Kansalaisaloite menee eduskuntaan - Feministit hys

KansaPäättää

19

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikoksen.kriminalisointi

      Sukuelinten silpominen ei ole Suomen laissa millään tavoin sallittua. Se on koko ajan rangaistava rikos. Miksi jo nyt rikokseksi luokiteltava teko pitäisi toiseen kertaan kriminalisoida?

      Ja höpön löpön. Monet feministit pitävät kyllä asiasta koko ajan meteliä. Lopeta valehtelu. Jopa naisasialiitto Unioni on ottanut asiaan kantaa jo vuosia sitten.

      http://www.naisunioni.fi/naisten-sukupuolielinten-silpomista-ehkaisevista-toimenpiteista/

      • hyshyshiljaa

        Niinpä, vuonna 2008. Sen jälkeen onkin ollut hiljaista, koska Unioni pelkää kovasti leimautuvansa rasistiseksi.


      • jo.pelottaa

        Rangaistus on ollut 300 euroa sakkoa, jonka sossu maksaa.


      • vinkukaulalle
        hyshyshiljaa kirjoitti:

        Niinpä, vuonna 2008. Sen jälkeen onkin ollut hiljaista, koska Unioni pelkää kovasti leimautuvansa rasistiseksi.

        Eli syytät Suomen Naisasialiitto Unioinia siitä jos maahanmuuttajataustaiset Suomen kansalaiset haluavat silpoa omia pikkutyttöjään.

        Onko silpojilla itsellään mitään osaa tai arpaa saati syyllisyyttä siinä että tällaisia hirmutekoja suoritetaan? Vai ovatko hekin Naisasialiito Unionin passiivisia uhreja kuten valkoiset heteromieparat vailla mitään osuutta omien ongelmiensa synnyssä?

        Onko maailmassa mitään itse oma- aloitteisesti ja täysin vapaaehtoisesti itseään vahingoittavaa ihmisryhmää jonka oma toiminta omaaa itseään kohtaan ei olisi Naisasialiitto Unionin ja länsimaisen feminismin syytä?

        Sä voisin mieluummin alkaa vinkua Suomen lainsäädännössä ja tuomioistuimissa annettujen tuomioiden naurettavuutta. Se voisi olla hieman perustellumpaa kuin tämä loputon rutina naisasialiitoista ja feminismeistä.


      • hyssyttely.jatkuu
        vinkukaulalle kirjoitti:

        Eli syytät Suomen Naisasialiitto Unioinia siitä jos maahanmuuttajataustaiset Suomen kansalaiset haluavat silpoa omia pikkutyttöjään.

        Onko silpojilla itsellään mitään osaa tai arpaa saati syyllisyyttä siinä että tällaisia hirmutekoja suoritetaan? Vai ovatko hekin Naisasialiito Unionin passiivisia uhreja kuten valkoiset heteromieparat vailla mitään osuutta omien ongelmiensa synnyssä?

        Onko maailmassa mitään itse oma- aloitteisesti ja täysin vapaaehtoisesti itseään vahingoittavaa ihmisryhmää jonka oma toiminta omaaa itseään kohtaan ei olisi Naisasialiitto Unionin ja länsimaisen feminismin syytä?

        Sä voisin mieluummin alkaa vinkua Suomen lainsäädännössä ja tuomioistuimissa annettujen tuomioiden naurettavuutta. Se voisi olla hieman perustellumpaa kuin tämä loputon rutina naisasialiitoista ja feminismeistä.

        Naisasialiitolle on ollut tärkeämpää päiväkotien ja koulujen sukupuolineutraali kasvatus.

        Jokainen saa itse päättää, onko valittu linja oikea.


      • kenen.vastuu
        hyssyttely.jatkuu kirjoitti:

        Naisasialiitolle on ollut tärkeämpää päiväkotien ja koulujen sukupuolineutraali kasvatus.

        Jokainen saa itse päättää, onko valittu linja oikea.

        No naisasialiitto unioinille nyt on tärkeää milloin mikäkin naisasihoihin liittymätönkin asia. Kuten rasismi. Onkin outoa miksi annat tuolle järjestölle noin suuren painoarvon. Toki se pyrkii vaikuttamaan poliittiseen päätöksentekoon mutta niin pyrkii moni muukin instanssi. On outoa ajatella että tyttöjen ja poikien sukuelinten silpomiseen puuttuminen olisi vain naisasianaisten vastuulla.

        Onko esimerkiksi sinulla itselläsi mitään vastuuta lasten sukupuolielinten silpomisen estämisessä kun asia näyttää noin kovasti huolestuttavan? Varmasti olet jo itse tehnyt jotakin aktiivisesti asian hyväksi koska asia on sinulle noin tärkeä? Vai luuletko että sinun pitäisi ensin ryhtyä feministiksi ennenkuin voit asialle tehdä jotain? Näin ei suinkaan ole.


      • hyssyttely.jatkuu
        kenen.vastuu kirjoitti:

        No naisasialiitto unioinille nyt on tärkeää milloin mikäkin naisasihoihin liittymätönkin asia. Kuten rasismi. Onkin outoa miksi annat tuolle järjestölle noin suuren painoarvon. Toki se pyrkii vaikuttamaan poliittiseen päätöksentekoon mutta niin pyrkii moni muukin instanssi. On outoa ajatella että tyttöjen ja poikien sukuelinten silpomiseen puuttuminen olisi vain naisasianaisten vastuulla.

        Onko esimerkiksi sinulla itselläsi mitään vastuuta lasten sukupuolielinten silpomisen estämisessä kun asia näyttää noin kovasti huolestuttavan? Varmasti olet jo itse tehnyt jotakin aktiivisesti asian hyväksi koska asia on sinulle noin tärkeä? Vai luuletko että sinun pitäisi ensin ryhtyä feministiksi ennenkuin voit asialle tehdä jotain? Näin ei suinkaan ole.

        Ei, minulla ei ole mitään vastuuta. Asia ei edes kiinnosta kovin paljon.

        Feministiä luulisi sen sijaan kiinnostavan, etenkin ammattifeministiä, jolle maksetaan femakoinnista.


      • väivalta.on.väkivaltaa
        hyssyttely.jatkuu kirjoitti:

        Ei, minulla ei ole mitään vastuuta. Asia ei edes kiinnosta kovin paljon.

        Feministiä luulisi sen sijaan kiinnostavan, etenkin ammattifeministiä, jolle maksetaan femakoinnista.

        Asia ei kiinnosta sinua mutta jaksat kuluttaa aikaasi, energiaasi ja kaikkien hermoja asiasta vinkumiseen.

        Ei ole valkoisen länsimaisen naisen - vaikka sitten naisasianaisen - vastuulla keskittyä ensisijaisesti meille vieraiden kulttuurien sisäisten ongelmien selvittämiseen ja kolmansien maiden tyttöjen ja naisten pelastamiseen. Se ei ole meidän asiantuntijuus- eikä vastuualuetta. Jokaisen pitää ratkaista itse omat ongelmansa ja ottaa itse vastuu oman kulttuurin piirissä ilmenevien ongelmien ratkaisemisessa. Suomessa eletään Suomen lakien ja sääntöjen mukaan. Suomen laki ja yhteiskunta toimintaympäristönä antaa myös maahanmuuttajaryhmille oikein hyvän pohjan alkaa itse aktiivisesti korjaamaan sellaisia ongelmia omassa kulttuurissa jotka eivät sovi Suomalaisen yhteiskunnan sisään.

        Feminismi ei ole pelastusarmeijan kaltainen hyväntekeväisyysjärjestö. Tavoite on se, että naiset ITSE VOIMAANTUVAT ja ottavat oman elämänsä ohjat käsiinsä. Jos ruskeat tytöt tahtoo olla myöskin feministejä niin mikäs sen parempaa. Mutta jotenkin vaikuttaa että ruskeille tytöille jopa feminismi merkitsee uhriutumista valkoisuuden edessä ja avun passiivista odottamista itsen ulkopuolelta.

        Ei voi lähteä liikkeelle siitä että Suomen lainsäädännön pitäisi tehdä erikseen lakeja liittyen meille vieraiden kulttuurien sisäisiin ongelmiin. Sehän merkitsee pitkässä juoksussa sitä että kohta Suomen lainsäädännöstä karhun osa koskee suomalaiselle kulttuurille täysin vieraita asioita. Täytyy tehdä erikseen rikoslaki varmaan sitten kannibalismista aina jalkojen typistämiseen asti. Jos näin aletaan toimia niin muutaman vuosikymmenen kuluttua Suomen Lakia ei enää tunnista Suomen Laiksi.

        Kyllä Suomessa täytyy lähteä siitä liikkeelle että kaikki teot jotka ovat väkivaltaa lasketaan väkivallaksi myös lain edessä.


      • poikkeus.sääntöön
        väivalta.on.väkivaltaa kirjoitti:

        Asia ei kiinnosta sinua mutta jaksat kuluttaa aikaasi, energiaasi ja kaikkien hermoja asiasta vinkumiseen.

        Ei ole valkoisen länsimaisen naisen - vaikka sitten naisasianaisen - vastuulla keskittyä ensisijaisesti meille vieraiden kulttuurien sisäisten ongelmien selvittämiseen ja kolmansien maiden tyttöjen ja naisten pelastamiseen. Se ei ole meidän asiantuntijuus- eikä vastuualuetta. Jokaisen pitää ratkaista itse omat ongelmansa ja ottaa itse vastuu oman kulttuurin piirissä ilmenevien ongelmien ratkaisemisessa. Suomessa eletään Suomen lakien ja sääntöjen mukaan. Suomen laki ja yhteiskunta toimintaympäristönä antaa myös maahanmuuttajaryhmille oikein hyvän pohjan alkaa itse aktiivisesti korjaamaan sellaisia ongelmia omassa kulttuurissa jotka eivät sovi Suomalaisen yhteiskunnan sisään.

        Feminismi ei ole pelastusarmeijan kaltainen hyväntekeväisyysjärjestö. Tavoite on se, että naiset ITSE VOIMAANTUVAT ja ottavat oman elämänsä ohjat käsiinsä. Jos ruskeat tytöt tahtoo olla myöskin feministejä niin mikäs sen parempaa. Mutta jotenkin vaikuttaa että ruskeille tytöille jopa feminismi merkitsee uhriutumista valkoisuuden edessä ja avun passiivista odottamista itsen ulkopuolelta.

        Ei voi lähteä liikkeelle siitä että Suomen lainsäädännön pitäisi tehdä erikseen lakeja liittyen meille vieraiden kulttuurien sisäisiin ongelmiin. Sehän merkitsee pitkässä juoksussa sitä että kohta Suomen lainsäädännöstä karhun osa koskee suomalaiselle kulttuurille täysin vieraita asioita. Täytyy tehdä erikseen rikoslaki varmaan sitten kannibalismista aina jalkojen typistämiseen asti. Jos näin aletaan toimia niin muutaman vuosikymmenen kuluttua Suomen Lakia ei enää tunnista Suomen Laiksi.

        Kyllä Suomessa täytyy lähteä siitä liikkeelle että kaikki teot jotka ovat väkivaltaa lasketaan väkivallaksi myös lain edessä.

        Jokaisen pitää ratkaista itse omat ongelmansa, paitsi transhenkilöiden, joiden asioita feministit tukevat raivokkaasti.


      • hyssyttely.jatkuu
        väivalta.on.väkivaltaa kirjoitti:

        Asia ei kiinnosta sinua mutta jaksat kuluttaa aikaasi, energiaasi ja kaikkien hermoja asiasta vinkumiseen.

        Ei ole valkoisen länsimaisen naisen - vaikka sitten naisasianaisen - vastuulla keskittyä ensisijaisesti meille vieraiden kulttuurien sisäisten ongelmien selvittämiseen ja kolmansien maiden tyttöjen ja naisten pelastamiseen. Se ei ole meidän asiantuntijuus- eikä vastuualuetta. Jokaisen pitää ratkaista itse omat ongelmansa ja ottaa itse vastuu oman kulttuurin piirissä ilmenevien ongelmien ratkaisemisessa. Suomessa eletään Suomen lakien ja sääntöjen mukaan. Suomen laki ja yhteiskunta toimintaympäristönä antaa myös maahanmuuttajaryhmille oikein hyvän pohjan alkaa itse aktiivisesti korjaamaan sellaisia ongelmia omassa kulttuurissa jotka eivät sovi Suomalaisen yhteiskunnan sisään.

        Feminismi ei ole pelastusarmeijan kaltainen hyväntekeväisyysjärjestö. Tavoite on se, että naiset ITSE VOIMAANTUVAT ja ottavat oman elämänsä ohjat käsiinsä. Jos ruskeat tytöt tahtoo olla myöskin feministejä niin mikäs sen parempaa. Mutta jotenkin vaikuttaa että ruskeille tytöille jopa feminismi merkitsee uhriutumista valkoisuuden edessä ja avun passiivista odottamista itsen ulkopuolelta.

        Ei voi lähteä liikkeelle siitä että Suomen lainsäädännön pitäisi tehdä erikseen lakeja liittyen meille vieraiden kulttuurien sisäisiin ongelmiin. Sehän merkitsee pitkässä juoksussa sitä että kohta Suomen lainsäädännöstä karhun osa koskee suomalaiselle kulttuurille täysin vieraita asioita. Täytyy tehdä erikseen rikoslaki varmaan sitten kannibalismista aina jalkojen typistämiseen asti. Jos näin aletaan toimia niin muutaman vuosikymmenen kuluttua Suomen Lakia ei enää tunnista Suomen Laiksi.

        Kyllä Suomessa täytyy lähteä siitä liikkeelle että kaikki teot jotka ovat väkivaltaa lasketaan väkivallaksi myös lain edessä.

        Minä en ole aloittaja.


    • vfihimsf

      Kyllä samainen asia on ollut 1980- luvulla esillä lähetystyön tiimoilta ainakin helluntaiseurakunnassa ja mielestäni aivan tosiasiaa tyttöjen ja naisten terveysasiaakin. Sille ei mahda mitään että suomessakin edelleen voimssaan raakaa kansanperinnettä jossa esm huorina pidettyjen tyttöjen ja naisten sukuelimet kanssaihmsten toimesta raadellaan rikki.

    • Tasa-arvo-kaikkeen

      Miksi miesten elinten silpominen sitten muka pitäisi olla sallittua? Miksi lakiehdtotus ei ole tasa-arvoinen?

      • fdghdfhh

        Poikien ympärileikkaus on vieläpä yleisempää kuin tyttöjen. Ja tytöille tehdyistä ympärileikkauksista vain neljäsosa on malliltaan niitä pahanlaatuisia silpomisia, joina ikään kuin kaikkia tyttöjen ympärileikkauksia nyt "markkinoidaan".

        Se, ettei poikia sisälletetty aloitteeseen on täysin linjassa feministisen arvomaailman kanssa. Pojista (pthyi) ja miehistä (kaapthyi) viis, tärkeintä on paremman ja arvokkaamman sukupuolen hyvinvointi ja etu. Tytöt ja naiset ensin.


      • EiVäkivaltaaLapsille

        Sekä poikien että tyttöjen silpominen pitäisi olla täysin kiellettyä.

        Leikkauttakoon sitten täysi-ikäisinä sukuelimensä omalla kustannuksellaan, jos kerran sellaista haluavat (vaan tuskimpa kukaan enää silloin aikuisena haluaisi sitä tehdä...).


    • HöpsisminTotuus

      Itse kuulun höpsismi-uskontoon, meillä on ainoa oikea totuus. Vauvoilta on leikattava pikkuvarpaat pois, muuten heistä ei tule soveliaita höpsismin kannattajia!

      Tämän ovat ylipappimme todenneet lukemalla pyhistä kirjoituksista, joten tätä ei voi epäillä!

      Mielestäni on suomalaisen yhteiskunnan velvollisuus, että lääkärit leikkaavat pikkuvarpaat ettei tule tulehduksia ja vauvat eivät pääsisi kuolemaan. Yhteiskunnan on maksettava tämä kaikki, koska meillä on ainoa totuus...!

      Meidän oma tapakulttuurimme on ainoa oikea, koska sen totuus voidaan perustella omalla uskonnollamme! Kaikkien tulee uskoa höpsismiin!

    • Tasa-avo-myös-pojille

      Lakiehdotuksen pitää kieltää sekä polkien että tyttöjen sukuelimien silpominen. Muuten esitys on torso!

    • Oikeus-kaikille

      Kyseisellä kansalaisaloitteella pyyhitään tasa-arvon persettä. Joku raja feminismillä pitäisi sentään mielestäni olla.

    • Tasa-arvo-unohdettu

      Lakialoitteiden tulisi lähtökotaisesti olla tasa-arvoa kunnioittavia. Onko tämä lakialoite sukupuolten tasa-arvoa kunnioittava?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe