Olenko ihan hölmö, jos kysyn

EpätietoinenVaimo

Mieheni "jäi kiinni" viestittelystä naisen kanssa. En tiedä viestien sisältöä, enkä halua lähteä niitä stalkkaamaan tai edes siihen pystyisi.

Mieheni väittää että ks. nainen on hänen lapsuudenystävänsä, joka ottanut pitkästä aikaa yhteyttä ja ovat vaihtaneet nyt jonkin aikaa kuulumisia. Nainen näyttää olevan myös mieheni facebook-kaveri.

Facebookissa naisesta on vain kuva takaa (hoikka nainen, jolla pitkät kiharat hiukset). Tiedoista kaikki on piilotettu, eli en näe muita kuin tämän yhden profiilikuvan, mutta takaapäin vaikuttaisi kyllä huomattavasti miestäni nuoremmalta (pukeutuminen, hiukset, ryhti jne.). Tiedoissa ei ole myöskään mitään asuinpaikkakuntaa, mutta kaverit näyttäisi olevan pääosin ihan eri puolelta Suomea kuin mitä mieheni, eikä ketään hänen lapsuuden paikkakunnaltaan. Miehellä ja tällä naisella ei myös ole yhteisiä ystäviä.

Jotenkin epäilyttää kovasti tämä lapsuuden ystävyys ja ylipäätään tämä koko tarina. Mutta mies näin kivenkovaa väittää, onko minun sitten vain pakko uskoa. En haluaisi syyttääkään mistään, kun kerran todisteita muusta ei ole.

Mies itsessään käyttääytyy kuin ennenkin, ei mitään ihmeellisiä ylitöitä/yhtäkkisiä menoja, eli mitään syytä epäillä esim. pettämistä ei ole. Mutta silti ihmetyttää, varsinkin kun ei itse edes kertonut tästä yllättävästä lapsuudenystävän lähentymisestä mitään, vaan yksi viesti sattui tulemaan kännykkään juuri silloin kun autoin häntä eräässä asiassa hänen kännykkänsä kanssa.

Onko mitään vinkkejä, miten saisin varmuuden? Voinko lähettää esim. tälle naiselle viestiä ja kysyä? Toisaalta sekin tuntuu mustasukkaisen vaimon hömpötykseltä...

11

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika hyvin olet salapoliisityötä jo tehnyt :)

      Pelkkä Facebookin profiilikuva takaapäin ei välttämättä vielä kerro mitään kenenkään iästä. Oletko AIVAN varma että haluat lähteä penkomaan asiaa ja mahdollisesti aiheuttaa huonot välit miehesi kanssa, jos taustalla ei kuitenkaan ole mitään vilppiä? Voiko miehesi kanssa mitenkään keskustella vielä asiasta?

      Jos kuitenkin olet varma että halut oman mielenrauhasi vuoksi jotain varmuutta asiasta ja haluat jatkaa salapoliisintyötä... Oletko kokeillut googlata nimellä löytyykö muita sometilejä, esim. Instagram, LinkedIn, Twitter, Youtube, blogeja...?

    • EpätietoinenVaimo

      Joo, kieltämättä tämä nyt on laittanut vähän penkomaan, kun normaalisti mies on hyvin avoin ja kertoo asioista minulle (esim. että Katikin soitti tänään ja...). Mutta tästä ei siis kertonut mitään, ennenkuin viesti sattui näkymään minulle.

      Enempää en kyllä miehestä irti saa, vakuuttaa vaan, että on tosiaan lapsuudesta tuttu ja oli kuulemma itsekin ihmetellyt, miksi oli ottanut yhteyttä. Olivat kuitenkin keskutelleet jo ilmeisesti useamman päivän, eikä tästä sitten ollut minulle maininnut.

      Googlannut olen, mutta tästä kyseisestä henkilöstä en ole löytänyt muuta kuin juuri tuon yhden Facebook-kuvan. Eli ilmeisesti tyyppi, joka ei juuri netissä vaikuta (sinällään kyllä vaikuttaisi juuri mieheni ikäiseltä...)

    • Tuttuahuttua

      Pyydä näyttään viestit. Ystävällisesti.
      Jos ei näytä tai on poistettu niin tarkkailisin vähän tiukemmin.
      Puhukaa asista mutta älä jankuta. Jos suuttuu niin silloin puolustelee sitä toista ja on jo kyse muusta..
      Tuntosarvet törrölleen nyt nainen.

    • EpätietoinenVaimo

      Suostui näyttämään vain sen viestin, jonka olin huomannut ja pari sitä edellistä. Niissä ei tosiaan ollut mitään ihmeellistä, nainen kertoi työstään, miten pitkiä työrupeamia hänellä on nyt ja koska seuraavan kerran lomaa. Mies oli vastannut tähän vain ok.
      Muita viestejä mies ei suostunut näyttämään, kun kaikki oli kuulemma ihan samantyylistä keskustelua. En nyt sitten tiedä, enemmän tämä ehkä herätti epäilyjä kuin antoi vastauksia...

      • JäitäHattuun

        Näit viestejä ja se on hyvä, ihan normihommalta vaikuttaa. Ehkä on parempi että nyt vaan unohdat asian tekemättä siitä isoa kysymystä itsellesi.

        Nainen kun on itse ottanut ilmeisesti yhteyttä mieheesi ja keskustelu on varsin arkista, mies vastannut ykskantaan. Ehkä nainen alunperin toivonut jotain muuta kontaktia mutta miehesi ei ole lähtenyt flirttailemaan. Helposti käy niin että tuo hyvää päivää kirvesvartta-viestittely tyrehtyy hyvinkin pian ja olisi ihan hölmöä jos siitä tulee teidän suhteeseen turha epäluottamusmörkö.
        Ja kyllä ihmiset voi keskustella ilman että siinä on mitään outoa taustalla, jopa tuntemattomienkin kanssa - saati nyt jos on aikanaan tunnettu.


    • fkklo

      No on ihme ettei ole maininnut mitään tästä vieraasta jos muistaa kuitenkin mainita jokapäiväisistä tutuista. Miksiköhän jättäisin itse mainitsematta? Ehkä siksi jos elättelisin toivoa jostain säpinästä mutta niin ettei kukaan saa tietää..

      Jos nainen mainitsi työrupeamat ja lomat niin kai mies on itse kysynyt että onko lomaa milloin ja työajat ym. Tapaaminen mielessä?
      Vahvasti uskon että netistä on bongattu eikä mitään lapsuudentuttuja koska, toistan, kukapa ei mainitsisi tuollaisesta asiasta vaimolleen, miehelleen etc.. mieshän voi poistaa epäilyttävät viestit ja jättää jäljelle ok viestit koska epäilyttävää olisi poistaa kaikki omat viestit.

      Klassinen tilanne olisi jos niissä viesteissä joita ei sulle näyttänyt, olisi kertonut että olen kyllä harkinnut eroa vaimosta..

      Tuossa tilanteessa ei ole ollenkaan hölmöä nostaa kissaa pöydälle, tiedät kuitenkin miten yleistä pettäminen on tänä päivänä.

    • hiipahaapa

      Mielestäni se että mies viestittelee jonkun naisen kanssa, ei ole kiinni jäämistä oikeastaan mistään. Ei kannata asialla päätänsä vaivata. Ihmisiä tulee ja menee ja viestejä vaihdellaan, ei kaikkea muista eikä näe tarpeellisena kertoa tai edes halua kertoa. Yksityisyys kunniaan.

      • Pohtivanainen

        En näe tuossa mitään ongelmaa. Ei kai jokaista viestiä, puhelua, asiaa tarvitse kertoa luottamuksen säilyttämiseksi? Antaa heidän vaihtaa kuulumisensa ja "höpistä". Jos alkaa tulla vakavampia oireita, sitten voi asia olla toinen.

        Itse olen nainen, sinkku. Tarinoin, vaihdan kuulumisia viestein ja juttelen pitkiäkin puheluita, myös miesten kanssa. Joku varattu, joku vapaa, kenet tunnen mistäkin yhteydestä. Joku on tuttu vuosien takaa, joku tuoreempi tuttavuus. Minkäänlaista ihastumista tai siihen verrattavaa ei ole. Kaikki on todella rehellistä ja puhdasta kaveruutta. Heidän kanssaan on mukava rupatella niitä näitä, mitä vaan. Kyllä, pidän heistä, mutta en koe tekeväni mitään väärää! He ovat minulle yhtälailla mukavia ystäviä kuin naisetkin.


    • no mä kerron sulle oman tarinan, Eli jotain vastavaa ku sulla , mut ukko jäi kiinni pettämiswstä jota oli tapahtunut 2 vuotta mun selän takana... uskoin kaiken mitö se mulle sellitti kunnes jäi kiinni, sit sanoi että se oli vaa leikkiä.. just joo ja luuleko etä uskoin... ukko pihalle lensi sen jälkeen

    • Tekstinainen

      Omalla kohdalla nykyinen piilotteli yhden kaverinaisensa viestejä kun luuli, että minä vedän kilarit. Nainen oli ottanut yhteyttä ja yritti flirttailla. Mies oli vastannut todella siististi, ettei kiinnosta ja kun nainen siirtyi juttelemaan ihan arkisista asioista, niin vastasi vähän pidemmin.
      Kiinnitin huomiota, kun mies piti puhelinta mukana vessassakin ja viestien kirjoittelu siirtyi sohvan toiseen nurkaan, ei siinä kainalossa voinut kirjoitella, missä yleensä.
      Kysyin sitten ihan suoraan, että onko hyväkin seksiviestikaveri, kun pitää piiloon mennä? Nolona sitten näytti viestit, eikä niissä ollut mitään sellaista, miksi minun olisi pitänyt vetää kilarit miehelleni. Hän vain jotenkin oletti, että totta kai minä suutun, kun on aiemmatkin naiset vastaavasta suuttuneet. Se, että minun miestä tullaan iskemään ei ole miehen vika, se, että mies lähtee leikkiin mukaan taas on, kun se on jo hänen oma valintansa.

      En siis voi sanoa, että teillä on sama tilanne, mutta mahdollisuus tuokin. Minä jo maalasin piruja seinille, koska oma ex petti minkä ehti (kerran todistetusti fyysisesti, muuten seksiviestejä laittelemalla lukuisille eri naisille) ja käytös vaikutti aivan samalta.

    • 332211

      Omasta kokemuksestani voin kertoa, että kun itse tapasin miehen, joka kuului lapsuuteeni, kerroin siitä innoissani ensimmäisenä miehelleni.
      Siinä ei ollut mitään salailtavaa, joten ihmetyttää tuo miksi miehesi piilottelee tätä "vanhaa tuttuaan" jos jutussa ei ole mitään salailtavaa.

      Sano miehellesi, että kutsutaan ihmeessä tämä nainen kahville. Toki sinäkin haluaisit tutustua miehesi lapsuuden ystäviin. Jos se ei sovi niin voinpa kertoa, että ainakin oma epäilykseni nousisi aika korkealle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1647
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      172
      1496
    3. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1032
    4. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      9
      938
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      115
      843
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      769
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      38
      728
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      55
      631
    9. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      608
    10. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      53
      599
    Aihe