Äärikonservatiivinen Suomi?

TrumpinVarjostaPois

Kuvitteleeko joku uskovainen oikeasti et Suomi muuttuisi yhtäkkiä liberaalista länsimaasta äärikonservatiiviseksi?

16

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usko.vainenEiRek

      Minä uskon.

    • Trump sentään tietää missä Suomi on, mutta kerrotun mukaan suuri osa amerikkalaisista ei tiedä.

    • Miksi valtion pitäisi määrätä uskonasioista? Uskonnonvapaus saavutettiin vasta sata vuotta sitten, miksi ihmeessä uskovaiset haluaisivat luopua siitä. Usko on jokaisen ihmisen henkilökohtainen suhde Jumalan kanssa.

      • TrumpinVarjostaPois

        Kysy Ahviolta.


      • TrumpinVarjostaPois kirjoitti:

        Kysy Ahviolta.

        Kysy sä, jos tyypin tunnet. :)


      • Siksi ettei noitia polteta roviolla, homoja ja avionrikkojia kivitetä ja niin edelleen.

        Uskonasiat määrätään tälläkin hetkellä maallisen vallan toimesta, ettei mitään liian ikävää tapahtuisi.

        Tosin paljon olisi lainsäätäjällä vielä töitä, koska nykyisin uskon varjolla valehdellaan sekä kerätään rahaa, vaikka kukaan ei ole jumalansa olemassaoloa todistanut.


      • "Usko on jokaisen ihmisen henkilökohtainen suhde Jumalan kanssa. "

        Tässä on ehkä se ero, että fundamentalismin tavoite on tehdä uskonnosta kollektiivinen asia. Nyt vapaassa yhteiskunnassa se on todellakin henkilökohtainen asia.


    • Ateistin.varjosta.pois

      Ateistihihhulit ne jaksaa

    • Minä en kuvittele. Kuvitteletko, että joku uskovainen kuvittelee?

      • TrumpinVarjostaPois

        Näkeehän ton vaikka Ahvion jutuista


      • TrumpinVarjostaPois kirjoitti:

        Näkeehän ton vaikka Ahvion jutuista

        Ahaa.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ahaa.

        Niin. Ahviolla on ehkä eniten visioita siitä, millainen maailman pitäisi olla. Kovin on äärikonservatiivisia. Suoraan näitä aika harva - vielä - ilmoittaa.


    • nähty.on.ei.kirj

      Tämä muuten onkin tavallaan aika "hauska" asia, koska sitten taas tuo samainen porukka on heti vetämässä sitä uskonnonvapaus- ja sananvapauskorttia. Jos eläisimme teokratiassa niin noitahan ei olisi, nuo ovat siis niiden perkeleellisesten vihervassu ja liberaalien tekosia.

      Täydellinen teokratiahan ei tarkoita sitä , että välttämättä asiat olisivat niin kuin vaikkapa helluntailaiset tai viidesläiset haluaisivat. Ne voisivat olla myöskin siten miten ev.lut kirkko asian määrittäisi ;) Se antaisi ylhäältä ohjeet ja sitten ihan kaikkien olisi elettävä ja ajateltava niin, tai muussa tapauksessa voisi varautua jonkinlaisiin seuraamuksiin.

      • "Täydellinen teokratiahan ei tarkoita sitä , että välttämättä asiat olisivat niin kuin vaikkapa helluntailaiset tai viidesläiset haluaisivat."

        Tämä on asia, johon en ole saanut kunnon vastausta niiltä, jota teokratian kaltaista valtiota kaipaavat. Minkä kristinuskon suuntauksen mukaan elettäisiin? Ja kiellettäisiinkö niistä joku - vaikka ne kirkot, jotka eivät hyväksy fundamentalismia?


    • Vaikea sanoa, kun en tunne kaikkia uskovia. Voi hyvinkin olla, että ajattelee tai sitten ei. Itse en usko Suomen muuttuvan yhtäkkiä mihinkään suuntaan.

      • Kun tuossa oli rajaus "joku", niin kyllä näin voi sanoa, että on joitakin uskovia jotka noin ajattelee. Suurin osa tosin ei taida ajatella?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1864
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1644
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      116
      1345
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1135
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1124
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1098
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      933
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      903
    9. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      870
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      861
    Aihe