Mensan testi

-11vuotias poikani sai 119 ja itse 132
http://www.mensa.fi/iq/index_2.html

Mites te muut pärjäätte?
79733
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 79

Vanhimmat

Sisälsi pelkkiä kuviotehtäviä joten testi ei anna edes suuntaa älykkyysosamäärästä.

Sain kuitenkin kaikki oikein. Ja vastaukset eivät testissä ole edes yksikäsitteiset. Huono testi kerta kaikkiaan.

Älykkyyden tutkimussa on jaettu älykkyys seuraaviin osa-alueisiin

W (sanasujuvuus) Osaa tuottaa sanoja esim. kun sanasta puuttuu kirjaimia
V (verbaalinen ymmärätäminen) Osaa lukea lauseenvastikkeen vastikkeita sujuvasti ymmärtäen.
N (numeerinen osaaminen) Lukusarjat ja päässälasku
R (rationaalinen päättelykyky) Päätelmien teko olettamuksista
P (havaintokyky) Huomaa eroavaisuuksia lähes identtisissä kuvissa tai lukee peilikirjoitusta
S (spatiaalinen) Pystyy mielen varassa kieputtamaan kappaletta esim. laskee palikoiden määrän kappaleesta kun näytetään vain varjokuvat eri suunnista.

Sen sijaan motoriset taidot tai sosiaaliset taidot eivät ole älykkyyden lajeja vaan puhtaasti opittuja taitoja.

Äänestä
  • Aloittaja

En usko että sait

Äänestä

• Aloittaja

Minulla on korkea visuaalinen älykkyys.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

En usko että sait

Sinun uskomuksillasi ei ole merkitystä. Palaa vain takaisin Raamattusi ääreen.

Äänestä

• Aloittaja

supernero kirjoitti:

tuo todistaa lisää että et ole pärjännyt. Minä en kuulu lahkoihin tai uskontoihin.

1Äänestä

• Aloittaja

supernero kirjoitti:

Naurun alaiseksi heittäydyt.

1Äänestä

• Aloittaja

Sinä et ole nero koska tasan tarkkaa.
    nero ei nimittele toisia rumasti. Typerät tekosi osoittaa vain normi älykkyytesi. jos edes sitäkään on.

1Äänestä

• Kannattaa superneron erityisesti keskittyä W- ja V-kohtiin noilla kirjoitusvirheillä ennenkuin tulee häpäisemään itsensä tänne.

Paljonko valtakunnan vaimo sai tulokseksi?

Äänestä

• Aloittaja

ipmoren kirjoitti:

Kannattaa superneron erityisesti keskittyä W- ja V-kohtiin noilla kirjoitusvirheillä ennenkuin tulee häpäisemään itsensä tänne.

Paljonko valtakunnan vaimo sai tulokseksi?

Oon nainen, mies ei ole tehnyt testiä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Oon nainen, mies ei ole tehnyt testiä.

Kannattaa teetättää. Jossainhan on syy siihen, miksi lapsesi tulos on noin paljon heikompi.

Äänestä

• lisäksi noihin testeihin vaikuttaa pirusti vireystaso. virkeänä saa yli 130, mutta väsyneenä voi tippua jopa lähelle sataa.

Äänestä

• Aloittaja

ipmoren kirjoitti:

Kannattaa teetättää. Jossainhan on syy siihen, miksi lapsesi tulos on noin paljon heikompi.

Lapsi vasta kehittyy ja mies on saanut yleensä minua korkeemman arvon.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Lapsi vasta kehittyy ja mies on saanut yleensä minua korkeemman arvon.

ISO-TÄTI valvoo
    SILMÄNI ALLA
    ”SIUNATTU HEDELMÄ”

Omani Aforismi:
    Onnellisuus on vain viisasten tie.

Uusi ystäväni Yhteystiedot:
    [email protected]

Olen 33v nainen , hiukseni on puoleen väliin pakaroita.
    Ukkokulta löytyy( Parisuhteessa jo yli 15vuotta) ja jääkiekkojoukkueen verran lapsia kaikki ukkoseni. Olemme kantasuomalainen ydinperhe ja emme uskovaisia.
    Jätän jalanjälkeni tänne maapallolle.

Kuviani ei saa ottaa omaan käyttöön ja EI edes siihen☝🏻

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Minulla on korkea visuaalinen älykkyys.

Minun visuaaliset reseptorini kiinnittivät huomioni siihen, että poikasi oli -11 vuotta vanha. Kuinka se on mahdollista, tietääkseni testeihin on jonkinlainen alaikäraja, eli ainakaan siittiöt eivät pääse osallistumaan.

Äänestä

• Aloittaja

Nätti.Masa kirjoitti:

Minun visuaaliset reseptorini kiinnittivät huomioni siihen, että poikasi oli -11 vuotta vanha. Kuinka se on mahdollista, tietääkseni testeihin on jonkinlainen alaikäraja, eli ainakaan siittiöt eivät pääse osallistumaan.

Pistin kotitestin aloitukseen.

Äänestä

Tein joskus töitä kaverin kanssa joka jaksoi muistuttaa, että hänen tulos Mensan testissä oli 141. Oli hänellä siitä paperikin. Älykäs hän varmasti joillain alueilla olikin, mutta ei sosiaalisesti taitava. Ennemmimkin taitamaton. Minulle selvisi hänen kanssaan työskennellessä erityisen hyvin se mikä ero on viisaudella ja älykkyydellä.

1Äänestä
  • Näkyy erityisesti puhelimen käytössä.

Viisas pärjää vanhanmallisella puhelimellakin, jolla hoituu käytännössä tarvittavat sosiaaliset asiat eli puhuminen ja tekstittely, "älykäs" tarvitsee älyluurin pärjätäkseen, mutta ei osaa käyttää sitä, kunhan esittelee kaikille, että tämmöinen viimeisintä huutoa oleva mulla on.

Äänestä

• Viisaus, älykkyys ja oppineisuus ovat kolme eri asiaa. Ja älykkyydessä on eri osa-alueita. Itse sain muinoin Mensaan liittyessäni testituloksen yli 160, mutta hahmotan avaruutta kehnosti, puhun änkyttäen, teen hassuja virheitä yksinkertaisissa ynnälaskuissa, olen sosiaalisesti taitamaton. Toisaalta sitten olen hyvinkin nokkela joillakin alueilla.

Äänestä

• rtryrtyu kirjoitti:

Viisaus, älykkyys ja oppineisuus ovat kolme eri asiaa. Ja älykkyydessä on eri osa-alueita. Itse sain muinoin Mensaan liittyessäni testituloksen yli 160, mutta hahmotan avaruutta kehnosti, puhun änkyttäen, teen hassuja virheitä yksinkertaisissa ynnälaskuissa, olen sosiaalisesti taitamaton. Toisaalta sitten olen hyvinkin nokkela joillakin alueilla.

Aina vaan pisteet nousee , mitä pidemmälle ketju etenee...mitähän vielä saammekaan "oivaltaa"..?:)

Äänestä

• Aloittaja

rtryrtyu kirjoitti:

Viisaus, älykkyys ja oppineisuus ovat kolme eri asiaa. Ja älykkyydessä on eri osa-alueita. Itse sain muinoin Mensaan liittyessäni testituloksen yli 160, mutta hahmotan avaruutta kehnosti, puhun änkyttäen, teen hassuja virheitä yksinkertaisissa ynnälaskuissa, olen sosiaalisesti taitamaton. Toisaalta sitten olen hyvinkin nokkela joillakin alueilla.

Mies on kirjallisesti älykäs mutta sosiaalisesti heikompi mutta hänellä on kasvo sokeutta mutta taitava nimi ja äänimuisti.

Minä taas visulisesti älykäs mutta myös sosiaalisesti taitavampi mutta minulla kiellellinen erityisvaikeus ja osaan taas soittaa korvakuulolta.

Äänestä

• Aloittaja

rtryrtyu kirjoitti:

Oppineisuus tapahtuu monella eritavoin, ei samalla tavalla ihmisillä. Yleensä juurikin niiden vahvuuksien kautta missä on lahjakkuutta oppiminen on opittavissa.
    Heikkouksi pystyy vahvistaa mutta siihen tarvitaan erittäin paljon tietoa ja erikoisosaaja.

Äänestä

• Aloittaja

rtryrtyu kirjoitti:

Se että jos pystyt oivaltaa paljon silloin pystyt myös yhdistelemään asioita.
    Netissä heikko sosiaalinen taitamattomuus kyllä on sitten jotain muuta koska se että on taitamaton sosiaalisesti ei ole yhteinäisyytenä tänne kirjoittelemassa pystyy erittäin hyvin pysähtymään, ettei suolla mitä sattuu.

Äänestä

• Korkea älykkyys ja epäsosiaalisuus kulkevatkin käsi kädessä. Ja yleensähän ne sosiaalisimmat kaakattajat ovatkin niitä tyhmimpiä, suu käy ajatustakin nopeammin.

Älykkäät taas ajattelevat ja analysoivat asioita päässään jatkuvasti sekä miettivät tarkoin mitä sanovat, jonka takia tyhjän lätisemiseen ei juuri kykene. Korkea älykkyys on myös taakka esim. juurikin sen jatkuvan ajatustulvan takia, tekee myös nukahtamisen aika hankalaksi

Äänestä

• Aloittaja

1011010010 kirjoitti:

Korkea älykkyys ja epäsosiaalisuus kulkevatkin käsi kädessä. Ja yleensähän ne sosiaalisimmat kaakattajat ovatkin niitä tyhmimpiä, suu käy ajatustakin nopeammin.

Älykkäät taas ajattelevat ja analysoivat asioita päässään jatkuvasti sekä miettivät tarkoin mitä sanovat, jonka takia tyhjän lätisemiseen ei juuri kykene. Korkea älykkyys on myös taakka esim. juurikin sen jatkuvan ajatustulvan takia, tekee myös nukahtamisen aika hankalaksi

En minä ainakaan mikään turhan höpisijä ole johtuen diagnoosista.Palstallakin on paljon lahjakkaampia keskustelijoiya minä vaan toimin oikein kun opin näkemällä, mistä lahjakkuus tulee.
    Ei puhumalla.

Äänestä

• ipmoren kirjoitti:

Näkyy erityisesti puhelimen käytössä.

Viisas pärjää vanhanmallisella puhelimellakin, jolla hoituu käytännössä tarvittavat sosiaaliset asiat eli puhuminen ja tekstittely, "älykäs" tarvitsee älyluurin pärjätäkseen, mutta ei osaa käyttää sitä, kunhan esittelee kaikille, että tämmöinen viimeisintä huutoa oleva mulla on.

Vai älypuhelin... itse olen jo siirtynyt käyttämään megafonia ja henkilökohtaista juoksulähettiä. Palkkasin turvapaikan hakija, juoksee todella nopeasti. Suomalaisiahan ei tuollaisiin oikeisiin töihin enää saa palkattua ja jos saa, niin aina on pekkaspäivät, kun pitäisi liikkeelle lähteä.

Kerran loppui megafonista patterit kun piti puhua naapuriin, niin minäpä käytin vessapaperirullista ja vanhasta sanomalehdestä tehtyä.

Yksi hyvä tapa viestiä on tuulisella ilmalla paperilennokki tai leija, josta tiputtaa viestiputkilon.

Äänestä

• Aloittaja

mun-kokemus kirjoitti:

Vai älypuhelin... itse olen jo siirtynyt käyttämään megafonia ja henkilökohtaista juoksulähettiä. Palkkasin turvapaikan hakija, juoksee todella nopeasti. Suomalaisiahan ei tuollaisiin oikeisiin töihin enää saa palkattua ja jos saa, niin aina on pekkaspäivät, kun pitäisi liikkeelle lähteä.

Kerran loppui megafonista patterit kun piti puhua naapuriin, niin minäpä käytin vessapaperirullista ja vanhasta sanomalehdestä tehtyä.

Yksi hyvä tapa viestiä on tuulisella ilmalla paperilennokki tai leija, josta tiputtaa viestiputkilon.

Poikani viesti minulle paperilennokilla kun avasin sen siellä luki ”minä rakastan sinua”💕

Äänestä

Naapurin pojalla 12v oli äo 148, eli poikkeuksellisen rikollisen elämän istuen vankilassa vain muutaman viikon.
Eli kyllä siitä älystä jotain hyötyäkin on.

Äänestä
  • Aloittaja

Myös rikolliset voivat olla lahjakkaita älyllisesti mutta heidät pitäisi kuntouttaa oikein että elämistä jotain hyötyä kaikille.

Äänestä

Oikea testi tehdään vasta mensan pääsykokeissa. Siellä lapsesi saisi kymmenen pistettä ja sinä nolla.

Äänestä
  • Aloittaja

Noh oliko sinun tapasi kuvitella tämä aloitus olisi alistamista?
    Olen käynyt paikan päällä ole hyvä kerro mitä muutoksia oli😁? Eli et osannut.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Noh oliko sinun tapasi kuvitella tämä aloitus olisi alistamista?
    Olen käynyt paikan päällä ole hyvä kerro mitä muutoksia oli😁? Eli et osannut.

No et ainakaan osaa kirjoittaa. Eli olet tyhmempi kuin saapas.

Äänestä

• oletpas.tyhmä kirjoitti:

Tuon minäkin totesin, olemme viisaampia kuin aloittaja konsanaan, ja sehän ei paljoa vaadi, riittävästi kuitenkin.

Äänestä

• Aloittaja

onhan.tyhmä.aloittaja kirjoitti:

Tuon minäkin totesin, olemme viisaampia kuin aloittaja konsanaan, ja sehän ei paljoa vaadi, riittävästi kuitenkin.

Saappas on teitä älykkäämpi.

Äänestä

• Aloittaja

oletpas.tyhmä kirjoitti:

Ongelma on teidän valheet, se ei satuta mutta teitä satuttaa kun sanani on totta.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Saappas on teitä älykkäämpi.

Mikä on saappas? Kannattaisiko mennä takaisin kouluun oppimaan kirjoitustaito?

Äänestä

• Aloittaja

OotTyhmäKuinSaapas kirjoitti:

Mikä on saappas? Kannattaisiko mennä takaisin kouluun oppimaan kirjoitustaito?

Etkö osaa poistaa kirjainta saapas.
    Saapas on teitä älykkäämpi.

Äänestä

Aloittajareppana kuvittelee olevansa viisas, mutta tuo yksinpuhelu kertoo ihan muuta. Myös sen pentu on tyhmä kuin saapas. 11,9 ja 13,2 on melkoisen aneemisia, koska aloittajareppana jätti tarkoituksella pilkut pois, minä olen niin viisas että osasin pistää ne paikoilleen.

Äänestä
  • Aloittaja

Ei noissa pilkkuja ole.
    Luuletko olevasi fiksu. Et kyllä onnistunut.

Äänestä

Ja ketä edes kiinnostaa sen älykkyysosamäärä?

Äänestä
  • Aloittaja

Kyllä minua kiinnostaa koska sellainen henkilö pystyy auttaa monia.

Äänestä

• Aloittaja

Kyllä älykkäät ihmiset ratkaisee ongelmat joita maailma on pullollaan mutta isoimmat asiat, olisi ensin voitettava.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä minua kiinnostaa koska sellainen henkilö pystyy auttaa monia.

..pystyy auttamaan.. ei auttaa..
    Valtakunta ei omaa edes peruskoulun vaatimaa kirjoitustaitoa.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä älykkäät ihmiset ratkaisee ongelmat joita maailma on pullollaan mutta isoimmat asiat, olisi ensin voitettava.

Älykkäät ihmiset ratkaisevat.. ei ratkaisee..
    Taas paha kirjoitusvirhe, eikä todellakaan edes perusälykkään tekemä virhe..
    Apukoulutason virhe.

Äänestä

• Aloittaja

Minä en koulua käynyt kuin kuului hoisin siskon lapsia.
    Kolmella luokalla,ei pitkälle pärjää.

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Minä en koulua käynyt kuin kuului hoisin siskon lapsia.
    Kolmella luokalla,ei pitkälle pärjää.

Siis kun hoisin sisaren lapsia

Äänestä

• Aloittaja

Puhe kieltäkö et osaa.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Siis kun hoisin sisaren lapsia

Hoidin, ei hoisin.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Puhe kieltäkö et osaa.

Puhekieltäkö, ei puhe kieltäkö.

Äänestä

• Aloittaja

VirheetPahenee kirjoitti:

Puhekieltäkö, ei puhe kieltäkö.

Ei ne virheet pahene vaan vähemmän älykkäät, ei osaa ymmärtää.

En tiedä miksi mutta vaatii lahjoja myös raskasta tekstiä lukea, jota kirjoitan.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Ei ne virheet pahene vaan vähemmän älykkäät, ei osaa ymmärtää.

En tiedä miksi mutta vaatii lahjoja myös raskasta tekstiä lukea, jota kirjoitan.

Sinun tekstisi ei todellakaan ole raskasta tekstiä, vaan äärimmäisen yksinkertaisen ihmisen täynnä virheitä olevaa turhanpäiväistä ja valheellista höpötystä.
    Ei tarvitse olla fiksu huomatakseen sen.

Äänestä

• Aloittaja

Lässytilässyti kirjoitti:

Sinun tekstisi ei todellakaan ole raskasta tekstiä, vaan äärimmäisen yksinkertaisen ihmisen täynnä virheitä olevaa turhanpäiväistä ja valheellista höpötystä.
    Ei tarvitse olla fiksu huomatakseen sen.

Niimpä et ole fiksu ja olet valehtelja

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Niimpä et ole fiksu ja olet valehtelja

Niinpä eikä niimpä.

Äänestä

• Aloittaja

kinasarja kirjoitti:

Niinpä eikä niimpä.

Sinä se tykkäät korjailla.💕🌸💕🌸💕 voin vahingossa oppia, miten kirjoitetaan.

Äänestä

Minuli tule 47 mikä on huva minule.

Äänestä

Ei mensan testeissä hyvin pärjänneet tee aloituksia ja kehu suomi24lla testituloksistaan. Pikemminkin ne jotka valehtelevat asian päinvastaiseksi eli huonon tuloksen hyväksi.

Äänestä
  • Aloittaja

Olet nyt ihan höpisijä

Äänestä

• Aloittaja

Mitä kehuin aloituksessa?

Äänestä

• Aloittaja

Ongelmana on alistajat keskustelussa. Kyllä niiden tietänee valheeksi mutta ei tavitse kiusata jos haluan omanlaista seuraa.

Äänestä

• Aloittaja

Näyttävästi kuulut siihen ryhmään itse.

Äänestä

• Aloittaja

sinua säälin enemmän, toi on tosi kapeakatseista.

Äänestä

Mun ÄÖ o jotai siin 70 paikkeil.
O se sentään isomp ko mu kengänumro 44.

Äänestä

Ihan kummallinen testi?

Saavuttamasi tulos on Mensan kotitestin testausalueen yläpuolella. Kehitämme testiä ja laajennamme testausaluetta myöhemmin, kun aineistoa on kerätty riittävästi. Voit kokeilla muita älykkyystestejä esimerkiksi Mensan verkkosivuilta löytyvien linkkien välityksellä.

Äänestä
  • Mulle tuli sama tulos!

Äänestä

• Aloittaja

Etkai muutamalla sanalla muuttanut tulosta💕😁

Äänestä

• Aloittaja

Koska laitoin tämän jo, ja poistettiin kuvani minkä luvan antanut julkaisemallani itse.
    https://aijaa.com/qvDdXB

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Koska laitoin tämän jo, ja poistettiin kuvani minkä luvan antanut julkaisemallani itse.
    https://aijaa.com/qvDdXB

Päätit sitten paljastaa itseäsi ;) on helppo ottaa ulos tuon linkin kautta kuka olet ;)

Tekniikka on ihanaa ;)

Äänestä

• Aloittaja

Ititititi kirjoitti:

Päätit sitten paljastaa itseäsi ;) on helppo ottaa ulos tuon linkin kautta kuka olet ;)

Tekniikka on ihanaa ;)

Onko sinulla joku tarve siihen?

Äänestä

Itse haluan pysyä tyhmänä,tuntuu aivoissa mukavammalta kuin olla koko ajan huippuälykkö. Ennen 140 ja yli ei tuottanut mitään vaikeuksia mutta nykyisin olen paljon tyhmempi ja onnellisempi,eikä narsistisuudesta tietoakaan. Tuollainen 100-120 riittää ihan hyvin normiaskareisiin jotta ei tipahda vajaaälyisyyden puolelle,muulle älykkyydellä ei mulle ole mitään käyttöä,lisää vain stressiä hallitsemattomaksi. Saan kaiken tarvitsemani näinkin,ja suosittelen sitä myös muille. Näin keski-ikäisenä tietää mikä elämässä on tuiki tärkeää ja mikä ei. Yliälykkäistä tulee usein vain idiootteja jotka roikkuu lopuksi hirressään.

Äänestä
  • Aloittaja

Älykkyydessä on muutakin apua kuin ratkaista ongelmia nopeammin.
    Minä olen masennukseni jo 18 vuotiaana ettei enää sitä huolta ole. Ongelmana on yhteiskunta jotka eivät osaa hoitaa ongelmia kuin miksi ihmiset roikkuu köyden varassa. Enemmän johtuu siitä ettei yhteiskunta osaa hoitaa lapsia ja ennalta ehkäistä roikkumista.

Äänestä

Kai tämä on jokin kusetus, jotta ihmiset menisi mensan testeihin.. .

Äänestä
  • Aloittaja

Elä nyt sinne testiin mene.

Äänestä

Aloittaja

Kun kukaan ei saanut hyvää tulosta mutta ne , jotka sai voi ottaa yhteyttä sähköpostilla . Lukee nikin takana.

Äänestä
  • Aloittaja

Älä minua syytä. Tein valituksen kyllä tästä kuinka täällä kiusataan.😁katsotaan kun mode poistaa kiusaamisviesti sit.

Äänestä

Minä en viitsisi tuollaisen peepeen kanssa keskustella.

Äänestä

Naisellehan älykkyysosamäärällä ei ole merkitystä vaan vartalolla.

Äänestä
  • Aloittaja

Kyllä mun miehelle on älyllä merkitystä.

Äänestä

• Aloittaja

Että älä murru siitä,miehiä on myös erilaisia.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Että älä murru siitä,miehiä on myös erilaisia.

Miestä kiinnostaa naisen ulkonäkö huomattavasti enemmän kuin päinvastoin, tietysti kokonaisuus ratkaisee ja kusipäisyys ei nosta pisteitä siinäkään.

Äänestä

• Aloittaja

sori kirjoitti:

Miestä kiinnostaa naisen ulkonäkö huomattavasti enemmän kuin päinvastoin, tietysti kokonaisuus ratkaisee ja kusipäisyys ei nosta pisteitä siinäkään.

Niimpä, ärsyttävät ihmiset ei nosta pisteitä.
    Se on totuus. Sen vuoksi varmasti mieheni rakastaakin minua.💕🌸💕🌸💕🌸

Joskus vaan on tajuttava että ei sitä enää vanhuksena hylätä toista kun ulkonäkö on rempallaan minä en ainakaan kultaani hylkää.
    Ja silloin se luonne on, mikä on tärkeä.

Paitsi on niitä sellaisia jotka sitten vaihtaa mutta silloin se olikin vain ulkomuodon takia. Hyväksi tavattu tapa päästä eroon sellaisesta kuin luonnetta tutkimalla onko liika ulkonäkökeskeinen.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

valtakunta kirjoitti:

-11vuotias poikani sai 119 ja itse 132
http://www.mensa.fi/iq/index_2.html

Mites te muut pärjäätte?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu