kun yleensä käyn kaupassa vain kerran tai pari viikossa ja menen kauppaan yleensä sellaiseen aikaan päivästä ettei kassallekaan ehdi syntyä edes jonoa :D

• Pillujen--asiantuntija

Miksi naiset valittaa että ovat sinkkuja kun eivät edes anna mahdollisuutta tutustua samantasoisille miehille.

• zxcvzxvzxvzxvzxv

Nykyään ihmiset hakevat kumppanista vaikka mitä harrastuskaveria yms. kun ennen lähinnä haluttiin perhe ja pitää yhteinen talous pystyssä. Se ettei kenenkään tarvitse pariutua tekee ihmisistä nirsoja koska voi fantasioida siitä mitä kuvittelee haluavansa, on se sitten kuinka epärealistista tahansa.

• Lueskelin jostain seuranhakuilmoituksia ja huomasin että aika moni luetteli haluavansa matka- tai harrastusseuraa. Jotenkin outoa että kun aikaisemmin ilmoituksien kautta haettiin vakavaa parisuhdetta, nyt haetaan sellaista seuraa joka yleensä löytyy ystäväpiiristä tai työpaikan sisältä.

Tai ehkä minä olen liian vanhanaikainen tai naiivi, enkä osaa lukea rivien välistä ja "matkaseura" ja "harrastusseura" tarkoittaakin jotain aivan muuta ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2631
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      80
      2014
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1108
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe