Moi, olen huomannut että pääni alkaa täristä/vapista välillä. Jos esimerkiksi joutuu esiintymään yleisön edessä, tai muuten vaan on tilanne jossa vähän jännittää pääni alkaa täristä vähäsen. Vietän paljon aikaa tietokoneen edessä ja niskani ovat yleensä vähän jumissa mutta en ole huomannut muillakaan tätä samaa vaivaa vaikka he ovat tietokoneella paljon enemmän kuin minä. Tämä on nyt jatkunut ehkä kuukauden. Vaiva on todella ärsyttävä ja nolo. Myös jos liikutan päätäni ylös ja alas tärinän huomaa siinä hyvin. Tärinä enemmänkin tapahtuu ehkä yläniskassa jonka seurauksena koko pää tärisee/vapisee. Voisiko tämä johtua siitä että niskani on jumissa vai jostain alkavasta sairaudesta? Olen todella huolissani
Niskan jännittäminen/pään vapina
3
5049
Vastaukset
- Kuinkahvikuppineur
Voi olla niskalihakset heikot. Oletko yrittänyt vahvistaa niska-ja hartialihaksia? Toinen asia millin voi tulla pääntärinää on jännittäminen. Oletko huomannut, että jännittäisit tietyissä tilanteissa?
- prof.alpertti.ykskivi
Esiintymisen yhteydessä tapahtuva tärinä liittyy taistele/pakene -tilaan. Jännittäjätyyppi kokee esim. esiintymisen tavalla tai toisella uhaksi (häpeä, epävarmuus, mokaamisen pelko jne.) ja keho saa tarpeettomasti adrenaliiniryöpyn, jonka tarkoitus on antaa ekstratehoa lihaksille taistele/pakene -tilanteessa. Adrenaliini aiheuttaa sekä kehossa että mielessä muutoksia. Esim. lihakset jännittyy valmiuteen suorittaa voimakkaita liikkeitä. Kun adrenaliinia ei "polteta", niin seurauksena voi olla lihasten epänormaalia toimintaa, eli tässä tapauksessa tärinää/vapinaa, missä kehon osassa tahansa. Joillain jännittäjillä pään sijaan kädet tärisee. Paniikkikohtauksessa koko keho voi vapista.
- Anonyymi
Itselle tuli samoja oireita aika nuorena taisin olla 16-17 nyt olen 27v tosin kaverit lähti kun huomasi pääntärinäni jopa lapsuuden kaverit kaikkosi todella ikävä ja surullinen vaiva monta hävettävää tilannetta on lukemattomia missä tämä vaiva on ilmennyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2619813K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1795557Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1565159PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *714828- 2122399
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.122249Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3031880- 901577
- 211531
- 411133