Ennenvanhaan oli kaksi vaihtoehtoa kun yritys tai varakas henkilö hankki itselleen edustusauton.
Isot amerikanraudat tai Mersu ja näistä jälkimmäinen oli kompromissi.
Sapoma Oy:n entinen edustusauto Chrysler Newport Custom vm. 1971.
https://img.aijaa.com/b/00092/14615142.jpg
Edustusautot
6
229
Vastaukset
- joopajoojust
Köyhä on ollut tuo firma kun on pitänyt Newport halpismalli ostaa.
Ei tannut rahat riittää edes New Yorkeriin. S-Mersusta puhumattakaan. - EiNiinYksinkertaista
Kyllä kuule Newport on täällä ollut täyskäsi aikoinaan siihen kalustoon nähden mitä täällä oli ja siihen riitti ihan halvin fullsize firmoille kuin firmoille,siis BelAir-Impala,Monaco ,jopa Fairlane/Galaxie koska harvemmin täällä LTD:tä nähtiinkään.
Mersutkin oli sieltä halvimmasta päästä aina kunhan korimalli saatiin uusimmaksi.
Mikäli tänne joku NewYorker tilattiin siinä oli mahdollisimman köyhä varustus,riippuen vähän maahantuojasta joka yleensä päätti pitkälti sen tason ellei erikseen erikoistilattu toisin.
Matkustusmukavuus ei juurikaan eroa Newportissa tai Yorkerissa,molemmissa korkeaa tasoa.
Yksityishenkilön vaurauden merkiksi riitti Valiant-Dart 4d sedan kutosella rattikarahkalla,Rambler American samaten oli kova juttu ja kallis(täällä),saati joku Coronet tai Malibu 4d.
Cadillacia täällä ei juuri nähtykään ennen 1980 luvun loppupuoliskoa ja JOS näki se oli maailmanihme olipa malliltaan ollut mikä tahansa,Hinnat oli sitä tasoa että Vuorineuvos tai Cisse ajoi moisella ja vuosimallilla ei väliä saati korimallilla tms eikä nihin osia saanut kuten ei juuri muihinkaan.
Vielä 80-luvulla perus Aspen riitti luksusleimaan!
Sitä on varmaan vaikea käsittää nykyaikana kun käkkylöitä kuin muitakin jenkkejä on nettiauto pullollaan jos kuinka hienoja ja huonoja,hinnat alkaen 2000euroa eikä mitään arvostusta.- fheighigfigfiyfg
Meillä oli musta neliovinen Ford LTD Brougham -74, vuonna 1974-78.
Sitten oli mitä muistan, kun faijalla nuo autot oli eikä itsellä edes ajokorttia, Oldsmobile F-85, Valiant jonka peräluukussa luki "Plymouth", Dodge Dart, Chrysler Cordoba, just ei tule muita mieleen. Ukolla oli myös Porsche 911 joltain 1960 luvulta... - fheighigfigfiyfg
fheighigfigfiyfg kirjoitti:
Meillä oli musta neliovinen Ford LTD Brougham -74, vuonna 1974-78.
Sitten oli mitä muistan, kun faijalla nuo autot oli eikä itsellä edes ajokorttia, Oldsmobile F-85, Valiant jonka peräluukussa luki "Plymouth", Dodge Dart, Chrysler Cordoba, just ei tule muita mieleen. Ukolla oli myös Porsche 911 joltain 1960 luvulta...Cordoba oli kuvien tyyppinen pyöreälamppuinen, mutta väri valkoinen ja punainen sisusta
https://www.allpar.com/model/cordoba.html
Muistin vielä Chrysler Le Baronin. Valkoinen myös oli....
- Parhaataidotjenkit
Ford Ka, servolet nupira ja dodge caliber.
- Pepshukka
Olin 80-luvun alkupuolella kaupoissa -78 Cordobasta,valkoinen ja kantikkailla valoilla,kuume oli kova mutta rahat ei vaan riittäneet koskapa moiset oli melkoisen tyyriitä,harvinaista herkkua vailla tolppia ja perhemallin ovimääriä.
Naapurissa oli 75 Charger,juurikin rinnakkaismalli tuosta Cordobasta ollen semmoinen pyöreälamppuinen,ruskea ja vaalealla vinyylikatolla.360cid 727 ja valkoinen nahkasisustus..pääsin jopa ajamaan sillä ja voi pojat mikä peli mutta vieläkin ottaa järkeen nähdä miten hienossa kunnossa ollut auto tuhottiin naapurin huolettomalla pidolla,ympärivuotisella ajolla eikä edes lohkolämmitintä älynnyt investoida.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916