Onko autojen merkkivalo-diagnostiikka kusetusta?

Hassen.koneest

Kun "johtotähdenkin" lamput alkavat palamaan nesteen "puhdasta" tankatessa !

En löytänyt yhtään avausta autojen merkkivalo-bisneksestä mutta olen varma, että ei ole yhtään palstalla, joka ei ole maksanut vähintään satasia noiden moottorin häiriövalojen sammuttelemisestä. Viimeksi mersut etenkin mutta sivussa mainittiin pösöjäkin on päässyt tohtorointiin mukamas nesteen bensan takia. Jos näin on, voi sanoa että tämä on jo mennyt huijjaamiseksi.

Itselläkin valot syttyvät ja sammuttelen niitä tuon tuosta mutta foordi pelaa siitä huolimatta. Sammuttaa täytyy matka-ajossa, sillä muuten puuttuu moottorinohjaus peliin ja hyydyttää menoa. Autossa ja sen moottorissa ei kuitenkaan ole mitään vikaa, se lähtee joka aamu hyvin käyntiin ja kuljettaa muttei surutta vaan merkkivalojen saattelemana.

Jos vielä pohdimme ympäristövaikutuksia, niin vaikka henkilöautoja on paljon, eivät ne ole suurin saastuttaja vaan ilmailu yleensä eli etelänmatkat, laivat ja risteilyt, sillä sielä ei merkkivaloilla pelata vaan paskat tulevat suoraan piipuista.
Henkilöautoissakaan eivät merkkivalot pelasta päästöiltä, vaikka autotehtaat ovat lähteneet surutta kusettamaan ja jääneet rysän päältä kiinni. Kulutuslukemat ovat samoja tai suurempia kuin 70-luvun henkilöautoissa.

Autotehtaiden päästöjallitus paneekin pohtimaan, onko ajokkien päästödiagnostiikka puhdasta rahastusta, sillä ympäristöä ne eivät pelasta, koska päästöjä tulee enemmän kuin vanhoista autoista. Kun peltilehmiä vielä alituiseen kuskataan valoja sammuttamaan, näyttää ilmeiseltä että nyt tässä ei totisesti olla ympäristöä pelastamassa vaan lasipalatsien johtajien palkkoja vain nostamassa.

Lopuksi vielä kysymys käyttäjille, missä merkissä olette havainneet vähiten merkkivaloja ja niiden sammutustarpeita. Foordi taitaa edustaa sitä toista päätä. Ja mersut kanssa, mikäli on viimeaikaisiin uutisiin luottamista.

11

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerropa vielä, miten sammuttelet niitä varoitusvaloja ajon aikana ja miten valon sammuttaminen vaikuttaa moottorin käyntiin.

      • h.öl.mö

        Ei niitä ajon aikan sammutella ja sammuttamista varten sun pitää ostaa n. 50 euron vempain, joka kytketään sille tarkoitettuun liittimeen.
        Samuttaminenhan ei taas poista oireilua mutta antaa ajomatkaa lisää.
        Ei tällaista temppuilua edes kukaan voinut kuvitella, kaasariaikoina.
        Mutta nyt se on täyttä totta. Hinuriliikkeet käärivät hihoja ja kuittaavat mukavia summia tästä touhusta.


      • h.öl.mö kirjoitti:

        Ei niitä ajon aikan sammutella ja sammuttamista varten sun pitää ostaa n. 50 euron vempain, joka kytketään sille tarkoitettuun liittimeen.
        Samuttaminenhan ei taas poista oireilua mutta antaa ajomatkaa lisää.
        Ei tällaista temppuilua edes kukaan voinut kuvitella, kaasariaikoina.
        Mutta nyt se on täyttä totta. Hinuriliikkeet käärivät hihoja ja kuittaavat mukavia summia tästä touhusta.

        Kertoisitko vielä, miten varoitusvalon sammuttaminen antaa lisää ajomatkaa.


    • joulukuusiskodat

      volkkarista kannattaa teipata koko mittaristo piiloon-häikäsee liikaa
      toki jouluna kivat värit

    • valeviruksiako

      Syttyyhän täällä tietokoneessakin varotustekstejä että virustorjunta on loppunut.Osta lisää maksullista torjuntaa.Toisinaan tulee ilmoitus että löytynyt 3 tai 4 vitusta.Klikkaa 5 minuutin kuluessa tai ei hyvää seuraa.

      • anteeksirumasana

        3 tai 4 virusta


    • kylläonrahastusta

      Tuo autojen oma päästödiagnostiikka todellakin on turhaa rahastamista, jonka EU määräsi direktiiveillään pakolliseksi autoihin.

      • Haans.seA

        >>turhaa rahastamista, jonka EU määräsi direktiiveillään pakolliseksi autoihin.

        ... kun ensin oli juotu autaotehdaiden laatuviinejäja syöty niiden lounaita ja tämän jälkeen seurattu järejestelmällisesksi huijauksseksi paljastuneita päästösysteemejä.

        Selväähän se on, että vain pelksitä MYYNNIN-edistämistoimista on ollut vain kyse eikä ympäristöllä sole ollut sijaa eikä arpaa.


    • jokumuu__

      Ainakin omissa autoissani on aina ollut jokin selvä vika jos moottorinohjauksen valo on syttynyt. Tässä 2000-luvun kaluston kokemuksia:

      - Alfa 156; EGR-venttiili jumissa, imusarjan painetunnistin nokeentunut tukkoon, ruiskusuuttimen liittimessä huono kontakti. Ajoin yhden vuoden.
      - Chevrolet Epica; Ei koskaan sytyttänyt mitään valoja. Ajoin yhden vuoden.
      - Peugeot 407; Ei koskaan mitään moottorinohjaukseen liittyvää herjaa. Ajoin viisi vuotta.
      - Renault Scenic II; Pari puolaa on mennyt sekä nokka-akselin asentoanturi. Parhaillaan on ilmeisesti lambdavika päällä. Ajettu nyt kahdeksan vuotta.
      - Opel Ampera; Ei moottoriin tai voimansiirtoon liittyviä murheita toistaiseksi. Ajettu nyt kaksi ja puoli vuotta.

      Jos auto on "ehjä" silloin kun se omin voimin liikkuu niin kaikkihan nuo ovat merkkivalon syttyessä ehjiä olleet. Aina on kuitenkin viallisen palikan vaihto sammuttanut valon ja parantanut myös auton käytöstä.

    • DasProblem

      Saksalaisia ominaisuuksia tuntuu olevan ne häiriövalot.

    • vttuuntunut

      Kumpa ongelma olisikin vain nuo valot mittaritaulussa, valitettavasti muuta sähkövikaa on jatkuvasti enemmän, kun ECU ohjaa kohta kaikkia toimintoja autossa. Näille autoille kun tulee ikää yli 10 vuotta, alkaa liittimien tiiveys pettämään ja päästää kosteutta sisään, hapettumia, huonoa kontaktia kymmenissä liitimissä, anturit lakkaa toimimasta ym ym, ovat täysin pommeja ja erittäin vaikeita ja kalliita korjata, vaikka kilometrejä ei olisi sataatuhattakaan mittarissa.
      Mitä kalliimpi auto, sitä enemmän elektroniikkaa, siksi premiumautojen arvo putoaa jyrkästi, kukaan ei halua sellaista vanhana riesakseen, arvon alennus saattaa olla kalleimissa 1000€ kuukaudessa.

      Nämä monesti tarpeettomat elektroniikkahimmelit alkaa oikeasti vi##umaan, rahaa palaa, turhanpäiväistä vikaa saa hakea ja korjata, näistä ei osannut nähdä edes pahimmissa painajaisissa unta 1980 - 90 luvuilla.

      Ongelmatonta automerkkiä ei taida olla, joku voit tietysti sanoa, että hyvin on oma pelannut, mutta odota vaan, edestäsi löydät. Ennen tiesi ajettujen kilometrien perusteella suunnilleen missä kunnossa auto on, nykyään se välttämättä kerro kaikkea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      57
      3451
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2816
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2630
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2321
    5. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2053
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

      Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      156
      1704
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1495
    8. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1338
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

      Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1293
    10. Miksi mediheli

      Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1174
    Aihe