On lähes päivittäin luettavissa mediasta, että ympäri suomea sama ongelma, KELA kyyditykset eivät vaan ota toimiakseen.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808272201162917_u0.shtml
Miksi??
No tietenkin välityskeskuksen kustannusten takia joka vie leijonan osan keikasta.
RATKAISU:
UBER Health
siinä ei tarvita fyysistä tilauskeskusta, vaan digitaalinen keskus hoitaa tilaukset suoraan autoihin.
kjäh kjäh kjäh
näin se vain on
Taas ongelmia KELA kyydeissä ympäri suomea
40
1632
Vastaukset
- OletPelkkäTrolli
Mikseiköhän toi Uber sitteni aja noita Kelakyytejä, jos se on niin hyvä, kuin täällä jatkuvasti trollaat? Eikö sulla ole mitään muuta tekemistä, kuin trollata koko ajan täällä samasta aiheesta? Onko mielestäsi okein kuskeja kohtaan, että joutuvat maksamaan jokaisesta tienaamastaan satasesta 25 euroa välistävetäjille? Pidätkö tuota maksua kohtuullisena?
- TrolliTrollimpiTrollein
” No tietenkin välityskeskuksen kustannusten takia joka vie leijonan osan keikasta. ”
Sekö on Uberin 25% välistäveto sitten kohtuullinen? Sehän vie kaiken neton kaikesta ajetusta tulosta.
Mitä sä oikein koko ajan tänne kirjoittelet, jutuissasi ei ole pienintäkään johdonmukaisuutta.- TrolliPeikko
ei 25% riitä
Uber ei maksa osuudestaan alvia joten se ei ole alv vähennyskelpoinen kulu. Alvivelvollinen uberkuski menettää 31%. Maksaa alvin siitä 25 prosentistakin.
Eli uberkuskin ei kannata ansaita kuin max 10000 vuodessa. jos jää alle n.7300 voi jättää YELinkin maksamatta.
- 2.0tdiex200cdi
Sen takia se kirjoittelee kun te idiootit vastaatte sille. Paras tapa päästä trollista eroon on vaieta se kuoliaaksi.
- zhätzhätzhää
Kyllä ne välitysvetokeskukset kuljettajalle annettuine sanktioineen ovat huomattavasti kuljettaja/yrittäjää kurittavampia, kuin joku UBER provisio ajoista.
Sitä paitsi, UBER kuljettajat eivät tee pelkästään UBER kuljetuksia työkseen, se on vain harrastus se UBER ajo, vähän niinkuin kerätä rahaa kesälomareissua varten.
Perinteisiä ammattikuljettajia ei kohta enää suomessa olekaan.
kjäh kjäh kjäh
näin se vain menee- Dkxkdn
Muutama uuberauto Stadissa, mitä välii? Oikeita pirssejä n. 2000 stadin seudulla, koko maassa yli 10.000. Ajaako uber oikein laajallakin alueella, hä?
- zhätzhätzhää
Trafissa on käsittelyssä tällähetkellä noin 12´000 taksi hakemusta, kuinkahan monta niistä on UBER ajajia? Se jää nähtäväksi.
Normaalisti Trafissa oli samana ajankohtana max. 1500 hakemusta nyt pätkähti 12´000, eivät pysty hlökunnallaan työstämään, menee vähä aikaa.
Odottakaas vaan perinteiset taksisaföörit, kohta ihmettelette, kun teidänki vierestä asemaaukion taksijonosta tulee ihan jonossa UBER autoja noutamaan asiakkaitaan, te siinä sitten paperossi suussa ihmettelett kun kukaan ei autoon nouse, ja muutama vain piruuttaan tulee kyytin hintaa pluutaamaan.
kjäh kjäh kjäh
näin se vain menee.- Höhöhöhöhöhööööö
Edelleenkin, montako uberautoa on stadissa, et vastannut. Taksilupia on haussa paljon, ei kuitenkaan 12000 kuten väitit. Viimeksi Trafi raportoi olevan haussa 1500. En usko, että kovinkaan moni hakeutuu uberille karrrrrsealla 25% komissiolla. Eihän siitä enää pakollisten maksujen jälkeen jää mitään käteen. On huomioitava, että tuo 1500 hakemusta on koko maa, ei ne kaikki stadiin oo tulossa. Stadiin 1000 autoa lisää, niin ei riitä enää kellekkään kunnolla ajoa.
- tarkastajaLuttinen
Viimeinen luku oli muuten 18520 haettua lupaa joista uusia oli 17955 , ja kaikille on nyt myönnetty lupa.
- HuhheijaaUudetPirssit
tarkastajaLuttinen kirjoitti:
Viimeinen luku oli muuten 18520 haettua lupaa joista uusia oli 17955 , ja kaikille on nyt myönnetty lupa.
Korjataan vähän
https://www.trafi.fi/trafi/ajankohtaista/6414/noin_4_300_myonnettya_lupaa_ja_ilmoittautumista_liikennepalvelulain_ensimmaisen_kuukauden_aikana
Tämä siis heinäkuun aikana. Jos elokuussa olisi tullut saman verran, niin lupia olisi n. 8000 haettu ja ehkä myönnetty. Vielä jos ottavat useamman auton ajoon......?
Tästä herääkin kysymys, riittääköhän niille kaikille asiakkaita? Huh huh, onneksi itse pääsin sopivasti eläkeikään ja oloneuvokseksi.
Koettakaapa kestää.... - Kyytikiito
kelakyydeissä ongelma on ettei kenenkään laskutaidon omaavan kannata tehdä sopimusta keskusten kanssa.
Vaikka omassa kelakeskuksen alueella ajetaan ennen 1.7 valtioneuvoston vahvistamien taksojen mukaan, ei taksiliikennöinti ole kannattavaa.
Taksi elää em. taksoilla -0 eli plus-miinusnolla katteella.
Jokainen ymmärtää ettei liikevoittoa voi tehdä 0 katteilla...
Talkoilla tehdään kelalle töitä... - kolhoos
Kyytikiito kirjoitti:
kelakyydeissä ongelma on ettei kenenkään laskutaidon omaavan kannata tehdä sopimusta keskusten kanssa.
Vaikka omassa kelakeskuksen alueella ajetaan ennen 1.7 valtioneuvoston vahvistamien taksojen mukaan, ei taksiliikennöinti ole kannattavaa.
Taksi elää em. taksoilla -0 eli plus-miinusnolla katteella.
Jokainen ymmärtää ettei liikevoittoa voi tehdä 0 katteilla...
Talkoilla tehdään kelalle töitä...Oma syy,kaikki nielty, mitä pakolla syötetty.
- töihintöihin
HuhheijaaUudetPirssit kirjoitti:
Korjataan vähän
https://www.trafi.fi/trafi/ajankohtaista/6414/noin_4_300_myonnettya_lupaa_ja_ilmoittautumista_liikennepalvelulain_ensimmaisen_kuukauden_aikana
Tämä siis heinäkuun aikana. Jos elokuussa olisi tullut saman verran, niin lupia olisi n. 8000 haettu ja ehkä myönnetty. Vielä jos ottavat useamman auton ajoon......?
Tästä herääkin kysymys, riittääköhän niille kaikille asiakkaita? Huh huh, onneksi itse pääsin sopivasti eläkeikään ja oloneuvokseksi.
Koettakaapa kestää....Tuhansia lupia myönnetty mutta missä ne autot kuljettajineen. Ei ainakaan Hesassa näy juurikaan uusia palvelualttiita, halvalla ajavia , innovatiivisia yrittäjiä vaan edelleen asema-aukiolla on asiakajonot aamu ja iltapäiväruuhkan aikaan, Länsiterminaalissa odotetaan tunti taksin tulemista, vanhojen jäärien kassat parantuneet vaikka hintoja ei ole nostettu.... siis mitä v****a uudet taksarit, nyt pää pos perseestä ja töihin euron kilometritaksalla , ja muistakaa: ilman lähtömaksua! Laskelmia on saatu lukea täällä jo vuosia, nyt on aika toteuttaa!
- ÄläUskoKaikkea
töihintöihin kirjoitti:
Tuhansia lupia myönnetty mutta missä ne autot kuljettajineen. Ei ainakaan Hesassa näy juurikaan uusia palvelualttiita, halvalla ajavia , innovatiivisia yrittäjiä vaan edelleen asema-aukiolla on asiakajonot aamu ja iltapäiväruuhkan aikaan, Länsiterminaalissa odotetaan tunti taksin tulemista, vanhojen jäärien kassat parantuneet vaikka hintoja ei ole nostettu.... siis mitä v****a uudet taksarit, nyt pää pos perseestä ja töihin euron kilometritaksalla , ja muistakaa: ilman lähtömaksua! Laskelmia on saatu lukea täällä jo vuosia, nyt on aika toteuttaa!
Ei vanhojen jäärien kassat mihinkään ole parantuneet, pelkkää provoilua tuo. Sen sijaan asema-aukion taksijonot jatkuvat päivisin edelleen, vaikka lupia lisättäis kuinka. Johtuu siitä, että junan tullessa taksiasemalle pelmahtaa ykskaks junallinen n. 50 ihmistä ja pienikapasiteettinen taksiasema tyhjenee hetkessä, eikä liikenteestä johtuvista syistä tyhjänä olevat autot pääse sinne hetkessä. Näköetäisyydellä taksiasemasta saattaa olla kymmeniä vapaita autoja seisomassa liikenneruuhkissa, eivätkä pääse taksiasemalle ajamaan.
Nämä euron kilsalla ajavat autot odottavat tuloaan hamaan kaukaisuuteen asti, jos tulevat silloinkaan. Ei kai kukaan tappiolla taksityötä tee?
Toisekseen, tämän palstan tarinat ovat pelkkiä tarinoita, aina vaan harvemmin mihinkään todelliseen asiaan sidoksissa, enemmänkin pelkkää provoilua. Pientä harkintaa, mihin tämän palstan jutuissa on uskominen.
- zhätzhätzhää
Kyllä täälä niin kivenkovaa vanhat taksisuharit väittää, että kilometritaksat on noussu.
Voi huhh uh, niin varmaan, uskon enemänki että keltakupu taksareilla on alzheimeri iskeny, velakki tuntuu olevan tuloja.
kjäh kjäh kjäh
näin se vain on- Montax
Montax Uberautoa on nyt stadissa?
- Myllykirje
Vantaalla ainakin taksat halventunu huomattavasti, mut kyllä monella. Velatki muuttuu saataviksi jos joku vaikka lähitaksissa hokee ja laittaa myllykirjettä tulemaan jatkuvasti😂
- zhätzhätzhää
Ainoastaan UBER itse tietää autojen määrän, se vaihtelee, koska UBER kuljettaja on vain silloin töissä kun avaa aplikaationsa onlineksi, muuten ei ole.
Eli voi tehdä töitä vaikka vaan 5 minuuttia juuri niin kauan kun appi on auki.
Kun haetaan taksilupaa ei missään kohtaa ilmoiteta alkaako ajamaan keltakupu taksia vaiko UBERia, siitä ei silloin tiedetä montako UBER autoa on liikenteessä.
Itse asiassa se on todella hyvä, ketä se kiinnostaa paljonko on UBER autoja liikenteessä vaan se kuinka monella on taksilupa, se kiinnostaa ainoastaan.
kjäh kjäh kjäh
näin se vain on- Zuhari
No ehkä vähän kiinnostaa onko autoja liikenteessä siinä vaiheessa kun tilaa autoa. Lupien määrä taas ei kiinnosta ketän. Lupaha ei sua vie minnekkään vaan töissä oleva kuljettaja autoineen.
- JepulisJes
Varmaan viiden minuutin työvuorossa kerkiääkin tehdä tiliä.
- huiskukkuu
Hain luvan mut ajan renkinä
- Joel_Täällä
Montako viikkoo kerkesit kokeilla ennen verottajaa?
No, ulosottoa x vuotta ilman luottotietoja niin pääset pisteen b kautta takaisin a:han.
Kjäh kjäh, niin se vain on,
Ja minä nautin,
Tv Joel
- Supertaksi
Kyllä toimii parhaiten:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005807874.html - AperitaAatu
Kela-Taxit.Taxikyydit piti halventua,mutta mitenkäs kävi.
Bernerin märät unelmat toteutuu tässäkin hommassa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005810834.html- Omituistahöpinää
Anteeksi nyt vain mutta mikä rooli on bernerillä kelan kilpailutuksessa, käsittääkSeni anne kissi halusi kilpailuttaa kelat samalla kertaa uudistuksen kanssa.
- Kyytikiito
Bernerin Anne vapautti taksialan sääntelystä, taksien asemapaikat, hinnat, ja päivystysvelvoite poistuivat.
Gissin Anne kelasta oli pakotettu kilpailuttamaan kelakyydit ennenkuin asemapaikat, hinnat, ja päivystysvelvoite päättyy.
Kelan tarjouspyynnössä kela määräsi korkeimman voimassa olevasta valtioneuvoston taksitaksasta piti antaa alennusprosentti.
Kela kilpailutti taksien välitysyhtiöt, autoilijoilta ei kysytty mitään.
Välitysyhtiöllä ei tarvinnut olla yhtään taksiautoa, kuten maaliskuussa 2017 perustettu Pro-keskus, joka antoi monelle sairaanhoitopiirin alueelle suuria alennusprosentteja, jolloin sai kelataksivälityksen suurimman alennusprosentin perusteella suureen osaan maata.
Kela hyväksyi tällaisen "kokemattoman" ja taksiautottoman yhtiön sopimuskumppaniksi .
Ongelma onkin nyt kun voittaneet välitysyhtiöt eivät saa liian suuren alennusprosentin luvanneille keskuksille autoilijoita ajamaan kelasopimusajoja.
1.7.8018 vapautui taksialan lupamäärät, hinnat, asemapaikat, päivystysvelvoite.
Kelakyydeissä oli monella alueella taksiyrittäjien toimeentulon kannalta liian suuret alennukset, kukaan ei voi toimia yrittäjänä jos ja kun ajosta saatava hinta ei kata kustannuksia.
Suuremmissä kaupungeissa ja taajamissa eikä maaseutupaikoillakaan ole saatu tarpeeksi kelatakseja huonon katteen vuoksi kela-ajoihin.
Kun hinnat ja asemapaikat vapautuivat ajavat taksit mieluummin muita kuin kela-ajoja, niissä kun saa määrätä hinnaksi tarpeeksi kustannukattavan hinnan.
Kelatakseja ei tulla saamaan näille "liian suurten alennusprosenttien" alueille koskaan tarpeeksi.
Taksiyrittäjille kela-ajoista ei jää tarpeeksi että, sillä voidaan ylläpitää ympärivuorokautista saatavuutta, kelakyydeissä tarvittavaa erikoiskalustoakaan ei voi ylläpitää eikä uusia näillä sopimushinnoilla.
Tulevaisuudessa kela joutuukin harkitsemaan pitääkö hinta sopia taksiyrittäjien kanssa, eikä taksikeskusten ja muiden välistävetäjien.
Kelakuljetuksissa tarvitaan ammattitaitoiset kuljettajat, normaalitaksi, inva ja paarivarustettua kalustoa.
Mikäli ainoana kriteerinä kilpailutuksissa on halpa hinta, yhtälö ei tule toteutumaan ja ongelmat jatkuvat... - Kyytikiito
Kela siis pelkäsi että jos ei ole lähtökohtana valtioneuvoston määräämää korkeinta hintaa joista alennusprosentti, nousee hinnat.
kela määräsi että voimassa olevista taksoista pitää antaa alennusprosentit, lisäksi ns. luokseajosta ei enää makseta, vaan taksa mitataan asiakkaan lähtöosoitteesta.
Eli on jo tarjousehdoissa vaatimus laskea voimassa olevia hintoja.
Prokeskuksen autoilija ehdoissa on vaatimuksena Semelin mittarit joita ei voi ostaa omaksi vaan ne on vuokrattava n. 250€ /kk.
Lisäksi jokaiseen kelavälitysyhtiöön on autoilijan maksettava peruskuukausimaksua, jokaisesta välitetystä kuljetuksesta provisio, lisäksi uin myös maksuliikennekeskukselle, sekä laitteiden ylläpito ja laitemaksut tai vuokrat.
Lisättäköön vielä että vaikka julkisuudessa on tullut tapauksia joissa kelataksimaksut ovat nousseet, ovat ne myös monessa tapauksessa laskeneet.
Esimerkiksi ennen uudistusta taksi sai ajaa asemapaikaltaan asiakkaan luo taksmittarilla, uudessa systeemissä taksan saa mitata vasta asiakkaan osoitteesta, olipa asiakas menossa terveydenhoitoon tai palaamassa sieltä.
Lisäksi kela ei maksa tarjouspyyntoehdon mukaan odotusta potilaan käynnin ajasta.
Jokainen voi näistä ehdoista vetää johtopäätökset onko kannattavaa liittyä kelakeskusajoihin. - Kyytikiito
Korjaus, tuleville sukupolville...Ala vapauitui 2018...
Mainittakoon että välityskeskuksiin pitää ostaa myös osake, joka vaihtelee muutamasta tonnista kymmeniin.
Tai vaihtoehtoisesti välityksestä kuukausimaksu on n. puolitoista tai enempi kertainen, riippuen keskusten sopimuksista.
...Siinähän niitä kuluja sitten olikin... - kpks
Kilometri juoksu parantunut ainakin itsellä huomattavasti kela kyydeissä kun odotustaksa sairaala käynneissä jäi pois. Keskus antaa paluu kyydin samalle autolle ja saa ajaa molemmat suunnat mittari päällä ei koskaan urani aikana ole näin hyvää tiliä kelakyydeillä tehnyt kyllä kannatti lähteä kelaa ajamaan. Saas vain nähdä milloin kela huomaa virheensä ja palauttaa vanhan odotustaksan takaisin tulee muuten aika suolaisen kalliiksi sairaalamatkat ainakin täällä pitkien etäisyyksien seudulla.
- Supertaksi
Kyytikiito kirjoitti:
Kela siis pelkäsi että jos ei ole lähtökohtana valtioneuvoston määräämää korkeinta hintaa joista alennusprosentti, nousee hinnat.
kela määräsi että voimassa olevista taksoista pitää antaa alennusprosentit, lisäksi ns. luokseajosta ei enää makseta, vaan taksa mitataan asiakkaan lähtöosoitteesta.
Eli on jo tarjousehdoissa vaatimus laskea voimassa olevia hintoja.
Prokeskuksen autoilija ehdoissa on vaatimuksena Semelin mittarit joita ei voi ostaa omaksi vaan ne on vuokrattava n. 250€ /kk.
Lisäksi jokaiseen kelavälitysyhtiöön on autoilijan maksettava peruskuukausimaksua, jokaisesta välitetystä kuljetuksesta provisio, lisäksi uin myös maksuliikennekeskukselle, sekä laitteiden ylläpito ja laitemaksut tai vuokrat.
Lisättäköön vielä että vaikka julkisuudessa on tullut tapauksia joissa kelataksimaksut ovat nousseet, ovat ne myös monessa tapauksessa laskeneet.
Esimerkiksi ennen uudistusta taksi sai ajaa asemapaikaltaan asiakkaan luo taksmittarilla, uudessa systeemissä taksan saa mitata vasta asiakkaan osoitteesta, olipa asiakas menossa terveydenhoitoon tai palaamassa sieltä.
Lisäksi kela ei maksa tarjouspyyntoehdon mukaan odotusta potilaan käynnin ajasta.
Jokainen voi näistä ehdoista vetää johtopäätökset onko kannattavaa liittyä kelakeskusajoihin.Kyytikiito kommentoi asioita kuin profeetta. Ei taida olla mukana, mutta tietää kaiken. A-studiossa oli maininta, että prokeskuksella on yli tuhat autoa. Kyytikiito sanoo ettei ole tarpeeksi. Hohhoijaa, hohhoijaa. Kyytikiito ajelee vaan niitä muita kyytejä eikä valita. Minulla on heinä ja elokuu olleet historian parhaat. Mm yksi päivä elokuussa yli 900 eur, niin onko 200 EUR kuukausivuokra paljon?
- JepulisJes
kpks kirjoitti:
Kilometri juoksu parantunut ainakin itsellä huomattavasti kela kyydeissä kun odotustaksa sairaala käynneissä jäi pois. Keskus antaa paluu kyydin samalle autolle ja saa ajaa molemmat suunnat mittari päällä ei koskaan urani aikana ole näin hyvää tiliä kelakyydeillä tehnyt kyllä kannatti lähteä kelaa ajamaan. Saas vain nähdä milloin kela huomaa virheensä ja palauttaa vanhan odotustaksan takaisin tulee muuten aika suolaisen kalliiksi sairaalamatkat ainakin täällä pitkien etäisyyksien seudulla.
Eli keskus suosii sinua muitten kustannuksella.
Melkoisen reilu välityskeskus.
Sanoisin että huijausta koko homma.
Mites autoilija, jota ei keskus suosi?
Varmaan hihkuu innoissaan Transhitissä? - Kyytikiito
Supertaksi kirjoitti:
Kyytikiito kommentoi asioita kuin profeetta. Ei taida olla mukana, mutta tietää kaiken. A-studiossa oli maininta, että prokeskuksella on yli tuhat autoa. Kyytikiito sanoo ettei ole tarpeeksi. Hohhoijaa, hohhoijaa. Kyytikiito ajelee vaan niitä muita kyytejä eikä valita. Minulla on heinä ja elokuu olleet historian parhaat. Mm yksi päivä elokuussa yli 900 eur, niin onko 200 EUR kuukausivuokra paljon?
Olen kelataksina 2.lla autolla.
Profeetta en ole, mutta faktaa on ettei kaikilla alueilla ole tarpeeksi kelatakseja.
Keski-suomen Kyyjärvellä ei ole yhtään kelasopimusta tehnyttä taksia.
Supertaksi voisitko sanoa oletteko saaneet ajettua kaikki alueesi kelakyydit, epäilen kun noin kiirettä pitää ajaa putki punaisena tuollaiseen päivätiliin, ellei kyseessä ole pirun pitkä kyyti tai kaksi...
Kerro mikä kommenteissani ei pidä paikkaansa... - Istujakirjoita
Kelataksi pitää asiakkaan saada myös ajallaan, kela- ajot ovat pääsääntöisesti ns. virka-aikana jolloin tutkimukset ja lääkäreissä käyntiajat ovat.
Jokainen taksia ajava tietää ettei asiakkaiden aikoja kelakyydeissä voi muutella, yksi auto ei ehdi päivän aikana kovin monta asiakasta ajaa.
Tässä Pro-keskuksen taulukko, vihreällä paikkakunnat joihin ei enää oteta kela takseja ja valkoisella ne paikkakunnat joissa ei ole tarpeeksi vielä autoja.
2 kuukautta on menty uusien keskusten alla, eikä vielä olla päästy täydellisyyteen.
Tuossa taulukossa Kyyjärvelle ei enää oteta lisää autoja (kun vihrellä) kukaan kyyjärven autoista ei kuitenkaan ole liittynyt kelasopimukseen.
Kyyjärven kelakyydit prokeskus ajattaa lähikuntien ja jyväskylän autoilla.
Tällä prokeskus haluaa näyttää "mahtinsa" ettei heille ryppyillä.
Ihmetoimintaa keskukselta jotka eivät voi toimia ellei heillä ole alueensa kattava kelataksiverkosto.
Vaikka kuljetukset toimivatkin kun ajatetaan em. kunnan kuljetukset lähikuntien autoilla, tulee varmasti sellainen ruuhkakin jossa kaikki eivät saa kyytejään aikataulujen mukaan.
Linkki>>>https://prokeskus.fi/wp-content/uploads/2018/09/Suljetut-maakunnat_04092018-1.pdf - kolhoos
Istujakirjoita kirjoitti:
Kelataksi pitää asiakkaan saada myös ajallaan, kela- ajot ovat pääsääntöisesti ns. virka-aikana jolloin tutkimukset ja lääkäreissä käyntiajat ovat.
Jokainen taksia ajava tietää ettei asiakkaiden aikoja kelakyydeissä voi muutella, yksi auto ei ehdi päivän aikana kovin monta asiakasta ajaa.
Tässä Pro-keskuksen taulukko, vihreällä paikkakunnat joihin ei enää oteta kela takseja ja valkoisella ne paikkakunnat joissa ei ole tarpeeksi vielä autoja.
2 kuukautta on menty uusien keskusten alla, eikä vielä olla päästy täydellisyyteen.
Tuossa taulukossa Kyyjärvelle ei enää oteta lisää autoja (kun vihrellä) kukaan kyyjärven autoista ei kuitenkaan ole liittynyt kelasopimukseen.
Kyyjärven kelakyydit prokeskus ajattaa lähikuntien ja jyväskylän autoilla.
Tällä prokeskus haluaa näyttää "mahtinsa" ettei heille ryppyillä.
Ihmetoimintaa keskukselta jotka eivät voi toimia ellei heillä ole alueensa kattava kelataksiverkosto.
Vaikka kuljetukset toimivatkin kun ajatetaan em. kunnan kuljetukset lähikuntien autoilla, tulee varmasti sellainen ruuhkakin jossa kaikki eivät saa kyytejään aikataulujen mukaan.
Linkki>>>https://prokeskus.fi/wp-content/uploads/2018/09/Suljetut-maakunnat_04092018-1.pdfOnhan ne keskukset näyttäneet mahtiaan siitä lähtien kun taksiliitto järjesti niile kelakyydit kysymättä autoilijoilta mitään.Jos et hyväksy ehtoja,et aja.Eläköön vapaa kilpailu.
- Valtakirjalla
Juuri näin eli kela soppansa itse keittänyt.
Ehkä on aika palata firmakohtaisiin sopimuksiin mistä ilmenee kalustomäärä,
Toisinsanoen valtakirjamenettely tekee paluun. - Paimenpo
Bernerin johdolla Pääsin paljon parempaan tulokseen kuin ennen Minä olen erittäin tyytyväinen tästä asiasta ja niin on moni muukin turhat nalkuttaa että Menkää kotiin niin Vetäkää pää pöntöstä alas ja aloittakaa työntekoon ryhdistäytykää hölmöt ei oo muuta tekemistä kun aikaa kun narista täällä päivät pitkät Käyttääkö työntekoon teillä olisi paljon mukavampi olla Hyvää kesän jatkoa
- Faktaa
Aijaa mulla on päinvastaisia kokemuksia, 40 kympin kyydistä tuli 30 kyyti, siihen välityöalkkiot ja muut kulut ja aikaakin meni toista tuntia .
Ei näillä kyllä pärjää se on fakta.
- JepulisJes
’Vetäkää pää pöntöstä alas ja aloittakaa työntekoon ryhdistäytykää hölmöt’
Miten voi aloittaa työnteon jos vetää pään pöntöstä alas?
Eiköhän siinä vaiheessa hautausurakoitsija aloita työnteon. - EntinenIsäntä
Ei tuo 900 € vuorossa ole mikään mahdoton ajettava. Vanhan lain aikana sain 9 h vuorossa parhaillaan ajettua 920 €. 5 paarikeikkaa ja yksi inva. Pitemmissä vuoroissa tonnikin useasti rikki., mutta harvoin meni tuo 100 €/h.
- Tappiollaonhyväolla
Tuskin noilla hinnoilla tuommosia kaSsoja ajetaan, mutta jos niin isoosa menee keskukselle ja muihin kuluihin, eli kuljettajan ajamana persnettoo
Isäntä repii provikat omasta selkänahastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894