mikä on synti

syntisyntisynti

En tiedä mikä se on, voisitteko hieman avata, jotta normaalitkin ymmärtää.

63

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12_____13

      Itse olen ymmärtänyt niin, että synti tarkoittaa Jumalan hylkäämistä tai Jumalasta erossa olemista.

      • 10000000-syntiä

        Se ateismi ei synti.


      • Anonyymi

        KAikki Jumalan tahdon vastainen on syntiä.
        Aloita kymmenestä käskystä ja lue vuorisaarna.


    • Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. 1.Joh.3:4

      Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. Room 5:12
      Tarkoitta sitä Aadamin lankeemuksen seuauksena tuli synti, kaikki syylistyvät tähän, se on lihan perintö on synnin alainen.

      • ålåsynny

        Jos ei synny ei tee syntiä.


      • ålåsynny kirjoitti:

        Jos ei synny ei tee syntiä.

        Ihmiseksi syntymien eli lihaantulo,on eria asia hengelisteti syntynyt.


      • leppä15 kirjoitti:

        Ihmiseksi syntymien eli lihaantulo,on eria asia hengelisteti syntynyt.

        Ateisti on aina synnitön, koska me emme tunnusta synnin olemassaoloa lainkaan.

        Eikö teidän syntisten jeesuksestavalehtelijoidenkin kannattaisi pyrkiä meidän synnittömien kaltaisiksi?


      • Ihmettelijä

        En ymmärrä, miksi minä olisin vastuussa siitä mitä Adam tai Eeva teki. Eihän minua ollut edes tuolloin olemassa! Vastuussa on Adamin ja Eevan itsensä lisäksi heidän vanhempansa, jotka laiminlöivät kasvatusvelvollisuutensa, miksi heistä tuli tottelemattomia hulttioita.


      • Ihmettelijä kirjoitti:

        En ymmärrä, miksi minä olisin vastuussa siitä mitä Adam tai Eeva teki. Eihän minua ollut edes tuolloin olemassa! Vastuussa on Adamin ja Eevan itsensä lisäksi heidän vanhempansa, jotka laiminlöivät kasvatusvelvollisuutensa, miksi heistä tuli tottelemattomia hulttioita.

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. Room.5:12


        Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksRoom.5:15


      • he-ma kirjoitti:

        Ateisti on aina synnitön, koska me emme tunnusta synnin olemassaoloa lainkaan.

        Eikö teidän syntisten jeesuksestavalehtelijoidenkin kannattaisi pyrkiä meidän synnittömien kaltaisiksi?

        Synti on maailmassa tunnsti sen tai ei,kaikki ovat sen alaisia.


      • 15v-on.synti
        leppä15 kirjoitti:

        Synti on maailmassa tunnsti sen tai ei,kaikki ovat sen alaisia.

        Mikä on synti, turha jeesustella ympäripyöreitä valehtelija.


      • Öteistinsä
        ålåsynny kirjoitti:

        Jos ei synny ei tee syntiä.

        Höh, mutta se on mahdotonta silti?! Jumalat rakastavat haasteita, ja heidän suurimpia haasteita oli elää sellaisessa loogisessa ja sielullisessa maaperässä, missä ei haluttu uskoa Heidän olemassaoloonsakaan?! Ja jos tavallista luontoa katsotte, niin ei missään RAAKA_AINEESSA kai ole henkistä perää olevaa sanastusta "uskoa Jumalaan", mutta edes oman yksilöllisen olemassaolonsa jatkumiseen, edes jossakin tulevassakin elementissään kaikki POHJIMMILTAAN USKOVAT, vaikkeivat sellaista termiä edes informaatiossa käyttäisikään? Paavali sanoi juuri sen,että vaara, kun tiedosamme sanoilla kaikenlaisia henkisiä periaateita, niin joillekin tulee käsittämättmiö tarpeita KIELTÄÄ itseltää moniakin henkisiä periaatteita?! Jeesuskin sanoi:"Jokainen joka SEURAA MINUA, kieltäköön itsensä ja SEURATKOON MINUA, siihen tehtävään ja sen palkintoon/rangaistukseen mikä kullekin on varattu!" Mutta seuraava kuolemamme, eikä se Paratiisi/Haades, mihin kaikki kuolemassaan menevät, ennenkuin nekin heitetään "tuliseen "ääniärveen", ei ole vielä lopullinen tilanteemme, eikä tämä elämä sitä ikuisuuttakaan ajatellen lopullisesti määritä! Meille tulee päätöksiä ja meille tulee ikuisuudessa valintoja, mitä emme voi etukäteen kovin lopullisesti tietää, eikä se seuraava Rangaistus kenellekään tule kestämään kuin MAX 7000 vuotta, jos oli kaikkein syntisin mahdollinen?! Sieltäkin joku löytää tien poies, ennen lopullista päätepistettään?! Ja ikuisuudessa luulen, että jokainen tulee yksilöllisesti joskus olemaan niin paheksuttu ja väheksytty tai jotenkin päinvastoinkin, että joku suuressa armossaan antaa sinun kokea fillisluonteisia rangaistuksiakin ja sairautta, paljonkin, mitä omituisimmista syistäkin?! Voi olla, että SITÄ seuraava Hellvetti on niille, jotka tuomitsivat ne edelliset Hellvettiinsä, luulisin ainakin?! Mutta siihenkin menisi vain osapuilleen 14 000 vuotta, ihan hatusta:-)


    • eiaukea

      Onko eläimet syntisiä.

    • Pyhittynyt.HELL.sisar

      Seksi on syntiä.

      • 8b2str8

        Vajakkien syntymä on estettävä.


      • Pakkstori

        Jeesuksenkin syntymän yritti estää suorastaan VALTIOVALTA, Eesaun sukukunnasta peräisin ollut Herodes Kuningas(Antipas?), tapatti Messiasennustuksen toteutumisen estääkseen, jopa lähes kaikki 2-vuotiaat ja sitä nuoremmat, melkein koko tuolloisesta Israelista, SINÄ VUONNA kun Jeesus syntyi, kiitos Itämaan 3-tietäjän. Esim. Pappi Sakriakselle se tuli kalliiksi, Hän heitti henkensä, piilottaessaan Johanneksen jonnekin, ja sen vuoksi Herodeksen sotilaat "tietysti", tappoivat Sakariaksen itsensä. Hänet tapettiin temppelin läheisyyteen, ja Jeesus "vannoi" sen tulevan kostetuksi jo pian, koko silloiselle kansalleen, joka ei estänyt tapausta. Jeesus pelastui Joosefin viemänä Egyptiin, tuolloin siellä ei ollut vielä Ählämeitä, jotka tottapuhuen olisivat ehkä samankin tehneet, jos olisivat tuolloin tienneet että Israelin PAPPEUSKUNINGAS- Jeesus oli tuolloin syntynyt. Profeetat olivat ilmoittaneet samantapaisen, kun sanoivat:"Poikani minä kutsuin Egypistä", vaikka se tarkoitti myös koko Israelin historiikkia, eli eipä sen arvattu koskevan myös Messiastaan. Kyllä sekin oli ennustettu, että Israelin sotaiselle Kansalle ei kelpaisi se heidän Rauhan_Ruhtinas-Messiaansa, sen oli Sakarja-niminen(myöhemmän kaima?) profeettakin ennustanut. Nykyään he kiemurtelevat siinä nimeämisvirheessään, että Yeshua olisi sama henkilö kuin Yesus, vaikka ei tietenkään ole, he nostivat Messiaakseen, makkabealaisaikojensa(hetki ennen Rooman valtaa) sotamurhia paljon kreikkalaisia kohtaan tehneen Yeshua-pappinsa, joka oli "vain" Leeviläinen, joka ei siis olisi täyttänyt edes vaatimusta olla JUUDAAN sukukunnan jäsen: Maria oli tosiaan Juudaan sukukuntaa, ja ilmeisesti myös Joosef, vaikka Raamatun kirjoittajat sekosivatkin sukupuussaan... Eivät hekään sitä kovin tarkkaan jaksaneet Patriarkkojen jälkeen muistaa....Se oliko Jeesuksenkin biologinen Isä(Joosefhan se ei Raamatun mukaan ollut) sitten todellisuudessa, LEEVILÄINEN niin saattoipa olla, ja monet veikkaavat Jeesuksen biologisen Isän olleen sama kuin Johannes Kastajan, eli Wanhahko Sakarja, jonka Herodeksen sotilaat tappoivat, mutta Jeesuksen Isä on silti mysteeri, vaikka Pyhässä Hengessä väitetään, että Korkeimman Voiman Varjo olisi pistänyt Jeesuksen Itsensä siittäneen itsensä Mariastaan, oliihan Hän "Jesurun" samaistettuna Jehovaksi, mutta sellainen hedelmöitys ja siitos on vielä mahdotonta, tavallisille ihmisille, ja väittäisin silti, että myös Jeesukselle....


      • Akillesko
        8b2str8 kirjoitti:

        Vajakkien syntymä on estettävä.

        Mutta et kai SUOMELLE tarjoa ITÄVALLAN mallia, missä käsittääkseni suositellaan HETI aborttia, jos lääkäri on jollakin epämääräisellä lääketieteellisellä menetelmällä varmistunut, että LAPSELLA on DOWNIN syndrooma tms.
        Mutta Suomi on ihan hyvä maa ehkä siinä, että vaikka Suomessa varsinkin heidän elämänsä on jotenkin vaikeakin, olettavasti, niin tavallinen kansa, saattaa olla tyytyävisempikin, jos tapaa DOWNEJA, koska he näyttävät yleensä LÄSKIMMILTÄ, ja heille ei aina suoda paljoa koulutusta, vaikka ei ole todisteita paljoa siitä, että edes ÄOO olisi riippuvainen ylimääräisestä KROMOSOMISTAAN, mikä heille olisi siis ilmaantunut jonkin jakaantumishäiriön vuoksi, sikiökehitysvaiheessa.
        Ja Suomessa yleensä annetaan KAIKKIEN syntyä, jos vanhempansa vain kestää ties miten epämääräiset diagnoosit lääkäreiltä, kun heidän lapsiensa terveyttä epäillään lähellä syntymishetkeäkin... Ne ei aina olleet tottakaan, on luultu ties mitä vammoja useinkin lapsille, heidän vielä olleessaan kohdussaan, ja tavallisempaa VIELÄ oli, että ne on olleet jopa "virheellisiä tai mikä pahempaa: VÄÄRIÄ diagnooseja?"
        Ihmeparantumisesta se on useinkin tiedetty, että tehty kauhea virhediagnoosi, jos henkilöllä oli hetkellisesti hyvin omituinen tai vain TUSKAINEN fiilis, ja se on käsittäkseni AINA tulkittu SYÖVÄKSI, jopa SYVÄ VÄSYMYS on joskus diagnisoitu SYÖVÄKSI?! Jos kaikki eivät ole hekumassa, kun menevät lääkäriin, niin tavallista terveempiä ihmisiä luullaan, joskus sairaiksi, en sano, että tämä on KAIKKIEN lääkärien virhe, mutta rögntenit saivat työntää saman tien roskikseen, koska ei ole todisteita, että mikään nyky röngteni pysyy niin täydellisesti läpivalaisemaan luut; Jos jostakin syystä röngtenissä ei esimerkiksi näy edes koko jalkaa, niin lääkäri pilailee, että potilaalla ei ole enää edes jalkaa, vaikka olisi vain röngten lamppu hieman epäkoherentissa tilassa, tai suorastaan sammahtamassa?! Minulla itselleni on muutama väärä diagnoosi eläessäni tehty,mutta koska omat fiiliset ja oireet olivat melko pienet, en sattuneesta syystä uskonut fyysisten vammojeni olleen kovinkaan suuret! SE ON TOTTA; että 1/3 hampaistani on revitty suusta, mutta olin nuorena eräänlainen DUUDSON FANI, vaikkei tuolloin ollut vielä DUUDSONEITA, minua kiinnosti olla kova ÄIJÄ, ja ilman puuduksiakin välillä antaa hampilääkärin porata paskax niin monta hammasta kuin lystäsivät:-) Ja lopulta suorittettiin jopa polttoporauksia, eli kovasti kuumennettua TIKKUA tungettiin suuhun, ja sillä nyt silti ihmisen suht' pehmonen hammas helpostikin kosahtaa...Sen verran on suussa silti hampaita suussa silti vielä, vastakkaisiakin hampaita monia, että itse syömiseen ei edes noin 7-8 hampaan katoamisella vielä suurta merkitystä ole...Viisauden hampaat mulle kyllä tuli(seitsemäs hammas?), ja tokihan yksi niistä taitaa olla vielä suussakin?!


    • hippitunne

      Synti on sitä, että tekee jotain Ihmisyyttä ja Elämää ja Rakkautta vastoin,,,,,

      • riippuukatsojasta

        Mikä on ihmisyys, elämä ja rakkaus.


      • Öteistinsä

        Etsi tuota sitten kun Haluat syntyä Jumalan Lapseksi, ja jos sielunikäsi joskus määrittää sinua sitä vanhemmaksikin, NUOREKSI, ylpeine iloineen, jonkun taitosi voittavuuden takia, tai sitten sitäkin myöhemmin meissä kaikissa herää, SYNTIMME tiedostaminen,mikä on suurta nöryyden ja surun aikaa, ja lopulta se johtaa KUNNIAAN, vaikka väittäisin, että sitäkään ei kaikille tapahdu, läheskään kaikille ihmisillekään, vielä samankaan elämän aikana, mitä Hän sinä aikana elää?! SItäkin vanhempaa sielunikää on olla, jotekin JOOKKERSSI, joka osaa kaikkea ja muistaa jotakin aiempaa silloin tällöin, he ovat eläneet kauan, eivätkä silti elä enää kauaa, ennen todellista palaustustaan suureen Taivaan Isän tietoisuuteen; TAOON ja Mooses väittää että se on heille ateistinen tapahtuma, kuten Eenokille se sitä oli. HE menettävät tuolloin ihmisyytensä täysin, ja palautuvat alkujumalansa olemattoan olevaisuuden YLISUUREEN UKKOYLIJUMALAAN, vanhuutensa takia takaisin.... Turhaa on loogisesti pyritellä tuohon vanhurskauteen LOGIIKALLA; että sen vain ATEISMI aikaansaisi, koska moni valitsee Jumalan olemattomuuden sen vuoksi, että haluavat oman persoonallisuuten vapauttaa kaikesta ahdistavasta vastuusta, ja sekin on varmaan Jeesuskin heille sallinut, ja he ovat veljeydessä ja Pyhässä Hengessä usein täydellisiä(homojakin?), jos eivät koroita itseään, mihikään Isyys-kategoriaan?!


    • hgjhgjhgjh

      Totisesti minä sanon teille että vaikka savolaisuus ei synti olisi on se ympäröivälle maailmalle itku ja hammasten kiristys.

      • KaenuulaisenNäläkä

        SAVVOO? SANOILLA VOITTAMINEN? No, tottapuhuen ei muuten kukkaan koskaan ymmärrä mittää uutta eikä vanhaakaan, mutta ei kaikkien tavoitteena ole sen kertaisessa elämässään ymmärtää paljo mittää, tietämisestä puhumattakaan, mutta totta, Savolaiset harrastavat melko tylyjä piloja, joita ei muut suomalaiset kovin hyvin aina ymmärrä, varsinkaan ne jotka asuvat hieman lähempänä sitä kuuluisaa "HÖLMÖLÄN KYLÄÄ"; se ei ole ehkä Hämeessä, mutta taitaa olla, ruottalaisten sijoittamana silti, UUDELLA MAALLA, vieläkin...


    • vastaaja

      Kukaan ei siis vastaa kysymykseen? Jumala on antanut 10 käskyä että tietäisimme mikä on syntiä ja oppisimme elämään hyvälle. Sitoudu seuraamaan!

      • lue-uudestaan

        Joh 15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        15:22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
        15:23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
        15:24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
        15:25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä.'


      • Pakkstori

        Syyttä vihaaminen on se, mikä jopa syyttäjälle olisi hullu syntivirhe? Kateusko sen vihaisen attituden vain sille silti "pedolle" pellehti? Se olikin kateutta ehkä, eikä vihaa, vaan kuten "Padan-Jokeri", se naamioitui VIHAKSI?! Kateus ei ole koskaan syyttä ilmaantunut asia, mutta se ei ole niin hienoa, kuin IHAILU, tai kaipaus tai IKÄVÄ?! Jos joku oli vain suositumpi ja parempi, mitä JUURI JEESUS monessakin sosiaaalisen elämämme asian suoritteessa AINA OLI?! Niin Hänen saama varaukseton IHAILU ole se, mikä herätti hieman petomaisemmassa luonteessa KATEUDEN (hieman takaperoisesti)... Kateus, jos se ei ole syntiä, eli ei näytetä sitä konkreettisesti, niin silloin se vain jää aika pieneksi, jos sekin ei sitten vain hyökkää voittamaan "Mestariaan"....
        Saatananneko kysyy nyt?"Saitteko TE HETI elämänne nuoruudessa 12 opetuslasta, ja sitten kohta 70 ? Ja sitten 2000 vuoden sisällä 3 miljardia Kristittyä iTSEÄNNE ylistämään? NO, ette, ettekö halua TUHOTA SIIS HÄNET? No, minä silti en, koska tiedän vain olevani hieman nuorempi olento mahdollisesti olemassaoloni ilmaantumisajan suhteen....Ja niin taitaa olla myös se "Saatana"...Ja vaikka en olisikaan, "nuorempi"; mitä mitä minäkään seniiliydelleni ja "pienilahjaisuudelleni" voin?!


    • Tarpee

      Pala lintuja pallata kukkia! Kukka tuli,myös perhonen ja lämpö! Joh 34:22 .

    • täyspakkaus

      Eliitti määrittelee synniksi kaiken, mikä ei palvele heidän etuaan.
      Hengen maailmassa ei tunnet käsitettä synti. Tulemme tänne maapallolle negatiivisuuden keskelle kokemaan asioita; hyviä ja pahoja. Kokemukset, se on ihmisen elämän tarkoitus. Kokemuksista syntyy tarinat ja niitä meiltä verhon takana innokkaasti kysellään.

      • mitävastaan

        Normaalien lapset synnyttää normaaleja ihmisiä, mistä nämä synnit syntyvät.


    • Eikiitosjeesus

      Synti on käsite jolla tyhmiä jymäytetään, syyllistetään. Sitten uskonnon helppoheikit voivat kaupata siihen omaa ratkaisuaan mutta, Vapahtaja Olet Sinä.

      Jumalattoman hyvää uutta vuotta kaikille.

      • Acksmän

        JUMA-LATTO-MAN täytyy artikuloida oikein, ja se on mitä suurimmassa määrin "teiniangstisen ihmisen ilmaus". Aivan sama merkitys silloin kuin USKO-MATTO-MAN! Millä hihhuli sekoilee kuvata itseäänkin kun joku suoritteensa onnistuu erittäin hyvin tai päinvastoin, kun näkevät ja kokevat JUMALATTOMAN- eli pahan ihmisen... Siis homonyyminen sana.... Kyseistä sanaa voisi siis kai käyttää antimateriankin tajuamiseen?!


    • Kirkko.tyhjäksi

      Syntiä on kuulua kirkkoon.
      Mutta onneksi kirkosta on eronnut noin 60 000 ihmistä tänä vuonna, tämän linkin kautta:
      http://www.eroakirkosta.fi

      • Anonyymi

        Ja omia LAPSIAAN rakastavia, jo sylivauvoina lapsiaan rakastavia vanhempia on nyt 30% joten 70% ei saa Suomen Perustuslain suojaamaa uskonvapautta vaan kastetaan lapsiakin laittomasti kohtelevien lahkoon...


    • Synti on olemassa oleva sana ja sille on sovittu tietty merkitys

      Uusi testamentti ja Vanhan testamentin kreikankielinen käännös käyttävät synnistä useimmiten sanaa hamartia, jonka alkukielinen merkitys on laajempi kuin mitä suomenkielisessä käännöksessä p y s t y t ä ä n tuomaan esiin. Alkukielellä sana merkitsee erehdystä, tieltä eksymistä, maalin ohi ampumista ja jumalallisen lain rikkomista. Kristillisissä tulkinnoissa painotetaan merkitystä, joka viittaa Jumalan asettamia käskyjä, asetuksia, lakia tai järjestystä rikkovien tekojen toteuttamiseen tai motiivien edistämiseen ajatuksin tai toimin.

      • raamatunlipokkaat

        Jos minun tekee mieli kutittaa sinua jalkapohjista, onko se syntiä.


    • osaatkokatsoa
      • jumalatäällä

        Synti on jumalan sanaa, missä sitä kuulee.


      • Pakkstori

        Vanhurskaus on silti Jumalan Sanaa? Sinut pelasti nyt vain tuo pienen alkukirjaimen käyttö, kaikkein syntisimmän oikeinkielisyystarkastajan ja jopa hampilääkärien pihdeistä?!
        Paholainen on jumala, jopa epäjumalaksi se saatta ittensäkin pilailla. Mutta Oikeilla Enkeleillä on vain se Mahdottomuuksiin yltänyt Jumala, joka tekee tietysti kaikille ainakin NYT ihmisjärjen ylittäviä asioita, joista pienin EI OLE, tämä nykyinenkään hiekkalaatikomme, Universumi, Maailmankaikkeus.

        Itse asiassa Jumala vain poikansa tehtäväksi taisi jättää sosiaalisessa elämässä tapahtuvat sosiaalisen elämän ihmeet, että saisimme tovereitakin tms... Taivaan Isä, itse on "Itseriittävä Ylistetty", mutta silti tarvii ne Neljä Kerubiaankin, pitämään mielensä hyvänä, kun ne sitä "Hypettävät"... Niille olisi synti ruveta pilkaamaan Jumalaansa, vaikka EHKÄ JUMALA SILTI PEDON suusta haluaa yhtenäänkin kuulla pientä arvosteluakin?! Pilkkaus on silti kai pahan enkeli, vannomatta paras, koska ei aina pilkkaamiseksi koettu ollut edes valhetta?! Jos laihaa anorektikkoa kutsuu, niin - vaikka miksi luurangoksi, hinteläksi kukkakepiksi, tms. ja Bulimiaa sairastavaa vain _ LÄSKIKSI_ Niin voivat kyllä mielestäni ihan hyvällä omalla tunnolla haukkua tyhmäksikin, jos eivät ymmärrä heidän pilansa olleen tottakin?! Mutta millä nimellä ne panettelijat kestävät itse tulla hakutuksi, yleensä heistä saa vain ystävän, jos heistä murjaisee totuudellisen pilankin?! Valhe on toisaalta täysin mitätön asia, jos rikasta haukkuu köyhäksi tai köyhää rikkaaksi, tai komeaa rumaksi tms. Niin ei mies siitä ole moksiskaan, olankohauktsella niistä selviää, mutta naiselle saattaa tulla pahempi väärinymmärrys, eli naisten seurassa ei kai kannata heitä toisaalta kehuakaan liikaa, JOS SE OLISI VAIN VALHETTA? Mutta, juuri siitä syystä, että naiset tykkäävät usein somista pikkuvalheista, niin kyllä heidän seurassaaan jonkun helpon vitsivalheen saa murjaista, siitähän ne tykkää - kuollakseen...


    • päähäntaottu

      Joka tekee synnin tekee myös laittomuuden.
      Jeesus käski: älkää tuomitko näön mukaan, vaan oikea tuomio.
      Jumalan Sana on toisaalta ankara: eikö halveksita varasta vaikka hän olisi nälissään varastanut hengenpiteikseen?
      Annettiin siis ihmisten tehtäväksi olla oikeudenmukainen ja kohtuullinen.
      Useimmiten se menee näin, että ihmiset kiusaavat itseään.

      • eimenepäähän

        Missä yhteiskunnassa ihmiset varastavat nälkäänsä.
        Kaljalaatikon vieminen on ilmeisesti sama asia.
        Kiusaako kaljavaras itseään vai kauppiasta, tämä on sitä jeesustelua.
        Sakko, roskiin ja uutta hakemaan.


      • Akbartsi

        Rikkaat oli teoriassa rikkoneet sen lain, että "Älä himoitse lähimmäisesi Huonetta, älä Orjaansa, Älä Karjaansa, äläkä mitään mikä on omaansa." Ja Köyhät tietysti jatkuvasti siti varastivat pikkuvarkauksia, mm. rikkailtaan, kuitenkaan vaikka rikkoivat lain, sekään ei ollut heille synti....He kaikki tiedostamattaan kykenivät näet armahtamaan edes sen, joka menetteli samoin kuin he, ja eihän luonnollisesti kukaan voikaan muuta armahtaakaan, ELLEI Hän ymmärrä juuri sitä, että ihmisillä oli erilaiset valinnat, erilaiset toverit, ja erilaiset elinolosuhteet... Turhaa moralisoida Terroristeja, etteivät saa uskontonsa puitteissa murhata, 10 juutalaista -ja itsensä - tai kuten viimeksi, ranskalaisiakin, jos he tekevät kuten Japanilainen sotilas, "Kamikaze-siirtonsa"; koska heidän uskontonsa opettaa, että siten pääsee hetikin MOLEMMAT paratiisiin, mikä on outoa ajattelua monelle kristitylle, koska Ählämien mielestä molemmat todella silloin Paratiisiin pääsevät, jopa se "vääräuskoinen".?


      • Hihukki

        Vitsihän kai juuri terroristiatakissa on se, että meni aivotkin niin paskax molemmilta että edes vääräuskoisen päähän ei jäänyt muistoihin ainakaan, montaa väärää uskonnollista oppia, minkä sepittämisessä tietysti kristillisyys on mestari - suorastaan... Mehän luulemme joskus hellvettiin joutuvan, ties mistä syystä, joku ottaa ylimääräisen viinapaukun tms. ja manaavat sellaisia monet lahkokristityt hetikin hellvetiin, ja nousevat suorastaan nekin itse "hirteen" tai hyppäävät jonnekin parvekkeeltaan; jos niille joku oli jossakin matineassaan sekoittanut booliin kossupaukun...


      • Krevokki

        Täällä on menossa myöskin omituinen "toinen" tohelo, muistaakseni molemmat osapuolet täälläkin ovat jo kertaalleen ainakin, mananneet VALEHTELUSTA vastapuolensa Hellvettiin jopa, Kreationistit siksi, että olettavat, että ewokkiapinoijan pitäisi olla "Korkeimman Olennon Palvonta"; ja ewolutionistit siksi, että luulevat, että kretskun matikkapää riittäisi tajuamaan kuinka järjestellä ajat suht' sopusuhtaisesti, kullekin tiettävästi maailmassamme eläneelle eliörodulle ja lajille - edes muutaman miljardin VUODEN mittaiseksi yhteensä se aika silloin vähintään venähtää?! No, kumpikaan kai ei vääryyttä tehnyt, koska pitivät vanhat oppinsa tiiviinä, vaikka tietämättömyydessään molemmat 100% valehtelivat, eli Hellvettituomiota ei pantane vielä ainakaan täytäntöön?! Vaikka tahalliseen valheeseen jäämisestä, Johannes sanoi, että Tulinen Järvi odottaa, jos ei käänny ymmärtäessään totuutta, koska ei edes paha sillä selviä olemassa, jos jää väärin suorittamaan SILLE annettuja kamalia tehtäviä...Niin siis jos ihmettelette, MITEN Sotapäällikkö Saatana saattoi hävitä Ilmestyskirja 12 -sodan, niin se oli juuri yhtynyt naaraaseen, ja sekosi niin pahasti, että ei sotinut juurikaan koko Miihkaliaan vastaan, jonka vaimon se silloin "pölli", eli putosi Taivaasta, kun ei suorittanut kerran sotaansa, SE aliarvioi vastustajnsa kerran hieman liian rutosti - kai...


      • orvokki-
        Krevokki kirjoitti:

        Täällä on menossa myöskin omituinen "toinen" tohelo, muistaakseni molemmat osapuolet täälläkin ovat jo kertaalleen ainakin, mananneet VALEHTELUSTA vastapuolensa Hellvettiin jopa, Kreationistit siksi, että olettavat, että ewokkiapinoijan pitäisi olla "Korkeimman Olennon Palvonta"; ja ewolutionistit siksi, että luulevat, että kretskun matikkapää riittäisi tajuamaan kuinka järjestellä ajat suht' sopusuhtaisesti, kullekin tiettävästi maailmassamme eläneelle eliörodulle ja lajille - edes muutaman miljardin VUODEN mittaiseksi yhteensä se aika silloin vähintään venähtää?! No, kumpikaan kai ei vääryyttä tehnyt, koska pitivät vanhat oppinsa tiiviinä, vaikka tietämättömyydessään molemmat 100% valehtelivat, eli Hellvettituomiota ei pantane vielä ainakaan täytäntöön?! Vaikka tahalliseen valheeseen jäämisestä, Johannes sanoi, että Tulinen Järvi odottaa, jos ei käänny ymmärtäessään totuutta, koska ei edes paha sillä selviä olemassa, jos jää väärin suorittamaan SILLE annettuja kamalia tehtäviä...Niin siis jos ihmettelette, MITEN Sotapäällikkö Saatana saattoi hävitä Ilmestyskirja 12 -sodan, niin se oli juuri yhtynyt naaraaseen, ja sekosi niin pahasti, että ei sotinut juurikaan koko Miihkaliaan vastaan, jonka vaimon se silloin "pölli", eli putosi Taivaasta, kun ei suorittanut kerran sotaansa, SE aliarvioi vastustajnsa kerran hieman liian rutosti - kai...

        Sinä et tiedä Miihkaili osti sian säkissä.


    • Pakkstori

      Synnin määritteli Raamatussa parhaiten Johannes( ja myös Jaakob), (tuskin Jeesus sitä parhaiten määritteli, hänhän ei voinut sietää ajatusta, edes omasta syntisyydestään, siksi vain Hän tulee ne kaikilta poistamaankin)...
      Johannes sanoi, "Kaikki VÄÄRYYS on syntiä, joka kohtaa yleensä kuolemaan, ja kuitenkin sellaistakin syntiä on johon ei kuole."
      Ei sotilaalle ole synti, se että hän sotii ja tappaa, valtakuntia laajennettiin nykyisille sijoilleen sotilaallisesti, mutta papille sekin tavallisesti synti on, ei ole huoralle synti se, että hän suorittaa miesten himojen tyydyttämistä, ei ole kauppialle synti, että hän pistää, kaikkikin "himoitsemaan itselleen lähimmäisensä huoneet ja luxukset", varkaus harvoin on köyhille synti, ei ole ateistille synti, ettei hän halua Korkeinta Olentoa missään havaita, koska eihän hän silloin itseäänkään sellaiseksi koroita jne...
      "Älkää tuomitko sillä, miltä asia PÄÄLTÄ PÄIN NÄYTTÄÄ; vaan tuomitkaa OIKEA TUOMIO"(Jeesus)...

    • hihukki

      Siis kaikki väärin suoritettu on synti, koska hän tekee pelkkää, usein tahallistakin virhettä siinä, koska hän ei ole rakastanut kyseisen asian suorittamista pätkääkään. Joillekin on suorastaan synti ruveta hihhuliksikin, tai uskovaiseksi, jos he eivät ymmärrä hillitä syytösviettiään... Se on mitä pahin saatana semmoisille, jos semmonen hihhuli ei ymmärrä, miten syyttää ketäkin, ja mistä syystä...

      • Pakkstori

        Johanneksen ILMESTYS sanoo, että SYNNIN, tahallisen synkän vääryyden, ja vaarallisen suureksi käyneen valehtelun takia joutuu Helvettiin, ja Jumalat jotka tekivät suuria VIRHEITÄ luomistöilleen tehneet alennettiin enkeliolennoiksikin - takaisin, mitä nekin kaikki alunperinkin "Titaanien aikana kaikki olivatkin". Ateistien inttäminen siitä, että "Korkeinta Olentoa ei vieläkään KENELLÄKÄÄN ole", ei Jumalille ole suurikaan loukkaus, se on vain TITTELI(?), koska KAIKKI HENGET olivat toinen toistensa loogisluonteislla ja miksei sosiaalisen elämänsä herttaisilla päätöksillä, ja ILMAANTUNEET olevaiseksi; joskus kauan kauan, lähes äärettömän kauan sitten, ja ei ne koe pohjimmiltaankaan toisiaan eriarvoiseksi, vaikka toisilla oli suositumpia, ja enemmän käytettyjä ominaisuuksia, ja JUURI HEISTÄ tehtiin tavallisimmin Jumalia, mutta olisihan Jumala, Korkein Olento, Enkelimaailmojen didkaattoripäätöksellään ateistitkin tuhonnut, JOS OLISI ollut suurikin loukkaus kieltäytyä KORKEIMMAN palvonnasta, ja se vain Kerubeille olisi ollut kadottava(paitsi juuri Pedolle) synti, mutta JUMALAT(-ttaret) vain tavallaan lepposasti toteavat: Ihmiset haluavat olla tasa-arvoisia, HYVÄ ON, PYHÄ HENKI vallitkoon, ainakin Tasavaltaisissa-valtioissa, ja jos kuningaskunnissa mieluummin etsitään hallitsijoita, hyvä sekin, mutta he kaikki saavat pahasta synnistään silti aina liikaa syitä toisiensa erilaisten mieltymysten tuhoamiseen elämäänsä kuolemiinsa johtavaa tarkoitusta... SE ON PAHAA; mutta siksipä halusi muutama meistä erikoistua senkin alan palvelukseen... Ihmettelee moni OIKEA enkeli(itsekin) sitäkin, että VOIKO HELVETISTÄ selvitä kukaan edes elossa(seuraava todellinen Helvettituomio kestää "vain" 7000 vuotta), nuo VÄÄRÄT, PETOMAISESTI TAPPAVAT ja KAIKKEA SUITÄ SILMINNÄHDEN TURHAAN SYYTTÄVÄTKIN OLENNOT, elossa, jos eivät suorita oikeuksiani? Sen tulemme JOSKUS näkemään, ja voi kuinka KAIKKI toivommekaan, että se olisi MAHDOLLISTA! Onko vääryys ja valhe sitten joissakin tapauksessa mahdollista suorittaa olemassaolon aikaansaajaksi? Ei, koska se murtaisi vain niiden määritelmät, ja silloin pitäisi ruveta uudelleen niidenkin suhteen ruveta puhumaan vain todellisista ja oikeista asioista....SE; jossa VÄÄRYYS JA SYNTI PYSYY, hänellekin on silti tapahtunut IHME, mutta TAIVAAN ISÄ, Wanhin "Ukko" Yli-Jumala. tietää ainoana kai, miten sekin voi pysyä olemassa?! Kuitenkin valhe on logiikassa yhtä tärkeä olementti kuin Totuus, mutta määritelmällisesti tietokone ei koskaan suorita edes mitään, VALHE-moodissa, jos boolean funktionsa on kovossa niin määritelty... Ja kaikki mikä jää suorittamatta maailmassamme se oli todellisuudessakin valhe, joka ei ollut mahdollista suorittaa? Jos ette pystyneet jotakin suoritetta nyt tai myöhemminkään tekemään, mitä siitä, juuri se oli valhetta, että se olisi ollut silloin teidän elämänne tarkoituskaan! Vaikka juuri vääryys ja synti taas se ikävä asia, että se määritelmällisesti on joitakin langettunut joitakin olentoja suorittamasta omaa alkuperäistä OIKEAAKIN tehtäväänsä ja keksineet tavallaan OMAN elämäntarkoituksen, mitä niiden Luoja ei ollut niille tehnyt edes?! Mutta mix? Jos esim. sinisen tarkoitus oli ja on olla sinistä, niin ei se koskaan se heretä olemasta juuri sinistä?


      • Krevokki

        Tai siis joo, Tavallisen virheen tekeminen sellaisissa asioissa, jonka olemme ottaneet esim. ammatiksemme, ja sitten siitäkin syntisesti muutkin syyttää, ei ole mitenkään harvinaista, ei todellakaan ole, ja jos joku voisi tehdä oikean syytöksen, millainen toivoi olevansa Raamatun ajan profeetoista, kummalliseksi ja tuiki tuntemattomaski VIELÄ jäänyt nimi: profeetta Sefanja(en ole silti käsittääkseni profeetta - totesi siltä Hän äsken!), niin silloin olisi Syyttäjästäkin tullut oikeuden enkeli, mutta yleensä luonnonlait ovat vain deterministestikin kaiken aiheuttaneet, että syytös oikeana olisi ollut vain se, että JOS ET SUORITA hyvin ja oikein ja suorastaan ERINOMAISEEN tähdäten kaikkea, joudut tietenkin vain johonkin alempaan tehtävään, ja, LOPULTA HELVETTIIN, sitten suorittamaan sitä, johon sinulla ruumiisi HIMOT enemmänkin PELKÄSTÄÄN viettivät... Tavallaan haluttiin antaa KUORELLEEN valta asioissa, joissa HALLTSIJA, HENKI olisi pitänyt silti vielä pitää vallassa, se on HIMOJEN luonne, ja Jaakob opetti Raamattu, että TARVE on vielä luonnollista, eli pakkohan meidän on syödä, juoda, rukoillakin, ja tehdä työtä, mutta jos teemme sitä HIMOJEN tähden, me alamme ruumistamme suorastaan etukäteen palkita, ja SAATANAN YRITYS kai oli tehdä ihme, jollekin hieman valheidealleen, että tämä KUORI aiheuttaisi kaiken hengellisen ja järjellisen toiminnan? Miksi se on valhe, vaikka se olisi aika helppotajuista ajatella, että kaikki sanatkin aiheutuvat tässä vain siitä, että tietokoneessa on jokin ohjelma? No, juuri siksi ei, koska tämäkin vehje saa ohjelmansa vain ulkoapäin, OHJELMOIJAN toimesta ja tämä datakin tulee tänne, ja samoin IHMISEN voi ohjelmoida syntielämänsä jälkeen uudelleen vain alkuperäinen ohjelmoijansa Taivaan Isä, ja se Isä on edelleen kaikkille se ZIISAS?! Mutta Lucifer? Hän etsii paljon juuri näitä tieteen ja materialismin kuoriteorioita, eli miten MAHDOLLISIMMAN kauniisti tietoisuus ja kuin sähköpuro hermoissa, tai koneen johtimissa valahtaa kun laskee kaikki oikein, ja mahdollisimman helpostihan sen kuoren on oltavakin oikein, laskettu virratkin oikein ja kokonsa ja kaikki, ettei kone eli RUUMIS mene rikki, kohdatessaan jotakin informaatiota tuosta toisestakin laiteesta?! Kaikki OIKEIN laskettu toiminta nopeuttaa kaikkea toimintaa huomattavasti, SE OPTIMOI kaiken OIKEANKIN toimimaan nopeammin ja nopeammin, mutta vain : nopeammin ja nopeammin?!


    • PAkkstori

      Tästä synnin aiheuttajasta, joillekin Hän sitä aiheutti, Luciferista, että Hän ei ollut luonteeltaan tai taidoiltaan kai TIEDE_ENKELI, eli ei ollut ITSE perillä, kuin eräässä mielessä TRIVIAALITYYPPISEN tiedon, paljostakin mieleenpainamisesta. Hän oli eräänlainen PÄÄMINISTERI, Luojilleen, ja Hän olisi päässyt ajallaan kai olemaan yksi Jumalistakin, ja miksei joskus tule olemaankin mistä minäkään sitä tietäisin, mutta juuri polittiikkaa usein syytetään LUCIFERIN valtapiiriin kuuluvaksi, mutta tämä saatta olla itsellänikin hiukan LIIAN popularisoitu näkemys?! Lucifer EI saanut kaikissa valtakunnissa, patisi mm. Japanissa ja muinaisessa ROOMASSA Jumalien kaltaista ylistystä, sillä kategoriselle ylemmyydelleen, aiheuttaa kaikkien olentojen toimeentulolaskelmat, kuten Kapitalismissa ja Kommunimissa esim. Ja päättää ajallaan, myös kansakuntien sodanjulistuksista, ja pelastaa sitten parhaiden Kenraaliensa välityksellä kaikki sotapelinsä tms.... Hän ei ole Herra Sebaot eli Kenraali on teoriassa Ihmisyydessä "Herra Sebaot", jos Hän on sotavoimien päänä, tai jos se on PAHA Kenraali, niin on ollut kai Saaatanakin joissain valtioissa semmosena, ja Suomessako se "SEPPO", on vieläkin Gustav Häglund?! No, hassua että Ruotsalainen nimi ja suku, vähän LIIANKIN hassua, joidenkin mielestä?! Marsalkka Mannerheim oli varmasti Herra Sebaot Suomessa, niinkuin oli silti Stalin tuolloin Venäjällä ja Hitler Saksassa. Ja Mussoliini taas ei ollut ehkä itse alunperin sotapelimestari tosin lainkaan, tällainen LUULO minulla ainakin on. Mutta yhtä pöljää olisi antaa YLIJUMALALLE kuuluva ylistys Uskonnolliselle johtajalle, tästä SYYSTÄ Intia aina alentaa uskontogurut vain shakkipelissä Lähtein asemaan tms....
      Mutta Rauhan aikana, yleensä puhutaan, että "papit ovat vallassa enemmältikin"; mutta onko noin, voi olla että on?! Jos pääministeri tms. EI tee pahoja virheitä, niin Suomessahan sellainen normaalilla kansanäänestyksellä on Presidenttikin usein, ja se on ihan oikein, uskoisin ainakin?! Mutta Lucferin aikana EI OLLUT ihmiskuntaa, eli se todellisuus on vasta nyt, että tuossa asemassa ollut saa olla OMAN HIERARKIANSA päänä, vaikka se oli kai Jumalillekin normaali vuorotellen tapahtunut PROMOOTIO, että kukin HENKIOLENTO sai olla vuorollaan, jotenkin Jumalan, mutta YLIJUMALA, mikä Suomea ÄLLYYTTÄÄ, on aika käsittätön vertailuoperaatio, KOSKA SIINÄ ME USKOMME tai pikemminkin tiedämme kaiken kaikeuden alussa olleen vain OLEMATTOMUUS JA OLEVAIUUS joka oli TUOLLOIN vain YKSI laskematonkin partikkeli ja OLENTO ja jopa raaka-ainekin, ja tähän JUMALAAN SUOMI IKUISESTI USKOO?!

      • LakiV

        Anteeksi syntini, syyttää näistä asioista vain "silmäätekeviä", peräkylän runkkari on yhtä suuri syypää siihen, että joku kännissä pistää maan johtajan sekoilemaan jotakin.... Mutta jos häntä syytätte, niin tätä ei silti tiede, eikä normaali oikeuslaitos tule koskaan uskomaan, ehkä hyväkin niin?! Tästähän syystä Jeesus oli koko lailla syytön kaikkeen mitä itsekin teki, ja varsinkin sanoi, koska Hänhän putosi 7:nnestä, Herran taivaasta, ja ei siksikään voinut puhua, muutakuin mitä Mieleen Juolahti.... Jossain määrin sai silti nitistettyä ruumiissaan, kaikkein syntisimme ideat, ja varsinkaan ei sortunut TEKEMÄÄN sellaista syntiä, mitä ei rukouksessaan ja tavallisessa kanssakäymisessään saanut anteeksi? SITÄ EN TIEDÄ; ehtikö Jeesus pyytää edes Anteeksi, Pietarilta tai Juudakselta, että luuli heitä hetken kännissä Saatanaksi, mutta sepä olisikin outoa, jos eivät sitten olleetkaan?! Sitä ei korpi-suomalainen hyväksy moneastikaan, ettei pöpein toverinsa edes Perkele tajua olevansa?!


    • Johanneskalastaja

      Synti on Jumalan tahdon rikkominen. Ei löydy ihmistä joka ei ole rikkonut Jumalaa vastaan. Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Synnistä seuraa rangaistus ja se erottaa Jumalan yhteydestä.

      Mutta eipä hätää! On henkilö joka on synnitön ja kärsi sinun syntiesi rangaistuksen ettei sinua tuomita! Hän on Jeesus. Hän kuoli mutta nousi kuolleista ja HÄN ELÄÄ TÄNÄÄNKIN! Hän haluaa kohdata sinut ja antaa syntisi anteeksi niin ettei syntejäsi enää muisteta Jumalan luona. Pyydä Häntä elämäsi Herraksi ja Vapahtajaksi.

      Ota uskon lahja vastaan, vaikkapa näillä sanoilla:Isä, minä olen tehnyt syntiä Sinua vastaan.

      Uskon, että Jeesus kuoli ristillä minunkin puolesta ja sovitti verellään syntini.

      Anna anteeksi kaikki pahat tekoni, ajatukseni,
      kaikki syntini ja pese minut puhtaaksi Jeesuksen verellä.

      Isä, ota minut omaksesi.
      Jeesus, tule minun Herrakseni ja Vapahtajakseni.
      Tule sydämeeni asumaan. Annan elämäni Sinulle.

      Kiitos, että annoit anteeksi kaikki syntini
      ja teit minut vapaaksi. Kiitos Sinun suuresta armostasi.

      • jeesuksenmuumio

        Muumipeikon tahtoa vastaan ei saa tehdä sillä se on synneistä pahin.
        Nuuskamuikkunen ja hemuli kuolivat puolestasi, mutta onneksi on niisku neiti.


    • tässäonviisaus

      Aku ja mikki sen sinulle ilmoittavat,kun aikasi koittaa.
      Hessun jäljissä olet voideltu,seuraa siis plutoa.

    • 556hg
      • 555hg

        Ei pysty enää tätä vajakki paskaa.


    • Anonyymi

      Jokainen meistä tekee syntiä. Synnitöntä ihmistä ei ole olemassakaan. Se meissä on jo synnyinlahjana. Lasta ei tarvitse opettaa valehtelemaan eikä huijaamasn, mutta rehellisyyteen kuitenkin pitää opetella. Meistä kukaan ei pysty elämään synnittömänä. Me olemme ahneita, kateellisia ja epärehellisiä. Ennen kaikkea irseämme kohtaan. Emme halua edes itselle myöntää virheitämme. Etsimme aina syitä muista ja muualta. Miten onkaan vaikeaa myöntää tehneensä väärin. Tai jos se myönnetään niin perään keksimme verukkeita miksi näin teimme. Vaikka yrittäisin kuinka elää edes yhden päivän ilman että en tekisi syntiä, niin en ole siinä onnistunut. Onneksi voin pyytää anteeksi syntejäni joita olen tehnyt. Omien syntien mäkeminen ja myöntäminen ei ole helppoa. En ala luetella mitä synti on. Tiedät varmaan 10 käskyä. Ja jos mietit vaikka 1. Käskyä jossa kielletään muut jumalat. No niitähän meillä riittää. Raha, kunnianhimo, julkisuushenkilöiden palvonta Ym. Ym.

    • Anonyymi

      Synti on olla irti Jumalasta. Se on pahuuden alku.

    • Anonyymi

      Rakkaus peittää syntien paljouden

    • Anonyymi

      Synti on laittomuus ja laittomuus on Lain vastanen rikos joten syntinen kristitty on rikollinen raamatunne opin mukaan... 1 Johanneksen kirje 3:4-10
      Vääriin profeettoihin Lait antanut Jeesus on kieltänyt uskomasta:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

    • Ei yleiseen levitykseen https: //www.youtube.com /watch?v=gzssfbxkJMg
      "Jos suomesta löytyy tänään 10 taivaaseen menijää, syön hatullisen pashaa"

    • Anonyymi

      Synti on sitä että ihminen on pilalla. Se on kuin tauti joka on kiinni jokaisessa geenissä. Se ei poistu ihmisestä muuten kuin Jumalan itsensä toimesta. Puhdistamisen kykenee tekemään vain Jumala. Sen eteen Jeesus uhrasi verensä jonka hinnan takia ihminen voidaan puhdistaa. Jos ihminen itse pyytää pelastua ja puhdistua.
      Jumala ei tee sitä ilman ihmisen lupaa ja pyyntöä.

      Ihmisen totaalista jokaiseen tekoon liittyvää syntiä kuvaa hyvin tämä uutisen :
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006363858.html

      Se kertoo miten jopa ihmisen hyvyys on pahuutta.

      Muistakaa että Jumala itse teki aloitteen. Ennen kuin me edes ymmärsimme mitä on synti niin jo silloin Jumala lähetti Poikansa meitä pelastamaan.

    • Anonyymi

      Syntikuvaukseeni tuli väärä linkki mutta ylläpito sensuroi jo koko viestin joten syntiä suositaan jotta kukaan ei pelastuisi.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1ae1de08-a0ab-43a8-93f8-9de9c957d41f

      Mutta tässä oikea linkki kuvaamaan miten ihmisen hyvyyskin on pahuutta. Eli synti on niin kiinni ihmisessä että vain Jumala itse voi hänet pelastaa ja puhdistaa. Mutta valitettavasti tämäkin tieto salataan jotta ette pelastuisi.
      Siis Jumala ei halua hukuttaa ihmistä vaan pelastuksen salaajat kuten tämänkin foorumin ylläpito.

    • Anonyymi

      Synti on raamatun 10 käskyn rikkomista.Suurin synneistä on Raamatun sanan vääristäminen ja
      väärän sanan opettaminen.Synti kostetaan kolmanteen neljänteen
      sukupolveen isien synnit lapsille.
      Miksi minun lapseni juuri on monelle
      paha paikka ymmärtää isien teot ,mutta
      jos haluat luo yhteys Jumalaan ja Rukoile syntejä anteeksi,koska Jumalalla on kaikki valta.

    • Anonyymi

      Synti on sitä, että esimerkiksi hyökkäät Yahwe nimisen kimppuun. Sen olette tehnyt kaikki, siksi olette 100 % sieluttomia, joudutte HELVETTIIN YKSIMIELISESTÄ TEOSTANNE!
      Esimerkiksi ryöstömurhan hyväksyminen eli siltä silmät sulkeminen on kuoleman synti, vaikka et varsinaiseen murhaan olisikaan osallistunut.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      421
      4689
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2334
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1460
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1130
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1015
    Aihe