Esirukousta itselleni

Samaatietä

En ole helluntailainen, sen jo moni tietääkin.
Mutta jos voisitte rukoilla puolestani.
Tällainen itsekäs , hätäinen pyyntö heti tähän alkuun.
Ollut vaikeaa. Voi sanoa, että melkein musertavaa.

37

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siunausta

      Herra siunatkoon sinua
      ja varjelkoon sinua.
      Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle
      ja olkoon sinulle armollinen.
      Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi
      ja antakoon sinulle rauhan.

      Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Aamen.

      Jumala, Sinä näet tämän henkilön asian ja avuntarpeen. Hänellä on todella vaikeaa. Vastaa hänelle ja pelasta hänet tästä vaikeasta tilanteesta ja anna hänelle asiassa rauha. Sinun Nimesi kunniaksi ja kiitokseksi. Aamen.
      .

      • Samaatietä

        Kiitos tästä ihanasta ihmisestä Isä! Kiitos, että lähetit hänet ja olet antanut hänelle herkän ja vastaanottavaisen mielen kuulla toisten hädän.
        Kiitos Isä, että huolehdit ja kannat ja olet meidän kanssamme päiviemme loppuun asti.
        Aamen.


    • Rukoilen

      Olen henkilö,joka kommentoin kanssasi eilen Amazonin hirveyksistä.Aamulla kun heräsin olit heti mielessäni.Taivas tietää tuskasi,olet rukouksissani.Sinulla on hyvä sydän!

      • Samaatietä

        Kiitos! Kiitos sinustakin ihanasta ihmisestä. Rinnalla kulkijasta.
        Voimia myös sinulle.
        Herra siunatkoon myös sinua.

        Ei sydämeni kovin hyvä ole, mutta armosta saan olla uskomassa.


    • L_S

      Voisin rukoillakin, jos osaisin. En osaa suorittaa opetettuja maneereja, tai uskonnollisia rituaaleja...enkä ole löytänyt kunnollista tapaa, lähinnä ajattelen asioista, Jumala tietää ajatukseni...

      ja sen, että toivon, sinun löytävän tilanteellesi, Jumalan lohdutuksen ja voiman. Tämä tavallaan on jo se rukous, eli toive siitä, että Jumala auttaa vaikeuksien ylitse.

      • L_S

        Tosin en tiedä, auttaako tällaisen huonon ihmisen toiveet Jumalan puoleen, että kaitpa se on sama mitä minäkin kirjoitan ja sanon tänne. OIipa lohduttavaa ;) sori, ei ollut tarkoitus masentaa... kukaan ei varmaan halua tällaisia vastauksia.


      • Samaatietä

        Kiitos LS ! Vähäsanaisista rukouksista. Usein se on niinkin, että vaikeissa tilanteissa ei lödy edes sanoja. Jumala kuulee silloin ne huokauksetkin ja näkee sydämmeen.
        Tänä aamuna, en löytänyt minäkään sanoja. Tapahtukoon sinun tahtosi rukoilin, kun en jaksanut muuta, enkä nytkään jaksa itseni puolesta muuta rukoilla.

        Kiitos, että ajattelit minua ja jaksoit kantaa ne Isän eteen.
        Minäkin tässä heitän oman ajatukseni ja huokaukseni sinun puolestasi myös.


      • L_S

        Kiitos ajatuksesta... suurin probleema elämässäni, olen minä itse itselleni, sille tuskin voi tehdä mitään, minä olen tämä ihminen ja … ihminen joka esim. näyttäessään tunteensa ja olleessaan höppänä itsensä....kokee häpeää ja … olen vuosien aikana opetellut sietämään... tunteita, mutta usein asioiden ylitse pääsemiseen vaatii aikaa ja että en ota kaikkea niin tunnollisesti ja pikkutarkasti.

        Kiitos ajatuksesta kuitenkin :)
        ja tämä oli sinun rukousketju...


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Kiitos ajatuksesta... suurin probleema elämässäni, olen minä itse itselleni, sille tuskin voi tehdä mitään, minä olen tämä ihminen ja … ihminen joka esim. näyttäessään tunteensa ja olleessaan höppänä itsensä....kokee häpeää ja … olen vuosien aikana opetellut sietämään... tunteita, mutta usein asioiden ylitse pääsemiseen vaatii aikaa ja että en ota kaikkea niin tunnollisesti ja pikkutarkasti.

        Kiitos ajatuksesta kuitenkin :)
        ja tämä oli sinun rukousketju...

        Kyllä tänne rukouksia mahtuu, muidenkin puolesta. En minä Jumalaa omi. Hän kuulee yhtä aikaa miljaardit rukoukset.
        Jumala näkee sydämmeesi ja tietää kaiken kipusi ilman sanojakin.

        Ihan rauhassa, omaan tahtiin vain. Tunnet itsesi paremmin kuin muut ihmiset ja tiedät voimavarasi parhaiten.
        Ei hätää, ei kiirettä
        Kelpaat kyllä.


      • L_S

        Ei älä sano tuolla tavoin, pilasin tämän ketjusikin, taas tein sen... mutta nyt vaikenen, koska teen L_S_t eli saan kaiken pyörimään itseni ympärillä, myös tällä riittämättömyyden tunteeen kautta.


        Toivottavasti lastesi tilanne selviää, kiusaamisasiat ovat paska juttu. Kaikkialla sitä tapahtuu ja paljon sitä pelkään kohtaavani vaikka sitä ei olisi, koska se jättää ikuiset arvet jotka eivät parane koskaan, täysin...

        Joka tapauksessa, koeta selvitä, kyllä se siitä, Jumala rakastaa sinua ja välittää sinusta. Olet tärkeä Hänelle.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Ei älä sano tuolla tavoin, pilasin tämän ketjusikin, taas tein sen... mutta nyt vaikenen, koska teen L_S_t eli saan kaiken pyörimään itseni ympärillä, myös tällä riittämättömyyden tunteeen kautta.


        Toivottavasti lastesi tilanne selviää, kiusaamisasiat ovat paska juttu. Kaikkialla sitä tapahtuu ja paljon sitä pelkään kohtaavani vaikka sitä ei olisi, koska se jättää ikuiset arvet jotka eivät parane koskaan, täysin...

        Joka tapauksessa, koeta selvitä, kyllä se siitä, Jumala rakastaa sinua ja välittää sinusta. Olet tärkeä Hänelle.

        Etkä oo mitään pilannut..saat minut pois itseni ajattelemisesta, kun kirjoitat itsestäsikin.
        Ja saahan sitä kertoa omista kokemuksistaan ja tuntemuksistaan.
        Ollaan vuorotellen heikkoja ja vahvoja.
        Elämäntilanteet vaihtelee. Joku päivä voi olla toiselle tukena ja joku päivä tarvii itse tukea.
        Ihan tavallista kanssakäymistä vain. Ei tässä sen kummempaa ole tapahtunut.
        Ja tämä on avoin ketju...edes palstan säännöissä ei lue, ettei ihminen saisi kertoa omista asioistaan.
        Kirjoita vaan menemään, jos ajatuksia nousee...


      • L_S

        Aiheutat minussa tällä hetkellä negatiivisia tunteita, jostain syystä.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Aiheutat minussa tällä hetkellä negatiivisia tunteita, jostain syystä.

        Saatan asettaa sanani huolimattomasti, se ei johdu sinusta.
        Todennäköisesti se johtuu tietämättömyydestä.
        En tiedä tilannettasi, joten voin kirjoittaa sellaista, joka pahentaa oloasi.
        Jos tuntuu pahalta, ota etäisyyttä ja mieti rauhassa.
        Jos haluat, voit sitten myöhemmin palata kertomaan, mikä sen aiheutti, pahanolon.


      • L_S

        Olen pahoillani, pilasin ketjusi ja rukouksesi... tämä tunteiden kirjo. En taida pystyä olemaan uskovien "seurassa", se aiheuttaa ristiriidan... en tiedä miksi käyttäydyn näin.

        Se ei ole sinun syysi, olin tällä mielialalla tänne kirjoittaessani, olen tuntenut itseni niin epävarmaksi itseni, koko päivän, siis sisäisesti, olen sillä tuulella, että olen heikko ja pieni ja "vihainen"

        Koen syyllisyyttä, että pilasin sinun hyvän rukousketjusi ja tilannetajuni oli käsittämättömän huono.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Olen pahoillani, pilasin ketjusi ja rukouksesi... tämä tunteiden kirjo. En taida pystyä olemaan uskovien "seurassa", se aiheuttaa ristiriidan... en tiedä miksi käyttäydyn näin.

        Se ei ole sinun syysi, olin tällä mielialalla tänne kirjoittaessani, olen tuntenut itseni niin epävarmaksi itseni, koko päivän, siis sisäisesti, olen sillä tuulella, että olen heikko ja pieni ja "vihainen"

        Koen syyllisyyttä, että pilasin sinun hyvän rukousketjusi ja tilannetajuni oli käsittämättömän huono.

        Minä näen tilanteen taas niin että et ole pilannut ketjuani, miten muka?
        Et pilanut mielialaani, joten et ole pilannut ketjuanikaan.

        Ei se mitään. Unohdetaan koko episoodi.
        Sinä et vain tunne minua. Et tiedä kuinka syntinen olen.
        Enkä minä tiedä, sinun elämäntilannettasi.
        Ihmisellä on aina jokin syy käytökselleen.

        Jotkut asiat kahlitsevat ihmisen johonkin piinaavaan ajatusmalliin ja pienikin ärsyke voi silloin saada aikaan joko puolustusreaktion tai syyllistämisen tai molempia tai vaikkapa hyökkäyksen.

        Esimerkiksi vaikea, kuormittava elämäntilanne tai koettu vaikea asia.
        Teksi mieli repiä sinun kahleesi irti ja sanoa, että Jeesuksen nimessä nyt ne kahleet irti! Ja se nainen vapaaksi Jeesuksen nimessä!


    • Kaisupeltonen
      • Samaatietä

        Itseasiassa tuo tuli kohti. Tilanteeni johon pyydän rukousta koskee lapsiani 😭😭
        Mutta itsekkääksi tämän tekee se, että minun voimani ovat vähissä puolustamaan heitä.
        Kumala tietää asian.
        Tulipa kohti tuo video.....
        Että Herra tarttuisi tähän tilanteeseemme.
        Kiitos linkityksestä.

        Kumpa aikuisilla olisi siis heidän silmänsä aukeaisivat kiusaamiselle yms
        Aikuisien pitää jo kotonaan kasvattaa lapsiaan muiden kunnioittamiseen ja tasavertaiseen kohteluun.
        Olisi niinbpaljon sydämmelllä ja ajaatuksissa sanoja ja tunteita, etten saa muotoiltua niitä edes lauseiksi.


      • L_S

        Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Voitko puuttua tilanteeseen? Lapsien ei pitäisi joutua kantamaan raskaita taakkoja... en ymmärrä, miksi voimavarasi ovat vähissä? sinunhan pitää tehdä kaikkesi?vai? entä jos Jumala sallii kaiken... jos et itse tee mitään asialle?


      • L_S

        samaatietä, kirjoituksesi oli ahdistava... en ole varma miksi... luin eilen kirjoituksiasi, joita olit päivän aikana kirjoittanut... ajattelin, tuo ihminen on todellinen ihminen.... ei se muuten osaisi.... mutta nuo mahdottomat pilailevilta tuntuvat hymiöt itkuisine silmineen ja--- kummalliset toteamiset, ettei pysty... vaikka on niin pystyvä ihminen ja kaikessa ollut täydellinen uskova ja sitten tämä floppi.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        samaatietä, kirjoituksesi oli ahdistava... en ole varma miksi... luin eilen kirjoituksiasi, joita olit päivän aikana kirjoittanut... ajattelin, tuo ihminen on todellinen ihminen.... ei se muuten osaisi.... mutta nuo mahdottomat pilailevilta tuntuvat hymiöt itkuisine silmineen ja--- kummalliset toteamiset, ettei pysty... vaikka on niin pystyvä ihminen ja kaikessa ollut täydellinen uskova ja sitten tämä floppi.

        En halua kertoa heidän ikäänsä.
        Uskon, että Jumalalla on syynsä kaikelle ja Jumala tietää kaiken.

        Yritän itsekkin tehdä. Täällähän ei kaikki tule ilmi, elämäntilanteet yms. Ei haluta avautua kaikesta.

        Minä olen ihan tavallinen ihminen kuule. Kaikkine virheineni, kiukun ja ilonpuuskineni ja huumoria myöten.
        Erehtyväinen ja ailahtelevakin välillä.
        Kiusauksineni ja hermoamisineni ja lihallisine ajatuksineni.
        Kun kirjoitan kännykällä ystävilleni, käytän hymiöitä.
        En ole yhtään parempi tai oikeampi kuin kukaan muukaan.
        Rehellinen pyrin olemaan täälläkin.


      • Samaatietä.on.vilpitön
        L_S kirjoitti:

        samaatietä, kirjoituksesi oli ahdistava... en ole varma miksi... luin eilen kirjoituksiasi, joita olit päivän aikana kirjoittanut... ajattelin, tuo ihminen on todellinen ihminen.... ei se muuten osaisi.... mutta nuo mahdottomat pilailevilta tuntuvat hymiöt itkuisine silmineen ja--- kummalliset toteamiset, ettei pysty... vaikka on niin pystyvä ihminen ja kaikessa ollut täydellinen uskova ja sitten tämä floppi.

        Anteeksi välihuomautus täältä sivustalta.

        Jos jokin kirjoitus tuntuu sinusta, L_S, ahdistavalta, syy ei välttämättä ole kirjoittajan vaan sinun, joka koet siitä ahdistusta. Jos Samaatietä laittaa hymiöitä piristämään kirjoituksiaan tai kuvaamaan tunteitaan, et voi kieltää ja syyttää häntä, jos sinä et niitä ymmärrä.

        Olen lukenut Samaatietä viestejä, enkä ole havainnut hänessä mitään muilla ihmisillä pilailevaa. Hän välittää muista, sinusta erityisesti ja tahtoo olla tukenasi täällä netissä. Hänellä on iloinen ja nauravainen mielenlaatu, mutta hän ei pilkkaa keitään. Minuunkin äskettäin loukkaannuit kun itse et ymmärtänyt pientä leikinlaskuani. Toinen joutui sen sinulle rautalangasta vääntämään eli selittämään.

        Syy on sinussa, kuinka sinä ymmärrät muut ihmiset ja kuinka sinä reagoit. Se, mitä päättelemme toisesta ihmisestä ei kuitenkaan ole totuus siitä toisesta ihmisestä vaan totuus siitä, mitä itse hänestä tai asiasta ajattelemme.


      • L_S

        Niin varmasti onkin, syy on minussa, on aina ollut ja on oleva, tiedän sen, olenkin pahoillani että olen olemassa ja se juuri on syy, miksi voin pahoin, koska...
        senhän minä halusin kuullakin ja sieltä se tuli. Olet siis oikeassa ihan täysin. Kiitos kun viisaana sen minulle sanoitatkin :)

        Samaatietä, olen pahoillani, olet ihana ja toivon sinulle kaikkea hyvää.


      • Samaatietä.on.ystävämme
        L_S kirjoitti:

        Niin varmasti onkin, syy on minussa, on aina ollut ja on oleva, tiedän sen, olenkin pahoillani että olen olemassa ja se juuri on syy, miksi voin pahoin, koska...
        senhän minä halusin kuullakin ja sieltä se tuli. Olet siis oikeassa ihan täysin. Kiitos kun viisaana sen minulle sanoitatkin :)

        Samaatietä, olen pahoillani, olet ihana ja toivon sinulle kaikkea hyvää.

        Tähän vuodatukseen ei kannata vastata, muuta kuin, että hienoa, että ymmärsit asian.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Niin varmasti onkin, syy on minussa, on aina ollut ja on oleva, tiedän sen, olenkin pahoillani että olen olemassa ja se juuri on syy, miksi voin pahoin, koska...
        senhän minä halusin kuullakin ja sieltä se tuli. Olet siis oikeassa ihan täysin. Kiitos kun viisaana sen minulle sanoitatkin :)

        Samaatietä, olen pahoillani, olet ihana ja toivon sinulle kaikkea hyvää.

        Niin minäkin ymmärsin tuolta ylempää viestistäsi, kun kirjoitit "suurin bropleema elämässäni olen minä itse itselle" , että tuossa valossa kun peilaan kirjoituksiasi, koen että et ole päässyt yli jostain?

        Pyh, minä mikään ihana ole. Luulet vain, kun en raivoa täällä pää punaisena 😃


      • L_S

        Ei sillä ole enää väliä---
        jokatapauksessa uskon, että Jumala vastaa sinulle ja antaa elämääsi runsaasti toivoa ja valoa ja tilanteet selviävät. eimen.

        Nyt... menen taka-alalle "raivoamaan"... purin sinuun kiukkuni, epävarmuudestani.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Ei sillä ole enää väliä---
        jokatapauksessa uskon, että Jumala vastaa sinulle ja antaa elämääsi runsaasti toivoa ja valoa ja tilanteet selviävät. eimen.

        Nyt... menen taka-alalle "raivoamaan"... purin sinuun kiukkuni, epävarmuudestani.

        Jaa niinkö teit 😃 Minä näin tavallisen ihmisen, joka on ristiriitaisissa tuntemuksissaan väähän hukassa itsensä kanssa.
        Ihan normaalia, ei hätää.


    • capiche

      Samaatietä, olen rukoillut puolestasi ja jatkan rukoilemista.

      • Samaatietä

        Kiitos, että olet jaksanut ajatella minua.
        Olen myös rukoillut sinun puolestasi.

        Tässähän kohta nolostuu, kun noin moni kantaa minua ja minä heikkouskoinen en jaksa aina luottaa siihen miten käy, vaan alkaa pelottamaan.

        Ihan tässä tulee kiitosmieli ja iloiseksi, kun tuetaan ja kannetaan porukalla minunkin asioitani taivaanisälle.


      • SinäOletVahva
        Samaatietä kirjoitti:

        Kiitos, että olet jaksanut ajatella minua.
        Olen myös rukoillut sinun puolestasi.

        Tässähän kohta nolostuu, kun noin moni kantaa minua ja minä heikkouskoinen en jaksa aina luottaa siihen miten käy, vaan alkaa pelottamaan.

        Ihan tässä tulee kiitosmieli ja iloiseksi, kun tuetaan ja kannetaan porukalla minunkin asioitani taivaanisälle.

        Ei sinun uskosi ole heikkoa, vaikka ehkä niin luulisit. Sinulla on vahva usko, sillä se on kiinnittynyt Jeesukseen.

        Käsi Jeesuksen kädessä olet vahva ja sen huomaa myös kirjoituksistasi.

        Mutta toki kunkin itse meistä tulee ajatella itse itsestämme vaatimattomasti, ei luulla enempää kuin luulla sopii. Muttei paljon vähempääkään.

        Myös itse olet kantanut muita kirjoittajia täällä, sanoillasi meitä tukien. Meidän uskovien tehtävä on osoittaa ja viedä evankeliumia kaikille. Ei meidän tarvitse pohtia, olenko siihen liian huono ja osaanko jne. Kun kertoo sen kuinka itse ajattelee, niin se on siinä. Jos se on Jumalan vaikuttamaa sanaa, se ei voi olla vaikuttamatta myös muihin. Jos ei, no, sitten se kuolee meidän lihallisen ihmisemme mukana.


      • Samaatietä
        SinäOletVahva kirjoitti:

        Ei sinun uskosi ole heikkoa, vaikka ehkä niin luulisit. Sinulla on vahva usko, sillä se on kiinnittynyt Jeesukseen.

        Käsi Jeesuksen kädessä olet vahva ja sen huomaa myös kirjoituksistasi.

        Mutta toki kunkin itse meistä tulee ajatella itse itsestämme vaatimattomasti, ei luulla enempää kuin luulla sopii. Muttei paljon vähempääkään.

        Myös itse olet kantanut muita kirjoittajia täällä, sanoillasi meitä tukien. Meidän uskovien tehtävä on osoittaa ja viedä evankeliumia kaikille. Ei meidän tarvitse pohtia, olenko siihen liian huono ja osaanko jne. Kun kertoo sen kuinka itse ajattelee, niin se on siinä. Jos se on Jumalan vaikuttamaa sanaa, se ei voi olla vaikuttamatta myös muihin. Jos ei, no, sitten se kuolee meidän lihallisen ihmisemme mukana.

        Noinhan se menee. Jotakuta voi puhutella jonkun elämäntyyli.
        Kerran yksi uskosta osaton kertoi, että häntä puhutteli uskovaisen raitis ja rauhallinen köytls työpaikalla.
        Uskovainen evankelioi myös köytöksellään.
        Niinku kirjoitit, että jos se on Herran vaikuttamaa..
        Muutoin tyhjänä palaa.

        On se niin hyvä olla uskossa, kun Herra näin järjestää tukijoita matkan varrella.


    • Eikiitosjeesus

      Ei kannata jättää asioita herran haltuun vaan hoitaa itse. Ystävät vähän jeesaa mutta uskovat vain upottaa harhoihin.

      • Joo. Onhan se totta.. Itse pitää tehdä. Muttavoi olla Jumala.. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa niin kuin lastenlaulussa sanotaan


      • Samaatietä

        Kiitos myös sinusta! Tänään on hyvä ollaa.
        Asioita alkoi niin ihanasti järjestymään tänään 💓


    • Velijohannes

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe