Pyörän pesu, Pattaya.

Tuossa muutama tunti sitten Jomtienin suunnassa moottoripyörällä ajaessani sain sitten oikein kunnon sateen päälleni ja ehdin kastua läpimäräksi ennen kuin löysin sateensuojaa, joten totesin että sama ajaa suoraan sateessa hotellille, kun on jo läpimärkänä.
Ajoin muutaman "ei niin puhtaan" kadun kautta (etenkin viimeinen pätkä ennen hotellia on hyvinkin huonokuntoista kujaa, osittain hiekkapohjalla.
No, kuskin kastumisen lisäksi tapahtui se, että pyörä on nyt sitten hyvinkin likaisessa kunnossa, ja kun on aivan tuliterä ja hyvännäköinen iso pyörä, niin tuo "paskaisuus" ei nyt yhtään sovi siihen.

Eli kysymys kuuluukin, missä ja miten Pattayalla voisi moottoripyörän pesettää/puhdistuttaa, varmasti pesupaikkoja löytyy(?) mutta kun ei ole niille aikaisemman tarvetta kokenut olevan, niin ei niihin ole tullut kiinnitettyä ollenkaan huomiota ja nyt ei yhtään tietoa mistä ja minkälaisia paikkoja kyseiseen tarpeeseen pitäisi etsiskellä

13

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NohevaTimo

      2010 omistaa condon autohallissa paikan ja siellä pesumahdollisuus.

    • NohevaTimo

      Tulisi mieleen omatoimipesu hotellin kasteluletkulla.
      Pyörävuokraamosi varmasti pesee.
      Pirautus lehteen, suomiseuraan, suomalaisille yrittäjille ja neuvoa tulee varmasti.
      2010 on tänään ollut estynyt tarjoamaan palvelua näemmä kuten muutkin lukuisat päivittäin palstalla kirjoittelevat Pattayalla asuvat.

    • Mauniitsio

      Kysy ekalta mopotaksilta ohjeet eli sano sille et ajaa edellä seuraat sitä paikkoja on paljon. 100 baateroa köyhempi ja hups paikka löytyy.
      Itse olen käynyt jomptienin 2 kadun baarii rykelmä/ torin takana siellä on hyvä pesula kestää 30 min voi käydä hieronnassa sillä aikaa on siinä vieressä. Ihan tavallinen hieronta.

    • Asiantravel

      Ajele santtu rayongiin niin juodaan kahvit.

      • Hmm... Periaatteessa voisi Rayongin keikka jopa onnistua... Kävin juuri vähän altaalla uimassa, nyt alan tekemään palkkalistoja viimekuun työntekijätunneista palkanmaksua varten, menee varmaan parisen tuntia, sitten olisi tämän päivän työt tehtynä ja voisi vaikkapa ajolenkille lähteäkkin.
        Kahvia en kyllä juo, mutta kylmä Cola esim olisi paikallaan...


      • Työnantaja
        santtu_1975X kirjoitti:

        Hmm... Periaatteessa voisi Rayongin keikka jopa onnistua... Kävin juuri vähän altaalla uimassa, nyt alan tekemään palkkalistoja viimekuun työntekijätunneista palkanmaksua varten, menee varmaan parisen tuntia, sitten olisi tämän päivän työt tehtynä ja voisi vaikkapa ajolenkille lähteäkkin.
        Kahvia en kyllä juo, mutta kylmä Cola esim olisi paikallaan...

        Tuntipalkkalaisille palkanmaksukausi kuukausi, koska maksupäivä ?
        Minulle täysin uusi tieto.
        Selventäisitkö hieman.


      • Tuohan on ala ja yrityskohtaista miten palkanmaksut menevät.
        Meillä palkkajakso on (sovittu) kalenterikuukausi ja palkanmaksupäivä on seuraavan kuukauden 10.s päivä.
        Tämä on meillä järkevää, koska iso osa meille työskentelevistä tekee töitä meille "kakkostyönään" taikka opiskelujen ohessa yms. ja isoimmalla osalla jotka palkkaa meiltä saavat, on työvuoroja vain luokkaa 4-10kpl/kk. Olisi järjetöntä maksaa palkkaa muutamasta vuorosta aina kahden viikon välein. Kuukauden maksujaksotus on meidän tapauksessa perusteltu ja näin yhteisesti työntekijöiden kassa sovittu.
        Tuossa ote alamme työehtosopimuksesta:

        "36 § Palkanmaksu
        Palkka maksetaan kaksi kertaa kuukaudessa palkanmaksupäivänä. Työnantajan
        ja pääluottamusmiehen kesken voidaan paikallisesti sopia palkan maksamisesta
        kerran kuukaudessa (51 §). Palkan laskemiselle varataan aikaa enintään 10 päivää"

        Mutta tämä ei ole matkapalstan aihe, joten ei siitä sen enempää.


      • Työnantaja
        santtu_1975X kirjoitti:

        Tuohan on ala ja yrityskohtaista miten palkanmaksut menevät.
        Meillä palkkajakso on (sovittu) kalenterikuukausi ja palkanmaksupäivä on seuraavan kuukauden 10.s päivä.
        Tämä on meillä järkevää, koska iso osa meille työskentelevistä tekee töitä meille "kakkostyönään" taikka opiskelujen ohessa yms. ja isoimmalla osalla jotka palkkaa meiltä saavat, on työvuoroja vain luokkaa 4-10kpl/kk. Olisi järjetöntä maksaa palkkaa muutamasta vuorosta aina kahden viikon välein. Kuukauden maksujaksotus on meidän tapauksessa perusteltu ja näin yhteisesti työntekijöiden kassa sovittu.
        Tuossa ote alamme työehtosopimuksesta:

        "36 § Palkanmaksu
        Palkka maksetaan kaksi kertaa kuukaudessa palkanmaksupäivänä. Työnantajan
        ja pääluottamusmiehen kesken voidaan paikallisesti sopia palkan maksamisesta
        kerran kuukaudessa (51 §). Palkan laskemiselle varataan aikaa enintään 10 päivää"

        Mutta tämä ei ole matkapalstan aihe, joten ei siitä sen enempää.

        Kyllä ymmärrän että on eri käytäntöjä ja sopimuksia, en arvostellut, rakennusalan työehtosopimuksen mukaan tiedän vain olevan kaksiviikko-palkanmaksukausi.

        matkailupalastan aihe oli kuitenkin kahvitarjous Asiantracelilta, joka Pattayalaiseen tapaan taisi olla taas yksi haamuhaavematkailija, mutta mukavaa matkanjatkoa ja kiinnostaisi miten sen moottoripyörän pesit tai peseytetit.


      • HDkarju
        Työnantaja kirjoitti:

        Kyllä ymmärrän että on eri käytäntöjä ja sopimuksia, en arvostellut, rakennusalan työehtosopimuksen mukaan tiedän vain olevan kaksiviikko-palkanmaksukausi.

        matkailupalastan aihe oli kuitenkin kahvitarjous Asiantracelilta, joka Pattayalaiseen tapaan taisi olla taas yksi haamuhaavematkailija, mutta mukavaa matkanjatkoa ja kiinnostaisi miten sen moottoripyörän pesit tai peseytetit.

        Heh heh, poika laskee työtekijöidensä palkkoja, eikä tiedä miten ja missä pyöränsä pesee jossakin Pattayalla. Taitaa poika tosiasiassa potkötellä uuninpankolla Pattijoella ja uneksia harrikoista ja palmupuista.


      • Vai, niin, kiva kun kerroit...
        Ei, nykyisellä tietotekniikan aikakaudellahan ns.etätyöt eivät ole sallittuja, ja niitä ei kyetä tekemään eihän...

        Anteeksi että kysyin asiaa mihin en ole joutunut kiinnittämään huomiota ennemmin, eli miten ja missä pyörän pesisi/pesettäisi, neuvohan ei saa kysyä jos laskee työntekijöiden palkkoja...

        Ja en itseasissa edes varsinaisesti laske niitä palkkoja, koostan työvuorojärjestelmästä tuntilistat tietyssä muodossa, jotka sitten toimitan varsinaisella palkanlaskijalle joka laskee palkat ja hoitaa niiden maksamisen.

        En haaveile palmuista,( tuosta hotellin parvekkeelta näkyy suoraan muutama), ja Harrikoista unelmoin vielä vähemmän, itse kiinnostunut toisentyyppisistä pyöristä kuin nuo HD:t ovat (Nyt ajossa tuliterä, reilu 1000km. ajettu Kawasaki Z900).

        Itseasiassa pyörän pesu sujui ihan hyvin, "allaspoika" oli allas-aluetta pesemässä ja kysyin voisiko hieman pyöräänikin pestä, 100Thb. ja pyörä pestynä. Tosin nyt jäi ajolenkki hyvin lyhyeksi (käytännössä kaupassa käynniksi), kun etelän suunnasta vyöryy para-aikaa hyvin tummaa pilvimassaa mistä taatusti tulee kohta vettä ja lujaa.
        Oma hotellinihan sijaitsee sen noin 5-6km. pohjoiseen (vai olisikohan tarkkaan ottaen Koiliseen) Beach roadin alustat mitattuna, eli havainnot sateesta nyt täätä katsottuna.


    • asiantravel

      kyllä tarjous on voimassa edelleen, minut löytää täältä syys-lokakuussa ja tammi-huhtikuussa. täällä vaan on paljon muutakin tekemistä kun roikkua tällä viisaalla palstalla aamusta iltaan. osalla näitä viisaita ei kyllä näytä muuta tekemistä olevan....

      • Näkemisiin

        Ok tule meille kun ehdit muilta tekemisiltä, minä tarjoan.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe