Noissa Kauppakeskuksissa ei ole riittävästi latauspaikkoja. varsinkin työajan jälkeen ja viikonloppuisin latauspaikkoja ei ole enää käytettävissä.
Kauppakeskus Redissä on yli 200 latauspaikkaa ja Sellossa vain 4.
Sähköautoilijat, älkää asioiko Sello tai Kaaressa
55
3546
Vastaukset
- Jumbossa
Siksi juuri en käy Sellossa enkä Kaaressa.
- Lefa
Eipä sitä kannata Isoon Omenaankaan suunnata. Siellä on 6 latauspaikkaa, joista 4 nyt vuodenvaihteen jälkeen maksullisia. Ja ne autohallin portit - ne ne vasta tekevätkin kauppareissusta kaikkea muuta kuin sujuvan.
Lisäksi pysäköinti maksaa 2 tunnin jälkeen (ison omenan sovelluksella saa extra 2 tuntia ilmaista aikaa).
Sello sen sijaan on juuri investoimassa uusiin (oliko niitä tulossa 20 vai 24 kpl) latauspaikkoihin. Käsittääkseni ovat aloittaneet jo rakennustyöt. Lataus toistaiseksi ilmaisista ja parkkiaikaakin 5 tuntia.
Meidän perhe suuntaa jatkossa Selloon!
- SielläOn
Uudessa juuri avatussa Kauppakeskus Redissä on yli 200 latauspaikkaa. Mennään sinne.
- sähköautoko
Onko sähköautoa pakko aina ladata kauppamatkalla? Olen harkinnut seuraavaksi autoksemme sähköautoa, mutta jos se tuollaista on, unohdetaan tuo suunnitelma.
- Redinismi-sekavaa
No Rediin nyt ainakaan kukaan sähköautoilijakaan lähde, ei edes niiden pistotulppien takiakaan.
Googlaa tämä YLE:n uutisotsikko:
' Helsingin uusi kauppakeskusjätti Redi saa kovaa kritiikkiä kaupunkilaisilta "Todella sekava ja sokkeloinen, vaikea löytää mitään" '
Näköjään Ylläpito ei anna linkittää tuota YLE:n uutista tänne, vaan deletoi viestit pois.
Tosiasia vaan on että Helsingin uusi Redi on ahtaan tuntuinen, sotkuinen ja sekava. Kukaan ei ole vielä sitä kiitellyt, että onpa kiva ja avara ja valoisa tämä uus kauppakeskus. - sippula
Eihän tänne oikeasti kirjoita sellaiset ihmiset, joilla on ollut varaa ostaa sähköauto.
- Peltikytät
Rediin on paskamainen ajella idästä päin , sähköautollakin ja sello kaari on persereikä liittymät!
- LissäJaNopeasti
Kaikkialla muualla Suomessa kauppakeskuksissa on valtava määrä latauspisteitä. Miksi pääkaupunkiseutu on näin surkea paikka, että siellä on vain muutama latauspiste kussakin kauppakeskuksessa. Kiinteistöpäälliöt niissä ovat täysiä tolloja.
- Mikä-sähköautomerkki
Sun täytyy sitten vaan ajella sillä paristokäyttöisellä autollasi tuonne sekavaan Rediin, että saat autollesi kotimatkaa varten virtaa akkuihin.
Kertomasi perusteella noi on kyllä aika pas-koja vehkeitä. Kun ei yhtä 20 km mittaista kauppamatkaa saa akuilla tehtyä, ettei pitäis raapia päätänsä, että saanko mä sen auton kaupan pihassa ladattua vai enkö saa, ja alkaa jäätelöt sulaa kauppakassissa. - SiitäpäVaan
Mikä-sähköautomerkki kirjoitti:
Sun täytyy sitten vaan ajella sillä paristokäyttöisellä autollasi tuonne sekavaan Rediin, että saat autollesi kotimatkaa varten virtaa akkuihin.
Kertomasi perusteella noi on kyllä aika pas-koja vehkeitä. Kun ei yhtä 20 km mittaista kauppamatkaa saa akuilla tehtyä, ettei pitäis raapia päätänsä, että saanko mä sen auton kaupan pihassa ladattua vai enkö saa, ja alkaa jäätelöt sulaa kauppakassissa.Sillä voi ajaa 60 km sähköllä ja 1000 km sillä tankillisella bensaa. Mutta ajelen koko ajan kauppakeskusten ilmaisella sähköllä, joten tärjestä tuohon alle taas yksi tällainen lisää: "Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena."
- Hankala-sähköautoilu
Minun laskelmieni mukaan mistään päin Espoota ei ole yli 30 km matkaa suuriin kauppakeskuksiimme. Pitäs 60 km matkaan riittävän akkuauton hyvin päästä tuonne.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Subdivisions_of_Espoo-fi.svg
Redi näköjään veloittaa sähköautojen lataajia 15 snt/kWh. Ei ota oikein mitään katetta tuosta, omakustannushintaan myy akkuautoille virtaa.
Yleensä kauppakeskuksissa on normaalit parkkiruudutkin viikonloppuisin täpötäynnä. Aika riesa jos vielä pitää muutamaa kymmentä sähkölatauspaikkaa alkaa kyttäämään. Ajella ympäriinsä, että koska vapautus joku paikka, ja saa pattereihin virtaa.
- Auto-Eino
15 snt/kWh. Se on neljäsosa bensalla ajamisen hinnasta.
- Pieniä-sivuoireita
Sähköauton hankintahinta on 40% kalliimpi kuin bensa-autojen.
Biodieselillä kulkeva dieselauto on ekologisempi vaihtoehto kuin sähköauto.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/öljyala-dieselauto-kulkee-sähköautoa-puhtaammin-1.190352
Sähköauton akusto pitää vaihtaa 8 vuoden välein. Uusi akusto maksaa 7000...15.000 euroa,
Meidän leveyspiirillä ikkunoiden pitäminen sulana ja kuskin pitäminen vähintään 18 asteen olotiloissa ei hoidu sähköllä. Pitää olla erillinen bensalämmitin sähköautossa. - Onsiinä
Pieniä-sivuoireita kirjoitti:
Sähköauton hankintahinta on 40% kalliimpi kuin bensa-autojen.
Biodieselillä kulkeva dieselauto on ekologisempi vaihtoehto kuin sähköauto.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/öljyala-dieselauto-kulkee-sähköautoa-puhtaammin-1.190352
Sähköauton akusto pitää vaihtaa 8 vuoden välein. Uusi akusto maksaa 7000...15.000 euroa,
Meidän leveyspiirillä ikkunoiden pitäminen sulana ja kuskin pitäminen vähintään 18 asteen olotiloissa ei hoidu sähköllä. Pitää olla erillinen bensalämmitin sähköautossa.Kuvitteletko olevasi asiantuntija. Et näköjään ole asioista perillä ollenkaan.
- pieni.hinta
Pieniä-sivuoireita kirjoitti:
Sähköauton hankintahinta on 40% kalliimpi kuin bensa-autojen.
Biodieselillä kulkeva dieselauto on ekologisempi vaihtoehto kuin sähköauto.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/öljyala-dieselauto-kulkee-sähköautoa-puhtaammin-1.190352
Sähköauton akusto pitää vaihtaa 8 vuoden välein. Uusi akusto maksaa 7000...15.000 euroa,
Meidän leveyspiirillä ikkunoiden pitäminen sulana ja kuskin pitäminen vähintään 18 asteen olotiloissa ei hoidu sähköllä. Pitää olla erillinen bensalämmitin sähköautossa."Sähköauton akusto pitää vaihtaa 8 vuoden välein. Uusi akusto maksaa 7000...15.000 euroa,"
Jos maksaa 15 tonnia, se tekee 8:n vuoden aikana päivää kohti 5,14 euroa. Polttomoottoriautossa tulee säännöllisesti vaihtaa öljyt, suodattimet, bensakoneessa myös tulpat, ja muuta pientä kuluvaa, pitäisin tuota vitosen kulua ihan kohtuullisena.
- älkää.itkekö
Sähköautoilijat, te persaukiset asuntovelkaiset espoolaiset, viekää ne leasing-sähköautonne sille 400 neliön tontillenne lataukseen.
- Vois-itseki-miettiä-vähä
Jos on varaa ostaa sähköauto, niin pitäisi olla varaa ostaa siihen autoon laturi kanssa. Turhaa marisette että ei ole latauspaikkoja kaikissa teidän suosikkikauppakeskuksissanne.
Hankkikaa Biltemasta 15 € hintainen latauspiuha. Sen toinen pää kytketään tupakansytyttimeen, ja toinen pää hauenleuoilla kiinni sinne sähköautonne akustoon.
Ihan hyvin ehtii auton akku latautua yhden kauppareissun aikana. - Viinaa-espoolaisille
Vois-itseki-miettiä-vähä kirjoitti:
Jos on varaa ostaa sähköauto, niin pitäisi olla varaa ostaa siihen autoon laturi kanssa. Turhaa marisette että ei ole latauspaikkoja kaikissa teidän suosikkikauppakeskuksissanne.
Hankkikaa Biltemasta 15 € hintainen latauspiuha. Sen toinen pää kytketään tupakansytyttimeen, ja toinen pää hauenleuoilla kiinni sinne sähköautonne akustoon.
Ihan hyvin ehtii auton akku latautua yhden kauppareissun aikana.Paljonkohan väki täällä on keskimäärin ryypännyt:)
Alkaa olemaan neuvot sen tasoisia, että jotain neuvonantajaa olisi nautittuna.
- MennäänSinne
On kuulemma hirveää riehumista sähköautonvaastustajien taholta.
Pasilassa Triplassa on jo 300 ilmaista sähköautonlatauspaikkaa. Siine on hyvä ajaa, kunhan kauppakeskus aukeaa.- Uudet-tien-söhellöt
Nuo sähköautot ja sähköautoilijat on liikenteessä samanlaisia kuin naiskuskit. Aina niitä saa olla auttamassa. Talvisin hinaa niitä pois auravalleista, vaihtaa niille kesä/talvirenkaita, tai pyyhkimensulkia, polttimoita jne. Lähtee 60 km päähän apuun, kun on rengas tyhjänä jne jne.
Naisautoilijoita saa aina paapoa, ja huolehtia onko niillä kaikki hyvin. Nää uudet sähköautoilijat on samanlaisia ikuisia avustettavia.
Aina on akku tyhjä, ja pitäs päästä sinne ja tänne. Mutta kun auto on kauppakeskuksessa odottelemassa latauspaikkaa jne, jne. Minnekään sillä sähköautolla ei uskalla lähteä, ei edes kauppareissulle. Koko reisun ajan on jännää saako akkuun virtaa.
Kaikkien matkojen reisun ajan sähköautossa puhutaan pelkstään akusta ja sen varaustilanteesta, ja pohditaan mistä sais vähä sähköö akkuun. - SiinäSatusetä
Uudet-tien-söhellöt kirjoitti:
Nuo sähköautot ja sähköautoilijat on liikenteessä samanlaisia kuin naiskuskit. Aina niitä saa olla auttamassa. Talvisin hinaa niitä pois auravalleista, vaihtaa niille kesä/talvirenkaita, tai pyyhkimensulkia, polttimoita jne. Lähtee 60 km päähän apuun, kun on rengas tyhjänä jne jne.
Naisautoilijoita saa aina paapoa, ja huolehtia onko niillä kaikki hyvin. Nää uudet sähköautoilijat on samanlaisia ikuisia avustettavia.
Aina on akku tyhjä, ja pitäs päästä sinne ja tänne. Mutta kun auto on kauppakeskuksessa odottelemassa latauspaikkaa jne, jne. Minnekään sillä sähköautolla ei uskalla lähteä, ei edes kauppareissulle. Koko reisun ajan on jännää saako akkuun virtaa.
Kaikkien matkojen reisun ajan sähköautossa puhutaan pelkstään akusta ja sen varaustilanteesta, ja pohditaan mistä sais vähä sähköö akkuun.On siinä meillä satusetä. Asia on kyllä aivan päinvastoin. Sähköautoilijat ovat tekniikan edelläkulkijoita ja tuntevat tekniikan.
- Joskus-tulevaisuudessa
Kerropa millainen on fiiliksesi kun näet että puhelimen akussa on 20% jäljellä ja olet reissussa? On aika hutera olo. Loppuosa akusta saattaakin olla väsähtänyttä, ei anna kaikkeansa, ja puhelin sammahtaa vaikka pitäisi olla vielä 10% jäljellä.
Samanlaista nuorallakävelyä se on sähköauton kanssakin eläminen.
Jos bensa-auton tankissa on 20% tai vain 10% jäljellä, sillä voi silti huoletta lähteä ajamaan vaikka Espoosta Tampereelle, tankkailee vaan matkalla. Sähköauton akussa jos on 30% jäljellä, sillä ei uskalla lähteä edes lähimpään kauppakeskukseen, eikä ainakaan voi talvella lämmittää sisätiloja yhtään.
Noi sähköautoilijat voi olla teknisesti vaikka kuinka lahjakkaita, mutta ei nekään sähköä tyhjästä tee tien päällä. Siinä mielessä onnettomia uuveloita ne on. Taajamissa lyhyitä ennakoituja matkoja ajavia, silti aina pelko peffassa, ja jonottamassa latauspaikkoja.
Polttomoottoriautot on ne joilla hommat tehdään, lisäksi vielä pitkään.
- Akkupellejä-289-kpl
Espoossa asuva ketjun aloittaja siis usutti omaa väkeänsä tällaisella asialla: " Sähköautoilijat, älkää asioiko Sello tai Kaaressa "
Trafin tilaston mukaan Espoossa on 289 kpl sähkökäyttöisiä autoja liikenteessä.
Kauppakeskus Sellossa oli v. 2015 noin 23 miljoonaa kävijää, ja myynti 388 miljoonaa euroa.
Sitä jäin miettimään, että kuinka raskaasti joku iso kauppakeskus ottaa sen jos KAIKKI Espoon 289 sähköautoilijaa lakkaavat käymästä siellä? Menettääkö tavaratalojohtaja yöunensa tämän sähköautouhkauksen jälkeen?
Tiedetään, tiedetään, että 10...20 v. kuluttua sähköautojen määrät Espoossakin saattavat olla kymmeniä tuhansia. Mutta ihan tämän hetken sähköautomäärillä, nykyisellä joukkovoimallanne, eipä kannata kovin suuria uhkausboikotteja viritellä:) - VastustajaRiehuu
Selloon on parhaillaan rakenteilla lisää 20 ilmaista latauspistettä, vaikka joku aiakas kuulemma riehuu hurjana ettei latauspisteitä saa rakentaa.
- Akkuauto_Vaiva-auto
Riehuuko se asiakas hurjana siellä parkkihallissa asennusmiehiä vastaan, vai huutaako se kauppakeskuksen käytävillä vai missä riehuu? Kenties Sellon omistajan, eläkevakuutusyhtiö Kevan konttorilla? Kuulostaa vähän keksityltä jutulta.
Sellon parkkihalli on koko joulukuun ajan tupaten täynnä, parkkipaikkoja on yksinkerttaisesti liian vähän.
Jos tuollaista 289 sähköauton omistajakuntaa varten nimetään 20 parkkipaikkaa johon bensa-autoilijat eivät saa parkkeerata, niin se on suhteessa pieneen määrään aivan liikaa.
Pitäisi vähintään olla sääntönä että akku-autoilijat eivät saa pysäköidä normaaleille parkkipaikoille, vaan ainoastaan akku-autoilijoiden paikoille. Muuten jokainen akkuauto varaa parkkihallista kahden auton parkkitilan. - Sinäseoletse
Akkuauto_Vaiva-auto kirjoitti:
Riehuuko se asiakas hurjana siellä parkkihallissa asennusmiehiä vastaan, vai huutaako se kauppakeskuksen käytävillä vai missä riehuu? Kenties Sellon omistajan, eläkevakuutusyhtiö Kevan konttorilla? Kuulostaa vähän keksityltä jutulta.
Sellon parkkihalli on koko joulukuun ajan tupaten täynnä, parkkipaikkoja on yksinkerttaisesti liian vähän.
Jos tuollaista 289 sähköauton omistajakuntaa varten nimetään 20 parkkipaikkaa johon bensa-autoilijat eivät saa parkkeerata, niin se on suhteessa pieneen määrään aivan liikaa.
Pitäisi vähintään olla sääntönä että akku-autoilijat eivät saa pysäköidä normaaleille parkkipaikoille, vaan ainoastaan akku-autoilijoiden paikoille. Muuten jokainen akkuauto varaa parkkihallista kahden auton parkkitilan.Sinä kuulemma riehut kauppakekuksen henkilöstölle.
- Lähiön-ihminen
Mina ainakaan en ole käynyt Sellossa koko vuoden aikana kertaakaan. En ole siksi voinut kellekään huutaa tai riehua.
Käyn lähiseudun marketeissa, ja niillä ostoksilla pärjää perheellinenkin ihan hyvin. Siellä kaupoissa ei kukaan elvistele parkkipaikalla NiCD-sähköautollansa. Eikä ainakaan ala vaatimaan kaupanpitäjältä jotain ilmaisia latauspaikkoja.
- köyhyys.ei.ilo
Sentin venyttäjät pysykää pois kaupoista, tuotte vain hiekkaa kaupan lattialle.
- TiedoksiRiehujille
EDIT 3.1.2019:
Sello aloitti tänään muutostyöt autohallissa lisälatauspaikkojen rakentamiseksi. Tulossa on 24 kappaletta 22 kW:n latauspistettä. Työt vaikuttavat L-rivin autopaikkoihin.- Kaikille-käyttöön
Noi on yleensä vapaina noi latauspaikat. Sinne kannattaa ihan tavallisella bensa-autollakin laittaa kärry parkkiin, ja lähtee ostoksille yläkertaan.
Eihän sähköautoiltakaan edellytetä että ne alkaisivat akkujansa ladata tuossa. Voivat ihan hyvin jttää vaan vapaalle sähköpaikalle parkkiin ilman lataamista, ja lähtee ostoksille nekin. - Sakot
Kaikille-käyttöön kirjoitti:
Noi on yleensä vapaina noi latauspaikat. Sinne kannattaa ihan tavallisella bensa-autollakin laittaa kärry parkkiin, ja lähtee ostoksille yläkertaan.
Eihän sähköautoiltakaan edellytetä että ne alkaisivat akkujansa ladata tuossa. Voivat ihan hyvin jttää vaan vapaalle sähköpaikalle parkkiin ilman lataamista, ja lähtee ostoksille nekin.Siinä kyllä on sellainen seikka, että Sellon vartioiden tila on siinä vieressä ja ovat aina pyytäessäni kirjoittaneet keltaisen sakkolapun auton ikkunaan. Että siitäpä vaan sitten sakkoja keräämään.
- jooooooonas
Kaikille-käyttöön kirjoitti:
Noi on yleensä vapaina noi latauspaikat. Sinne kannattaa ihan tavallisella bensa-autollakin laittaa kärry parkkiin, ja lähtee ostoksille yläkertaan.
Eihän sähköautoiltakaan edellytetä että ne alkaisivat akkujansa ladata tuossa. Voivat ihan hyvin jttää vaan vapaalle sähköpaikalle parkkiin ilman lataamista, ja lähtee ostoksille nekin.Minä laitoin joulun aikaan autoni ruuhkassa sähköauton latauspaikalle ja sakko oli tuulilasissa. En suosittele pysäköimään latauspaikoille tavallisia autoja.
- Pätemättömät-parkkisakot
>vartioiden tila on siinä vieressä ja ovat aina pyytäessäni kirjoittaneet
keltaisen sakkolapun auton ikkunaan.>
Ei noilla Sellon vartijoilla mitään sakotusoikeutta ole. Jos sakkolappuja alkavat jonkin Park.Comin tms. nimissä kirjoittelemaan, niin silloin mennään lain väärälle puolelle.
Auto on parkkeerattu ihan viralliselle paikalle, eikä parkkeerausaikaa ole ylitetty. Suomessa ei ole olemassa erillistä tieliikenteen lainsäädäntöä sähköäautoille. Ihan samoilla säännöillä me kaikki mennään autoinemme.
Myös bensa-auton akku saattaa olla alilatautunut, ja se voi tarvita lisävirtaa pistokkeesta. Kaupasta tullessa voi lähtiessä vielä pikaseen ladata autoa tuossa.- sakkolappu
Jollakulla siellä näkyy olevan sakotusoikeus. Mistä ne keltaiset sakkolaput tuulilasiehin sitten tulevat.
- Naivistit-patteriautot
No ei niitä ainakaan Sellon vartijat laita. Ja mistä vi-tusta joku parkkipirkko voi tietää onko joku auto hybridiauto vaiko bensa-auto.
Hybridien sähkölatauksen tankinkorkit ei enää päälle päin eroa yhtään normaaleista bensatabnkin korkeista.
Sopivasti laittaa jotakin keltaista, naiivia sähkötarroja pikkasen auton sivuikkunaan:
"Hei sulle. Olen uusi-e auto. Täyssähköllä kuljen.
Isäntäni on juuri nyt kaupassa.
Ihan kohta latatilen itseäni Sellon sähkömittarista.
Eläköön täysi e-sähköinen Espoo. Minä olen siinä kybällä mukana.
-Tööttäillään kun tavataan"
- Tilaaonmuuallakin
Satun tietämään, että Sellon kolmella vartijalla on yksityisen parkkifirman sakotusoikeus. En suosittele parkkeeraamaan noille sähköautojen latauspaikolle, varsinkin kun se vartijoiden tila on siinä vieressä. Kyllä ne keltaiset sakkolaput siellä ikkunoissa ovat vartijoiden jättämiä. Ei siellä kaupungin parkkipirkot liiku.
.- ÄläOtaSakkoa
Juttelin tänään vartioiden kanssa. Sanoivat, että alkavat sakottaa kun paikat varsinaisesti avataan sähköautojen käyttöön. Pian on valmista.
- Turhat-etuoikeudet
Millä ne vartijat tarkastaa, että mikä on puhtaasti bensa-auto, mikä on hybridi ja mikä on vain akuilla käyvä paristoauto?
Eihän noita merkkejä päälle päin erota. Pakoputki on melkein kaikilla per-seessä. Mutta noita sähköisiä akustoja ja niiden moottoreita on asenneltu jälkiasennuksena ihan vakiomallisiin vanhoihinkin autoihin.
Vetää vaan bensa-autoilija sen latauspistoolin Sellon sähkömittarilta, ja työntää sen tavaraluukun välistä sisään. Mistä se kuppainen parkkihallin vartia sen tietää lataako se siellä jotain vai ei.
Tänään maanantaina 12.00 aikaan koko Sellon parkkihalli oli tupaten täynnä. Viimeistä paikkaa myöten. Haahuilin varmaan 30 minuuttia, kun kyttäsin jonkun paikan vapautumista.
Ei noille sähköpelleilijöille tarvitse mitään omia parkkipaikkoja dedikoida. Eihän ne edes välttämättä lataa autoansa siinä, kunhan saa parkkipaikan. Alkakoot vaan samaan etsintärinkiin muiden kanssa. - Vartija3
Turhat-etuoikeudet kirjoitti:
Millä ne vartijat tarkastaa, että mikä on puhtaasti bensa-auto, mikä on hybridi ja mikä on vain akuilla käyvä paristoauto?
Eihän noita merkkejä päälle päin erota. Pakoputki on melkein kaikilla per-seessä. Mutta noita sähköisiä akustoja ja niiden moottoreita on asenneltu jälkiasennuksena ihan vakiomallisiin vanhoihinkin autoihin.
Vetää vaan bensa-autoilija sen latauspistoolin Sellon sähkömittarilta, ja työntää sen tavaraluukun välistä sisään. Mistä se kuppainen parkkihallin vartia sen tietää lataako se siellä jotain vai ei.
Tänään maanantaina 12.00 aikaan koko Sellon parkkihalli oli tupaten täynnä. Viimeistä paikkaa myöten. Haahuilin varmaan 30 minuuttia, kun kyttäsin jonkun paikan vapautumista.
Ei noille sähköpelleilijöille tarvitse mitään omia parkkipaikkoja dedikoida. Eihän ne edes välttämättä lataa autoansa siinä, kunhan saa parkkipaikan. Alkakoot vaan samaan etsintärinkiin muiden kanssa.Jokainen auto, joka ei ole latauksessa saa sakot. Se on hyvin helppoa. Olipa sitten minkälainen auto tahansa.
- Kohtuuton-järjestely
Siis mitä siltä lataukselta tarkalleen edellytetään, jos vaikka 4 tunniksi laittaa autonsa parkkiin, ja menee ostoksille?
Eihän pikalatautuminen kestä kuin 20...60 minuuttia. Lopun aikaa se auto olla möllöttää ja varaa sähköautoille dedikoidun ruudun.
Ei tällaisessa ole mitään reiluutta eikä kohtuullisuutta. Että noille 286 espoolaiselle sähköauton omistaville pösöille omat parkkipaikat Sellon vähistä ja aina loppuivista parkkiruuduista.
Köyhä bensa-auton omistaja laittaa autonsa peräluukkuun jonkun vanhan, pari kiloisen moottoripyörän akun. Laittaa sen Sellon latauspiuhan työntämään sähköä sinne, tai jättää akkupölynimurin huutamaan sinne peräluukkuun.
Onhan se sähköauton lataamista sekin. Ja ihan samojen, epäselvien sääntöjen mukaan siinä mennään. - Jaaaale
Kohtuuton-järjestely kirjoitti:
Siis mitä siltä lataukselta tarkalleen edellytetään, jos vaikka 4 tunniksi laittaa autonsa parkkiin, ja menee ostoksille?
Eihän pikalatautuminen kestä kuin 20...60 minuuttia. Lopun aikaa se auto olla möllöttää ja varaa sähköautoille dedikoidun ruudun.
Ei tällaisessa ole mitään reiluutta eikä kohtuullisuutta. Että noille 286 espoolaiselle sähköauton omistaville pösöille omat parkkipaikat Sellon vähistä ja aina loppuivista parkkiruuduista.
Köyhä bensa-auton omistaja laittaa autonsa peräluukkuun jonkun vanhan, pari kiloisen moottoripyörän akun. Laittaa sen Sellon latauspiuhan työntämään sähköä sinne, tai jättää akkupölynimurin huutamaan sinne peräluukkuun.
Onhan se sähköauton lataamista sekin. Ja ihan samojen, epäselvien sääntöjen mukaan siinä mennään.Sellon uudet laturit eivät ole pikalatureita ja latausnopus on aina se minkä auton laturi hyväksyy, vaikka piste mahdollistaisikin suuren nopeuden.
- jokkeboy94
haha kuka ajaa jollain sähköautolla, sivarit?
- ostakaa.fillarit
Oletteko espoolaiset noin persaukisia?
- Hankitaan.jos.tarvitaan
Jos fillaria hetken tarvii, vaikka tehdäkseen vaikutuksen johonkin kivaan vihreään naispyöräilijään, niin ei sitä fillaria kannata lähteä kaupasta ostamaan.
Ihan hyvän ja poljettavan fillarin saa täysin ilmatteeksi haettua tuhansien espoolaisten pientalojen pihasta. Sitä paitsi se fillaripimu saattaa osoittautua karmeaksi ekonatsiksi ja miestä syöväksi riivinraudaksi. Silloin turha pyöräostos potuttaa oikeen satasella.
- Type2-liitin
Siihen latauspisteen pistorasiaan eivät sovi mitkää tavalliset pistokkeet. Sinne on turha yrittää laittaa mitään pölynimureita tai akkuja muka latautumaan:
https://www.elfadistrelec.fi/Web/WebShopImages/landscape_large/2-/01/PhoenixContact_EV-T2G3PC_30077432-01.jpg- Pannaan-sopimaan
Aika pian noihin pikalatauspistoooleihin sopivia sovitinkappaleita tulee tarjolle. Samalla tavalla kuin matkamiehille on ollut tarjolla pistorasian sovitinkappaleita jo kymmeniä vuosia.
Onhan se ihan kätevää laittaa oma autonsa Sellon latauspistoolin tarjoamaan edulliseen sähköön kiinni.
Blokilämmitin ja sisätilan lämmitin pitää auton mukavan lämpimänä, jos ostosreissu ruokailuineen venyy vaiikka 3...4 h mittaiseksikin. - ÄläLaita
Pannaan-sopimaan kirjoitti:
Aika pian noihin pikalatauspistoooleihin sopivia sovitinkappaleita tulee tarjolle. Samalla tavalla kuin matkamiehille on ollut tarjolla pistorasian sovitinkappaleita jo kymmeniä vuosia.
Onhan se ihan kätevää laittaa oma autonsa Sellon latauspistoolin tarjoamaan edulliseen sähköön kiinni.
Blokilämmitin ja sisätilan lämmitin pitää auton mukavan lämpimänä, jos ostosreissu ruokailuineen venyy vaiikka 3...4 h mittaiseksikin.Näkyvät tiedotteen mukaan antavan 22 kW:n virran. 3 x 32A (22kW ). Tuooneko ajattelin laittaa akun latautumaan. Älä ihmeessä.
- Lataukseen.kaikki
Eihän noi isotkaan ampeerilukemat Sellon parkin pistoolissa yhtään mitään haittaa. Hyvä se on, että tietä ettei talon sulake heti pala. Samaa 230 V jännitettä siellä kuitenkin on letkussa takana ja tarjolla.
Muunnoskappale väliin vaan, että saa Sellon virransyötöstä tulevan kaapelin sopimaan bensakärrynsä blokilämmittimen liittimeen. Mulla on semmoinen blokiliitin, että auton akkukin latautuu samalla. On kai köyhälläkin oikeus ladata autoansa Sellon parkissa.
Samalla määrällä rahaa minä siellä ostoksia teen, kuin joko Teslan omistaja. Voi olla että ostan enemmänkin niiden kaupoista, kun on jälkikasvua sen verran.
- SakkoJaKuulutus
Käyn joka päivä Sellossa ruokaostoksilla ja kerron väärin pysäköijistä aina vartijoille ja aina ovat sakottaneet. Lisäksi kauppakeskuksessa tullaan heti tuloni jälkeen kuuluttamaan : "Auto rekisterinumero ABC-123 on pysäköity väärin ja tulee siirtää välittömästi."
- ddfdfds
Ensi viikolla avataan.
- Auto-lataukseen
Hyvä tietää, koska akkuni onkin aika sippi näiden pakkasten jälkeen.
Tietää että saa autonsa Sellon parkissa latausjohtoon kiinni, ja starttiakun rähjäke saa virtaa kauppareissun aikana.
- Sähkötarrat-kaikille
Tällaisia isokokoisia sähköautoilusta kertovia logoja kannattaa kaikkien autoilijoiden hankkia omaan ajoneuvoonsa pikapuoliin.
https://www.2degreesinstitute.org/images/logo_electricpledge.png
https://www.interpals.com/wp-content/uploads/2016/02/logo-endoll-cotxe-electric.jpg
Tuollaiset kun liimaa molempiin oviin ja yhden vielä nokkapellille, niin silloin on lupa parkkeerata sähköautoille tarkoitetuille parkkipaikoille Sellon parkkihallissa. Sellon parkkihalli on viikonlopppuisn aivan tupaten täyttä, eikä parkkiruutua löydä millään.
Sähköautoilusta kertova viher-logo kertoo, että osa auton voimasta tulee akuista ja puhtaasta sähköstä. Kyseessä on sähköavusteinen auto, jolla sähköparkkiin saa aina ajaa. - Järkevyysraha-peliin
Pitäisi olla joku 10€ suuruinen kynnysraha, ennen kuin tuollaisille erikseen sähköautoille varatuille arvokkaille parkkiruudulle pääsisi edes sisäänkään.
Muuten niistä tulee sähköautojen makuutuspaikkoja. Ajetaan täysin akuin paikalle, eikä pistoolista mene mitään sisään akkuun. - Citymarketin-akkulinjaus
Järvenpään Citymarket on linjannut sähköautojensa latauspaikkojen käytön niin, että olisi suositeltavaa jos vain sähköautot käyttäisivät niitä parkkipaikkoja, Kuitenkin Citymarken omistajakauppias Markku Hautala suhtautuu asiaan varsin joustavasti.
”Jos kaupassa ainoat vapaat ovat sähköautopaikkoja ja joku siihen
parkkeeraa, emme siihen ainakaan toistaiseksi tule hirveästi puuttumaan.
Tykkäämme maalaisjärjestä kaikessa mitä tehdään.”
https://www.hs.fi/kaupunki/jarvenpaa/art-2000005985305.html
Pöyristyneet sähköautoilijat vertaavat tällaista bensa-autoilijoiden parkkeeraamista invalideihin ja pyhäinhäväistykseen: ”Vertaan tätä invapaikalle pysäköimiseen. "
Myös Sellon Citymarketin kauppias kannattaa samanlaista sallivaista K-kauppiaan linjausta.
"Ei meillä ole tarkoitus alkaa sakottamaan ketään meillä asioivia asiakkaitamme.
Jos jokubensa-autoilija parkkeeraa sähköpaikkaan, niin se ei ole tietenkään
oikein, mutta emme me aio siihen sakotuksella puuttua. - Anonyymi
Kaaressa on 25 latauspaikkaa
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1393095- 81686
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221374Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918