Puunkaatomaksu pitää poistaa

järkikäteen

Ympäristölautakunta kikkailee taas puunkaatomaksun kanssa. Tämän viikon tulevassa kokouksessa mietitään uutta taksataulukkoa puiden kaatamiseen. Viime vuonna pelleiltiin venemaksun kanssa.

Parasta on poistaa puunkaatomaksu. Maksu ei ole mitenkään perusteltu. Jokaisen työntekijän palkka teknisellä virastolla maksetaan budjettiteitse verovaroilla. Mahdollisista katselmuksista ei synny mitään ylimääräisiä kustannuksia. Puunkaatomaksun kerääminen on silkkaa kyykytystä ja kiusantekoa. Jos haluat kaataa pihaltasi omalta tontilta oman puun, niin siitä pitäisi maksaa kaupungille 208 euroa. Oletteko te vähän hulluja? Tämä taitaa olla perustuslain vastaista!
Kohta pitää maksaa kaupungille siitä, että käy jääkaapilta hakemassa kaljan.

Eiköhän hankolaisten maksama kunnallisvero 33 miljoonaa euroa vuodessa kata kaikki teknisenkin viraston työtenkijöiden kulut. Ennenmminkin kysymys kuuluu, onko tästä puunkaatopaperisodasta ja kyttäilystä enemmän menoja kuin tuloja? Pois byrokratia ja maksut. Tehdää tuottavaa töitä. Jos ei kaikille riitä töitä, niin pitää vähentää porukkaa. Ei sen takia yritetä kehittää lisää jonninjoutavia tehtäviä.

Miten rkp-johtoinen ympäristölautakunta päättää? Venemaksu oli myös rkp:n keksimä juttu. Tammefan!

7

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tänäsyksynä

Yksi-kolme puuta maksaa 208 euroa. Mitä maksu sisältää? Sisältääkö se puiden kaatamisen, katkaisemisen määrämittaiseksi, klapituksen, kantojen poiston ja oksien viemisen pois kaupungin toimesta? Yhden puun osalta olisi kallis, mutta kannattaa kaadattaa kolme puuta. Pitääkö klapit itse pinota vai pinoaako kaupungin miehet ne osoittamalleni paikalle samaan hintaan?

• Hurjatmaksut

Mutta hei, vähän enempi puita onkin jo 700!

• Eiparannustamaksuun

Ei maksu sisällä puunvarsinaista kaatoa, eikä klapeja saa pitää, ellei ole oma tontti! Jos enemmän puita, lupa maksaa 700!

• tosifiksua

Tänään rkp meitä tällä kiusaamisella siunaa ymplautk.kok.

• Anonyymi

Kuinka pitkään Hangon kaupunki ylläpitää typerysten puunkaadon tarkkailujärjestelmää?

• Anonyymi

Kaupungin tietyt virkamiehet ovat "kettutyttömäisyydessään" sosialisoineet puut, kun OMALTA tontilta ei saa kaataa OMIA puita. Tai saa, jos maksaa siitä yli 200 euroa. Perkele!

• Anonyymi

Sääntely taitaa edellyttää, että asemakaava-alueella tarvitaan lupa puunkaatoon. Maksun periminen on itse keksittyä ja kuvastaa sitä, että kaupunkia yritetään johtaa kuin liikeyritystä. Esim. pankkien tuloksessa kaikenlaiset palvelumaksut muodostavat ison osan. Tätä samaa ajetaan väen vängällä myös täällä. Lupakäsittelyä hoitavat henkilöt ovat kaiketi kuukausipalkkalaisia eli ylimääräisiä kustannuksia ei synny jos nimen kirjoittaa hallintoalamaisen hakemukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8226
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      91
      6352
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6233
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4841
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      44
      3284
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3265
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      2922
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2819
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2786
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      49
      2750
    Aihe