alkoholismi karavaanareissa

kyttä

onko se niin että karavaanareissa on ns.kaappijuoppoja paljon?
(vai pitäiskö sanoa matkailukaappi juoppoja)

41

4458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monille alueille ei tavalli...

      Eli jos et kännää ja grillaa, et ole tervetullut useimmille SFC-alueille. Mikä vielä ikävämpää, irstailu kuuluu myös kuvaan, saaden usein perverssejä ja jopa sairaita piirteitä, kuten lehdistäkin on saatu lukea.

      • ritu

        Juuri tuollaista menoa karavaanialueilla vietetään eikä sukupuolella ole enää mitään merkitystä se on ilmeisesti sitä nykypäivän tasa-arvoa. Kaikille karavaani elämästä haaveileville sanoisin, tarkkaile itseäsi ja jos huomaan omaavasi piilevä kykyä alkoholisoitua, niin ei kannata aloittaa tätä harrastusta sillä lopputulos on numeroitujuoppo. Tämä väite perustuu omakohtaiseen kokemukseen, sillä 20 vuoden aikana olen jättänyt jo kaksi ukkoa taipaleelle. Tälle kolmannelle käy samoin mikäli ei sopeudu ajatukseen, että karavaanarit ovat liikkuvaa väkeä ja minä en ole mikään juoppokuski.


      • Minä
        ritu kirjoitti:

        Juuri tuollaista menoa karavaanialueilla vietetään eikä sukupuolella ole enää mitään merkitystä se on ilmeisesti sitä nykypäivän tasa-arvoa. Kaikille karavaani elämästä haaveileville sanoisin, tarkkaile itseäsi ja jos huomaan omaavasi piilevä kykyä alkoholisoitua, niin ei kannata aloittaa tätä harrastusta sillä lopputulos on numeroitujuoppo. Tämä väite perustuu omakohtaiseen kokemukseen, sillä 20 vuoden aikana olen jättänyt jo kaksi ukkoa taipaleelle. Tälle kolmannelle käy samoin mikäli ei sopeudu ajatukseen, että karavaanarit ovat liikkuvaa väkeä ja minä en ole mikään juoppokuski.

        Mihin uskonlahkoon kuulut Ritu????


      • ritu
        Minä kirjoitti:

        Mihin uskonlahkoon kuulut Ritu????

        En kuulu mihinkään lahkoon ja sitä paitsi erosin kirkosta, niin ei tarvii maksaa mitään turhia veroja. Sillä en suosi myöskään pappien ryyppäämistä ja irstailevaa elämää.


      • Setä
        ritu kirjoitti:

        En kuulu mihinkään lahkoon ja sitä paitsi erosin kirkosta, niin ei tarvii maksaa mitään turhia veroja. Sillä en suosi myöskään pappien ryyppäämistä ja irstailevaa elämää.

        Siis tuo lapsellinen väärä johtopäätös.
        Kun kaikki uskovaiset eivät örvellä, niin olet uskovainen kun et örvellä.


      • ritu
        Setä kirjoitti:

        Siis tuo lapsellinen väärä johtopäätös.
        Kun kaikki uskovaiset eivät örvellä, niin olet uskovainen kun et örvellä.

        Useimmat ihmiset leimaavat minut heti kättelyssä uskovaiseksi juuri mielipiteeni vuoksi. Olen lukuisat kerrat saanut puolustaa näkemystäni, että karavaaniharrastus on liikkuvien ihmisten harrastus ja siihen ei kuulu/sovi alkoholi mukaan.


      • nipottaa

        Ei se ole työaikaa vaan vapaa-aikaa, minkä jokainen viettää parhaimmaksi katsomallaan tavalla. OLin 10 vuotta villi matkailija ja nyt toiset 10 SFC:in jäsen. Ei se meno nyt niin ihmeellistä ole. Osa porukasta örveltää, mutta kun katsoo esim. noita kausipaikkalaisia, niin 50-60 vaunukunnasta vain 5-6 nauttii alkoholia reilusti, muut vain kohtuudella tanssien,laulaen , seurustellen ihan niinkuin muutkin väestöryhmät.

        Se on ikävää että tuo 10 %:n porukka vain näkyy määräänsä suuremmalla osuudella kun heistä lähtee reipasta ääntä. Vaunualueella ollaan vaan niin lähekkäin, että siellä ei ole sellaista yksityisyyttä kuin kotona ja älämölö kuuluu helposti sekä teltasta että vaunun sisältä naapuriin.

        Taitaa muutamalla tosikko kirjoittajalla olla vain seula ja hermot liian tiukalla kun ei naapureiden ilonpito siedä. Alueella on toki säännöt eli jos meno on liian huikeaa, niin isännän oikeus ja jopa velvollisuus on antaa ohjeita ja ripitystä.

        "Irstailusta" voin sanoa sen, että ollaan sitä oltu yhteisissä yösaunoissa ja eksytty toisten vaunuihin yöksi, mutta mitä se kenellekään kuuluu.
        JOs joku kämäyttää naapurin emäntää kannikkaan ja molemmilla on hyvä olla niin mitä se kenellekään kuuluu aikuisia ihmisiä me ollaan. Miettikää vaan minkänäköisiä lapsia muutenkin syntyy eri perheisiin esim. juhannusjuhlien seurauksena.

        Ei se sen ihmeellisempää ole ihmisillä vaan on hyvien tapojen rajat niin eri kohdalla,.


      • Alkoholisti
        ritu kirjoitti:

        Juuri tuollaista menoa karavaanialueilla vietetään eikä sukupuolella ole enää mitään merkitystä se on ilmeisesti sitä nykypäivän tasa-arvoa. Kaikille karavaani elämästä haaveileville sanoisin, tarkkaile itseäsi ja jos huomaan omaavasi piilevä kykyä alkoholisoitua, niin ei kannata aloittaa tätä harrastusta sillä lopputulos on numeroitujuoppo. Tämä väite perustuu omakohtaiseen kokemukseen, sillä 20 vuoden aikana olen jättänyt jo kaksi ukkoa taipaleelle. Tälle kolmannelle käy samoin mikäli ei sopeudu ajatukseen, että karavaanarit ovat liikkuvaa väkeä ja minä en ole mikään juoppokuski.

        Tässä Ritu sanoit naulan kantaan. Varsinkin kausipaikka-alueilla on meno niin villiä ettei paremmasta väliä. Olen itse raitistunut alkoholisti ja näillä alueilla on lähes mahdoton olla ei-juovana. Koko viikonloppujen teemana on alkoholin nauttiminen. Olinpa kerran vierailemassa eräällä nimeltä mainitsemattomalla kausipaikka-alueella ja koko alueella sillä kertaa olevista vaunukunnista (n. 30 kpl ) minun lisäkseni oli vain yksi ( 1! ) joka ei nauttinut alkoholia. Liikuit alueella muuten vaan, saunassa ja missä tahansa porukassa eteeni työnnettiin, toki ihan kaverina, viinapulloa.....ota huikka! Ja kun sanoin olevani raitis, sitä ihmeteltiin. Juuri tällaista kuin tässäkin on kommentoitu kysyttiin: Oletko uskovainen? Ja mihin lahkoon kuulut? Jne.... Sanon että Perkele! Pitääkö sitä olla uskossa jos on tiedostanut alkoholisminsa ja pannut korkin kiinni! Lopullisesti! Joka karavaanariudesta on kiinnostunut ja on raitis, kannattaa miettiä toisenkin kerran haluaako näitten numeroitujen juoppojen porukkaan lyöttäytä. Ja nyt kaikille jotka puolustelevat alkoholismia, tarkkailkaapa itseänne, ehkä sinussakin istuu piilevä alkoholisti. Ja minä jos kuka, tiedän mistä puhun....


      • Minä
        Setä kirjoitti:

        Siis tuo lapsellinen väärä johtopäätös.
        Kun kaikki uskovaiset eivät örvellä, niin olet uskovainen kun et örvellä.

        Perustakaa ihmeessä oma alkoholiton yhdistys,sinne saatte sitten kaikki raittiit ja siveelliset ihmiset samaan järjestöön,voitte sitten yhdessä pitää omia juttujanne,ja haukkua yhdessä kaikkia jouppoja karavaanareita..


      • perustetaan....
        Minä kirjoitti:

        Perustakaa ihmeessä oma alkoholiton yhdistys,sinne saatte sitten kaikki raittiit ja siveelliset ihmiset samaan järjestöön,voitte sitten yhdessä pitää omia juttujanne,ja haukkua yhdessä kaikkia jouppoja karavaanareita..

        Sinne Sinunkin pitäisi liittyä. Sinussakin asuu jo pieni alkoholisti....


      • örvellys
        Setä kirjoitti:

        Siis tuo lapsellinen väärä johtopäätös.
        Kun kaikki uskovaiset eivät örvellä, niin olet uskovainen kun et örvellä.

        Ei tarvii olla uskovainen kun ei örvellä...Pelkkä järjenkäyttö riittää.


      • Toope
        örvellys kirjoitti:

        Ei tarvii olla uskovainen kun ei örvellä...Pelkkä järjenkäyttö riittää.

        Nyt petti, joko sisälukutaito, tai luetun ymmärtäminen. Setä kirjoitti aivan oikein.


      • ei alkoholisti
        Alkoholisti kirjoitti:

        Tässä Ritu sanoit naulan kantaan. Varsinkin kausipaikka-alueilla on meno niin villiä ettei paremmasta väliä. Olen itse raitistunut alkoholisti ja näillä alueilla on lähes mahdoton olla ei-juovana. Koko viikonloppujen teemana on alkoholin nauttiminen. Olinpa kerran vierailemassa eräällä nimeltä mainitsemattomalla kausipaikka-alueella ja koko alueella sillä kertaa olevista vaunukunnista (n. 30 kpl ) minun lisäkseni oli vain yksi ( 1! ) joka ei nauttinut alkoholia. Liikuit alueella muuten vaan, saunassa ja missä tahansa porukassa eteeni työnnettiin, toki ihan kaverina, viinapulloa.....ota huikka! Ja kun sanoin olevani raitis, sitä ihmeteltiin. Juuri tällaista kuin tässäkin on kommentoitu kysyttiin: Oletko uskovainen? Ja mihin lahkoon kuulut? Jne.... Sanon että Perkele! Pitääkö sitä olla uskossa jos on tiedostanut alkoholisminsa ja pannut korkin kiinni! Lopullisesti! Joka karavaanariudesta on kiinnostunut ja on raitis, kannattaa miettiä toisenkin kerran haluaako näitten numeroitujen juoppojen porukkaan lyöttäytä. Ja nyt kaikille jotka puolustelevat alkoholismia, tarkkailkaapa itseänne, ehkä sinussakin istuu piilevä alkoholisti. Ja minä jos kuka, tiedän mistä puhun....

        Missä paikassa lienet ollut? ei tähän mennessä tullut vastaavia tarjoiluja kertaakaan!Eikä kyselyjä miksei....Reissattu vuosia ja talvella vakio paikalla.Ilmeisesti näkyy jo päältäpäin taipumuksesi "pulisteluun"koska tarjonta ollut runsasta.


      • pullistelu
        ei alkoholisti kirjoitti:

        Missä paikassa lienet ollut? ei tähän mennessä tullut vastaavia tarjoiluja kertaakaan!Eikä kyselyjä miksei....Reissattu vuosia ja talvella vakio paikalla.Ilmeisesti näkyy jo päältäpäin taipumuksesi "pulisteluun"koska tarjonta ollut runsasta.

        En ole se kaveri, johon kommentoit. Itselläni on myöskin kokemusta useiden vuosien ajalta kausipaikkalaisena. Otin itsekin jonkin verran alkuaikoina alkoholia, mutta pian huomasin, ettei minuun nauttimillani määrillä olla "ringissä". Yleinen käytäntö oli, perjantaina noin klo 18 remmi kurvasi alueelle ja tunnin päästä keikuttiin autuaallisessa kännissä. Sunnuntai iltapäivällä porukat poistuivat paikalta ja arvelen, että käryjä olisi käynyt, jos puhalluttajat olisivat olleet paikalla. Käyttäytyminen oli sen mukaista, kuin voi arvaillakkin. Vaunujen nurkilla kuseksittiin ja mölyä riitti. En ole ahdasmielinen ja suvaitsen hauskan pidon, mutta liika on aina liikaa. Porukassa tyhmyys tiivistyy!


      • hyvä olla
        nipottaa kirjoitti:

        Ei se ole työaikaa vaan vapaa-aikaa, minkä jokainen viettää parhaimmaksi katsomallaan tavalla. OLin 10 vuotta villi matkailija ja nyt toiset 10 SFC:in jäsen. Ei se meno nyt niin ihmeellistä ole. Osa porukasta örveltää, mutta kun katsoo esim. noita kausipaikkalaisia, niin 50-60 vaunukunnasta vain 5-6 nauttii alkoholia reilusti, muut vain kohtuudella tanssien,laulaen , seurustellen ihan niinkuin muutkin väestöryhmät.

        Se on ikävää että tuo 10 %:n porukka vain näkyy määräänsä suuremmalla osuudella kun heistä lähtee reipasta ääntä. Vaunualueella ollaan vaan niin lähekkäin, että siellä ei ole sellaista yksityisyyttä kuin kotona ja älämölö kuuluu helposti sekä teltasta että vaunun sisältä naapuriin.

        Taitaa muutamalla tosikko kirjoittajalla olla vain seula ja hermot liian tiukalla kun ei naapureiden ilonpito siedä. Alueella on toki säännöt eli jos meno on liian huikeaa, niin isännän oikeus ja jopa velvollisuus on antaa ohjeita ja ripitystä.

        "Irstailusta" voin sanoa sen, että ollaan sitä oltu yhteisissä yösaunoissa ja eksytty toisten vaunuihin yöksi, mutta mitä se kenellekään kuuluu.
        JOs joku kämäyttää naapurin emäntää kannikkaan ja molemmilla on hyvä olla niin mitä se kenellekään kuuluu aikuisia ihmisiä me ollaan. Miettikää vaan minkänäköisiä lapsia muutenkin syntyy eri perheisiin esim. juhannusjuhlien seurauksena.

        Ei se sen ihmeellisempää ole ihmisillä vaan on hyvien tapojen rajat niin eri kohdalla,.

        Voihan ollakkin hyvä kämmäyttäjällä ja naapurin emännällä, mutta entäs kämmäyttäjän vaimolla ja naapurin isännällä? Saattaa olla, että seuraavan kämmäyttelyn jälkeen ei olekkaan niin hyvä olla. Kämmäytys kun voi tulla naapurin isännältä ja kohteena olla sinun leukasi. Se siitä ja sinun vapaamielisyydestäsi.


      • nuori isä
        pullistelu kirjoitti:

        En ole se kaveri, johon kommentoit. Itselläni on myöskin kokemusta useiden vuosien ajalta kausipaikkalaisena. Otin itsekin jonkin verran alkuaikoina alkoholia, mutta pian huomasin, ettei minuun nauttimillani määrillä olla "ringissä". Yleinen käytäntö oli, perjantaina noin klo 18 remmi kurvasi alueelle ja tunnin päästä keikuttiin autuaallisessa kännissä. Sunnuntai iltapäivällä porukat poistuivat paikalta ja arvelen, että käryjä olisi käynyt, jos puhalluttajat olisivat olleet paikalla. Käyttäytyminen oli sen mukaista, kuin voi arvaillakkin. Vaunujen nurkilla kuseksittiin ja mölyä riitti. En ole ahdasmielinen ja suvaitsen hauskan pidon, mutta liika on aina liikaa. Porukassa tyhmyys tiivistyy!

        Totta juuri tuollaista normaalia viikonloppu meininkiä noissa kausipaikoissa tahtoo olla. Kyllä siinä joskus pinna kiristyy kun yrittää nukuttaa kahta leikki-ikäistä penskaa. Seuraavana päivänä sitä saa kuulla miten huonosti kasvatettuja penskoja meillä on kun ne (ei meidän lapset silloin...)meuhkaa ja metelöi. Osaatko sanoa onko tämä harrastus aina ollut näin "kosteeta"?


      • kämmäytellä
        hyvä olla kirjoitti:

        Voihan ollakkin hyvä kämmäyttäjällä ja naapurin emännällä, mutta entäs kämmäyttäjän vaimolla ja naapurin isännällä? Saattaa olla, että seuraavan kämmäyttelyn jälkeen ei olekkaan niin hyvä olla. Kämmäytys kun voi tulla naapurin isännältä ja kohteena olla sinun leukasi. Se siitä ja sinun vapaamielisyydestäsi.

        Ukolla oli viime syksynä silmä vähän "ruman" näköinen kun yllätin sen...


      • alkoholisti, entinen juoppo
        ei alkoholisti kirjoitti:

        Missä paikassa lienet ollut? ei tähän mennessä tullut vastaavia tarjoiluja kertaakaan!Eikä kyselyjä miksei....Reissattu vuosia ja talvella vakio paikalla.Ilmeisesti näkyy jo päältäpäin taipumuksesi "pulisteluun"koska tarjonta ollut runsasta.

        Terve! Ei näy entinen juopottelu päällepäin koska olen ollut raitis jo vuosia. Sensijaan olen ollut karavaanari jo yli 30 vuotta ja minut aika hyvin tunnetaan. Tunnetaan myös niiltä ajoin kun kuuluin tähän juopottelevaan karavaanariporukkaan. Siksi kokemusta omaavana uskallan väittää että alkoholismi on juuri ja nimenomaan karavaanariporukassa polttava ja kiusallisen laaja ongelma. Aivan kuten juopot kerääntyy kapakkaan niin karavaanarit kokoontuu yhteen juopottelun merkeissä ja kuten olemme huomanneet, on ongelma näkyvä ja eritoten kuuluva. Tokihan kaikki karavaanarit eivät ole ongelmakäyttäjiä vaikkakin heitä runsaasti joukossamme on. Aihe on varmasti mielenkiintoinen ja mielipiteitä on varmasti enemmän puolesta kuin vastaan ja asia ei taatusti selviä väittelemällä koskaan. Kuten aiemmassa kommentissani sanoin, olen tiedostanut ITSE ongelmani ja lopettanut örveltämisen. Jos sinä haluat orveltää, tee se, mutta huomioi läheisesi ja naapurisi. Alkoholi on ihan jees - oikein käytettynä! Kuten aiemmin kerroin, vierailin kausipaikka-alueella kerrotuin kokemuksin. Kokemusta viisaampana lopetin nämä vierailut joten voit olla huoleti, en tule kenenkään juopottelua kausipaikka-alueella pilaamaan olemalla raitis.

        Muuten, läheisesi huomaavat ongelmasi paljon, paljon aiemmin kuin sinä itse, jos huomaat sitä edes koskaan.

        Ja Ritu tuossa aiemmin puhui täyttä asiaa!


      • karavan perhe
        Alkoholisti kirjoitti:

        Tässä Ritu sanoit naulan kantaan. Varsinkin kausipaikka-alueilla on meno niin villiä ettei paremmasta väliä. Olen itse raitistunut alkoholisti ja näillä alueilla on lähes mahdoton olla ei-juovana. Koko viikonloppujen teemana on alkoholin nauttiminen. Olinpa kerran vierailemassa eräällä nimeltä mainitsemattomalla kausipaikka-alueella ja koko alueella sillä kertaa olevista vaunukunnista (n. 30 kpl ) minun lisäkseni oli vain yksi ( 1! ) joka ei nauttinut alkoholia. Liikuit alueella muuten vaan, saunassa ja missä tahansa porukassa eteeni työnnettiin, toki ihan kaverina, viinapulloa.....ota huikka! Ja kun sanoin olevani raitis, sitä ihmeteltiin. Juuri tällaista kuin tässäkin on kommentoitu kysyttiin: Oletko uskovainen? Ja mihin lahkoon kuulut? Jne.... Sanon että Perkele! Pitääkö sitä olla uskossa jos on tiedostanut alkoholisminsa ja pannut korkin kiinni! Lopullisesti! Joka karavaanariudesta on kiinnostunut ja on raitis, kannattaa miettiä toisenkin kerran haluaako näitten numeroitujen juoppojen porukkaan lyöttäytä. Ja nyt kaikille jotka puolustelevat alkoholismia, tarkkailkaapa itseänne, ehkä sinussakin istuu piilevä alkoholisti. Ja minä jos kuka, tiedän mistä puhun....

        ja onko se perheen lapsille niin mukavaa kun perhe lähtee reissuun(ryyppäämään?valitettavan usein on alueilla perheitä joissa vanhemat ryyppää aamutunteihin,ja lapset valvoo..ei se kovin turvallistakaan ole!


    • taas...

      ei kannate vastata

      • olenkaan

        Aihe on todella ajankohtainen, se ei ole provosointia. Tämänhän tietää jokainen joka on raitis ja jolla on silmät ja korvat. Aihe taisi olla sinulle nimimerkki "taas" erittäin arka.....? Ettet vaan kuuluisi niihin numeroituihin ju.......?


      • Minä
        olenkaan kirjoitti:

        Aihe on todella ajankohtainen, se ei ole provosointia. Tämänhän tietää jokainen joka on raitis ja jolla on silmät ja korvat. Aihe taisi olla sinulle nimimerkki "taas" erittäin arka.....? Ettet vaan kuuluisi niihin numeroituihin ju.......?

        Olin äsken pihalla lunta kolaamassa,ja kuulin että naapureilla oli ollut eilen illalla vieraita,he olivat kuulema juoneet alkoholia,sen kuullessani olin aivan kauhuissani,mietin jo hetken että pitääkö meidän myydä talo ja muuttaa pois,koska naapurit olivat juoneet alkoholia,mitähän meidän tytärkin asiasta ajattelee,kun naapurissa oli juotu alkoholia,mutta sitten onneksi muistinkin että hekin ovat karavaanareita,mikä helpotus se oli minulle,hu hu,nyt kaikki on taas hyvin..


      • vaan
        Minä kirjoitti:

        Olin äsken pihalla lunta kolaamassa,ja kuulin että naapureilla oli ollut eilen illalla vieraita,he olivat kuulema juoneet alkoholia,sen kuullessani olin aivan kauhuissani,mietin jo hetken että pitääkö meidän myydä talo ja muuttaa pois,koska naapurit olivat juoneet alkoholia,mitähän meidän tytärkin asiasta ajattelee,kun naapurissa oli juotu alkoholia,mutta sitten onneksi muistinkin että hekin ovat karavaanareita,mikä helpotus se oli minulle,hu hu,nyt kaikki on taas hyvin..

        Suosittelen että menisit hoitoon ennenkuin alkoholismisi tarttuu tyttäreesikin, ja jos omistatte jonkunlaisen asuntoauton/vaunun niin myykää se jollekkin toiselle juopolle, siitä se sinunkin parantuminen alkaa. Muuten ei ole mitään toivoa.


      • eihän raittiita ole
        Minä kirjoitti:

        Olin äsken pihalla lunta kolaamassa,ja kuulin että naapureilla oli ollut eilen illalla vieraita,he olivat kuulema juoneet alkoholia,sen kuullessani olin aivan kauhuissani,mietin jo hetken että pitääkö meidän myydä talo ja muuttaa pois,koska naapurit olivat juoneet alkoholia,mitähän meidän tytärkin asiasta ajattelee,kun naapurissa oli juotu alkoholia,mutta sitten onneksi muistinkin että hekin ovat karavaanareita,mikä helpotus se oli minulle,hu hu,nyt kaikki on taas hyvin..

        Unohdin että meitä raittiitahan ei enää juurikaan ole. Suomalaisethan ovat samanlaista kansaa kuin venäläiset, miesten keski-ikä 46 v ja kuolinsyy alkoholismi...Jos olet raitis niin taidat olla joku lahkolainen, nipottaja, ahdasmielinen tai muuten pimee....? Vaain täydelliset ihmiset sotkee nuppiaan myrkyllä....niinhän?

        Entinen juoppo nykyisin raittiina


      • ???????
        vaan kirjoitti:

        Suosittelen että menisit hoitoon ennenkuin alkoholismisi tarttuu tyttäreesikin, ja jos omistatte jonkunlaisen asuntoauton/vaunun niin myykää se jollekkin toiselle juopolle, siitä se sinunkin parantuminen alkaa. Muuten ei ole mitään toivoa.

        Tuleeko spurgusta karavaanari, jos joku majoittaa sen vaunuun?
        Yleistyshän on, että kaikki karavaanarit ovat juoppoja, mutta kaikki juopot eivät ole karavaanareita.
        Samaa yleistystä kuulee monesta ammatista, ja muistakin harrastus ryhmistä. Se on elämää, ei sen enempää.

        Olen ritun kanssa samaa mieltä siitä, että karavaanarit on liikkumaan tarkoitettuja. Silloin ei alkoholi sovi mukaan, kun ajaa autolla.
        Minä vältän sellaisia karavan alueita, joissa olen kausipaikkalaisten örvellysten vuoksi valvonut yön. Kyllähän hekin lopulta väsyvät, mutta silloin on jo aamu, ja aika muutenkin vaihtaa maisemaa. Rauhallisiakin paikkoja löytyy, ja vapaaparkit lisäksi.


      • Minä
        eihän raittiita ole kirjoitti:

        Unohdin että meitä raittiitahan ei enää juurikaan ole. Suomalaisethan ovat samanlaista kansaa kuin venäläiset, miesten keski-ikä 46 v ja kuolinsyy alkoholismi...Jos olet raitis niin taidat olla joku lahkolainen, nipottaja, ahdasmielinen tai muuten pimee....? Vaain täydelliset ihmiset sotkee nuppiaan myrkyllä....niinhän?

        Entinen juoppo nykyisin raittiina

        Tässä kun olen lukenut teidän muutamien kirjoituksia,olen tullut siihen tulokseen että vaihdan vaunun veneeseen,silloin varmaankin raitistun kerta heitolla,eikä minua enää voi haukkua juopoksi,kylläpä keksinkin hyvän ratkaisun asiaan,minusta tulee raitis ja hyvä ihminen kerralla... Kiitos teille jotka saitte minut kääntymään..
        Sen verran vielä että olen samaa mieltä että vaunulla tai autolla liikuessa ei sovi läträtä viinaksia..


      • läträtä
        Minä kirjoitti:

        Tässä kun olen lukenut teidän muutamien kirjoituksia,olen tullut siihen tulokseen että vaihdan vaunun veneeseen,silloin varmaankin raitistun kerta heitolla,eikä minua enää voi haukkua juopoksi,kylläpä keksinkin hyvän ratkaisun asiaan,minusta tulee raitis ja hyvä ihminen kerralla... Kiitos teille jotka saitte minut kääntymään..
        Sen verran vielä että olen samaa mieltä että vaunulla tai autolla liikuessa ei sovi läträtä viinaksia..

        myöskään veneillessä!


      • tapojasi
        Minä kirjoitti:

        Tässä kun olen lukenut teidän muutamien kirjoituksia,olen tullut siihen tulokseen että vaihdan vaunun veneeseen,silloin varmaankin raitistun kerta heitolla,eikä minua enää voi haukkua juopoksi,kylläpä keksinkin hyvän ratkaisun asiaan,minusta tulee raitis ja hyvä ihminen kerralla... Kiitos teille jotka saitte minut kääntymään..
        Sen verran vielä että olen samaa mieltä että vaunulla tai autolla liikuessa ei sovi läträtä viinaksia..

        Eli sinusta tulee vaan ruorijuoppo ja se on vielä pahempaa. OLet nimittäin vaarana itsellesi ja muille vesilläliikkujille.
        Karavaanarina voisit sen sijaan harmittomasti sammahtaa etutelttaa, kyllä muori aamusella oksennukset siivoaa.


      • ZaZa
        ??????? kirjoitti:

        Tuleeko spurgusta karavaanari, jos joku majoittaa sen vaunuun?
        Yleistyshän on, että kaikki karavaanarit ovat juoppoja, mutta kaikki juopot eivät ole karavaanareita.
        Samaa yleistystä kuulee monesta ammatista, ja muistakin harrastus ryhmistä. Se on elämää, ei sen enempää.

        Olen ritun kanssa samaa mieltä siitä, että karavaanarit on liikkumaan tarkoitettuja. Silloin ei alkoholi sovi mukaan, kun ajaa autolla.
        Minä vältän sellaisia karavan alueita, joissa olen kausipaikkalaisten örvellysten vuoksi valvonut yön. Kyllähän hekin lopulta väsyvät, mutta silloin on jo aamu, ja aika muutenkin vaihtaa maisemaa. Rauhallisiakin paikkoja löytyy, ja vapaaparkit lisäksi.

        Nyt puhuu Spurgu asiaa.
        Tosi on, että kaikki karavaanarit ovat juoppoja. Ja sekin on tosi, että kaikki juopot eivät silti ole karavaanareita. Niin, eivätkä kaikki huorat partureita.
        Revi siitä!


      • ???????
        ZaZa kirjoitti:

        Nyt puhuu Spurgu asiaa.
        Tosi on, että kaikki karavaanarit ovat juoppoja. Ja sekin on tosi, että kaikki juopot eivät silti ole karavaanareita. Niin, eivätkä kaikki huorat partureita.
        Revi siitä!

        Minä olen se joka osaa kirjoittaa. En osaa lukea.
        Noinko tosiaan kirjoitin? Tulkintahan se on tuollainenkin. Osuiko oikeaan? On sitten toinen juttu.


    • tarkoitukseen

      Kyllä minäkin aikoinaan sain narutettua perheeni vaunun ostoon sillä perusteella että kuinka kiva yhteinen harrastus siinä muka olis. Tiesin kyllä itse että "yhteinen" harrastuksemme antaa MINULLE enemmän ja useammin mahdollisuuden ryyppäämiseen.

      Kuinkahan monella muulla tämä on todellisempi syy vaunun ostoon. Meidän perheestä on kylläkin jo vaunu myyty. Tiedän jo nyt että saan tästä viestistä törkyvastauksia, mutta en viitsi niihin vastata!

      • näkökanta

        Taitaisivat karavaanarit olla harvassa, jos kaikki sinun mainitsemilla syillä harrastuksen pariin tulleet jättäisivät sen.


      • nro 1422....
        näkökanta kirjoitti:

        Taitaisivat karavaanarit olla harvassa, jos kaikki sinun mainitsemilla syillä harrastuksen pariin tulleet jättäisivät sen.

        Ennen asuntovaunun hankintaa akka motkotti jopa saunakaljapullosta.Kun hankin vaunun teimme "herrasmiessopimuksen",että ihmisten kuulen ei parista paukusta motkoteta.Nyt olen ryypännyt lähes 7-vuoden ajan viikonloppuisin.Uutta vaunua en pysty hankkimaan kun kaikki rahat menevät viinaan.


      • olennaisen
        nro 1422.... kirjoitti:

        Ennen asuntovaunun hankintaa akka motkotti jopa saunakaljapullosta.Kun hankin vaunun teimme "herrasmiessopimuksen",että ihmisten kuulen ei parista paukusta motkoteta.Nyt olen ryypännyt lähes 7-vuoden ajan viikonloppuisin.Uutta vaunua en pysty hankkimaan kun kaikki rahat menevät viinaan.

        Se mikä saa valitsemaan karavaanielämän on käsittääkseni se vapaus millä saa valita kulloisenkin syömä ja nukkumapaikan.
        Minulla se tarjoaa ainakin mahdollisuuden mukavaan lomanviettoon ja eri paikkoihin tutustumiseen ja kun ansiot eivät ole niin hirveät.
        Harrastus on myös mainio tapa tehdä tukikohta olipa sinun harrastuksesi minä hyvänsä.
        Vaunun voi viedä kesäksi leirialueelle, lentokentän tai motocrossradan reunaan, kalamajaksi, sukellusleiriksi rantaan tai talvella talviurheilujen tai pilkin tukikohdaksi.
        vaihtoehtuja on vaikka kuinka, vain mielikuvitus on rajana.
        Ja jos ihminen vapaa-aikanaan ottaa muutaman oluen niin mitä se kenellekään kuuluu.


      • vielä tämä yksi
        olennaisen kirjoitti:

        Se mikä saa valitsemaan karavaanielämän on käsittääkseni se vapaus millä saa valita kulloisenkin syömä ja nukkumapaikan.
        Minulla se tarjoaa ainakin mahdollisuuden mukavaan lomanviettoon ja eri paikkoihin tutustumiseen ja kun ansiot eivät ole niin hirveät.
        Harrastus on myös mainio tapa tehdä tukikohta olipa sinun harrastuksesi minä hyvänsä.
        Vaunun voi viedä kesäksi leirialueelle, lentokentän tai motocrossradan reunaan, kalamajaksi, sukellusleiriksi rantaan tai talvella talviurheilujen tai pilkin tukikohdaksi.
        vaihtoehtuja on vaikka kuinka, vain mielikuvitus on rajana.
        Ja jos ihminen vapaa-aikanaan ottaa muutaman oluen niin mitä se kenellekään kuuluu.

        Perhe toppuuttele illalla... no mää otan vielä tään yhden. Myöhemmin illalla... mitähän sitä taas tuli otettua 1 1 1 ... taisi tulla aika monta.


    • ex-juoppo

      Keskustelu on vaimennit täysin. Kuten on vaiettu valitettavan usein ns. "henkilökohtaisesta ongelmasta". Tämä ongelma koskee hämmästyttävän suurta kansanosaa. Eikä kaikki suinkaan ole karavaanareita. Ja muutaman vuoden päästä ongelmä räjähtää käsiin. Kulutuksen kasvulukemat puhukoon puolestaan. Jo alle parikymppiset nuoret ovat täysiä alkoholisteja. Minuakin se koski joskus ja pahasti! Tiedostin ongelman, tein töitä sen poistamiseksi ja raitistuin.

      Oli muuten järkevintä mitä olen koskaan tehnyt!

      Ja elämä on mallillaan!

      • m-autoilija

        Valitettavan monet "henkilökohtaisesta ongelmasta" kärsivät ovat karavaanareita mikä ei tälle harrastukselle ole mitenkään hyvää mainosta. Työpaikoilla tämä vaiettu ongelman ilmenee työtovereiden hyssyttelynä, hyysäämisenä ja täydellisenä vaikenemisena. Suomessa työkulttuuri on jotenkin nurinkurinen ja kukaan ei uskalla ottaa asiaa puheeksi saati sitten arvostella turhia poissaoloja työpaikalta. Muut tekevät kiltisti tämän poissaolijan työt ja jos joku uskaltaa protestoida ylimääräisistä töistä niin joutuu heti leimatuksi suvaitsemattomaksi ja hankalaksi työntekijäksi. Samassa työpaikassa, samaan aikaan nuori äiti joutua olemaan poissa töistä ja vaikka hänellä on lääkärintodistus lapsen sairaudesta. Kukaan ei osoita minkäänlaista myötätuntoa vaan kaikki ovat joukolla antamassa lopputiliä kun joutuvat tekemään hänen työnsä.


      • R.Raitis
        m-autoilija kirjoitti:

        Valitettavan monet "henkilökohtaisesta ongelmasta" kärsivät ovat karavaanareita mikä ei tälle harrastukselle ole mitenkään hyvää mainosta. Työpaikoilla tämä vaiettu ongelman ilmenee työtovereiden hyssyttelynä, hyysäämisenä ja täydellisenä vaikenemisena. Suomessa työkulttuuri on jotenkin nurinkurinen ja kukaan ei uskalla ottaa asiaa puheeksi saati sitten arvostella turhia poissaoloja työpaikalta. Muut tekevät kiltisti tämän poissaolijan työt ja jos joku uskaltaa protestoida ylimääräisistä töistä niin joutuu heti leimatuksi suvaitsemattomaksi ja hankalaksi työntekijäksi. Samassa työpaikassa, samaan aikaan nuori äiti joutua olemaan poissa töistä ja vaikka hänellä on lääkärintodistus lapsen sairaudesta. Kukaan ei osoita minkäänlaista myötätuntoa vaan kaikki ovat joukolla antamassa lopputiliä kun joutuvat tekemään hänen työnsä.

        No nyt tälläkin palstalla puhutaan asiaa ja oikeilla nimillä! Asia on juuri näin. Olen itse pientyönantaja ja tämä henkilökohtainen ongelma on ollut parilla työläiselläni. Oli poissaoloja ja näitä "mahatauteja" oli pari-kolme kertaa kuussa. Kysyessäni syytä oli aina selitys; lapsi toi tarhasta. Aavistelin ongelmaa ja tarkkailin tilannetta "sivusta". Ilmeni että oli ollut raskas kapakkailta takana (aamuun asti) jolloin olisi pitänyt lähteä duuniin (auton rattiin).....?!! Eipäs mies tietenkään pystynyt vaan otti "sairaslomaa" ja yllätys yllätys; mahataudin vuoksi. No, kaveri oli koeajalla joten lähtöpassit oli annettava ja välittömästi! Kerroin tästä muille alan työnantajille jolloin sain selville etten ollut hänen ensimmäinen potkujenantaja. Tutut miehet vaan tuumas että kauankohan pidän tuota juoppoa töissä. Vaan eivätpä tulleet kertomaan minulle hänen ongelmastaan ajoissa. Toisinsanoen hyssyteltiin! Muutenkin on alkoholiongelma nykyisin kaatumassa yhteiskunnan käsiin. Suomalaisellehan on kivaa kerskua kuinka tuli ryypättyä ja sammuiltua ja kuinka perkeleen kännissä tuli oltua. Muut vaan naureskelee!!?? Olet MACHO kun otat riskisti viinaa...? Kuitenkin tiedetään laajalti että alkoholi liiaksi käytettynä vie mukanaan ja koskaan juominen ei näiltä hepuilta ainakaan vähene, pikemminkin päinvastoin!
        Ja kun jollakulla on tämä ongelma, hyssytellään ja kuiskitaan. Ja sivulliset tiedostavat tuttunsa ongelman kyllä hyvisssä ajoin. Ongelmainen itse ei sitä itse huomaa ja jopa kiistää sen, saattaapa käydä kraiveliin jos hänelle siitä huomautat. Kuten sanoin, on nämä juomaveikot tulleet minullekkin kalliiksi työstä poissaoloina ja sairauslomien muodossa.

        Mielestäni jo riittää hyssyttely. Ja jokaisen pitäisi ajatella edes vähän mihinkä kova ryyppääminen johtaa.....

        Nyt saan varmasti lukea kommentteja minkälainen tiukkapipo olen kun pistin työläisen pihalle...?
        Mutta ei se mitään...


    • visertäjä

      Jostain syystä vain niin on, että se parivaljakko alkoholi viikatemies on melkoisen ahkera juuri karavaanareitten keskuudessa.

      Onkohan se karavaanarin mielenlaatu sellanen katupojan ja kulkurin laatua, sellasta raikulielämää rakastavaa. Haaveissa elämistä enemmän.

      Itsestäni tunnistan tuon kulkurin kaihon ja ajoittaisen katupojan välittömyyden, mutta päihteet (alkoholi) eivät nykyiseen elämääni juurikaan kuulu.

      • Anonyymi

        Minä,minä en. Lapset sanoo aina minä tahdon. Aikuiset voisivat jo käsittää, että on muitakin kuin Minä.


    • Anonyymi

      Olimme viikonloppuna puajaparkisa, viereen tärähti tulla vanha asuntoauto jossa oli SFC tunnus.
      Välittömästi kun käsijarru narahti niin kuski oli jos juomassa ekaa tölkkiä ja siitä se lähti.
      Koko illan tinttasi viinaa autossaan. Kerran kävi ulkona rööki suussa.
      Tupakan savua oli niin sakeena ja kailotti puhelimessa niin että koko järven lahti raikui..piti siirtyä illalla puoli kymmenen toiseen paikkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3593
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      164
      2220
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      209
      1901
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1802
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      372
      1225
    6. 80
      1185
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1125
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1051
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      980
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      940
    Aihe