Pectus carinatum?

pigeonchest

Onko täällä ihmisiä, joilla pectus carinatum? Pectus excavatumhan on yleisempi rintalastan epämuodostuma, josta löytyy paljon enemmän tietoa ja "kohtalotovereita". Itsellä siis tuo ulospäinsuuntautuva, pyöreämpi rintalasta.
Haluaisin keskustelua siitä, miten ko. ongelmaa voi hoitaa ja mitä te olette asialle tehneet? Haittahan on enimmäkseen kosmeettinen. Auttaako osteopatia?

4

2558

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emememe

Lisää D-vitamiinia niin johan lähtee vaivat.

• Fredegar

Moro!

Oon ite 20-vuotias poika, jolla kyseinen pectus carinatum. Oon käyny salilla jo useamman vuoden, tehnyt tiettyjä liikkeitä ja kasvattanut massaa. Nyt kyseinen vaiva alkaa olemaan jo selätetty eikä näy enään niin radikalisti kuin aikaisemmin. Jos oikein kiinnittää huomiota voi ulospäin tulevan rintalastan havaita, mutta lisätreenillä senkin saa varmasti näkymättömiin.

Joten... Kovaa treeniä vain äläkä mieti niin paljoa sitä. Ajattele se positiivisena asiana, sulla näkyy toinen puoli paremmin kun poseeraat sivusta rintalihaksia ;) Kannattaa kiinnittää myös huomiota vatsalihaksiin, erityisesti syviin. Se tuo etupuolelle enemmän tasaisuutta ja nuo ylimmät vatsalihakset saa luustoa peittymään (ainakin itsellä). Nelijakoisella treeniihjelmalla massa kasvamaan niin kyllä pectus lähtee 🐼

• Anonyymi

Mulla on pectus carinatum ja oon tehny noin 50 Leukaa ja 50 punnerrusta ja 150 vatsalihasta noin 2kk eikä oo mitää eroo sama pectus vaa siellä on ja sen takia en oo viittinyt mennä ees uimaa jos muut on siel ettei ne tuijjota mun rintaa

• Anonyymi

Taitaa olla tavallista riisitautia joka johtuu kalkin puutteesta. Ei siinä enää yli 20 iässä auta mitkään lääkkeet tai bodauskaan. Leikkaus taitaa olla ainoa keino muta sitä kai harvempi lääkäri suostuu tekemään Suomessa ainakaan. Jossain turkissa varmaankin jokapäiväinen toimenpide.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      3
      3996
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2052
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      846
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      774
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      728
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      728
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      722
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      705
    9. 35
      664
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe