Ateismi on uskon puutetta. Miksi tämä ei mene jakeluun joillekin uskiksille? Miksi he väittävät ateistien uskovan, sillä me emme usko mihinkään vaan pidämme totena ainoastaan tiedon. Ja se tieto on totuus, koska se on tieteellisesti todistettua tietoa.
Ateismi on uskon puutetta
atspioeiksasstaui
18408
1Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Pussaisitko mihinKohtaan?
Vastaukset 18
Vanhimmat
Se ei mene jakeluun siksi, että uskovat ovat säälittäviä typeryksiä, jotka ovat
täysin kyvyttömiä tekemään edes alkeellisia loogisia päätelmiä.
Juuri sen vuoksihan he ovat uskovia eli sokeasti luulevia.
Uskovien mielestä se, että ei usko johonkin, on uskomista tai jopa uskonto.
Mikä on vain yksi osoitus uskovien säälittävästä tyhmyydestä.
Ei ateismi mitään puutetta ole. Ei puuttumistakaan. Ei uskon eikä minkään muunkaan.
On vain kannanotto erääseen uskonnolliseen kysymykseen.
Eikö ateismi olekaan sitä, että ei uskota jumaliin tai yliluonnollisiin asioihin?
''Eikö ateismi olekaan sitä, että ei uskota jumaliin tai yliluonnollisiin asioihin?''
Ateisti voi uskoa yliluonnollisiin, kunhan se yliluonnollinen ei ole jumala.
>>Eikö ateismi olekaan sitä, että ei uskota jumaliin...<<
Juuri sitä se on, ja juuri siinä on se kannanotto erääseen uskonnolliseen kysymykseen.
"Ei ateismi mitään puutetta ole"
Sanaa "puuttua" voidaan käyttää vertailevassa merkityksessä, eikä se silloin ole jotakin tarpeellista vailla olemisesta. Teisti= omaa jumaluskon. Ateisti= jumalusko puuttuu.
"Ilveksen ja servaalin erottaa toisistaan helposti, ilvekseltä puuttuu servaalille ominainen pitkä häntä."
Ei ilvekseltä mitään pitkää häntää puutu, yhtä vähän kuin aasinkorvia.
Eihän täsä ole ongelmaa.
Onko henkiä olemassa vai ei.
Hard core tieteellistä näyttöä ei ole Puolesta eikä vastaan.
Joten uskokaamme johonkin , koska se on jouheampaa.
Tässä ateismista: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15381954/vapaa-ajattelija-ja-ateisti-ylen-summeri-areenassa
Joku sanoi täällä äskettäin ateismin perustuvan tietämättömyyteen. Jos kieltäytyy jyrkästi tietämästä jotain, siitä ei silloin tiedä mitään. Ateistit ovat määritelleet itselleen ainakin yhden ehdottomasti kielletyn aiheen. Suurin osa ihmisistä ei halua tällaiseen umpioon.
Minkä ”ehdottomasti kielletyn aiheen”?
Ei pitäisi olla epäselvyyttä.
Jos kerrot mikä se on, niin ei sitten epäselvyyttä olekaan. Voisit kertoa sen, ei täällä telepaatikkoja ole.
Ja taas uskova puhuu tiedosta, vaikka ei kykene esittämään mitään tietoa.
Jos et kykene esitttämään mitään tietoa väitteittesi tueksi, niin et voi syyttää
joitakin siitä, että nämä kieltäytyisivät tietämästä tuota ei-yhtään-mitään.
Ethän ole esittänyt yhtään mitään tietoa, jota joku kieltäytyisi tietämästä.
Esitä tietoa jumalastasi, tai lopeta turha paskanpuhuminen. Tollo.
”Jos kieltäytyy jyrkästi tietämästä jotain, siitä ei silloin tiedä mitään.”
Tuo lause on paradoksaalinen. Jos jostain ei tiedä mitään, niin miten olematonta tietoa voi edes kieltää? Yritäs uudestaan....
Uskon ennemmin nykyaikaiseen tutkittuun tietoon, kuin 2000v vanhaan täysin todistamattomiin satuihin.
Olen samaa mieltä Mirkan kanssa,että on turhaa uskoa 2000v vanhoihin "satuihin"Suomessa on esim. henkilö nim.Valtaoja on mielenkiintoista kuunnella hänen kertomuksia.
Sulla tekee mieli vaan pillua ja luulet sairaassa mielessäsi, että Mirka antaa sitä sulle, vaikka ette edes tunne toisianne ja jos tuntisitte, niin tuskinpa se antaisi sulle tai sitten sulle ei kelpaisi sen ...