Mitä mieltä olette?

Olen 179.5cm pitkä niin pitäisikö minun sanoa, että olen 180cm pitkä vai 179cm?

17

295

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parieli2M

      Ylöspäinhän sitä pyöristetään, eli 2 metriä.

    • starwari

      179.5 cm ei ole Suomessa noudatettu merkintätapa. 179,5 cm on oikein.

      • Kiitos, en olisi tiennyt mitä olisin tehnyt ilman sinua


      • starwari
        Jou86 kirjoitti:

        Kiitos, en olisi tiennyt mitä olisin tehnyt ilman sinua

        Sinulla kävi uskomaton ZÄGÄ! :D?


      • pöhöpöhö

        Käy kerro se myös Fingridille. Minä annoin asiasta jo palautetta.

        https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/

        Tosin tässä toisessa näkymässä desimaalierotin on jo oikein lukuun ottamatta aikapoikkeamaa.

        https://www.fingrid.fi/-/custom/sahkojarjestelman-tila-169/


        Toinen mikä risoo on tämä Suoli-foorumi, jonka avatussa viestiketjussa on kellonajan tunnit ja minuutit erotettu virheellisesti kaksoispisteellä. Pelkässä otsikkolistauksessa kellonaika on ilmaistu oikein tunnit ja minuutit pisteellä erotettuna.


    • mitä_sitä_häpeämään

      Myönnät vaan reilusti, että olet alle 180 senttinen hukkapätkä.

    • Sauli.172cm

      Minäkin pyöristän reilusti ylöspäin, joten valehtele huoletta 5 senttiä, kuten minäkin teen"!

    • teiniköoot

      Olen sitä mieltä että laita stoppia narsismin pulskalle taimellesi. Mut ehkä maailma sinuu vielä koulii.

    • 356857

      Pyöristyssääntöjen mukaan se on ylöspäin, jos nyt siis sentin tarkkuudella jostakin syystä mennään. Eli mieluummin 180 cm kuin 179 cm.

      • Numeronviilausta

        Eikös sääntö ole noissa x,5 tapauksissa, että lähimpään parilliseen. Eli 178,5 on noin 178, mutta 179,5 on noin 180.

        Tasakymmenissä on tietenkin se "ongelma", että siitä ei tiedä onko kyseessä 1cm, 5cm vai 10cm tarkkuudella ilmoitettu luku. Pituuden ilmoittamisessa kukaan tuskin kuitenkaan olettaa, että 180cm voisi oikeasti olla 175,5cm.


    • Virhetarkastelua

      Kun ilmoitetaan 179,5, niin se on jotain väillä 179,45–179,55.

      Luku 180 voi olla mitä tahansa välillä 175–185.

      Nopeusrajoitus 100 rajoittaa maksiminopeuden välille 50–150.

      • 356857

        Pyöristyssääntö on, että puolikas ylöspäin. Lisäksi on tietysti merkitystä sillä, millä tarkkuudella pyöristetään.

        Jos pyöristys on sentin kymmenesosan tarkkuudella, 179,5 on siis pikemmin 179,45–179,54.

        Ja kymmenen sentin tarkkuudella pyöristettäessä 180 on siis pikemmin 175 - 184.

        Ja lopuksi nopeusrajoitus 100 on sadan km/h:n tarkkuudella pikemmin 50 - 149.


    • Ihan sama

    • VeikkoVoiVeikkonen

      Asia varmaan piinaa mieltäsi ja sekoittaa elämääsi, joten ole rauhassa ja kerro olevasi 180 cm. Sen verran voit kotiin päin vetää.

      En usko, että poliisi sakottaa sinua siitä 5 millistä.

    • VeiVei

      Olet 179 lyhyt jos olet oikeistolainen, Jos vasemmistolainen niin 180 pitkä

    • Sillä_hoituu

      Korkokengät jalkaan vain

    • Kkkkkkiii

      Olet mikä olet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      149
      1486
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1225
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      177
      987
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      34
      950
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      832
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      57
      786
    7. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      753
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      675
    10. Upea nainen

      Olet upea nainen. Sinulle
      Ikävä
      31
      632
    Aihe