Suomessa Jehovan todistajat tutkivat arkipäivän kokouksessa tällä viikolla aihetta Repivä puhe.
Noudattaako Jehovan todistajat järjestönä näitä periaatteita, joita seurakunnan raamatuntutkistelussa opetettiin? Se selviää ottamalla esimerkkejä Vartiotorniseuran kirjallisuudesta ja konventtipuheista.
Suora lainaus kokouksen ohjelmasta:
"Raamatussa tuomitaan erittäin voimakkain sanoin toisten jatkuva mustamaalaaminen, loukkaaminen tai halventaminen."
Noudattaako Jehovan todistajat järjestönä näitä periaatteita, joita seurakunnan raamatuntutkistelussa opetettiin? Se selviää ottamalla esimerkkejä Vartiotorniseuran kirjallisuudesta ja konventtipuheista.
Millä tavalla Jehovan todistajien järjestö on puhunut kristikunnan papistosta?
* w60 15/9 s. 432 kpl 20 Pysy valveilla ”uskollisen ja ymmärtäväisen palvelijan” kanssa *
Jääkööt ne, jotka kieltäytyvät kuuntelemasta sinun saarnaasi, sokeaan maailmaan seuraamaan sokeaa papistoa, jonka lamppu on sammunut. Sokeilla yölepakoillakin on suurempi havaitsemiskyky kuin hengellisesti unisella papistolla. Mutta seuratkaa te, jotka kuulutte ”suureen joukkoon”, tai jotka olette keitä tahansa muita, jotka haluavat valistua, valvovaa ”uskollista ja ymmärtäväistä palvelija” -luokkaa, joka pitää lamppunsa palavana päivät ja yöt.
Miten entisiä Jehovan todistajia herjataan julkaisesti. Se ja moni muu asia selviää täältä:
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s982.html
Noudattavatko Jehovan todistajat omia opetuksiaan?
96
1039
Vastaukset
- srv
Olitko itse kokouksessa? Silloin tietäisit, että kysymyksessä on juoruilu, perheessä tapahtuva halventava puhe ja toisista puhuminen ikävään sävyyn.
Näitä vahingollisia tapoja kehoitetaan karttamaan. Aloittajan tarkoitus oli ilmeisesti itse kääntää asia väärille urille ja itse syyllistyä halventavaan puheeseen, jota tällä sivustolla harrastetaan ahkerasti. Ja lainaus otettiin lähes 60v. takaa.- Roinettarenkysymys
"Ja lainaus otettiin lähes 60v. takaa. "
-Ja kirjapainajalta, joka sanoo itseään jehovakanavaksi.
Kun Raamattu on parituhatvuotta iältänsä.
Teillähän on lahkossa niitä, jotka ovat tuon kohdan alleviivanneet, mutta oletko tullut ajatelleeksi, montaako maailmanlopun vuosilukua he ovat odotelleet ?
Maailmanloppukin on sanana saanut uuden lahkosilauksen, alan slangilla järjestelmäasioiten päättäjäiset.
Mutta miksi muuten kiinnität huomiota tuohon vuosilukuun ?
Tarkoitan, eihän lahkossa ole vuosilukumagian oppia, että esim. juuri 60 v takaiset julkaisut olisivat erityisen pyhiä ?
Kerro ihmeessä. - Luitkoedes
Luitko sinä edes linkkiä? Siellä oli lainaus vuoden 2013 konventti puheesta. Ruotsissa nämä jehovahommat johtivat myös poliisi tutkintaan, oli melko vasta juttua, oli vähemmistöjä halventavaa puhetta.
- srv
Roinettarenkysymys kirjoitti:
"Ja lainaus otettiin lähes 60v. takaa. "
-Ja kirjapainajalta, joka sanoo itseään jehovakanavaksi.
Kun Raamattu on parituhatvuotta iältänsä.
Teillähän on lahkossa niitä, jotka ovat tuon kohdan alleviivanneet, mutta oletko tullut ajatelleeksi, montaako maailmanlopun vuosilukua he ovat odotelleet ?
Maailmanloppukin on sanana saanut uuden lahkosilauksen, alan slangilla järjestelmäasioiten päättäjäiset.
Mutta miksi muuten kiinnität huomiota tuohon vuosilukuun ?
Tarkoitan, eihän lahkossa ole vuosilukumagian oppia, että esim. juuri 60 v takaiset julkaisut olisivat erityisen pyhiä ?
Kerro ihmeessä.Kysynpä vielä, olitko itse kokouksessa, kun tiesit kertoa siitä?
Ja, keneltä itse lainaat, kun herjaat jatkuvasti todistajia?
Jeesuskin tuomitsi selvin sanoin ne, jotka väittivät palvelevansa Jumalaa, mutta toimivat vastoin hänen tahtoaan.
Samoin Paavali tuomitsi ulkokultaisuuden sanoessaan: " heillä on jumalallisen antaumuksen muoto, mutta osoittautuvat pettymykseksi sen voimaan nähden." Eikö näin ole, kun seuraa sitä, miten kristikunnassa suhtaudutaan Raamatun opetuksiin?
Mitä vähemmistöä halventavaa juttua itse harrastat? Onko se jotenkin sinun etuoikeutesi?
Onnistut aina kääntämään asian muualle, kun vastaat. <<Olitko itse kokouksessa? Silloin tietäisit, että kysymyksessä on juoruilu, perheessä tapahtuva halventava puhe ja toisista puhuminen ikävään sävyyn. >>
Kyllä minä tiedän tasan tarkkaan, mistä kokousohjelmassa on kyse. Sivulla, jonka linkkiä et uskaltanut avata, on linkki kokousaineistoon, jota viime viikolla käsiteltiin. Sehän löytyy teidän Työkirjasta:
https://www.jw.org/fi/julkaisut/kirjat/jumalan-rakkaus/puhe-joka-rakentaa/#p13-p19
Kun kommentoit jotain kirjoituksen piirrettä, sinun olisi ensin hyvä klikata se linkki auki, jossa asia selitetään. Hiukan rohkeutta se vaatii, myönnettäköön, mutta ettekös te edelleen laula sitä laulua "Meee oleeeemme rooohkeaaat Jeeeehovan tooodistajaaat...."
- meikämasa2.0
Juuri näin srv.
Nussi joka ainoa opillinen pilkku. Jos me ei nussita, niin sinä pyydät sitä, josta tuli kohtapian palaute, että mites se konventti 2013. Eli siis sama homma on ollu käynnissä 60 vuoden ajan. EI 60 vuotta SITTEN. mäki osaan vähän pilkun....panemista....paikoilleen.
Jehovat eivät puhu pelkästään papistosta halventavasti vaan myös entisistä jehovista ja maailmallisistakin. Ei hengailla niiren kans. Tulee kirjastohommia, jos ei lopeta.
Ennen muinoin jehovat pilkkasivat julkisesti pappeja ja muiden uskontojen edustajia piirtäen pilapiirroksia niistä. Ja kyllä naurettiin. Ja pappeja hitotti.
Ja nyt hitottaa jehnuja. Osat on vaihtuneet. Jehnut on naurunalaisia nykyään samalla retoriikalla, mitä ne itse käytti papeista aikoinaan. Ja asian tajuavia jehovia hitottaa. Ne jotka ei tajua, ei lotkauta korviaan.
No jos kerran itse sanot, että opetus koski vain yksilöitä, silloinhan JÄRJESTÖN ongelmien nostaminen tikun nokkaan on ookoo. Vai onko järjestönkin kritisointi väärin? Vastaa kummin tahdot.
Tällä palstalla puhutaan muutenkin laajemmasta kokonaisuudesta, nimeltä jehovantodistajuus.
Mutta kun jehnuilla on sunnuntaina se vartsikan luku, kysymysten luku, kappaleesta vastauksen luku, mikä muutenki luettiin jo kotona ittekseen, siis koko kpl, kysymys ja sen vastauspätkä, joka sama luettiin ääneen salilla, mitä jiitee ite luki mukana, kun lukija luki, ja myöhemmin kotona vielä kertaa oppimaansa lukemalla (mikä on harvinaista) kaiken päälle joku noheva pääsee mikin kanssa ääneen, kun tutkistelunjohtaja pyytää lukemaan.... Ja ku mä en oikeen oo lukuihmisiä. Kirjottaminen on hauskempaa. Saa ite hillota, eikä opetella ulkoa, mitä toiset on hillonneet.
Luitko veeteen kotonas muuten sekä ääneen, että ilman?
Ja vanttuusta lähti.
Halusin vaan sanoa, että jehvis ei oikeen pysty käsittään suurempaa kokonaisuutta, kuin mitä kappaleessa sillä kertaa on. Ei se meinaa muistaa viikontakaistakaan.
ÄsÄrVee. Kertooko tuo viittaamasi vt kaiken kaikesta?
Vai hierotaanko eka sun naamaan, mitä jiiteet opettaa aiheesta. Sit tulee päätelmien ja mielipiteiden vuoro siitä, mitä veeteeseuran kirjallisuudessa opetetaan.
En oikeen tiedä, kumpi jehovia ärsyttää enemmän. Opin analysointi, vai analyysin perusteella kerrottu mielipide...
Kummassakaan tapauksessa jehovantodistajilta ei lupaa kysytä, eikä tarvita.- srv
Tiedän ilman naamaan hieromistakin ja huomaan, millaista kielenkäyttöä ihmiset alkavat käyttää, kun tälle sivustolle siirrytään spämmäämään. Eipä uskoisi, että olisit koskaan istunutkaan kokouksissa, kun näin räikeästi uskallat pilkata korkeimman nimeä.
Ilmeisesti JT pilkkaaminen on luvallisempaa, kuin muiden uskontojen. Se on ilmeisesti korvannut kokouksissa istumisen. Ja huomaan, että opetus on mennyt ohi korvien. Miksi siellä on tullut istuttua yleensäkään? - Ihmettilijä
srv kirjoitti:
Tiedän ilman naamaan hieromistakin ja huomaan, millaista kielenkäyttöä ihmiset alkavat käyttää, kun tälle sivustolle siirrytään spämmäämään. Eipä uskoisi, että olisit koskaan istunutkaan kokouksissa, kun näin räikeästi uskallat pilkata korkeimman nimeä.
Ilmeisesti JT pilkkaaminen on luvallisempaa, kuin muiden uskontojen. Se on ilmeisesti korvannut kokouksissa istumisen. Ja huomaan, että opetus on mennyt ohi korvien. Miksi siellä on tullut istuttua yleensäkään?Mukava kun kirjoittelet, niin saadaan Jehovan todistajienkin näkemyksiä.
Olen ihmetellyt mihin te kaikki olette hävinneet. - Anonyymi
srv kirjoitti:
Ilmeisesti JT pilkkaaminen on luvallisempaa, kuin muiden uskontojen. Se on ilmeisesti korvannut kokouksissa istumisen. Ja huomaan, että opetus on mennyt ohi korvien. Miksi siellä on tullut istuttua yleensäkään?"Tiedän ilman naamaan hieromistakin "
Tiedät, tiedät Sehän on selvä. Et näemmä edes ymmäryänyt mistä oli kyse.
- Tutkittavaa
Miksi Jehovan todistajat eivät noudata tätä Raamatun ohjetta?
1.Pietarin kirje 3:15 Um
15 – – olkaa aina valmiit puolustautumaan jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta, mutta tehkää se lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta – –Tutkittavaa 10.9.2018 12:49
<>Miksi Jehovan todistajat eivät noudata tätä Raamatun ohjetta?><
Vt-seuran materiaali korvaa Raamatun ja kyseisen ohjeen Vt-versio on tällainen:
”Kun uskonkäsityksemme asetetaan kyseenalaisiksi, meidän tulee jäljitellä Jeesusta siten, että olemme ”aina valmiit puolustautumaan – – mutta teemme sen lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta” (1. Piet. 3:15).” (Vartiotorni 15. kesäkuuta 2008 sivu 15)- ajan_hukkaa
Käymme ympäri maailman käyttäen miljoonia tunteja noudattamalla Pietarin ohjetta. Miten itse toimitte? Täällä puskan takaa huutelu näyttää olevan helppoa. Valmiita ollaan ja kasvotusten se on mieluisempaa. Miksi vastailla muutamalle pääasiassa kolmelle täällä pyörivälle, joilla on sama agenda kirjoittelussaan. Ei mitään syytä vastailla.
ajan_hukkaa kirjoitti:
Käymme ympäri maailman käyttäen miljoonia tunteja noudattamalla Pietarin ohjetta. Miten itse toimitte? Täällä puskan takaa huutelu näyttää olevan helppoa. Valmiita ollaan ja kasvotusten se on mieluisempaa. Miksi vastailla muutamalle pääasiassa kolmelle täällä pyörivälle, joilla on sama agenda kirjoittelussaan. Ei mitään syytä vastailla.
ajan_hukkaa 10.9.2018 15:28
<>Käymme ympäri maailman käyttäen miljoonia tunteja noudattamalla Pietarin ohjetta.><
Ajankäytön hukkaa oikein suuressa mitassa. Raamatunjakeen Kol. 1:23 mukaan Paavali oli takuumiehenä sille, että homma oli hoidettu kaikessa maassa mikä taivaan alla oli. Mennyt aikamuoto siksi, että raamatunkirjoittajien maa ei ollut pallomainen, vaan litteä ja kiekkomainen.
<> Miten itse toimitte?><
Itse otan huomioon, että Jeesus petti seuraajansa, eikä myöhemmin voinut enää palata asettamillaan paluuehdoilla.
<>Täällä puskan takaa huutelu näyttää olevan helppoa. ><
Kirjoittaa rekisteröimätön nimimerkki.
<>Valmiita ollaan ja kasvotusten se on mieluisempaa. ><
No ei mieluisampaa ainakaan kaikille jehovantodistajille, kaikki puheilleni pyrkineet ovat kaikonneet alle aikayksikön, joille ole ilmaissut olevani entinen jehovantodistaja. Se jolle en ilmaissut valehteli elämänsä innolla asioista, ehkä se oli hänestä mieluisaa.
<> Ei mitään syytä vastailla. ><
Aivan kuinka vaan, vastaamattomuus kertoo omaa kieltään niille, joita asiat vielä askarruttavat. Oikein kuvaava esimerkki on Vartiotorniseuran mainitseminen valehtelijaksi tai oppien olevan valheellisia. Useampien vuosien välein joku jehovantodistajaksi miellettävä ja varomaton on erehtynyt kysymään esimerkin ja saanut sen. Mielellään osoitan kasvotustenkin ja Vt-.seuran omalla materiaalilla näitä valheita.- Mitenon
Hasta_luego kirjoitti:
<>Käymme ympäri maailman käyttäen miljoonia tunteja noudattamalla Pietarin ohjetta.><
Ajankäytön hukkaa oikein suuressa mitassa. Raamatunjakeen Kol. 1:23 mukaan Paavali oli takuumiehenä sille, että homma oli hoidettu kaikessa maassa mikä taivaan alla oli. Mennyt aikamuoto siksi, että raamatunkirjoittajien maa ei ollut pallomainen, vaan litteä ja kiekkomainen.
<> Miten itse toimitte?><
Itse otan huomioon, että Jeesus petti seuraajansa, eikä myöhemmin voinut enää palata asettamillaan paluuehdoilla.
<>Täällä puskan takaa huutelu näyttää olevan helppoa. ><
Kirjoittaa rekisteröimätön nimimerkki.
<>Valmiita ollaan ja kasvotusten se on mieluisempaa. ><
No ei mieluisampaa ainakaan kaikille jehovantodistajille, kaikki puheilleni pyrkineet ovat kaikonneet alle aikayksikön, joille ole ilmaissut olevani entinen jehovantodistaja. Se jolle en ilmaissut valehteli elämänsä innolla asioista, ehkä se oli hänestä mieluisaa.
<> Ei mitään syytä vastailla. ><
Aivan kuinka vaan, vastaamattomuus kertoo omaa kieltään niille, joita asiat vielä askarruttavat. Oikein kuvaava esimerkki on Vartiotorniseuran mainitseminen valehtelijaksi tai oppien olevan valheellisia. Useampien vuosien välein joku jehovantodistajaksi miellettävä ja varomaton on erehtynyt kysymään esimerkin ja saanut sen. Mielellään osoitan kasvotustenkin ja Vt-.seuran omalla materiaalilla näitä valheita.Vähän asian vierestä mutta kun sanoit olevasi entinen Jehovan todistaja niin mitä nyt uskot ihmiselle tapahtuvan kuoleman jälkeen.
Mitenon kirjoitti:
Vähän asian vierestä mutta kun sanoit olevasi entinen Jehovan todistaja niin mitä nyt uskot ihmiselle tapahtuvan kuoleman jälkeen.
Mitenon 10.9.2018 16:37
<>Vähän asian vierestä mutta kun sanoit olevasi entinen Jehovan todistaja niin mitä nyt uskot ihmiselle tapahtuvan kuoleman jälkeen. ><
Ainoa mitä tiedän on vainajan päätyminen luonnonkiertoon.- Valitettavasti
ajan_hukkaa kirjoitti:
"Valmiita ollaan ja kasvotusten se on mieluisempaa. "
Kokemukseni mukaan keskustelut jehvantodistajien kanssa jäävät useimmiten lyhyeen. Heille tulee kiire muualle aivan samalla tavalla kuin täälläkin. Vaikka täällä heidän on ehkä kasvottomana helpompi esittää keskustelua sanomatta mitään.
"Miksi vastailla muutamalle pääasiassa kolmelle täällä pyörivälle, joilla on sama agenda kirjoittelussaan. Ei mitään syytä vastailla."
Tuo on ontuva tekosyy. Henkilökohtaisesti voit puhua kerralla korkeintaan muutamalle, mutta tätä palstaa lukee usea muukin kuin kunkin kysymyksen esittäjä. Molemmissa tapauksissa reaktionne tiettyjen kysymysten edessä on vastaamattomuus. Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että näihin kysymyksiin ei ole vastausta, joka olisi rehellinen ja samalla Vartiotorni-järjestölle edullinen.
Melensäpahoittajien olisi erittäin terveellistä miettiä syytä siihen. miksi järjestöä koskevat asialliset kysymykset niin kovasti ärsyttävät. - meikämasa2.0
ajan_hukkaa kirjoitti:
No voinhan mä tulla keskusteleen valtakunnan salillekki, jos sitä meinaat. Tullessa mulla on kasa kysymyksiä, joihin toivon vastauksia.
Älä huoli. Kysymykseni ovat yksinkertaisia ymmärtää ja niihin on helppoa vastata, jos on tietoa ja selkärankaa sanoa, kuten asia on.
Jos havaitsen ohi aiheen vastailua, jota ei pyynnöstä huolimatta korjata, mitta tulee aika äkkiä täyteen ja mielipiden on sit sen mukainen.
Eli jiiteissä mua ehkä eniten hitottaa se, kun ne on niin ylimielisiä, ylihengellisiä ja toisten yläpuolella. Joten ei niille vänkääjille kannatakaan vastata yhtään mitään. Julistellaan sen sijaan jumalan tuomiota ja jumalan pilkkaa ja sen seurauksia sun muutä lätinää.
Jos jiitee ei pysty kontrolloimaan ja ohjaamaan keskustelua, se alkaa yökkäillä retorisesti ja liukenee tyypillisesti paikalta. Mut ei mitään kantaa itse asiaan.
Oman srkoon vanhimmat oli just tämmösiä samanlaisia, kuin sinä. - meikämasa2.0
Valitettavasti kirjoitti:
"Valmiita ollaan ja kasvotusten se on mieluisempaa. "
Kokemukseni mukaan keskustelut jehvantodistajien kanssa jäävät useimmiten lyhyeen. Heille tulee kiire muualle aivan samalla tavalla kuin täälläkin. Vaikka täällä heidän on ehkä kasvottomana helpompi esittää keskustelua sanomatta mitään.
"Miksi vastailla muutamalle pääasiassa kolmelle täällä pyörivälle, joilla on sama agenda kirjoittelussaan. Ei mitään syytä vastailla."
Tuo on ontuva tekosyy. Henkilökohtaisesti voit puhua kerralla korkeintaan muutamalle, mutta tätä palstaa lukee usea muukin kuin kunkin kysymyksen esittäjä. Molemmissa tapauksissa reaktionne tiettyjen kysymysten edessä on vastaamattomuus. Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että näihin kysymyksiin ei ole vastausta, joka olisi rehellinen ja samalla Vartiotorni-järjestölle edullinen.
Melensäpahoittajien olisi erittäin terveellistä miettiä syytä siihen. miksi järjestöä koskevat asialliset kysymykset niin kovasti ärsyttävät.Heh. mielensäpahoittajat.
Eli hallintoelin kusettaa rivi jiiteetä senkun kerkiää ja sama rivijiitee tuohtuu hallintoelimen PUOLESTA.
Mikä tässä mättää? Se mättää kun, rivjiitee sijaisloukkaantuja ei tiedä asioista, mistä hallintoelin ei kynäile.
Ja kun on tarpeeks hyvin kusetettu, ei haluakaan tietää.
End of story. Menköön hautaan sitten tässä luulossa, kun tuo ihmisen mielessä oleva defenssi on tosi voimakas.
Auttamisyritykset tahtoo muuttua kirouksiksi, kun niitä väkisin yrittää jollekin addiktoituneelle.
Koskee alkoholisteja ja uskoholisteja samalla tavalla. Alkoholismista kuiville pääsyn eka ehto on siiinä, että holisti itse myöntää täysin avoimesti, että mulla on alko ongelma. Ja alko on mua voimakkaampi.
Aivan samoin uskonnosta voi alkaa parantua hitaasti myöntämällä ongelmakohtia todeksi ensi ja toiseksi sen, että järjestö on mua voimakkaampi.
Mutta alkoholismista jää pysyvä vika. Kovan luokan alkoholistille ei käy ottaa yhtään. Sitten vie viina mennessään ja se on se viina, mikä ihmistä taluttaa. Holisti yrittää taluttaa itse viinaa, mutta ei pysty siihen ja tajuamattaan se taluttaakin tyhjenevää pulloa, jonka sisältö taluttaa pullon taluttajaa.
Mikä siinä sitten kiehtoo? Alkolla pelaaminen on kivaa, jos pitää siitä pössiksestä varsinkin nousuvaiheessa. Alkopitoisuus veressä kasvaa ja se tunne on kovin erilainen, kuin laskuvaiheessa. Siispä koitan olla jatkuvasti nousussa. putki.
Hämmästyttävän yhtenäinen rakennelma tämä jt uskonto. Nousuhumala pitäisi olla koko ajan. Eli lisää tehtäviä, enemmän kenttää, enemmän vastuuta, parempia rukouksia, lisää plavelusta, lisää vastuuta, nimitys avustavaksi, vanhimmaksi, kieppariksi, beteliläiseksi, ravuriksi, gilead kouluun ja ulkomaille saarnaamaan. Siis laajenna palvelustasi! Ole edistyvä! Pääset haastatteluihin konventteihin ja pääset enemmän esille! Isompien konventtien puhujien urasaavutuksia kerrotaan hänen ohjelmanosansa alussa. Hiveleekö egoa? Taitaa hivellä.
Mutta koitas olla jatkuvassa nousuhumalassa! Lopulta maksa leikkaa kiinni ja maa kutsuu. Tai koitappa lisätä palvelustasi loputtomasti, järjestön opetuksen mukaan. No maksa ei leikkaa kiinni, mutta vintillä joku koneisto leikkaa. Eikä välttämättä kutsu maa ihan vielä, ennen aikojaan, mutta saattaa muuten pörpähtää, masentua, tulla paniikkioireita tai lääkenarkkari esim. mieliala lääkkeisiin. Tai jos et tähän vielä lopullisesti pörpähdä, tulee himmaamisen vaihe.
Vähennät palvelustasi, lopetat vanhimman hommat, jätät aluekorttien hoidon tms. Eli jollain lailla vähennät uskis toimintaasi. Laskuhumala. Ei pyydetä konventtiin haastatteluihin. Selän takan puhutaan, että mikähän ongelma sillä on, kun lopetti ravurina. Tiedät sen aivan hyvin salilla vastaan tulevan kasvojen ilmeestä, mutta olet kuitenki hiljaa... Masennus, alakulo, morkkis, kun ei jaksanu hypätä riittävän korkeelle.
Tekee mieli nousuhumalan hyvää pössistä. Mutta vaikka saavuttaisi uudestaan kaikki tittelit, mitä ennen oli ja vaikka yhden vielä päälle boonuksena…. Huoh… Ei tunnu samalta, kun eka kerralla. Siispä otan suuremman määrän huumetta, nimeltä jehovantodistaminen. Meenpäs gileadiin, sittenhän olenki jotain!!!! Ja niin hetken aikaa oletkin, kunnes taas...
Et vaan kerta kaikkiaan jaksa olla teennäisesti uskishumalassa enää. (Muuten kiepparien vaimot tuntui olevan tässä tilanteessa. Voi sitä tekohymyn ja naurun määrää)
Muistakaa nyt kummiski kiepparien vaimot ja muutkin teennäisesti ystävälliset, että saleilla on ihmisiä, jotka näkee sen kulissin läpi. Ei ne kaipaa sitä kulissia, mitä esität, vaan aitoa ihmistä sen takana. Joo kyllä, kaikkine vikoinesi ja puutteinesi, mutta ole aito. Pistä se kulissi hetkeksi pois, niinku kotona yksin ollessasi lemmikkikissasi kanssa. Et sä kotona esitä. Salilla toden näköisesti esität jotain, mitä et ole.
Eikä muuten munkaan tarvii katsoa, kuin yhteen seurakuntaan, niin löytyy kaikki nämä oireet ja tilanteet. Siis aivan kaikki, itsarista lähtien. Jokaiselle on vähintään yksi nimi.
Sitten kun katson muita, joilla dominoiva uskonto ei elämää kosketa, ne on mieleltään paljo terveempiä. Koulukaverit, sukulaiset, kaikki, mitä tunnen henk koht. Mutta ei ainuttakaan jiiteetä, jolla ei jotain pientä ja suurempaa vaivaa olsi juurikin sielä ullakon suunnalla. Ja puhun siis omasta seurakunnasta nyt.
Ja millä eväillä? No kun ne itte kerto. niinku mulle. Mutta ei kokouksessa. Aina oltiin jossain tyyliin saunassa, pukuhuoneessa, autossa, järven rannalla jne. Usein luonnossa, mutta vain, jos ei ollu muita Jehovia näköpiirissä.
Jostain syystä monet kertoilivat aika henkilökohtaisiakin juttuja. Ja kun niitä tarpeeksi kuulee, niin siitä piirtyy kuva.
Onneksi näin sen ja huomasin olevani hitaasti alaspäin viettävässä kierteessä sekä fyysisesti, että henkisesti.
Kierre on pysähtynyt ja lähtenyt hienoiseen kestävään nousuun.
En kaipaa alkopössistä, mitä tuli nuorempana tehtyä.
Enkä varsinkaan mitään hihhulipihhuli julistelu uskistelupössistä. - Anonyymi
Meikämasa pidät itseäsi rippipapin ja äititeresan risteytymänä jolle kaikki todistajat keventävät pahaa oloaan metsän pimeydessä. Ikävää jos harhainen mielesi antaa ymmärtää että olisit jonkinasteinen sankari seurakunnan sisällä. Nyt sitten kirjoittelet täällä pois pahaa oloasi ja teeskentelet tekohymyä väittäen muiden olevan onnettomia. Kirjoittelusi perusteella olet yksinäinen, elämänvalintoihisi pettynyt omatekoinen supersankari jonka suurin haave on saada toiset samalla asenteella varustetut yksilöt ihailemaan keksittyjä tarinoita.
Toisaalta tämän kirjoituksesi jälkeen taitaa olla selvää, mikä on ongelmiesi pääsyy. Kierteesi on - kuten itse totesit - ollut aikoinaan alaspäin ja samasta ongelmasta kärsineet seurakunnan riippakivet ovat kirjoituksissasi mainittuja "tietolähteitä". Nyt sitten porukassa kirjoittelette näitä huuruisia vuodatuksia, joiden taustana on vuosien takainen toivoton sinnittely joukossa, jonka vakaumuksen tasoa ja yhteishengen laatua on yrittänyt aikansa seurata kemiallisen ja asenneongelmaisen sumun sisällä. Kunnes tuli päivä, jolloin tultiin sanomaan että "kuule Masa, koska sä et edes yritä, sä saat penaltia. Voit tulla takasin porukkaan kun saat asentees kohdalleen".
No nyt sitten itsesäälin, hämärien muistikuvien ja itseaiheutetun katkeruuden ja kostomentaliteetin voimalla kirjoittelet täällä ihmisistä oletettuja arvioita. Ihmisistä, joita et edes tunne vaan oletuksesi perustuu pelkästään siihen, mikä on ollut oma hengellisyyden tasosi joskus. Luulet että kaikki rypevät samalla levelillä.
Toivotaan että "hienoinen kestävä nousu" kohdallasi on muidenkin nähtävissä eikä pelkkä oma-arvio. Se että haluat loukata muiden vakaumusta, epäilet sinulle vieraiden ihmisten motiiveja ja väität jonkun ihmisryhmän ponnistelua tehdä oikein pelkäksi kulissiksi ei anna kuvaa siitä että kierteesi olisi nousussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meikämasa pidät itseäsi rippipapin ja äititeresan risteytymänä jolle kaikki todistajat keventävät pahaa oloaan metsän pimeydessä. Ikävää jos harhainen mielesi antaa ymmärtää että olisit jonkinasteinen sankari seurakunnan sisällä. Nyt sitten kirjoittelet täällä pois pahaa oloasi ja teeskentelet tekohymyä väittäen muiden olevan onnettomia. Kirjoittelusi perusteella olet yksinäinen, elämänvalintoihisi pettynyt omatekoinen supersankari jonka suurin haave on saada toiset samalla asenteella varustetut yksilöt ihailemaan keksittyjä tarinoita.
Toisaalta tämän kirjoituksesi jälkeen taitaa olla selvää, mikä on ongelmiesi pääsyy. Kierteesi on - kuten itse totesit - ollut aikoinaan alaspäin ja samasta ongelmasta kärsineet seurakunnan riippakivet ovat kirjoituksissasi mainittuja "tietolähteitä". Nyt sitten porukassa kirjoittelette näitä huuruisia vuodatuksia, joiden taustana on vuosien takainen toivoton sinnittely joukossa, jonka vakaumuksen tasoa ja yhteishengen laatua on yrittänyt aikansa seurata kemiallisen ja asenneongelmaisen sumun sisällä. Kunnes tuli päivä, jolloin tultiin sanomaan että "kuule Masa, koska sä et edes yritä, sä saat penaltia. Voit tulla takasin porukkaan kun saat asentees kohdalleen".
No nyt sitten itsesäälin, hämärien muistikuvien ja itseaiheutetun katkeruuden ja kostomentaliteetin voimalla kirjoittelet täällä ihmisistä oletettuja arvioita. Ihmisistä, joita et edes tunne vaan oletuksesi perustuu pelkästään siihen, mikä on ollut oma hengellisyyden tasosi joskus. Luulet että kaikki rypevät samalla levelillä.
Toivotaan että "hienoinen kestävä nousu" kohdallasi on muidenkin nähtävissä eikä pelkkä oma-arvio. Se että haluat loukata muiden vakaumusta, epäilet sinulle vieraiden ihmisten motiiveja ja väität jonkun ihmisryhmän ponnistelua tehdä oikein pelkäksi kulissiksi ei anna kuvaa siitä että kierteesi olisi nousussa.Katsos helvata.
Sähän ootki oikeen TOSI jehova.
Sovitaanko, että jatketaan sillee eri suuntiin?
Mulle on ihan ookoo, että meistä ei tuu elämänkumppaneita, vaikka syvän rakkautesi minuun tunnustit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivotaan että "hienoinen kestävä nousu" kohdallasi on muidenkin nähtävissä eikä pelkkä oma-arvio. Se että haluat loukata muiden vakaumusta, epäilet sinulle vieraiden ihmisten motiiveja ja väität jonkun ihmisryhmän ponnistelua tehdä oikein pelkäksi kulissiksi ei anna kuvaa siitä että kierteesi olisi nousussa.Niin tuota...
Katsoppas tuota ketjua "Kulissit kaatuvat"
Seuraa järjestön jättämiä hajujälkiä.
Mutta tuskin ymmärrät, millä polttoaineella kirjoittelen mitä kirjoittelen...
- HyväRoinetar
srv 10.9.2018 12:40
" Kysynpä vielä, olitko itse kokouksessa, kun tiesit kertoa siitä? "
-Emme ole henk.koht. asioista keskustelemassa.
"Ja, keneltä itse lainaat, kun herjaat jatkuvasti todistajia?"
Roinetar kirjoittaa vain lahkoa koskevaa, vartiotorniuskontoa. Jos se on herjaavaa, ei se ole Roinettaren vika, se on vartiotokrniuskonnon. Mutta et, srv, nähnyt mahdolliseksi esittää oikaisua. Roinettareen on siten uskottava. Sinulle sen tulee merkitä lahkon jättämistä. - Himmiskainen
"Käymme ympäri maailman käyttäen miljoonia tunteja noudattamalla Pietarin ohjetta"
Ja ajan hukkana pidät ?
"Miten itse toimitte?"
Täällä keskustelemme lahkosta, foorumin aihe nääs.
"Täällä puskan takaa huutelu näyttää olevan helppoa"
-Häpeätkä sinäkin lahkoasi niin ettet siitä puhu, ellet varmistu kuulijan tietämättömyydestä.
" Valmiita ollaan ja kasvotusten se on mieluisempaa"
-Tuohon millä viestisi aloititkin.
"Miksi vastailla"
-Mikä kysymys on niin vaikea ja vastenmielinen vastata ?
"muutamalle pääasiassa kolmelle"
-et voi kieltää ns yleisöä lukemasta vastauksia, viestejäsi. Tämäkö se vastaamattomuuden syy onkin
Turunen on kirjoittanut lahkosta kirjan, vartiotornirepliikein. Todistajat eivät ole osoittaneet yhtään virhettä kirjasta.
Löytyy kirjastosta.
Entiset todistajat vastaavat mielellään lahkokysymyksiin foorumilla Veljesseura.org- ajan_hukkaa
Yksi näistä ammatti spännääjistä. Turusesta ei välitetä, koska tiedämme hänen uskontonsa opetukset eivät ole sopusoinnussa Raamatun kanssa. Miksi pitäisimme sellaista uskomme ohjaajana?
Sinä sensijaan kirjoittelet Turusrepliikein.
Ilmeisesti itse olet ateisti, koska lainaat myös veljesseuran kirjoituksia. Ihmeellinen sekoitus.
Sensijaan ihmisille sanoman vieminen ei ole ajanhukkaa, koska sanoma on tärkeä ja Jeesus antoi tuon tehtävän seuraajilleen ja kysymys olikin, miksi et tee itse niin, vaan mollaat niitä, jotka tekevät sitä? Onnistut ovelasti aina kääntämään asian, en tiedä onko se tahallista vai kirjoitetun tekstin huono ymmärtäminen. Ikävä piirre kuitenkin ihmisessä. Kieroilua, joka ei sovi ainakaan kristitylle. Olet kuitenkin tehnyt siitä tunnusmerkin kirjoitteluusi. Siksi keskustelu kanssasi on turhaa. Tämä saa riittää, koska asiallinen keskustelu näyttää olevan mahdotonta. - uudetsäännöt
ajan_hukkaa kirjoitti:
Yksi näistä ammatti spännääjistä. Turusesta ei välitetä, koska tiedämme hänen uskontonsa opetukset eivät ole sopusoinnussa Raamatun kanssa. Miksi pitäisimme sellaista uskomme ohjaajana?
Ilmeisesti itse olet ateisti, koska lainaat myös veljesseuran kirjoituksia. Ihmeellinen sekoitus.
Sensijaan ihmisille sanoman vieminen ei ole ajanhukkaa, koska sanoma on tärkeä ja Jeesus antoi tuon tehtävän seuraajilleen ja kysymys olikin, miksi et tee itse niin, vaan mollaat niitä, jotka tekevät sitä? Onnistut ovelasti aina kääntämään asian, en tiedä onko se tahallista vai kirjoitetun tekstin huono ymmärtäminen. Ikävä piirre kuitenkin ihmisessä. Kieroilua, joka ei sovi ainakaan kristitylle. Olet kuitenkin tehnyt siitä tunnusmerkin kirjoitteluusi. Siksi keskustelu kanssasi on turhaa. Tämä saa riittää, koska asiallinen keskustelu näyttää olevan mahdotonta.Yksi näistä ammatti spännääjistä.
Moni on tottunut kirjoittamaan jokaisen viestin eri nimimerkillä. Uudet säännöt, jotka tulevat vähän myöhemmin voimaan edellyttävät rekisteröitymistä kaikilta. Saapa nähdä hiljeneekö tällä palstalla, se voi olla loppu monen kertakäyttönimimerkin kirjoittelulle. Kyllä se Turunen ihan asiaa kirjoittaa, ei kirjassa ole sanottavia virheitä. Lopussa olevan käännytysosuuden voi repäistä pois, se on humpuukia. - Taistele
ajan_hukkaa kirjoitti:
Sensijaan ihmisille sanoman vieminen ei ole ajanhukkaa, koska sanoma on tärkeä ja Jeesus antoi tuon tehtävän seuraajilleen ja kysymys olikin, miksi et tee itse niin, vaan mollaat niitä, jotka tekevät sitä? Onnistut ovelasti aina kääntämään asian, en tiedä onko se tahallista vai kirjoitetun tekstin huono ymmärtäminen. Ikävä piirre kuitenkin ihmisessä. Kieroilua, joka ei sovi ainakaan kristitylle. Olet kuitenkin tehnyt siitä tunnusmerkin kirjoitteluusi. Siksi keskustelu kanssasi on turhaa. Tämä saa riittää, koska asiallinen keskustelu näyttää olevan mahdotonta.Älä lopeta, kirjoita ne suohon jossa ovat jo kaulaansa myöten.
Anna palaa, vaikket poltakkaan. - raamatullisuudesta
ajan_hukkaa kirjoitti:
Sensijaan ihmisille sanoman vieminen ei ole ajanhukkaa, koska sanoma on tärkeä ja Jeesus antoi tuon tehtävän seuraajilleen ja kysymys olikin, miksi et tee itse niin, vaan mollaat niitä, jotka tekevät sitä? Onnistut ovelasti aina kääntämään asian, en tiedä onko se tahallista vai kirjoitetun tekstin huono ymmärtäminen. Ikävä piirre kuitenkin ihmisessä. Kieroilua, joka ei sovi ainakaan kristitylle. Olet kuitenkin tehnyt siitä tunnusmerkin kirjoitteluusi. Siksi keskustelu kanssasi on turhaa. Tämä saa riittää, koska asiallinen keskustelu näyttää olevan mahdotonta.tiedämme hänen uskontonsa opetukset eivät ole sopusoinnussa Raamatun kanssa.
Myöskin jehovantodistajuudesta tiedetään samanlaisia asioita. Esim verioppi sallittujen ainesosien kanssa läträämisineen on epäraamatullinen ja myöskin hyvin ristiriitainen ja epälooginen. 1914 opilla ei ole mitään raamatullista perustaa, se on järjestön "oma kolminaisuusoppi", karttamisoppi ja siihen liittyvät katumusharjoitukset ja monet muut eivät ole raamatullisia laisinkaan. Suo siellä, vetelä täällä. Se on tämä "raamatullisuus" niin vaikea asia, vaikka siitä paljon puhutaan.
Jehovat arvostelevat pappeja, mutta heillä on kuitenkin yliopistokoulutus ja uskoisin että myöskin tiedollisesti monipuolisemmat eväät keskustella hengellisistä asioista. raamatullisuudesta kirjoitti:
tiedämme hänen uskontonsa opetukset eivät ole sopusoinnussa Raamatun kanssa.
Myöskin jehovantodistajuudesta tiedetään samanlaisia asioita. Esim verioppi sallittujen ainesosien kanssa läträämisineen on epäraamatullinen ja myöskin hyvin ristiriitainen ja epälooginen. 1914 opilla ei ole mitään raamatullista perustaa, se on järjestön "oma kolminaisuusoppi", karttamisoppi ja siihen liittyvät katumusharjoitukset ja monet muut eivät ole raamatullisia laisinkaan. Suo siellä, vetelä täällä. Se on tämä "raamatullisuus" niin vaikea asia, vaikka siitä paljon puhutaan.
Jehovat arvostelevat pappeja, mutta heillä on kuitenkin yliopistokoulutus ja uskoisin että myöskin tiedollisesti monipuolisemmat eväät keskustella hengellisistä asioista.raamatullisuudesta 10.9.2018 17:29
<>tiedämme hänen uskontonsa opetukset eivät ole sopusoinnussa Raamatun kanssa. ><
Kuten ei muidenkaan.- mmmmm4
raamatullisuudesta kirjoitti:
tiedämme hänen uskontonsa opetukset eivät ole sopusoinnussa Raamatun kanssa.
Jehovat arvostelevat pappeja, mutta heillä on kuitenkin yliopistokoulutus ja uskoisin että myöskin tiedollisesti monipuolisemmat eväät keskustella hengellisistä asioista.Ajatteletko, että Jumalalla ei ole oikeutta päättää, mitä verelle saa tehdä. Kyllä se tulee aika selväksi Raamatussa. Kolmelle eri ihmisryhmälle tehtiin aika selväksi Jumalan näkemys. Nooa, esi-isämme 1 Moos. 9: 3,4,16. Liittokansalle 3. Moos. 17:14, kristityille Apt. 15: 28, 29; 21:25. Eipä tuossa paljon jää jossittelun varaa, mikä Jumalan näkemys asiasta on. Mutta en tiedä, mikä koulutetuilla papeilla on asiasta. Eivätpä he siitä koskaan puhu.
Raamatun tutkiminen ja sen ymmärtäminen on paljon arvokkaampaa kuin mikään maallinen koulutus. Kyllä pappien kanssa keskutelemisesta on paljon kokemuksia. Raamatun tuntemus ja sen arvostaminen on jäänyt paljolti taka-alalle perinteiden ja ihmisten miellyttämisen takia. Ja onpa pappejakin voitu auttaa näkemään Raamatun totuus.
Pappeja ei arvostella, vaan opetuksien epäraamatullisuus ja Raamatun periaatteiden hylkääminen ei voi jäädä huomaamatta. Esimerkkinä viime aikojen moraali ja avioliittoa koskeva opetus. En tiedä mitä tiedon monipuolisuutta tarkoitat. Ehkä kirkkohistoriaa, mutta historian kirjat kertovat niistäkin. Raamattu sen sijaan on hyvin tuttu sen ahkeran tutkimisen ansiosta ja sehän tässä on ratkaisevinta ja sen totteleminen. Myös sen syvällisten opetuksen ymmärtäminen ja velvollisuus opettaa sitä ihmisille, ilman sovittelua sen opeissa. - Näinhänseon
mmmmm4 kirjoitti:
Ajatteletko, että Jumalalla ei ole oikeutta päättää, mitä verelle saa tehdä. Kyllä se tulee aika selväksi Raamatussa. Kolmelle eri ihmisryhmälle tehtiin aika selväksi Jumalan näkemys. Nooa, esi-isämme 1 Moos. 9: 3,4,16. Liittokansalle 3. Moos. 17:14, kristityille Apt. 15: 28, 29; 21:25. Eipä tuossa paljon jää jossittelun varaa, mikä Jumalan näkemys asiasta on. Mutta en tiedä, mikä koulutetuilla papeilla on asiasta. Eivätpä he siitä koskaan puhu.
Raamatun tutkiminen ja sen ymmärtäminen on paljon arvokkaampaa kuin mikään maallinen koulutus. Kyllä pappien kanssa keskutelemisesta on paljon kokemuksia. Raamatun tuntemus ja sen arvostaminen on jäänyt paljolti taka-alalle perinteiden ja ihmisten miellyttämisen takia. Ja onpa pappejakin voitu auttaa näkemään Raamatun totuus.
Pappeja ei arvostella, vaan opetuksien epäraamatullisuus ja Raamatun periaatteiden hylkääminen ei voi jäädä huomaamatta. Esimerkkinä viime aikojen moraali ja avioliittoa koskeva opetus. En tiedä mitä tiedon monipuolisuutta tarkoitat. Ehkä kirkkohistoriaa, mutta historian kirjat kertovat niistäkin. Raamattu sen sijaan on hyvin tuttu sen ahkeran tutkimisen ansiosta ja sehän tässä on ratkaisevinta ja sen totteleminen. Myös sen syvällisten opetuksen ymmärtäminen ja velvollisuus opettaa sitä ihmisille, ilman sovittelua sen opeissa.AAMEN
- kouluttaudu_sinäkin
mmmmm4 kirjoitti:
Ajatteletko, että Jumalalla ei ole oikeutta päättää, mitä verelle saa tehdä. Kyllä se tulee aika selväksi Raamatussa. Kolmelle eri ihmisryhmälle tehtiin aika selväksi Jumalan näkemys. Nooa, esi-isämme 1 Moos. 9: 3,4,16. Liittokansalle 3. Moos. 17:14, kristityille Apt. 15: 28, 29; 21:25. Eipä tuossa paljon jää jossittelun varaa, mikä Jumalan näkemys asiasta on. Mutta en tiedä, mikä koulutetuilla papeilla on asiasta. Eivätpä he siitä koskaan puhu.
Pappeja ei arvostella, vaan opetuksien epäraamatullisuus ja Raamatun periaatteiden hylkääminen ei voi jäädä huomaamatta. Esimerkkinä viime aikojen moraali ja avioliittoa koskeva opetus. En tiedä mitä tiedon monipuolisuutta tarkoitat. Ehkä kirkkohistoriaa, mutta historian kirjat kertovat niistäkin. Raamattu sen sijaan on hyvin tuttu sen ahkeran tutkimisen ansiosta ja sehän tässä on ratkaisevinta ja sen totteleminen. Myös sen syvällisten opetuksen ymmärtäminen ja velvollisuus opettaa sitä ihmisille, ilman sovittelua sen opeissa."Mutta en tiedä, mikä koulutetuilla papeilla on asiasta. "
Koulutetut papit onneksi ymmärtävät nuo asiat historiallisessa yhteydessään, eli että kyse oli eläimen veren syömisestä ja eläimen lihan syömisestä verineen, eikä näillä asioilla ole mitään yhteyttä lääketieteelliseen hoitoon. Kenenkään ei pidä noiden raamatunkohtien takia kieltäytyä tarvitsemastaan hoidosta.
Sitä se koulutus teettää. Voisi tehdä hyvää Jehovan todistajillekin. - mahdotonperustella
mmmmm4 kirjoitti:
Pappeja ei arvostella, vaan opetuksien epäraamatullisuus ja Raamatun periaatteiden hylkääminen ei voi jäädä huomaamatta. Esimerkkinä viime aikojen moraali ja avioliittoa koskeva opetus. En tiedä mitä tiedon monipuolisuutta tarkoitat. Ehkä kirkkohistoriaa, mutta historian kirjat kertovat niistäkin. Raamattu sen sijaan on hyvin tuttu sen ahkeran tutkimisen ansiosta ja sehän tässä on ratkaisevinta ja sen totteleminen. Myös sen syvällisten opetuksen ymmärtäminen ja velvollisuus opettaa sitä ihmisille, ilman sovittelua sen opeissa.Jehovan todistajien verioppia ei pysty käytännössä edes noudattamaan. Jos verta ei saa käyttää, ja se tulee laskea maahan, niin myöskään mitään osia ei saisi ottaa. Oppia on rikottu jo tässä vaiheessa, koska nämä verivalmisteet saadaan luovuttamisen kautta, joka sekin on kielletty. Entäpä äidinmaidon ja elinsiirron mukana tulevat valkosolut, miksi ne eivät haittaa vaikka ovat kiellettyjä osia? Eikö plasma ole myöskin kielletty, vaikka koostuu vedestä ja niistä osista mitä jt saa ottaa?Tässä hommassa ei ole järkeä. Kyse on ihmisten epäonnistuneesta järkeilystä selvästikin, en usko että jumalalla on asian kansa tekemistä. Eiväthän näitä verioppeja noudata edes vanhaa testamenttia lukevat juutalaiset.
- naurattaisi_jos_ei
mahdotonperustella kirjoitti:
Jehovan todistajien verioppia ei pysty käytännössä edes noudattamaan. Jos verta ei saa käyttää, ja se tulee laskea maahan, niin myöskään mitään osia ei saisi ottaa. Oppia on rikottu jo tässä vaiheessa, koska nämä verivalmisteet saadaan luovuttamisen kautta, joka sekin on kielletty. Entäpä äidinmaidon ja elinsiirron mukana tulevat valkosolut, miksi ne eivät haittaa vaikka ovat kiellettyjä osia? Eikö plasma ole myöskin kielletty, vaikka koostuu vedestä ja niistä osista mitä jt saa ottaa?Tässä hommassa ei ole järkeä. Kyse on ihmisten epäonnistuneesta järkeilystä selvästikin, en usko että jumalalla on asian kansa tekemistä. Eiväthän näitä verioppeja noudata edes vanhaa testamenttia lukevat juutalaiset.
"Jos verta ei saa käyttää, ja se tulee laskea maahan, niin myöskään mitään osia ei saisi ottaa."
Niinhän se loogisesti menisi, mutta verioppi ei ole looginen.
"Eikö plasma ole myöskin kielletty, vaikka koostuu vedestä ja niistä osista mitä jt saa ottaa?"
Plasma todellakin koostuu vedestä ja "fraktioista", kumpikin erikseen sallittuja osia, mutta yhdessä kielletty. Ei järjen häivää.
"Eiväthän näitä verioppeja noudata edes vanhaa testamenttia lukevat juutalaiset. "
Vaikka ovat muuten hyvin tarkkoja. Jehovan todistajien järjestö lukee Raamattua, valikoivasti, mutta ei ymmärrä lukemaansa. - mmmmm4
mahdotonperustella kirjoitti:
Jehovan todistajien verioppia ei pysty käytännössä edes noudattamaan. Jos verta ei saa käyttää, ja se tulee laskea maahan, niin myöskään mitään osia ei saisi ottaa. Oppia on rikottu jo tässä vaiheessa, koska nämä verivalmisteet saadaan luovuttamisen kautta, joka sekin on kielletty. Entäpä äidinmaidon ja elinsiirron mukana tulevat valkosolut, miksi ne eivät haittaa vaikka ovat kiellettyjä osia? Eikö plasma ole myöskin kielletty, vaikka koostuu vedestä ja niistä osista mitä jt saa ottaa?Tässä hommassa ei ole järkeä. Kyse on ihmisten epäonnistuneesta järkeilystä selvästikin, en usko että jumalalla on asian kansa tekemistä. Eiväthän näitä verioppeja noudata edes vanhaa testamenttia lukevat juutalaiset.
Ajatteletko, että nuo Raamatun sanat ovat turhia? Mikä muu siellä on turhaa? Samassa yhteydessä mainitaan haureus. Ei kai sitäkään tarvitse noudattaa, vai? Enpä tiedä noudatetaanko sitäkään.
Kyllä tahallinen veren vastaanottaminen ja verimakkaran syöminen eroaa suuresti äidinmaidosta ja elinsiirrossa tulevista valkosoluista.
Kaikkea ei voi myöskään pois kokolihasta, mutta suuri ero karttamisessa on sen tahallinen vastaanottaminen ja nauttiminen. Se ei todellakaan ole karttamista.
Juutalaiset eivät ehkä muutenkaan noudata vanhan testamentin ohjeita, kun näkee sen jatkuvasti käyvän verisiä sotia ja luottavan aseisiin, eikä Jumalaan. Joten heistä ei ole malliksi uskollisuudesta Jumalalle. He ovat ihan samalla viivalla Jumalan edessä muiden kansojen kanssa. Valinta on henkilökohtainen jokaisessa kansassa, niin sinulla kuin minullakin. Tahallinen tottelemattomuus asiassa kuin asiassa, ei miellytä Jumalaa, jolle teemme tilin. - naurattaisi_jos_ei
mmmmm4 kirjoitti:
Ajatteletko, että nuo Raamatun sanat ovat turhia? Mikä muu siellä on turhaa? Samassa yhteydessä mainitaan haureus. Ei kai sitäkään tarvitse noudattaa, vai? Enpä tiedä noudatetaanko sitäkään.
Kyllä tahallinen veren vastaanottaminen ja verimakkaran syöminen eroaa suuresti äidinmaidosta ja elinsiirrossa tulevista valkosoluista.
Kaikkea ei voi myöskään pois kokolihasta, mutta suuri ero karttamisessa on sen tahallinen vastaanottaminen ja nauttiminen. Se ei todellakaan ole karttamista.
Juutalaiset eivät ehkä muutenkaan noudata vanhan testamentin ohjeita, kun näkee sen jatkuvasti käyvän verisiä sotia ja luottavan aseisiin, eikä Jumalaan. Joten heistä ei ole malliksi uskollisuudesta Jumalalle. He ovat ihan samalla viivalla Jumalan edessä muiden kansojen kanssa. Valinta on henkilökohtainen jokaisessa kansassa, niin sinulla kuin minullakin. Tahallinen tottelemattomuus asiassa kuin asiassa, ei miellytä Jumalaa, jolle teemme tilin."Ajatteletko, että nuo Raamatun sanat ovat turhia? Mikä muu siellä on turhaa? "
Ajattelitko vakavissasi väittää, että Jehovan todistajat noudattavat KAIKKEA Raamatussa (tai edes Uudessa testamentissa) käskettyä? Mieti tarkasti ;) - TykeMison
mmmmm4 kirjoitti:
Juutalaiset eivät ehkä muutenkaan noudata vanhan testamentin ohjeita, kun näkee sen jatkuvasti käyvän verisiä sotia ja luottavan aseisiin, eikä Jumalaan. Joten heistä ei ole malliksi uskollisuudesta Jumalalle. He ovat ihan samalla viivalla Jumalan edessä muiden kansojen kanssa. Valinta on henkilökohtainen jokaisessa kansassa, niin sinulla kuin minullakin. Tahallinen tottelemattomuus asiassa kuin asiassa, ei miellytä Jumalaa, jolle teemme tilin.Anna mennä, anna turpaan niille, oot selvässä johdossa.
- mmmmm4
naurattaisi_jos_ei kirjoitti:
"Jos verta ei saa käyttää, ja se tulee laskea maahan, niin myöskään mitään osia ei saisi ottaa."
Niinhän se loogisesti menisi, mutta verioppi ei ole looginen.
"Eikö plasma ole myöskin kielletty, vaikka koostuu vedestä ja niistä osista mitä jt saa ottaa?"
Plasma todellakin koostuu vedestä ja "fraktioista", kumpikin erikseen sallittuja osia, mutta yhdessä kielletty. Ei järjen häivää.
"Eiväthän näitä verioppeja noudata edes vanhaa testamenttia lukevat juutalaiset. "
Vaikka ovat muuten hyvin tarkkoja. Jehovan todistajien järjestö lukee Raamattua, valikoivasti, mutta ei ymmärrä lukemaansa.Miten Raamattua voi lukea valikoivasti? Kyllä sen kaikki opetukset ovat tarkoitettu noudattettavaksi. Vaikka kaikkea ei sanota selvästi, niiden takana on kuitenkin periaate, joka ohjaa käytöstämme. Totteleminen on tärkeintä. Enkä tiedä, mitä tarkoitat valikoimisella. Eikö se olennaista monille nykyajan uskonnoille. Raamatun opetukset hylätään yllättävän kevyesti. Raamattu on mittapuu tosi palvonnassa.
- mmmmm4
kouluttaudu_sinäkin kirjoitti:
"Mutta en tiedä, mikä koulutetuilla papeilla on asiasta. "
Koulutetut papit onneksi ymmärtävät nuo asiat historiallisessa yhteydessään, eli että kyse oli eläimen veren syömisestä ja eläimen lihan syömisestä verineen, eikä näillä asioilla ole mitään yhteyttä lääketieteelliseen hoitoon. Kenenkään ei pidä noiden raamatunkohtien takia kieltäytyä tarvitsemastaan hoidosta.
Sitä se koulutus teettää. Voisi tehdä hyvää Jehovan todistajillekin.Kouluttaminen on varmaan tarpeellista kaikille ja Jumalan luomistyöt ja hänen persoonansa ja tahtonsa tuntemus on varmaan loputonta. Enkä näe mitään eroa veren lääketieteellisen tai suun kautta nauttimisen välillä. Samaa ainetta ne ovat, ja siitä on Raamatussa aika selvä näkemys.
Onko mielestäsi jokin ero esim. huumausaineen käytössä, jos panet sen suoneen tai suun kautta nautittuna? Samaa ainettahan sekin on. Miten ajattelevan veren muuttuvan, jos se pannaan suoneen?
Veri on aina verta ja sitä Raamattu kehoittaa karttamaan. Se sisältää paljon enemmän kuin veren syömisen.
Siksi suosittelen itsensä kouluttamista Raamatun tuntemuksessa ja sen ottamista Jumalan tahdon ilmaisijana. - TykeMison
mmmmm4 kirjoitti:
Kouluttaminen on varmaan tarpeellista kaikille ja Jumalan luomistyöt ja hänen persoonansa ja tahtonsa tuntemus on varmaan loputonta. Enkä näe mitään eroa veren lääketieteellisen tai suun kautta nauttimisen välillä. Samaa ainetta ne ovat, ja siitä on Raamatussa aika selvä näkemys.
Onko mielestäsi jokin ero esim. huumausaineen käytössä, jos panet sen suoneen tai suun kautta nautittuna? Samaa ainettahan sekin on. Miten ajattelevan veren muuttuvan, jos se pannaan suoneen?
Veri on aina verta ja sitä Raamattu kehoittaa karttamaan. Se sisältää paljon enemmän kuin veren syömisen.
Siksi suosittelen itsensä kouluttamista Raamatun tuntemuksessa ja sen ottamista Jumalan tahdon ilmaisijana.Knockout ja se oli sillä selvä.
- naurattaisi_jos_ei
mmmmm4 kirjoitti:
Miten Raamattua voi lukea valikoivasti? Kyllä sen kaikki opetukset ovat tarkoitettu noudattettavaksi. Vaikka kaikkea ei sanota selvästi, niiden takana on kuitenkin periaate, joka ohjaa käytöstämme. Totteleminen on tärkeintä. Enkä tiedä, mitä tarkoitat valikoimisella. Eikö se olennaista monille nykyajan uskonnoille. Raamatun opetukset hylätään yllättävän kevyesti. Raamattu on mittapuu tosi palvonnassa.
"Miten Raamattua voi lukea valikoivasti?"
Vartiotorni-seuran kirjallisuudesta löydät yllin kyllin esimerkkejä, jos vähänkään tarkemmin katsot.
"Enkä tiedä, mitä tarkoitat valikoimisella."
Mutta minäkin voin toki antaa muutaman esimerkin.
Joh. 13:14 Jos nyt minä, teidän herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, tulee myös teidän pestä toistenne jalat.
- milloin viimeksi seurakunnassasi on näin tehty?
Mark. 6:13 He karkottivat monta pahaa henkeä sekä voitelivat öljyllä sairaita ja paransivat heidät.
- noudattavatko Jehovan todistajat tätä Jeesuksen opetuslasten esimerkkiä?
Luuk. 22:36 Silloin Jeesus sanoi: "Nyt on toisin. Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan.
- entä tätä Jeesuksen käskyä? Missä on sinun miekkasi? - naurattaisi_jos_ei
mmmmm4 kirjoitti:
Kouluttaminen on varmaan tarpeellista kaikille ja Jumalan luomistyöt ja hänen persoonansa ja tahtonsa tuntemus on varmaan loputonta. Enkä näe mitään eroa veren lääketieteellisen tai suun kautta nauttimisen välillä. Samaa ainetta ne ovat, ja siitä on Raamatussa aika selvä näkemys.
Siksi suosittelen itsensä kouluttamista Raamatun tuntemuksessa ja sen ottamista Jumalan tahdon ilmaisijana."Onko mielestäsi jokin ero esim. huumausaineen käytössä, jos panet sen suoneen tai suun kautta nautittuna? Samaa ainettahan sekin on. Miten ajattelevan veren muuttuvan, jos se pannaan suoneen?"
Veri ei kuitenkaan ole huumausaine, eikä myrkky. Veren valuttaminen teurastuksen yhteydessä oli RITUAALI, jota Raamatun aikaan noudatettiin syötäväksi käytettävien ELÄINTEN suhteen. Tosiasiassa kaikkea verta ei eläimen ruhosta millään saada pois.
"Veri on aina verta ja sitä Raamattu kehoittaa karttamaan. Se sisältää paljon enemmän kuin veren syömisen."
Toimiiko tämä huumausaine-analogiasi myös niin, että Jehovan todistaja saa ottaa huumausaineesta jonkin osan, "fraktion", ja pistää sen suoneen? mmmmm4 kirjoitti:
Miten Raamattua voi lukea valikoivasti? Kyllä sen kaikki opetukset ovat tarkoitettu noudattettavaksi. Vaikka kaikkea ei sanota selvästi, niiden takana on kuitenkin periaate, joka ohjaa käytöstämme. Totteleminen on tärkeintä. Enkä tiedä, mitä tarkoitat valikoimisella. Eikö se olennaista monille nykyajan uskonnoille. Raamatun opetukset hylätään yllättävän kevyesti. Raamattu on mittapuu tosi palvonnassa.
mmmmm4 10.9.2018 21:03
<>Miten Raamattua voi lukea valikoivasti?><
Esimerkiksi ryhtymällä jehovantodistajaksi, siitä se alkaa.
<>Kyllä sen kaikki opetukset ovat tarkoitettu noudattettavaksi.><
Ensimmäinen ongelma tulee jo Raamatun VT:n kanssa kun sieltä poimitaan ainoastaan osia. Jt-pedofiilejä suojellaan viranomaisilta, raiskattaessa kirkumattomuus on myöntymisen merkki ja sitä rataa.
<> Vaikka kaikkea ei sanota selvästi, niiden takana on kuitenkin periaate, joka ohjaa käytöstämme.><
Kautta aikain raamatuntutkijoiden ja jehovantodistajien takana olleet periaatteet on saneltu Russelin, Rutherfordin, F. Franzin ja hallintoelimen taholta. Raamattu on ollut pelkästään vastaanottavana osapuolena
kun Vt-seura on sorvaillut valheitaan.
<>Raamattu on mittapuu tosi palvonnassa. ><
Tässä muutama kysymys Raamatulla vastattavaksi ja lähtökohta on Vt-seuran merkittävin tukipilari uskottavuudelle jehovantodistajien keskuudessa. Siis vuoteen 1914 johtavalle 2520-vuoden jakson laskennalle tulisi olla peruste Raamatussa. Jotta tuohon lopputulokseen päästään, on Raamatulla osoitettava esimerkiksi:
-Että Jeesuksen maininnalla pakanain ajoista tarkoitettiin nimenomaan Nebukadnessarin hulluuden seitsemää aikaa.
-Että nämä seitsemän aikaa tarkoittaisivat kirjaimellista seitsemää vuotta.
-Että nämä vuodet eivät olisi tavallisia babylonialaisia kalenterivuosia, vaan ovat profeetallisia vuosia.
-Että nämä 2520 päivää soveltuisivat johonkin muuhunkin kuin Nebukadnessarin hulluuteen, eli niillä olisi suurempi täyttymys.
-Että tässä mahdollisessa suuremmassa täyttymyksessä laskettaisiin yksi vuosi päivää kohden.
-Että näin laskettu 2520 vuoden jakso olisi alkanut Nebukadnessarin autioitettua Jerusalemin.
Jos yksikin osakysymys jää mittapuuksi esittämälläsi Raamatulla vastaamatta, niin Raamatun tuki loppuu siinä vaiheessa ja vuosi 1914 on menetetty opinkappaleena.- eikannatauskoa
mmmmm4 kirjoitti:
Juutalaiset eivät ehkä muutenkaan noudata vanhan testamentin ohjeita, kun näkee sen jatkuvasti käyvän verisiä sotia ja luottavan aseisiin, eikä Jumalaan. Joten heistä ei ole malliksi uskollisuudesta Jumalalle. He ovat ihan samalla viivalla Jumalan edessä muiden kansojen kanssa. Valinta on henkilökohtainen jokaisessa kansassa, niin sinulla kuin minullakin. Tahallinen tottelemattomuus asiassa kuin asiassa, ei miellytä Jumalaa, jolle teemme tilin.Ajatteletko, että nuo Raamatun sanat ovat turhia?
Ajattelen että verioppi on selkeää raamatun ylitulkintaa ja liian heppoinen perusteiltaan jotta omaa henkeään kannattaisi riskeerata sen vuoksi. Jos siitä ei puhu muut kuin jokin amerikkalainen pikkulahko ja oppi on jo itsessäänkin sekava ja epälooginen, niin ei kannata uskoa. Olihan rokotukset ja elinsiirrotkin aiemmin kiellettyjä, näitä heppoisia mukaraamatullisia oppeja on ollut ennenkin. - Valitettavasti
eikannatauskoa kirjoitti:
Ajatteletko, että nuo Raamatun sanat ovat turhia?
Ajattelen että verioppi on selkeää raamatun ylitulkintaa ja liian heppoinen perusteiltaan jotta omaa henkeään kannattaisi riskeerata sen vuoksi. Jos siitä ei puhu muut kuin jokin amerikkalainen pikkulahko ja oppi on jo itsessäänkin sekava ja epälooginen, niin ei kannata uskoa. Olihan rokotukset ja elinsiirrotkin aiemmin kiellettyjä, näitä heppoisia mukaraamatullisia oppeja on ollut ennenkin.Ensimmäinen versio veriopista oli vain perusteetonta ylitulkintaa. Nykyinen versio opista on niin pähkähullu ja ristiriitainen, ettei voi kuin ihmetellä, miten kukaan voi pitää sitä minkään jumalallisen ohjauksen aikaansaannoksena. Kaiken lisäksi todistajat näyttävät ymmärtävän tämän itsekin. Onhan aivan tuha odottaa, että kukaan edes yrittäisi selittää saati itse ymmärtää tätä oppia. Tästä huolimatta nämä narutetut paasaavat sitä jumalansa tahtona, raamatun normina ja ties minä.
Todistettua: jehovantodistajuus tekee täysipäisestäkin ihmisestä aivottoman toistokoneen! - Veriopista
mmmmm4 kirjoitti:
Juutalaiset eivät ehkä muutenkaan noudata vanhan testamentin ohjeita, kun näkee sen jatkuvasti käyvän verisiä sotia ja luottavan aseisiin, eikä Jumalaan. Joten heistä ei ole malliksi uskollisuudesta Jumalalle. He ovat ihan samalla viivalla Jumalan edessä muiden kansojen kanssa. Valinta on henkilökohtainen jokaisessa kansassa, niin sinulla kuin minullakin. Tahallinen tottelemattomuus asiassa kuin asiassa, ei miellytä Jumalaa, jolle teemme tilin.Keskustelen nyt veriopista, joten mulle on samantekevää onko jokin muu turhaa. Siitä voi puhua myöhemmin tai aloittaa uuden keskustelun. Ei nykyisin kokoverta edes anneta. Millä perusteella valkosolu on jotenkin syntisempi tai vähemmän sallittava osa, kuin jokin muu osa? Miksi ne ei voi olla sallittuja,jos niitä kerran tulee muissakin yhteyksissä elimistöön?
- tutkailua
Aloittaja voisi myös miettiä, miten yleensä uskonnoissa noudatetaan Raamatun opetuksia. Ja mitä se merkitsee ihmiselle yleensä. Enpä usko, että se on kovin suuri ongelma juuri Jehovan todistajille. Hehän ovat hyvin aktiivisia sen kertomisesta ihmisille. Miten tärkeä kirja se on aloitteen tekijälle?
- naurattaisi_jos_ei
"Hehän ovat hyvin aktiivisia sen kertomisesta ihmisille."
Parempi ollakin, kun muuten pelkäävät, että Jehova tappaa Harmagedonissa. Jehovan todistajat on kyttäämisellä ja pelolla kasassa pidetty porukka. tutkailua 10.9.2018 21:33
<>Aloittaja voisi myös miettiä, miten yleensä uskonnoissa noudatetaan Raamatun opetuksia. Ja mitä se merkitsee ihmiselle yleensä.><
Jos aloittajalla on ketunhäntä kainalossa, niin hän ei havaitse, että koko raamattu-uskonnollisuus on ikivanha harha.
<> Enpä usko, että se on kovin suuri ongelma juuri Jehovan todistajille. Hehän ovat hyvin aktiivisia sen kertomisesta ihmisille. Miten tärkeä kirja se on aloitteen tekijälle?><
Miten tärkeä ikivanha paimentolaistaru voisi muutenkaan olla?- tutkailua
"Hehän ovat hyvin aktiivisia sen kertomisesta ihmisille."
Parempi ollakin, kun muuten pelkäävät, että Jehova tappaa Harmagedonissa. Jehovan todistajat on kyttäämisellä ja pelolla kasassa pidetty porukka.Ei, vaan Raamatun opetus saa ihmiset toimimaan. Ja saarnaamisen avulla voivat auttaa säilymään Harmagedonista. Jos ei olisi kertojaa, miten kukaan tietäisi asiasta.
Room. 10:14,15: "Mutta kuinka he tulevat huutamaan avukseen häntä, johon eivät uskoneet? Entä kuinka he tulevat uskomaan häneen, josta eivät ole kuulleet? Entä kuinka he tulevat kuulemaan, ellei joku saarnaa? Entä kuinka he tulevat saarnaamaan, ellei heitä ole lähetetty? Niinkuin on kirjoitettu: Kuinka miellyttävät ovat niiden jalat, jotka julistavat hyvää uutista hyvistä asioista."
Hyvää uutista Jumalan valtakunnasta julistetaan ympäri maailman, todellinen pelastussanoma siitä, että pahuus tullaan poistamaan. - eikuitenkaanpoisteta
tutkailua kirjoitti:
Ei, vaan Raamatun opetus saa ihmiset toimimaan. Ja saarnaamisen avulla voivat auttaa säilymään Harmagedonista. Jos ei olisi kertojaa, miten kukaan tietäisi asiasta.
Room. 10:14,15: "Mutta kuinka he tulevat huutamaan avukseen häntä, johon eivät uskoneet? Entä kuinka he tulevat uskomaan häneen, josta eivät ole kuulleet? Entä kuinka he tulevat kuulemaan, ellei joku saarnaa? Entä kuinka he tulevat saarnaamaan, ellei heitä ole lähetetty? Niinkuin on kirjoitettu: Kuinka miellyttävät ovat niiden jalat, jotka julistavat hyvää uutista hyvistä asioista."
Hyvää uutista Jumalan valtakunnasta julistetaan ympäri maailman, todellinen pelastussanoma siitä, että pahuus tullaan poistamaan.todellinen pelastussanoma siitä, että pahuus tullaan poistamaan.
Ei sitä tulla poistamaan. Jos tultaisiin, niin olisihan meillä jo jonkinlaisia todisteita raamatun luotettavuudesta ja jumalan olemassaolosta, valitettavasti tosiasiat eivät viittaa tälläiseen. Nyt on vain tälläisiä satuja johon jotkut haluavat uskoa ja taustalla ei ole mitään faktaa. Eihän sille voi mitään, mutta näin on. En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta en näe syytä uskoa. tutkailua kirjoitti:
Ei, vaan Raamatun opetus saa ihmiset toimimaan. Ja saarnaamisen avulla voivat auttaa säilymään Harmagedonista. Jos ei olisi kertojaa, miten kukaan tietäisi asiasta.
Hyvää uutista Jumalan valtakunnasta julistetaan ympäri maailman, todellinen pelastussanoma siitä, että pahuus tullaan poistamaan.tutkailua 10.9.2018 23:23
<>Ei, vaan Raamatun opetus saa ihmiset toimimaan. Ja saarnaamisen avulla voivat auttaa säilymään Harmagedonista. Jos ei olisi kertojaa, miten kukaan tietäisi asiasta.><
Noin 2000 vuotta myöhemmin ei kannata puristella, jeesuspaskat ovat housuissa.
<>Room. 10:14,15:....><
Pave oli takuumiehenä, että hyvä uutinen oli saarnattu (kol. 1:23) Jeesuksen tuntemassa litteässä maassa. Samoin Pave odotti tulevansa temmatuksi elävänä Jeesusta vastaan yläilmoihin (1. Tess. 4:15-18).
<>Hyvää uutista Jumalan valtakunnasta julistetaan ympäri maailman, todellinen pelastussanoma siitä, että pahuus tullaan poistamaan. ><
Raamatun UT:n kanssa sillä ei kyllä voi olla mitään vakavammin otettavaa yhteyttä.- naurattaisi_jos_ei
tutkailua kirjoitti:
Hyvää uutista Jumalan valtakunnasta julistetaan ympäri maailman, todellinen pelastussanoma siitä, että pahuus tullaan poistamaan."Entä kuinka he tulevat kuulemaan, ellei joku saarnaa?"
Niinpä. Tätä voi miettiä esim. Kiinassa ja arabimaissa. Ei tietenkään ole Jehovan todistajien vika, jos maalliset vallanpitäjät kieltävät heidän uskontonsa julistamisen (paitsi on se vähän heidänkin vikansa, perheiden hajottaminen ym), mutta eikö edes Jehova voi auttaa? Vai eikö hän olekaan teidän puolellanne, vaikka luulette?
"todellinen pelastussanoma siitä, että pahuus tullaan poistamaan"
Sisältyykö pelastussanomaan se, että myös Jehovan todistajien valehteleva hallintoelin ja kirjoitusosasto tullaan poistamaan? - tutkailua
eikuitenkaanpoisteta kirjoitti:
todellinen pelastussanoma siitä, että pahuus tullaan poistamaan.
Ei sitä tulla poistamaan. Jos tultaisiin, niin olisihan meillä jo jonkinlaisia todisteita raamatun luotettavuudesta ja jumalan olemassaolosta, valitettavasti tosiasiat eivät viittaa tälläiseen. Nyt on vain tälläisiä satuja johon jotkut haluavat uskoa ja taustalla ei ole mitään faktaa. Eihän sille voi mitään, mutta näin on. En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta en näe syytä uskoa.Faktoja on Luojan olemassaolosta on joka puolella. Room. 1: 19,20: "Koska se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeinen heidän keskuudessaan, sillä Jumala teki sen heille ilmeiseksi. Sillä hänen näkymättömät ominaisuutensa on nähtävissä maailman luomisesta lähtien, koska ne havaitaan siitä, mitä on tehty, hänen iankaikkinen voimansa, ja jumalallisuutensa, joten he eivät ole puolustettavissa."
Paljon järkevämpää on uskoa viisaaseen Luojaan, kuin älyttömään sattumaan. Paavali jatkaa tuota lukua aika rohkein sanamuodoin niistä, jotka eivät usko Luojaan. - totuudenetsijä
Ei sitä tulla poistamaan. Jos tultaisiin, niin olisihan meillä jo jonkinlaisia todisteita raamatun luotettavuudesta ja jumalan olemassaolosta, valitettavasti tosiasiat eivät viittaa tälläiseen. Nyt on vain tälläisiä satuja johon jotkut haluavat uskoa ja taustalla ei ole mitään faktaa. Eihän sille voi mitään, mutta näin on. En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta en näe syytä uskoa.>>Hyvää uutista Jumalan valtakunnasta julistetaan ympäri maailman, todellinen pelastussanoma siitä, että pahuus tullaan poistamaan.>>
Jos mulle on kertynny velkaa/takausvastuuta niin paljon etten kykene velkojani maksamaan niin eikö hyvä uutinen ole se et joku toinen maksaa valkani mun puolesta? Ei siinä kohtaa joku pahuuden poistaminen hetkauta kun "kaikki menee" ottamani velan takia.
Jeesus maksoi ihmisen velan, syntivelan ihmisen puolesta. Synti on velkaa joka erottaa ihmisen Jumalasta; hengellinen kuolema. Se joka hyväksyy Jeesuksen suorittaman velanmaksun puolestaan pelastuu, syntyy hengellisesti, tapahtuu uudestisyntyminen - tämä on mielestäni se todellinen pelastussanoma, Hyvä Uutinen. tutkailua kirjoitti:
Faktoja on Luojan olemassaolosta on joka puolella. Room. 1: 19,20: "Koska se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeinen heidän keskuudessaan, sillä Jumala teki sen heille ilmeiseksi. Sillä hänen näkymättömät ominaisuutensa on nähtävissä maailman luomisesta lähtien, koska ne havaitaan siitä, mitä on tehty, hänen iankaikkinen voimansa, ja jumalallisuutensa, joten he eivät ole puolustettavissa."
Paljon järkevämpää on uskoa viisaaseen Luojaan, kuin älyttömään sattumaan. Paavali jatkaa tuota lukua aika rohkein sanamuodoin niistä, jotka eivät usko Luojaan.tutkailua 11.9.2018 0:27
<>Faktoja on Luojan olemassaolosta on joka puolella. Room. 1: 19,20:...><
Noin köyhällä logiikalla sinun on myös hyväksyttävä Koraanin jumalan olemassaolo, Lentävästä Spaghettihirviöstä puhumattakaan.
<>Paljon järkevämpää on uskoa viisaaseen Luojaan...><
Viisaudestako se johtuikin, että paimentolaiset lainailivat naapureilta kiekkomaisen litteän maan maan luomisen ja laittoivat auringon kiertämään maata kiinteässä taivaanvahvuudessa? Hyvin moni pitää järkevämpänä näkemystä pallomaisesta maasta, jollaisen luomiseen Raamatun jumala ei kyennyt.
<>Paavali jatkaa...><
Jumalan sanaa takuumiehenä pitäen Paavali kirjoitti myös tällaista:
”Sillä tämän sanomme teille Jehovan sanan perusteella, että me elossa olevat, jotka säilymme Herran läsnäoloon, emme millään tavoin tule edeltämään niitä, jotka ovat nukahtaneet pois, sillä Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin. Jälkeenpäin meidät elossa olevat, jotka säilymme, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan ilmaan, ja näin me tulemme aina olemaan Herran kanssa. Lohduttakaa siis jatkuvasti toisianne näillä sanoilla.” (1. Tess. 4:15-18 UM)
Tuosta voi sitten arvuutella oliko se Jehovan vika, ettei Jeesus palannut tempomaan Paavalia ja kavereitaan yläilmoihin. Vaiko pikemminkin jumalaan, Jeesukseen ja Paavaliin liittynyt jullikka, jonka uskovaiset säännönmukaisesti pyrkivät ohittamaan.- KTuomari
Ei sitä tulla poistamaan. Jos tultaisiin, niin olisihan meillä jo jonkinlaisia todisteita raamatun luotettavuudesta ja jumalan olemassaolosta, valitettavasti tosiasiat eivät viittaa tälläiseen. Nyt on vain tälläisiä satuja johon jotkut haluavat uskoa ja taustalla ei ole mitään faktaa. Eihän sille voi mitään, mutta näin on. En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta en näe syytä uskoa.Miksi pitää aina mennä asioiden edelle. Emme ole vielä kokeneet "Tuhatvuotiskautta, emmekä Armagedonin taistelua", emme myöskään maapallon ennallistamista alkuperäiseen kuntoon ?
Kaikki aikanaan. Ensiksi on päästävä eroon kaikista tuhoisista sotivista valtioista, kaikesta
korruptiosta, joka on maailman laajuista. Olosuhteet eivät nyt ole siihen otolliset, koska siihen
tarvitaan korkeampia voimia. Me olemme kovin malttamattomia, lyhyen elämämme johdosta.
- tutkailua
Paavali antoi myös hienon neuvon Timoteukselle. 1. Tim. 4: 15,16: "Mieti näitä asioita, ole uppoutunut niihin, jotta edistymisesi olisi ilmeinen kaikille. Kiinnitä alituista huomiota itseesi ja opetukseesi. Pysy näissä asioissa, sillä näin tekemällä tulet pelastamaan sekä itsesi, että ne, jotka sinua kuulevat."
Tietenkin on kysymys omasta pelastumisesta, mutta myös niiden, jotka kuuntelevat.
Sefanja 2:2,3 " Ennenkuin säädös synnyttää, ennenkuin päivä on mennyt ohi niinkuin akanat, ennenkuin teidän päällenne tulee Jehovan suuttumuksen hehku, ennenkuin päällenne tulee Jehovan suuttumuksen päivä, etsikää Jehovaa kaikki maan sävyisät, jotka olette noudattaneet hänen oikeudellista päätöstään. Etsikää vanhurskautta, etsikää sävyisyyttä. Todennäköisesti teidät kätketään Jehovan suuttumuksen päivänä."
Hyvin vakavoittavaa tekstiä. Miksi nämä asiat pitäisi sivuuttavaa naurekelemalla, niinkuin eräs kirjoittaja kertoo pidäkselevänsä sitä. Nauraa voi tietenkin niin paljon kuin haluaa, jos siihen on aihetta.- naurattaisi_jos_ei
"Miksi nämä asiat pitäisi sivuuttavaa naurekelemalla, niinkuin eräs kirjoittaja kertoo pidäkselevänsä sitä. Nauraa voi tietenkin niin paljon kuin haluaa, jos siihen on aihetta. "
Teidän uskontonne naurattaisi, jos sen aiheuttamat haittavaikutukset eivät itkettäisi ja v-taisi. tutkailua 10.9.2018 23:49
<>Paavali antoi myös hienon neuvon Timoteukselle....><
Ja sitten:
<>Hyvin vakavoittavaa tekstiä. Miksi nämä asiat pitäisi sivuuttavaa naurekelemalla, niinkuin eräs kirjoittaja kertoo pidäkselevänsä sitä.><
No ihan jo siitä syystä että Raamatun mukaan Timnoteus eli lopun aikaa ja siitä on 2000 vuotta kun Jeesus petti Paavalin ja Timoteuksen sekä muut.
<> Nauraa voi tietenkin niin paljon kuin haluaa, jos siihen on aihetta.><
Uskonnollinen roolipeli antaa hupiin aihetta kaiken aikaa.- kukauskoo
Kuka uskoo johonkin Sefanjan satukirjaan. Alkuihmisten tarinoita. Niitä nyt riittää monissa muissakin kirjoissa.
- vap
Ei ketään pakoteta siihen uskomaan. Onko sinulla parempaa tarjottavana? Vastauksesi ei vaikuuta kovinkaan paljon.
- haitatonkovat
"Miksi nämä asiat pitäisi sivuuttavaa naurekelemalla, niinkuin eräs kirjoittaja kertoo pidäkselevänsä sitä. Nauraa voi tietenkin niin paljon kuin haluaa, jos siihen on aihetta. "
Teidän uskontonne naurattaisi, jos sen aiheuttamat haittavaikutukset eivät itkettäisi ja v-taisi.Uskonnon tarpeettomat haittavaikutukset ärsyttää eniten. Uskovat eivät myöskään ymmärrä että kaikki ei vain pysty uskomaan näihin juttuihin vaikka kuinka "tutkisivat" oppeja ja raamattua. Jos uskoa ei ole, niin sitä ei sitten ole. Ei auta edes uhkailut jehovan suuttumisella, kun sekään ei tunnu missään, en minä osaa pelätä tuollaista.
- parempaatottakai
vap kirjoitti:
Ei ketään pakoteta siihen uskomaan. Onko sinulla parempaa tarjottavana? Vastauksesi ei vaikuuta kovinkaan paljon.
Onko sinulla parempaa tarjottavana?
Tottakai on! Tarjoan sinulle tilalle todellisuutta. Jos uskonto kiinnostaa, niin älä tyydy uskomaan sokeasti vaan selvitä asioita kriittisistä näkökulmista käsin. vap kirjoitti:
vap 11.9.2018 0:33
<>Ei ketään pakoteta siihen uskomaan.><
Ei pakoteta ei, mutta julistellaan pian kohtaavaa ennenaikaista kuolemaa maailmanlopussa jos ei usko julistelua. Ja samalla jätetään huomiotta, että kritiikki on suunnattu tuon julistelun olemattomiin perusteluihin.
<> Onko sinulla parempaa tarjottavana?><
Miksi tarjolla tulisi olla parempia harhoja ja miten harhojen paremmuus mitataan? Miksi ihmisille yleensäkään tulisi tarjota harhoja, jos joku henkilö niitä kaipaa, niin löytää varmaan itse, sen verran sitä tarjontaa on. Ja jos ei löydä niin kysyy joltain kaveriltaan.
<> Vastauksesi ei vaikuuta kovinkaan paljon. ><
Vakuuttuneisuudesta vaan sen verran, että Vt-seuran perusteet opetuksilleen ovat yhtä köyhiä kuin kuin kilpailijoidenkin. Uskovaisilla ei ole pienintäkään loogista perustetta kysellä muiden perustelujen perään niin kauan kun omat jutut ovat vailla pewrusteita.- kirkuvatKielet
parempaatottakai kirjoitti:
Onko sinulla parempaa tarjottavana?
Tottakai on! Tarjoan sinulle tilalle todellisuutta. Jos uskonto kiinnostaa, niin älä tyydy uskomaan sokeasti vaan selvitä asioita kriittisistä näkökulmista käsin.Yhdyn tuohon täysin palkein. Jeesus kehoitti kuulijoita "riitelemään SOVUSSA oppikysymyksistä", koska niiden kautta avautuu totuuksia. Meillä kaikilla on erillaiset ajatukset ja uskomukset oikeasta ja väärästä. Ne pitää punnita varovasti, päästäkseen hyödyllisiin tuloksiin. Sokeat
hurmiotilat ovat tunnettuja eräille uskonnollisille porukoille, josta kuulija saa helposti käsityksen,
heidän jumalansa olevan "epäjärjestyksen jumala". - EtYhtikäsMittä
haitatonkovat kirjoitti:
Uskonnon tarpeettomat haittavaikutukset ärsyttää eniten. Uskovat eivät myöskään ymmärrä että kaikki ei vain pysty uskomaan näihin juttuihin vaikka kuinka "tutkisivat" oppeja ja raamattua. Jos uskoa ei ole, niin sitä ei sitten ole. Ei auta edes uhkailut jehovan suuttumisella, kun sekään ei tunnu missään, en minä osaa pelätä tuollaista.
Jeesuksen aikana, ja hänen puhuessaan yleisölle, joukossa oli paljon herjaajia jotka eivät ottaneet mitään Jeesuksen sanomaa vastaan, eikä se ole vieläkään muuttunut. On olemassa valtavasti ihmisiä joihin mikään vakuuttelu ei toimi, oli ihe mikä tahansa. Mitä voit heille tehdä ? Et yhtikäs mittä ,sanos Kemiöläine.
- KTuomari
Hasta_luego kirjoitti:
tutkailua 10.9.2018 23:49
<>Paavali antoi myös hienon neuvon Timoteukselle....><
Ja sitten:
<>Hyvin vakavoittavaa tekstiä. Miksi nämä asiat pitäisi sivuuttavaa naurekelemalla, niinkuin eräs kirjoittaja kertoo pidäkselevänsä sitä.><
No ihan jo siitä syystä että Raamatun mukaan Timnoteus eli lopun aikaa ja siitä on 2000 vuotta kun Jeesus petti Paavalin ja Timoteuksen sekä muut.
<> Nauraa voi tietenkin niin paljon kuin haluaa, jos siihen on aihetta.><
Uskonnollinen roolipeli antaa hupiin aihetta kaiken aikaa.Uskonnollinen roolipelikö ? Älykäs ihminen saattaa ajatella, aikansa mietittyään, mitä jos raamattu onkin oikeassa, mutta me vain emme jaksa odottaa tapahtumien kulkua, miten ne on ennustettu
raamatussa. Luojalla ei ole mikään kiire, koska hänelle "yksi päivä on kuin tuhat vuotta, ja tuhat vuotta kuin yksi päivä "? Arkeoloogit ovat todistaneet SODOMAN ja GOMORRAN täydelliset tuhot. Niiden kaupunkien kansat olivat niin kauhistuttavan korruptioituneet, että Jumala päätti ne thota "alkutekijöihinsä", kuin atomipommituksen jäljet. Sulanneet kivetkin todisteena. KTuomari kirjoitti:
Uskonnollinen roolipelikö ? Älykäs ihminen saattaa ajatella, aikansa mietittyään, mitä jos raamattu onkin oikeassa, mutta me vain emme jaksa odottaa tapahtumien kulkua, miten ne on ennustettu
raamatussa. Luojalla ei ole mikään kiire, koska hänelle "yksi päivä on kuin tuhat vuotta, ja tuhat vuotta kuin yksi päivä "? Arkeoloogit ovat todistaneet SODOMAN ja GOMORRAN täydelliset tuhot. Niiden kaupunkien kansat olivat niin kauhistuttavan korruptioituneet, että Jumala päätti ne thota "alkutekijöihinsä", kuin atomipommituksen jäljet. Sulanneet kivetkin todisteena.KTuomari 11.9.2018 17:35
<>Uskonnollinen roolipelikö ?><
Eloa tuhansia vuosia vanhoilla periaatteilla.
<> Älykäs ihminen saattaa ajatella, aikansa mietittyään, mitä jos raamattu onkin oikeassa, mutta me vain emme jaksa odottaa tapahtumien kulkua, miten ne on ennustettu raamatussa.<>
Vielä älykkäämpi saattaa otaa selvää ja havaita Raamatun paimentolaisten kansalliseepokseksi. Yksikään Raamatun edes hieman ennustukseksi katsottava ei ole toteutunut. Parhaimmullaan profeetta myöntää ennustaneensa pieleen ja antaa lohdutukseksi uuden ennustuksen, joka sekin menee pieleen.
<>Luojalla ei ole mikään kiire...><
Tuo on totta, kiireellisempää olisi osoittaa luojan olemassaolo ja sitten vasta pohtia luojan eri ominaisuuksia ja aikataulua.
<>Arkeoloogit ovat todistaneet SODOMAN ja GOMORRAN täydelliset tuhot. ><
Kerro hieman tarkemmin?- Voieivoiei
kirkuvatKielet kirjoitti:
Yhdyn tuohon täysin palkein. Jeesus kehoitti kuulijoita "riitelemään SOVUSSA oppikysymyksistä", koska niiden kautta avautuu totuuksia. Meillä kaikilla on erillaiset ajatukset ja uskomukset oikeasta ja väärästä. Ne pitää punnita varovasti, päästäkseen hyödyllisiin tuloksiin. Sokeat
hurmiotilat ovat tunnettuja eräille uskonnollisille porukoille, josta kuulija saa helposti käsityksen,
heidän jumalansa olevan "epäjärjestyksen jumala".Jeesus kehoitti kuulijoita "riitelemään SOVUSSA oppikysymyksistä",
Voi ei, minulla oli sellainen uskomus että alkuaikoina totuus olisi ollut selvempi ja puhtaampi. Harmi että riitely opeista on alkanut alusta asti ja Jeesuskin vielä kehoitti siihen. Tänä päivänä totuudesta ei ota kukaan selvää. Väitteitä on loputtomasti opeista ja Raamatun luotettavuudesta. Liikkeellä on kaiken maailman hurmahenkiset lahkot ja jehovat vuosilukujen ja paratiisiensa kanssa kaikkien muiden lisäksi.
- Eustadis
ajan_hukkaa 10.9.2018 16:46
" Turusesta ei välitetä"
-No kun et tiennyt, niin kyse ei ole Turusesta henkilönä, vaan hänen esiintuomastaan vartiotorniuskonnosta, kuten se ilmenee vartiotorneissa, ja joiden sitaateista Turusen kirja koostuu.
Jos toisaalta pidät kiinni vartiotorneista, niinälä sekoita Raamattua siihen, vaikka vartiotorniseura pyrkii Raamatun maineella ratsastamaan tyydyttääkseen jäätelönälkäänsä.
Sensijaan ihmisille sanoman vieminen ei ole ajanhukkaa, koska sanoma on tärkeä ja
"Jeesus antoi tuon tehtävän seuraajilleen ja kysymys olikin, miksi et tee itse niin, vaan mollaat niitä, jotka tekevät sitä?"
-En ole nähnyt mollaamista. vartiotorni ei ole Raamattu eikä Jeesuksen sanomaa. lehti kieltää jeesuksen, Jumalan, tehden enkeliksi, Mikaeliksi, toisessa vartiotornissa kuulemma epäjumalaksi.
Selkeä väärä profeetta on vartiotorni 5 Moos 18.20-22 mukaisesti, sillä esim. Herätkää nrto 23 v. 1968 julisti esittelevänsä ylitsepursuavat todisteensa maailmanlopusta vuodelle 1975.
muita maailmanlopun julistusvuosia on ollut esim. 1914, 1918, 1925 ja 1942.
Ilm 20:10 ilmoittaa että Jumala tämän rankaisee, ikuisuus tulimeressä.
-------------
vap 11.9.2018 0:33
"Ei ketään pakoteta siihen uskomaan" -Tarkoitat, ettei pystytä.
" Onko sinulla parempaa tarjottavana? "
-Jos Raamattu kiinnostaa ja uskot, tunnet kutsumusta, niin ensimmäiseksi voit hylätä kaiken selvän
Raamatun ja Jeesuksen sanojen vastaisuuden.- rahapelittää
Miten voit hyljätä jonkun asian jota on "paukuteltu päähäsi lapsuudestasi asti" ? Kirkoissa kastetaan pienokaiset "Kirkkoon kuuluviksi", he siis ovat kirkon jäseniä tietämättään, ja varttuessaan tietävät maksavansa Kirkollisveroa, kaiken muun kurjuuden lisäksi. Ei Jeesus sellaista kehoittanut tekemään. Jeesus potki juutalaiset rahanvaihtajat ulos synagoogasta, sanoen, "TE OLETTE TEHNEET RUKOUSHUONEESTA PELILUOLAN". Raha se vasta pelittääkin kirkoissa.
- kukaHallitseenyt
Juuri tuo Jeesuksen "samaistaminen enkeli Mikaeliksi" on puhdasta VALHETTA. Jeesus, JEHOVAN poikana on paljon ylempänä enkeleitä, jotka ovat PALVELIJOITA, kun taas
JEESUS on KUNINGAS, vaikka hänen hallituskautensa ei ole vielä edes alkanut. Nyt
maapalloa hallitsee saatana, siitä ei edes tule kinaa.
- Mitenon
Mielenkiintoista keskustelua, jos Jehovan todistajat ovat väärässä niin kuka sitten on oikeassa.
Mikä uskonto on lähimpänä Jeesuksen opetuksia.
Itse uskon Jumalaan joten ei ateistien vastauksia.Mitenon 11.9.2018 11:53
<>Mielenkiintoista keskustelua, jos Jehovan todistajat ovat väärässä niin kuka sitten on oikeassa.<>
Mistä päättelet, että olisi olemassa uskonto, joka olisi oikeassa?
<>Mikä uskonto on lähimpänä Jeesuksen opetuksia.><
Sellainen, joka myöntää ettei Jeesus palannut lupauksensa mukaisesti.- opi-lukemaan
Miksi vastaat ateistina. Toivomushan oli, ettei ateistit vastaa.
opi-lukemaan kirjoitti:
Miksi vastaat ateistina. Toivomushan oli, ettei ateistit vastaa.
opi-lukemaan 11.9.2018 15:25
<>Toivomushan oli...><
Toivoa saa, aina toivomus ei vaan toteudu.- KTuomari
Hasta_luego kirjoitti:
Mitenon 11.9.2018 11:53
<>Mielenkiintoista keskustelua, jos Jehovan todistajat ovat väärässä niin kuka sitten on oikeassa.<>
Sellainen, joka myöntää ettei Jeesus palannut lupauksensa mukaisesti.Eihän Jeesus esittänyt mitään tarkkaa aikamäärää, milloin hän "tulee", koska se ei ole hänen itsensä päättämä tapahtuma, vaan hänen ISÄNSÄ. "Sitä ei tiedä kukaan muu kuin hänen isänsä JEHOVA". Sekin on kirjoitettu raamatussa, lue se sieltä itse, jos sinulla on sellainen teos ?
- LUEseITSE
Hasta_luego kirjoitti:
Sellainen, joka myöntää ettei Jeesus palannut lupauksensa mukaisesti.Mielenkiintoinen kysymys ? Kuka taikka mikä järjestö sitten on oikeassa ? EI KUKAAN EIKÄ MIKÄÄN" Ei sitä voi selvemmin ilmaista. Jos meillä olisi tänä päivänäkin virkaan asetettuja
Apostoleja, jotka on asetettu saarnaamaan meille "taivaallisen hallituksen alaisena julistajina",
niin mitään vaikeuksia ei meille syntyisi. Tietenkin saatanan joukot heitä vastustaisivat, samoin
kuin Jeesuksen aikanakin, mutta se taas on toisen päivän kysymys? Sen asian päätökseen
vieminen on selvästi myöskin esitetty raamatussa. lue se sieltä. Eihän se ole minun harteillani, opastaa jokaista tuntemaan totuuksia. Jotakin on hyvä pitää salassa, muuten joutuu kaikesta syytteeseen. KTuomari kirjoitti:
Eihän Jeesus esittänyt mitään tarkkaa aikamäärää, milloin hän "tulee", koska se ei ole hänen itsensä päättämä tapahtuma, vaan hänen ISÄNSÄ. "Sitä ei tiedä kukaan muu kuin hänen isänsä JEHOVA". Sekin on kirjoitettu raamatussa, lue se sieltä itse, jos sinulla on sellainen teos ?
KTuomari 11.9.2018 16:49
<>Eihän Jeesus esittänyt mitään tarkkaa aikamäärää, milloin hän "tulee"...Raamatun Jeesus asetti takarajan ja silloin piti mm. ylipapin olla elossa, kuten muutamien Jeesuksen seuraajien.
<> "Sitä ei tiedä kukaan muu kuin hänen isänsä JEHOVA".><
Olet väärässä, Raamatun Jeesus sanoi, ettei kyseistä vuorokautta tai kellonaikaa tiedä kukaan muu kuin jumala. Jeesus asetti kuitenkin takarajan, jolloin yksittäinen vuorokausi jäi arvailun varaan. Sinun kannattaisi perehtyä paremmin aiheeseen, josta kirjoitat.LUEseITSE kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys ? Kuka taikka mikä järjestö sitten on oikeassa ? EI KUKAAN EIKÄ MIKÄÄN" Ei sitä voi selvemmin ilmaista. Jos meillä olisi tänä päivänäkin virkaan asetettuja
Apostoleja, jotka on asetettu saarnaamaan meille "taivaallisen hallituksen alaisena julistajina",
niin mitään vaikeuksia ei meille syntyisi. Tietenkin saatanan joukot heitä vastustaisivat, samoin
kuin Jeesuksen aikanakin, mutta se taas on toisen päivän kysymys? Sen asian päätökseen
vieminen on selvästi myöskin esitetty raamatussa. lue se sieltä. Eihän se ole minun harteillani, opastaa jokaista tuntemaan totuuksia. Jotakin on hyvä pitää salassa, muuten joutuu kaikesta syytteeseen.LUEseITSE 11.9.2018 16:58
<>Sen asian päätökseen vieminen on selvästi myöskin esitetty raamatussa. lue se sieltä. ><
On luettu useaan kertaan kymmenien vuosien aikana. Raamatun UT:n lupaamaa päätöstä ei tullut luvatusti, eikä voi enää tulla, koska ehdot eivät voi täyttyä.
- Talpatteri
"Mielenkiintoista keskustelua, jos Jehovan todistajat ovat väärässä niin kuka sitten on oikeassa.
Mikä uskonto on lähimpänä Jeesuksen opetuksia.
Itse uskon Jumalaan joten ei ateistien vastauksia."
Katso Raamatusta.
Vartiotorniuskonto käyttää väärennystä, UM -pamflettia.
Todistajien työ on värvääminen.
Siten, jos täällä esitetään vaikkapa raamatuntulkinnallista kirjoitusta, niin lahko on antanut ohjeita yksityiskohtaisesti elämää varten.
Esim. kotona pitää vaimon kiillottaa vessanpytty lahkon mainoskortiksi (ohjeen mukaan mies saa auttaa vaimoa tässä).
Ajatus on, että kun vieraat silkasta kohteliaisuudesta kehuvat kodin siisteyttä, niin siihen tulee vastata: Johtuu varmastikin siitä että meillä ollaan jehovantodistajia. Ja olemme myös erittäin onnellisia.- ala-a
Luuletko, että kirjoittamasi houkuttelee jotain ihmistä. Tuntuu jonkun juoruämmän kirjoittamalta. Eikä siinä ole mitään hengellisesti vahvistavaa.
- KTuomari
Jos olet kymmenessä asiassa oikeassa, mutta yhdessä aivan hakoteillä, ja väärässä, niin mitä se sanoo sinun järjestöstäsi. Tosikristillisessä yhteisössä ei pitäisi olla minkäänlaista valhetta, vai mitäs siitä tuumailet. Jeesus sekä Apostolit eivät koskaan opettaneet muuta kuin täyttä totuutta.
Vaikeutena on raamatun käännöksissä esiintyvät tahalliset virheet sekä kierot väärennykset. Niistä toisella kertaa.
- onaikoihineletty
Valaisevia esityksiä, ja kirjoituksia. Omat vanhempani menettivät vuosikymmenien ajat heidän järjestönsä ORJINA, kunnes isäni alkoi epäilemään heidän oppejaan. Seurauksena hänet erotettiin,
J-Todistajien järjestöstä, ja uhkaamalla sanottiin hänelle, voit kyllä tulla kokouksiin, mutta siellä et sitten "PULISE MITÄÄN". Äitiäni vastaan heillä ei ollut mitään syytteitä, mutta hän erosi itse
päätoimiston epäoikeuden mukaisuuden takia miestään kohtaan.Sen jälkeen vanhempani olivat
paljon onnellisempia tutkiessaan raamattua kaikessa sovussa, ammentaen tietoa, sekä oppiessaan
valttämään uskonnollisia järjestöjä, kuolemaansa asti. Nyt heidän tuhkansa on asetettu MAUNULAN
"KOIRIEN HAUTAUSMAALLE", koska Luterilainen pappi oli sanonut, heidän tuhkansa eivät ole arvollisia kirkkomaahan, koska he eivät olleet Ev.Lut kirkon jäseniä ? On aikoihin eletty ? - Mustikanmehu
ala-a 11.9.2018 15:20
"Luuletko, että kirjoittamasi houkuttelee jotain ihmistä. Tuntuu jonkun juoruämmän kirjoittamalta. Eikä siinä ole mitään hengellisesti vahvistavaa. "
Mihin sen pitäisi houkutella ? Hän olisi voinut mainita että lahkolaisilta on tällä foorumilla käyminen kielletty. (Täällä kävijät ovat erityisiä mainosvaltuutettuja).
Hengellisesti vahvistavaa on haettava muualta kuin lahkosta.
Esim. Veljesseuran arkistossa on aikakausilehden artikkeli entisestä todistajasta, joka vajosi tilaan, kuten hän itse kertoi, että aina kotiin tultuaan vain kävi sohvalle pitkälleen odottamaan maailmanloppua. Hän sai sitten apua, ja osaa nyt vain lahkokokemuksensa perusteella varoittaa.- uusi-päivä
Olipa hengellisesti vahvistavaa lahkokirjoittelua mustikkamehulta!
Hengellisestä unesta on herätelty ihmisiä yli sata vuotta ja Jesajan profetia toteutuu: " Ja on tapahtuva päivien lopulla, että Jehovan huoneen vuori tulee lujasti perustetuksi vuorten huipun yläpuolelle ja se kohotetaan kukkuloita korkeimmalle ja sinne kaikkien kansakuntien täytyy virrata . Ja monet kansat todellakin menevät ja sanovat: "Tulkaa, ja nouskaamme Jehovan vuorelle, Jaakobin Jumalan huoneeseen ja hän opettaa meille teitään, ja me tahdomme vaeltaa hänen polkujaan. Sillä Siionista lähtee laki ja Jerusalemista Jehovan sana. Ja hän on tuomitseva kansakuntien keskuudessa ja oikaiseva monien kansojen asiat. Ja heidän on taottava miekkansa auranvantaiksi ja keihäänsä vesureiksi. Kansakunta ei nosta miekkaa kansakuntaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotaa."
Jehovan hengellisen temppelin vuori kokoaa nyt ihmisiä palvomaan kuvaannolliselle vuorelle saamaan opetusta rauhassa, ilman aseita. Se on toteutunut viimeisten kymmenien vuosien ajan muutamasta n. 8,5 miljoonaiseksi joukoksi, jotka aktiivisesti vievät hyvää uutista ympäri maapallon. Se on seurausta ahkerasta Jumalan sanan tutkimisesta ja Jumalan antamasta tuesta. Ennustihan Jeesuskin Matt. 24:14:ssa, että se TULLAAN saarnaamaan. Hän tiesi, että lopun aikana tulisi olemaan uskollisia ihmisiä, jotka noudattaisivat tuota kehoitusta. - Oittaritar
Mutta 5 Moos 18:20-22 sanoo että väärän profeetan tunnistaa toteutumattomasta ennusteesta, ja Herätkää n:o 23 v. 1968 ennusti: "Meillä on ylitsepursuavat todisteet maailmanlopusta vuodelle 1975"
Siten lahko ei suinkaan ole Matt. 24:14 tarkoitettu, vaan kuten Jeesus varoitti:
Matt. 24:23 "Jos joku silloin sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Messias on tuolla', älkää uskoko. 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu - Soikontippa
Tosiaan.
Mutta ei Raamattu unohda väärää profeettaa
Ilm. 20:10 ilmoittaa, mitä väärälle profeetalle on luvassa. Ikuisuus tulimeressä
uusi-päivä 12.9.2018 13:15
<> Ennustihan Jeesuskin Matt. 24:14:ssa, että se TULLAAN saarnaamaan. Hän tiesi, että lopun aikana tulisi olemaan uskollisia ihmisiä, jotka noudattaisivat tuota kehoitusta. ><
Niinpä Paavali vakuutti, että tuo Matt. 24:14 saarnaamiskehotus tuli täytetyksi jo hänen elinaikana:
”...edellyttäen tietysti, että pysytte uskossa, perustukselle laskettuina ja vakaina, horjahtamatta pois sen hyvän uutisen toivosta, jonka olette kuulleet ja jota on saarnattu kaikessa luomakunnassa, joka taivaan alla on. Tämän hyvän uutisen palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.” (Kol. 1:23 UM)
Samoin lopun aika oli jo tuolloin meneillään:
”Mutta nämä kohtasivat heitä toistuvasti esimerkkeinä, ja ne kirjoitettiin varoitukseksi meille, joille asiainjärjestelmien loput ovat saapuneet.” (1. Kor. 10:11 UM)
Joten Vt-seura on 2000 vuotta myöhässä asiansa kanssa, toisaalta sitähän ei kannata surra, koska niin on Raamatun Jeesuskin:
”Sillä tämän sanomme teille Jehovan sanan perusteella, että me elossa olevat, jotka säilymme Herran läsnäoloon, emme millään tavoin tule edeltämään niitä, jotka ovat nukahtaneet pois, sillä Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin. Jälkeenpäin meidät elossa olevat, jotka säilymme, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan ilmaan, ja näin me tulemme aina olemaan Herran kanssa. Lohduttakaa siis jatkuvasti toisianne näillä sanoilla.” (1. Tess. 4:15-18 UM)- yövahti
Tuo aika on edessämme ja toivottu, kun näkee, miten ihmiset voimattomina yrittävät ponnistella suurien ongelmien kanssa. Mikä helpotus huokaavalle ihmiskunnalle. Monet ihmiset ovat huolissaan siitä, mikä maanpiiriä kohtaa, niinkuin Raamattu osoittaa. Rauhoittaa, kun tietää, mitä on odotettavissa, ei tarvitse ole peloissaan ja ihmeissään kun näkee, mihin maailma on menossa.
yövahti kirjoitti:
Tuo aika on edessämme ja toivottu, kun näkee, miten ihmiset voimattomina yrittävät ponnistella suurien ongelmien kanssa. Mikä helpotus huokaavalle ihmiskunnalle. Monet ihmiset ovat huolissaan siitä, mikä maanpiiriä kohtaa, niinkuin Raamattu osoittaa. Rauhoittaa, kun tietää, mitä on odotettavissa, ei tarvitse ole peloissaan ja ihmeissään kun näkee, mihin maailma on menossa.
yövahti 13.9.2018 2:23
<>Tuo aika on edessämme ja toivottu...><
Kysymyksessä on kaksi eri aikaa, Vt-seuran opetus ja siihen sidottu odotus sekä Raamatun kertoma siitä, että lopun aikaa elettiin jo ajanlaskumme alussa, jolloin Jeesus olisi palannut jos olisi pitänyt lupauksensa.
Kuluneen kahden vuosituhannen kuluessa on ollut lukemattomia lopun aikoja ja H-hetkiä Jeesuksen paluulle ja tuota perinnettä jatkaa esimerkiksi Vt-seura.
<>...kun näkee, miten ihmiset voimattomina yrittävät ponnistella suurien ongelmien kanssa.><
Yleisesti ottaen ihmiskunnalla ei ole ollut koskaan näin tyydyttävää aikaa kuin nyt. Jos olet eri mieltä, niin kerrotko minkä vuosisadan olosuhteissa haluaisit asua ja millä perusteella?
<>...niinkuin Raamattu osoittaa.><
Jakeet 1. Tess. 4:15-18 osoittavat hyvin selvästi sen kuinka Jeesuksen lupaaman paluun tuli Raamatun mukaan tapahtua aikaa sitten. Paluun tuli Ramatun mukaan olla näkyvä, ei näkymätön eikä vuosina 1874 sekä 1914. Kummallakaan vuosiluvulla ei ole mitään raamatullista merkitystä, kuten ei 1799 alkaneella lopun ajallakaan.
" Noudattavatko Jehovan todistajat omia opetuksiaan? "
jumlan terse- Anonyymi
Romu bisnestä tekevä yrittäjä joka on jehovan todistaja sai uhkasakon ympäristön pilaamisesta.
http://www.oulunkaari.org/pudasjarvi/kokous/20192636.PDF - Anonyymi
Tässähän se kyseinen yrittäjä on
https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/laakkonen arvo olavi/12731361- Anonyymi
En ole Jehovan Todistaja.
Minua syytettiin, mutta asia selvisi ja naapurin firma oli mtekosien taka, en minä.
Minun firmalla asiat on kunnossa ollut aina - Anonyymi
Tuskinpa sai pisnismies seurakunnalta mitään toruja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453106- 1082533
- 512521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402188Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4751826Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2481809- 1051775
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91644Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151577R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi231417