Jos tahdot selviytyä?

joh10-27

- Tulevina aikoina, Suomessa, yleisestikin - globaalilla tasolla? Mitä siitä?
(Hengissä ei kukaan selviä elämästä; kaikilla on lähtöhetki ennemmin tai myöhemmin!)

Mutta - jos (uskova) toivot että - kestät kaiken tulevan keskellä? - ettei uskosi raukene ja murene, että pysyt vahvana loppuun saakka? (Matt 24:13, Matt 10:22) - Etttä saavutat uskon päämäärän?

Nyt On Aika valmistua, valmistautua! Room 13:11-12

* Ehdoton ykkösasia on lukea, opiskella ja vahvistua Raamatun aidosta ja autenttisesta Sanasta! Elämän leipää, Sanan väärentämätöntä maitoa! ( Matt 4:4, 1 Piet 2:2) Uskon vahvistava tekijä on Jumalan Sana, Raamatussa. Room 10:17.

* On korkea aika jättää modernit ”opit”, virtaukset, villitykset ja eksytysten huumeet!

* On korkea aika lopettaa ”juokseminen ihmisten perässä”! (Luuk 17:23, Matt 24:23 >>>)

* On h-hetki ottaa ainoa oikea suunta: Jeesus Kristus, Tie, Totuus ja elämä!

* On kriittinen aika ”rakentaa” uskoa ja elämää ”Kalliolle” - josta Jeesus puhui. (Matt 7: 24-27)

* On aika tehdä pesäero kaikelle (kristilliselle) hömpälle, medioitten törkytulvalle!

* On aika lopettaa sellaisen hengen ravinnon nauttiminen, jossa ”akanoita jyvien seassa”,
valhetta ja eksytysviruksia sekaisin Raamatun Sanan kanssa, Jeesuksen nimessä! ( Matt 7: 21-23)

* On aika katsoa peiliin ja muistaa mitä Jeesus lausui? (Joh 21:21-22)
----------------------------------------------------------------------------------
Mieti seuraavia faktoja? Miten aiot kestää, miten uskosi laita on, kun…

* Ei ole enää seurakuntia ympärillä! Ei porukoita, ei kavereita, ei ihmisiä uskosi pönkittäjänä?

* Kaikki on hajalla, kaaoksessa. Niinkuin Herramme Jeesus ennusti. ( Matt 24., Markus 13., Luukas 24. ja 17. luvuissa.) - Niinkuin Ilmestyskirja kertoo lopunajasta. Ei nettiäkään, ei kännyjä, ei ohjelmia, eikä aina ravintoakaan?

* Onko uskosi kasvanut ”kalliolle” - kiinni Jeesukseen, Päähän? ( Efe 4:15) Vai oletko kiinni jossakussa systeemissä, ryhmässä, ihmistukien varassa? Vailla ”koeteltua” uskoa?

Vainot tulevat!
Arvioidaan että maailmassa on jopa 350 miljoonaa vainottua kristittyä. Vainot ovat faktaa, ja ne laajenevat. Niiltä ei voi säästyä eikä piiloutua. 2 Tim 3:12. Jumala koettelee jokaisen uskoa. ( 1 Piet 1:3-9)

( HUOMAUTUS! Tämä viesti ei ole ennustus, profetia, ei uhkaus, pelottelu, vaan. . .
- Ajankohta-info, kehotus, muistutus, realistinen seikka.

* Ota taikka jätä!
* Torju taikka noteeraa!
* Valintaa ja vastuuta kannat - yksin - Herran edessä!

Vahvistavaa menua halukkaille: Luukas 21:28, Johannes 10:27-30, Roomalaiskirje 8:28-39

36

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulevia-korvia

      Kaikkina aikoina, ennen kriisien esiintuloa - on annettu ennakkotietoa.
      Ja - historian tapahtumat kertovat - että yhtälailla ihmiset ovat torjuneet tietoa.
      Panneet päänsä pensaaseen kuin pupujussit. Sepittäneet suloisia satuja, kuinka kaikki hyvä on ja pysyy!
      Ja sitten?

      • capiche

        Kannatan raamatun opiskelua. Mutta mitä hyötyä on tulevaisuudesta vaahtoamisesta, kun voimme edelleenkin elää vain päivän kerrallaan? Pelon lietsominen ei rakenna eikä vahvista ketään. Kestävyyttä ei voi suorittaa tai pinnistellä etukäteen. Se on Jumalan lahja vaikeissa olosuhteissa.

        Jeesus opetti näin:
        Matteus 6.
        34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

        Fil. 4.
        6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.


      • onko-jeesus-poissa
        capiche kirjoitti:

        Kannatan raamatun opiskelua. Mutta mitä hyötyä on tulevaisuudesta vaahtoamisesta, kun voimme edelleenkin elää vain päivän kerrallaan? Pelon lietsominen ei rakenna eikä vahvista ketään. Kestävyyttä ei voi suorittaa tai pinnistellä etukäteen. Se on Jumalan lahja vaikeissa olosuhteissa.

        Jeesus opetti näin:
        Matteus 6.
        34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

        Fil. 4.
        6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

        Hyvä capiche...

        Jos koet "pelon lietsomista" kehotuksissa, jotka ovat muistusta Raamatun sanoista,
        se on merkki jostakin?

        Kestävyyttä voidaan nimenomaan vahvistaa siten, että juurrutaan Kristukseen (Sana) kasvetaan uskon sanan kautta, eli Sana tulee elämäksi!
        Tahdotko siis kumota Herramme Jeesuksen sanat? Valvokaa ja rukoilkaa, kilvoitelkaa!
        Sellainen asenne on ylpeyttä, itseriittoisuutta?
        Tahdotoko siis kumota Jeesuksen kehotukset, seuratkaa ajan merkkejä?


    • toistuvat-asiat
      • capiche

        Olen lukenut historiaa, enkä vain et-lehtiä. Ja sen lisäksi olen perehtynyt työn kautta omin silmin ja korvin myös kristittyjen vainoihin maailmalla. Olen sattumoisin kirjoittanut aiheesta myös raportteja.

        Mutta minun on elettävä tietojeni kanssa edelleenkin päivä kerrallaan. Ja luotettava siihen, että huominen pitää huolen itsestään. Olen oppinut luottamaan Jumalaan. Sillä olen jo kokenut kuinka Hän antaa vaikeissa ja uhkaavissakin tilanteissa voimaa ja kestävyyttä. Se on lahja, joka tulee silloin kun sitä kipeimmin tarvitaan, ei yhtään aikaisemmin.


      • aloittajan-tuttu
        capiche kirjoitti:

        Olen lukenut historiaa, enkä vain et-lehtiä. Ja sen lisäksi olen perehtynyt työn kautta omin silmin ja korvin myös kristittyjen vainoihin maailmalla. Olen sattumoisin kirjoittanut aiheesta myös raportteja.

        Mutta minun on elettävä tietojeni kanssa edelleenkin päivä kerrallaan. Ja luotettava siihen, että huominen pitää huolen itsestään. Olen oppinut luottamaan Jumalaan. Sillä olen jo kokenut kuinka Hän antaa vaikeissa ja uhkaavissakin tilanteissa voimaa ja kestävyyttä. Se on lahja, joka tulee silloin kun sitä kipeimmin tarvitaan, ei yhtään aikaisemmin.

        Hyvä caprice...

        Mistä sinä voit tietää mitä kaikkea aloittaja on lukenut? (Todella paljon...)
        Mistä voit tietää mihin aloittaja on perehtynyt?
        Mistä tiedät mitä aloittaja on kirjoittanut?
        Mistä tiedät, mitä aloittaja on Herran tiellä ja koetuksissa oppinut?
        - Luottamaan siis yksin Jumalaan, kaikessa!
        Mistä voit tietää , mitä vainoa ja missä aloittaja on kokenut?
        Miten voit edes kuvitella, että aloittaja olisi lapsenkenkäinen uskova, jota Suuri Jumala ei olisi opettanut luottamaan huomisesta, tästä päivästä, kaikesta?

        Jos siis itse olet vahvoilla, niin ei ole viisasta koettaa kumota kehotuksia niille, jotka ovat heikoilla. Uskossaankin kuin tuuliviirit, sinne tänne juoksevat.

        Koeta olla realistinen? Jos Aloitus ei ole SINULLE tarpeen, tiedät ja osaat ja pärjäät??
        Niin muista ettet ole ainoa joka täällä seurailee tekstejä!

        Anteeksi pitää Sinulle antaa. Vähättelevä asenne kehotuksia koskien. oman vaelluksen tuominen joksikin päteväksi seikaksi....

        Näet kun se ei auta mitä Sinä taikka aloittaja on Herran kouluissa oppinut?
        Se ei auta, kun jokainen kulkee taivastietä yksinään.

        Pelkät sanat - todistukset - referaatit - ne ei ketään sinällään auta? Tarvitaan kanssakulkijaa, tukea, kuormien kantamista, rukoustukea....

        Mutta - jos on totta, mitä kirjoitat - niin olisiko sellaisessa ajatuksessa itua, että
        panisit pääomasi käytäntöön? Jospa Sinua Herra tarvitsisi? Muuallakin kuin netin palstoilla?


      • capiche
        aloittajan-tuttu kirjoitti:

        Hyvä caprice...

        Mistä sinä voit tietää mitä kaikkea aloittaja on lukenut? (Todella paljon...)
        Mistä voit tietää mihin aloittaja on perehtynyt?
        Mistä tiedät mitä aloittaja on kirjoittanut?
        Mistä tiedät, mitä aloittaja on Herran tiellä ja koetuksissa oppinut?
        - Luottamaan siis yksin Jumalaan, kaikessa!
        Mistä voit tietää , mitä vainoa ja missä aloittaja on kokenut?
        Miten voit edes kuvitella, että aloittaja olisi lapsenkenkäinen uskova, jota Suuri Jumala ei olisi opettanut luottamaan huomisesta, tästä päivästä, kaikesta?

        Jos siis itse olet vahvoilla, niin ei ole viisasta koettaa kumota kehotuksia niille, jotka ovat heikoilla. Uskossaankin kuin tuuliviirit, sinne tänne juoksevat.

        Koeta olla realistinen? Jos Aloitus ei ole SINULLE tarpeen, tiedät ja osaat ja pärjäät??
        Niin muista ettet ole ainoa joka täällä seurailee tekstejä!

        Anteeksi pitää Sinulle antaa. Vähättelevä asenne kehotuksia koskien. oman vaelluksen tuominen joksikin päteväksi seikaksi....

        Näet kun se ei auta mitä Sinä taikka aloittaja on Herran kouluissa oppinut?
        Se ei auta, kun jokainen kulkee taivastietä yksinään.

        Pelkät sanat - todistukset - referaatit - ne ei ketään sinällään auta? Tarvitaan kanssakulkijaa, tukea, kuormien kantamista, rukoustukea....

        Mutta - jos on totta, mitä kirjoitat - niin olisiko sellaisessa ajatuksessa itua, että
        panisit pääomasi käytäntöön? Jospa Sinua Herra tarvitsisi? Muuallakin kuin netin palstoilla?

        En ole tietääkseni yhdelläkään lauseella ottanut kantaa aloittajan kokemuksiin. Enkä koskaan niin tekisi. Kommenttini ei ollut hyökkäys aloittajaa kohtaan.

        Tasapuolisuuden vuoksi huomautan vain, että uskovakin voi elää vain päivä kerrallaan. Etkä sinäkään tietä mitä olen joutunut käymään läpi, jotta sen viisauden olen oppinut.:)

        Olen myös törmännyt kristityissä ihmislajiin, joka elää profetioissa ja tulevassa. Ehkä he luulevat, että se on hengellisempää, en tiedä. Mutta jos huomio on huomisessa, niin jää ehkä Jumalan tahto toteutumatta tässä hetkessä. Tämän vain halusin tuoda julki kokonaisuuden tasapainottamiseksi.


      • capiche
        capiche kirjoitti:

        En ole tietääkseni yhdelläkään lauseella ottanut kantaa aloittajan kokemuksiin. Enkä koskaan niin tekisi. Kommenttini ei ollut hyökkäys aloittajaa kohtaan.

        Tasapuolisuuden vuoksi huomautan vain, että uskovakin voi elää vain päivä kerrallaan. Etkä sinäkään tietä mitä olen joutunut käymään läpi, jotta sen viisauden olen oppinut.:)

        Olen myös törmännyt kristityissä ihmislajiin, joka elää profetioissa ja tulevassa. Ehkä he luulevat, että se on hengellisempää, en tiedä. Mutta jos huomio on huomisessa, niin jää ehkä Jumalan tahto toteutumatta tässä hetkessä. Tämän vain halusin tuoda julki kokonaisuuden tasapainottamiseksi.

        Olen tavannut sielunhoidon yhteydessä herkkiä kristittyjä, jotka ihan oikeasti pelkäävät vaikeita aikoja ja vainoja. Heillä on tuskin voimaa tähän päivään. Heitä oikeastaan ajattelinkin kommentissani.

        Omat pelkoni ovat jääneet matkan varrelle, kun olen kokenut miten Jumala antaa voimaa ja viisautta toimia kriisitilanteissa. Sellaisissakin, joissa ohjukset lentelevät pään yli, isot rakennukset romahtavat tai Kalashnikovilla tökitään kylkiluihin.:) Ja nämäkin olivat vain valmistelua myöhempiin henkilökohtaisiin koetuksiin.

        Mutta pointti on, että se voima tulee päivä vain ja hetki kerrallaan!!


    • Ytrewq
    • JeesusJuudanLeijona

      Viisaat Neitsyet, muista huolehtimisen sijasta, alkavat nyt keskittyä oman uskonelämänsä vahvistamiseen. ("Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi YLI KAIKEN").

      Evankeliumi on levinnyt, etenkin netin kautta. Tietämättömiä maailmassa ei ole enää kuin kourallinen (suhteessa heihin, jotka ovat evankeliumin kuulleet).

      Sanottava on sanottu ja kuulijat ovat joko ottaneet tai jättäneet. Jos jotkut kuulijat ovat vain pelleilleet, niin pian ei ole keitään antamassa vastauksia, jos kysymykset, nyt liian myöhään heräisivät. Netissä on jo nyt sensuuri. Kävin äsken etsimässä muuatta linkkiä, mutta nyt siinä luki, "ettei sitä enää näytetä tässä maassa". Ymmärrän hyvin, miksi. Sensuuri kertoi kyllä sinänsä asiansa.

      Mitä siis tehdä? Uskovaiset: kannattaa noudattaa aloittajan ohjeita eli keskittyä nyt vain omiin sielun asioihinsa. Tarkistaa opillisuus mihin luotamme ja mihin laitamme toivomme.

      Niin, se "öljy lampussa". Öljy on Pyhän Hengen symbooli, olen ymmärtänyt. Mitä siis öljy lampussa tarkoittaa? Että työntäisimme sivuun, jos mahdollista, omaa lihallisuuttamme ja vahvistuisimme Hengessä. = Tekisimme hengen parannusta.

      Öljylampun tuli? = "olla Hengessä palava", eli Pyhän Hengen voima täyttää meidät, armolahjoineen. Nyt olisi tärkeää itsekullakin olla nämä armolahjat.

      Miten "vahvistua Hengessä"?
      - Rukoilla.
      - Lukea sanaa eli Raamattua, etenkin Uutta testamenttia ja ottaa sen sana todesta omaan elämäämme.
      - Käyttää saatuja armolahjoja, kielilläpuhumisesta voi aloittaa, sen mukana tulevat muutkin lahjat.

      Tällä alkaa olla kiirus. Tehdään näin. Ainakin tämän tunnin aikana. Jooko? Ja sitten nähdään toisemme Taivaissa!

      Jeshua Ha-Mashiach - Jeesus On Messias!
      https://www.youtube.com/watch?v=-bpgbJMsgCk
      .

      • capiche

        "Kävin äsken etsimässä muuatta linkkiä, mutta nyt siinä luki, "ettei sitä enää näytetä tässä maassa". Ymmärrän hyvin, miksi. Sensuuri kertoi kyllä sinänsä asiansa."

        Tuskinpa kyseessä on sensuuri, ellet ole pyörinyt venäläisten valeuutisten sivuilla. Niitä on viimeaikoina siivottu Facebookista. Ko. sivua ei todennäköisesti vain ole päivitetty vastaamaan EU:n yksityisyysasetuksia. Jotkut amerikkalaiset sivut eivät sen vuoksi enää toimi Euroopassa. Se tarkoittaa vain, että ne eivät välitä sinun yksityisyydestäsi.


    • Samaatietä

      Voi käydä niinkin, että uskova tarttuu sitä enemmän kiinni Jumalaan, mitä vaikeammat ajat tulee.

      • Vaikeuksissa.kypsynyt

        Ja kokee ihmeitä. Kun omat kyvyt loppuvat, Jumala saa tilaisuuden.


      • kiitosaiheita

        Nimenomaan niin. Siksi Jumala armossaan ja viisaudessaan antaa toisille sellaisen tien, että jää vain Yksin Herran apu. Yhä uudelleen, uudelleen, yhä uusissa asioissa, kärsimyksissä. Toisten tähden. Kokonaisuuden tähden.

        On sanottu, että rauhan aikana on eri kenraalit ja komentajat..
        Sitten kriisiaikoina rauhan ajan tyypit eivät selviä. Puuttuu tarpeellinen praktinen taso.
        - Kokemus "todellisesta sodasta" - ei vain sotaoppien teoriaa!

        Jumalan viisautta oli, että veljet tekivät Joosefille mitä tekivät? Että hänet vietiin kärsimysten kouluun, suunnitelmaan - jonka finaalissa oli koko Jaakobin heimon hengissä pysyminen!

        Kun Jumala antaa vaikeita asioita, koetuksia, tuskaa, autioita teitä, on viisasta "kiittää joka tilassa". Se ei käy helposti. Mutta Pyhä Henki valaisee kokonaisuuksia, näyttää tulevia!

        Silloin Miksi -kysymykset muuttuvat (Herran armossa ja voimassa vain ) - Siksi-vastauksiksi! Joka kadottaa (= kuluttaa) elämänsä..... Herran tähden - hän löytää sen!

        Pietarin sanat: 1 Piet 1:3-9


      • capiche
        kiitosaiheita kirjoitti:

        Nimenomaan niin. Siksi Jumala armossaan ja viisaudessaan antaa toisille sellaisen tien, että jää vain Yksin Herran apu. Yhä uudelleen, uudelleen, yhä uusissa asioissa, kärsimyksissä. Toisten tähden. Kokonaisuuden tähden.

        On sanottu, että rauhan aikana on eri kenraalit ja komentajat..
        Sitten kriisiaikoina rauhan ajan tyypit eivät selviä. Puuttuu tarpeellinen praktinen taso.
        - Kokemus "todellisesta sodasta" - ei vain sotaoppien teoriaa!

        Jumalan viisautta oli, että veljet tekivät Joosefille mitä tekivät? Että hänet vietiin kärsimysten kouluun, suunnitelmaan - jonka finaalissa oli koko Jaakobin heimon hengissä pysyminen!

        Kun Jumala antaa vaikeita asioita, koetuksia, tuskaa, autioita teitä, on viisasta "kiittää joka tilassa". Se ei käy helposti. Mutta Pyhä Henki valaisee kokonaisuuksia, näyttää tulevia!

        Silloin Miksi -kysymykset muuttuvat (Herran armossa ja voimassa vain ) - Siksi-vastauksiksi! Joka kadottaa (= kuluttaa) elämänsä..... Herran tähden - hän löytää sen!

        Pietarin sanat: 1 Piet 1:3-9

        Aamen tähän!!! Ja voima tulee päivä kerrallaan. Ja päivä kerrallaan pitää myös pitää huolta siitä, että öljyä on lampussa, eikä tuli sammu.


      • Ihana-Herra
        capiche kirjoitti:

        Aamen tähän!!! Ja voima tulee päivä kerrallaan. Ja päivä kerrallaan pitää myös pitää huolta siitä, että öljyä on lampussa, eikä tuli sammu.

        Joo... tottakai ahdingot painaa, ja tunnetasolla mennään matalalentoa.
        Ei se aina sykähdytä. Mutta Sana tulee avuksi.

        Kun kauan sitten Herra opetti ylistystä...
        - ja oli kamala monttu ja tie oli pystyssä, monella tapaa - niin itkukaan ei auttanut, ei rukous ei huuto ei ---- kukaan kuolevainen ollut missään mitään avittamassa...

        - Herra kysyi: Mitä sinä täällä teet?
        No kun... siis .... se ja se... ja tuo ja tämä kauheus ja riisto ja ryöstö ja sorto.... vain ryystää!
        - No, olikohan Paavalilla ja Silaalla kivaa siellä vankiloukossa, rottien ja kaiken keskellä?
        Mitä he tekivät?
        - Herra, sorry kun en sitä muistanut! Niin tietysti. Pitää oppia kiittämään joka tilassa...
        - Kyllä, ei joka asiasta voi aina kiitosta nousta, mutta se - olotila! Se asenne - se valinta! Joka tilassa...
        - Kiitos Herra, tämä oli fantastista, vallankumous! Olen vapaa!

        Ja - niin - vuosien, vuosikymmenien aikana - on aina noussut tapetille tuo Herran oppitunti!

        "Ei hiuskarvaakaan putoa maan teidän Isänne tietämättä!"
        "Eikä varpusta..."

        Kuinka suurempiarvoiset te olettekaan!


      • capiche
        Ihana-Herra kirjoitti:

        Joo... tottakai ahdingot painaa, ja tunnetasolla mennään matalalentoa.
        Ei se aina sykähdytä. Mutta Sana tulee avuksi.

        Kun kauan sitten Herra opetti ylistystä...
        - ja oli kamala monttu ja tie oli pystyssä, monella tapaa - niin itkukaan ei auttanut, ei rukous ei huuto ei ---- kukaan kuolevainen ollut missään mitään avittamassa...

        - Herra kysyi: Mitä sinä täällä teet?
        No kun... siis .... se ja se... ja tuo ja tämä kauheus ja riisto ja ryöstö ja sorto.... vain ryystää!
        - No, olikohan Paavalilla ja Silaalla kivaa siellä vankiloukossa, rottien ja kaiken keskellä?
        Mitä he tekivät?
        - Herra, sorry kun en sitä muistanut! Niin tietysti. Pitää oppia kiittämään joka tilassa...
        - Kyllä, ei joka asiasta voi aina kiitosta nousta, mutta se - olotila! Se asenne - se valinta! Joka tilassa...
        - Kiitos Herra, tämä oli fantastista, vallankumous! Olen vapaa!

        Ja - niin - vuosien, vuosikymmenien aikana - on aina noussut tapetille tuo Herran oppitunti!

        "Ei hiuskarvaakaan putoa maan teidän Isänne tietämättä!"
        "Eikä varpusta..."

        Kuinka suurempiarvoiset te olettekaan!

        Juu, ei täälläkään aina korkealla lennetä. Tällä hetkellä ei edes kävellä.;) Mutta Kristuksesta ja Jumalan todellisuudesta puhuminen nostaa sielun lentoon. Daavid muisteli kuinka Herra oli auttanut aikaisemmin. Olen huomannut, että sellaisten tilanteiden muistelu auttaa itseänikin. Ja Jumalan rauha vaikeissa tilanteissa on tietenkin aina lahja, siitä ei voi ottaa ansiota itselleen.


    • Herran-öljyä

      JeesusJuudanLeijona

      29.8.2018 14:36

      Kiitos, oli tukea antava kehotus, valaiseva!
      * Viisaat neitseet ottivat Öljyä sekä lamppuihin, että Astioihin!
      Eihän pieni lamppu kauan pala; varaöljy on tarpeen!
      * Tyhmät ottivat Öljyä vain astioihin, eivät varustatutuneet...

      Sitten tuli Yösydämen hetki. Huuto kuului. Tuli kiire... Menkää vastaan!
      Silloin - Tyhmät heräsivät: Antakaa meille öljyä, lamppumme sammuvat!
      Ei- ei se riitä - teille ja meille!

      Mitä Jeesus tällä tähdensi?
      Hän esitti viisaiksi ne, jotka varautuivat?
      Kun uskova syö Herran Sanaa, kun se alkaa kasvaa todelliseksi elämäksi, kun
      Sanan tulee lihaksi - kun Sana yksin ohjaa, opettaa, neuvoo, muistuttaa. Kun Sana lohduttaa, antaa viisautta, vahvistaa uskoa...

      Silloin on Öljyä Astiassa. Pyhä Henki muistuttaa ja opettaa... Herra on läsnä!

      Tiukkoina lopunaikoina, vainojen ja kaaosten keskellä? On hyvä olla Öljyä astiassa, Jumalan kattavaa Sanaa- olemusta - tukemassa uskoa. - Sillä se aika on tiukka!

      • JeesusJuudanKuningas

        Tuo oli huomionarvoista: ei öljyä yksistään lamppuun vaan myös varalle.

        Pyhä Henki todellakin voi muistuttaa meitä esim. raamatunjakeilla, tilanteen mukaisesti, vaikkei itse Raamattuakaan olisi käsillä. Kun on Raamattua paljon lukenut, se on painunut mieleen / henkeen. Sana on siellä. Kun tulee tilanteita, jolloin tätä sanaa tarvitaan, ne ovat muistissa, omassa mielessä. Kuten kaikki muukin, elämässämme koettu.

        Eräässä hirvittävän vaarallisessa hetkessä, koin kerran Jeesuksen läsnäolon vierelläni, kuulin selkeän äänen, sisäisesti, joka neuvoi ja tuki minua kaiken aikaa: "Muista! Sinulla on tästä tieto. Muista." Olin todella vaikeassa tilanteessa, mutta laitoin aivoni täysteholle, yrittäen muistaa, mikä tieto minulla asiassa oli. En muistanut tai tietänyt mielestäni yhtään mitään. Sitten muistin. Ja se tieto, kaukaa menneisyydestä, tuolloin erään henkilön nyt, tähäkin asiaan liittyvä kertomus, se auttoi minua selviytymään tuosta vaikeasta tilanteesta. "Muista! Sinulla on tieto."

        Samoin on Raamatun kanssa. Kun sitä lukee ajatuksella, sen sana painuu mieleen ja jonain hetkinä, kun juuri tuota sanaa tarvitaan, se muistuu mieleen. Näin on myös näiden, meidän nyt laittamiemme raamatunlauseidenkin kanssa. Asiaan liittyen, mieleen nousee siihen liittyviä raamatunkohtia.

        Ehkä tämä on se "öljyvarasto": Raamattu / Jumalan sana, sisäisesti meissä ja jossa, sanassa Pyhä Henki asuu.
        *


    • Herran-hyvyys

      Totta!
      Kun Sana asuu meissä, uskovan sisimmässä, se ohjaa kaikissa tilanteissa. Ongelman tai muun tullen Pyhä Henki muistuttaa; nousee se oikea sanan ohje, neuvo, viisaus. Niinhän Jeesus sanoi:
      -Pyhä henki opettaa, teille kaikki, muistuttaa... Joh 14:28

      On erittäin vakava puutos, jos uskova on ihmisten puheiden, saarnojen ja sekalaisten oppien ja opetusten varassa. Tiukan paikan tullen ei elintärkeää Sanaa nouse?

      Pyhän Hengen- Puolustajan - tehtävä on kuin henkivartijan! Hän tuntee Raamatun jokaisen jakeen, opetuksen. Ei ole mahdottomia asioita, tilanteita. Vaikka inhimillisesti näyttäisi?

      Tämän ajan yleinen ongelma onkin, että kun "juostaan" ihmisten ja joka lajin oppien perässä, ollaan sekavassa olotilassa. Sitten moni koettaa tutkia "mikä se oikea oppi, oikea opettaja on"?
      Täälläkin? Hirveä metsästys kaiken aikaa! Se ja se on väärä profeetta...

      Raamatussa on tähänkin vastaus. 1 Joh 2:26-27

      Oikea, aito Pyhä Henki johtaa aina Sanan perään. Ei ole ristiriitaa.
      Toinen kysymys toki on, ettei ihminen aina suostu Sanan perään! Ei maistu, ei huvita, ei aina heti ymmärrä?

      Mutta - Kiitos Herran Hän on kärsivällinen Paimen, eikä Hän väsy eikä muutu!
      Sitten on liikuttava lupaus Jeesukselta:
      Joh 14: 23.
      Tottako? Kyllä. Ja kun tuon armon löytää, ei enää hinkua halpahintaisille markkinoille akanoita estiskelmään...

      • JumalanValtakuntaLähellä

        Joh. 14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

        Meidän tulee pitää "Jeesuksen sana". Tämä helpottaa meitä aika lailla. Ei tarvitse osata esim. VT:a päästä päähän: kunhan pidämme Jeesuksen sanan. Sillä Jeesuksen sanassa ovat kaikki pyhät kirjoitukset ja sanat, aikojen alusta asti.

        Tein nyt itse sen mihin muitakin kehoitin: aloitin jälleen "syömään Jeesuksen sanaa", aloittaen vaihteeksi Markuksen evankeliumista.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Mark. 1:1&rnd=1535613495205

        Markus 1: 3,4
        3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.

        Myös meidän tulee olla "huutavan ääniä erämaassa", erityisesti itsellemme, mutta samalla myös muille. Tämä on tehtävä, vaikkemme itse näkisikään tekojemme hedelmiä. Jossain nämä sanat, jotka kirjoitamme, voivat kasvaa hedelmäänsä. Jossain ne tippuvat kuivalle maalle. Mutta jossain paljon kylvetty sana voi alkaakin kasvaa ja sieluja pelastuu.

        Jos joku kuulee tämän äänen, tehköön kuten opetuslapset kun Jeesus alkoi heitä kutsua:

        Markus 1: 6-20
        6 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa.
        7 Ja hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään.
        8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

        9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
        10 Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen.
        11 Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

        12 Kohta sen jälkeen Henki ajoi hänet erämaahan.
        13 Ja hän oli erämaassa neljäkymmentä päivää, ja saatana kiusasi häntä, ja hän oli petojen seassa; ja enkelit tekivät hänelle palvelusta.

        14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
        15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

        16 Ja kulkiessaan Galilean järven rantaa hän näki Simonin ja Andreaan, Simonin veljen, heittävän verkkoa järveen; sillä he olivat kalastajia.
        17 Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".
        18 Kohta he jättivät verkot ja seurasivat häntä.
        19 Ja käytyään siitä vähän eteenpäin hän näki Jaakobin, Sebedeuksen pojan, ja Johanneksen, hänen veljensä, heidätkin venheessä, laittamassa verkkojaan kuntoon.
        20 Ja kohta hän kutsui heidät; ja he jättivät isänsä, Sebedeuksen, palkkalaisineen venheeseen ja lähtivät seuraamaan häntä.
        *
        Jeesus sanoo:
        "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

        "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".
        *


    • varokaa-syntiä
    • kilvoittelija

      Aiheellista on tuoda varoittavia esimerkkejä. Nykyisin kun jumalasta on operoitu kuin kiva kaveri, jolla ei Pyhyyttä. Benny Hinnin kirjan nimikin tais olla:
      Huomenta Pyhä Henki...

      Hyi mitä röyhkeyttä...

      • PuhelinlangatLaulaa

        Ja "Jumala joka aamu soitti puhelimella" Billy Grahamille...


      • capiche

        Pyhä Henki asuu kristityissä lohduttajana ja opettajana. Miksi meitä ohjaamaan lähetetyn kumppanin puhutteleminen olisi röyhkeää? Silloinhan rukous, eli Jumalan puhutteleminen, on yhtä röyhkeää.

        Kyllä Jumalaa voi lähestyä arjen keskellä vaikka vain huokaamalla, että nyt tarttis apua. Tai miksei voi sanoa, että huomenta Taivaan Isä, antaisitko voimaa taas tähänkin päivään. Kunnioitus on sydämen asenne, eikä tiettyjä rituaaleja tai puheenparsia. Rukoukset ovat eri tilanteissa erilaisia. Ja Jumala ilmaisee myös pyhyytensä, jos se on päässyt unohtumaan.


    • 98er09

      Taruja, ei todistettua faktaa, mutta infantiilit uskovat mitä heille syötetään...

    • luettu-on
    • Ihmettelevä

      Jos tahtoo selviytyä pahassa maailmassa, niin kannattaa pysytellä kotona. Mieluummin muuttaa maalle, ja karttaa lähiöitä. Kaupungin keskustassakin kannattaa käydä vain pakosta, jos on ihan välttämätöntä. Tuotteita kannattaa tilata netistä mahdollisimman paljon, ja käydä postissa tai matkahuollossa ruuhka-ajan jälkeen. Myöhään illalla ei kannata mennä enää ulos. Ei kannata hakeutua massatilaisuuksiin ja tapahtumiin, kuten markkinoille ja festareille. Kannattaa eristäytyä maailmasta ;) Ulkomaille ei kannata mennä kolmansiin maihin eikä suurkaupunkeihin. Kannattaa vielä ulkonakin kulkea pääpainuksissa, ettei vain provosoi ketään ja olla mahdollisimman huomaamaton ja vähäeleinen ;) Kannattaa lueskella vain Raamattua kotona. Kouluun ei kannata mennä, koska siellä altistuu muiden seuralle, kuten työpaikoillakin. Kannattaa pelätä maailmaa ja muita ihmisiä kuollakseen. Näinköhän?

    • iloa-herrassa

      Annetaan anteeksi kyyninen postaus!

      Raamattu kyllä kertoo Terveet tavat toimia, kohtuu kaikessa, viisaus ja järki käytössä ja Jumalan varjelus mukana!

      Se, joka on Herrassa vapaa, jolla on terve hengellinen immuniteetti, ei saa tartuntoja pahasta maailmasta ja villiintyneistä uskonnoista? Silti, on ihan fiksua, ettei juokse joka lajin hömpän perässä. Aika on Rajallista. Sitä pitää käyttää hyviin asioihin!

      Rukous, esirukous, lähimmäisten asiat? Ne jäävät rempalleen jos on hetkinen pikavauhti päällä!

      Niinkuin fyysinenkin asia? Jos immuniteetti on hyvä, saa vähemmän pöpöjä ja flunssaa ja muuta. Terve sielu terveessä ruumiissa. ( Vaikka se rapistuukin, ja lopuksi kuollaankin!)

      • capiche

        "Se, joka on Herrassa vapaa, jolla on terve hengellinen immuniteetti, ei saa tartuntoja pahasta maailmasta ja villiintyneistä uskonnoista? Silti, on ihan fiksua, ettei juokse joka lajin hömpän perässä. Aika on Rajallista. Sitä pitää käyttää hyviin asioihin!"

        Näin olen aina ajatellut. Herra pitänyt minut vuosikausia turvassa silloinkin, kun elin vuosikausia vieraiden uskontojen keskellä. Ei tullut kiusausta kääntyä muslimiksi tai buddhalaiseksi.:) Kun totuin noina vuosina turvaamaan yksin raamattuun, niin säästyin samaan aikaan länsimaista kristillisyyttä saastuttavilta torontolaisuudelta, menestysteologialta jne.....


      • markku.lievonen
        capiche kirjoitti:

        "Se, joka on Herrassa vapaa, jolla on terve hengellinen immuniteetti, ei saa tartuntoja pahasta maailmasta ja villiintyneistä uskonnoista? Silti, on ihan fiksua, ettei juokse joka lajin hömpän perässä. Aika on Rajallista. Sitä pitää käyttää hyviin asioihin!"

        Näin olen aina ajatellut. Herra pitänyt minut vuosikausia turvassa silloinkin, kun elin vuosikausia vieraiden uskontojen keskellä. Ei tullut kiusausta kääntyä muslimiksi tai buddhalaiseksi.:) Kun totuin noina vuosina turvaamaan yksin raamattuun, niin säästyin samaan aikaan länsimaista kristillisyyttä saastuttavilta torontolaisuudelta, menestysteologialta jne.....

        Ajatellen turmeltuneen ihmisen luonnetta ja käyttäytymistä, niin yleistäen voi todeta. Jos ihminen ei koe sisäistä turvallisuutta, niin ihminen pyrkii etsimällä löytämään paremman olotilan. Moni ihminen kokeilee mitä ihmeellisimiä asioita arjen / sisäisen elämän parantamiseen.

        Niin, aivan sama ilmiö uskonollisuudessa. Kun / jos ihminen ei ole juurrutettu Kristukseen, niin tämä ihminen hakee kokemuksia ja tyydytystä arkeensa / sisäiseen tilaansa.

        Kun ihminen on juurrutettu Kristukseen, niin tämä ihminen voi vapaasti tutkia mitä tahansa pelkäämättä että omaksuisi vierasta asiaa. Väitämpä, miten moni opettaja edes ymmärrä tämän juurtumisen merkitystä ja varoittamalla varoittaa,- ettei tule tehdä sitä tai tätä tai käydä siellä ja siellä.
        Esim. tiedän opetuksia, joissa varoittamalla varoitetaan,- ettei tule laskea kotiinsa Jehovan todistajia, koska on erittäin suuri vaara omaksua heidän oppi tai liittäminen puolueensa jäseneksi. Tai ei saa olla tekemisissä muslimioppien kanssa jne.....

        27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.


      • capiche
        markku.lievonen kirjoitti:

        Ajatellen turmeltuneen ihmisen luonnetta ja käyttäytymistä, niin yleistäen voi todeta. Jos ihminen ei koe sisäistä turvallisuutta, niin ihminen pyrkii etsimällä löytämään paremman olotilan. Moni ihminen kokeilee mitä ihmeellisimiä asioita arjen / sisäisen elämän parantamiseen.

        Niin, aivan sama ilmiö uskonollisuudessa. Kun / jos ihminen ei ole juurrutettu Kristukseen, niin tämä ihminen hakee kokemuksia ja tyydytystä arkeensa / sisäiseen tilaansa.

        Kun ihminen on juurrutettu Kristukseen, niin tämä ihminen voi vapaasti tutkia mitä tahansa pelkäämättä että omaksuisi vierasta asiaa. Väitämpä, miten moni opettaja edes ymmärrä tämän juurtumisen merkitystä ja varoittamalla varoittaa,- ettei tule tehdä sitä tai tätä tai käydä siellä ja siellä.
        Esim. tiedän opetuksia, joissa varoittamalla varoitetaan,- ettei tule laskea kotiinsa Jehovan todistajia, koska on erittäin suuri vaara omaksua heidän oppi tai liittäminen puolueensa jäseneksi. Tai ei saa olla tekemisissä muslimioppien kanssa jne.....

        27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Näin se juuri on Markku.


    • Kaikkiovetauki

      Suomi on EU:ssa kuin täi tervassa ja hukkuu mukana, kiinalainen juttu, kun Kiina ei ole tuttu.

      • capiche

        Kyllä se Kiinakin on jo tuttu. Siellä on vuosikausia rampannut suomalaisia 50 hengen liikemiesdelegaatioita bisnesmahdollisuuksia haistelemassa.:))


    • MaaJATAIVAS

      Mitä helvetin valmistusaikaa tässä tarvitaan. Kaikki uskonnonsuuntaukset tympäisevät pirusti. Jokainen LAHKO taikka valtionkirkko sotii pahasti raamattua vastaan- "Nöyrät perivät MAAN ",
      ja kuitenkin uskonnolliset johtajat lähettävät jokaisen kirkon jäsenen "TAIVAASEEN"? Jos heillä on eri TAIVAS kuin muilla niin olkoon. Menkööt vaikka helvetin kuuseen, mutta älkää tulko julistamaan meille paskoja. TAIVAS on JUMALAN TAIVAS, mutta MAAN on HÄN antanut ihmisen lapsille ???

    • Vesapölkki

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe