Ateismi on uskon puutetta

atspioeiksasstaui

Ateismi on uskon puutetta. Miksi tämä ei mene jakeluun joillekin uskiksille? Miksi he väittävät ateistien uskovan, sillä me emme usko mihinkään vaan pidämme totena ainoastaan tiedon. Ja se tieto on totuus, koska se on tieteellisesti todistettua tietoa.

18

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonpohjatontyhmyys

      Se ei mene jakeluun siksi, että uskovat ovat säälittäviä typeryksiä, jotka ovat
      täysin kyvyttömiä tekemään edes alkeellisia loogisia päätelmiä.

      Juuri sen vuoksihan he ovat uskovia eli sokeasti luulevia.

      Uskovien mielestä se, että ei usko johonkin, on uskomista tai jopa uskonto.
      Mikä on vain yksi osoitus uskovien säälittävästä tyhmyydestä.

    • Ei ateismi mitään puutetta ole. Ei puuttumistakaan. Ei uskon eikä minkään muunkaan.
      On vain kannanotto erääseen uskonnolliseen kysymykseen.

      • atspioeiksasstaui

        Eikö ateismi olekaan sitä, että ei uskota jumaliin tai yliluonnollisiin asioihin?


      • ''Eikö ateismi olekaan sitä, että ei uskota jumaliin tai yliluonnollisiin asioihin?''

        Ateisti voi uskoa yliluonnollisiin, kunhan se yliluonnollinen ei ole jumala.


      • atspioeiksasstaui kirjoitti:

        Eikö ateismi olekaan sitä, että ei uskota jumaliin tai yliluonnollisiin asioihin?

        >>Eikö ateismi olekaan sitä, että ei uskota jumaliin...<<

        Juuri sitä se on, ja juuri siinä on se kannanotto erääseen uskonnolliseen kysymykseen.


      • räyhräyh2

        "Ei ateismi mitään puutetta ole"
        Sanaa "puuttua" voidaan käyttää vertailevassa merkityksessä, eikä se silloin ole jotakin tarpeellista vailla olemisesta. Teisti= omaa jumaluskon. Ateisti= jumalusko puuttuu.
        "Ilveksen ja servaalin erottaa toisistaan helposti, ilvekseltä puuttuu servaalille ominainen pitkä häntä."


      • räyhräyh2 kirjoitti:

        "Ei ateismi mitään puutetta ole"
        Sanaa "puuttua" voidaan käyttää vertailevassa merkityksessä, eikä se silloin ole jotakin tarpeellista vailla olemisesta. Teisti= omaa jumaluskon. Ateisti= jumalusko puuttuu.
        "Ilveksen ja servaalin erottaa toisistaan helposti, ilvekseltä puuttuu servaalille ominainen pitkä häntä."

        Ei ilvekseltä mitään pitkää häntää puutu, yhtä vähän kuin aasinkorvia.


    • ValhallanBileet

      Eihän täsä ole ongelmaa.
      Onko henkiä olemassa vai ei.
      Hard core tieteellistä näyttöä ei ole Puolesta eikä vastaan.
      Joten uskokaamme johonkin , koska se on jouheampaa.

    • Sameon

      Joku sanoi täällä äskettäin ateismin perustuvan tietämättömyyteen. Jos kieltäytyy jyrkästi tietämästä jotain, siitä ei silloin tiedä mitään. Ateistit ovat määritelleet itselleen ainakin yhden ehdottomasti kielletyn aiheen. Suurin osa ihmisistä ei halua tällaiseen umpioon.

      • Minkä ”ehdottomasti kielletyn aiheen”?


      • Sameon
        marathustra kirjoitti:

        Minkä ”ehdottomasti kielletyn aiheen”?

        Ei pitäisi olla epäselvyyttä.


      • Sameon kirjoitti:

        Ei pitäisi olla epäselvyyttä.

        Jos kerrot mikä se on, niin ei sitten epäselvyyttä olekaan. Voisit kertoa sen, ei täällä telepaatikkoja ole.


      • einiinmitään

        Ja taas uskova puhuu tiedosta, vaikka ei kykene esittämään mitään tietoa.

        Jos et kykene esitttämään mitään tietoa väitteittesi tueksi, niin et voi syyttää
        joitakin siitä, että nämä kieltäytyisivät tietämästä tuota ei-yhtään-mitään.
        Ethän ole esittänyt yhtään mitään tietoa, jota joku kieltäytyisi tietämästä.

        Esitä tietoa jumalastasi, tai lopeta turha paskanpuhuminen. Tollo.


      • AteistiVaan

        ”Jos kieltäytyy jyrkästi tietämästä jotain, siitä ei silloin tiedä mitään.”

        Tuo lause on paradoksaalinen. Jos jostain ei tiedä mitään, niin miten olematonta tietoa voi edes kieltää? Yritäs uudestaan....


    • T...Mirka

      Uskon ennemmin nykyaikaiseen tutkittuun tietoon, kuin 2000v vanhaan täysin todistamattomiin satuihin.

    • Olen samaa mieltä Mirkan kanssa,että on turhaa uskoa 2000v vanhoihin "satuihin"Suomessa on esim. henkilö nim.Valtaoja on mielenkiintoista kuunnella hänen kertomuksia.

      • Joachim.Bele

        Sulla tekee mieli vaan pillua ja luulet sairaassa mielessäsi, että Mirka antaa sitä sulle, vaikka ette edes tunne toisianne ja jos tuntisitte, niin tuskinpa se antaisi sulle tai sitten sulle ei kelpaisi sen ...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe