"Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole."
- Jeesus -
(Joh. 11:25,26)
Entä tämän:
"...Jos joku teistä on sairaana, niin kutsukoon hän luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä voidelkoot sairaan öljyllä Herran nimessä ja rukoilkoot hänen puolestaan, ja rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan..."
(Jaak. 5:13-18)
"Uskotko tämän?"
47
387
Vastaukset
Uskon. Noin kehoitetaan uskovia rukloilelmaan toistensa puolesta.
Mutta oletko sinä löytänyt jonkun Raamatun kohdan missä kehoitettaisiin rukoilemaan jumalattomien puolesta 🤔❓- R.t.p
"Minä kehotan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta..."
1. Tim. 2:1-4
Miksi kysyt? R.t.p kirjoitti:
"Minä kehotan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta..."
Miksi kysyt?Tarkoitatko, että "kaikki ihmiset" ovat jumalattomia🤔❓
Mistä heidän puolestaan pitäisi kiittää🤓R.t.p kirjoitti:
Miksi kysyt?1 Kehotan ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, 2 kuninkaiden ja kaikkien vallanpitäjien puolesta, jotta saisimme viettää tyyntä ja rauhallista elämää, kaikin tavoin hurskaasti ja arvokkaasti. 3 Tällainen rukous on oikea ja mieluisa Jumalalle, meidän pelastajallemme, 4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
Eli meidän tulee rukoilla jumalattomattomien puolesta, että he tulisivat uskoon🤓- R.t.p
usko.vainen kirjoitti:
Tarkoitatko, että "kaikki ihmiset" ovat jumalattomia🤔❓
Mistä heidän puolestaan pitäisi kiittää🤓No, vasta edellisessä luvussa samaista kirjettä Timoteukselle Paavali kiitti Jumalaa tämän suuresta armosta, kun oli kutsunut hänetkin, entisen pilkkaajan, vainoojan ja väkivallan tekijän, palvelukseensa.
Siis kun anoo, rukoilee ja pitää esirukousta jumalattoman puolesta, ja uskoo jo saaneensa, niin siitähän voi kiittää jo edeltä käsin. - R.t.p
usko.vainen kirjoitti:
1 Kehotan ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, 2 kuninkaiden ja kaikkien vallanpitäjien puolesta, jotta saisimme viettää tyyntä ja rauhallista elämää, kaikin tavoin hurskaasti ja arvokkaasti. 3 Tällainen rukous on oikea ja mieluisa Jumalalle, meidän pelastajallemme, 4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
Eli meidän tulee rukoilla jumalattomattomien puolesta, että he tulisivat uskoon🤓Jep, ennen kaikkea juuri noin :-)
Muistuttaisin taas perinteisestä ekumeenisesta amputoitujen jäsenten rukouksellakorjaamistapahtumastani.
Kukaan ei ole vielä ilmoittautunut, koska usko epäjumalan parantaviin kykyihin on ymmärrettävistä syistä melkolailla heikko.
Täytyy nyt vielä erikseen mainita, että öljyjen käyttö on sallittu, kunhan kukin rukoilevaisyhteisö tuo omat öljynsä.
Ilmoittautumiset [email protected]
Ilmoittautumatta jättänyt katsotaan epäjumalan palvelijaksi.- HerranVoidellut
Parantamiskaatuilutapahtuma järjestettäneen, missä voidellut kerubimaiset Herran sananjulistajat voitelevat toistensa vartaloita??? Voihkien kaatuilun ja lattialla sätkimisen jälkeen.
- R.t.p
Niin, maailmassa on kyllä liikkeellä kaikenlaisia roskanpuhujia... ja tyhjän arvoisia roskapuheita tietysti vielä enemmän...
Sellaisilla puheilla ei satavarmasti saada aikaan mitään hyvää. R.t.p kirjoitti:
No, vasta edellisessä luvussa samaista kirjettä Timoteukselle Paavali kiitti Jumalaa tämän suuresta armosta, kun oli kutsunut hänetkin, entisen pilkkaajan, vainoojan ja väkivallan tekijän, palvelukseensa.
Siis kun anoo, rukoilee ja pitää esirukousta jumalattoman puolesta, ja uskoo jo saaneensa, niin siitähän voi kiittää jo edeltä käsin.Niinkö sinä teet ❓
he-ma kirjoitti:
Muistuttaisin taas perinteisestä ekumeenisesta amputoitujen jäsenten rukouksellakorjaamistapahtumastani.
Kukaan ei ole vielä ilmoittautunut, koska usko epäjumalan parantaviin kykyihin on ymmärrettävistä syistä melkolailla heikko.
Täytyy nyt vielä erikseen mainita, että öljyjen käyttö on sallittu, kunhan kukin rukoilevaisyhteisö tuo omat öljynsä.
Ilmoittautumiset [email protected]
Ilmoittautumatta jättänyt katsotaan epäjumalan palvelijaksi."Ilmoittautumatta jättänyt katsotaan epäjumalan palvelijaksi."
Siis mm. kaikki tämän palstan kirjoittajat, myös ateistit ja sinä itse? Ok, tämä oli uusi "tieto" minulle.44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Matt. 5Kuusenjuuret kirjoitti:
44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Matt. 5Toki jokainen vihollisensa tunnistaa ja yleensä ne ovat lähellä 🤔
Kuusenjuuret kirjoitti:
44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Matt. 5Mitä luulet heidän puolestaan tarkoitettavan rukoilla🤓❓
Kuusenjuuret kirjoitti:
"Ilmoittautumatta jättänyt katsotaan epäjumalan palvelijaksi."
Siis mm. kaikki tämän palstan kirjoittajat, myös ateistit ja sinä itse? Ok, tämä oli uusi "tieto" minulle.Nyt sekoilet.
Et kai oleta ateistien rukoilevan olemattomaa palauttamaan amputoituja raajoja?
Lääkityksen sivuvaikutuksia?Kuusenjuuret kirjoitti:
45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Matt. 5Ei tee epäjumalaa kuvaavan satukirjan lauseet minkäänlaista vaikutusta.
Oletko miettinyt meriselitystä siinä mainitsemassani epätodennäköisessä tapauksessa, jossa oikea jumala onkin vastassa kuoltuasi ja huomauttaa sinun palvoneen kristinuskonepäjumalaa?usko.vainen kirjoitti:
Mitä luulet heidän puolestaan tarkoitettavan rukoilla🤓❓
Että he näkisivät totuuden ja kääntyisivät?
he-ma kirjoitti:
Nyt sekoilet.
Et kai oleta ateistien rukoilevan olemattomaa palauttamaan amputoituja raajoja?
Lääkityksen sivuvaikutuksia?Sinä kirjoitit: "Ilmoittautumatta jättänyt katsotaan epäjumalan palvelijaksi." Tuo lause sisältää niin uskovat kuin ei-uskovat ja sinutkin. Tällä hetkellä lääkitykseni on Panadol tarvittaessa, taisin aamuyöstä yhden ottaa, joten tuskin se päätäni kovin sekoittaa.
he-ma kirjoitti:
Ei tee epäjumalaa kuvaavan satukirjan lauseet minkäänlaista vaikutusta.
Oletko miettinyt meriselitystä siinä mainitsemassani epätodennäköisessä tapauksessa, jossa oikea jumala onkin vastassa kuoltuasi ja huomauttaa sinun palvoneen kristinuskonepäjumalaa?No enpä kyllä ole tullut tuollaista miettineeksi. Oletko sinä tullut miettineeksi sitä vaihtoehtoa, että kuolemasi jälkeen vastassasi onkin kristinuskon Jumala?
usko.vainen kirjoitti:
Juuri niin‼️
Huh! Hyvä, että tänään olen edes jossain kohtaa osunut oikeaan. :D
Kuusenjuuret kirjoitti:
Huh! Hyvä, että tänään olen edes jossain kohtaa osunut oikeaan. :D
😂 toki monessakin.
Kuusenjuuret kirjoitti:
No enpä kyllä ole tullut tuollaista miettineeksi. Oletko sinä tullut miettineeksi sitä vaihtoehtoa, että kuolemasi jälkeen vastassasi onkin kristinuskon Jumala?
Ei ole, siitä voit olla varma.
Jos oikea jumala olisi olemassa ja ilmaissut tahtonsa, ei tätä keskustelua käytäisi eivätkä hänen seuraajansa olis hajonneet tuhansiksi lahkoiksi ja kulteiksi.
Aina on äänessä ihminen, sinäkin yrität kuoleman lähestyessä puolustella kovin hiljaista , kyvytöntä ja olematonta epäjumalaasi vain siksi että olet ollut vedätettävissä.he-ma kirjoitti:
Jos oikea jumala olisi olemassa ja ilmaissut tahtonsa, ei tätä keskustelua käytäisi eivätkä hänen seuraajansa olis hajonneet tuhansiksi lahkoiksi ja kulteiksi.
Aina on äänessä ihminen, sinäkin yrität kuoleman lähestyessä puolustella kovin hiljaista , kyvytöntä ja olematonta epäjumalaasi vain siksi että olet ollut vedätettävissä.Mutta oletko tullut miettineeksi? Jos Jumala sinulle on kovin hiljainen, olematon ja kyvytön, niin älä oleta Hänen sitä minulle olevan.
- R.t.p
usko.vainen kirjoitti:
Niinkö sinä teet ❓
Minä en suinkaan ole täydellinen. Jos väittäisin aina tekeväni niin kuin oikein on, niin olisin valehtelija.
Mutta Pyhä Henki, joka asuu minussakin, on täydellinen kaikin tavoin. Samoin on täydellinen myös Jeesus, joka valtaistuimella rukoilee niiden puolesta, jotka yhtä lailla täydellinen Isä on voimallaan vetänyt Hänen omakseen. he-ma kirjoitti:
Aina on äänessä ihminen, sinäkin yrität kuoleman lähestyessä puolustella kovin hiljaista , kyvytöntä ja olematonta epäjumalaasi vain siksi että olet ollut vedätettävissä.Jos sinä olet oikeassa meillä kenelläkään ei ole mitään menetettävää mutta jos sinä oletkin väärässä vain sinä olet häviäjä🤔
Kuusenjuuret kirjoitti:
Mutta oletko tullut miettineeksi? Jos Jumala sinulle on kovin hiljainen, olematon ja kyvytön, niin älä oleta Hänen sitä minulle olevan.
Eipä tietenkään.
Toivotan kivutonta matkaa ja hyvää kuolemaa. Kornia, mutta kaikilla meillä se on edessä, eikä se olekaikilla hyvä saati kivuton.R.t.p kirjoitti:
Minä en suinkaan ole täydellinen. Jos väittäisin aina tekeväni niin kuin oikein on, niin olisin valehtelija.
Mutta Pyhä Henki, joka asuu minussakin, on täydellinen kaikin tavoin. Samoin on täydellinen myös Jeesus, joka valtaistuimella rukoilee niiden puolesta, jotka yhtä lailla täydellinen Isä on voimallaan vetänyt Hänen omakseen.Niin, minun tarvitsee tunnustaa, että harvemmin kiitän tästä asiasta🤓
usko.vainen kirjoitti:
Jos sinä olet oikeassa meillä kenelläkään ei ole mitään menetettävää mutta jos sinä oletkin väärässä vain sinä olet häviäjä🤔
Silti en suostu selkeää epäjumalaa palvelemaan.
En veikkaa jalatonta hevostakaan.he-ma kirjoitti:
Eipä tietenkään.
Toivotan kivutonta matkaa ja hyvää kuolemaa. Kornia, mutta kaikilla meillä se on edessä, eikä se olekaikilla hyvä saati kivuton.Kiitos he-ma. Samaa toivon sinulle sitten aikanaan. Kuolema on meillä kaikilla edessä.
he-ma kirjoitti:
Silti en suostu selkeää epäjumalaa palvelemaan.
En veikkaa jalatonta hevostakaan.Älä suostu mutta voisit välillä vaihtaa maisemaa sen toitottamkselle 😉
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kiitos he-ma. Samaa toivon sinulle sitten aikanaan. Kuolema on meillä kaikilla edessä.
Tiedä vaikka ehtisin ennen sinua.
Ei paljon kiinnosta rollaattorikisat.usko.vainen kirjoitti:
Älä suostu mutta voisit välillä vaihtaa maisemaa sen toitottamkselle 😉
Lopetan samalla hetkellä, kun te uskonharhaiset lopetatte olemattoman epäjumalanne puolesta valehtelemisen.
Tai tietysti elinaikani päättyessä, mutta joku aina jatkaa loputtomiin, koska satujeesus ei koskaan voi olemattomuuttaan palata.he-ma kirjoitti:
Tiedä vaikka ehtisin ennen sinua.
Ei paljon kiinnosta rollaattorikisat.Niinkin voi käydä, eihän niistä päivien määrästä ihminen tiedä, ellei itse niitä päätä. Toivon sinulle kuitenkin hyvää elämää sen loppuun saakka. Jospa sinä olet niitä, jotka säilyvät hyvässä kunnossa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin.
he-ma kirjoitti:
Lopetan samalla hetkellä, kun te uskonharhaiset lopetatte olemattoman epäjumalanne puolesta valehtelemisen.
Tai tietysti elinaikani päättyessä, mutta joku aina jatkaa loputtomiin, koska satujeesus ei koskaan voi olemattomuuttaan palata.Sinä lopetat sillä hetkellä kun Jumala niin päättää 😉
Mutta jos kerran viihdyt täällä kristillisellä palstalla meidän uskovaisten kanssa niin rääkkä sitten itseäsi ihan rauhassa vaan 😂usko.vainen kirjoitti:
Sinä lopetat sillä hetkellä kun Jumala niin päättää 😉
Mutta jos kerran viihdyt täällä kristillisellä palstalla meidän uskovaisten kanssa niin rääkkä sitten itseäsi ihan rauhassa vaan 😂Mielikuvitusystävälläsi ei ole minuun mitään valtaa.
Heikko on uskosi,kun et ole vielä onnistunut epäjumalaasi vakuuttamaan rienaajien rienauksen lopettamisesta, saati amputoitujen raajojen takaisinkasvatuksesta.
Lopetan epäilemättä joskus jostain syystä.he-ma kirjoitti:
Mielikuvitusystävälläsi ei ole minuun mitään valtaa.
Heikko on uskosi,kun et ole vielä onnistunut epäjumalaasi vakuuttamaan rienaajien rienauksen lopettamisesta, saati amputoitujen raajojen takaisinkasvatuksesta.
Lopetan epäilemättä joskus jostain syystä.Kaiket päivät jaksat kuitenkin Hänestä täällä jauhaa 😂😂😂
usko.vainen kirjoitti:
Kaiket päivät jaksat kuitenkin Hänestä täällä jauhaa 😂😂😂
Ei, Hänestä vaan hänestä.
Huomannet apukoulusivistyksestäsi huolimatta eron.he-ma kirjoitti:
Ei, Hänestä vaan hänestä.
Huomannet apukoulusivistyksestäsi huolimatta eron.Jankuttele sinä vaan ihan rauhassa jos elämässi ei muuta ole 😂😂😂
usko.vainen kirjoitti:
1 Kehotan ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, 2 kuninkaiden ja kaikkien vallanpitäjien puolesta, jotta saisimme viettää tyyntä ja rauhallista elämää, kaikin tavoin hurskaasti ja arvokkaasti. 3 Tällainen rukous on oikea ja mieluisa Jumalalle, meidän pelastajallemme, 4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
Eli meidän tulee rukoilla jumalattomattomien puolesta, että he tulisivat uskoon🤓Kauheeta. Raamattu on jo menettänyt kasvonsa. Sanoin uskovat.
Toista Se oli ennen.
- Järkieiauta
Jes tiedätte kuka elämän ja kuoleman Herra, silloin pahuuden paskianen on toisarvoi asia, typeryyden jaarittelua.
Minä uskon tuohon ensimmäiseen, mutta en taida tuntea vielä rukouksen voimaa, joka kokonaisuudessa kuuluu Jaakobin kirjeessa seuraavasti.
"Rukouksen voima
13 Jos joku teistä kärsii, hän rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, hän laulakoon kiitosvirsiä. 14 Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon hän luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä voidelkoot hänet öljyllä Herran nimessä ja rukoilkoot hänen puolestaan, 15 ja rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan. Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, hän saa sen anteeksi. 16 Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, jotta parantuisitte. Vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan. 17 Elia oli samanlainen ihminen kuin me. Hän rukoili hellittämättä, ettei sataisi, eikä maa saanut sadetta kolmeen ja puoleen vuoteen. 18 Ja kun hän taas rukoili, taivas antoi sateen ja maa tuotti jälleen hedelmää."
http://raamattu.fi/1992/Jaak.5.html
Itselläni yksinkertaisesti joka ilta Isä meidän -rukous. Sen jälkeen rukoilen tulevan vaimoni puolesta (ilmeisesti tuntematon), yhden ilmeisesti valmistuneen naisteologian opiskelijan ja kirkkokaverini puolesta. Sitten rukoilen vielä kaikkien naisten ja kaikkien miesten puolesta. Uskon rukouksen voimaan, mutta en välttämättä usko siihen, että sillä pelkästään parranetaan sairaita. Saatan pikemminkin rukoilla, että "auta Jumala tätä sairaanhoitajaa tai lääkäri parantamaan sairaan".- Kirjakääröt
Joh.11:25 Biblia (1776) Sanoi Jesus hänelle: minä olen ylösnousemus ja elämä: joka uskoo minun päälleni, hän elää, ehkä hän olis kuollut.
- Taivaspalkinto
Tieto pelastaa: Mikä oli Jaakobin poikien isän nimi?
- tietolisäätuskaa
Israel, paitsi Leevin, jonka isän nimi oli Yahweh. Mutta ei tieto pelasta, vaan Jumala, Jeesus pelastaa ja armahtaa kenet haluaa.
On olemassa sellainen käsitys, että jos tietää Jumalan nimen, Jumalaan voi vaikuttaa esim. rukoilemalla.
Mutta mikä se on kristinuskon jumalan nimi?- Widgeon
Kristinuskon mukaan Jumalan nimi on Yeshua Emmanuel.
Hän on Kristus, siis kirjoituksissa luvattu Messias, jonka juutalaiset kansana tietämättömyyttään ja sokeuttaan hylkäsivät, luovuttivat pakanoille tapettavaksi... ja valitsivat näin seurata ennemmin Saatanaa (so. keisaria), kuin Kuningastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768