Kriitikot ja kiistely

Täällä jotkuvasti jotkut haluavat aktiivisesti vastustaa kirkon oppia ja asioita ja osoittaa kaikenlaista pahuutta ja vääryyttä niissä. En oikeastaan ollenkaan haluaisi väitellä heidän kansaan, en ainakaan kiistellä.

Jokainenhan saa olla vapaassa maassa mitä mieltä haluaa uskonasioista.

Se vaan harmittaa, kun esitetään asioista jatkuvasti vääriä väitteitä, eikä myönnetä niitä vääriksi kun asia selvästi osoitetaan.

Kerron vain miksi uskon niinkuin uskon, muut kertokoon sitten mihin he uskovat milläkin perusteella.

Täytyy tarkasti miettiä minkälainen väittely ja keskustelu on rakentavaa miltäkin kannalta, siksi en aina vastaa kaikkiin kommemteihin.

Uskoni perusta on se, että olen tutkinut asiat huolellisesti, olen saanut rukousvastauksia, olen saanut Pyhän Hengen todistuksen asioista, asiat ovat järkeenkäypiä, olen noudattanut opetuksia ja tullut tuntemaan että se on Jumalasta.

Ilmoitus jatkuu, ja se on tässä kirkossa. Tämä on Jeesuksen kirkko. Tämän voin todistaa Jeesuksen Kristuksen nimessä.

20

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä stalinistejakin varmasti harmittaa kun vastustajat esittävät propagandaa, että Stalin olisi mukamas tapattanut viattomia ihmisiä.

      Aivan samalla tavalla kuin nyt hehkutat Smithin oppia, ennen hehkutit stalinismia. Yritä Olli vihdoin seisoa omilla jaloillasi ja myönnä historialliset tosiasiat ja pahojen asioiden pahuus.

      • Sinä löydät pahoja itse Jeesuksestakin niin mikset sitten kirkostamme, joka on nöyrä Kristuksen seuraaja. Ei ole mitään järkeä verrata profeettojamme kommunistivaltioiden johtajiin. Sinähän se tässä selvästi aivopesty olet. Uskot jokaisen anti- mormonien yksipuolisen vääristelyn, panettelun, juorun, maallisten tiedemiesten ennenaikaiset päättelyt, vihapuheet ja valheet. Levität niitä totuuksina.

        Yrität vietellä herkkiä uskon ihmisiä luopumukseen viekkailla sanoiillasi. Lue mitä sellaisesta sanotaan Luukas 17:1-2. Se on Raamatun sanaa, Jeesuksen puhetta. Älä yritä väittää, että puhut vaan pahoja asioita vastaan ja että kirkkomme on paha. Emmehän me kirkkoa usko, vaan Jeesusta ja se on vain uskonkäsityksemme, että kirkko edustaa Jeesusta. Ja olemme kunnon ihmisiä uskoimme ennen parannusta sitten mitä tahansa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Sinä löydät pahoja itse Jeesuksestakin niin mikset sitten kirkostamme, joka on nöyrä Kristuksen seuraaja. Ei ole mitään järkeä verrata profeettojamme kommunistivaltioiden johtajiin. Sinähän se tässä selvästi aivopesty olet. Uskot jokaisen anti- mormonien yksipuolisen vääristelyn, panettelun, juorun, maallisten tiedemiesten ennenaikaiset päättelyt, vihapuheet ja valheet. Levität niitä totuuksina.

        Yrität vietellä herkkiä uskon ihmisiä luopumukseen viekkailla sanoiillasi. Lue mitä sellaisesta sanotaan Luukas 17:1-2. Se on Raamatun sanaa, Jeesuksen puhetta. Älä yritä väittää, että puhut vaan pahoja asioita vastaan ja että kirkkomme on paha. Emmehän me kirkkoa usko, vaan Jeesusta ja se on vain uskonkäsityksemme, että kirkko edustaa Jeesusta. Ja olemme kunnon ihmisiä uskoimme ennen parannusta sitten mitä tahansa.

        Mitä pahaa minä olen sanonut Jeesuksesta? Ennen Jeesus ratsaasti aasilla, mutta nykyään kaikenlaiset aasit ratsastavat Jeesuksella. Hesitä minä olen sanonut pahaa ja aiheellisesti!

        Kommunistivaltioiden ja mormonien johtajilla on paljonkin yhteistä, mm. se, että molemmilla on sokeita seuraajia. Molemmilla on virheetön oppi. Ja molempia sinä olet seurannut. Molemmat harjoittavat alaistensa aivopesua, molemmat vääristelevät historiaa. Sinä uskot jo etukäteen mahdolliset apologien selittely-yritykset, joista et kaikista edes ole kuullut, vaan vaadit minua esittämään ne sinulle!

        Minä en perusta väitteitäni antien väitteisiin, vaan mormonien omiin lähteisiin ja mormonitutkijoiden tutkimustuloksiin. Sinä sen sijaan kieltäydyt tutkimasta kiusallisia asioita kirkkosi histriassa etkä suostu lukemaan Kingin ja Averyn kirjaa.

        Tuo mainitsemasi Raamatun sana varoittaa mm. mormoneista! Käännät senkin asian päälaelleen! Sitä paitsi tuossahan puhutaan viettelyksistä! Mormonit niitä tarjoavat, en minä! Viettelys on mm. pikkutyttöjen moninainti, johon kirkkosi johto sortui. Josephan vietteli lukuisten naisten lisäksi myös mm. Brigham Youngin, joka tiettävästi aluksi kauhistui pikkutyttöjen moninaintiopista, mutta päästyään itse nuoren lihan makuun, irstaili kuin sika vi... vatukossa.

        Kyllä minä puhun pahoja asioita vastaan ja kyllä mormonikirkko on paha. Hedelmistään puu tunnetaan. Mormonismi on aiheuttanut paljon kärsimyksiä pikkutytöille, tummaihoisille, mormonien läheisille ym. Esim. perheen pään kääntyminen mormoniksi on johtanut muiden perheenjäsenten elämän muuttumisen helvetiksi.

        Jos opettaisittekin vain Jeesuken rakkauden oppia, siinä ei olisi pahaa, mutta opetatte itserakkauden oppia muiden kärsimyksistä välittämättä.

        Ennen olit sokea Stalinin teoille, nyt mormonien teoille. Avaa Olli vihdoin silmäsi ja ala seisoa omilla jaloillasi!


      • Olli.S kirjoitti:

        Sinä löydät pahoja itse Jeesuksestakin niin mikset sitten kirkostamme, joka on nöyrä Kristuksen seuraaja. Ei ole mitään järkeä verrata profeettojamme kommunistivaltioiden johtajiin. Sinähän se tässä selvästi aivopesty olet. Uskot jokaisen anti- mormonien yksipuolisen vääristelyn, panettelun, juorun, maallisten tiedemiesten ennenaikaiset päättelyt, vihapuheet ja valheet. Levität niitä totuuksina.

        Yrität vietellä herkkiä uskon ihmisiä luopumukseen viekkailla sanoiillasi. Lue mitä sellaisesta sanotaan Luukas 17:1-2. Se on Raamatun sanaa, Jeesuksen puhetta. Älä yritä väittää, että puhut vaan pahoja asioita vastaan ja että kirkkomme on paha. Emmehän me kirkkoa usko, vaan Jeesusta ja se on vain uskonkäsityksemme, että kirkko edustaa Jeesusta. Ja olemme kunnon ihmisiä uskoimme ennen parannusta sitten mitä tahansa.

        Hihhuliuskovia riittää. Mormonismi ei alkuajoiltaan ollut yhtään tätä parempi:

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005813728.html


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Hihhuliuskovia riittää. Mormonismi ei alkuajoiltaan ollut yhtään tätä parempi:

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005813728.html

        Vaarallisimpia ovat juuri ne lahkot, jotka väittävät saavansa suoraa ilmoitusta Jumalalta. Siedettävämpiä ovat ne, jotka myöntävät tietämättömyytensä.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Mitä pahaa minä olen sanonut Jeesuksesta? Ennen Jeesus ratsaasti aasilla, mutta nykyään kaikenlaiset aasit ratsastavat Jeesuksella. Hesitä minä olen sanonut pahaa ja aiheellisesti!

        Kommunistivaltioiden ja mormonien johtajilla on paljonkin yhteistä, mm. se, että molemmilla on sokeita seuraajia. Molemmilla on virheetön oppi. Ja molempia sinä olet seurannut. Molemmat harjoittavat alaistensa aivopesua, molemmat vääristelevät historiaa. Sinä uskot jo etukäteen mahdolliset apologien selittely-yritykset, joista et kaikista edes ole kuullut, vaan vaadit minua esittämään ne sinulle!

        Minä en perusta väitteitäni antien väitteisiin, vaan mormonien omiin lähteisiin ja mormonitutkijoiden tutkimustuloksiin. Sinä sen sijaan kieltäydyt tutkimasta kiusallisia asioita kirkkosi histriassa etkä suostu lukemaan Kingin ja Averyn kirjaa.

        Tuo mainitsemasi Raamatun sana varoittaa mm. mormoneista! Käännät senkin asian päälaelleen! Sitä paitsi tuossahan puhutaan viettelyksistä! Mormonit niitä tarjoavat, en minä! Viettelys on mm. pikkutyttöjen moninainti, johon kirkkosi johto sortui. Josephan vietteli lukuisten naisten lisäksi myös mm. Brigham Youngin, joka tiettävästi aluksi kauhistui pikkutyttöjen moninaintiopista, mutta päästyään itse nuoren lihan makuun, irstaili kuin sika vi... vatukossa.

        Kyllä minä puhun pahoja asioita vastaan ja kyllä mormonikirkko on paha. Hedelmistään puu tunnetaan. Mormonismi on aiheuttanut paljon kärsimyksiä pikkutytöille, tummaihoisille, mormonien läheisille ym. Esim. perheen pään kääntyminen mormoniksi on johtanut muiden perheenjäsenten elämän muuttumisen helvetiksi.

        Jos opettaisittekin vain Jeesuken rakkauden oppia, siinä ei olisi pahaa, mutta opetatte itserakkauden oppia muiden kärsimyksistä välittämättä.

        Ennen olit sokea Stalinin teoille, nyt mormonien teoille. Avaa Olli vihdoin silmäsi ja ala seisoa omilla jaloillasi!

        Et sinä tästä minua haukkumalla selviä. Se on argumentum ad hominem eikä todista kirkostamme yhtään mitään.

        Sinun pitäisi todistaa nuo panettelusi meidän kirkosta, mutta jokainen ymmärtää että vaikka kirkossamme olisi vaikka kuinka pahoja vikoja, sitä ei voi ollenkaan verrata kommunistivaltioihin tai itsemurhalahkoihin tai edes jehovantodistajiin, jotka eivät usko Jeesuksen jumaluuteen ja eristävät jäsenensä perheestään, suvustaan ja yhteiskunnasta.

        Kirkkomme jäsenet ovat normaaleja ihmisiä ja elävät tavallista, tosin pyhää, elämää, eikä se ollenkaan liity siihen olenko minä uskonut joskus nuoruudessani vallankumousjohtajiin ja vasemmistoaatteisiin. Ihan tyhmää vertailua.

        Ei vasemmistoaatteetkaan niin pahoja ole. Paljon hyvää on niissäkin. En minä koskaan keneenkään sokeasti ole luottanut. Mitä nyt kävin lasia kilistelemässä Enver Hoxhan kanssa, jonka diktatuuri kukistui kun kaikki lähtivät meren yli Italiaan. Vapaissa vaaleissa työn puolue sai edelleen eniten ääniä.


      • Höpölöpsistä
        Olli.S kirjoitti:

        Et sinä tästä minua haukkumalla selviä. Se on argumentum ad hominem eikä todista kirkostamme yhtään mitään.

        Sinun pitäisi todistaa nuo panettelusi meidän kirkosta, mutta jokainen ymmärtää että vaikka kirkossamme olisi vaikka kuinka pahoja vikoja, sitä ei voi ollenkaan verrata kommunistivaltioihin tai itsemurhalahkoihin tai edes jehovantodistajiin, jotka eivät usko Jeesuksen jumaluuteen ja eristävät jäsenensä perheestään, suvustaan ja yhteiskunnasta.

        Kirkkomme jäsenet ovat normaaleja ihmisiä ja elävät tavallista, tosin pyhää, elämää, eikä se ollenkaan liity siihen olenko minä uskonut joskus nuoruudessani vallankumousjohtajiin ja vasemmistoaatteisiin. Ihan tyhmää vertailua.

        Ei vasemmistoaatteetkaan niin pahoja ole. Paljon hyvää on niissäkin. En minä koskaan keneenkään sokeasti ole luottanut. Mitä nyt kävin lasia kilistelemässä Enver Hoxhan kanssa, jonka diktatuuri kukistui kun kaikki lähtivät meren yli Italiaan. Vapaissa vaaleissa työn puolue sai edelleen eniten ääniä.

        Kyllä kirkon edustajien persoona ja käyttäytyminen kertoo hyvin paljon kirkosta. Maailmassa on lukuisia uskontoja ja lahkoja ja kyllä niiden edustajat mustia lampaita lukkuunottamatta ovat uskontonsa käyntikortteja.

        Kyllä mormoneja voi aivan hyvin verrata mainitsemiisi muihin hirmujuttuihin ja onhan me nähty esimerkkejä siitä, miten mormonismiin hurahtaminen on tehnyt perhe-elämästä helvettiä. Jehnuilla on todellakin ihan konkreettinen tervehtimiskielto jopa lähiomaisia kohtaan. Nuorena olen keskustellut paljonkin jehnujen kanssa ja voit arvata, että en ole päästänyt heitä vähällä. Vähällä en päästä myöskään mormoneja.

        Tietyillä ihmistyypeillä on vahva taipumus riipuvuuteen, jonka kohde voi vaihdella. Äitini nuoruudessa hänen kotiseudullaan oli paljonkin juoppoja miehiä, joista osa hurahti uskoon, mm. vapaakirkkoon ja monille perheille se olikin kahdesta vaihtoehdosta se parempi. Ja olethan sinäkin sanonut, että mormonismi estää sinua irstailemasta ja se on toki positiivinen asia.

        En ole väittänytkään, että vasemmistoaate olisi huono asia. Olen jo varmaan kertonutkin, että Puolassa ollessani sikäläisen everstin kanssa tuli puhe silloisista Nicaraguan tapahtumista ja minustakin sandinistivallankumous oli ihan hyvä asia siinä missä sittemmin Puolan Solidaarisuus-liikkeen nousu. Harmi vain, että Nicaraguan Daniel Ortega on hänkin huono esimerkki valtaan päässeestä vallankumousjohtajasta. On kerännyt noin 400 miljoonan dollarin omaisuuden, vaikka maassa on edelleen suurta köyhyyttä.

        Kysymys on siitä, että ei saisi uskoa mitään aatetta täydelliseksi ratkaisuksi ongelmiin eikä niihin saisi suhtautua uskonnollisen hurmoksen kaltaisesti, jolloin kieltäydytään näkemästä aatteessa tai johtajissa mitään pahaa. Myöskään mihinkään uskontoon ja sen johtajiin ei pitäisi suhtautua kritiikittä ja vailla omien aivojen käyttöä. Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi pystyä suhtautumaan esim. homoseksuaalisuuteen IHAN ITSE ilman minkään uskonnon käsityksiä!


      • Höpölöpsistä kirjoitti:

        Kyllä kirkon edustajien persoona ja käyttäytyminen kertoo hyvin paljon kirkosta. Maailmassa on lukuisia uskontoja ja lahkoja ja kyllä niiden edustajat mustia lampaita lukkuunottamatta ovat uskontonsa käyntikortteja.

        Kyllä mormoneja voi aivan hyvin verrata mainitsemiisi muihin hirmujuttuihin ja onhan me nähty esimerkkejä siitä, miten mormonismiin hurahtaminen on tehnyt perhe-elämästä helvettiä. Jehnuilla on todellakin ihan konkreettinen tervehtimiskielto jopa lähiomaisia kohtaan. Nuorena olen keskustellut paljonkin jehnujen kanssa ja voit arvata, että en ole päästänyt heitä vähällä. Vähällä en päästä myöskään mormoneja.

        Tietyillä ihmistyypeillä on vahva taipumus riipuvuuteen, jonka kohde voi vaihdella. Äitini nuoruudessa hänen kotiseudullaan oli paljonkin juoppoja miehiä, joista osa hurahti uskoon, mm. vapaakirkkoon ja monille perheille se olikin kahdesta vaihtoehdosta se parempi. Ja olethan sinäkin sanonut, että mormonismi estää sinua irstailemasta ja se on toki positiivinen asia.

        En ole väittänytkään, että vasemmistoaate olisi huono asia. Olen jo varmaan kertonutkin, että Puolassa ollessani sikäläisen everstin kanssa tuli puhe silloisista Nicaraguan tapahtumista ja minustakin sandinistivallankumous oli ihan hyvä asia siinä missä sittemmin Puolan Solidaarisuus-liikkeen nousu. Harmi vain, että Nicaraguan Daniel Ortega on hänkin huono esimerkki valtaan päässeestä vallankumousjohtajasta. On kerännyt noin 400 miljoonan dollarin omaisuuden, vaikka maassa on edelleen suurta köyhyyttä.

        Kysymys on siitä, että ei saisi uskoa mitään aatetta täydelliseksi ratkaisuksi ongelmiin eikä niihin saisi suhtautua uskonnollisen hurmoksen kaltaisesti, jolloin kieltäydytään näkemästä aatteessa tai johtajissa mitään pahaa. Myöskään mihinkään uskontoon ja sen johtajiin ei pitäisi suhtautua kritiikittä ja vailla omien aivojen käyttöä. Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi pystyä suhtautumaan esim. homoseksuaalisuuteen IHAN ITSE ilman minkään uskonnon käsityksiä!

        Meidän kirkon edustajissa ei ole mitään valittamista. Vastustajat vaan yrittävät vetää lokaan.

        Mormonin kirjaa on kaksisataa vuotta yritetty osoittaa huijaukseksi ym. Maallisessa katsannossa ei sille jumalallista selitystä voi löytääkään. Sehän on ihme, niinkuin Josephin saamat ilmoituksetkin ja joka ikinen kääntymys. Pyhän Hengen kosketus.

        Kirkon ihmisten inhimillisten erehdysten takia ei saa sivuuttaa kirkon jumalallista alkuperää. Jumala, ja Pyhä Henki nykyään lähinnä, tässä toimii ja ihmiset ovat vain välikappaleita. Juuri näin Jumala rakentaa kirkkonsa viimeisinä aikoina. Samaan aikaan on Pyhä Henki vuodatettu monenlaisissa herätyksissä ym pakanoille ja juutalaiset ovat palanneet takaisin Israelin maahan.

        Pian tulee Jeesus itse, toinen tuleminen.


      • Olli.S kirjoitti:

        Meidän kirkon edustajissa ei ole mitään valittamista. Vastustajat vaan yrittävät vetää lokaan.

        Mormonin kirjaa on kaksisataa vuotta yritetty osoittaa huijaukseksi ym. Maallisessa katsannossa ei sille jumalallista selitystä voi löytääkään. Sehän on ihme, niinkuin Josephin saamat ilmoituksetkin ja joka ikinen kääntymys. Pyhän Hengen kosketus.

        Kirkon ihmisten inhimillisten erehdysten takia ei saa sivuuttaa kirkon jumalallista alkuperää. Jumala, ja Pyhä Henki nykyään lähinnä, tässä toimii ja ihmiset ovat vain välikappaleita. Juuri näin Jumala rakentaa kirkkonsa viimeisinä aikoina. Samaan aikaan on Pyhä Henki vuodatettu monenlaisissa herätyksissä ym pakanoille ja juutalaiset ovat palanneet takaisin Israelin maahan.

        Pian tulee Jeesus itse, toinen tuleminen.

        MOT. Juuri noin. Suurissa johtajissa (Stalin, Mao, Hitler, Idi Amin, Kim Jong-un, Maria Åkerblom, Joseph Smith, jne) ei ole mitään valittamista! Vastustajat vain yrittävät vetää heitää lokaan.

        MK on osoitettu huijaukseksi jo aikoja sitten. Siinä on karkeita mokia niin eläimistön kuin ihmistenkin suhteen. Intiaanit eivät todellaakaan ole israelilaisten jälkeläisä, eikä Amerikka ole ollut ihmisistä tyhjä muutamia vuosituhansia sitten. Ihmettä MK:ssa on vain se, että vielä nykyaikanakin on idiootteja, jotka siihen uskovat!

        Jos Jumala on olemassa, hän ei taatusti ole irstailijoiden kanssa vaan heidän uhriensa kanssa!


    • Eikirousta

      Sillä Herran Henki (Pyhä Henki eli Gabriel eli Elias) ei ole aina kiistelevä ihmisen kanssa. Ja kun Henki lakkaa kiistelemästä ihmisen kanssa, seuraa nopea tuho, ja tämä murehduttaa sieluani.

      samoin Elian (Pyhä Henki eli Gabriel) kanssa, jolle minä olen antanut avaimet valtaan kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen, ettei koko maata lyötäsi kirouksella.

      Mormonikirkko opettaa niin monessa asiassa väärin että Pyhä Henki (Gabriel eli Elias) ei voi olla osallisena sen eksytyksiin ja jos Pyhä Henki (Gabriel eli Elias) taipuisi kirkon oppeihin, tulisi nopeasti tuho ja kirous alkaisi vaikuttamaan ihmisten yllä.

      • Hänjokanäkeekaiken

        Elias =Gabriel

        OL.27:7. samoin myös Johanneksen, Sakariaan pojan, kanssa, jonka Sakariaan luona hän (Elias) kävi ja lupasi että tämä oli saava pojan, jonka nimi oli oleva Johannes, ja hän oli täyttyvä Eliaan hengellä.

        Kukas siellä kävikään Sakariaan luona? Raamattu sanoo että Sakariaan luona kävi enkeli Gabriel.
        Johannes, Sakariaan poika syntyi ennen vedenpaisumusta Lemekin poikana Nooana.


      • Lisäystäedelliseen
        Hänjokanäkeekaiken kirjoitti:

        Elias =Gabriel

        OL.27:7. samoin myös Johanneksen, Sakariaan pojan, kanssa, jonka Sakariaan luona hän (Elias) kävi ja lupasi että tämä oli saava pojan, jonka nimi oli oleva Johannes, ja hän oli täyttyvä Eliaan hengellä.

        Kukas siellä kävikään Sakariaan luona? Raamattu sanoo että Sakariaan luona kävi enkeli Gabriel.
        Johannes, Sakariaan poika syntyi ennen vedenpaisumusta Lemekin poikana Nooana.

        Gabriel=Pyhä Henki

        OL.8: 2 Niin, katso, minä puhun sinulle sinun mielessäsi ja sinun bsydämessäsi Pyhän Hengen kautta, joka tulee sinun yllesi ja joka asuu sinun sydämessäsi.
        3 Nyt, katso, tämä on ilmoituksen henki; katso, tämä on henki, jonka avulla Mooses johdatti Israelin lapset Punaisenmeren poikki kuivaa maata myöten.

        2 Moos. 13:21. Herra kulki päiväsaikaan pilvipatsaassa heidän edellään näyttäen heille tietä ja yöllä tulipatsaassa valaisten heidän tietään, niin että he saattoivat kulkea sekä päivällä että yöllä. 22. Pilvipatsas oli jatkuvasti kansan edellä päivällä ja tulipatsas yöllä.
        2 Moos. 14:19. Jumalan enkeli, joka oli kulkenut israelilaisten joukon edellä, siirtyi nyt kulkemaan heidän perässään, ja pilvipatsas siirtyi pois heidän edeltään ja asettui heidän taakseen, 20 niin että se tuli egyptiläisten ja Israelin joukkojen väliin. Pilven mukana tuli pimeys, mutta israelilaisille pilvi valaisi yön. Kumpikaan puoli ei voinut koko yönä lähestyä toistaan.


    • Ygrad

      Mormonismin totuudesta todistaa Joseph Smithin henkilöhistoria:

      1. Ammatti: taikavarpu aarteenetsijä
      2. Presidenttiehdokas
      3. Naimisissa noin 40 naisen kanssa joista osa oli alaikäisiä ja osa oli jo naimisissa
      4. Smith lainasi vapaamuuririen temppeliseremoniat mormonismiin
      5. Kuoli tulitaistelussa huijaamiaan ihmisiä vastaan
      6. Syytettynä useammasta rikoksesta, esim. ennen viimeistä tulitaistelua Smith oli vankilassa odottamassa maanpetturuus oikeudenkäyntiä

      Kaikki nämä ovat historiallisia tosiasioita joita edes kiihkouskovaisin mormoni ei pysty kieltämään.

      • Ollitaas

        1. Maanviljelijä ym. Profeetta, näkijä ja ilmoituksensaaja. Näki Jeesuksen ja apostoleja.
        2. Presidenttiehdokas.
        3. Eli laillisissa avioliitoissa kirkon sääntöjen mukaan moniavioisissa liitoissa Jumalan käskystä.
        4. On yhtäläisyyksiä vapaamuurarien seremonioihin, jatka myös ovat muinaista perua. Mutta kuitenkin erilaiset ja eri tarkoitukseen. Vapaamuurarit olivat edistyksellisessä osassa Yhdysvaltain vallankumouksessa ja Ranskan vallankumouksessa. Joseph piti heitä veljinään. Nykyajan vapaamuurarit eivät ole aivan samanlaisia.
        5. Kuoli puolustaessaan itseään lynkkausjoukkoa vastaan joka tunkeutui vakilaan murhaamaan hänet. Ei saanut esivallalta riittävää suojelua. Kuoli uskonsa marttuurina. Tapahtuma on dokumentoitu tarkkaan. Ja se on pyhänä kirjoituksenakin. On ikäänkuin liitetty Apostolien teot Raamatun kirjaan.
        5. Syytöksiä oli mitä oli, rehellisessä oikeudenkäynnissä olisi tuomittu syyttömäksi.

        Kun näin on, niin eikö tuo yskardin lista ole puolitotuuksilla harhauttamista, panettelua, vääristelyä ja väärän todistuksen antamista? Eikä pysty näin todistamaan kirkostamme eikö se olisi juuri sit mitä väittääkin: Jeesuksen Kristuksen kirkko.


      • Ollitaas kirjoitti:

        1. Maanviljelijä ym. Profeetta, näkijä ja ilmoituksensaaja. Näki Jeesuksen ja apostoleja.
        2. Presidenttiehdokas.
        3. Eli laillisissa avioliitoissa kirkon sääntöjen mukaan moniavioisissa liitoissa Jumalan käskystä.
        4. On yhtäläisyyksiä vapaamuurarien seremonioihin, jatka myös ovat muinaista perua. Mutta kuitenkin erilaiset ja eri tarkoitukseen. Vapaamuurarit olivat edistyksellisessä osassa Yhdysvaltain vallankumouksessa ja Ranskan vallankumouksessa. Joseph piti heitä veljinään. Nykyajan vapaamuurarit eivät ole aivan samanlaisia.
        5. Kuoli puolustaessaan itseään lynkkausjoukkoa vastaan joka tunkeutui vakilaan murhaamaan hänet. Ei saanut esivallalta riittävää suojelua. Kuoli uskonsa marttuurina. Tapahtuma on dokumentoitu tarkkaan. Ja se on pyhänä kirjoituksenakin. On ikäänkuin liitetty Apostolien teot Raamatun kirjaan.
        5. Syytöksiä oli mitä oli, rehellisessä oikeudenkäynnissä olisi tuomittu syyttömäksi.

        Kun näin on, niin eikö tuo yskardin lista ole puolitotuuksilla harhauttamista, panettelua, vääristelyä ja väärän todistuksen antamista? Eikä pysty näin todistamaan kirkostamme eikö se olisi juuri sit mitä väittääkin: Jeesuksen Kristuksen kirkko.

        Olet Olli surkuhupaisa! Smith eli LAITTOMISSA "avioliitoissa". Ei kukaan voi keksiä itse omia lakeja ja toimia niiden mukaan väittäen tottelevansa lakeja!

        Oikeat marttyyrit eivät kuole ase kädessä!


      • Ollitaas kirjoitti:

        1. Maanviljelijä ym. Profeetta, näkijä ja ilmoituksensaaja. Näki Jeesuksen ja apostoleja.
        2. Presidenttiehdokas.
        3. Eli laillisissa avioliitoissa kirkon sääntöjen mukaan moniavioisissa liitoissa Jumalan käskystä.
        4. On yhtäläisyyksiä vapaamuurarien seremonioihin, jatka myös ovat muinaista perua. Mutta kuitenkin erilaiset ja eri tarkoitukseen. Vapaamuurarit olivat edistyksellisessä osassa Yhdysvaltain vallankumouksessa ja Ranskan vallankumouksessa. Joseph piti heitä veljinään. Nykyajan vapaamuurarit eivät ole aivan samanlaisia.
        5. Kuoli puolustaessaan itseään lynkkausjoukkoa vastaan joka tunkeutui vakilaan murhaamaan hänet. Ei saanut esivallalta riittävää suojelua. Kuoli uskonsa marttuurina. Tapahtuma on dokumentoitu tarkkaan. Ja se on pyhänä kirjoituksenakin. On ikäänkuin liitetty Apostolien teot Raamatun kirjaan.
        5. Syytöksiä oli mitä oli, rehellisessä oikeudenkäynnissä olisi tuomittu syyttömäksi.

        Kun näin on, niin eikö tuo yskardin lista ole puolitotuuksilla harhauttamista, panettelua, vääristelyä ja väärän todistuksen antamista? Eikä pysty näin todistamaan kirkostamme eikö se olisi juuri sit mitä väittääkin: Jeesuksen Kristuksen kirkko.

        Sinun logiikallasi David Koresh ja Jim Jones olivat marttyyrejä.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Olet Olli surkuhupaisa! Smith eli LAITTOMISSA "avioliitoissa". Ei kukaan voi keksiä itse omia lakeja ja toimia niiden mukaan väittäen tottelevansa lakeja!

        Oikeat marttyyrit eivät kuole ase kädessä!

        Eihän kukaan väitäkään muuta kuin että noudatettiin korkeampaa lakia, Jumalan käskyjä. Sinun pitäisi todistaa ettei Jumala asiassa johtanut ja käskenyt.

        Tilanteeseen katsoen, tilanteen mukaan Joseph toimi ihan oikein ja kuoli miehekkäästi ja sankarillisesti itsepuolustuksessa ja toveriensa puolustuksessa, eikä kenelläkään ole hänen martuuriuttaan oikeutta millään tavalla häpäistä. Se on ala- arvoista ja törkeää. Häpeällistä. Hänen muistoaan pitää kunnioittaa. Häpeällistä noin asettua lynkkaajien puolelle. Minä ainakin olisin toiminut samoin. Ne ovat ihan eri tilanteet, joissa toinen poski käännetään. Joseph teki sitä, mitä esivallan olisi pitänyt tehdä. Esivallan pistooli ikäänkuin oli kyseessä hänen tulituksessaan.


      • Olli.S kirjoitti:

        Eihän kukaan väitäkään muuta kuin että noudatettiin korkeampaa lakia, Jumalan käskyjä. Sinun pitäisi todistaa ettei Jumala asiassa johtanut ja käskenyt.

        Tilanteeseen katsoen, tilanteen mukaan Joseph toimi ihan oikein ja kuoli miehekkäästi ja sankarillisesti itsepuolustuksessa ja toveriensa puolustuksessa, eikä kenelläkään ole hänen martuuriuttaan oikeutta millään tavalla häpäistä. Se on ala- arvoista ja törkeää. Häpeällistä. Hänen muistoaan pitää kunnioittaa. Häpeällistä noin asettua lynkkaajien puolelle. Minä ainakin olisin toiminut samoin. Ne ovat ihan eri tilanteet, joissa toinen poski käännetään. Joseph teki sitä, mitä esivallan olisi pitänyt tehdä. Esivallan pistooli ikäänkuin oli kyseessä hänen tulituksessaan.

        Noudatettin itsekeksittyä lakia. joka todella törkeästi ja härksisti valehdeltiin Jumalalta tulleeksi! Vain täydellinen idootti ei huomaa, että mistä tuossa oli kysymys. SIlkasta itsekkyydestä, joka sai Josephin pettämään vaimoaan Fanny Algerin kanssa öisessä heinäladossa. Emma sattui näkemään touhun ja Joseph pohti ystäviensä, mm. veljensä Hyrumin kanssa, että miten tilanteesta selvitään. Joku keksi ehdottaa irstailua Jumalan määräykSEKSI. Joseph otti onkeensa ja tehtaili moninainti-ilmoituksen.

        Sinun mielestäsi David Koresh oli miehekäs marttyyri. Asia selvä.

        En ole missään nimessä asettunut lynkkaajien puolelle. olisi ollut todella hienoa, jos Joseph ei olisi kuollut, vaan olisi joutunut vastaamaan teoistaan, mm. moninaiskentelustaan, josta hän valehteli loppuun asti, että sitä ei harjoiteta hänen kirkossaan. Mormoismin historia olisi voinut olla toinen, jos Joseph ei olisi joutunut "marttyyriksi". Olisiko mormonismi kuollut kokonaan Josephin jouduttua tiilenpäitä lukemaan? Mahdollisesti ei. Onhan Smithin seuraajalla Warren Jeffsillä vankka kannattajakunta, vaikka mies istuu vankilassa samanlaisista tekosista kuin mitä Joseph teki aikoinaan eli mm. pikkutyttöjen naiskenteluista.


      • Hänjokanäkeekaiken

        David Koresh ja Jim Jones elivät 385 jKr ollen tuolloin kaksi niistä seitsemästä sotapäälliköstä 130000:n joukkoineen jotka eksyttivät tuolloin muut nefiläiset (490000) sotaan laamanilaisia (n. 2 miljoonaa) vastaan.


    • ihanmuutevaan

      "Ilmoitus jatkuu, ja se on tässä kirkossa."

      Kuka ilmoittaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe