katu/citymaasturi vai oikea maasturi?

Tuossa https://keskustelu.suomi24.fi/t/11618301/citymaasturi-harkinnassa---mita-suosittelette
oli hyviä kommentteja?

Itellä olis tarvetta autolle joka pärjää mökki/metsäteillä paremmin kuin tavallinen auto.
Eli maavaraa jonkin verran enemmän tarvittais.
Ja peräkärrykuormia pitäis pystyä vetämään.
Olisko suosituksia?

Hintaluokka alle 40 000 ...

Mitkä pääsee tuohon "oikeiden maastureiden" luokkaan?
Land rover, Jeep .?
Ilmoita


Ja kyllä sillä tietenkin pitäis muutamien satojen kilometrien asfalttitaipaleetkin mennä sujuvasti ;-)
Ilmoita
"Ja peräkärrykuormia pitäis pystyä vetämään."

Niin minkä painoisia kuormia??? kai mikä tahansa kippo kykenee lehtikuorman syksyisin vetämään sorttiasemalle rivitalon pätkän 20 neliön takapihalta?

Ei meillä ole paljoa suomessa uusia "oikeita maastureita" ole jos vanhemmat ja omat rakennelmat leikataan pois valikoimasta. Pikku G, Iso Moggi ja Daily 4x4. Jos määritelämänä on jäykät akselit, ja 100% manuaalisesti kytkettävät kaikki lukot jokaisen tasauspyörästöön

Iltellä on citymaasturina D-max, sillä pystyy vetämään niitä peräkärrykuormia jolla voi kuljettaa vaikka oikean maasturin metsän reunalle.
4 VASTAUSTA:
no vaikka sellaisia 2000 kg kuormia.

Mitäs nämä kutsumanimet on Nettiautossa tai Nettikoneessa?
Pikku G,
Iso Moggi
Daily 4x4.
D-max
Pikku G on mersun G-sarja, käypä yleiskäyttöauto jota voi jo maasturiksikin kutsua jos pärjää 3tonnin perävaunumassalla:

https://www.google.com/search?q=mercedes+benz+g+class&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiDw6XEqovdAhVStosKHZuJCzYQ_AUICigB&biw=1280&bih=603

UniMOG on jo kuorma-autoluokkaan sijoittuva oikea maastoauto porttaaliakseleilla ja napavälityksellä.

https://www.google.com/search?biw=1280&bih=603&tbm=isch&sa=1&ei=We-CW6L4LqytrgTm2q3QCg&q=unimog&oq=unimog&gs_l=img.3..0j0i67k1j0l4j0i67k1j0l3.120161.121584.0.123090.6.6.0.0.0.0.237.820.1j4j1.6.0....0...1c.1.64.img..0.6.819....0.YUfAkayP0SU

Daily on Ivekon näkemys tukevammasta yleiskäyttöautosta:

https://www.google.com/search?biw=1280&bih=603&tbm=isch&sa=1&ei=1u-CW8-YPIf1qwGyhpj4BQ&q=daily+4x4&oq=daily+4&gs_l=img.3.1.0l10.211022.216857.0.219725.11.8.2.1.1.0.221.1085.2j5j1.8.0....0...1c.1.64.img..0.10.1002...0i67k1.0.ULnrAS1W7Qw

Mitkään ylläolevista eivät mene lähellekään hintahaarukkaasi uutena, se oli vain maininta oikeista maastoautoista mitä saa tehdaslinjalta. Jeepin Rubicon menee kanssa oikeaksi maastoautoksi jos sellaisen suomesta jostain sattuu löytämään. Sinun hintahaarukkaasi jää pakettiautoksi rekisteröitynä nämä normaalit pickupit joissa varmaan kaikissa täyttyy parin tonnin perävaunumassa, eli voit valita minkä vain hiluxin, navaran Rangerin, L200. D-max on Isuzun näkemys lava-autosta:

https://www.google.com/search?biw=1280&bih=603&tbm=isch&sa=1&ei=aPKCW_v1E6SMrwTc9LrgDw&q=isuzu+d-max&oq=isuzu+d-max&gs_l=img.3..0l10.9604.9604.0.10553.1.1.0.0.0.0.169.169.0j1.1.0....0...1c.1.64.img..0.1.169....0.GUX2jIIwUn4

Jos kärryä meinaa yhtään vetää niin tuon heppoisempaan luokkaan en menisi, Vaikka joku Toyotan RAV voi täyttää määritelmäsi muuten kun maavaran osalta, mutta kyllä ravin kytkin haissut monta kertaa ihan Isuzun kajuuttaan asti kun faija on sellaisella purkilla yrittänyt edellä jotian kuormaa lähteä pehmeästä pihasta vetämään. Eli katumaasturinkin vähimmäisvaatimus on vähintään aluevalitsin/alennusvaihteet.
Täyttä_kuormaa3500kg kirjoitti:
Pikku G on mersun G-sarja, käypä yleiskäyttöauto jota voi jo maasturiksikin kutsua jos pärjää 3tonnin perävaunumassalla:

https://www.google.com/search?q=mercedes+benz+g+class&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiDw6XEqovdAhVStosKHZuJCzYQ_AUICigB&biw=1280&bih=603

UniMOG on jo kuorma-autoluokkaan sijoittuva oikea maastoauto porttaaliakseleilla ja napavälityksellä.

https://www.google.com/search?biw=1280&bih=603&tbm=isch&sa=1&ei=We-CW6L4LqytrgTm2q3QCg&q=unimog&oq=unimog&gs_l=img.3..0j0i67k1j0l4j0i67k1j0l3.120161.121584.0.123090.6.6.0.0.0.0.237.820.1j4j1.6.0....0...1c.1.64.img..0.6.819....0.YUfAkayP0SU

Daily on Ivekon näkemys tukevammasta yleiskäyttöautosta:

https://www.google.com/search?biw=1280&bih=603&tbm=isch&sa=1&ei=1u-CW8-YPIf1qwGyhpj4BQ&q=daily+4x4&oq=daily+4&gs_l=img.3.1.0l10.211022.216857.0.219725.11.8.2.1.1.0.221.1085.2j5j1.8.0....0...1c.1.64.img..0.10.1002...0i67k1.0.ULnrAS1W7Qw

Mitkään ylläolevista eivät mene lähellekään hintahaarukkaasi uutena, se oli vain maininta oikeista maastoautoista mitä saa tehdaslinjalta. Jeepin Rubicon menee kanssa oikeaksi maastoautoksi jos sellaisen suomesta jostain sattuu löytämään. Sinun hintahaarukkaasi jää pakettiautoksi rekisteröitynä nämä normaalit pickupit joissa varmaan kaikissa täyttyy parin tonnin perävaunumassa, eli voit valita minkä vain hiluxin, navaran Rangerin, L200. D-max on Isuzun näkemys lava-autosta:

https://www.google.com/search?biw=1280&bih=603&tbm=isch&sa=1&ei=aPKCW_v1E6SMrwTc9LrgDw&q=isuzu+d-max&oq=isuzu+d-max&gs_l=img.3..0l10.9604.9604.0.10553.1.1.0.0.0.0.169.169.0j1.1.0....0...1c.1.64.img..0.1.169....0.GUX2jIIwUn4

Jos kärryä meinaa yhtään vetää niin tuon heppoisempaan luokkaan en menisi, Vaikka joku Toyotan RAV voi täyttää määritelmäsi muuten kun maavaran osalta, mutta kyllä ravin kytkin haissut monta kertaa ihan Isuzun kajuuttaan asti kun faija on sellaisella purkilla yrittänyt edellä jotian kuormaa lähteä pehmeästä pihasta vetämään. Eli katumaasturinkin vähimmäisvaatimus on vähintään aluevalitsin/alennusvaihteet.
ok
Kiitos hyvistä vastauksista :)

Uutta tuskin hankin ... noista tuo Pikku G voisi sitten olla yksi vaihtoehto.
Pikku G on uutena 160 tonnia puujakkaroilla alkaen joten ne on käytettynäkin järkyttävän hintaisia ja sikisi aika harvinaisia offroad-piireissä vaikkakaan autossa muuta vikaa ole kun hinta.

"oikean maasturin" määritelmä on aika veteen piirretty viiva Jeep, Defender, Land cruiser elävät legendoina massiivissa myyntitilastoissa vaikkakaan heidän oikeita maasturimallejaan ei enää edes suomeen tuoda. Minä taas itse määrittelen maasturin teknisten ominaisuuksien perusteella joiden peruspilarina on jäykät akselit, simpukkaohjaus, erillinen tikapuurunko ja 100% manuaalilukko jokaista tasauspyörästöä kohden.

Itsellä on rakennettu rata-auto erikseen ja pärjäilen normaaleissa arjen askareissa metsätilallani ihan vakiolla D-maxilla että japsi-pickuppia lasikuitukatteella suosittelisin normaaliksi sekakäyttöautoksi. Saa kaksi tai viisipaikkaisena ja lähdöt on uutenakin 30 tonnista. Edullisia ja äärimmäisen luotettavia työkaluja silloin kun ei ole tarkoitus ajaa autoa tahallisesti mahdollisimman haastavasta paikasta.

Kuten vaikka tässä Laatokan suon ylityksessä kiertää ei saa: 2min kohdalla alkaa olla jo meinikiä josta katsella "oikeita maastoautoja"

https://www.youtube.com/watch?v=eIdexUaFcqo
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

katu/citymaasturi vai oikea maasturi?

Tuossa https://keskustelu.suomi24.fi/t/11618301/citymaasturi-harkinnassa---mita-suosittelette
oli hyviä kommentteja?

Itellä olis tarvetta autolle joka pärjää mökki/metsäteillä paremmin kuin tavallinen auto.
Eli maavaraa jonkin verran enemmän tarvittais.
Ja peräkärrykuormia pitäis pystyä vetämään.
Olisko suosituksia?

Hintaluokka alle 40 000 ...

Mitkä pääsee tuohon "oikeiden maastureiden" luokkaan?
Land rover, Jeep .?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta