Kokemuksia 8viikkoa.fi laihdutus

Samaamietin

Onko kukaan kokeillut nyt paljon mainostettua verkko-laihdustusta 8viikkoa.fi, oliko tuloksia? Ja pitääkö mainostettu takuu, että saa rahat takaisin, jos ei toimi? Millä taustalla ne ko. valmentajat ovat siinä?

87

60650

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyssäri

      Tämä kiinnostaisi minuakin. Vaikuttaa aika oudolta. Onko huijaus?

    • 8viikkoako

      Oli pettymys. Vastaava kuin Jutan, Alku ja muuta vastaavat laihdutus ohjeet. Rahastusta. Ei kannata tuhlata rahoja. Odotin selkeitä ja erilaisia ruokaohjeita vaihtelua pelkän kanamunan, kanan, kalan ja kasvisten syönnille.

      • Kokeillut

        Laihtuu varmasti. Itse olen kokeillut pari kertaa. Ongelma tulee että niihin harkkoihin ohjeisiin ja ruokavalio on kyllästyy, mutta jos tavoitteena on vain kilot niin kannattaa varmasti


      • Anonyymi
        Kokeillut kirjoitti:

        Laihtuu varmasti. Itse olen kokeillut pari kertaa. Ongelma tulee että niihin harkkoihin ohjeisiin ja ruokavalio on kyllästyy, mutta jos tavoitteena on vain kilot niin kannattaa varmasti

        Olen kokeillut. Laihtunutkin 2vko/ 5 kiloa. Pitää olla taikuri, että saisi hyvänmakuisia monipuolisia ruokia, joku täytetty paprika joskus alkuviikkojen ohjeistuksessa ei riitä.
        Salaatin vätkyttelyyn kyllästyy. Rasvat kyseenalaisia, ja jotkin ruoka-aineet ravintoasiantuntijoidenkin mukaan ei suositeltavia, kuten kookosöljy´ja katjaravut korkean huononkolestrolin ihmiselle. Myös aljon ravintoaineita, jotak ei maistu kuten avocado ,yäk,
        Parasta joka on aiemminkin ollut vakioruokavaliossani on marja, ne on jees. Summasummarun, ei töllaista diettiä jaksa pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kokeillut. Laihtunutkin 2vko/ 5 kiloa. Pitää olla taikuri, että saisi hyvänmakuisia monipuolisia ruokia, joku täytetty paprika joskus alkuviikkojen ohjeistuksessa ei riitä.
        Salaatin vätkyttelyyn kyllästyy. Rasvat kyseenalaisia, ja jotkin ruoka-aineet ravintoasiantuntijoidenkin mukaan ei suositeltavia, kuten kookosöljy´ja katjaravut korkean huononkolestrolin ihmiselle. Myös aljon ravintoaineita, jotak ei maistu kuten avocado ,yäk,
        Parasta joka on aiemminkin ollut vakioruokavaliossani on marja, ne on jees. Summasummarun, ei töllaista diettiä jaksa pitkään.

        Hei! Itse olen tämän käynyt, jatkoa myöten.
        Kiloja on karissut, energiaa on tullut paljon lisää.
        Ruokien suunnittelussa on vain taivas rajana. Tarkoitus on päästä alkuun valmiiden suunnitelmien ja reseptien avulla. Loput on aivan itsestä kiinni. Jokainen voi kehitellä annettujen ohjeiden ja määrien avulla keksiä ihan omia reseptejä.
        Se ei myöskään ole vaikeaa, mutta ihan itse kyllä pitää nähdä vaivaa, jos haluaa monipuolisuutta, ja se toki tarkoituskin! Lusikalla ei syötetä tässä valmiiksi pureskeltua ateriaa, vaan ateria koostetaan itse. Silloin myös sisäistetään asiat.
        Tämähän ei ole dieetti, sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan kokonaan uusi startti ns. Uuteen tapaan syödä, voida hyvin, ja myös laihtua, jos niin haluaa.
        Rahastus tästä kyllä on kaukana, eikä mitään huuhaata.
        Uskon, että rahatkin varmaan saa takaisin, joskin uskon, että sitä tilannetta ei tule, mikäli itse sisäistää asiat ja sitoutuu tähän, kokonaan uuteen ajatusmalliin.
        Tämän kaiken sanon käsi sydämellä ja vahva suositus tälle!
        Yt. Tia Tuominen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei! Itse olen tämän käynyt, jatkoa myöten.
        Kiloja on karissut, energiaa on tullut paljon lisää.
        Ruokien suunnittelussa on vain taivas rajana. Tarkoitus on päästä alkuun valmiiden suunnitelmien ja reseptien avulla. Loput on aivan itsestä kiinni. Jokainen voi kehitellä annettujen ohjeiden ja määrien avulla keksiä ihan omia reseptejä.
        Se ei myöskään ole vaikeaa, mutta ihan itse kyllä pitää nähdä vaivaa, jos haluaa monipuolisuutta, ja se toki tarkoituskin! Lusikalla ei syötetä tässä valmiiksi pureskeltua ateriaa, vaan ateria koostetaan itse. Silloin myös sisäistetään asiat.
        Tämähän ei ole dieetti, sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan kokonaan uusi startti ns. Uuteen tapaan syödä, voida hyvin, ja myös laihtua, jos niin haluaa.
        Rahastus tästä kyllä on kaukana, eikä mitään huuhaata.
        Uskon, että rahatkin varmaan saa takaisin, joskin uskon, että sitä tilannetta ei tule, mikäli itse sisäistää asiat ja sitoutuu tähän, kokonaan uuteen ajatusmalliin.
        Tämän kaiken sanon käsi sydämellä ja vahva suositus tälle!
        Yt. Tia Tuominen

        Kuin myös, jos kala, kana, jauheliha, leikkeleet, tofu on yksipuolista niin mikä sitten Ei ole? Makuja ruokaan saa esim koskenlaskija juustoilla yrteillä, mausteilla.
        Laihtuu 200 varmasti. Jatko on itsestä kiinni.
        Itselleni tärkeiksi annoskoko ja turha mussuttaminen vähemmälle. Syö säännöllisesti.
        Valmiina monipuolisia reseptejä esim
        Leikkele muffins
        Kristian Forsell


      • Anonyymi

        Sama, odotin selkeitä ruokaohjeita


      • Anonyymi

        Sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama, odotin selkeitä ruokaohjeita

        Siellä on täysin selkeitä ruokaohjeita. Jopa herkullisia. Omasta tahdonvoimasta laihtuminen kiinni. Läskiksi on tultu, kun ei ole ollut tahdonvoimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on täysin selkeitä ruokaohjeita. Jopa herkullisia. Omasta tahdonvoimasta laihtuminen kiinni. Läskiksi on tultu, kun ei ole ollut tahdonvoimaa.

        Ei se ole kiinni mistään tahdonvoimasta. Minulla on paljon tahdonvoimaa, suorastaan rautainen itsekuri, mutta silti olen ylipainoinen. Pitäisi jo päästää irti tuosta vanhasta, tutkimuksillakin kumotusta myytistä, että lihavilla ei ole tahdonvoimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama, odotin selkeitä ruokaohjeita

        Ateriasuunnitelma löytyy. Sitä minä käytin koko ajan. Sit sieltä löytyy onnistujan reseptivihko.
        Pitää viitsiä tutkia ohjelma läpikotaisin ja kuunnella kaikki videot. Minä ainakin klikkailin kaikki. Meitä on monenlaista laihduttajaa jotkut haluaa itse miettiä annetun kaavan ja määrien mukaan ja jotku tarvii valmiit reseptit. Mulla ei ollut kuin n.5kg pudotettavana ja tämä toimii mutta pitää ymmärtää lukemansa. Ymmärtää mitä pitää syödä että paino pysyy haluttuun lukemaan päästyä. Löytyy myös reseptejä tukiaterialle. Kannattaa noudattaa ohjeita että oppii jatkossa huomaamaan miten pitää syödä. Tämä on mulle ja miehelleni elämäntapamuutos eikä dieetti. Me jätettiin vehnä, sokeri ja peruna pois. Eikä olla kaivattu. 85%suklaata syömme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on täysin selkeitä ruokaohjeita. Jopa herkullisia. Omasta tahdonvoimasta laihtuminen kiinni. Läskiksi on tultu, kun ei ole ollut tahdonvoimaa.

        Ja se että kaikki ei osaa koostaa ateriaa. Syödään liikaa hiilihydraatteja ja vähän proteiineja. Vettä pitää pystyä juoda paljon.


    • laihduttaja

      Minäkin petyin. Olen kokeillut muutamia maksullisia laihdutus-ohjelmia netissä. Jokaisessa on samanlaiset listat mitä saat syödä. 100-150 gr kanaa, kalaa ja kasviksia jne. Sinun täytyy itse suunnitella ateriakokonaisuus . Olisin toivonut valmiita ruokareseptejä joka aterialle niin ettei minun olisi aluksi tarvinnut miettiä mitä voin syödä, miten valmistan tai että teen joka päivä saman makuista ruokaa. Itselläni laihduttaminen loppuu siihen kun saa miettiä joka aterialla miten taas laittaisin tämän aterian ettei se maistuisi samalta joka päivä. Tietääkö kukaan sellaista laihdutus ohjelmaa tai kirjaa jossa olisi laadittu useamaksi viikoksi erilaisia laihduttajalle tarkoitettuja aterioita aamiaisesta illalliseen saakka?
      Jokainen laihduttaja tietää mitä pitää syödä mutta monella laihduttaminen loppuu siihen kun pitää miettiä mitä ruokaa laittaisi. Tiedän että se on itsestä kiinni mutta kun meitä "selkärangattomia" on paljon jotka eivät pysty ellei ole selkeitä ohjeita. Tsemppiä kaikille laihduttajille. Kyllä me vielää onnistumme.

      • Anonyymi

        Hei!
        Siellähän on 28 päivälle neljälle aterialle päivässä selkeät ruokaohjeet!
        Lisäksi valmis kauppalistat k.o ruoille .
        Ohjeet löytyy jos jaksaa lukea ja paneutua.


      • Anonyymi

        Via Esca on sellainen verkko-ohjelma, jossa on valmiit reseptit joka aterialle. Suosittelen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Siellähän on 28 päivälle neljälle aterialle päivässä selkeät ruokaohjeet!
        Lisäksi valmis kauppalistat k.o ruoille .
        Ohjeet löytyy jos jaksaa lukea ja paneutua.

        Onko viesti 8viikkoa vetäjältä? Asennetta vaatii. 4-8 viikkoahan kuka tahansa jakasaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Siellähän on 28 päivälle neljälle aterialle päivässä selkeät ruokaohjeet!
        Lisäksi valmis kauppalistat k.o ruoille .
        Ohjeet löytyy jos jaksaa lukea ja paneutua.

        No en ole löytänyt


      • Anonyymi

        Niin, ja sellaisia, missä ei olisi veitsenkärjellinen maustetta x ja samanlainen kolmea muuta, joista et edes ole koskaan juttua kuullut. Minulla tyssää aina nähin resepteihin jotka vaativat kaikkia kummallisia aineksia ja mausteita, kun en ole mikään keittiöihme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en ole löytänyt

        No sitten et ole kyllä ensimmäise viikon materiaaleja lukenut. Erikseen naisille ja miehille löytyy 28päivän ruokalistat ohjeineen ja kauppalistoineen. Mulla parhaillaan viikko 5 menossa, osin olen tehnyt valmiilla ohjeilla ja osin soveltanut itse .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Siellähän on 28 päivälle neljälle aterialle päivässä selkeät ruokaohjeet!
        Lisäksi valmis kauppalistat k.o ruoille .
        Ohjeet löytyy jos jaksaa lukea ja paneutua.

        Niin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en ole löytänyt

        On todellakin. Ei ole vaikea löytää. Niistä siis pitää tietenkin maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja sellaisia, missä ei olisi veitsenkärjellinen maustetta x ja samanlainen kolmea muuta, joista et edes ole koskaan juttua kuullut. Minulla tyssää aina nähin resepteihin jotka vaativat kaikkia kummallisia aineksia ja mausteita, kun en ole mikään keittiöihme.

        Mausteet saa laittaa ihan oman maun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko viesti 8viikkoa vetäjältä? Asennetta vaatii. 4-8 viikkoahan kuka tahansa jakasaa.

        Kyllä siellä löytyy ihan selkeät ohjeet aterioista ja niiden valmistus. Ihan saa itse päättää seuraako heidän laatimaa ateriasuunnitelmaa vai koostaako ne itse perusohjeilla. Aloitin itse 6.3. Liian aikaista sanoa vielä, onko hyvä vai ei. Ovat myös julkaisseet kaksi reseptikirjaa, joita voi hyödyntää. Itseäni kiinnostaisi tietää, mitä terveydenhuolto on mieltä tästä rasvapainotteisesta ohjelmasta.


      • Anonyymi

        Painonvartijat kirjoissa hyviä ohjeita.
        Jos löytyy vielä jostain, kannattaa ostaa.
        - tuolla laihtuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en ole löytänyt

        Nimeltään ateriasuunnitelma. Siellä on valmiit reseptit ja kauppalistat. Ketju on vanha mutta jos on apua jollekkin toiselle. Kannattaa klikkailla kaikki auki ohjelmasta. Mä oon tätä slkuvuodesta testannut ja muutama tarvittava kilo lähti eikä takaisin ole tullut. Tein valinnan. Ei vehnää, sokeria eikä perunaa enää. Pärjään kovasti ilmankin. Mielestäni helppo noudattaa. Pitää oivaltaa uusi ruokavalio. Tarvitaan tuo 8-viikkoa sopeutuakseen uuteen ruokavalioon. Jos on kaikkiruokainen tämä on hyvä. Mutta vaivaakin pitää nähdä. Itte nuo ruoat tehdään. Teen töihin ruoan illalla ja munakkaan aamuksi illalla. Siihen pitää tottua. Ja reseptejä voi muuntaa itselle mieluisaksi.


    • Tyytyväinen

      Ei ole huijaus, valmentajat on rautaisia kokeneita pitkän linjan ammattilaisia, tietoa heistä löytyy jos vaikka googlaa 8viikkoa.fi valmentajat. Kaksi viikkoa nyt takana, tietoa ja ohjeita, neuvoja saa todella hyvin, valmentajat panostaa minusta tosi hyvin eivätkä ole vain rahastamassa. Tottakai ihmisillä on erilaisia odotuksia, itse lähdin sillä mielellä että saan vihdoinkin aloitettua vhh-dieetin. Painoa on kolmisen kiloa tippunut jo kahdessa viikossa, mutta mikä vielä parempaa, olo tuntuu loistavalta entiseen verrattuna, fibrosäryt lähes poissa, energiaa jo nyt paljon enemmän kuin aloittaessa. Minusta on hyvä vaan että ruokaohjeita joutuu itse kehittelemään, siinä alkaa samalla ottaa itse vastuuta siitä mitä suuhunsa pistää. Itse ainakin haen tästä ihan pysyvää elämänmuutosta, ja toki nyt alussa on sallitut ruoka-aineet aika rajatut, mutta siihenkin on syynsä. Kokemuksia on monia, mutta omasta puolestani voin sanoa että mukaan lähteminen on yksi parhaista päätöksistä mitä oon tehnyt, omin neuvoin en olis tätä ikinä saanut aikaiseksi. Ja ryhmän tuki ja kokemusten jakaminen on tosi hyvä juttu. Tuosta rahojen takaisin saamisesta en osaa sanoa, mutta luottaisin kyllä, että jos niin on luvattu niin paikkansa myös pitää. Tarkoittanee siis sitä, että käy valmennuksen eikä saa ohjeiden mukaan toimimalla haluttuja tuloksia.

      • Anonyymi

        Äijät opettivat mulle kuinka syödä, uuden elämäntavan. Viime syksynä osallistuin 8 viikon jaksoon. Homma helppoa kuin heinäteko. 8 viikkoa ja 8 kiloa. Sen jälkeen pudonnut toimen 8 kg. Olen muuttunut XXL:stä L:ksi ja homma jatkuu. Suosittelen.


      • Anonyymi

        Löytyykö vetäjien ammatillinen tausta ravintoaineiden käytöllä suhteytettuna terveyteen.


      • Anonyymi

        Joo valmentajat varmaa ammattilaisia mutta ei paljon auta kun joku harjoottelija vastailee copypastella kyselyihin. Nää samat ohjeet ja tuen saa netistä ilmaiseksi.


    • ToinenTyytyväinen

      Olen täysin samaa mieltä kuin tyytyväinen. Itse olen myös kyseisellä elämäntapa remontilla, hyvin on mennyt. Antavat hyviä neuvoja ja perustelevat asiat. Yksi hyvä neuvo tai käsky oli : älä valita, tee ohjeiden mukaan!

    • Murrrrrrr

      Ne filmit on kuin Kummelia katsoisi, ei voi ottaa todesta kun ne hahmot on niin seipään nielleitä

      • Anonyymi

        Videoissa huomioitu myös esteettömyys ja taitavat sopia myös heikkokuuloisille ja huuliltalukuun. Ei ne varmaan näyttelijöitä olekaan.


    • Jenkka

      Ei ole huijausta. Alansa ammattilaisia, jotka kertovat asiat selkeällä suomenkielellä mitään kaunistelematta. Ite tykkään kun ruokavalio antaa niin paljon vapautta kehitellä uusia reseptejä. Itse pitää panostaa, eikä olettaa saavansa kaikkea valmiina!
      -15 kiloa takana 😊

    • vrt

      Aion ilmoittautua valmennukseen, mutta seuraava valmennus alkaa vasta huhtikuussa.
      Osaako joku kertoa muistutaako tämä ketogeenistä rokavaliota, eli syödäänkö paljon rasvaa ja kuika paljon syödään hiilareita vuorokaudessa?

      • Arska_vaan

        18.3 mulle mainostetaan


      • vttt

        18.3. alkaa miehille rakennettu valmennus.


      • Jeo23

        Jep. 18.3. alkaa, jossa ekaa kertaa mukana.
        Katsotaan ja annetaan ruusut ja risut sen jälkeen.


      • ard

        Ilmottauduin kanssa tuohon 18.3 alkavalle kurssille. Katsotaan millainen on. Verkkosivut ovat varsin huonosti tehty, noh sisältö ja tulokset ratkaisevat.


      • Emmula

        1.4 aloitus kiinnostaa, mutta miten on kahvin ja maitotuotteiden tilanne, saako niitä käyttää? Hiilarit minimiin, se on ok. Mutta aamukahvi maidolla, siitä en pysty luopumaan


      • Anonyymi
        ard kirjoitti:

        Ilmottauduin kanssa tuohon 18.3 alkavalle kurssille. Katsotaan millainen on. Verkkosivut ovat varsin huonosti tehty, noh sisältö ja tulokset ratkaisevat.

        Sivuilta ei löydy hintatietoja
        Se on jo ensimmäinen merkki huijauksesta ja merkki että ohjelmaa ei pidä ostaa.
        Liikaa asiakkaista. Sanomattikin selvää että tässä ei saa yksilöllistä tukea tai ohjausta
        Joku opiskelija lähettää valmiiksi copypastella linkitettyjä ohjeita


      • Anonyymi
        Emmula kirjoitti:

        1.4 aloitus kiinnostaa, mutta miten on kahvin ja maitotuotteiden tilanne, saako niitä käyttää? Hiilarit minimiin, se on ok. Mutta aamukahvi maidolla, siitä en pysty luopumaan

        Kaksi maidolla käy. Ei hiilareita.


      • Anonyymi
        Emmula kirjoitti:

        1.4 aloitus kiinnostaa, mutta miten on kahvin ja maitotuotteiden tilanne, saako niitä käyttää? Hiilarit minimiin, se on ok. Mutta aamukahvi maidolla, siitä en pysty luopumaan

        Kahvia saa juoda ja jopa sillä maidolla, kunhan nyt ei ihan latte- linjalle mennä, että maitoa on yhtä paljon tai enemmän kuin itse kahvia. Muuten maitotuotteetkin rajatusti.


    • Onnistuja

      Lisää kokemuksia kaivataan......miltä 18.3. alkanut valmennus vaikuttaa? Myös Alku valmennuksesta olisi hyvä kuulla kommentteja tai ylipäätään kaikista näistä nettivalmennuksista - mikä paras? Jokuhan tuolla jo niitä kommentoikin, mutta lisää kommentteja please.

      • ABATM

        Aloitin valmenuksen 18.3. Viikossa painoa oli pudonnut 4 kg ja 4 cm lähti vyötäröltä. Lähinnä nesteet lähteneet liikkeelle. Eka viikon oireita oli päänsärky ja olo kuin sumussa. Hiilarit sitovat vettä, kun niitä ei ole niini elimistöllä lievä kuivumistila. Pitää paljon juoda ja käydä useasti vessassa. Suolakiteet kielen alla ovat auttaneet. Elimistö on tavoite saada ketosiin, jolloin kroppa ottaa energian rasvasta. Olen ollut tyytyväinen, minulle täytyy olla selkeät ja helpot ruoka-ohjeet, lisäksi materiaalissa on kauppalistat valmiina, joten on aika helppoa. Valmennuksessa on suljettu face-ryhmä, jossa kanssatoverit voivat keskutella ja esittää kysymyksiä valmennustiimille.
        Lisäksi viikoittain tulee valmentajien videot, jossa selvitetään miksia ruokavalio on sellainen kuin on ja miksi ei saa syödä esim.hedelmiä ja maitoa jne.
        Suosittelen lämpimästi!


    • yksmiettivä

      Nyt tämä maanantaina alkaisi, vielä mietin lähenkö mukaan vai en? Esitysfilmit tosiaan ovat kuin Kummelisarjaa mutta voihan kuunnella pelkkää ääntä ja katsoa muualle.'
      Siis mitä tässä saa, ekaksi kai ruokaohjeita mutta millaisia? Ja mitä tehdään koko 8 viikkoa?

      • Anonyymi

        Ohjeet saa monella eri tavalla, myös ihan kirjoitettuna, ei tarvitse nähdä eikä kuulla. Kauppalistat hyviä.


    • Harkitseva

      Niin ja siis onko tämä työssäkäyville, perheellisille ihmisille? Kun joskus tuntuu, että täytyy tyyliin muuttaa asumaan keittiöön, jotta pystyy toteuttamaan annetut ohjeet. Helppous, nopeus olisi kaiken a ja o.

      • Anonyymi

        Koko perhe voi osallistua, jos ikää riittää. Lapsille voi täydentää ruokia. Ihan itse voi soveltaa ja laskea. Mutta jos omalla kohdalla lipsuu, niin ei tule tulosta.


      • Anonyymi

        On varmaan ihan persoonakohtaista. Itsellä tahtoo riittää kaistaa vaan yhdelle asialle kerrallaan ja tuntuu tosiaan, että aika ja energia menee vallan seuraavan aterian miettimiseen. Perheetön olen ja töissä osa-aikaisesti.


    • Sajoha

      Ja minä mietin milloin käyttäjätunnukset tulevat. Olen ilmoittautunut pari viikkoa sitten eikä mitään kuulu.Haloo!

      • Hannele12

        Samoin, maksoin, mutta en ole saanut käyttäjätunnuksia!


      • Anonyymi

        Mäkin aloitan 26.8. Sitä ennen yritän 5 päivän paastoa.


      • Anonyymi

        Ihan paras valmennus. Paino todellakin tippuu ja syöt herkkullisia ruokia ja ei nälkää. Hyvät maanläheiset videot.
        Suosittelen!


      • Anonyymi

        Ihan itse pitää kirjautua ja lukea sähköpostit ja maksaa kurssi.


    • Hannele12

      Sain käyttäjätunnukset (oli joku tekninen ongelma). Aivan mahtavat ohjeet, kuulostaa realistiselta ja sellaiselta, jolla voi onnistua! Tuloksia odotellessa=)

    • Anonyymi

      Kyllä tuolla kokemuksen mukaan laihtuu, jos jaksaa ohjeita noudattaa, mutta oman kokemukseni mukaan mainoksissa esitetyt väitteet eivät ihan kohtaa todellisuutta. Tuossa jaksetaan korostaa, miten kaikki on niin helppoa ja yksinkertaista ja miten voit esim. syödä huoletta työpaikkaruokalassa. No, käytännössä kannattaa varautua siihen, että vietät aikaasi keittiössä punniten ruokia ja väsäten jotain paprikatikkuja eväsrasioihin ja työpaikkaruokalassa ei saa laittaa edes pientä tilkkaa kastiketta ruokaan, koska se tyyliin sisältää neljä hiilaria. Osaksi osallistui tähän ohjelmaan juuri sen vuoksi, että voin syödä ulkona ja minulla ei ole aikaa eikä energiaa keksiä itse päästäni jotain ruokaohjeita tai asua keittiössä. Kun pyörittää ruuhkavuosissa neljän lapsen arkea ja päivätyötä, vaatii todella tahdonlujuutta keksiä itselleen reseptejä neljälle aterialle per päivä.

      Oikeasti kyse on ketoosista ja vhh-ruokavaliosta, johon saa kyllä ohjeita muualtakin. Alussa sallitaan käytännössä kaalit, tietyt rasvat, kala, kananmuna ja lihatuotteet. Rahkat ovat kiellettyjä, hedelmät ovat kiellettyjä, porkkana on kielletty ja luonnollisesti kaikki viljatuotteet. Maitotuotteita ja tiettyjä juureksia ja hedelmiä saa alkaa syödä kuudennen viikon jälkeen, JOS paino on ihannemitoissa.

      Facebookissa on suljettu ryhmä, mutta suuren suosion vuoksi jäseniä on pitkälle toista tuhatta (maaliskuun 2019 ryhmä), joten kysymykset ja vastaukset hukkuvat massaan. Lisäksi tietoa jaetaan (todellakin Kummelia muistuttavilla) videoilla, joita ei oikein jaksaisi katsoa. Pitäisin itse mieluummin tekstiksi kirjoitetuista ohjeista, enkä tarvitse neljää eri Tampereen murteella puhuttua videota sen toteamiseen, että nukkuminen ja riittävät yöunet ovat tärkeitä laihtumisen ja hyvinvoinnin kannalta.

      En ole lähtökohtaisesti mikään pullea, mutta vyötäröä on tullut hieman. Salilla käyn vähintään kolmesti viikossa, joten paino ei ole käytännössä tippunut, mutta vyötäröltä lähti muutama sentti pois, mutta en toisaalta jaksanut oikein noudattaa tuota ruokavaliota orjallisesti, vaan olen esimerkiksi syönyt jogurttia ja porkkanaa sekä ottanut alkoholia enemmän kuin kolme annosta viikossa.

      Se mikä tuossa on hyvää kohdallani, on se, että leivän mussuttaminen ja valkoinen sokeri on jäänyt pois. Hiilareita en ole jättänyt tuollaisella natsimeiningillä, mutta vähentänyt kylläkin huomattavasti, mikä näkyy vireystilassa ja siinä, että reumani ei oireile niin pahasti.

      Miksikään kestäväksi elämäntavaksi tuosta ei liene suurimmalle osalle ole, vaan veikkaisin, että ruokavalion yksipuolisuuden ja siitä juontuvan tympimisen myötä iso osa tulee palaamaan normaaliin lautasmalliin ja paino saattaa palautua hiljalleen. Kovatahtoisimmat, joilla on tarpeeksi aikaa ja intressiä, löytänevät tästä uuden suunnan elämälleen.

      Tuolla ryhmässä osa jengistä hehkuttaa, miten on lähtenyt kuukaudessa tyyliin 12 kg, mutta he ovat yleensä niitä, jotka ovat eläneet jossain rekka-auton penkillä jollain lihapiirakoilla ja maidolla viimeiset 15 vuotta. Sitten tuolla ryhmässä on laihduttajajäsenenä pari ns. pyöräilytrikoor**kkaria, jotka katsovat aiheelliseksi olla kommentoimassa joka asiaa ja korostavat sitä, miten hyviä ihmisiä ovat kun noudattavat tätä dieettiä natsimeiningillä ja miten huonoja ovat he, jotka eivät niin tee. En ole nyt viimeisillä viikoilla jaksanut enää katsoa videoita tai käydä tuolla sivustolla.

      Toisin kuin väittävät, helppoa ja yksinkertaista tuo ei ole, vaan jopa suhteellisen rasittavaa kaikkine reseptien miettimisineen ja paprikan pilkkomisineen. Lisäksi varsinkaan alussa ei saa
      syödä käytännössä mitään. Ei tosiaan sitä porkkanaa tai maustamatonta jogurttia. No, neljä bissee saa ottaa viikossa ja käyttää kahvissa maitoa. Toisin kuin tuolla väitetään, harva työpaikkaruokala pystyy tarjoamaan tuollaiseen tiukkapiporuokavalioon sopivia ruokia päivittäin.

      Ruuhkavuosia eläville suosittelen ihan vaan hiilareiden ja valkoisen sokerin sekä kenties leivän omatoimista vähentämistä ja normaalin syömisen jatkamista. Niille, joilla lapset ovat jo vanhempia tai ei ole vielä lapsia, on tämä dieetti varmasti toimivampi, jos kiinnostaa todella paljon herätä aamulla hauduttamaan inkiväärihauduketta ja pilkkomaan paprikaa Tupperware-kippoihin. Itsellä ei ole sellaiseen aikaa, kun pitää viedä lapset päiväkotiin ja muutenkin väsyttää niin saatanasti pitkien työpäivin jälkeen.

      En kuitenkaan välttämättä näe tällä hirveästi lisäarvoa esimerkiksi karppausta käsitteleviin sivustoihin. Ja tähän mielipiteeseen vaikuttanee myös se, etten erityisemmin halua omaksua tietoa videoista tai pidä Tampereen murteesta. :D

      Mutta lopputulemana on myös hyvää: valkoinen sokeri jäänyt pois, leivän mussuttaminen jäänyt pois, hiilareita karsiutunut runsaasti, vatsa hieman litteämpi ja olo virkeämpi. Tämä siis siten, että EN ole noudattanut orjallisesti noita ohjeita. Osa varmaan kokee olonsa turvalliseksi, kun joku muu määrittelee kaiken tarkkaan, vähän kuten uskonnoissakin.

      • Anonyymi

        Kiitos tosi paljon tästä kommentista.
        Epäilinkin tämän ideana olevan ketoosin ja viimeaikaisten tutkimusten mukaan ketogeeninen ruokavalio lisää sydän- ja verisuonitautien riskiä.
        Ruokaympyrän mukainen lautasmalli kaikkine vihanneksineen, juureksineen ja hedelmineen kuulostaa paljon paremmalta ja helpommalta noudattaa lopun ikäänsä.


      • Anonyymi

        Vertailuna kerrotko sen helpon ja nopea dietin, jolla saa painon tippumaan ja vyötärön kaventumaan samalla kun tempoo kaljaa ja teräviä samaan malliin kuin ennen? Koska tuo kuulostaa sellaiselta, joka kiinnostaa itseänikin.


      • Anonyymi

        Tämä "ruokavalio" rikkoi mut ihan täysin. Kaksi vuotta sitten osallistuin ja olin mukana 7 viikkoa. Odotin että kohta tulee se "normaali" ruokavalio, mutta sepä olikin se sama millä kituutettiin koko ajan. Hirveä pettymys, kun helppona mainostettiin. Paino putosi muutaman kilon, mutta tuli takaisin heti. Syöminen on ollut tämän jälkeen erittäin ahdistavaa ja tosi pitkä vaikutus henkiseen hyvinvointiin. Eli jos olet altis syömishäiriöille, en suosittele. Jos sinun paino-ongelmat johtuvat tunnesyömisestä, en suosittele. Jos nautit ruoanlaitosta, en suosittele.

        Nyt kipuilen sen kanssa, miten saisi huonon mielen kaikesta syömisestä pois.

        Jos ruoka on sulle polttoaine, silloin voin suositella.


    • Anonyymi

      8 viikon startti takana ja 8 viikon jatkovalmennus ja - 18kg.

    • Anonyymi

      7 viikossa 15 kg ei paha.

    • Anonyymi

      Olin tuolla maaliskuun kurssilla. Oli melkoinen pettymys kun hommaa oli ihan liikaa, ruoanlaittoon piti käyttää paljon enemmän aikaa kuin tavallisesti. Muutenkin mainospuheista jäi kusetuksen maku kun "alkoholista ei tarvitse luopua" -> juo max. 3 annosta viikossa äläkä sitäkään mieluusti ekoina viikkoina.

      Parasta antia kurssissa oli facebook-ryhmä, missä olisi tsemppiä saanut ja parviälyltä ideoita mitä ruokia voi tuoda ruokavalioon.

      En voi suositella.

    • Anonyymi

      Meillä vaimo on maksanut kurssimaksun, mutta saamansa kirjautumis salasana ei toimi, vaikka kuinka on sähköpostilla ollut sinne yhteydessä, niin he väittävät testanneensa salasanan ja todenneet toimivaksi käyttäjätunnuksen kanssa, mutta täällä päässä niin ei käy. Meillä kyllä tälläkin opilla laihtuu, kun ruokaa ei saa ollenkaan, aika menee kiukutellessa kännykkää selaten!

      • Anonyymi

        Sama vaikeus tuntuu olevan minullakin. Maanantaina on aloitus ja eilen tuli sähköpostiin viesti, että voi mennä katsomaan aloituksen ruoka aine hankintoja. Kun ei pääse edes sisään, niin on hankalaa. Ei alkanut hyvin tämä.....päätä särki jo tänään moisen takia. Toivottavasti nyt ottaavat yhteyttä, että ei mene ihan pipariksi tämä homma.


      • Anonyymi

        Olen tilannut ja maksanut kirjan,syö ensin oikein, kolme kertaa on sieltä luvattu kirja postittaa,mutta eipä ole tullut?? huijausta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tilannut ja maksanut kirjan,syö ensin oikein, kolme kertaa on sieltä luvattu kirja postittaa,mutta eipä ole tullut?? huijausta...

        Omani tuli viikossa kuten oli luvattu. Tosin maksoin sen tilatessani,


    • Anonyymi

      ilmoittauduin ja maksoin. kurssi alkaa tiettynä päivänä, jnne pääsee sinä päivänä vasta klikkautumaan sisään. Pitäis varmaan tietää vähän etukäteen, mitä ruokatavaroita ostaa.

      • Anonyymi

        Sen voi aloittaa ihan omaan tahtiin. Kaikki on netissä omalla aikataululla ja kirjallisesti ja kuvitettuna, jos murre ärsyttää. Onkohan videot uusittu, kun en edes huomaa murretta vai johtuneeko lähes tamperelaistaustastani. Selkokielisiltä vaikuttaa.


      • Anonyymi

        Nykyään tulee kauppalistat jo muutamaa päivää ennen.


    • Anonyymi

      Vaarallista huijausta ja yksi kolmesta valmentajasta on kuulemma saanut potkut eikä ihme kun katsoo youtubesta rokotevastaisia videoita. Löytyy nimellä Samuli Perälä. Paljon paljon parempia vaihtoehtoja löytyy ja tämän nyttemmin entisen kolmikon puuhat tuskin kauaa jatkuvat.

    • Anonyymi

      Miten tämä soveltuu kasvissyöjälle?

      • Anonyymi

        Heille on omat ohjeet.


      • Anonyymi

        Todella hyvin! Alun 28 päivän ohjeessa on aina kasvissyöjälle proteiinivaihtoehto ja kasviksia ja marjoja syödään paljon


    • Anonyymi

      6 viikko menossa. Olen ollut hyvin tarkka dieetistä ja tuplahintaa koiralenkkien pituuden. Nyt kuluu lenkillä aikaa runsas tunti kaksi kertaa päivässä.
      Dieetti on hyvin samankaltainen kuin kaappauksen dieetti. Erona on se, että lihaa saa syödä vain rajoitetusti ja se ei saa olla rasvaista. Kasviksia saa syödä melko huoletta, mutta niissäkin ratkaisee hiilihydraatit määrä.
      Olen dieetillä samaan aikaan mieheni kanssa. Olemme tietenkin sparraneet toisiamme ja myös huolehtineet, ettei toinen heikolla hetkellä sorru mielitekoihin. Aterioiden valmistamisessa on melko iso työ, joten ei tulisi mieleenkään ensin nähdä tuota vaivaa ja sitten hukata se syömällä ohjeiden vastaisesti.
      Hän on laihtunut 9 kiloa, minä kilon! Mieheni sanoi, että tulen laihtumaan aivan silmissä kun jätän pois viinin ja välipala voileivät. Innostuin ajatuksesta suunnattomasti ja lähdin suurella innolla ja toiveikkaana mukaan dieettiin. Mieheni oli vain hiukan ylipainoinen, minä taas paljon ylipainoinen. Näin tämä 8 viikkoa-dieetti on minua palkinnut. Toisaalta mieheni on samalla dieetillä laihtunut huimasti.

    • Anonyymi

      Paljonko normaalipainoinen voisi pudottaa tuolla 8:n viikon kuurilla?
      BMI 22:3.

      • Anonyymi

        Miksi normaalipainoisen pitäisi pudottaa painoa???


    • Anonyymi

      Nää kaikki on huijausta. Rahat pois takuulla.
      Jo se että käyt vilkaisemassa nettisivuja eikä hintatietoja näy pitäisi herättää epäilys
      Kaikki tuki luvataan mutta mitenkä sitte oikeesti tukea saatavana.
      Itse maksaisin PT joka asuu 10 km säteellä.
      Ja jos pt sivuilla lukee että ei voi ottaa enenpää asikkaita niin nimi odotuslistalle.
      Kaikenmaailma tyrni-Jutat ottaa wannabee muijia valmennukseneen niin paljon kuin tulijoita on. Ei ihme jos nämä NannaKaralahdet ajavat uusilla Range rovvereilla. Aina löytyy tampioita joista on vaan siistii kun on jonkun silikoonibaben valmennuksessa muka.

    • Anonyymi

      Kokeiltu. Nämä paprikan ja kananmunan syöntiohjeet saa netistä ilmaiseksi.
      Rahat kyllä otetaan ja kun kysyy rahat pois takuuta jos ei ole tyytyväinen niin todella hankala saada takaisin jollei mahdotonta.

    • Anonyymi

      8.viikko ohjelmat suunnattu enemmän vanhoille mummoille. Kato facebook sivut. Kaikki käyttäjät jotain mummeleita tai mummeloituneita 50 kymppisä.
      Joku muut ohjelma jos et oo ihan mummoikäinen tai tunnet itsesi ei niin mummoksi.

    • Anonyymi

      Rahastusta ei voi suositella.
      Ei ihme jos perustajat ajelevat uusilla Range Roverille.
      Facebook ryhmässä ei yhtää vastausta.
      Päivässä tuhansia kysymyksiä ei niihin ehdi kukaan vastaamaan vaikka palkkaisi 10 opiskelijaa vastaamaan. Aivan liikaa asiakkaita. Jollekkin todella helppoa rahaa.

    • Anonyymi

      Toimi ainakin mulla. Laihduin 6 kiloa 8 viikon aikana. Ryhmän ja varsikin "ohjaajien" tuki oli kiitettävää. Kysymysiin tuli vastaus aina ja järkevä sellainen. Mieliteot ja turha napostelu jäänyt pois, kun on kylläinen syödessä oikein. Olen ollut ikuinen laihduttaja, mutta nyt olen oppinut tämän painonhallinnan jujun. Tämä on järkevä tapa saada painoa pois. Suosittelen lämpimästi.

    • Anonyymi

      En voi suositella, jäi rahastuksen maku. Samanlaisia ohjeita kaikille, yksilöllisyys loistaa poissaolollaan... Huono maku jäi ja saa nähdä saanko edes rahoja takaisin.

    • Anonyymi

      Sokerit pois ja hyvät rasvat tilalle kuten oliiviöljy, voi ja kookosöljy. 16/8 paasto ja 4 kananmunaa päivittäin. Hyvin on paino pysynyt kunnossa ja veriarvot myös!

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Haksahdin tähän kun olin aloittelemassa VHH-ruokavaliota ja halusin siihen jotain ammattilaisen tukea. Ensin kokeilin Fitfarmin vastaavaa ja sehän oli niin järkyttävän huonosti tehty, että lopetin alkumetreillä. Kokeilin sen jälkeen tätä, mutta tönkköjen tusinavideoiden tuijottaminen ei minua inspiroi mihinkään elämänmuutokseen enkä kokenut, että valmentajat ottavat yksilöllisen tilanteen yhtään mitenkään huomioon. Ei muuten ottanut Fitfarmillakaan. Jos jotain opin on se, että näistä en enää ikinä maksa kellekään. Olen ihan itse lukemalla oppinut kaiken oleellisen ruokavaliosta ja toteuttanut sitä ihan ilman valmentajia, kiloja tippunut yli puolet tavoitteesta, 13/20 kohtuullisessa ajassa. Tukea ja ruokaideoita saa avoimista keskusteluryhmistä halutessaan, itse niitä katselin alkuvaiheessa mutta enää en tarvitse niitäkään. Siis jos elämäntapamuutos on tarpeen tehdä niin sen voi tehdä ilman näitä tusinakurssejakin.

    • Anonyymi

      Onko ohjeet jotenkin yksilöityjä? Jos halutaan puolison kanssa lähteä mukaan, niin täytyykö molempien maksaa vai voiko toinen tulla siinä siivellä mukaan?

    • Anonyymi

      Kokeilin uteliaisuudesta kun tätä tyrkytettiin. Sama fiilis kuin muilla, valmiita ruokavaliohjeita ja reseptijuttuja joita löytyy kaikkialta ja ihan ilmaiseksi. Ei oikein mitään "extraa" tai mitään sellaista mitä ei netistä löytyisi ilmaiseksi. Hirveästi tyrkytti kaikkea muuta. Paljon köykäisempi kuin muutos-valmennus, josta selkeästi huomaa että on tieteeseen pohjautuva ja aidosti sellainen, joka ottaa yksilöllisemmin huomioon kaikki elämäntapamuutoksen osa-alueet.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe