Kiduttiko perkele Jeesusta Tuonelassa?

mikkelinmies7

Luin pitkästä aikaa Paul E. Billheimerin syvällistä ja kiiinnostavaa kirjaa "Tulevat hallitsijat" (32 RV-taskukirja, 1980). Golgtan kukkula on kaiken historian keskipiste, eikä vain yksinomaan meidän palaneetan, vaan kaikkien lukemattomien linnunratojen ja ulkoavaruuden maailmankaikkeuksien ikuissesta historiasta. Tässä hurjaa näkemystä siitä, ettei maapallo ole ainoa asuttu, mutta se on kaiken keskipiste nyt ja aina. Mielenkiintoinen ajatus?

Sitten oikeastaan havahduin ja järkytyin, kun Billheimer sivulla 78 kirjoittaa:
"Isä ei antanut Poikaansa vain Golgatan tuskiin ja kuolemaan, Hän jätti Poikansa puhtaan hengen saatanan kidusjoukkojen käsiin....Hän oli saatanan armoilla tuonelan nimellä tunnetussa vaivan paikassa" . Mielestäni on täysin mahdotonta, sillä olen pitänyt Ristin kuolemaa syntien sovituspaikkana ja Tuonelaa paikkana, jossa Jeesus kyllä kävi ja toi mukanaan vankeja saalinaan eli VL:n pyhät . Tänääään satuin lukemaan kohdan "joka itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun" (Piet.1:2:24). Onko käsitykseni väärä? Ihmetystäni herätti vielä se, että kirjaa suosittelevat vakaat Jumalan miehet Billy Graham ja Mauri Viksten. Tämänkaltaista oppia on esittänyt myös suurevankelista Hagin Amerikoissa.

34

557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymyksiä

>>>Kiduttiko perkele Jeesusta Tuonelassa?<<<

Ei kiduttanut. Oliko muita kysymyksiä?

• kerrottakoon.se

RistinVoitolla on yltäkyllin tuotakin harhaa ja helvetin kauhuja draamoina, joilla he ihmisiä luulon opillaan pelottelemassa.
      https://www.youtube.com/watch?v=3tZQmfSs96o
      Kiersivät Suomea.
      Joku totesi, että ei ole ikuista elämää, ellei ole helvettiäkään. Sielu ei voi kuolla.
      Eli helvetinpelolla taivaaseen. ts. lunastus onkin liekkipelko..

Raamattu kieltää tekemästä jumalankuvaa - ei taivaista, eikä tuolta maanaltakaan.
      Se tulee sairaaksi, kun ihminen muovaa kultaisen manalajumalansa ja sanoo, että tällainen on jumala.

• capiche

Kirja voi olla mielenkiintoinen, vaikkei kirjoittajan kaikkiin näkemyksiin yhdykään. Billheimer sekoittaa tuonelan ja helvetin sekä unohtaa vähän muutakin.

Ilm. 12: “Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme,
      jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä syöstiin
      maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit”

Saatanan toimialue on siis ollut taivaasta syöksemisen jälkeen maan päällä. Ja raamatun mukaan hänet kätyreineen sidotaan tuhatvuotisen valtakunnan alussa. Heidät päästetään 1000 vuoden jälkeen hetkeksi irti, ja heitetään lopulta tuliseen järveen. Viimeisen tuomion jälkeen sinne heitetään myös "tuonela".

Raamatun mukaan Jeesus vietti kolmen päivää tuonelassa saarnaamassa siellä oleville sieluille. Ei saatana olisi Häntä edes pystynyt kiusaamaan. Sillä Jeesus riisuttiin kuolemassa ihmisyydestä ja sen mukana tulevista kiusauksista.

1 Piet 3:
      18 ¶ Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
      19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

• Anonyymi00030

"Raamatun mukaan Jeesus vietti kolmen päivää tuonelassa saarnaamassa siellä oleville sieluille."

Jeesus vietti kolme päivää haudassa nukkuen kuoleman unta.

Jeesus on kyllä aikoinaan puhunut Pyhän Hengen kautta aikaisemmin eläneille ihmisille, jotka nyt oli haudoissa odottaen ylösnousemusta.

• Eksyttäjien.apureille

"Luin pitkästä aikaa Paul E. Billheimerin syvällistä ja kiiinnostavaa kirjaa..."

Sinä itse hakeudut uudestaan ja uudestaan etsimään harhaa. Minä en tuollaisen valhe-"syvällisyyteen" paljon Jumalan sanan painoa antaisi.

-kele ei kiduttanut Jeesusta Tuonelassa. Ensinnäkään -kele itse vielä ei ole Tuonelassa, vaan elelee ilmavalloissa.

Ef. 2: 1, 2
      1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
      2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,

Toisekseen Raamattu kertoo Jeesuksen, ei kituneen Tuonelassa, vaan saarnanneen siellä kadotetuille sieluille. Siellä on jonkinlainen herätysliike ollut olemassa vajaat 2000 vuotta, mutta helluntaiherätystä se ei edusta.

Nämä ovat asioita, jotka aito kristitty unissaankin Jeesuksesta ja Raamatusta tietää. Mutta eräät ovat enemmän kiinnostuneet eksyttäjistä, joilla epäilemättä raflaavia, mutta valitettavan valheellisia tarinoita esitettävinään kuulijoilleen / lukijoilleen.

Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

1.Piet. 3:18-22
      18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
      19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
      22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.
      *

• Anonyymi00031

"Toisekseen Raamattu kertoo Jeesuksen, ei kituneen Tuonelassa, vaan saarnanneen siellä kadotetuille sieluille. Siellä on jonkinlainen herätysliike ollut olemassa vajaat 2000 vuotta, mutta helluntaiherätystä se ei edusta."

Kuoleman jälkeen ei meillä ole mitään mahdollisuutta enää valita Jeesusta pelastajaksemme.
        VAlinta on tehtävä tässä elämässä.

Ristillä kuoltuaan Jeesus haudattiin, ja hän vietti kolme päivää haudassa nukkuen kuoleman unta siihen asti kunnes Jla herätti hänet kuoleman unesta.

Jo Vanhan Testamentin aikaan Jeesus Pyhän Hengen välityksellä saarnasi saatanan vankeina oleville ihmisille - ennen heidän kuolemaansa.

• maallikon_mielipide

Saivartelua keksitystä aiheesta, jolla ei ole merkitystä.

• MeilleOn

Tunnet tarvetta sekaantua keskusteluihin joilla sinusta "ei ole merkitystä". Itse keksisin parempaa puuhaa.

• IdänLogiikkaa

Kun luet muitakin Lähi-Idän tarinoita, huomaat että niissä on runsaastikin liioiteltuja kohtia. Asioita liioitellaan dramaattisen vaikutuksen aikaansaamiseksi. Näitä ovat mm Lasaruksen kuolleista herättäminen, veden päällä kävely, veden muuttaminen viiniksi yms.

Teologit tuntee ilmiön Lähi-idän lisänä ja arabilisänä, vrt Tuhannen ja yhden yön tarinat. Tarinoita tulee osata lukea oikein, oppimaton suomalainen saattaa ottaa allegoriset ”ihmeet” todesta.

• Jeesus.on.tosi
        IdänLogiikkaa kirjoitti:

Kun luet muitakin Lähi-Idän tarinoita, huomaat että niissä on runsaastikin liioiteltuja kohtia. Asioita liioitellaan dramaattisen vaikutuksen aikaansaamiseksi. Näitä ovat mm Lasaruksen kuolleista herättäminen, veden päällä kävely, veden muuttaminen viiniksi yms.

Teologit tuntee ilmiön Lähi-idän lisänä ja arabilisänä, vrt Tuhannen ja yhden yön tarinat. Tarinoita tulee osata lukea oikein, oppimaton suomalainen saattaa ottaa allegoriset ”ihmeet” todesta.

Natsismia tommonen ajattelu kun sulla on. Oletko vähän vähämielinen?

• Jeesus.on.tosi kirjoitti:

Natsismia tommonen ajattelu kun sulla on. Oletko vähän vähämielinen?

Ei, hän on vain oikeassa ja sinä vähämielinen, oppimaton apukoulun kasvatti häpäiset itsesi sekä koko kristikunnan ilmaisemalla kristillistä lähimmäisenrakkautta noin hienosti verhottuna.

• Samaatietä

Lyllä minäkin olen käsittänyt Jeesuksrn saarnanneen tuonelassa.
      Olen ymmärtämyt muös niin että tuonela tyhjennettiin tarpeetyomana Jeesuksen sovitustyön jälkeen ja kuolleita tuolloin ilmestyi ihmisille.

• capiche

Et kai tarkoita, että tuonela lakkasi olemasta? Tiedän, että lestadiolaiset opettavat näin, mutta en tiedä mihin se perustuu.

Ilmestyskirjan mukaan "tuonela ja kuolema" heitetään vasta viimeisen tuomion jälkeen tuliseen järveen. Ks. alla.

Ilm. 20:
        11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään.
        12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
        13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
        14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
        15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.

• capiche
        capiche kirjoitti:

Et kai tarkoita, että tuonela lakkasi olemasta? Tiedän, että lestadiolaiset opettavat näin, mutta en tiedä mihin se perustuu.

Ilmestyskirjan mukaan "tuonela ja kuolema" heitetään vasta viimeisen tuomion jälkeen tuliseen järveen. Ks. alla.

Ilm. 20:
        11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään.
        12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
        13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
        14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
        15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.

Tuonela-juttu on kieltämättä epäselvä. Ilmeisesti kaikkien henki päätyy kuoleman jälkeen ensin välitilaan. Onko tuonelassa sitten kaksi eri osastoa? Vai onko kristittyjä varten tilapäinen taivas?

Em. ilmestyskirjan kohdassa sanotaan, että meri, kuolema ja tuonela antoivat kuolleensa. Ilmeisesti siinä kohdassa puhutaan ruumiin ylösnousemuksesta. Ja henki yhtyy sen jälkeen katoamattomaan ylösnousemusruumiiseen.

Kun "ääneen" ajattelee, niin asiat selkenevät itsellekin.

• Samaatietä
        capiche kirjoitti:

Tuonela-juttu on kieltämättä epäselvä. Ilmeisesti kaikkien henki päätyy kuoleman jälkeen ensin välitilaan. Onko tuonelassa sitten kaksi eri osastoa? Vai onko kristittyjä varten tilapäinen taivas?

Em. ilmestyskirjan kohdassa sanotaan, että meri, kuolema ja tuonela antoivat kuolleensa. Ilmeisesti siinä kohdassa puhutaan ruumiin ylösnousemuksesta. Ja henki yhtyy sen jälkeen katoamattomaan ylösnousemusruumiiseen.

Kun "ääneen" ajattelee, niin asiat selkenevät itsellekin.

Kyllä minä olen saanut sen käsityksen raamatusta ja äitini, joka esim. Tälläkin hetkellä vetää raamattupiitiä vanhan testamentin osalta ja kävi aikoinaan Keuruulla raamattuopiston on myös sitä mieltä, että tuonela tyhjennettiin.
        Siksi kerroin äidistäni, että monet ajattelevat samoin kanssani. No monet ja monet, no en siis ainakaan ainoa ole 😀

Uskon myös niin että, kun ihminen kuolee, hän nukkuu niikauan, kunnes Jeesus tulee.
        On siis haudan levossa.

Mutta tuo ri ole autuuskysymus,:miten tuon uskoo.
        Pääasia on, että uskoo Jeesuksen sovitustyöhön.

• KerranParatiisissa

Ei Tuonelaa tyhjennetty.

Ja huomataan, että vaikka nimitys on sama, suomalaisen muinaisuskon kertoma "Tuonela" on pakanauskon mukainen kuolleiden asuinsija. Nämä kaksi ovat aivan eri Tuonelat. Suomenkielessä sana "tuoni" tarkoittaa kuolemaa, eli Tuonenlehto, Tuonela = kuolleiden asuinsija.

Ja ne muutamat pyhät jotka nousivat kuolleista, eivät tulleet Raamatun Tuonelasta (kadotettujen sielujen luota), vaan Paratiisista, jossa pyhät, pelastuneet jo asuvat.

Tuonela on nk. Helvetin esikartano, odotushuone, ennen varsinaista, Viimeisen tuomion jälkeen tulevaa Helvettiä.

Samaten Paratiisi / Aabrahaminhelma / Vanhurskasten lepo, on nk. Taivaan esikartano, jonne pelastuneet kuoltuaan suoraan menevät. Odottamaan Viimeisen tuomion jälkeistä pääsyään itse Taivaaseen.

Jeesus puhui pelastuneelle ryövärille ristillä: "Tänä päivänä sinä olet minun kanssani Paratiisissa". Jeesus siis kävi kuoltuaan sekä Paratiisissa että Tuonelassa, Hänellä oli avaimet kumpaankin paikkaan.
        .

• Samaatietä
        KerranParatiisissa kirjoitti:

Ei Tuonelaa tyhjennetty.

Ja huomataan, että vaikka nimitys on sama, suomalaisen muinaisuskon kertoma "Tuonela" on pakanauskon mukainen kuolleiden asuinsija. Nämä kaksi ovat aivan eri Tuonelat. Suomenkielessä sana "tuoni" tarkoittaa kuolemaa, eli Tuonenlehto, Tuonela = kuolleiden asuinsija.

Ja ne muutamat pyhät jotka nousivat kuolleista, eivät tulleet Raamatun Tuonelasta (kadotettujen sielujen luota), vaan Paratiisista, jossa pyhät, pelastuneet jo asuvat.

Tuonela on nk. Helvetin esikartano, odotushuone, ennen varsinaista, Viimeisen tuomion jälkeen tulevaa Helvettiä.

Samaten Paratiisi / Aabrahaminhelma / Vanhurskasten lepo, on nk. Taivaan esikartano, jonne pelastuneet kuoltuaan suoraan menevät. Odottamaan Viimeisen tuomion jälkeistä pääsyään itse Taivaaseen.

Jeesus puhui pelastuneelle ryövärille ristillä: "Tänä päivänä sinä olet minun kanssani Paratiisissa". Jeesus siis kävi kuoltuaan sekä Paratiisissa että Tuonelassa, Hänellä oli avaimet kumpaankin paikkaan.
        .

Minä olen taas ymmäryänyt niin että Tuonela ja paratiisi olivat samassa paikassa. Abraham näki siellä Lasaruksen, kuten Jeesus vertauskuvassaan kertoo.
        Eli he pystyivät näkemään ja puhumaan keskenään.

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Minä olen taas ymmäryänyt niin että Tuonela ja paratiisi olivat samassa paikassa. Abraham näki siellä Lasaruksen, kuten Jeesus vertauskuvassaan kertoo.

Tsi siis tuonela ja helvetti piti kirjoittamsn.

• Armahdetaan.onnettomia
        Samaatietä kirjoitti:

"Rikas mies Tuonelassa ja Lasarus Aabrahaminhelmassa" (eräs nimitys Paratiisille).

Mikä tuo "juopa" sitten olikin, se esti yhteydenpidon. Mainittu keskustelu rikkaan miehen ja Aabrahamin välillä lienee ollut jokseenkin tavaton, en tiedä, voiko siellä, noin yleensä, huudella paikasta toiseen.

Luukas 16: 19-26
        19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.

23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'

Ilmeisestikin jonkinlainen näköyhteys saattaa olla, mutta kyseessä ovat kaksi eri paikkaa.

• Samaatietä
        Armahdetaan.onnettomia kirjoitti:

"Rikas mies Tuonelassa ja Lasarus Aabrahaminhelmassa" (eräs nimitys Paratiisille).

Mikä tuo "juopa" sitten olikin, se esti yhteydenpidon. Mainittu keskustelu rikkaan miehen ja Aabrahamin välillä lienee ollut jokseenkin tavaton, en tiedä, voiko siellä, noin yleensä, huudella paikasta toiseen.

Luukas 16: 19-26
        19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.

23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'

Ilmeisestikin jonkinlainen näköyhteys saattaa olla, mutta kyseessä ovat kaksi eri paikkaa.

Voi olla noinkin, mutta yhteyksissä kykenivät olemaan.
        Eräs uskovainen ajatteli, että olisikohan ollut ero osastoissa, joissa oli kuitenkin näkö ja puhe yhteys.

• Kirjakääröt

1Piet.4:6 Biblia (1776) Sillä sitä varten evankeliumi kuolleillekin saarnattu on, että tuomittaisiin ihmisten jälkeen lihassa, mutta Jumalan jälkeen hengessä.

• mikkelinmies7

Näyttää siltä, ettei kommentoijista kukaan ole Billheimerin kanssa samaa mieltä tässä asiassa. En minäkään. Ajatuskin on absurdi, että Herra Kristus olisi ollut kidutettavana Tuonelassa. Tälläista kuitenkin Ristin Voitto julkaisi. Ihmettelen vaan kuinka Valtteri Luoto, joka pilkun tarkkaan tuntee Raamatun sisällön ja oli mm. Raamatun käännöskomitean (1992) jäsen julkaisi ylläolevan kirjan. Kai hän sentään kerkesi lukea käsikirjoituksen aikanaan läpi? Mikä lienee Suomen helluntaikirkon kanta?

• Erkinnimimerkki

Ei se auta, vaikka tietää, jos ei ymmärrä.
        Siinä ei seurakuntaneuvoksen arvonimet auta.

• Tekeleenlukenut

Kaikkee sontoo sitä julkastaankin.

• kaksi_ropoa

Jeesus kantoi meidän syntimme ristille. Jeesuksen ristinkuolema oli rangaistus meidän synneistä. "yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden". "joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun".
      Jeesus helvetissä kidutettava-oppi on Kenneth Hagin-harha.

• On tiettyjä syklejä joiden mukaan maailmanhistoria toimii. Erään tuollaisen syklin mukaan elämme nyt 500-1000 jaa toisintoa tai imitaatiota. Silloin alkoi kirkko kerätä rahaa uhkaamalla tuonelan kidutuksella. Laitettiin kidutuskuvat esille. Kyse on siis kirkon rahantarpeesta kun jäsenistö lähtee pois kirkosta.

Kun kolikko kirstuun kilahtaa niin sielu tuonelasta ja kidutuksesta taivaaseen vilahtaa.

• mikkelinmies7

Ei mennyt perille tai ei sovi ainakaan Billheimerin opettamaan harhaoppiin Alfa. Eikös Kenneth Hagin ollut elonpäivinään Amerikan helluntalainen? Ihmettelen vain, miten Mauri Viksten erehtyi kehumaan kirjaa.

• kaksi_ropoa

Kenneth Hagin oli Uskon Sana-liikkeen perustaja.

• Ihan aikuisten oikeastiko joku tuollaisia pohdiskelee?

Satuolennon mahdollista matkaa satumaahan.

Kannattaa mieluummin lukaista JRR Tolkienin tuotantoa.

• Samaatietä

Aaaa, uskot siis tolkieihin hi hi

• Anonyymi00026

Mitä ihmettä. Ei ole raamatussa.

• Anonyymi00027

Eräs ystäväni joka oli pitkään lukenutBillheimerin kirjasta JUMALA JOHDATTAA. Hylkäsi kaiken mitä Paul siinä sanoi, vain siksi kun oli lukenut jostakin hänen sanoneen tuosta Messiaan kiduttamisesta vielä helvetissä/ tuonelassa. Surullista olisi jos hylkäisimme jokaisen joka jossakin kohtaa erehtyy, sillä uskomme että jokainen erehdymme ellemme kuole jo 1 vuoden iässä. Siunausta totuuden etsijöille. Totuuden etsijää auttaa P H totuuden Henki. Tv Matti p

• Anonyymi00028

Perkele ei ole tuonelassa. Perkele on tällä palstalla.

• Anonyymi00029

""Isä ei antanut Poikaansa vain Golgatan tuskiin ja kuolemaan, Hän jätti Poikansa puhtaan hengen saatanan kidusjoukkojen käsiin....Hän oli saatanan armoilla tuonelan nimellä tunnetussa vaivan paikassa" . Mielestäni on täysin mahdotonta, sillä olen pitänyt Ristin kuolemaa syntien sovituspaikkana ja Tuonelaa paikkana, jossa Jeesus kyllä kävi ja toi mukanaan vankeja saalinaan eli VL:n pyhät "

Jeesus oli tuomitsemisensa ja ristiinnaulitsemisensa ajan Saatanan joukkojen kidutettavana.
      Kuoltuaan ristillä Jeesus pantiin hautaan "tuonelaan".
      Haudassa eli tuonelassa Jeesus nukkui kuoleman unta siihen asti kun Jla herätti hänet kuolleista.

Risti on syntien sovituspaikka kuten kirjoitat.
      Ristinkuolemallaan Jeesus sovitti synnit ja voitti Paholaisen.
      Joh12:31

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      116
      3005
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      34
      1392
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      103
      1247
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1017
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1007
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      998
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      59
      911
    8. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      727
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      713
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      664
    Aihe