Kumpi merkki korvais

Opelistauuteenmerkkiin

Opelin paremmin ford vai volkswagen? Ranskakytkös perseenreikiä ei tähän taloon tule kirveelläkään. Enää ei siis uutta opelia voi ostaa vaan pakko vaihtaa merkkiä ja vaihtoehdot on ford ja vw. Molemmat uudet taitaa olla viimesenpäälle ei löydy moitetta ajettavuus jne kunnossa ja tyylikkäitä ovat.

11

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfsksjfkjkl

      Isä vaihtoi Opelin Volkkariin jo 90-luvun puolivälissä ja edelleen VW:llä ajelee.
      Itsellä on ollut kaukoidän merkkejä, japanista ja koreasta.
      Ranskalaisia en minäkään osta kuin korkeintaan grilliltä...
      Harmittaa kyllä minuakin Opelin kohtalo, nykyinen Astra on hyvännäköinen auto. Viimeinen oikea Opel.

      • Kkkfffff

        Mikä siitäkin niin oikean teki? Astra tehty jenkkiomistuksessa, seuraavat ranskisomistuksessa. Saksalaisomistuksessa Opeleita tehtiin viimeksi 1920-luvulla.


    • 354543
      • 354534534

        Toisaalta Opel on ainakin tähän asti ollut kaikista laadukkain jos vertaa ranskalaiset, VW ja Ford. Jos Opelin laatu tippuu nyt ranskisten tasolle, silloin Ford jää laadukkaimmaksi.

        Aasian suunnalta saisit kuitenkin paljon laadukkaampia merkkejä. Esim laatutilastojen ykkönen Mazda on myös ajettavuudeltaan huippu, käytännössä samaa luokkaa Fordin kanssa koska pitkään jakoivat saman alustaratkaisun.

        Mazdakin toki vaatii ruostesuojauksen mutta korin voi suojauttaa, herkkävikaista tekniikkaa ei voi "suojauttaa".


      • Opelistauuteenmerkkiin

        Joo japani ja korea ei ei... Olen ehdottomasti Deutchland fani premiumiin ei ole vara joten mercedes ja bmw ja audi jää pois laskuista. Volkkarin tukevuus miellyttää mutta fordit ovat ehdotonta kärkeä ajettavuudessa. Aijaijai vaikea päätös tulee olemaan. En vähättele missään nimessä esim. Mazdaa mutta minä olen jotenki takaraivosta asti aina ollut niin Saksalaisfani että ihme pitää olla jos jonku muun laittasin noh makunsa kullakin. 😁


      • dkldjdskjfkdjfdl
        Opelistauuteenmerkkiin kirjoitti:

        Joo japani ja korea ei ei... Olen ehdottomasti Deutchland fani premiumiin ei ole vara joten mercedes ja bmw ja audi jää pois laskuista. Volkkarin tukevuus miellyttää mutta fordit ovat ehdotonta kärkeä ajettavuudessa. Aijaijai vaikea päätös tulee olemaan. En vähättele missään nimessä esim. Mazdaa mutta minä olen jotenki takaraivosta asti aina ollut niin Saksalaisfani että ihme pitää olla jos jonku muun laittasin noh makunsa kullakin. 😁

        Jos olet saksafani niin et sinä silloin voi Fordia ostaa koska Ford on jenkkifirma. Toki tietysti Opelinkin omisti toinen jenkkifirma, GM eli General Motors. Ehkäpä siltä kantilta katsoen Ford on tavallaan luonteva vaihtoehto Opelille.


      • KaikkiVanhanaOoppeleita
        dkldjdskjfkdjfdl kirjoitti:

        Jos olet saksafani niin et sinä silloin voi Fordia ostaa koska Ford on jenkkifirma. Toki tietysti Opelinkin omisti toinen jenkkifirma, GM eli General Motors. Ehkäpä siltä kantilta katsoen Ford on tavallaan luonteva vaihtoehto Opelille.

        Opel on ranskalainen. Kuuluu PSA-ryhmään


    • EiToyotaMazdaKuski

      Noista kahdesta mainitsemastasi Ford on parempi vaihtoehto.
      Älä osta mitään VW konsernin autoa, koska VW on automaailman kaikista pahin päästöhuijari. Lisäksi maksat melkoista ylihintaa jo pelkästä merkistä, etkä saa todellista vastinetta rahoillesi mitä tulee auton osien laatuun/kestävyyteen.

      VW:n harrastama nippupuside korjaus kikkakin turvavöiden osalta kertoo jo paljon siitä, miten paljon VW välittää kokonaisuudessaan autojensa omistajista, matkustajista.

      • Opelistauuteenmerkkiin

        Saatan taipua fordiin mutta samaan hengenvetoon sanon että minua ei kiinnosta paskaakaan jotku viherpiiperöiden päästöhommat! Vaikka päästöt ois rekkaautoluokkaa se ei minua kiinnosta haluan vain laadukkaan kuljettajaa ajattelevan panssarivaunun ;)


    • niinpähäntaas

      No tuohon taloon ei ehkä, "kustannussyistä", ylipäänsä autoja ostella... Itselläni kuitenkin ollut sama ranskalainen 18 v. Tähän mennessä ei onkelmaa. Ja ollut myös useita saksalaisia, joissa ei myöskään mitään suurempaa vikaa.

      Mutta Saksassa vuosikymmeniä käydessä ihmetellyt aina yhä uudestaan, kuinka paljon ranskalaisia autoja kaikkiaan tuossa 50 miljoonan auton maassa saksalaisrekisterissä näkyykään.

      • ranskalaiset.romuja

        Joo joo ei paljon fransmannit kiinnosta muitakaan! Jos ei paremmasta tiijä niin ajakoot niillä... Pitää olla saksalainen tai sitten ei mitään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe