Nuhteletko ankarasti kun sen aika on?

Commandohauis49cm

Kun tulee saattaa ihminen, eksytyksestä sairasta väärää oppia omaksunutesim. Liberaalia Iisebelja kuultuaan? Vai jätätkö tukkimatta Iisebelin suun, jotta hän saa jatkaa eksytystä seurakunnan pahuuden paimenena. Se Jeesuksella on monia vastaan nuhteluna että moni suvaitsee eksyttäjää seurakunnassa kun hänet tulee sieltä poistaa.

Moni sanoo että antaa myrkkyviljan ja hyvän viljan kasvaa yhdessä.Luuletko tosiaan , että se tarkoittaa sitä että rikkavilja saakoon eksyttää paimenena seurakunnassa ? Poistakaa paha keskuudestanne, eksytystä opettava tulee poistaa seurakunnasta.

http://raamattu.fi/1933,38/Tit.1.html

Tit.1:13

60

563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en.ole.Jeesus

      En nuhtele, sillä se on typerää.

      • Kun olin nuori ja muuttanut Helsinkiin, niin nuhtelin ja opastin juopottelevaa kämppäkaveria uskon asioista.

        Hän valitteli, kun en puhunut niistä kun hän oli selvin päin. Se jäi sitten siihen.


    • Onko vahtimestarit poistaneet aloittajan rähisemästä seurakunnan kokouksessa kun pitää tänne tulla keskellä yötä kännispäissään vinkumaan?

      • allah.näkee.kännisi

        Mitäs sinä siinä kännipäissäs vingut?


    • Aloittaja taitaa ollakin varsinainen hukkakaura, totta on se , että siellä se joukossa on, mutta emme edes sitä maista , ei aloittajakaan, siellä menee vähän suuremmatkin toranjyvät.

    • CommandoHauis49cm

      Olen ja olin selvinpäin yöaikaan hyvin nukutun unen jälkeen, ja kapakoissa ei porttotviina yhdistelmä vedä minua puoleensa.Kysymys on suunnattu Jumalan omille, ei valheen lapsille.

      Tässä ohjelmassa kerrotaanmm. muslimitulkin valheista:
      http://www.tv7.fi/vod/player/61515/

      Kuinka yleistä lie? Saako tulkki tuomiota?

      • Uskomukset, uskonnot tai miksi niitä nyt sanotaankin, kun niitä ei voi tieteellisesti todistaa, voidaan sanoa valheeksi ja huuhaaksi kaikki. Niin islamilainen, luterilainen,katolilainen, buddhalainen ja kaikki muutkin. Uskonto tai uskomus on jokaisen ihmisen henkilökohtainen käsitys. Sairasta oppia ei taida ollakaan, jos noudattaa esim. länsimaissa lakia ja hyviä tapoja.


      • Sovinistin.kokokuva

        Puutun sanontaasi "porttoviina".
        Järkyttävää, että tälläkin vuosituhannella yhä on voimissaan se ääretön itsekäs miesminä, joka halveksii naista nimittämällä häntä portoksi ja vertaamalla häntä viinaan. Mies tuntee himoa päihteisiin ja seksiin, ja syyttää niitä himoon yllyttämisestä. Itsehän mies on puhdas, varsinkin kun on uskoon tullut.
        Pysyisi poissa kapakoista, mutta oman sanansa mukaan käy niissä tarkistamassa, vetääkö "porttoviina" puoleensa, ja fariseuksen tavoin julistaa, että ei vedä. (Miksi käy kokeilemassakaan?)


      • MaxMadsen
        Sovinistin.kokokuva kirjoitti:

        Puutun sanontaasi "porttoviina".
        Järkyttävää, että tälläkin vuosituhannella yhä on voimissaan se ääretön itsekäs miesminä, joka halveksii naista nimittämällä häntä portoksi ja vertaamalla häntä viinaan. Mies tuntee himoa päihteisiin ja seksiin, ja syyttää niitä himoon yllyttämisestä. Itsehän mies on puhdas, varsinkin kun on uskoon tullut.
        Pysyisi poissa kapakoista, mutta oman sanansa mukaan käy niissä tarkistamassa, vetääkö "porttoviina" puoleensa, ja fariseuksen tavoin julistaa, että ei vedä. (Miksi käy kokeilemassakaan?)

        Portto on portto. Nainen on nainen. Jos nainen alkaa portoksi, on hän portto.
        Enpä havaitse avaajan viestissä naisvihaa vaan synnin vihaa.
        Lisäksi porttoviina ei ole henkilö vaan kielikuva.


      • treenikärpänen
        MaxMadsen kirjoitti:

        Portto on portto. Nainen on nainen. Jos nainen alkaa portoksi, on hän portto.
        Enpä havaitse avaajan viestissä naisvihaa vaan synnin vihaa.
        Lisäksi porttoviina ei ole henkilö vaan kielikuva.

        Minkä nimityksen annat miehelle joka käyttää porton palveluja ja mahdollistaa siten porttona toiminnan?


      • MaxMadsen kirjoitti:

        Portto on portto. Nainen on nainen. Jos nainen alkaa portoksi, on hän portto.
        Enpä havaitse avaajan viestissä naisvihaa vaan synnin vihaa.
        Lisäksi porttoviina ei ole henkilö vaan kielikuva.

        Ja eikös portto mene taivaaseen ennenkuin omahyväinen.


      • Takapenkkiläinen
        MaxMadsen kirjoitti:

        Portto on portto. Nainen on nainen. Jos nainen alkaa portoksi, on hän portto.
        Enpä havaitse avaajan viestissä naisvihaa vaan synnin vihaa.
        Lisäksi porttoviina ei ole henkilö vaan kielikuva.

        Millä tavoin naisesta tulee portto?


    • Väärin ja syntiä tekee ken jättää harhaoppisen ja / tai eksyneen nuhtelematta!!! Se on USKOVAN kristityn velvollisuus!!!

      • RutgerPowerhand

        Amen. 🙌 Täällähän taitaa olla oikeassa Jeesuksen Kristuksen uskossa oleva lähimmäinen.
        Jumalan Siunausta työssäsi.


      • RutgerPowerhand kirjoitti:

        Amen. 🙌 Täällähän taitaa olla oikeassa Jeesuksen Kristuksen uskossa oleva lähimmäinen.
        Jumalan Siunausta työssäsi.

        Jumalan kiitos :-) !!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Jumalan kiitos :-) !!!

        Hah hah. Olette te epeleitä.

        Täällä ei homma toimi. Vuodesta 2009 syksy olen ollut katsomassa, eikä yksikään ole uskoon tullut.

        Kuvastaa hyvin sitä, kun Suomessa kristinusko hiipuu. Uskovissa ei ole voimaa?


      • torre12 kirjoitti:

        Hah hah. Olette te epeleitä.

        Täällä ei homma toimi. Vuodesta 2009 syksy olen ollut katsomassa, eikä yksikään ole uskoon tullut.

        Kuvastaa hyvin sitä, kun Suomessa kristinusko hiipuu. Uskovissa ei ole voimaa?

        "Uskovissa ei ole voimaa? "


        Voima on Herrassa!!! Kristinusko sellaisena kuin miksi se on muodostunut hiipuu, ja sen tuleekin hiipua, koska se on turmeluksen iljetys. Todellinen USKO KRISTUKSEEN sen sijaan lisääntyy väkevästi, ei tietenkään kaikkien keskuudessa, kuten on jo ennustettukin. Vain pieni osa pelastuu!!!


      • PaimenenTyössä
        torre12 kirjoitti:

        Hah hah. Olette te epeleitä.

        Täällä ei homma toimi. Vuodesta 2009 syksy olen ollut katsomassa, eikä yksikään ole uskoon tullut.

        Kuvastaa hyvin sitä, kun Suomessa kristinusko hiipuu. Uskovissa ei ole voimaa?

        Monet lienevät tulleet uskoon vuonna 2009 ja sen jälkeen.
        Monet uskossa harhapoluille eksyneet, jopa mahdollisesti sinun eksytystesi takia, ovat uskovien opastuksella päässeet taas kiinni pelastuksesta.
        Tästä syystä on tärkeää palstoilla olla kaitsemassa heikompia.
        Sinun takiasi ja sinun kaltaistesi takia. Et tiedä mitä olet tekemässä.
        Jos tiedät, niin olet yksinkertaisesti paha ihminen.


      • SanassaAina
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Uskovissa ei ole voimaa? "


        Voima on Herrassa!!! Kristinusko sellaisena kuin miksi se on muodostunut hiipuu, ja sen tuleekin hiipua, koska se on turmeluksen iljetys. Todellinen USKO KRISTUKSEEN sen sijaan lisääntyy väkevästi, ei tietenkään kaikkien keskuudessa, kuten on jo ennustettukin. Vain pieni osa pelastuu!!!

        Totisesti näin.


      • SanassaAina kirjoitti:

        Totisesti näin.

        Aamen, aamen, aamen!!!


      • OpenYourEyes
        torre12 kirjoitti:

        Hah hah. Olette te epeleitä.

        Täällä ei homma toimi. Vuodesta 2009 syksy olen ollut katsomassa, eikä yksikään ole uskoon tullut.

        Kuvastaa hyvin sitä, kun Suomessa kristinusko hiipuu. Uskovissa ei ole voimaa?

        Torremolinoksen kauhu ei ymmärrä sanaa, koska väärä henki kulkee mukana.
        Torren pitäisi saada nähdä ihmeitä ja käärmeen kantelua.
        Mikäs porukka se oli aina ihmeitä vailla?
        Kumpi on suurempi ihme, herättää ruumis elämään taas hetkeksi ( lihallinen) vai herättää sielu iankaikkiseen elämään ( hengellinen)?
        Jospa tämä avaisi joidenkin silmät..


        Tapahtukoon Sinun Tahtosi, Taivaallinen Isä. Amen.


      • PaimenenTyössä kirjoitti:

        Monet lienevät tulleet uskoon vuonna 2009 ja sen jälkeen.
        Monet uskossa harhapoluille eksyneet, jopa mahdollisesti sinun eksytystesi takia, ovat uskovien opastuksella päässeet taas kiinni pelastuksesta.
        Tästä syystä on tärkeää palstoilla olla kaitsemassa heikompia.
        Sinun takiasi ja sinun kaltaistesi takia. Et tiedä mitä olet tekemässä.
        Jos tiedät, niin olet yksinkertaisesti paha ihminen.

        Tarkoitan tätä palstaa, jossa te teette hommia. Ja se on kuten Suomen yleensä: kristinusko hiipuu.

        Minua pidetään kyllä hyvänä ihmisenä, mutta ikävä kyllä se ei hyödytä kristinuskon asiaa.


      • torre12 kirjoitti:

        Tarkoitan tätä palstaa, jossa te teette hommia. Ja se on kuten Suomen yleensä: kristinusko hiipuu.

        Minua pidetään kyllä hyvänä ihmisenä, mutta ikävä kyllä se ei hyödytä kristinuskon asiaa.

        "Minua pidetään kyllä hyvänä ihmisenä"

        Toki, toki, vaikka edes HERRA ei sallinut itseään kutsuttavan hyväksi maan päällä vaeltaessaan ;-)


      • JumalaYksinOnHyvä
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Minua pidetään kyllä hyvänä ihmisenä"

        Toki, toki, vaikka edes HERRA ei sallinut itseään kutsuttavan hyväksi maan päällä vaeltaessaan ;-)

        Markuksen evankeliumi:
        10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.


      • GodIsGood
        JumalaYksinOnHyvä kirjoitti:

        Markuksen evankeliumi:
        10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

        Piti laittaa torrelle vaan näkee sen tästäkin :)


      • treeni.kärpänen
        PaimenenTyössä kirjoitti:

        Monet lienevät tulleet uskoon vuonna 2009 ja sen jälkeen.
        Monet uskossa harhapoluille eksyneet, jopa mahdollisesti sinun eksytystesi takia, ovat uskovien opastuksella päässeet taas kiinni pelastuksesta.
        Tästä syystä on tärkeää palstoilla olla kaitsemassa heikompia.
        Sinun takiasi ja sinun kaltaistesi takia. Et tiedä mitä olet tekemässä.
        Jos tiedät, niin olet yksinkertaisesti paha ihminen.

        Torren en ole vielä havainnut ketään eksyttäneen, ainoastaan oikoneen syvään piintyneitä tapoja Pyhien tekstien tulkinnoissa uskoviksi itse itseään kutsuvilla.
        Tuntuu oudolta, kun kristillisiksi ihmisiksi itseään kutsuvat käyttävät kieltä jota yleensä tapaa elämän laitapuolen kulkijoiden huulenheittona.

        Jos nuhtelija häpeää omaa uskoaan niin paljon, ettei kehtaa tai uskalla omalla nimellään nuhdella... vaikuttaa vahvasti eksyttämiseltä...


      • treeni.kärpänen
        OpenYourEyes kirjoitti:

        Torremolinoksen kauhu ei ymmärrä sanaa, koska väärä henki kulkee mukana.
        Torren pitäisi saada nähdä ihmeitä ja käärmeen kantelua.
        Mikäs porukka se oli aina ihmeitä vailla?
        Kumpi on suurempi ihme, herättää ruumis elämään taas hetkeksi ( lihallinen) vai herättää sielu iankaikkiseen elämään ( hengellinen)?
        Jospa tämä avaisi joidenkin silmät..


        Tapahtukoon Sinun Tahtosi, Taivaallinen Isä. Amen.

        Torre pitäytyy Raamatun sanassa, toivoisin samaa teiltä jotka kerskaatte olevanne Raamatullisia ilman Torren mainitsemia kykyjä toimia lähimmäisten hyväksi.


      • treeni.kärpänen
        JumalaYksinOnHyvä kirjoitti:

        Markuksen evankeliumi:
        10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

        Torre nyt ei ole edes maininnut ylentäneensä itseään uskonnollisesti millään tavoin, joten miksi arvostelet negatiivisesti ihmistä joka kertoo tehneensä lähimmäisilleen hyvää?
        Ainahan sinäkin voit kadehtimisen ja vähättelyn sijaan kertoa omista ansioistasi aidon kristillisyyden nimissä.
        Vai yritätkö kertoa ettei kukaan muu voi tehdä lähimmäisilleen hyvää kuin sinä ja sinun tavallasi ajattelevat ihmiset?


      • PysyAsiassaTröllö
        treeni.kärpänen kirjoitti:

        Torren en ole vielä havainnut ketään eksyttäneen, ainoastaan oikoneen syvään piintyneitä tapoja Pyhien tekstien tulkinnoissa uskoviksi itse itseään kutsuvilla.
        Tuntuu oudolta, kun kristillisiksi ihmisiksi itseään kutsuvat käyttävät kieltä jota yleensä tapaa elämän laitapuolen kulkijoiden huulenheittona.

        Jos nuhtelija häpeää omaa uskoaan niin paljon, ettei kehtaa tai uskalla omalla nimellään nuhdella... vaikuttaa vahvasti eksyttämiseltä...

        Torreko se siinä? Vai et ole havainnut? Pitäytyy Raamatun sanassa?
        Keskustelupalstan nimimerkit ovat ongelma niille joiden pitää suunnatta asia lillukanvarsiin.


      • PysyAsiassaTröllö
        treeni.kärpänen kirjoitti:

        Torre nyt ei ole edes maininnut ylentäneensä itseään uskonnollisesti millään tavoin, joten miksi arvostelet negatiivisesti ihmistä joka kertoo tehneensä lähimmäisilleen hyvää?
        Ainahan sinäkin voit kadehtimisen ja vähättelyn sijaan kertoa omista ansioistasi aidon kristillisyyden nimissä.
        Vai yritätkö kertoa ettei kukaan muu voi tehdä lähimmäisilleen hyvää kuin sinä ja sinun tavallasi ajattelevat ihmiset?

        Joo. On se torre.


      • treeni.kärpänen
        PysyAsiassaTröllö kirjoitti:

        Torreko se siinä? Vai et ole havainnut? Pitäytyy Raamatun sanassa?
        Keskustelupalstan nimimerkit ovat ongelma niille joiden pitää suunnatta asia lillukanvarsiin.

        Torrehan on hyvä ihminen, minä en ole hyvä ihminen. Olen hetero joka arvostan rehellisyyttä ja odotan sitä myös muilta, sen lisäksi käytän nimimerkkejä kuin te rakkaat kristilliset pyhimykset.
        Minulle ei ole ongelma kenenkään nimimerkkien käyttö, oudoksun vaan ihmistä joka julistaa uskoaan ja vähättelee toisten uskoa salanimen kätköistä kertoen olevansa Jeesuksen seuraaja!
        Tuntuu ettei sellainen ihminen uskalla tai kehtaa julistaa elämänsä tärkeimmäksi asiaksi nimeämäänsä uskoaan Jeesukseen. Miksi???????


      • treeni.kärpänen
        PysyAsiassaTröllö kirjoitti:

        Joo. On se torre.

        Kannattaisiko treenata hauisten lisäksi aivosoluja, jos tuon parempaan johtopäätökseen et kykene. Tuollaisella päättelykyvyllä tuskin olisi saanut graduaan läpi edes JY:ssa viisitoista vuotta sitten.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Minua pidetään kyllä hyvänä ihmisenä"

        Toki, toki, vaikka edes HERRA ei sallinut itseään kutsuttavan hyväksi maan päällä vaeltaessaan ;-)

        Minä puhuin tässä realiteeteista, en Raamatusta. Raamatusta sanon mitä siinä tarkalleen lukee.


      • AikavarasYrittääJunnata
        treeni.kärpänen kirjoitti:

        Torrehan on hyvä ihminen, minä en ole hyvä ihminen. Olen hetero joka arvostan rehellisyyttä ja odotan sitä myös muilta, sen lisäksi käytän nimimerkkejä kuin te rakkaat kristilliset pyhimykset.
        Minulle ei ole ongelma kenenkään nimimerkkien käyttö, oudoksun vaan ihmistä joka julistaa uskoaan ja vähättelee toisten uskoa salanimen kätköistä kertoen olevansa Jeesuksen seuraaja!
        Tuntuu ettei sellainen ihminen uskalla tai kehtaa julistaa elämänsä tärkeimmäksi asiaksi nimeämäänsä uskoaan Jeesukseen. Miksi???????

        Tämä samainen vesittäjä pyörii monessa ketjussa ihmettelemässä lillukanvarsia.
        Tässä torren kommentteja:

        "En minä palvo mitään, en ainakaan jumalaa."

        "Raamatussa ei ole juuri mitään mitä me tarvitsemme."

        Nämä olivat kevyimmästä päästä nämä kommentit.

        Pitäytyy siis mielestäsi Raamatun sanassa ja on hyvä ihminen?

        Kiitos. Tämä riitti. En kommentoi sinulle enää mitään.


      • OnSeTörde
        treeni.kärpänen kirjoitti:

        Kannattaisiko treenata hauisten lisäksi aivosoluja, jos tuon parempaan johtopäätökseen et kykene. Tuollaisella päättelykyvyllä tuskin olisi saanut graduaan läpi edes JY:ssa viisitoista vuotta sitten.

        Torre se on. Vahvistaa vaan asiaa kokoajan. Kohta "hyvän" ihmisen teksti menee taas k-18


      • treeni.kärpänen
        torre12 kirjoitti:

        Minä puhuin tässä realiteeteista, en Raamatusta. Raamatusta sanon mitä siinä tarkalleen lukee.

        Samaa rehellisyyttä niin itseään kuin keskustelukumppaneitaan kohtaan voisi odottaa myös noilta arvostelijoiltasi.
        Kertooko heidän riekkumisensa jotakin heidän uskostaan, sellaista mitä eivät uskalla antaa muiden nähdä... salanimien maailmassa riittää arvostelijoita ja epäasiallista käyttäytymistä... liekö rohkeuden puutetta kuten itselläni...


      • ketä-yrittää-pettää
        treeni.kärpänen kirjoitti:

        Samaa rehellisyyttä niin itseään kuin keskustelukumppaneitaan kohtaan voisi odottaa myös noilta arvostelijoiltasi.
        Kertooko heidän riekkumisensa jotakin heidän uskostaan, sellaista mitä eivät uskalla antaa muiden nähdä... salanimien maailmassa riittää arvostelijoita ja epäasiallista käyttäytymistä... liekö rohkeuden puutetta kuten itselläni...

        Yksinpuhelusi on jotenkin karmaisevaa.


      • AikavarasYrittääJunnata kirjoitti:

        Tämä samainen vesittäjä pyörii monessa ketjussa ihmettelemässä lillukanvarsia.
        Tässä torren kommentteja:

        "En minä palvo mitään, en ainakaan jumalaa."

        "Raamatussa ei ole juuri mitään mitä me tarvitsemme."

        Nämä olivat kevyimmästä päästä nämä kommentit.

        Pitäytyy siis mielestäsi Raamatun sanassa ja on hyvä ihminen?

        Kiitos. Tämä riitti. En kommentoi sinulle enää mitään.

        Minä kun en palvo edes satanaa.

        Ja Raamatussa ei ole mitään mitä esimerkiksi Suomessa nykyään on. Ei pidetä edes orjaa eikä toista vaimoa.


      • treeni.kärpänen
        AikavarasYrittääJunnata kirjoitti:

        Tämä samainen vesittäjä pyörii monessa ketjussa ihmettelemässä lillukanvarsia.
        Tässä torren kommentteja:

        "En minä palvo mitään, en ainakaan jumalaa."

        "Raamatussa ei ole juuri mitään mitä me tarvitsemme."

        Nämä olivat kevyimmästä päästä nämä kommentit.

        Pitäytyy siis mielestäsi Raamatun sanassa ja on hyvä ihminen?

        Kiitos. Tämä riitti. En kommentoi sinulle enää mitään.

        Ai mitäs minä nyt vesitin?
        Arvostelet Torrea rehellisyydestä, millaisena sinä oikein itseäsi pidät?
        Ei niin vähäistä erilaisuutta itseesi verraten toisen olemuksessa, ettei kirvoittaisi kielenkärjeltäsi sormesi osoituksen suuntaan: -Katsokaa häntä, älkää katsoko minua.
        Muista kuitenkin, peilistä näet vain itsesi ellet uskalla kohdata itseäsi kasvotusten Herramme edessä sanoinesi.


      • eksyttäjä-vapisee-jo
        torre12 kirjoitti:

        Minä kun en palvo edes satanaa.

        Ja Raamatussa ei ole mitään mitä esimerkiksi Suomessa nykyään on. Ei pidetä edes orjaa eikä toista vaimoa.

        Kierrokset nousee. Muista vaihtaa rekkaamattomaksi ennen kuin oksennat töryt palstalle..


      • treeni.kärpänen
        OnSeTörde kirjoitti:

        Torre se on. Vahvistaa vaan asiaa kokoajan. Kohta "hyvän" ihmisen teksti menee taas k-18

        Meillä on Torren kanssa sellainen eroavuus ymmärtääkseni, ettei minusta ole häneksi.
        Jos uskosi on yhtä vahvaa kuin sanasi tuossa kommentissasi, olet silti edellä minua ja minun ei tarvitse arvostella parjaten toisia... paitsi aina joskus kun tekee mieli...


      • treeni.kärpänen
        ketä-yrittää-pettää kirjoitti:

        Yksinpuhelusi on jotenkin karmaisevaa.

        Sokrateen viimeinen monologi voisi kiinnostaa sinua, oppisit ehkä ymmärtämään eron joka erottaa pilkun ja pisteen.
        Ehkä sinun kannattaa pyytää äitisi peittelemään sinut sänkyyn nukkumaan jo, ettei karmaisevaksi kokemasi keskustelu vie reppanalta nukkumattia tuutulaulun jälkeen.


      • GoldsGym
        treeni.kärpänen kirjoitti:

        Sokrateen viimeinen monologi voisi kiinnostaa sinua, oppisit ehkä ymmärtämään eron joka erottaa pilkun ja pisteen.
        Ehkä sinun kannattaa pyytää äitisi peittelemään sinut sänkyyn nukkumaan jo, ettei karmaisevaksi kokemasi keskustelu vie reppanalta nukkumattia tuutulaulun jälkeen.

        Rauhoitu torre.


      • treeni.kärpänen
        GoldsGym kirjoitti:

        Rauhoitu torre.

        Valitan muru, tässä olen vain minä rakastettavana ja rauhallisena kuin aina ennenkin.
        Oletko kuullut miten erottaa salilla voimanostajan ja painonnostajan?


      • treenikärpänen
        treeni.kärpänen kirjoitti:

        Valitan muru, tässä olen vain minä rakastettavana ja rauhallisena kuin aina ennenkin.
        Oletko kuullut miten erottaa salilla voimanostajan ja painonnostajan?

        answer: rautakangella, vai mitä iron rabbit?


      • GoldsGym kirjoitti:

        Rauhoitu torre.

        Eikö saa sanoa kuinka kaukana Raamattu ja Suomi ovat toisistaan?

        Raamattu ei osaa sanoa mitään edes kännykästä.


      • Tosi.asiassa
        torre12 kirjoitti:

        Hah hah. Olette te epeleitä.

        Täällä ei homma toimi. Vuodesta 2009 syksy olen ollut katsomassa, eikä yksikään ole uskoon tullut.

        Kuvastaa hyvin sitä, kun Suomessa kristinusko hiipuu. Uskovissa ei ole voimaa?

        Kuules kun he ovat sen myötä poistuneet. Eivät uskovat tällä palstalla viivy enää sen jälkeen kun ovat uskoon tulleet.
        Samat Jumalan kieltäjät ja liberaalit, jotka heitä komppaa täällä pääasiassa kirjoittelee. Sehän on tämän palstan juju.


    • Sovinistin.kokokuva

      Juuri niin yritän tehdä, kun moitin nimimerkkiä Commando-Hauis49cm.
      Velvollisuuteni on puuttua ylenkatseelliseen naisvihaan.

    • bfgbfgbfgfg

      Nuhtelussakin on syytä pitää itsensä kurissa ja hillitä itsensä. Tarkoitan, ettei käytännössä vain ole kovinkaan kannattavaa sanoa mitä sylki suuhun tuo: se herättää tunnereaktion, joka vastaa lapsen itkupotkuraivaria. Tuossa kirjeessä Titukselle listattiin myös nuhtelijalta vaadittuja ominaisuuksia:

      7. Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,
      8. vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen;
      9. hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.

      Toki tässä voi saivarrella että noita ominaisuuksia vaaditaan seurakunnan kaitsijalta, mutta vastaavasti se nuhtelun tehtävä jätetään tuon kyseisen kaitsijan vastuulle. Eli jos haluaa ottaa itselleen sen nuhtelijan roolin, täytyy myös sisäistää mitä tuossa roolissa olevalta vaaditaan. Maltillisuus ja itsensähillitseminen ovat asioita, jotka usein unohtuvat näiltä nuhtelijoilta.

      Tärkeintä on miettiä sitä, miten saa viestinsä perille. Ne asiat, jotka ovat nuhtelun kohteena saattavat hyvinkin olla nuhdeltavan identiteetin rakennuspalikoita. Kukaan ei ota sellaista mukisematta vastaan. Joskus vain on päämäärän kannalta parempi istuttaa ajatus ja antaa sen kasvaa, kuin suoraan läväyttää totuus toisen korville.

      Paavali asetti useammin kuin kerran kaunopuheisuudellaan kelpo esimerkin hyvin perustellusta nuhtelusta.

      Ja kyllä, joskus nuhtelen, kun koen sen perustelluksi.

      • bfgbfgbfgfg

        Esim. tämä kohta ensimmäisestä kirjeestä korinttilaisille, 9. luvusta, selkeyttää Paavalin tapaa julistaa evankeliumia (ja evankeliumin julistusta nuhtelunkin kuuluu olla):

        19 Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia. 20 Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen. 21 Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki. 22 Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia. 23 Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.

        Eli käytännössä: pitää puhua ihmisille kielellä ja tyylillä jonka he voivat ottaa vastaan.


      • Paavali, joka sanoo tekevänsä sitä pahaa mitä ei tahdo.


      • bfgbfgbfgfg kirjoitti:

        Esim. tämä kohta ensimmäisestä kirjeestä korinttilaisille, 9. luvusta, selkeyttää Paavalin tapaa julistaa evankeliumia (ja evankeliumin julistusta nuhtelunkin kuuluu olla):

        19 Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia. 20 Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen. 21 Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki. 22 Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia. 23 Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.

        Eli käytännössä: pitää puhua ihmisille kielellä ja tyylillä jonka he voivat ottaa vastaan.

        Ai joo. Paavali sanoi, että kaikki aasialaiset ovat luopuneet hänestä.

        Ei ollut kaikille kovin hyvä kertoja.


      • Paavali itse oli pikavihainen. Hän kohta jätti porukan.


      • Sinulla on viisaita sanoja:

        ”Eli jos haluaa ottaa itselleen sen nuhtelijan roolin, täytyy myös sisäistää mitä tuossa roolissa olevalta vaaditaan. Maltillisuus ja itsensähillitseminen ovat asioita, jotka usein unohtuvat näiltä nuhtelijoilta.”

        Tuo on aivan totta. Ehkä lähdetään nuhtelemaan, mutta kun tunteet ottavat vallan, siitä tuleekin aivan jotain muuta. Joskus jopa ovat aivan suoria hyökkäyksiä persoonaa vastaan. Siitä ei koskaan seuraa muuta, kuin huonoja juttuja.

        ”Tärkeintä on miettiä sitä, miten saa viestinsä perille.”

        Näin juuri.


      • >> Nuhtelussakin on syytä pitää itsensä kurissa ja hillitä itsensä. <<

        Varma en voi olla, mutta oletan, ettei ne itsevarmimmat, omasta mielestään aina oikeassa olevat ja nuhteluun heti valmiit uskonsoturit ovat usein myös ne yksinkertaisimmat, Eli ne sarja-ajattelijat jotka eivät muusta ajattelusta edes tiedä kuin että mitä se sylki suuhun tuo.

        Itse nuhtelijan suhteen lähdeteoksessa oli asetettu kovat vaatimukset, lähes mahdottomat, sille nuhtelijalle.


    • Saako uskonsisar Laura Huhtasaarta moittia siitä, kub hän on syyllistynyt tieteelliseen vilppiin. Saako uskova ohjata häntä takaisin kaidalle polulle Jumalan yhteyteen?

      • Niinhän se pitäisi mennä.

        Tässä mietin sellaistakin, että kun näitä kiivalijoita on nuhtelijoina, niin kun he ovat sitten eri suutauksista, tulee noita hyökkäyksiä sitten monelta suunnalta. Tosin samanmielisiä he eivät aina ole.


      • Ihmineneimuutu

        "Saako uskonsisar Laura Huhtasaarta moittia siitä, kub hän on syyllistynyt tieteelliseen vilppiin. "

        Totta kai saa - ja uskovan pitääkin nuhdella jos on syyllistynyt vilppiin.

        Mutta ei tietenkään siinä tapauksessa, jos Laura ei itse ole tehnyt vilppiä!!

        Myös Jeesusta syytettiin siitä mitä Hän itse ei ole tehnyt. Eli tässä suhteessa mikään ei ole muuttunut 2000 vuoden aikana.


      • Ihmineneimuutu kirjoitti:

        "Saako uskonsisar Laura Huhtasaarta moittia siitä, kub hän on syyllistynyt tieteelliseen vilppiin. "

        Totta kai saa - ja uskovan pitääkin nuhdella jos on syyllistynyt vilppiin.

        Mutta ei tietenkään siinä tapauksessa, jos Laura ei itse ole tehnyt vilppiä!!

        Myös Jeesusta syytettiin siitä mitä Hän itse ei ole tehnyt. Eli tässä suhteessa mikään ei ole muuttunut 2000 vuoden aikana.

        "Mutta ei tietenkään siinä tapauksessa, jos Laura ei itse ole tehnyt vilppiä!!"

        Ahaa, Huhsaaressa oli siis "joku" joka teki vilppiä?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      17
      2353
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      130
      2185
    3. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      81
      1422
    4. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1413
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1347
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      92
      1182
    7. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      66
      1053
    9. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      1023
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      59
      1019
    Aihe