Pillusta lähti tunto/ Antibiootit

Onko kellään muulla ollut antibioottien kanssa tälläisia sivuvaikutuksia? Huolestuttaa ja kieltämättä melkein itkettää.

Pillustani lähti kokonaan tunto. En tunne mitään muuta kuin jos koskettaa kohdun suuhun asti, ainoastaan sen tuntee että jotain osuu kohtuun. Olen todella sensitiivinen aina ollut tältä alueelta ja yht äkkiä en tunnekkaan mitään....
Pahoinvointisuuttakin jatkunut jo tunteja lääkkeen otosta ja maha sekaisin.

Näihin lääkkeisiin en kyllä enää koskaan koske.
2271
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Ota yhteyttä lääkkeen määränneeseen lääkäriin. Välttämättä tuoteselosteessa ei ole mainittu kaikkia harvinaisia sivuvaikutuksia. Jos sivuvaikutus on oikeasti antibiootista johtuva, niin se pitäisi ilmoittaa rekistereihin. Sen lisäksi ehkä pitäisi vaihtaa lääke toiseen. Kuurin keskeyttäminen voi lisätä antibiooteille vastustuskykyisten bakteerikantojen kehitystä. Jokainen itse kuurinsa keskeyttävä vaarantaa myös lähiympäristönsä terveyden sitä kautta.

Joskus antibiooteilla voi oikeasti olla yllättäviä sivuvaikutuksia, joista ei informoida alkuun. Esim. tietty antibiootti tietyllä geeniperimällä aiheuttaa välittömän ja pysyvän kuurouden. Aika kallis hinta mahdollisesti turhasta antibiootista.

Joka tapauksessa antibiootteja tulisi välttää aina, jos ne eivät ole oikeasti tarpeen (eli jos ei uhkaa esim. kuolema tai amputaatio). Haitat ovat hyötyjä suurempia kokonaisuudessaan.

Äänestä

Oliko fluorokinolonien ryhmään kuuluva antibiootti? Minulla lähti jaloista voimat ja huimasi. Jänteitä pakotti niin että kävely sattui ja jaloissa tuntui pistelyä. Loppui kuuri siihen. Tuossa ryhmässä haitat on melkoisia. Lääkäri ei maininnut rankemmista riskeistä verrattuna muihin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nainen20v kirjoitti:

Onko kellään muulla ollut antibioottien kanssa tälläisia sivuvaikutuksia? Huolestuttaa ja kieltämättä melkein itkettää.

Pillustani lähti kokonaan tunto. En tunne mitään muuta kuin jos koskettaa kohdun suuhun asti, ainoastaan sen tuntee että jotain osuu kohtuun. Olen todella sensitiivinen aina ollut tältä alueelta ja yht äkkiä en tunnekkaan mitään....
Pahoinvointisuuttakin jatkunut jo tunteja lääkkeen otosta ja maha sekaisin.

Näihin lääkkeisiin en kyllä enää koskaan koske.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu