Mikä ei ole totta ja mikä on totuus

ilmoituksia

Mormonien ei tarvitsisi kuin tehdä parannus seuraavista tiedoista.

1. Aine on ollut olemassa aina. Sitä ei ole luotu.
2. Jumala oli alkuaan ihminen ja on sittemmin korotettu ihminen. (Taivaassa on kahdeksan miespuolista Jumalaa)
3. Jumalalla on puoliso.
4. Sanan kautta on luotu KAIKKI.
5. Pyhällä Hengellä (henkipersoona) ei ole lihaa ja luuta olevaa ruumista.
6. Nooa on Gabriel
7. Joseph Smithille ilmestyi vuodesta 1823 alkaen Mormonin poika Moroni.

totuus näistä asioista.

1. Jumala (Jahve eli Jehova) alkoi aineen luomisen noin 4153,67 eaa . Sitä ennen maailmankaikkeus on ollut aineetonta.
2. Jumala 7 muuta Jumalaa ei ole koskaan ollut ihminen eikä Hän ole myöskään korotettu ihminen.
3. Jumalalla 7 muuta Jumalaa ei ole puolisoa. Ensimmäinen naispuolinen persoona maailmankaikkeudessa luotiin 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua.
4. Jo 6 2/3 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen Sanan sikiämistä Jumalan voimasta pyhästä hengestä Jumala (Jahve) alkoi luomaan ainetta. Sanan kautta luominen on valhetta.
5. Pyhä Henki sai taivaassa myöhemmin toiseksi nimekseen Gabriel ja on sen jälkeen elänyt useimmissa (14) lihaa ja luuta olevissa ruumiissa kuin kukaan toinen persoona niin taivaassa kuin maan päällä.
6. Nooa sai taivaassa ensimmäiseksi nimekseen Fanuel (enkeli). Gabriel sai taivaassa ensimmäiseksi nimekseen Pyhä Henki.
7. Joseph Smithille ei ilmestynyt vuodesta 1823 alkaen Mormonin poika Moroni vaan Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni. Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni sai taivaassa ensimmäiseksi nimekseen Zotiel.

10

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkijä1

      Mormonit laittavat toivonsa ihmisoppeihin ja ihmisjärkeilyihin joista ei ole mitään apua.

    • Ilmoituksia

      Kaikkein vaikeinta ihmislapsille on ymmärtää kahden eri pyhän hengen/Pyhän Hengen ero. Ensimmäinen eli Jumalan voiman pyhän hengen toiminta, Jumalan alkaessa luomaan ainetta eli materiaa, alkoi käytännössä jo 6 2/3 vuorokautta ennen Sanan (Jeesus) sikiämistä Jumalan voimasta pyhästä hengestä. 4 vuorokautta mittaista ajanjaksoa Sanan luomisen jälkeen sikisi Jumalan voimasta pyhästä hengestä olemassaoloon persoona joka sai tuolloin ensimmäiseksi nimekseen Pyhä Henki. Pyhä Henki (henkipersoona) sai toisen ja kolmannen luomispäivän aikana toiseksi nimekseen Gabriel hänen siirtäessään uutta mannerta noin 2000 kilometriä lännemmäs vanhasta mantereesta Jumaln voimalla pyhällä hengellä joka hänessä vaikutti tuolloin.

    • Hiki.otsalla

      Mieti ihminen! Kaikki tuo sinun pitää omaksuman, jos haluat olla uskovainen ja ikuiseen elämään pyrkivä.
      Parempi itsellesi pysyä pakanana.

      • Huhhuhhuh

        Minä taas pelkään että pakanat uskovat ja pitävät noita mormonikirkon vääriä virallisia oppeja totuutena ja että heitäkin (pakanoita) johdetaan harhaan mutta tällä kertaa mormonikirkon johtajien toimesta. Pakanoiden ei kannattaisi liittyä ainakaan mormonikirkkoon eikä olla sen kanssa missään tekemisissä niin kauan kuin he eksyttävät.

        Mormonikirkon johtajat ovat vastuussa noista eksytyksistä ja tuosta hämmennyksestä joka vallitsee mormonien keskuudessa 2 Nefi 13:12 "Oi kansani, sinun johtajasi johdattavat sinut harhaan ja hämmentävät sinun polkujesi suunnan".


    • Täydellinen.tieto

      Martti Lutterin Katekismuksen mukaan yksi käsky on:
      Minä olen Herra sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

      Uususkonnoissa Jumalan rinnalla on liuta muita. Niitä sanotaan profeetoiksi ja sanansaattajiksi, ja niiden sanaa kuunnellaan ja toistetaan.Kukaan ei tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, mutta uususkonnot ovat tuonpuoleisen kartoittaneet viimeistä kulmaa myöten, ja he vakuuttavat tietävänsä, miten ja kuka sille puolelle on tervetullut. Säännöt ovat monimutkaiset, koko elämän täyttävät, ja niiden noudattaminen lienee täysin mahdotonta.
      He ovat kääntäneet Raamatun uudelleen, jotta se vastaisi heille sopivaa mielikuvaa uskonnon sisällöstä. Raamatun lisäksi pitää oleman vielä lisätietoa ja salaperäisiä kirjoituskääröjä, joihin uususkonnon edustajat ovat päässeet tutustumaan ainoina maailmassa.
      Kuitenkin he vakuuttavat, että Raamatun sana on Jumalan itsensä ilmoittama ja muuttumaton. He poimivat Raamatusta ohjeita, joiden mukaan on elettävä, mutta suuri osa ohjeista jää käyttämättä. Harva uskova pukeutuu, syö ja elää kuten Juudeassa aikanaan, jostakin Egyptin maanpaosta puhumattakaan. Pyramidit esimerkiksi tehtiin ilman pyörää. mutta kyllä uususkontojenkin harjoittajille pyörät kelpaavat.

    • Eihän kirkko noin opeta, vähän tonnepäin kyllä. Ja sinun totuutesi noista asioista on kyllä ihan vaan esoteeristä huttua, valheen henkien harhautuksia.

      • Täydellinen.tieto

        "Vähän tonnepäin kyllä". Sinnepäinhän kirjoitinkin. Ei yhteen mielipidekirjoitukseen voi sisällyttää kuin päällimmäiseksi noussut ajatus.
        Teillä on oma Mormonien kirja, tärkeämpi kuin Raamattu. Olen sen lukenut. Teillä on muitakin uskontoon liittyviä kirjoituksia, niitä en ole lukenut.
        Te uskotte Raamatun sanaan, "mikäli se on oikein käännetty". Teillä on tarkat tiedot Kolobin tähdestä ja tuonpuoleisesta jumaluudesta. Teillä on omat siveyssääntönne, omat rituaalinne.
        Ne kuuluvat uskontoonne, ja uskon kyllä, että tosiuskova saa niistä tarvitsemansa tuen omaan kilvoitteluunsa.
        Olen saanut tietoni tältä uskontopalstalta, joten ne valheen henget ovat mellastaneet täällä.

        Mooseksen laintaulujen I käsky riittäisi.


    • ahahah

      Jumala (Jahve eli Jehova) alkoi aineen luomisen noin 4153,67 eaa . Sitä ennen maailmankaikkeus on ollut aineetonta. lainasin tätä.. niin siis uskotko sä nyt siis siihen että maapallo on jtn 6tuhatta vuotta vanha O.o? vai menikö iiihan ohi mulla? tai siis joo usko tälläseen hölynpölyy xd! minä uskon mitä minä näen ja olen henkilökohtaisesti käynyt vierailemassa historiallisilla paikoilla, joissa on ollut paljon kehittyneempiä sivilisaatioita jopa 12,000 vuotta sitten. EI VITTU IHMISET MENKÄÄ TÄNÄPÄIVÄNÄ TUONNE KADULLE ET HEIIIIIII OLEN JUMALAN POIKA! JEESUS! XD ja muutenki........ jos jeesus ois ollut niin vitun tärkeä ihminen kuin kuvataan, eiköhän siitä olisi paremmat tiedot löydettävissä muualtakin kuin pienten lasten satukirjasta (esim raamatusta). Siis ihan kaikista muista ihmisistä löytyy vitun tarkkaa tietoa tuolta ajalta jolloin jeesuksen väitettiin eläneen, mutta jeesuksesta ei sitten niin minkäänlaista tietoa... Mysteerinen mies tämä jeesus eikö totta

      • ahahah

        Jumala on jotain paljon suurempaa mihin sinä uskot. Ja kun meille tulee julki kuka Jumala oikeasti on, se tulee olemaan järkytys meille kaikille.


    • ilmoituksia

      Sekä Raamattu että Mormonin kirja todistaa että kaikki tieto ja totuus paljastetaan ihmislapsille Pyhän Hengen eli Puolustajan (Gabriel) kautta, ei Nelsonin eikä joidenkin muiden ihmisten kautta.
      Jeesus sanoi myös että Pyhä Henki tulee maailmaan, samoin kuin hän, lihaa ja luuta olevassa ruumiissa.

      Joh 14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,

      Joh 14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

      Joh 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

      Joh 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

      Joh 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

      Joh 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe