Koulukiusatuna,palstakiusattuna,kuka saa kiksejä?

Kenen vene on juuttunut matalikolle?
Me voimme heittää läppää,me voimme irtautua siitä olomuodosta,että me emme ole objekti!

Mutta me kaikki olemme tulilinjalla,jos ja kun olemme avoimia,niin sitä suuremmalla syyllä?
Meille suomalaisille toi kateus juodaan jo äidinmaidossa!

Olen onneton kertonut,että olen päivittäin jopa onnellinen tehdessäni täyden päivätyön eläkeläisenä??
Kastijako korostuu vain tietoyhteiskunnan myötä?
Ajatelma oli aman?

68

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoitin kivikkopuutarhani teosta viime syksynä ja totesin lopuksi.

      " Kaunis siitä tuli ja ensi kesänä varmaan saan nauttia kukkaloistosta rannalla."

      Iloni kivien pyörityksestä oli joltain pois ja sain tällaisen kommentin, jonka tietenkin arkistoin kuten kommentoijakin halusi.


      "Onko edes varmaa, että näet ensi kesää? Alkaa näyttämään siltä, että syöpäsi on uusiutunut, eikä se parane jokapäiväisellä viinin lipittelyllä. Niin kitrerästi ja katkerasti hyökkäilet aamuin illoin joitakin palstalaisia päin. Ehtymätön vihasi kertoo vakavasta parantumattomasta sairaudesta. Tosiasioita pakenet kaikenlaisiin virittelyihin, jopa tuottamattomiin askareihin kuten kivien pyöritys. Siinä samalla pohdit, mitä aiot repäistä seuraavaksi päin palstalaisia, ja sisimmässäsi tunnet että elinpäiväsi alkavat olla paketissa, tiimalasisi viimeiset murusen meneillään.
      Katkerana synnyit, katkerana kuolet. Se olkoon helpotus elämääsi syyttömille palstalaisille.
      Psst. Muista arkistoida. Tämä.Jälkipolville."


      Onnistunut hanke kivikkopuutarhani on ollut, olen saanut nauttia siitä koko 2018 kesän.
      Se on vieläkin täynnä sinisiä ja vaaleanpunaisia kukkasia.

      Minusta tämä kommentti kertoo kateudesta toisen onneenja kuinka se saa aikaan rumaa tekstiä.

      • Kiitos korppis!
        Jos joku haluais tehdä sen päivätyön,jonka teen päivittääin olemassaoloni eteen,niinkuin sinäkin,niin ottaisin mielelläni myötätuntoa,kaiketi sinäkin?
        Anteeksi,olen kaiketi loukannut mielipiteitäsi,koska oletin,että hyppäät sille samalle vihreälle oksalle,jolta en edes ollut kerennyt poistumaan??
        No ei se mitään!
        Sinulla on mielipiteitä,sinulla on hyviä aloituksia!
        Siunauksellista palstajatkuvuutta aidosti ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos korppis!
        Jos joku haluais tehdä sen päivätyön,jonka teen päivittääin olemassaoloni eteen,niinkuin sinäkin,niin ottaisin mielelläni myötätuntoa,kaiketi sinäkin?
        Anteeksi,olen kaiketi loukannut mielipiteitäsi,koska oletin,että hyppäät sille samalle vihreälle oksalle,jolta en edes ollut kerennyt poistumaan??
        No ei se mitään!
        Sinulla on mielipiteitä,sinulla on hyviä aloituksia!
        Siunauksellista palstajatkuvuutta aidosti ama

        Saan myötäelämisen ja onnistumisen tunteita elämässäni, mutta täältä ei niitä saa. En etsi myötätuntoa,, mutta mieltäni lämmittää suuresti he, jotka minua puolustavat siis näkevät toden vääristeltyjen joukosta.

        Olen kuitenkin sitä mieltä, että on vain yksi kirjoittaja, joka kuolemaani toivoo sitä lähteekö hän ennen minua vai jälkeeni emme onneksi saa koskaan tietää.

        Äitini opetti, sitä sanaa et sano, jonka päähän et pääse. En uskaltaisi kelleen kuolemaa tai onnettomuuksia toivoa, en ole ikinä toivonutkaan.


      • Huihirrrveetä
        rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos korppis!
        Jos joku haluais tehdä sen päivätyön,jonka teen päivittääin olemassaoloni eteen,niinkuin sinäkin,niin ottaisin mielelläni myötätuntoa,kaiketi sinäkin?
        Anteeksi,olen kaiketi loukannut mielipiteitäsi,koska oletin,että hyppäät sille samalle vihreälle oksalle,jolta en edes ollut kerennyt poistumaan??
        No ei se mitään!
        Sinulla on mielipiteitä,sinulla on hyviä aloituksia!
        Siunauksellista palstajatkuvuutta aidosti ama

        Minusta tuo "korpikirjailijan" lainaus on mielenterveyspotilaan tuotosta. Tavallinen, terve, normaali aikuinen ihminen ei puhu / kirjoita kenellekään tuolla tavalla.


      • matt.mutenia
        korpikirjailija kirjoitti:

        Saan myötäelämisen ja onnistumisen tunteita elämässäni, mutta täältä ei niitä saa. En etsi myötätuntoa,, mutta mieltäni lämmittää suuresti he, jotka minua puolustavat siis näkevät toden vääristeltyjen joukosta.

        Olen kuitenkin sitä mieltä, että on vain yksi kirjoittaja, joka kuolemaani toivoo sitä lähteekö hän ennen minua vai jälkeeni emme onneksi saa koskaan tietää.

        Äitini opetti, sitä sanaa et sano, jonka päähän et pääse. En uskaltaisi kelleen kuolemaa tai onnettomuuksia toivoa, en ole ikinä toivonutkaan.

        Palsta-arkistossa on tuoreehko aloitus, jossa mielestäni pyydettiin palstalaisia kirjoittamaan Korppiksessa siinä merkityksessä että onko hän tervetullut tänne.
        Käsitin että silloinen aloittaja ehdotti mielestäni siinä ainakin lievää sakinhivutusta. Samanlaista hoitoa ehdoteltiin nimim. Kukkahameelle; kakkahame ja muin iljettävyyksin. En ole enää nähnyt Kukkahameen kirjoituksia. Hänkin oli sivistynyt ihminen.
        Vain aniharva kirjoittaja on palstan ominut niin ettei uusia enää suvattaisi. Häätäjä aina puskanikillä kirjoittaja. Niin teen minäkin, mutta en ole uusia, etenkään läheisesä suhteessa luontoon elävien kirjoittajien kanssa. Rituliini asuu luontomaisemassa, kuten korppiskin.

        Minua ei koulukiusattu muuten kuin hiukan sukulaispojan takia. Olin liian arka poika kielimään asiasta opettajalle. Työelämässä tuli hiukan pataan , mutta enemmän siellä oli kavereita kuin pahiksia. Kun työnsä teki hyvin niin sillä pärjäsi jo riittävästi.

        Tänään aamulla ilma tuntui jo syksyiseltä. Lämpimän jälkeen tuuli teki ilmasta viileän. Muuttolinnuista etenkin peipot ovat jo lähteneet laumoittain etelään. Kaihoisaksi se mielen saa.
        Onni Laihasella oli komea biisi muuttolinnuista etelään, mutta en löytänyt sitä yotubesta.


      • matt.mutenia kirjoitti:

        Palsta-arkistossa on tuoreehko aloitus, jossa mielestäni pyydettiin palstalaisia kirjoittamaan Korppiksessa siinä merkityksessä että onko hän tervetullut tänne.
        Käsitin että silloinen aloittaja ehdotti mielestäni siinä ainakin lievää sakinhivutusta. Samanlaista hoitoa ehdoteltiin nimim. Kukkahameelle; kakkahame ja muin iljettävyyksin. En ole enää nähnyt Kukkahameen kirjoituksia. Hänkin oli sivistynyt ihminen.
        Vain aniharva kirjoittaja on palstan ominut niin ettei uusia enää suvattaisi. Häätäjä aina puskanikillä kirjoittaja. Niin teen minäkin, mutta en ole uusia, etenkään läheisesä suhteessa luontoon elävien kirjoittajien kanssa. Rituliini asuu luontomaisemassa, kuten korppiskin.

        Minua ei koulukiusattu muuten kuin hiukan sukulaispojan takia. Olin liian arka poika kielimään asiasta opettajalle. Työelämässä tuli hiukan pataan , mutta enemmän siellä oli kavereita kuin pahiksia. Kun työnsä teki hyvin niin sillä pärjäsi jo riittävästi.

        Tänään aamulla ilma tuntui jo syksyiseltä. Lämpimän jälkeen tuuli teki ilmasta viileän. Muuttolinnuista etenkin peipot ovat jo lähteneet laumoittain etelään. Kaihoisaksi se mielen saa.
        Onni Laihasella oli komea biisi muuttolinnuista etelään, mutta en löytänyt sitä yotubesta.

        Voi kuinka ihanaa ajatelmaa matt.muttenia!
        Tämä on avoin kanava! Eihän meidän kenenkään tarvitse yltää korkeamalle oksalle,vaan pysytellään tällä tasolla ja kerrotaan,kuten sinä jo kerroit että kaihomieli se täyttää sydämen,kun kurjet ja kaikki muuttolinnut poistuvat lähipiiristä.

        Jos minussa olisi säätieteilijää,niin sanoisin,että talvi tulee aikaisin.
        Linnunrataa en ole kerennyt tiirailemaan,mutta oletettavasti lunta tulee,jollei aivan tupaanasti,niin ainakin maahan??


      • matt.mutenia kirjoitti:

        Palsta-arkistossa on tuoreehko aloitus, jossa mielestäni pyydettiin palstalaisia kirjoittamaan Korppiksessa siinä merkityksessä että onko hän tervetullut tänne.
        Käsitin että silloinen aloittaja ehdotti mielestäni siinä ainakin lievää sakinhivutusta. Samanlaista hoitoa ehdoteltiin nimim. Kukkahameelle; kakkahame ja muin iljettävyyksin. En ole enää nähnyt Kukkahameen kirjoituksia. Hänkin oli sivistynyt ihminen.
        Vain aniharva kirjoittaja on palstan ominut niin ettei uusia enää suvattaisi. Häätäjä aina puskanikillä kirjoittaja. Niin teen minäkin, mutta en ole uusia, etenkään läheisesä suhteessa luontoon elävien kirjoittajien kanssa. Rituliini asuu luontomaisemassa, kuten korppiskin.

        Minua ei koulukiusattu muuten kuin hiukan sukulaispojan takia. Olin liian arka poika kielimään asiasta opettajalle. Työelämässä tuli hiukan pataan , mutta enemmän siellä oli kavereita kuin pahiksia. Kun työnsä teki hyvin niin sillä pärjäsi jo riittävästi.

        Tänään aamulla ilma tuntui jo syksyiseltä. Lämpimän jälkeen tuuli teki ilmasta viileän. Muuttolinnuista etenkin peipot ovat jo lähteneet laumoittain etelään. Kaihoisaksi se mielen saa.
        Onni Laihasella oli komea biisi muuttolinnuista etelään, mutta en löytänyt sitä yotubesta.

        Olisiko tämä, Muuttolintujen lähtö.
        Näkyy olevan Onni Laihasen säveltämä

        https://www.youtube.com/watch?v=BLeHCAq_Bkc


      • ritunomatuote
        matt.mutenia kirjoitti:

        Palsta-arkistossa on tuoreehko aloitus, jossa mielestäni pyydettiin palstalaisia kirjoittamaan Korppiksessa siinä merkityksessä että onko hän tervetullut tänne.
        Käsitin että silloinen aloittaja ehdotti mielestäni siinä ainakin lievää sakinhivutusta. Samanlaista hoitoa ehdoteltiin nimim. Kukkahameelle; kakkahame ja muin iljettävyyksin. En ole enää nähnyt Kukkahameen kirjoituksia. Hänkin oli sivistynyt ihminen.
        Vain aniharva kirjoittaja on palstan ominut niin ettei uusia enää suvattaisi. Häätäjä aina puskanikillä kirjoittaja. Niin teen minäkin, mutta en ole uusia, etenkään läheisesä suhteessa luontoon elävien kirjoittajien kanssa. Rituliini asuu luontomaisemassa, kuten korppiskin.

        Minua ei koulukiusattu muuten kuin hiukan sukulaispojan takia. Olin liian arka poika kielimään asiasta opettajalle. Työelämässä tuli hiukan pataan , mutta enemmän siellä oli kavereita kuin pahiksia. Kun työnsä teki hyvin niin sillä pärjäsi jo riittävästi.

        Tänään aamulla ilma tuntui jo syksyiseltä. Lämpimän jälkeen tuuli teki ilmasta viileän. Muuttolinnuista etenkin peipot ovat jo lähteneet laumoittain etelään. Kaihoisaksi se mielen saa.
        Onni Laihasella oli komea biisi muuttolinnuista etelään, mutta en löytänyt sitä yotubesta.

        Niin vielä kommenttini korppiksesta!
        Jos minua tarkoitat avosteluasteikolla,niin minua todella varoiteltiin,että nyt palstalle tulee korpikirjailija,joka upottaa mielipiteeni täysin roskakoriin?

        Minun mielestäni,jos mielipidettäni kysytään ja vaikkei kysyttäiskään,hän tuo palstalle säpinää,nimenomaan kuihtuneelle palstalle!


      • säpinöikääää
        ritunomatuote kirjoitti:

        Niin vielä kommenttini korppiksesta!
        Jos minua tarkoitat avosteluasteikolla,niin minua todella varoiteltiin,että nyt palstalle tulee korpikirjailija,joka upottaa mielipiteeni täysin roskakoriin?

        Minun mielestäni,jos mielipidettäni kysytään ja vaikkei kysyttäiskään,hän tuo palstalle säpinää,nimenomaan kuihtuneelle palstalle!

        Kuihtunut palsta tarkoittaa että livessä on ELÄMÄÄ. Säpinöikää vaan keskenänne te joilla ei normaalia live elämää ole.


      • säpinöikääää kirjoitti:

        Kuihtunut palsta tarkoittaa että livessä on ELÄMÄÄ. Säpinöikää vaan keskenänne te joilla ei normaalia live elämää ole.

        Kiitos säpinöikääää!
        Todella kiitos avarakatseisesta mielipiteestäsi,sitä ilman tämä aloitus olisi kuihtunut täysin?
        Sinunlaisiasi ajatustenjättiläisiä koko palsta todella tarvitsee,kiitos että toit ajatelmasi keskustelumme tietoisuuteen ama


      • Oh-hoh
        Huihirrrveetä kirjoitti:

        Minusta tuo "korpikirjailijan" lainaus on mielenterveyspotilaan tuotosta. Tavallinen, terve, normaali aikuinen ihminen ei puhu / kirjoita kenellekään tuolla tavalla.

        Nyt huomasin että olen jostain syystä napannut väärästä kommentointikohdasta kirjoituspaikan auki. En tarkoittanut kommenttiani niinkään "rituliinille" kuin "korpikirjailijalle". Mutta ehkä pääasia selvisi kuitenkin, sanoma.


      • rituniini
        Huihirrrveetä kirjoitti:

        Minusta tuo "korpikirjailijan" lainaus on mielenterveyspotilaan tuotosta. Tavallinen, terve, normaali aikuinen ihminen ei puhu / kirjoita kenellekään tuolla tavalla.

        Huihirrrveetä!

        Luin kyllä ajatelman,joka sinua nyt hiertää! Onhan se kieltämättä aika outoa elämänfilosofiaa?
        Jospa noi ajatelmat eivät olleetkaan sitä mitä hän todella ajatteli julkituoda?


      • matt.mutenia kirjoitti:

        Palsta-arkistossa on tuoreehko aloitus, jossa mielestäni pyydettiin palstalaisia kirjoittamaan Korppiksessa siinä merkityksessä että onko hän tervetullut tänne.
        Käsitin että silloinen aloittaja ehdotti mielestäni siinä ainakin lievää sakinhivutusta. Samanlaista hoitoa ehdoteltiin nimim. Kukkahameelle; kakkahame ja muin iljettävyyksin. En ole enää nähnyt Kukkahameen kirjoituksia. Hänkin oli sivistynyt ihminen.
        Vain aniharva kirjoittaja on palstan ominut niin ettei uusia enää suvattaisi. Häätäjä aina puskanikillä kirjoittaja. Niin teen minäkin, mutta en ole uusia, etenkään läheisesä suhteessa luontoon elävien kirjoittajien kanssa. Rituliini asuu luontomaisemassa, kuten korppiskin.

        Minua ei koulukiusattu muuten kuin hiukan sukulaispojan takia. Olin liian arka poika kielimään asiasta opettajalle. Työelämässä tuli hiukan pataan , mutta enemmän siellä oli kavereita kuin pahiksia. Kun työnsä teki hyvin niin sillä pärjäsi jo riittävästi.

        Tänään aamulla ilma tuntui jo syksyiseltä. Lämpimän jälkeen tuuli teki ilmasta viileän. Muuttolinnuista etenkin peipot ovat jo lähteneet laumoittain etelään. Kaihoisaksi se mielen saa.
        Onni Laihasella oli komea biisi muuttolinnuista etelään, mutta en löytänyt sitä yotubesta.

        Myöhäisiltaa ja kiitos kommentistasi. Miksiköhän uudet tulokkaat (vaikka vanha tuttavuushan olen ) koetaan palstan valtaajiksi? Ei helevatu, tilaa on kaikille. En ole ikipäivänäni kokenut ketään uhaksi, vaan kaikki ovat olleet minulle uusia mahdollisuuksia.


      • matt.mutenia kirjoitti:

        Palsta-arkistossa on tuoreehko aloitus, jossa mielestäni pyydettiin palstalaisia kirjoittamaan Korppiksessa siinä merkityksessä että onko hän tervetullut tänne.
        Käsitin että silloinen aloittaja ehdotti mielestäni siinä ainakin lievää sakinhivutusta. Samanlaista hoitoa ehdoteltiin nimim. Kukkahameelle; kakkahame ja muin iljettävyyksin. En ole enää nähnyt Kukkahameen kirjoituksia. Hänkin oli sivistynyt ihminen.
        Vain aniharva kirjoittaja on palstan ominut niin ettei uusia enää suvattaisi. Häätäjä aina puskanikillä kirjoittaja. Niin teen minäkin, mutta en ole uusia, etenkään läheisesä suhteessa luontoon elävien kirjoittajien kanssa. Rituliini asuu luontomaisemassa, kuten korppiskin.

        Minua ei koulukiusattu muuten kuin hiukan sukulaispojan takia. Olin liian arka poika kielimään asiasta opettajalle. Työelämässä tuli hiukan pataan , mutta enemmän siellä oli kavereita kuin pahiksia. Kun työnsä teki hyvin niin sillä pärjäsi jo riittävästi.

        Tänään aamulla ilma tuntui jo syksyiseltä. Lämpimän jälkeen tuuli teki ilmasta viileän. Muuttolinnuista etenkin peipot ovat jo lähteneet laumoittain etelään. Kaihoisaksi se mielen saa.
        Onni Laihasella oli komea biisi muuttolinnuista etelään, mutta en löytänyt sitä yotubesta.

        Siis todella kukkahame! Hän kirjoitti aidosti tuntemuksistaan?
        Voisiko olla niin,että hän on vaihtanut nicciä ja esiintyykin uudistuneena persoonana?
        Minähän tein tämän saman tempun. Olin aikaisemmin,siis olisiko ollut viitisen vuotta sitten?
        etsivivä-amadeeus ja jotenkin retkahdin tohon rituliiniin ja syntymäaika päälle,sentähden minulle jäi toi ama lemppari,joka tuntuu aivan itsekeiseltä,siis minulta.anteeksi isot kirjaimet ja kielioppi unohtui ama


      • Luki-luki-ko

        Meitsiä ei hierrä mikään enkä ole löytänyt outoja elämänkatsomuksia enkä luulottele kenenkään tarkoitusperiä. Jotta mitä hemmettiä sinä höpiset?


      • yksullamirjami

        Olen lukenut jostain ,että on jonkinlainen sairaus joka pistää valloilleen ihmisten pahuuden --se on jo aikojenalussa ollut aivosairaus ,nauttia kiusata jotakuta määrättyä henkilöä -- niinkauan kun olen ollut kirjoittajana täälä ,on aina ollut näitä tapauksia .. Mielisairautta ---joka onneksi ei satauta ketaään ruumiillisesti --mutta on hyvin "hävytöntö " lukea näin sairaalloisia juttuja --Lopettakaa --ja hyväksykää toisenne ,
        Näitä sensuuria ei täälä nykyaikana ole ollenkaan --?

        U.M


      • Outoa, että joku haluaa nähdä kirjoitettuna noin ankeat ajatuksensa ja todistaa oma tunneköyhyytensä kaikille.
        Miksi kirjoittaja ei vain poistanut tekstiään, kun oli sen kirjoittanut. Jos on pakko kirjoittamalla purkaa pahaa oloaan, niin eihän sitä kuitenkaan ole pakko levittää kaikkialle. Hänellä oli sydän mustana sinä päivänä. Halusiko hän todella pahoittaa KK:n ja siinä samalla kaikkien lukijoiden mielen?

        Toivottavasti kukkasi kestävät pikkupakkasta. Täällä on ainakin jo ollut.


    • ritunelämänkulkua

      Todella,kyllä ulkoinen media,siis avoin kommunikointi on luonut koulukiusaamisellekin erilaiset kanavat,kuin minulla oli täällä maalaiskoulussa?

      Koko kylä tiesi seuraavana päivänä,kun olin Laitisen Abiinin kanssa pudonnut heikkoihin jäihin.
      Laurinhannes kysyikin:olitko Alapiinin kanssa uimassa seuraavana koulupäivänä?
      Minä sanoa täräytin,että olin ja jos sinä olisit ollut uimataidottomana,niin et varmaankaan kyselis?
      Se päivä,jolloin aloitin Kaisaniemen kansakoulun,oli onneni täyttymys!
      Äitini nimittäin halusi minut stadiin ja hänelle kaiketi äidinvaistot puhkesivat samanaikaisesti,kuin minulle puperteettiikä?
      No pari vuottahan siinä nahisteltiin ja Töölönyhteislyskasta lähdin takaisin landelle!

      Uskomatonta kyllä,maalaiskoulussa minua kiusattiin,ei stadissa

    • Hän ihanistaihanin maikkani ! Hän kuljetti meitä tyttöjä(,siis olimme tytöt ja pojat eri vuoroissa) kuin olisimme olleet hänen lapsiaan! Hän oli todella ope ylitse muiden! Hän osasi kannustaa,hän osasi esilletuoda parhaat ominaisuudet meistä tytöistä!
      Hänellä ei ollut omaa perhettä,hän oli niinsanottu "vanhapiika",mutta hänen omistautuminen opetustyöhön ja asettumalla tasolle,siis jopa teinitasolle oli uskomatonta!
      Ei nykyisin ole helppoa olla teini,saati opettaja!

      • Ei voi olla todella totta,että täällä saitilla kujanjuoksu käynnissä?
        Olemattomilla aloituksilla vain vallataan palstatilaa,sairasta?
        Ei minun elämääni hetkauta mielipiteet ja varsinkaan tämä kujanjuoksu?


    • Murha-infossa joillakin kirjoittajilla on melkoisia fantasioita, mutta noin sairasta tekstiä en ole huomannut toista kirjoittajaa kohtaan, kuin tuo Korppikselle kirjoitettu on.

      • Nyt meni yli hilseen?
        Kerro aivan aikuistenoikeesti,mitä ajatelmasi todella sisältää??


      • vähänoutoa
        rituliini_38 kirjoitti:

        Nyt meni yli hilseen?
        Kerro aivan aikuistenoikeesti,mitä ajatelmasi todella sisältää??

        Etkö sinä ymmärrä selvää tekstiä?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Nyt meni yli hilseen?
        Kerro aivan aikuistenoikeesti,mitä ajatelmasi todella sisältää??

        >>"Onko edes varmaa, että näet ensi kesää? Alkaa näyttämään siltä, että syöpäsi on uusiutunut, eikä se parane jokapäiväisellä viinin lipittelyllä. Niin kitrerästi ja katkerasti hyökkäilet aamuin illoin joitakin palstalaisia päin. Ehtymätön vihasi kertoo vakavasta parantumattomasta sairaudesta. Tosiasioita pakenet kaikenlaisiin virittelyihin, jopa tuottamattomiin askareihin kuten kivien pyöritys. Siinä samalla pohdit, mitä aiot repäistä seuraavaksi päin palstalaisia, ja sisimmässäsi tunnet että elinpäiväsi alkavat olla paketissa, tiimalasisi viimeiset murusen meneillään.
        Katkerana synnyit, katkerana kuolet. Se olkoon helpotus elämääsi syyttömille palstalaisille.
        Psst. Muista arkistoida. Tämä.Jälkipolville."<<

        Tämänhän on joku täysin sairas yksilö kirjoittanut. Ei tuollaista normaali ihminen toiselle kirjoita.


      • KolavanKotka kirjoitti:

        >>"Onko edes varmaa, että näet ensi kesää? Alkaa näyttämään siltä, että syöpäsi on uusiutunut, eikä se parane jokapäiväisellä viinin lipittelyllä. Niin kitrerästi ja katkerasti hyökkäilet aamuin illoin joitakin palstalaisia päin. Ehtymätön vihasi kertoo vakavasta parantumattomasta sairaudesta. Tosiasioita pakenet kaikenlaisiin virittelyihin, jopa tuottamattomiin askareihin kuten kivien pyöritys. Siinä samalla pohdit, mitä aiot repäistä seuraavaksi päin palstalaisia, ja sisimmässäsi tunnet että elinpäiväsi alkavat olla paketissa, tiimalasisi viimeiset murusen meneillään.
        Katkerana synnyit, katkerana kuolet. Se olkoon helpotus elämääsi syyttömille palstalaisille.
        Psst. Muista arkistoida. Tämä.Jälkipolville."<<

        Tämänhän on joku täysin sairas yksilö kirjoittanut. Ei tuollaista normaali ihminen toiselle kirjoita.

        Anteeksi nyt Kovalan Kotka!
        Kenen tuotantoa toi nyt oikein on?
        Onko sinulla edes oikeutta tuottaa toisten ajatelmia sivustolle?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Anteeksi nyt Kovalan Kotka!
        Kenen tuotantoa toi nyt oikein on?
        Onko sinulla edes oikeutta tuottaa toisten ajatelmia sivustolle?

        korpikirjailija
        15.9.2018 18:52

        UUSI
        Kirjoitin kivikkopuutarhani teosta viime syksynä ja totesin lopuksi.

        " Kaunis siitä tuli ja ensi kesänä varmaan saan nauttia kukkaloistosta rannalla."

        Iloni kivien pyörityksestä oli joltain pois ja sain tällaisen kommentin, jonka tietenkin arkistoin kuten kommentoijakin halusi.

        >>"Onko edes varmaa, että näet ensi kesää? Alkaa näyttämään siltä, että syöpäsi on uusiutunut, eikä se parane jokapäiväisellä viinin lipittelyllä. Niin kitrerästi ja katkerasti hyökkäilet aamuin illoin joitakin palstalaisia päin. Ehtymätön vihasi kertoo vakavasta parantumattomasta sairaudesta. Tosiasioita pakenet kaikenlaisiin virittelyihin, jopa tuottamattomiin askareihin kuten kivien pyöritys. Siinä samalla pohdit, mitä aiot repäistä seuraavaksi päin palstalaisia, ja sisimmässäsi tunnet että elinpäiväsi alkavat olla paketissa, tiimalasisi viimeiset murusen meneillään.
        Katkerana synnyit, katkerana kuolet. Se olkoon helpotus elämääsi syyttömille palstalaisille.
        Psst. Muista arkistoida. Tämä.Jälkipolville."<<

        Onnistunut hanke kivikkopuutarhani on ollut, olen saanut nauttia siitä koko 2018 kesän.
        Se on vieläkin täynnä sinisiä ja vaaleanpunaisia kukkasia.

        Minusta tämä kommentti kertoo kateudesta toisen onneenja kuinka se saa aikaan rumaa tekstiä.

        -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Kommentoin vaan tuota Korppiksen saamaa tekstiä :)


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Anteeksi nyt Kovalan Kotka!
        Kenen tuotantoa toi nyt oikein on?
        Onko sinulla edes oikeutta tuottaa toisten ajatelmia sivustolle?

        Noin sairaasta kirjoituksesta olisi pitänyt ottaa kopio ja tehdä rikosilmoitus!
        Kone jolta se on tuotettu,pystytään kyllä jäljittämään.
        On näitä rikosilmoituksia palstalta tehty!


      • mikämättää
        rituliini_38 kirjoitti:

        Noin sairaasta kirjoituksesta olisi pitänyt ottaa kopio ja tehdä rikosilmoitus!
        Kone jolta se on tuotettu,pystytään kyllä jäljittämään.
        On näitä rikosilmoituksia palstalta tehty!

        Miksi kommentoit omaa tekstiäsi?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Noin sairaasta kirjoituksesta olisi pitänyt ottaa kopio ja tehdä rikosilmoitus!
        Kone jolta se on tuotettu,pystytään kyllä jäljittämään.
        On näitä rikosilmoituksia palstalta tehty!

        Voi, otin kopion, tietenkin ja sinä sen vasta nyt KotvanKotkan rautalangasta vedetyĺlä versiolla ymmärsit. Luetko muiden mielipiteitä, ymmärrätkö lukemaasi vai oletko keskittynyt omaan tuotantoosi.

        Ok, mutta kiitos KotvanKotka saman ilman lintu ; )


      • mikämättää kirjoitti:

        Miksi kommentoit omaa tekstiäsi?

        mikämättää!
        Jospa menisit nyt aivan kiltisti nukkumaan!
        Jollei aivosi todella toimi täysillä,niin bye,bye
        En ole mikään Kovalan Kotka


      • KolavanKotka kirjoitti:

        korpikirjailija
        15.9.2018 18:52

        UUSI
        Kirjoitin kivikkopuutarhani teosta viime syksynä ja totesin lopuksi.

        " Kaunis siitä tuli ja ensi kesänä varmaan saan nauttia kukkaloistosta rannalla."

        Iloni kivien pyörityksestä oli joltain pois ja sain tällaisen kommentin, jonka tietenkin arkistoin kuten kommentoijakin halusi.

        >>"Onko edes varmaa, että näet ensi kesää? Alkaa näyttämään siltä, että syöpäsi on uusiutunut, eikä se parane jokapäiväisellä viinin lipittelyllä. Niin kitrerästi ja katkerasti hyökkäilet aamuin illoin joitakin palstalaisia päin. Ehtymätön vihasi kertoo vakavasta parantumattomasta sairaudesta. Tosiasioita pakenet kaikenlaisiin virittelyihin, jopa tuottamattomiin askareihin kuten kivien pyöritys. Siinä samalla pohdit, mitä aiot repäistä seuraavaksi päin palstalaisia, ja sisimmässäsi tunnet että elinpäiväsi alkavat olla paketissa, tiimalasisi viimeiset murusen meneillään.
        Katkerana synnyit, katkerana kuolet. Se olkoon helpotus elämääsi syyttömille palstalaisille.
        Psst. Muista arkistoida. Tämä.Jälkipolville."<<

        Onnistunut hanke kivikkopuutarhani on ollut, olen saanut nauttia siitä koko 2018 kesän.
        Se on vieläkin täynnä sinisiä ja vaaleanpunaisia kukkasia.

        Minusta tämä kommentti kertoo kateudesta toisen onneenja kuinka se saa aikaan rumaa tekstiä.

        -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Kommentoin vaan tuota Korppiksen saamaa tekstiä :)

        Luultavasti se on kirjoitettu kännissä, sitten otettu vielä lisää, kunnes on sammunut.
        Ei ehkä itse muista kirjoittaneensakaan, eikä tunnista omaksi tekstikseen vaikka uudestaan lukisikin.

        Tai sitten on voinut olla joku dementikko asialla . Niillä kuuluu olevan kaikenlaisia aggressioita.


      • huomioitsija
        rituliini_38 kirjoitti:

        Nyt meni yli hilseen?
        Kerro aivan aikuistenoikeesti,mitä ajatelmasi todella sisältää??

        Ei meenyt yhtään yli. Kolavan Kotka kommentoi tekstiä, jossa kirjoittaja paheksui että Rituliini ja korppis vaihtoivat ajatuksia.
        Paheksuja viittaa vahvasti ruuneen, jolle viestit ilman aloittamaansa ketjua ovat aluevaltauksen yrittämistä. Pois kanat tunkioltani on ruunen vanha teema.


      • A-nainenjärjissään
        huomioitsija kirjoitti:

        Ei meenyt yhtään yli. Kolavan Kotka kommentoi tekstiä, jossa kirjoittaja paheksui että Rituliini ja korppis vaihtoivat ajatuksia.
        Paheksuja viittaa vahvasti ruuneen, jolle viestit ilman aloittamaansa ketjua ovat aluevaltauksen yrittämistä. Pois kanat tunkioltani on ruunen vanha teema.

        Kas kun ei Pilmar? Hän puhui kanoista.
        Sinä puhut omista harhoistasi!

        Voisiko joku terapeutti auttaa sinua pois harhoistasi?


      • täältä.tähän
        A-nainenjärjissään kirjoitti:

        Kas kun ei Pilmar? Hän puhui kanoista.
        Sinä puhut omista harhoistasi!

        Voisiko joku terapeutti auttaa sinua pois harhoistasi?

        Mukava "harha" silti tosi, että v.70 palstalla on kaksi kirjoittajaa, joiden alter egot asuvat ruotsissa. Nimittäin ruunen ja sinisirkun.
        On varsin helppo kirjoittaa useammallakin rekatulla nikillä...kun vaan luonto siihen antaa periksi.


      • minuntotuuteni
        täältä.tähän kirjoitti:

        Mukava "harha" silti tosi, että v.70 palstalla on kaksi kirjoittajaa, joiden alter egot asuvat ruotsissa. Nimittäin ruunen ja sinisirkun.
        On varsin helppo kirjoittaa useammallakin rekatulla nikillä...kun vaan luonto siihen antaa periksi.

        Sinun onkin sitten paras elää harhoissasi!

        Osaapahan täällä sitten suhtautut kirjoituksiisi oikein, kun tietää mitä kuvitelmia kasvatat.
        Ei kylllä kannattaisi noita totuuksiasi jakaa, pian oppivat muutkin tietämäänmillaisia peikkoja näet.
        Totuudestahan on täällä turha puhua, sitä joko on, tai sitä ei ole.
        Harvemmin kukaan oman nimensä rekisteröi muualle kuin väestörekisteriin.


    • Eipämitään

      Ihmettelyn myötä mielikin kasautuu roskakasaksi.

      • Asenneratkaisee

        Väärin. Ihmetellä tulee ja pitää, mutta ihmettelyn tuloksen määrää se, millä asenteella ihmettelyn suoritat. Negatiivisesta levyn pyörittämisestä kasvavat mielen moskakasat, positiivisesta elämän aiheiden hoksaamisesta ja huomioimisesta ihminen kasvaa ja kehittyy, samoin kuin hänen mielensäkin.


    • Heipssh

      Tsori, tötsyt unohtu. Kiksit kun ei toimi ilman.

      • Kiitos teille kaikille!
        Teitte illastani aivan mahtavan elämyksen!
        Jotenkin sain tuntumaa,että aivoni toimii ja kaikki hyvin valtakunnassani!
        Tsemppiä uuteen aamuun teidän ama


    • korvesta.kerran.lähtenyt

      Onneksi palstakiusaus on vapaaehtoista. Minusta vanhana ukonkääkkänä on usein haasteellista mennä ostamaan elintarvekkeita.
      Peilikuvani kertoo, että nuoremmilla on aiheellistakin kavahtaa väsyneen ja raihnaisen asiakkaan kohtaaminen. On pakko vaan kovettaa luontonsa ja painaa pokerinaamalla ulkoilmaan. Myt kääkistyn vielä lisää jos elinpäiviä riittää.
      Ja muutenkin. Juttelin ja kehuin nurta kasvavaa kuusta. Laskin sen juurelle liikaa kertynyttä "pilssivettä". Toivotan sille menestystä ja pitkää ikää kuten aina.

    • jallu.on.vauhdissa

      Tellukka-pullukka esiintyy palstalla, mutta mihin onkaan hävinnyt viivaton tiina? Oli niistä hyvät valokuvatkin.

      • Anonyymi

        Ja palstakiusaus senkun jatkuu, olisko sosiaalista hioutumista ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja palstakiusaus senkun jatkuu, olisko sosiaalista hioutumista ?

        Mielenkiintoista lukea ketjua, minä näet unohdan menneet ja elän tätä päivää.
        Nyt yllätyin, koska en enää muistanut, että tuloni tiedostaen palstalla kirjoittavat "naiset" asettautuivat yhteisrintamaan (sähköpostin tai facen) välityksellä vastustamaan palstalle tuloani, jopa "satinkutia" aikoivat minulle antaa.


        Ymmärrän, että ette pysty tulemaan rekatuilla eteeni. Mikä nöyryytys se olisikaan. Ja kuitenkin olette olleet salaliitossa keskenänne.

        Tämä jos mikä kertonnee, että seuraajani voi ollakin joku teistä, fiksuiksi itseänne mainostavista vanhoista ladyeistä.

        Miettikääpä verkostojanne, kuka teistä on se heikoin lenkki.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Mielenkiintoista lukea ketjua, minä näet unohdan menneet ja elän tätä päivää.
        Nyt yllätyin, koska en enää muistanut, että tuloni tiedostaen palstalla kirjoittavat "naiset" asettautuivat yhteisrintamaan (sähköpostin tai facen) välityksellä vastustamaan palstalle tuloani, jopa "satinkutia" aikoivat minulle antaa.


        Ymmärrän, että ette pysty tulemaan rekatuilla eteeni. Mikä nöyryytys se olisikaan. Ja kuitenkin olette olleet salaliitossa keskenänne.

        Tämä jos mikä kertonnee, että seuraajani voi ollakin joku teistä, fiksuiksi itseänne mainostavista vanhoista ladyeistä.

        Miettikääpä verkostojanne, kuka teistä on se heikoin lenkki.

        Rituliinin suosiosta tässä on kysymys. Miten joku korppis tähän liittyy? Enemmän vaan Rituliinin repäiseviä aloituksia
        palstalla kaivataan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rituliinin suosiosta tässä on kysymys. Miten joku korppis tähän liittyy? Enemmän vaan Rituliinin repäiseviä aloituksia
        palstalla kaivataan.

        Hyvää päivää kirvesvartta 🤣


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Hyvää päivää kirvesvartta 🤣

        Sinä jos joku olet pirun herkkänahkainen ämmä ja voisit jo lopettaa tuon jatkuvan minä, minä, minä...mantran. Alkaa viduttamaan ihan tosissaan tuollainen pässinpää!


    • Anonyymi

      Millä palstalla se kivikkokiusaaja oli ? Täälläkö 70 plus ?

      • Anonyymi

        Miehenä olen huomannut, että nainen voi olla melkonen susi toiselle naiselle , niin näissä palstajutuissa kuin myös elävässä elämässä, etenkin jos siihen liittyy mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehenä olen huomannut, että nainen voi olla melkonen susi toiselle naiselle , niin näissä palstajutuissa kuin myös elävässä elämässä, etenkin jos siihen liittyy mies.

        Niih, niitä kiemuroita täällä joudutaan lukemaan, mikäpä siinä jos se asiaan kuuluu, mutta nyt menox ja lujaa. Se kulta jo odottaa, kun kerroin tulevani puolenpäivän aikaan. Ollaan sovussa kaikki :)


      • Anonyymi
        sini.sirkku kirjoitti:

        Niih, niitä kiemuroita täällä joudutaan lukemaan, mikäpä siinä jos se asiaan kuuluu, mutta nyt menox ja lujaa. Se kulta jo odottaa, kun kerroin tulevani puolenpäivän aikaan. Ollaan sovussa kaikki :)

        On niitä kivojakin tytsejä...


      • Anonyymi
        sini.sirkku kirjoitti:

        Niih, niitä kiemuroita täällä joudutaan lukemaan, mikäpä siinä jos se asiaan kuuluu, mutta nyt menox ja lujaa. Se kulta jo odottaa, kun kerroin tulevani puolenpäivän aikaan. Ollaan sovussa kaikki :)

        Siinä on aloitteellinen nainen!


      • Anonyymi

        Jos se kivien pyörittämistä sairautena pitänyt on 60-palstalta, miksi siihen nyt etsitään syyllisiä täältä ? Miksei selvitetty aikanaan siellä missä se tapahtui ?


    • Kuka vetää näitä vanhoja ketjuja palstalle?
      En ole koskaan kieppunut listojenkärjessä kirjoitteittelijana!
      En ole hakenut paremmuutta palstalla,ainakaan tietoisesti!
      Voi minua on lyöty,kuin vierastasikaa palstalla?

      Kaiketi nyt,kun olen haavoittuvinmillani,joku llöytää vielä sen tyhjän paikan,että näytetään nyt palstalla,kuinka tyhmästi se ama on kirjoitellut ja elämöinyt!
      Koetaan jopa mielihyvää,että sen poika tapettiin!
      Kaikesta kokemastani,en puskaan mene!
      Ama itkee,kiroilee,lämmittää rantasaunan ja ihmettelee,että Olenko elämälläni vienyt jotain teidän puskistenelämästä pois?

      • Anonyymi

        Ei varmaan Ama niin voi kokea, minusta taas repäisevää tyyliäsi on kaivattu, niin ymmärsin. Onhan sinua kehuttu kauniiksi, rakkaaksikin joku on kauniisti puhutellut, muista nyt sentään hyviä asioita. moikka sini.sirkku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan Ama niin voi kokea, minusta taas repäisevää tyyliäsi on kaivattu, niin ymmärsin. Onhan sinua kehuttu kauniiksi, rakkaaksikin joku on kauniisti puhutellut, muista nyt sentään hyviä asioita. moikka sini.sirkku

        Elän aikaa,jota en kenenkään soisi kokevan?
        Minulle on yksi paskanhailee mitä sinä sinisirkku laitat leivällesi!
        Torstaina tulee tuomio sille tapparalle!
        Me eletään siinä ihanassassa kuvitemaailmassa,että voileivänpäällys kattaa koko elämän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan Ama niin voi kokea, minusta taas repäisevää tyyliäsi on kaivattu, niin ymmärsin. Onhan sinua kehuttu kauniiksi, rakkaaksikin joku on kauniisti puhutellut, muista nyt sentään hyviä asioita. moikka sini.sirkku

        Minä elän rikostuntkintavaihetta!
        Minulle soittelee asianajaja,joten torstaina tulee minullakin tieto,että mitä se ihmishenki Suomi nimisessä "oikeusvaltiossa" maksaa?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Minä elän rikostuntkintavaihetta!
        Minulle soittelee asianajaja,joten torstaina tulee minullakin tieto,että mitä se ihmishenki Suomi nimisessä "oikeusvaltiossa" maksaa?

        Mitä hemmettiä minun leivänpäällisiä kiukuttelet ja vedät kuvioihisi ? Paskanhaileeta sitten myötätunnon osoituskin.
        Pidä hyvänäs.


      • sini.sirkku kirjoitti:

        Mitä hemmettiä minun leivänpäällisiä kiukuttelet ja vedät kuvioihisi ? Paskanhaileeta sitten myötätunnon osoituskin.
        Pidä hyvänäs.

        Anteeksi nyt sinisirkku!
        Sinä nyt et taida oikein ymmärtää mikä on faktaa ja fiktiota?
        Sen kun tajuat niin palaamme asiaan!
        Se ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Anteeksi nyt sinisirkku!
        Sinä nyt et taida oikein ymmärtää mikä on faktaa ja fiktiota?
        Sen kun tajuat niin palaamme asiaan!
        Se ama

        Pistänpä lusikan tähän surkuhupaisaan loppuun. Löysin alla olevista lauseista, jotain miksi ajatukseni alkoi filmirullan tavoin kelaamaan jotain jo aijemmin lukemaani.

        Eli puhkesiko kupla?

        "Minulle on yksi paskanhailee mitä sinä sinisirkku laitat leivällesi!"

        "Me eletään siinä ihanassassa kuvitemaailmassa,että voileivänpäällys kattaa koko elämän?"

        "Sinä nyt et taida oikein ymmärtää mikä on faktaa ja fiktiota?"

        Kerro ritu, mikä on faktaa ja mikä fiktiota?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Pistänpä lusikan tähän surkuhupaisaan loppuun. Löysin alla olevista lauseista, jotain miksi ajatukseni alkoi filmirullan tavoin kelaamaan jotain jo aijemmin lukemaani.

        Eli puhkesiko kupla?

        "Minulle on yksi paskanhailee mitä sinä sinisirkku laitat leivällesi!"

        "Me eletään siinä ihanassassa kuvitemaailmassa,että voileivänpäällys kattaa koko elämän?"

        "Sinä nyt et taida oikein ymmärtää mikä on faktaa ja fiktiota?"

        Kerro ritu, mikä on faktaa ja mikä fiktiota?

        Onko fiktiota sinun Vietnam -matkasi ja dzonkki -veneilysi Petsin kanssa?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Pistänpä lusikan tähän surkuhupaisaan loppuun. Löysin alla olevista lauseista, jotain miksi ajatukseni alkoi filmirullan tavoin kelaamaan jotain jo aijemmin lukemaani.

        Eli puhkesiko kupla?

        "Minulle on yksi paskanhailee mitä sinä sinisirkku laitat leivällesi!"

        "Me eletään siinä ihanassassa kuvitemaailmassa,että voileivänpäällys kattaa koko elämän?"

        "Sinä nyt et taida oikein ymmärtää mikä on faktaa ja fiktiota?"

        Kerro ritu, mikä on faktaa ja mikä fiktiota?

        juuu, me ollaan voimanaisia ritun kaa. muut on tuulipieruja. Näin kk hehkutteli ihan äskettäin. Eikä tarvii omia faktojasi ja fiktioitasi tuputtaa, kärsi sinä kk niistä ihan ite tykönäsi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuu, me ollaan voimanaisia ritun kaa. muut on tuulipieruja. Näin kk hehkutteli ihan äskettäin. Eikä tarvii omia faktojasi ja fiktioitasi tuputtaa, kärsi sinä kk niistä ihan ite tykönäsi !

        Näin ne tykkäämiset muuttuu.ihanaa jännitystä elämässä kun kehenkään ei voi luottaa. korpikirjailija
        05.10.2019 21:08

        Ritu, tykkän sinusta, anna palaa, niin minäkin, ei meitä voi tuulipierut kaataa kaksi voimanaista.
        Elin juuri tätä hetkeä saunan lauteilla, olen näin syksyisin lämmön kipeä ja sauna saa minut "voimaantumaan" taas tuo voimaannuttava ilmaisu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko fiktiota sinun Vietnam -matkasi ja dzonkki -veneilysi Petsin kanssa?

        Lähtö marraskuussa 2019 Amsterdam - Singapore 2vrk yöpyminen, nousu risteilijään (Westerdam) Holland America line. Halong Bay, Da Nang, Nha Trang en Phu Muy. Cambodsa, Sihanouville. Bangkok Ko Samui, Hongkong 2 yötä hotellissa ja paluulento Amsterdamiin.

        Totta on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin ne tykkäämiset muuttuu.ihanaa jännitystä elämässä kun kehenkään ei voi luottaa. korpikirjailija
        05.10.2019 21:08

        Ritu, tykkän sinusta, anna palaa, niin minäkin, ei meitä voi tuulipierut kaataa kaksi voimanaista.
        Elin juuri tätä hetkeä saunan lauteilla, olen näin syksyisin lämmön kipeä ja sauna saa minut "voimaantumaan" taas tuo voimaannuttava ilmaisu

        En osannut odottaa, että tässä näin tulee käymään. No, oppia ikä kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko fiktiota sinun Vietnam -matkasi ja dzonkki -veneilysi Petsin kanssa?

        Sitä se on vuoden ajan levitellyt miten on matka tilattu ja joku malariasääskien alueen ajelu on elämän huippuhetki. Me muut takariviläiset eletään tyytyväisinä omassa yhteisessä kodissa ja saadaan puhua rakkauden kieltä omalla äidinkielellä ja on yhteinen rakas isänmaa ja yhteiset rakkaat lapset ja lastenlapset. Eipä tästä mihinkään Vietnamiin ehtisi eikä halua vaikka mitä maksettaisi.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Lähtö marraskuussa 2019 Amsterdam - Singapore 2vrk yöpyminen, nousu risteilijään (Westerdam) Holland America line. Halong Bay, Da Nang, Nha Trang en Phu Muy. Cambodsa, Sihanouville. Bangkok Ko Samui, Hongkong 2 yötä hotellissa ja paluulento Amsterdamiin.

        Totta on.

        Kukaan tuon todenperäisyyttä ei ihmettele, tuollainen tusinamatka. Et vaan raukka tajua miten sulle säälivästi hymähdellään.


    • Niin tietty!
      Hyvä korppis!
      Yhtä köyttä yhdistys perustettu!

    • Onkohan nyt menneet jyvät ja akanat sekaisin?
      Kirjoitin aivan oikeasti mitä minulle kuuluu!
      Huomionosoitukset osui,että olin melkein tanssiinlähdössä?
      Kaiketi uusi käytäntö sotkee vanhukset ja teinit??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe