Kun "johtotähdenkin" lamput alkavat palamaan nesteen "puhdasta" tankatessa !
En löytänyt yhtään avausta autojen merkkivalo-bisneksestä mutta olen varma, että ei ole yhtään palstalla, joka ei ole maksanut vähintään satasia noiden moottorin häiriövalojen sammuttelemisestä. Viimeksi mersut etenkin mutta sivussa mainittiin pösöjäkin on päässyt tohtorointiin mukamas nesteen bensan takia. Jos näin on, voi sanoa että tämä on jo mennyt huijjaamiseksi.
Itselläkin valot syttyvät ja sammuttelen niitä tuon tuosta mutta foordi pelaa siitä huolimatta. Sammuttaa täytyy matka-ajossa, sillä muuten puuttuu moottorinohjaus peliin ja hyydyttää menoa. Autossa ja sen moottorissa ei kuitenkaan ole mitään vikaa, se lähtee joka aamu hyvin käyntiin ja kuljettaa muttei surutta vaan merkkivalojen saattelemana.
Jos vielä pohdimme ympäristövaikutuksia, niin vaikka henkilöautoja on paljon, eivät ne ole suurin saastuttaja vaan ilmailu yleensä eli etelänmatkat, laivat ja risteilyt, sillä sielä ei merkkivaloilla pelata vaan paskat tulevat suoraan piipuista.
Henkilöautoissakaan eivät merkkivalot pelasta päästöiltä, vaikka autotehtaat ovat lähteneet surutta kusettamaan ja jääneet rysän päältä kiinni. Kulutuslukemat ovat samoja tai suurempia kuin 70-luvun henkilöautoissa.
Autotehtaiden päästöjallitus paneekin pohtimaan, onko ajokkien päästödiagnostiikka puhdasta rahastusta, sillä ympäristöä ne eivät pelasta, koska päästöjä tulee enemmän kuin vanhoista autoista. Kun peltilehmiä vielä alituiseen kuskataan valoja sammuttamaan, näyttää ilmeiseltä että nyt tässä ei totisesti olla ympäristöä pelastamassa vaan lasipalatsien johtajien palkkoja vain nostamassa.
Lopuksi vielä kysymys käyttäjille, missä merkissä olette havainneet vähiten merkkivaloja ja niiden sammutustarpeita. Foordi taitaa edustaa sitä toista päätä. Ja mersut kanssa, mikäli on viimeaikaisiin uutisiin luottamista.
Onko autojen merkkivalo-diagnostiikka kusetusta?
11
285
Vastaukset
Kerropa vielä, miten sammuttelet niitä varoitusvaloja ajon aikana ja miten valon sammuttaminen vaikuttaa moottorin käyntiin.
- h.öl.mö
Ei niitä ajon aikan sammutella ja sammuttamista varten sun pitää ostaa n. 50 euron vempain, joka kytketään sille tarkoitettuun liittimeen.
Samuttaminenhan ei taas poista oireilua mutta antaa ajomatkaa lisää.
Ei tällaista temppuilua edes kukaan voinut kuvitella, kaasariaikoina.
Mutta nyt se on täyttä totta. Hinuriliikkeet käärivät hihoja ja kuittaavat mukavia summia tästä touhusta. h.öl.mö kirjoitti:
Ei niitä ajon aikan sammutella ja sammuttamista varten sun pitää ostaa n. 50 euron vempain, joka kytketään sille tarkoitettuun liittimeen.
Samuttaminenhan ei taas poista oireilua mutta antaa ajomatkaa lisää.
Ei tällaista temppuilua edes kukaan voinut kuvitella, kaasariaikoina.
Mutta nyt se on täyttä totta. Hinuriliikkeet käärivät hihoja ja kuittaavat mukavia summia tästä touhusta.Kertoisitko vielä, miten varoitusvalon sammuttaminen antaa lisää ajomatkaa.
- joulukuusiskodat
volkkarista kannattaa teipata koko mittaristo piiloon-häikäsee liikaa
toki jouluna kivat värit - valeviruksiako
Syttyyhän täällä tietokoneessakin varotustekstejä että virustorjunta on loppunut.Osta lisää maksullista torjuntaa.Toisinaan tulee ilmoitus että löytynyt 3 tai 4 vitusta.Klikkaa 5 minuutin kuluessa tai ei hyvää seuraa.
- anteeksirumasana
3 tai 4 virusta
- kylläonrahastusta
Tuo autojen oma päästödiagnostiikka todellakin on turhaa rahastamista, jonka EU määräsi direktiiveillään pakolliseksi autoihin.
- Haans.seA
>>turhaa rahastamista, jonka EU määräsi direktiiveillään pakolliseksi autoihin.
... kun ensin oli juotu autaotehdaiden laatuviinejäja syöty niiden lounaita ja tämän jälkeen seurattu järejestelmällisesksi huijauksseksi paljastuneita päästösysteemejä.
Selväähän se on, että vain pelksitä MYYNNIN-edistämistoimista on ollut vain kyse eikä ympäristöllä sole ollut sijaa eikä arpaa.
- jokumuu__
Ainakin omissa autoissani on aina ollut jokin selvä vika jos moottorinohjauksen valo on syttynyt. Tässä 2000-luvun kaluston kokemuksia:
- Alfa 156; EGR-venttiili jumissa, imusarjan painetunnistin nokeentunut tukkoon, ruiskusuuttimen liittimessä huono kontakti. Ajoin yhden vuoden.
- Chevrolet Epica; Ei koskaan sytyttänyt mitään valoja. Ajoin yhden vuoden.
- Peugeot 407; Ei koskaan mitään moottorinohjaukseen liittyvää herjaa. Ajoin viisi vuotta.
- Renault Scenic II; Pari puolaa on mennyt sekä nokka-akselin asentoanturi. Parhaillaan on ilmeisesti lambdavika päällä. Ajettu nyt kahdeksan vuotta.
- Opel Ampera; Ei moottoriin tai voimansiirtoon liittyviä murheita toistaiseksi. Ajettu nyt kaksi ja puoli vuotta.
Jos auto on "ehjä" silloin kun se omin voimin liikkuu niin kaikkihan nuo ovat merkkivalon syttyessä ehjiä olleet. Aina on kuitenkin viallisen palikan vaihto sammuttanut valon ja parantanut myös auton käytöstä. - DasProblem
Saksalaisia ominaisuuksia tuntuu olevan ne häiriövalot.
- vttuuntunut
Kumpa ongelma olisikin vain nuo valot mittaritaulussa, valitettavasti muuta sähkövikaa on jatkuvasti enemmän, kun ECU ohjaa kohta kaikkia toimintoja autossa. Näille autoille kun tulee ikää yli 10 vuotta, alkaa liittimien tiiveys pettämään ja päästää kosteutta sisään, hapettumia, huonoa kontaktia kymmenissä liitimissä, anturit lakkaa toimimasta ym ym, ovat täysin pommeja ja erittäin vaikeita ja kalliita korjata, vaikka kilometrejä ei olisi sataatuhattakaan mittarissa.
Mitä kalliimpi auto, sitä enemmän elektroniikkaa, siksi premiumautojen arvo putoaa jyrkästi, kukaan ei halua sellaista vanhana riesakseen, arvon alennus saattaa olla kalleimissa 1000€ kuukaudessa.
Nämä monesti tarpeettomat elektroniikkahimmelit alkaa oikeasti vi##umaan, rahaa palaa, turhanpäiväistä vikaa saa hakea ja korjata, näistä ei osannut nähdä edes pahimmissa painajaisissa unta 1980 - 90 luvuilla.
Ongelmatonta automerkkiä ei taida olla, joku voit tietysti sanoa, että hyvin on oma pelannut, mutta odota vaan, edestäsi löydät. Ennen tiesi ajettujen kilometrien perusteella suunnilleen missä kunnossa auto on, nykyään se välttämättä kerro kaikkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2062171Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681732Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä821548En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1471447- 501421
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1281139Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2221025- 173997
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja51850Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60794