Aha, että kysymykseni kommentaariraamatun poito-

aloituksestanakin poistosta piti sitten poistaa 😂
Onko Raamattu luterilaislle niin arka asia ❓

47

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinseasiaon

      Varmaan tämä aloituskin poiston poistosta pian poistetaan... :-DDD

      Voit sitten tehdä aloituksen poistosta joka koskee poiston poistamista.

      • Jep, Raamattu on kielletty luterilaisuudessa 😂❓😂


      • Näinseasiaon
        usko.vainen kirjoitti:

        Jep, Raamattu on kielletty luterilaisuudessa 😂❓😂

        Tokkopa tämä luterilaisuudesta johtuu?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jep, Raamattu on kielletty luterilaisuudessa 😂❓😂

        Olet taas väärässä. Kirkoissakin luetaan Raamattua joka sunnuntai ja siinä välissä.

        Täälläkin on Raamattua esillä ihan hyvin.

        Linkeistä ei kyllä olla tykätty.


      • Näinseasiaon
        torre12 kirjoitti:

        Olet taas väärässä. Kirkoissakin luetaan Raamattua joka sunnuntai ja siinä välissä.

        Täälläkin on Raamattua esillä ihan hyvin.

        Linkeistä ei kyllä olla tykätty.

        Sinä taidat olla vähän väärä ihminen esittämään arvioita tuosta asiasta, vai mitä mieltä itse olet?


      • Näinseasiaon kirjoitti:

        Sinä taidat olla vähän väärä ihminen esittämään arvioita tuosta asiasta, vai mitä mieltä itse olet?

        Miten niin? Olenhan käynyt kirkon tilaisuuksissa sekä nähnyt tätä palstaa monta vuotta.


      • Näinseasiaon kirjoitti:

        Tokkopa tämä luterilaisuudesta johtuu?

        Mistäs sitten 🤔❓


      • viimeinen.tuomio.2
        usko.vainen kirjoitti:

        Mistäs sitten 🤔❓

        Ehkä ylläpito ei tiennyt tai ymmärtänyt yritit sanoa eli mitä "poito-aloituksestanakin" tarkoittaa ja poisti hyvän suomen vastaisena?


    • "Onko Raamattu luterilaislle niin arka asia"

      Totta kai se on!!! Raamattu on Jumalan sana, totuus ja käsky meille ihmisille, kokonaan, kaikkinensa ja ikuisesti!!! Luterilainen on HIMOJENSA orja, ja alistanut raamattunäkemyksensäkin HIMOJENSA valtaan, ja HIMON linssien läpi suodattaa itselleen ja HIMOILLEEN epämieluisat kohdat pois, näin kasaten tulisia hiiliä päänsä päälle, josta TUOMIOPÄIVÄNÄ on kaikkien HIMOJENSA RIIVAAMIEN JUMALATTOMIEN lunastettava iankaikkinen piina!!!

      • Yleistäminen ei ole kovin järkevää. Siinä tulee helposti annettua sitä väärää todistusta.


      • Aika tollo asenne. Kun ottaa huomioon, ettei Jumala ole sanonut niin.


      • 😂😂😂 ninkö❓


      • Kippari777
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Yleistäminen ei ole kovin järkevää. Siinä tulee helposti annettua sitä väärää todistusta.

        Väärä todistus lausutaan jostain tietystä henkilöstä tai henkilöistä.
        "Luterilainen" ei ole oikeushenkilö. Pitää ymmärtää kielikuvat, vertaukset, leipäteksti ym.
        Kivitasku ei lausunut mitään väärää todistusta tuossa.


      • Kippari777 kirjoitti:

        Väärä todistus lausutaan jostain tietystä henkilöstä tai henkilöistä.
        "Luterilainen" ei ole oikeushenkilö. Pitää ymmärtää kielikuvat, vertaukset, leipäteksti ym.
        Kivitasku ei lausunut mitään väärää todistusta tuossa.

        Luterilainen on henkilö, samoin kuin esim. suomalainen. Minä mm. olen luterilainen enkä tunnista itseäni Kivitaskun kuvauksesta.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Luterilainen on henkilö, samoin kuin esim. suomalainen. Minä mm. olen luterilainen enkä tunnista itseäni Kivitaskun kuvauksesta.

        Ei varmaan moni muukaan omaa tarvittavaa itsetuntemusta...!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ei varmaan moni muukaan omaa tarvittavaa itsetuntemusta...!!!

        Sinäkö tunnet minut paremmin kuin minä itse?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Sinäkö tunnet minut paremmin kuin minä itse?

        Herra tuntee, ja Herra kertoo kelle tahtoo ;-)


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Herra tuntee, ja Herra kertoo kelle tahtoo ;-)

        Ja Hänkö on sinulle jotain minusta kertonut?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ja Hänkö on sinulle jotain minusta kertonut?

        Miksi et kysyisi Häneltä???

        ;-)


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Miksi et kysyisi Häneltä???

        ;-)

        Jos Jumala on kertonut sinulle jotain minusta, niin eikö Hänen tarkoituksensa ole, että sinä kerrot sen minulle sen sijaan, että leikit tuollaista kyselyleikkiä?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jos Jumala on kertonut sinulle jotain minusta, niin eikö Hänen tarkoituksensa ole, että sinä kerrot sen minulle sen sijaan, että leikit tuollaista kyselyleikkiä?

        Miksi minun kuuluisi kertoa sinulle sinusta, kun kerran niin mainiosti itsesi tunnet ;-)


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Miksi minun kuuluisi kertoa sinulle sinusta, kun kerran niin mainiosti itsesi tunnet ;-)

        Ei sinun muuten kuuluisikaan, mutta jos Jumala on sinulle jotain minusta kertonut (niin kuin vihjaat), niin eikö Hän ole tarkoittanut sen minulle kerrottavaksi? Miksi Hän muuten sinulle minusta jotain kertoisi?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei sinun muuten kuuluisikaan, mutta jos Jumala on sinulle jotain minusta kertonut (niin kuin vihjaat), niin eikö Hän ole tarkoittanut sen minulle kerrottavaksi? Miksi Hän muuten sinulle minusta jotain kertoisi?

        "eikö Hän ole tarkoittanut sen minulle kerrottavaksi?"

        Eipä välttämättä ;-)

        Miksi et kysy itse Häneltä???


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "eikö Hän ole tarkoittanut sen minulle kerrottavaksi?"

        Eipä välttämättä ;-)

        Miksi et kysy itse Häneltä???

        Tiedätkö, minä luulen, ettei Hän ole kertonut sinulle mitään minusta. Mutta tämä keskustelu avasi yhden uuden puolen sinusta. Arvaatko (tai ymmärrätkö), mikä se on?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tiedätkö, minä luulen, ettei Hän ole kertonut sinulle mitään minusta. Mutta tämä keskustelu avasi yhden uuden puolen sinusta. Arvaatko (tai ymmärrätkö), mikä se on?

        Oikeastaan nyt ei ollut kyse minusta, vaan sinusta. Miksi pelkäät kysyä asiasta Herralta???


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Oikeastaan nyt ei ollut kyse minusta, vaan sinusta. Miksi pelkäät kysyä asiasta Herralta???

        Et vastannut kysymykseeni.
        Mistä tiedät, etten ole jo kysynyt?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni.
        Mistä tiedät, etten ole jo kysynyt?

        En tiedäkään. Mutta jos olet kysynyt itse Herralta, miksi utelet minulta, minulta, joka olen tomua ja olen tuhkaa. Jos Herra jotakin sinusta olisikin ehkä kertonut, ei ainakaan ole kehoitusta asiasta mainita, ei sinulle eikä muille, ainakaan tässä vaiheessa ;-)


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        En tiedäkään. Mutta jos olet kysynyt itse Herralta, miksi utelet minulta, minulta, joka olen tomua ja olen tuhkaa. Jos Herra jotakin sinusta olisikin ehkä kertonut, ei ainakaan ole kehoitusta asiasta mainita, ei sinulle eikä muille, ainakaan tässä vaiheessa ;-)

        Koska tuo keskustelu avasi sinusta uuden puolen.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Koska tuo keskustelu avasi sinusta uuden puolen.

        No, hyvähän se varmasti on jos näkökantasi laajenee, koskipa tuo ajatuksen avartuminen vaikka minun vaatimatonta persoonaani :-D


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        No, hyvähän se varmasti on jos näkökantasi laajenee, koskipa tuo ajatuksen avartuminen vaikka minun vaatimatonta persoonaani :-D

        No enpä tiedä, se ei avautunut mitenkään positiiviseen suuntaan.


      • Herranne kertoi minulle että teidän kummankin tulee maksaa minulle sata euroa. Maksatteko suosiolla vai kiellättekö Jumalanne?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        No enpä tiedä, se ei avautunut mitenkään positiiviseen suuntaan.

        Ehkäpä sinun tulisi kysyä Herralta MIKSI tunnet noin!!!


      • Vanha_Vihtahousu kirjoitti:

        Herranne kertoi minulle että teidän kummankin tulee maksaa minulle sata euroa. Maksatteko suosiolla vai kiellättekö Jumalanne?

        Olet antanut huijata itseäsi.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ehkäpä sinun tulisi kysyä Herralta MIKSI tunnet noin!!!

        On ikävää huomata jonkun ihmisen, varsinkin itseään uskovaksi todistavan, toimivan tuolla tavalla kuin sinä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        On ikävää huomata jonkun ihmisen, varsinkin itseään uskovaksi todistavan, toimivan tuolla tavalla kuin sinä.

        Toimin kuten Herra johdattaa!!! Oletko miettinyt, miksi koet sen noin???


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Toimin kuten Herra johdattaa!!! Oletko miettinyt, miksi koet sen noin???

        Johdattaako Herra sinua uskonsisaren kiusaamiseen? En taida ihan ymmärtää, minkä kokemisesta puhut.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Johdattaako Herra sinua uskonsisaren kiusaamiseen? En taida ihan ymmärtää, minkä kokemisesta puhut.

        En minä ketään kiusaa. Miksi koet asian noin, käännyhän Herran puoleen ongelminesi. Hän kyllä auttaa, jos vilpittömästi apua pyydät!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        En minä ketään kiusaa. Miksi koet asian noin, käännyhän Herran puoleen ongelminesi. Hän kyllä auttaa, jos vilpittömästi apua pyydät!!!

        Mietippä tilannetta. Jos olisin ollut esim. hädässä tämän asian kanssa ja sinä vain vihjailet tietäväsi vastauksen, mutta et kerro. Vähän samaan tyyliin kuin lapset tekevät: tiedän sinusta jotain, mutta en kerro. Tehtiinkö sinulle koskaan niin?

        Minä käännyn ongelmineni Herran puoleen ja Hän minua auttaa. Onneksi löytyy myös niitä uskovia, jotka auttavat lähimmäistään.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mietippä tilannetta. Jos olisin ollut esim. hädässä tämän asian kanssa ja sinä vain vihjailet tietäväsi vastauksen, mutta et kerro. Vähän samaan tyyliin kuin lapset tekevät: tiedän sinusta jotain, mutta en kerro. Tehtiinkö sinulle koskaan niin?

        Minä käännyn ongelmineni Herran puoleen ja Hän minua auttaa. Onneksi löytyy myös niitä uskovia, jotka auttavat lähimmäistään.

        " Jos olisin ollut esim. hädässä tämän asian kanssa ja sinä vain vihjailet tietäväsi vastauksen, mutta et kerro"

        Entä jos minulla ei ole mitään, millä sinua auttaisin. Hyvä on, että käänyt Herran puoleen. Siunausta!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        " Jos olisin ollut esim. hädässä tämän asian kanssa ja sinä vain vihjailet tietäväsi vastauksen, mutta et kerro"

        Entä jos minulla ei ole mitään, millä sinua auttaisin. Hyvä on, että käänyt Herran puoleen. Siunausta!!!

        Silloin sanoisit sen heti suoraan ja rehdisti. Siunausta myös sinulle.


    • tarvii.hankkia

      Melkoinen tiiliskivi.

      Kommentaariraamattu sisältää:

      – Yli 30 000 risti- eli rinnakkaispaikkaviitettä

      – Yli 20 000 kommentaariviitettä ja raamatuntekstin alaviitettä, jotka selittävät ja opettavat sekä ohjaavat ja motivoivat soveltamaan Raamattua omaan elämään

      – Yli 5 000 lukemista ohjaavaa ja helpottavaa otsikkoa ja rakennekaaviota

      • toista.kiloako

        Paljonko painaa?


      • viimeinen.tuomio.2
        toista.kiloako kirjoitti:

        Paljonko painaa?

        Vähemmän kuin synnit, enemmän kuin älypuhelin.


      • lslslslsl
        toista.kiloako kirjoitti:

        Paljonko painaa?

        N.800g


    • nähty.on.ei.kirj

      Juu varmasti on tai sitten ei, olen huomannut, että tavallaan se on aivan samantekevää.Kuten et myöskään Raamatun tuntemuksessa oikein "loista" varmaan johtuu siitä, ettet ole itse lukenut mutta joku on sulle on sanonnut. Eli tavallaan aloituksesi on ihan paskaa koska et edes koskaan lukenut koko Raamattua, varmaan jotain saarnaajien vinkkaamia osia , mutta, hei se on muutakin,aika paksu kirja, ei ihan illassa lukaise. Suosittelen kuitenkin vähänkään uskonnosta kiinnostuneille. Mielenkiintoista sinänäsä, jos vähänkään on järkeä ei niitä nyt ihan sanatarkasti ota. Minullakin olisi molemmat kersat aikoinaan kivitetty jos edes riittäisi edes. kyllä niin riiviöitä olivat. No onneksi en kuitenkaaan katsonut sieltä ohjetta.

      • hyi.vittu

        Olet palstan homoja, homo, homo, jees!


      • Kovasti olet taas tietävinäsi 😂


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe