Doi Inthanon

Sunnuntaina olisi tosiaan seuraava Thaimaan matka edessä ja Bangkokista matka jatkuu Chiang Maihin, mistä käsin on sitten tarkoitus tehdä tuo Mae hong son loopin kierto moottoripyörällä, oletettavasti kolmella yöpymisellä suoritettuna (niin ei tule ihan pelkkää ajamista reissu olemaan, kuin mitä se kahdella yöpymisellä olisi).
Nyt on matkareitin (ja yöpymispaikkojen) suunnittelu menossa. Tuota ensimmäisen päivän etappia kun mietin (lähden kiertämään reitin myötäpäivään), niin huomasin että siihen ajoon voisi liittää myös käynnin Doi Inthanonilla (eli Thaimaan korkeimmalla vuorella), mutta tuo "kierto" tekisi arviolta parin tunnin lisäykse ensimmäisen päivän ajo-aikaan. Matka ei lisääntyisi ihan kauheasti, mutta ajettava tiestö muuttuisi todella "syheröiseksi" vuoristotieksi, ja todellakin veikkaa että ajo-aikaa menee helposti se 1,5-2h enemmän kuin tuolla "helpolla" reitillä.

Nyt kysynkin jos joku on tuolla Doi Inthanonilla käynyt, niin onko näkemisen/kokemisen arvoinen paikka "vaivannäköönsä" verrattuna?

17

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sensei--

      Moi.
      Suosittelin aiemmin useamman päivän varaamista matkaan.
      Outoa olisi suomesta tulla ajamaan tuo yksi parhaimista paikoista ohittaen.
      Suosittelen jopa päivän viettoa ja yöpymistäkin alueella.
      Tuon lenkinhän voi ajaa vilkuillen maisemia hörpäten kaffit, että ajopiirturi ei alkaa savuaan, tai myös ajaa ja pysähtyä nauttimaan mistä sitten pitääkin rennosti.
      Säävaraus hyvä huomioida.
      Toivottavasti hyvä reissu aiheuttaen lisää matkailua sulta kivaan paikkaan.
      Netissä sulle paljon tietoa ja kuvia, joita toki oletkin katsellut.

      • Tämän hetkinen suunnitelma on seuraava:
        Päivä 1:
        Chiang Mai - Doi Inthanon - Mae Sariang
        Ajomatka 255km.

        Päivä 2:
        Mae Sariang - Mae Hong Son, 165km.

        Päivä 3:
        Mae Hong Son - Pai 110km.

        Päivä 4:
        Pai - Chang Mai 130km.


        Eli vaikka kyse osalla matkaa hyvinkin mutkaisista vuoristoteistä, niin mielestäni nyt suunniteltu ajoreitti/ajoaika mahdollistaa muutakin kuin vain "ajamista", eli matkalla ja yöpymiskohteissa pitäisi hieman ehtiä myös tutustumaan "paikkoihin"


      • Sensei--
        santtu_1975X kirjoitti:

        Tämän hetkinen suunnitelma on seuraava:
        Päivä 1:
        Chiang Mai - Doi Inthanon - Mae Sariang
        Ajomatka 255km.

        Päivä 2:
        Mae Sariang - Mae Hong Son, 165km.

        Päivä 3:
        Mae Hong Son - Pai 110km.

        Päivä 4:
        Pai - Chang Mai 130km.


        Eli vaikka kyse osalla matkaa hyvinkin mutkaisista vuoristoteistä, niin mielestäni nyt suunniteltu ajoreitti/ajoaika mahdollistaa muutakin kuin vain "ajamista", eli matkalla ja yöpymiskohteissa pitäisi hieman ehtiä myös tutustumaan "paikkoihin"

        Ihan ok, pistä startaten niin aamutuimaan, että olet vuorella aikaisin aamulla.
        Siittä se lähtee ja kunnon pyörä alle, no tiedäthän sinä.
        Pistä kuksa penkille, kuva ja aijaten kun tuossa jonkin kilpailun ovat aiheesta virittäneet.
        Mukavaa matkaa sulle, aja varovasti.


      • Viimeksi tuolla suunnalla ajellessani olin liikkeellä Hondan CB500X "adventure" pyörällä, joka oli kyllä ihan ok. kyllä mutta jätti minut jotenkin "kylmäksi", ja oli omasta mielestäni hieman liian tylsä pyörä, vaikkei pyörässä sinänsä mitään isompaa vikaa ollutkaan.

        Tammikuussa kun olin Hua hinissä, niin siellä oli ajokkina, Hondan CBR 650 jonka ominaisuuksiin tykästyin, mutta uskon että on liian "sportti" tuolle reissulle, mutta vuokraamolla mistä pyörän vuokraan (jo kahdesti vuokrannut samasta paikasta ja mitään ongelmia ei ole ollut, ja heillä on erittäin laaja pyörävalikoima), näyttäisi olevan (myös) tuon CBR 650:ntä "sisarmalli" CBF 650 jotka jakavat tuon CBR:n kanssa ison osan komponenteistä, mutta tuossa CBF:ssä on selkeästi pystympi ajoasento yms. soveltuvampi tuolle reissulle.



      • Sensei--

      • santtu_1975X kirjoitti:

        Tämän hetkinen suunnitelma on seuraava:
        Päivä 1:
        Chiang Mai - Doi Inthanon - Mae Sariang
        Ajomatka 255km.

        Päivä 2:
        Mae Sariang - Mae Hong Son, 165km.

        Päivä 3:
        Mae Hong Son - Pai 110km.

        Päivä 4:
        Pai - Chang Mai 130km.


        Eli vaikka kyse osalla matkaa hyvinkin mutkaisista vuoristoteistä, niin mielestäni nyt suunniteltu ajoreitti/ajoaika mahdollistaa muutakin kuin vain "ajamista", eli matkalla ja yöpymiskohteissa pitäisi hieman ehtiä myös tutustumaan "paikkoihin"

        Nyt on matkasuunnitelma lyötynä lukoon. Aikataulu suunniteltu ja hotellit varattuna/maksettuna.

        Huomenna olisi siis lähtö, Maaanantai aamuna Bangkokissa ja siitä jatkolento Chiang Maihin, jossa hotelli varattu koko viikoksi (eli osan kamoista voi jättää hotellille), pyörän vuokraaminen ja Tiistai aamuna Doi Inthanonin kautta Mae Sariangiin. Sieltä matka jatkuu Keskiviikkona Mae Hong Son josta Torstaina sitten Paihin ja Perjantaina takaisin Chiang Maihin jossa loppuviikko. (Ja sen jälkeen lento U-Tapaolle).


      • Ollakylmääkin
        santtu_1975X kirjoitti:

        Nyt on matkasuunnitelma lyötynä lukoon. Aikataulu suunniteltu ja hotellit varattuna/maksettuna.

        Huomenna olisi siis lähtö, Maaanantai aamuna Bangkokissa ja siitä jatkolento Chiang Maihin, jossa hotelli varattu koko viikoksi (eli osan kamoista voi jättää hotellille), pyörän vuokraaminen ja Tiistai aamuna Doi Inthanonin kautta Mae Sariangiin. Sieltä matka jatkuu Keskiviikkona Mae Hong Son josta Torstaina sitten Paihin ja Perjantaina takaisin Chiang Maihin jossa loppuviikko. (Ja sen jälkeen lento U-Tapaolle).

        Kandee tutustua siihen temppeliinkin. Niin ja muistaa, että ottaa irtohihat ja lahkeet mukaan. Siellä voi


    • Thai-suksetEsillä

      Siellä huipulla on opastuskeskus, temppelialue on ennen huippua, sää voi olla siellä ihan huipulla mitä vaan.

      • Onneksi tullut tälle reissulle varattua (ajo) vaatetus hyvinkin erilaisia kelejä silmällä pitäen. Mukana ajokamppeet joille pärjää myös hieman viileämmässäkin ilmassa (vuoristossa saattaa lämpötila laskea päivälläkin suhteellisen viileäksi, öistä puhumattakaan) sekä tarvittaessa ajokamojen päälle laitettavat sadevarusteet.
        Ajokenkinä nilkan yläpuolelle olevat (puolikovat) moottoripyöräkengät, ja kypäränä avattava laatukypärä.

        En muista että ruumaan menevä matkatavara olisi ikinä painanut minulla Thaimaan lennoilla yli 20kg. mikä sen paino noiden ajokamojen takia nyt sitten näytti olleen.

        Nyt pieni odottelu Shuvarnabhumilla ja sitten kohden Chiang Maita.


      • Nyt pyörä vuokrattu. Uusi (muutaman kuukauden vanha) Honda CB650F, ajettu 4000km. Ei kaaduttu ja kaikki pelaa kuten pitääkin sekä renkaat ovat ok.
        Hinta myös ihan kohtuullinen 7600Thb./6vrk.

        Huomenna aamusta sitten Mae Hong Son Loopin kimppuun.


      • Valitettavasti eilisen Doi Inthanonin "valloitusta" hieman latisti hieman ennen huippua alkunut (ja toista tuntia kestänyt) vesisade ja samalla paksu pilvi/sumuverho jonka myötä näkyvyys katosi aika isolta osin, vasta 500-600m alampana pilvisyys väheni/katosi ja komeat maisemat oli vielä silloinkin.
        Sääli että huipun maisemat jäivät kokematta, mutta tuli sentään käytyä Thaimaan korkeimmassa pisteessä, korkeus 2565,3341m (aika tarkkaan mitattu... Korkeimpaan kohtaan oli upotettu metallilieriö joka on tuo korkeusmitan kohta).

        Muuten reissun kaksi ensimmäistä päivää mennyt loistavasti. Tiet ovat "moottoripyöräilijän unelma", haastavaa mutkaa mutkan perään, mutta silti helposti havaittavissa ja tiet muutamaan poikkeusta lukuunottamatta Thaimaan teiksi hyvässä kunnossa ja liikenne suhteellisen väheisehköä.
        Ja valitsemani pyörä (Honda CB650F vm-18) on mitä sopivin ajopeli kyseisille teille (Runko, jousitus, jarrut, paino ja etenkin moottorin alavääntö ovat niin sopivassa suhteessa toisiinsa, ettei paremmasta väliä) en tiedö osaisinko valita paremmin sopivaa pyörää kyseisille teille jos saisi eri valmistajien mallivalikoimista valita ilman rajoitusta, tuosta taitaa tulla uusi suosikkipyöräni Thaimaassa kun varsinaisista moottoripyöristä puhutaan. Vielä kun on mielestäni erittäinkin edullisen/vuokra) hintainen pyörä ominaisuuksiinsa nähden, niin tyytyväinen pitää valintaan olla.

        Huomenna sitten Mae Hong Son:sta kohden Pai:ta.


      • HuanEki
        santtu_1975X kirjoitti:

        Valitettavasti eilisen Doi Inthanonin "valloitusta" hieman latisti hieman ennen huippua alkunut (ja toista tuntia kestänyt) vesisade ja samalla paksu pilvi/sumuverho jonka myötä näkyvyys katosi aika isolta osin, vasta 500-600m alampana pilvisyys väheni/katosi ja komeat maisemat oli vielä silloinkin.
        Sääli että huipun maisemat jäivät kokematta, mutta tuli sentään käytyä Thaimaan korkeimmassa pisteessä, korkeus 2565,3341m (aika tarkkaan mitattu... Korkeimpaan kohtaan oli upotettu metallilieriö joka on tuo korkeusmitan kohta).

        Muuten reissun kaksi ensimmäistä päivää mennyt loistavasti. Tiet ovat "moottoripyöräilijän unelma", haastavaa mutkaa mutkan perään, mutta silti helposti havaittavissa ja tiet muutamaan poikkeusta lukuunottamatta Thaimaan teiksi hyvässä kunnossa ja liikenne suhteellisen väheisehköä.
        Ja valitsemani pyörä (Honda CB650F vm-18) on mitä sopivin ajopeli kyseisille teille (Runko, jousitus, jarrut, paino ja etenkin moottorin alavääntö ovat niin sopivassa suhteessa toisiinsa, ettei paremmasta väliä) en tiedö osaisinko valita paremmin sopivaa pyörää kyseisille teille jos saisi eri valmistajien mallivalikoimista valita ilman rajoitusta, tuosta taitaa tulla uusi suosikkipyöräni Thaimaassa kun varsinaisista moottoripyöristä puhutaan. Vielä kun on mielestäni erittäinkin edullisen/vuokra) hintainen pyörä ominaisuuksiinsa nähden, niin tyytyväinen pitää valintaan olla.

        Huomenna sitten Mae Hong Son:sta kohden Pai:ta.

        Kiva että annat matkaraporttia.

        Jos ajopuku alkaa ahdistamaan, Pain kuumissa lähteissä voi käydä rentoutumassa ja ne tekevät iholle hyvää.


    • nautimatkasta

      Ensiksi tuossa välimatkasuunnittelussa tuli mieleen, että ultrakovat retkipyöräilijät ajavat melkein samoja päivämatkoja. Vaan eivätpä he näekään muuta kuin hikeä silmissä.

      Doi Ithanonin huiputtaminen polkemalla vie kisapyöräilijöiltäkin melkein 4 tuntia, pärrällä tuon nousee tuntiin

    • Numball69

      Sensei antaa hyviä neuvoja ja vinkkejä sulle Santtu asuuhan hän kohteessa.
      Juuri sellaisia mitä et netistä löydä vai miten se oli.

    • VMax99

      Upeaa kerrontaa. Tuolla ei kuitenkaan talvirenkaita tarvita.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paskakaivo Kuhmo

      Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      63
      4030
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

      Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      80
      3670
    3. Miten sinut

      Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3185
    4. Mitä kuuluu?

      Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2548
    5. Keilahalli

      Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2397
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

      kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      51
      2179
    7. Heippa mies......

      Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2025
    8. Huomenta rakas

      Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1768
    9. Elämäni rakkaus

      Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36
      1700
    10. Alkaa olemaan

      IRL tylsää, vinkki ehkä
      Ikävä
      30
      1566
    Aihe