Pectus carinatum?

pigeonchest

Onko täällä ihmisiä, joilla pectus carinatum? Pectus excavatumhan on yleisempi rintalastan epämuodostuma, josta löytyy paljon enemmän tietoa ja "kohtalotovereita". Itsellä siis tuo ulospäinsuuntautuva, pyöreämpi rintalasta.
Haluaisin keskustelua siitä, miten ko. ongelmaa voi hoitaa ja mitä te olette asialle tehneet? Haittahan on enimmäkseen kosmeettinen. Auttaako osteopatia?

4

3098

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emememe

Lisää D-vitamiinia niin johan lähtee vaivat.

• Fredegar

Moro!

Oon ite 20-vuotias poika, jolla kyseinen pectus carinatum. Oon käyny salilla jo useamman vuoden, tehnyt tiettyjä liikkeitä ja kasvattanut massaa. Nyt kyseinen vaiva alkaa olemaan jo selätetty eikä näy enään niin radikalisti kuin aikaisemmin. Jos oikein kiinnittää huomiota voi ulospäin tulevan rintalastan havaita, mutta lisätreenillä senkin saa varmasti näkymättömiin.

Joten... Kovaa treeniä vain äläkä mieti niin paljoa sitä. Ajattele se positiivisena asiana, sulla näkyy toinen puoli paremmin kun poseeraat sivusta rintalihaksia ;) Kannattaa kiinnittää myös huomiota vatsalihaksiin, erityisesti syviin. Se tuo etupuolelle enemmän tasaisuutta ja nuo ylimmät vatsalihakset saa luustoa peittymään (ainakin itsellä). Nelijakoisella treeniihjelmalla massa kasvamaan niin kyllä pectus lähtee 🐼

• Anonyymi

Mulla on pectus carinatum ja oon tehny noin 50 Leukaa ja 50 punnerrusta ja 150 vatsalihasta noin 2kk eikä oo mitää eroo sama pectus vaa siellä on ja sen takia en oo viittinyt mennä ees uimaa jos muut on siel ettei ne tuijjota mun rintaa

• Anonyymi

Taitaa olla tavallista riisitautia joka johtuu kalkin puutteesta. Ei siinä enää yli 20 iässä auta mitkään lääkkeet tai bodauskaan. Leikkaus taitaa olla ainoa keino muta sitä kai harvempi lääkäri suostuu tekemään Suomessa ainakaan. Jossain turkissa varmaankin jokapäiväinen toimenpide.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      181
      1508
    2. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      195
      1136
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      43
      1101
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      765
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      700
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      691
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      680
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      673
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      19
      621
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      617
    Aihe