Nikean uskontunnustus

veisuriini

Uskonaskelessa sanotaan että he uskovat Raamatun Jeesukseen suoraan sanomalla Jeesus on Herra. Ne jotka tunnustaa uskontunnustuksen ei usko Jeesukseen vaan uskontunnustukseen. Onko nöin

116

1308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JuoItseOmaMyrkkysi

Ei ole noin.

Mutta tuo kyllä kertoo "Uskonaskeleesta" jo paljon.

"Uskonaskel", joka ei tunnusta kristillistä uskoa.

Eli se on huijausta. Teitä on monta kertaa varoitettu ja silti te jatkatte synnissänne ja tulette sitten kiusataksenne uskovia muka "kyselemään" itsestäänselviä asioita.

Kysy Paavolalta! Hänhän on sinun herrasi ja antikristuksesi.

Pian te jäätte yksin, eikä kukaan enää vastaa teille, tyhmille neitsyille, jotka ette varanneet omaa öljyä lamppuihinne.

Ei Jeesus, ei kristityt, sillä te ette kuulu meihin.

Jos joku kieltää uskon, no silloin hän on uskon kieltäjä. Tätä on P. Paavola. Hänen tuomionsa on kerran suuri. Niin paljon hän on johdattanut kristittyjä pois Jeesuksen luota.

Heillä / teillä siellä "Uskonaskeleessa" ei ole Kristusta. He / te olette itse valinneet pitää pilkkananne pyhiä asioita.

Ja sinä olet taas yksi heistä, jotka juoksee sieltä tuomassa Saatanan terveisiä.

Palaa takaisin Helvettiisi.

Vade retro satana!

• ai.että.silleen

Mitä siitä jos vain suullaan hokee tunnustuksia. Sitähän hoetaan Jumalankin edessä.
      Sinun nimessäsihän me tuseerattiin täällä ajassa, toisinsanoen siitähän muototunnustuksesta on silloin kyse.
      Mutta siitä tulee se uskontunnustus Kristusta seuraten, että "kun minulla oli nälkä jne."
      Se tunnustettiin taivaissa, kun rakkaudessa leipäpalan sai nälkäinen, vanhus sai katsojansa, ulkoiluttajansa, vankiakin vilastiin jne. Eli arjen teot todistivat sitä, että Jeesusta seurattiin.

Toisisanoen se uskontunnustus tulee näkyviin perillä, eikä sitä täällä ulkokultaisesti ajatellen tehty, seremoniallisesti- tai sakramentteja hiottu, vettä pirskoteltu.

• VasemmanKädenSuunnille

Teillä on pitkät selitykset sille miksi raamatullisesti määriteltyä uskoa ei saisi ääneen tunnustaa ja selitätte mm. ummet ja lammet, että uskontunnustus veisi muka sitten pois "oikean uskontunnustuksen" joka teillä on ainoastaan ulospäin näyttäviä tekoja, muttei suuntunnustusta.

Joka lausuu uskontunnustuksen, tunnustaa suullansa Jeesuksen, Isän ja Pyhän Hengen olevan Yksi, tätä seuraavat myös teot, joita kristityt yleensä eivät joka paikassa kailata, saadakseen ihmisten kiitoksen "oikeasta uskovaisuudestaan".

Kuitenkin teillä, erilaisissa "helluntai"-uususkonnon lahkoissanne on aina ollut tapana, julistaa "mitä oli ennen (Sa'atana sitä ja Saa'tana tätä: pahaa, pahaa, pahaa, haluatteko kuulla?!!! ja NYT: jumalallista, jumalallista!") - näin vapaamuurareiden näyttävien "hyväntekeväisyys-toimien" mukaisesti.

(Vapaatsuunnat = USA:n satanististen vapaamuurareiden Ku klux klanin luomat ja hallitsemat, kristinuskoa vastustavat toisenlaiset "suunnat").

Koska kristityn teot ja tekemättäjättämiset näkee yksin Jumala, te tuomitsette meidät välittömästi kun emme näytä ja tuo ihmisille julki ja teidän arvioitaviksenne mahdollisia "hyviä tekojamme". Olette sivuuttaneet Kristuksen herruuden ja julistatte omaa herruuttanne jossa vedätte ihmisiä muka teille tilivelvollisksi. Teillä on oma listanne teoista, jotka te määrittelette hyviksi teoiksi, ettekä näe muuta: ette henkeä, ette ajatusta, ette uskoa joka siirtää vuoria. Jos joku ei teille näytä tekojaan, te julistatte oikein internetissä meille kadotustuomiota, käyttäen "uskontunnustustamme" välineenänne, suoraan valehdellen meistä.

Satanismi onkin olemukseltaan valhetta, vasemmankäden polkua, toista "tietä" ja "suuntaa", itsekästä ihmiskeskeisyyttä, ihmisen koroittamista kaiken yläpuolelle. Ihmisen palvontaa, oman egon palvontaa: "Minä yksin! Minulla on oikeus kaikkeen! Nuo muut ovat maan muurahaisia! Kristus ei ole Jumala!"

• ai.että.silleen
        VasemmanKädenSuunnille kirjoitti:

Teillä on pitkät selitykset sille miksi raamatullisesti määriteltyä uskoa ei saisi ääneen tunnustaa ja selitätte mm. ummet ja lammet, että uskontunnustus veisi muka sitten pois "oikean uskontunnustuksen" joka teillä on ainoastaan ulospäin näyttäviä tekoja, muttei suuntunnustusta.

Joka lausuu uskontunnustuksen, tunnustaa suullansa Jeesuksen, Isän ja Pyhän Hengen olevan Yksi, tätä seuraavat myös teot, joita kristityt yleensä eivät joka paikassa kailata, saadakseen ihmisten kiitoksen "oikeasta uskovaisuudestaan".

Kuitenkin teillä, erilaisissa "helluntai"-uususkonnon lahkoissanne on aina ollut tapana, julistaa "mitä oli ennen (Sa'atana sitä ja Saa'tana tätä: pahaa, pahaa, pahaa, haluatteko kuulla?!!! ja NYT: jumalallista, jumalallista!") - näin vapaamuurareiden näyttävien "hyväntekeväisyys-toimien" mukaisesti.

(Vapaatsuunnat = USA:n satanististen vapaamuurareiden Ku klux klanin luomat ja hallitsemat, kristinuskoa vastustavat toisenlaiset "suunnat").

Koska kristityn teot ja tekemättäjättämiset näkee yksin Jumala, te tuomitsette meidät välittömästi kun emme näytä ja tuo ihmisille julki ja teidän arvioitaviksenne mahdollisia "hyviä tekojamme". Olette sivuuttaneet Kristuksen herruuden ja julistatte omaa herruuttanne jossa vedätte ihmisiä muka teille tilivelvollisksi. Teillä on oma listanne teoista, jotka te määrittelette hyviksi teoiksi, ettekä näe muuta: ette henkeä, ette ajatusta, ette uskoa joka siirtää vuoria. Jos joku ei teille näytä tekojaan, te julistatte oikein internetissä meille kadotustuomiota, käyttäen "uskontunnustustamme" välineenänne, suoraan valehdellen meistä.

Satanismi onkin olemukseltaan valhetta, vasemmankäden polkua, toista "tietä" ja "suuntaa", itsekästä ihmiskeskeisyyttä, ihmisen koroittamista kaiken yläpuolelle. Ihmisen palvontaa, oman egon palvontaa: "Minä yksin! Minulla on oikeus kaikkeen! Nuo muut ovat maan muurahaisia! Kristus ei ole Jumala!"

Paukutit erinomaisen ohi, ja tavallaan esiintuot mantraamisenne autuuden.
        Ensin luen helluntalaisuuden teidänkaltaiseen uskontunnustuksiin. Siksi helluntalaisuus ei ole kirkkoni.
        Mutta, Apostoliseen tunnustautumiseen tulee sydänasenne Jeesuksen seuraamiseen ja Hengen itsensä teot ihmisessä. Elämänkirja kertoo sitten perillä, onko se "tunnustus" ollut sitä, että Herra tuntee omansa.
        Täydennetään tätä viestiä. Laumatunnusteluja luettelee perinneopista tietonsa ammentaneet, joille on opetettu uskonnollisuuden aakkoset. Siksi siellä muodonmukaisella ehtoollisella käynyt tunnustajanne toteaa, että "ryyppäsin syntini anteeksi"! Tosin elämä jatkuin ennallaan, mutta tulihan se uskontunnustus lausuttua siihen, mitä opetettiin, sekä sakramentointikin meni siinä sivussa.

• Riittääkö.Raamattu

Opettaako Raamattu laatimaan uskontunnustuksia, joita sitten toistetaan sunnuntaisin kirkonmenoissa?

• Eenokki12

Opettaako Raamattu kaltaisia idiootteja hokemaan mantraansa jeesus on herra? Onko tämä idioottien suuhun sopiva mantra eli hokema otettu islamista kun he hokevat: Allah- hu acbar, miten tuo acbar nyt kirjoitetaankaan?

• HospotiHoijaa

"Opettaa."

Juutalaisilla on: "Kuule Israel, Herra Meidän Jumalamme, Herra On Yksi." / "Shemaa Israel, Adonai Eloheinu, Adonai Echat." Heillä on myös monia muita, pitkiä litanioita kuten Herran siunaus ja joita pilkkaat ja pilkkaatte.

Tässä sitä on ulinaa ja liturgiaa paavolalaisten nauraa. Mitä lie muhametteja:
        "Shema!"
        https://www.youtube.com/watch?v=sfF6-TkAnBM

Tässä rabbi pulisee käsittämättömiä, toivottavasti edes Jumala ymmärtää mitä äijä yrittää sanoa. No, kaipa tuo ymmärtää, monien kielten Luoja. Tjaa, osaa se sentään jenkkienkin kieltä! Lähes sivistynyt mustakaapu.
        Aaronilainen siunaus / Herran siunaus:
        https://www.youtube.com/watch?v=FgwTyjF_0IA

Pakanakristityiilä on laajemmat uskontunnustukset, sillä kristinusko tuotiin meille ja tästä syystä tarvitsemme Raamatun tuntijoiden laatimat, uskon kohdetta osoittavat laajemmat "litaniat". Mekun oomme niin tyhmiä, että meille pitää aina omalle kielellemme Raamattukin kääntää. Ei tarttis kääntää, jos ihmiset vaan tulisivat kuuntelemaan Paavolaa!

Nikean uskontunnustus (ortodoksinen, laajempi tunnustus):
        https://www.youtube.com/watch?v=9fzZBJVtNi8

Zanna Bizewskaja - Gospodi Pomiluj / Herra armahda!
        https://www.youtube.com/watch?v=-gg5XeqQhN4
        .

• tunnustusten.laatu
        HospotiHoijaa kirjoitti:

"Opettaa."

Juutalaisilla on: "Kuule Israel, Herra Meidän Jumalamme, Herra On Yksi." / "Shemaa Israel, Adonai Eloheinu, Adonai Echat." Heillä on myös monia muita, pitkiä litanioita kuten Herran siunaus ja joita pilkkaat ja pilkkaatte.

Tässä sitä on ulinaa ja liturgiaa paavolalaisten nauraa. Mitä lie muhametteja:
        "Shema!"
        https://www.youtube.com/watch?v=sfF6-TkAnBM

Tässä rabbi pulisee käsittämättömiä, toivottavasti edes Jumala ymmärtää mitä äijä yrittää sanoa. No, kaipa tuo ymmärtää, monien kielten Luoja. Tjaa, osaa se sentään jenkkienkin kieltä! Lähes sivistynyt mustakaapu.
        Aaronilainen siunaus / Herran siunaus:
        https://www.youtube.com/watch?v=FgwTyjF_0IA

Pakanakristityiilä on laajemmat uskontunnustukset, sillä kristinusko tuotiin meille ja tästä syystä tarvitsemme Raamatun tuntijoiden laatimat, uskon kohdetta osoittavat laajemmat "litaniat". Mekun oomme niin tyhmiä, että meille pitää aina omalle kielellemme Raamattukin kääntää. Ei tarttis kääntää, jos ihmiset vaan tulisivat kuuntelemaan Paavolaa!

Nikean uskontunnustus (ortodoksinen, laajempi tunnustus):
        https://www.youtube.com/watch?v=9fzZBJVtNi8

Zanna Bizewskaja - Gospodi Pomiluj / Herra armahda!
        https://www.youtube.com/watch?v=-gg5XeqQhN4
        .

Kyllähän juutalaiset tunsivat Herran, mutta kristityt julistavat kirkkokuntien hapatteen, siinä se ero on silmiinpistävä. Kirkkokuntien uskontunnustus pitää sisällään sen, että PITÄÄ uskoa, kuin pakanallinen uskontokirkkokunta opettaa, jopa juutalaisten tietämän Sanaa vastaan. Ja jopa nämä tunnustelijat kristikunnassa luterilaisittain vihaavat Herrankansaa - eli juutalaisia - kiroten heitä. Sitä voi kysyä vaikka Martti Lutterin muistiinpanoista.

• pptutkinut

Kiitos. En palvonta Paavolaa mutta jotkut tutut ihmettelevät näkemyksiään ja opetuksissa. Kova viha on jouluun asevelvollisuuteen yliopistoihmisiin kirkkoihin homoihin erityisesti.

• kolmi

Luinkin nyt googlaamalla että Paavola ei hyväksy kolminaisuutta vaan sanoo kehittäneen sä oman opin asiaan mikä on oikein ja katolilaisuus väärin. Siksi ei hyväksy vääräuskoisten oppia. Taitaa olla ihan oma uskonto. Tosin en päässyt perille mitä yritti selittää.

• capiche

Suuri osa näistä Paavola sitä ja Paavola tätä jutuista perustuukin siihen, ettei ymmärretä mitä hän kirjoittaa. Tai on ymmärretty tahallaan väärin. Ja kansa aamentaa, kun saa uuden aiheen haukkua. Itse en Paavolaa seuraa. Mutta pari kertaa olen tarkistanut, mitä näiden aloitusten takana on, ja huomannut ne tarkoitushakuisiksi trolleiksi.

• PaavolatMyösTrollaa
        capiche kirjoitti:

Suuri osa näistä Paavola sitä ja Paavola tätä jutuista perustuukin siihen, ettei ymmärretä mitä hän kirjoittaa. Tai on ymmärretty tahallaan väärin. Ja kansa aamentaa, kun saa uuden aiheen haukkua. Itse en Paavolaa seuraa. Mutta pari kertaa olen tarkistanut, mitä näiden aloitusten takana on, ja huomannut ne tarkoitushakuisiksi trolleiksi.

No, mitä niiden takana sitten on? Miksi jotkut trollaisivat Paavolaa? Kerro.

Itse en ole koskaan kuin sen verran häntä vilkaissut, että just ja just tiedän minkä näköinen hän on. Jos joku tulee tänne Paavolan Nimessä ja Hengessä, vastaan hänelle siinä Nimessä ja Hengessä jota minä tunnustan.

Jumalan sanan kohdalla ei trollailla, se olisi 2. käskyn rikkomista ja paavolathan rakastavat lakia?

• palavakorakkaus

Vain paavolalaisuus pelastaa> Kellä on palava Rakkaus Totuuteen ja kellä ei .Kuka antaa lihan viisaudelle avaimet ja kuka ei .
      Uusi liitto on Hengen liitto ja me annamme avaimet Jumalalle siinä liitossa ..kaikessa mitä olemme ja mitä teemme.

• vastustusss

Kun lukee paavolan ns. opeuksia tulee vastenmielinen oloja nyt ymm'rt'' miksi sit' vastustetaan

• paavolansivuntekstii

Itse ymmärrän asian siten, että meidän tulee ymmärtää ja huomata sekä pitää totena Jumaluuden kolmiyhteisyyttä, mutta kuitenkin aina ilmaista Jumalan olevan numeraalisesti yksi, eikä kolme, koska Jumala itse ilmaisee sanansa ilmoituksessa olevansa numeraalisesti yksi.

Katolisessa Athanasioksen uskontunnustuksessa opetetaan paljonkin Raamatun sanan opetuksen mukaisesti Jumalasta, mutta siinä kohdin tunnustus poikkeaa Jumalan sanan opetuksesta, kun tunnustus sanoo Isän, Jeesuksen ja Pyhän Hengen olevan yhtä suuria ja Kaikkivaltiaita. Raamattu sanoo Isän olevan Jeesusta suurempi sekä että Isä Jumala on Jeesuksen pää. Samoin Raamattu sanoo Jeesuksen lopulta alistuvan Isän vallan alle, joka tarkoittaa Isän olevan yksin Kaikkivaltias, joka ei tietenkään vie pois Jeesuksen Jumaluutta, sillä Raamatun opetuksen mukaan Jeesus on iankaikkinen Henki (Jumala), eli tosi Jumala. Samoin katolinen kirkko painottaa ja korostaa Jumalan kolminaisuutta numeraalisesti, jota Raamattu ei tee, vaikka Raamatussa Jumaluudesta nähdään kolmiyhteisyys, niin silti Raamattu sanoo aina Jumalan olevan numeraalisesti yksi.

Edellä oleviin syihin vedoten hylkään katolisen kirkon kolminaisuusopin niiltä osin kun se ei ole linjassa Raamatun sanan opetuksen kanssa. Kun sanoin hylkääväni katolisen kirkon kolminaisuusopin tietyiltä osin, niin en tietenkään tarkoita sitä, että hylkäisin Raamatun sanasta selkeästi nähtävissä olevan Jumalan kolmiyhteisyyden Isässä, Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä, koska pidän tätä kolmiyhteisyyttä Jumalan sanan totuutena ja ilmoituksena. Raamattu opettaa Jumalan kolmiyhteisyyttä Isässä, Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä, mutta sanoo Jumalan olevan numeraalisesti yksi. Jumalan kolmiyhteisyydessä on kuitenkin se eroavaisuus ettei Isä ole kuitenkaan Jeesus eikä Jeesus ole Pyhä Henki. En kuitenkaan numeraalisesti sano Jumalan olevan kolme, koska Jumala itse sanoo olevansa numeraalisesti yksi. Pyrin tässä kohtaa kunnioittamaan ja uskomaan Raamattua niin kuin Jumala on määrännyt ja asettanut kuinka Häneen tulee uskoa sekä millä tavalla sanallisesti ja numeraalisesti meidän tulisi puhua Jumalasta.

• Eenokki12

Sinun olisi parasta lukea vaikka Nyyrikkiä tai Aku ankkaa. Raamatun ymmärtäminen ei sovi lahkossa riivatuksi tulleille, koska "henki" ei sitä salli. Häpeä laskipää sinä joka tekeydyt teologiksi(lahkoteologi huom!)

• NöyräEenokki
        Eenokki12 kirjoitti:

Sinun olisi parasta lukea vaikka Nyyrikkiä tai Aku ankkaa. Raamatun ymmärtäminen ei sovi lahkossa riivatuksi tulleille, koska "henki" ei sitä salli. Häpeä laskipää sinä joka tekeydyt teologiksi(lahkoteologi huom!)

Sinä Eenokki12 olet niin nöyrä, ettet koskaan paljasta kuinka hyvin
        tunnet Raamatun Kirjoituksia. Et koskaan ole antanut mitään hyvää
        Raamatun opetusta palstalla. Jos ryhtyisit opettamaan Raamattua
        meille tietämättömille, sinä paljastaisit hyvän Raamatun tietämyksesi.
        Koska et opeta Raamattua vaikka hyvin sen hyvin tunnet, sen tähden
        sinua pidettäköön hyvin nöyränä. Vain ylpeät paljastavat tietonsa
        jakamalla sitä toisille.

• paavolansivulta

Katolisen kirkon kolminaisuusoppi Athanasioksen uskontunnustuksessa sanoo ettei kukaan voi pelastua, jos ei usko tunnustuksen oppia Jumalan kolminaisuudesta ja kadotustuomion välttämiseksi pitää uskoa siihen, että Isä, Jeesus ja Pyhä Henki ovat yhtä suuria ja Kaikkivaltiaita. Nyt täytyy ymmärtää ja nähdä, että Athanasioksen uskontunnustus on katolisen kirkon tuomion julistus ei Raamatun sanan ilmoitus ja opetus. Raamattu opettaa, että pelastavaan uskoon riittää se kun tunnustaa Jeesuksen Herraksi (Jumalaksi). Raamattu ei opeta, että pelastuakseen on tunnustettava Jeesus Kaikkivaltiaaksi, koska lopulta Jeesus alistuu Isän vallan alle, joka tarkoittaa Isän yksin olevan Kaikkivaltias. Isä antoi Pojalleen kaiken vallan taivaassa ja maan päällä ja siinä määrin Jeesus on Kaikkivaltias, mutta alistuessaan Isänsä vallan alle Jeesuksella ei ole enää kaikkea valtaa taivaan ja maan päällä, koska Hän on alistunut Isänsä vallan alle, että Isä Jumala olisi kaikki kaikissa sekä yksin Kaikkivaltias.

• Eenokki12

Ja taas yksi paavolan muokkaama läskipää. Sinua ei pelasta väärä oppisi vaikka kuinka tunnustaisit lahkosi oppia.

• ryhdistäydy
        Eenokki12 kirjoitti:

Ja taas yksi paavolan muokkaama läskipää. Sinua ei pelasta väärä oppisi vaikka kuinka tunnustaisit lahkosi oppia.

Edustatko läskipää uskontoa, kun hoet sitä niin usein. Ettei vain olisi oma opetuksesi läskipään tasoa.

• Kuplapuhkee

Eihän luotu, voi olla Herra. Ps.8:6 Sananl.8:22 Hebr.2:7 2:9. Ja Raamatun mukaan Herra Jumalalla on kuolemattomuus. 1Tim.6:16

• Luontokuntainen

Nikean tunnustus sanoo Jeesuksesta Kristuksesta / Jumalan Pojasta: "... syntynyt Jumalasta ennen aikojen alkua, syntynyt, ei luotu".

Pyhästä Hengestä: "... joka lähtee Isästä ja Pojasta ja on samaa olemusta..."

Kumpikaan: Poika ja Pyhä Henki eivät ole luotuja, vaan Jumalasta lähteneitä ja lähteviä.

Enkelit ovat luotuja. Samoin kuin muukin luomakunta: ihmiskunta, eläinkunta, kasvikunta, luonto, mahd. myös muuta luomakuntaa.

On teoreettisesti mahdollista, joskin vielä todistamatonta, että maailmankaikkeudessa olisi muitakin, eläviä luomakuntia, eivät kuitenkaan välttämättä meidän kanssamme samankaltaisia.
        *

• Jobinpostia
        Luontokuntainen kirjoitti:

Nikean tunnustus sanoo Jeesuksesta Kristuksesta / Jumalan Pojasta: "... syntynyt Jumalasta ennen aikojen alkua, syntynyt, ei luotu".

Pyhästä Hengestä: "... joka lähtee Isästä ja Pojasta ja on samaa olemusta..."

Kumpikaan: Poika ja Pyhä Henki eivät ole luotuja, vaan Jumalasta lähteneitä ja lähteviä.

Enkelit ovat luotuja. Samoin kuin muukin luomakunta: ihmiskunta, eläinkunta, kasvikunta, luonto, mahd. myös muuta luomakuntaa.

On teoreettisesti mahdollista, joskin vielä todistamatonta, että maailmankaikkeudessa olisi muitakin, eläviä luomakuntia, eivät kuitenkaan välttämättä meidän kanssamme samankaltaisia.
        *

Sananl.8:22 "Herra loi minut"

• LuotanKirkkoIsiin
        Jobinpostia kirjoitti:

Joo. Tuo on yksi lause. Koko asiayhteys kuuluu:

Snl 8:20-30
        20 Minä vaellan vanhurskauden polkua, oikeuden teitten keskikohtaa,
        21 antaakseni niille, jotka minua rakastavat, pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarrekammionsa.

22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.

24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
        25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,

26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
        27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
        30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;

Koko Sananlaskujen 8. luku puhuu asiasta laajemmin. Emme tiedä alkukielistä sanaa ja sen merkitystä, mutta selvää on että kyseessä on ollut syntymisen kautta tapahtunut uuden peroonan "luominen".

Ei pidä unohtaa myöskään Pyhää Henkeä, mutta Hän ei ole syntynyt, eikä luotu, vaan persoonana lähtee Isästä ja Pojasta, jotka ovat Yksi. Ei kannata ihmisen sanoa, että toihan on älytöntä! Pitää vaan uskoa. Nähdä uskon silmin.

Luotan kristikunnan teologeihin. He, nk. kirkkoisät, ovat tutkineet Raamatun kirjat, tunteneet sen ajan puhekielet ja taustamerkitykset. Eikä Agricolakaan ihan hölmö ollut.
        .

• DeadManWalks

Sananl. 8:22 esiintyvä sana "luominen" on nykysuomennoksessa huonosti käännetty. Sen merkitys asiayhteydessä on "astettu olemaan", mikä on jo eri asia kuin luominen.

• NIKEAA
        LuotanKirkkoIsiin kirjoitti:

Joo. Tuo on yksi lause. Koko asiayhteys kuuluu:

Snl 8:20-30
        20 Minä vaellan vanhurskauden polkua, oikeuden teitten keskikohtaa,
        21 antaakseni niille, jotka minua rakastavat, pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarrekammionsa.

22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.

24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
        25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,

26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
        27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
        30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;

Koko Sananlaskujen 8. luku puhuu asiasta laajemmin. Emme tiedä alkukielistä sanaa ja sen merkitystä, mutta selvää on että kyseessä on ollut syntymisen kautta tapahtunut uuden peroonan "luominen".

Ei pidä unohtaa myöskään Pyhää Henkeä, mutta Hän ei ole syntynyt, eikä luotu, vaan persoonana lähtee Isästä ja Pojasta, jotka ovat Yksi. Ei kannata ihmisen sanoa, että toihan on älytöntä! Pitää vaan uskoa. Nähdä uskon silmin.

Luotan kristikunnan teologeihin. He, nk. kirkkoisät, ovat tutkineet Raamatun kirjat, tunteneet sen ajan puhekielet ja taustamerkitykset. Eikä Agricolakaan ihan hölmö ollut.
        .

Mitä kirkkoisät ovat. Jeesus itse tunnusti Isänsä olevan hänen Isänsä ja Jumalansa. Hän sanoi Marialle menevänsä Isänsä ja Jumalansa luo. Apostolit uskoivat samoin, että Jeesus oli Jumalan Poika, ei Kaikkivaltias Jumala.

Nikean kirkolliskokouksessa, jossa oli osapuolina katolinen kirkko ja pakanakeisari Konstantinus tekivät kompromissin. Konstantinus toi pakanuudesta kolmiyhteisen jumalan ja katolisen kirkon papit saivat taloudellisia etuja ja valtaa. Tämän seurauksena laadittiin uskontunnustus, jossa Jumalaan liitettiin kaksi muuta . Raamattu ei opeta sitä.

• paha.virhe
        Jobinpostia kirjoitti:

33/38
        Biblia
        22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
        King James
        22 The LORD possessed me in the beginning of his way, before his works of old.

Siis EI LUOTU !!!

Olin minä, eli "Minä olen, olen ollut, tulen aina olemaan", eli Jumala siis !

• toentonkia
        NIKEAA kirjoitti:

Mitä kirkkoisät ovat. Jeesus itse tunnusti Isänsä olevan hänen Isänsä ja Jumalansa. Hän sanoi Marialle menevänsä Isänsä ja Jumalansa luo. Apostolit uskoivat samoin, että Jeesus oli Jumalan Poika, ei Kaikkivaltias Jumala.

Nikean kirkolliskokouksessa, jossa oli osapuolina katolinen kirkko ja pakanakeisari Konstantinus tekivät kompromissin. Konstantinus toi pakanuudesta kolmiyhteisen jumalan ja katolisen kirkon papit saivat taloudellisia etuja ja valtaa. Tämän seurauksena laadittiin uskontunnustus, jossa Jumalaan liitettiin kaksi muuta . Raamattu ei opeta sitä.

Jeesus opetti meitä rukoilemaan näin; "Matteuksen evankeliumi:
        6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;"

Kuka muu rukoilisi "Isä meidän...." ellei samalla ymmärtäisi olevansa Jumalan lapsi siinä kuin Poikakin?

Mitäs muuta Jeesus tarkoitti sanoessaan olvansa Jumalan Poika?

• Kirjakääröt

Joh.1:3 Biblia (1776) Kaikki ovat sen kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on. Ken on, tämän Raamatun tehnyt?

• Lutherilainen.krisu

Tämä on totta. Jeesus ilmaisi useissa kohdin olevansa Isä, Isä Hänessä ja Hän Isässä. Samaten Pyhän Hengen Hän asetti Itseään korkeammalle, pyhäksi, jonka pilkkaa ei voi saada anteeksi.

Se, että tietyt lahkot ja henkilöt kieltävät Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden, osoittaa ettei heillä ole Jumalaa ensinkään, ei Jeesusta, ei Pyhää Henkeä. He ovat Raamatun Jumalan vastaisia ja tämä seikka ilmenee heissä varsin näkyvästikin: Jeesukseen liittyvien pyhien päivien kieltämisenä ja herjaamisena, kristittyjä vastaan hyökkäämisinä.

Eivät he ole esim. muslimeja kummempia. Ei heilläkään ole Jumalaa, ainakaan samaa kuin juutalaisilla ja kristityillä. He palvovat saudiarabialaista kuunjumalaa ja tämän monirikollista raiskaajaprofeettaa. Nämä tässä nyt mainitut, suomalaiset Kristuksen viholliset taas palvovat Raamatussa mainitsematonta Paavolaa.

• Lutherilainen.krisu
        Lutherilainen.krisu kirjoitti:

Tämä on totta. Jeesus ilmaisi useissa kohdin olevansa Isä, Isä Hänessä ja Hän Isässä. Samaten Pyhän Hengen Hän asetti Itseään korkeammalle, pyhäksi, jonka pilkkaa ei voi saada anteeksi.

Se, että tietyt lahkot ja henkilöt kieltävät Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden, osoittaa ettei heillä ole Jumalaa ensinkään, ei Jeesusta, ei Pyhää Henkeä. He ovat Raamatun Jumalan vastaisia ja tämä seikka ilmenee heissä varsin näkyvästikin: Jeesukseen liittyvien pyhien päivien kieltämisenä ja herjaamisena, kristittyjä vastaan hyökkäämisinä.

Eivät he ole esim. muslimeja kummempia. Ei heilläkään ole Jumalaa, ainakaan samaa kuin juutalaisilla ja kristityillä. He palvovat saudiarabialaista kuunjumalaa ja tämän monirikollista raiskaajaprofeettaa. Nämä tässä nyt mainitut, suomalaiset Kristuksen viholliset taas palvovat Raamatussa mainitsematonta Paavolaa.

Höh. Tämä oli vastaus allaolevalle "DeadManWalksille".

• totuus_voittaa

"Se, että tietyt lahkot ja henkilöt kieltävät Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden, osoittaa ettei heillä ole Jumalaa ensinkään, ei Jeesusta, ei Pyhää Henkeä."

Apostoli Paavali Jumalan seurakunnalle Koristossa:

"meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

Roomalaiskirje: "Jumala on yksi ja ainoa" (Room 3:30)

Jeesus Kristus: "Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

• totuus_voittaa

Lutherilainen.krisu ja kaikki muut voivat valita pelastuksensa näistä kahdesta:

1) Kolminaisuus:

"Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.
        Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin." (Athanasioksen uskontunnustuksesta)

Tämän mukaan kolminaisuusoppi oikein ajateltuna pelastaa.

2) Jeesus Kristus:

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

Ainoan Jumalan, ja hänen lähettämänsä Jeesuksen Kristuksen tunteminen on iankaikkinen elämä.

(Ainoa Jumala ei ole yhtä kuin "Pyhä Kolminaisuus")

• ei3

Mainitaanko Raamatussa sitten Luther? Luther lupasi puhdistaa katolisen kirkon opit, mutta tosiasiassa hän jätti puhdistamatta kaikkein tärkeimmän opin ja jätti kolmiyhteisen jumalan kristikunnan oppeihin, joka on levinnyt lähes jokaiseen ns. kristilliseen haaraan.

• totuus_voittaa

"Se, että tietyt lahkot ja henkilöt kieltävät Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden, osoittaa ettei heillä ole Jumalaa ensinkään, ei Jeesusta, ei Pyhää Henkeä. He ovat Raamatun Jumalan vastaisia..."

Raamatun Jumala:

"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

Raamatun Jumalan vastaisia ovat ne jotka uskovat "kolmipersoonaiseen Jumalaan".

Nämä ovat Jumalan kieltäjiä. Heillä ei ole Jumalaa. Valehdella he osaavat täysin häpeämättä, kuten väittäessään että Raamatun Jumala on yhtä kuin "Kolminaisuus".

Ne jotka uskovat Raamatun Jumalaan tietävät että Jumala on yksi ja ainoa.

"Jumala on yksi ja ainoa" (Room 3:30)

"ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

• valhe_yrittää_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

"Se, että tietyt lahkot ja henkilöt kieltävät Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden, osoittaa ettei heillä ole Jumalaa ensinkään, ei Jeesusta, ei Pyhää Henkeä. He ovat Raamatun Jumalan vastaisia..."

Raamatun Jumala:

"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

Raamatun Jumalan vastaisia ovat ne jotka uskovat "kolmipersoonaiseen Jumalaan".

Nämä ovat Jumalan kieltäjiä. Heillä ei ole Jumalaa. Valehdella he osaavat täysin häpeämättä, kuten väittäessään että Raamatun Jumala on yhtä kuin "Kolminaisuus".

Ne jotka uskovat Raamatun Jumalaan tietävät että Jumala on yksi ja ainoa.

"ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

Ei olekaan "toista Jumalaa".

Jankutat yhtä ja samaa asiaa, yrittäen manipuloida lukijoita luulemaan, että kristityt puhuisivat 2 tai 3 eri Jumalasta.

Kyllä sinä tunnet asian. Tämä on moneen kertaan täällä kirjoitettu ja ennenkaikkea: Raamattu puhuu Hänestä näin.

On Yksi Jumala, joka ilmaisee Itse Itseään, kolmessa eri persoonassa, yhdessä hengessä.

Jos suvaitsisit uudestisyntyä, sinulle ei tarvitsisi selittää Raamatun Jumalan olemusta. Mutta uudestisyntymätön, lainalainen juutalaisuus on enemmän mieleesi.

Koska omien sanojesi mukaan tiedät "totuuden", ei sinulla, kerran Jumalan edessä, ole mitään, millä itseäsi puolustaisit. Olet sokea joka väität näkeäsi ja johdatat näin myös muita, sinua kuuntelevia sokeita harhaan, kuolemaan.

Uskot ja tunnustat juutalaista, jumalankielteistä lainalaista kirjainta, et henkeä. Tämän lisäksi suoraan valehtelet, yrittäessäsi manipuloida ihmisiä luulemaan väärin meistä kristityistä.

Juutalaistenpa asialla, täälläkin, niinpä niin. Niillä on näppinsä tuhannessa ja yhdessä harhassa ja valheessa.

• totuus_voittaa
        valhe_yrittää_voittaa kirjoitti:

Jankutat yhtä ja samaa asiaa, yrittäen manipuloida lukijoita luulemaan, että kristityt puhuisivat 2 tai 3 eri Jumalasta.

Kyllä sinä tunnet asian. Tämä on moneen kertaan täällä kirjoitettu ja ennenkaikkea: Raamattu puhuu Hänestä näin.

On Yksi Jumala, joka ilmaisee Itse Itseään, kolmessa eri persoonassa, yhdessä hengessä.

Jos suvaitsisit uudestisyntyä, sinulle ei tarvitsisi selittää Raamatun Jumalan olemusta. Mutta uudestisyntymätön, lainalainen juutalaisuus on enemmän mieleesi.

Koska omien sanojesi mukaan tiedät "totuuden", ei sinulla, kerran Jumalan edessä, ole mitään, millä itseäsi puolustaisit. Olet sokea joka väität näkeäsi ja johdatat näin myös muita, sinua kuuntelevia sokeita harhaan, kuolemaan.

Uskot ja tunnustat juutalaista, jumalankielteistä lainalaista kirjainta, et henkeä. Tämän lisäksi suoraan valehtelet, yrittäessäsi manipuloida ihmisiä luulemaan väärin meistä kristityistä.

Juutalaistenpa asialla, täälläkin, niinpä niin. Niillä on näppinsä tuhannessa ja yhdessä harhassa ja valheessa.

"Juutalaistenpa asialla, täälläkin, niinpä niin."

Jeesus Kristus: "pelastus on juutalaisista." (Joh 4:22)

• totuus_voittaa
        valhe_yrittää_voittaa kirjoitti:

"On Yksi Jumala, joka ilmaisee Itse Itseään, kolmessa eri persoonassa"

Noin on kristikunnassa valehdeltu yli tuhat vuotta.

Jumalan sana on ollut koko ajan:

"minä" on yksi persoona eikä kolme persoonaa yhdessä.

"eikä toista ole" tarkoittaa että toista ei ole.

aina voi väittää että kolme on, mutta silloin ei usko Jumalaan.

• Kristillinen.laskupää

"On Yksi Jumala, joka ilmaisee Itse Itseään, kolmessa eri persoonassa"

Noin on kristikunnassa valehdeltu yli tuhat vuotta.

Jumalan sana on ollut koko ajan:

"minä" on yksi persoona eikä kolme persoonaa yhdessä.

"eikä toista ole" tarkoittaa että toista ei ole.

aina voi väittää että kolme on, mutta silloin ei usko Jumalaan.

"On Yksi Jumala, joka ilmaisee Itse Itseään, kolmessa eri persoonassa.
        Noin on kristikunnassa valehdeltu yli tuhat vuotta."

Voisit jänkkäyksesi vakuudeksi tutustua vähän kristinuskon historiaan. Olemme vajaat 2000 vuotta vanha uskontokunta. Siis 1988 ja puoli vuotta vanha kristinusko. Ei tuhat vuotta vanha, vaan 1988,5 vuotta.

Kristinusko syntyi Jeesuksen ylösnousemuksesta, sunnuntaiaamuna, 9. huhtikuuta vuonna 30, länsimaista ajanlaskuamme.
        .

• totuus_voittaa

"Se, että tietyt lahkot ja henkilöt kieltävät Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden, osoittaa ettei heillä ole Jumalaa ensinkään, ei Jeesusta, ei Pyhää Henkeä."

Apostoli Paavali Jumalan seurakunnalle Koristossa:

"meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

Roomalaiskirje: "Jumala on yksi ja ainoa" (Room 3:30)

Jeesus Kristus: "Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

korjaus: Apostoli Paavali Jumalan seurakunnalle Korintossa:

• DeadManWalks

Jeesus sanoo olevansa Jumala, oikein jopa Jumalan omalla nimellä:

"Ellette usko, että minä olen se joka olen..." (Joh. 8:24)

• Voihanvitalis

2Moos.3:14 Jumala vastasi Moosekselle: Minä olen se, joka minä olen. Ja hän sanoi vielä: Sano israelilaisille näin. Minä olen lähetti minut teidän luoksenne. 5Moos.32:39

• totuus_voittaa

"Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Ei ole Jeesus mitä hän itse sanoo olevansa vaan on jotain mitä joku "DeadManWalks" päättää että Jeesus on.

"Kristitty" ei Jeesusta usko, mutta "kristitty" väittää uskovansa Raamattuun.

Jeesuksen omat sanat kun eivät ole "kristityn" Raamattua.

"Kristityn" Raamattua ovat omat väärät selitykset ja päätelmät.

Jeesus vastaan Raamattu-asetelma on täysin järjetön.

"Kristitty" ei ole Jeesuksen opetuslapsi vaan epäuskoinen valheen palvelija.

Jeesuksen seuraajalla on sama Jumala kuin Jeesuksella itsellään (Joh 20:17).

Mikään muu ei ole mahdollista.

• totuus_voittaa kirjoitti:

Ei ole Jeesus mitä hän itse sanoo olevansa vaan on jotain mitä joku "DeadManWalks" päättää että Jeesus on.

Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen,tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa,
        hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on
        totinen Jumala ja iankaikkinen elämä
        ( 1.Joh.5:20 )

• totuus_voittaa
        Saviseutulainen kirjoitti:

Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen,tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa,

Isä yksin on totinen Jumala:

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

joten....

"Totinen Jumala" tässä alla olevassa raamatunkohdassa on sama "totinen Jumala" kuin tuossa yllä koska Jeesuksen mukaan on vain yksi totinen Jumala, Isä. (Joh 17:1-3)

Se joka väittää vastaan ei usko Jeesusta.

"Kristityt" eivät usko Jeesusta Kristusta. Eivät ole uskoneet yli tuhanteen vuoteen.

"Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen,tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa,
        totinen Jumala ja iankaikkinen elämä"

Saviseutulainen ei tätä tule ikinä ymmärtämään, mutta ehkä joku toinen ymmärtää.

• totuus_voittaa
        Saviseutulainen kirjoitti:

rautalangasta väännettynä:

Jos Jeesus olisi "totinen Jumala" niin Jeesus valehtelisi kun hän sanoo että Isä YKSIN on "totinen Jumala" (Joh 17:1-3).

• Kansainvälinen

rautalangasta väännettynä:

Jos Jeesus olisi "totinen Jumala" niin Jeesus valehtelisi kun hän sanoo että Isä YKSIN on "totinen Jumala" (Joh 17:1-3).

Rautalangasta väännettynä: teit juuri Jeesuksesta valehtelijan.
        Sinä tunnet "totuuden" Jeesusta paremmin!

Mitä muuta tulee jatkuvasta hyökkäyksestäsi mieleen? Ihan, jokseenkin Raamatun alkulehdillä Jumalan Paratiisiin ilmestyi olento, jolla oli sama sanoma Aatamille ja Eevalle: "Onko Jumala todellakin sanonut?"

Perkele oli sinua älykkäämpi. Hän heitti kysymyksen, loi illuusion. Mutta sinä et illuusioista välitä, uskot suoraan toimintaan, hyökkäykseen kristittyjen uskoa vastaan.

Jumala muuten oli todellakin sanonut. Ja tästä uskostamme ja tiedostamme me kristityt pidämme kiinni.

Et taida kuulua ihan päällystöön siellä Käärmeen armeijassa. Lenin kutsui kaltaisiasi nimellä "hyödylliset idiootit". Kaverisi, juutalaiset käyttävät vastaavasta nimeä "מטורף".
        .

• totuus_voittaa
        Kansainvälinen kirjoitti:

Mitä muuta tulee jatkuvasta hyökkäyksestäsi mieleen? Ihan, jokseenkin Raamatun alkulehdillä Jumalan Paratiisiin ilmestyi olento, jolla oli sama sanoma Aatamille ja Eevalle: "Onko Jumala todellakin sanonut?"

Perkele oli sinua älykkäämpi. Hän heitti kysymyksen, loi illuusion. Mutta sinä et illuusioista välitä, uskot suoraan toimintaan, hyökkäykseen kristittyjen uskoa vastaan.

Jumala muuten oli todellakin sanonut. Ja tästä uskostamme ja tiedostamme me kristityt pidämme kiinni.

Et taida kuulua ihan päällystöön siellä Käärmeen armeijassa. Lenin kutsui kaltaisiasi nimellä "hyödylliset idiootit". Kaverisi, juutalaiset käyttävät vastaavasta nimeä "מטורף".
        .

"Mutta sinä et illuusioista välitä, uskot suoraan toimintaan, hyökkäykseen kristittyjen uskoa vastaan."

"Kristityt" saavat minun puolestani uskoa mitä haluavat siinä missä hindut, buddistit, ateistit ja monet muut.

"Kristittyjen" ongelma on siinä että heillä ei ole Jumalaa, Jeesuksen Kristuksen Jumalaa. (2 Kor 1:3)

Heillä on ihmisjärjen luoma "Pyhä Kolminaisuus" eli oppi siitä että "yksi on yhtä kuin kolme, ja kolme on yhtä kuin yksi".

Raamatussa ei opeteta että kolme on yhtä kuin yksi, ja yksi on yhtä kuin kolme.

Kukaan jolla ei ole Jeesuksen Kristuksen Jumalaa (Joh 20:17) ei voi olla Jeesuksen oma.

"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh 5:24)

"Jeesus huusi kovalla äänellä: "Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni." (Joh 12:44)

"Kristityt" eivät usko Jumalaan, Jeesuksen lähettäjään. He sanovat että Jumala itse tuli ihmiseksi ja sitten Jumala kuoli noin kolmenkymmenen vuoden ikäisenä.

Jumalasta "kristityt" eivät tiedä yhtään mitään.

Raamattu sanoo Jumalasta näin:

"Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen." (1 Tim 6:16)

• totuus_voittaa
        Kansainvälinen kirjoitti:

.

"Sinä tunnet "totuuden" Jeesusta paremmin!"

Ne jotka sanovat että "Jeesus on Jumala" luulevat tuntevansa totuuden Jumalaakin paremmin!

Jumala todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

Jeesuksen oma todistus (joka ei "kristitylle" kelpaa)

"minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

• DeadManWalks

Kuka Jeesus on? Annetaan hänen itsensä vastata:

"...kun sanon olevani Jumalan Poika..." (Joh. 10:36)
        "Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, iäti elävä." (Ilm. 1:17-18)

Verrataanpa Jeesuksen sanoja Jumalan omiin sanoihin itsestään:

"Jumala sanoi Moosekselle: Minä olen se joka olen." (2. Moos. 3:14)
        "Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä." (Jes. 44:6)

Viimeiseksi annetaan todistajien puhua Jeesuksesta:

Johannes Kastaja: "Minä olen sen nähnyt ja todistan, että tämä mies on Jumalan Poika." (Joh. 1:34)
        Apostoli Tuomas: "Minun Herrani ja Jumalani." (Joh. 20:28)
        Apostoli Paavali: "Heidän ovat kantaisät, heistä on Kristus ihmisenä lähtöisin, hän, joka on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala, aamen!" (Room. 9:5)

• totuus_voittaa
        DeadManWalks kirjoitti:

Kuka Jeesus on? Annetaan hänen itsensä vastata:

"...kun sanon olevani Jumalan Poika..." (Joh. 10:36)
        "Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, iäti elävä." (Ilm. 1:17-18)

Verrataanpa Jeesuksen sanoja Jumalan omiin sanoihin itsestään:

"Jumala sanoi Moosekselle: Minä olen se joka olen." (2. Moos. 3:14)
        "Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä." (Jes. 44:6)

Viimeiseksi annetaan todistajien puhua Jeesuksesta:

Johannes Kastaja: "Minä olen sen nähnyt ja todistan, että tämä mies on Jumalan Poika." (Joh. 1:34)
        Apostoli Tuomas: "Minun Herrani ja Jumalani." (Joh. 20:28)
        Apostoli Paavali: "Heidän ovat kantaisät, heistä on Kristus ihmisenä lähtöisin, hän, joka on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala, aamen!" (Room. 9:5)

Semmoinen jolle ei kelpaa Jumalan eikä Jeesuksen Kristuksen todistus ei tunne Jumalaa eikä Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta.

Jeesus Kristus: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Jumalan todistus Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

Ei Raamattu todista Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta vastaan ellei Raamatun sanaa tahallaan väärinymmärretä, vääristellä ja väärennetä.

Johanneksen evankeliumi, jossa "minä olen", Tuomas ja Joh1:1:

"mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)

Saatte syyttää itseänne jos te ette ikuista elämää peri. Miksi menitte uskomaan jotain muuta kuin mitä käskettiin uskomaan jotta saisi elämän.

• DeadManWalks

"Semmoinen jolle ei kelpaa Jumalan eikä Jeesuksen Kristuksen todistus ei tunne Jumalaa eikä Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta. "

Kiitos näistä sanoista! Mahtavaa! Ja harmillinen asia siksi, että kerrot ystäväiseni ikävä kyllä itsestäsi. Kirjoitit itsesi tyylikkäästi pussiin ja kiristit pussin suut vielä kiinni. Voit avatakin pussin, koska aikaa on vielä.

Juuri laitoin vieläpä rinnakkain kohdat, jossa Jeesus ja Jumala kutsuvat itseään täsmälleen samoilla nimillä. Etkö usko Jeesuksen ja Jumalan sanoja?

• totuus_voittaa
        DeadManWalks kirjoitti:

"Semmoinen jolle ei kelpaa Jumalan eikä Jeesuksen Kristuksen todistus ei tunne Jumalaa eikä Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta. "

Kiitos näistä sanoista! Mahtavaa! Ja harmillinen asia siksi, että kerrot ystäväiseni ikävä kyllä itsestäsi. Kirjoitit itsesi tyylikkäästi pussiin ja kiristit pussin suut vielä kiinni. Voit avatakin pussin, koska aikaa on vielä.

Juuri laitoin vieläpä rinnakkain kohdat, jossa Jeesus ja Jumala kutsuvat itseään täsmälleen samoilla nimillä. Etkö usko Jeesuksen ja Jumalan sanoja?

Kyse on tahallisesta Raamatun sanan vääristelystä ja väärinymmärtämisestä.

Johanneksen evankeliumissa ei käsketä uskomaan että "Jeesus on Jumala" vaan käsketään uskomaan että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, mikä vastaa Jeesuksen omaa todistusta: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10.36) ja Jumalan todistusta Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

Sinä luulet voivasi kääntää Raamatun Johanneksen evankeliumin sanomaa vastaan (Joh 20:31) samoin kuin Jeesuksen omaa todistusta vastaan samassa evankeliumissa! (Joh 10:36)

Kukaan joka uskoo Jeesukseen ei lähde tuollaista tekemään.

• DeadManWalks

Kysymys kuului, että etkö Jeesuksen omia sanoja? Vastasit avoimesta, että et.

Minä en ole mitään vääristellyt, vaan siteerannut itseään Jumalan Poikaa. Tuota hän sanoo itsestään. Mitä ne sinusta tarkoittavat, no teikäläisen tietäen et ryhdy siihen edes vastaamaan, koska se on mieletöntä tai jo valmiiksi vääristelyä tai väärinymmärrettyä. Joten antaa olla. Et vastaa kuitenkaan.

Kun Jeesuksen sanat joutuvat sinun kanssasi vastakkain, uskot itseäsi etkä Jeesusta.

• PP.eksyttää

Petri Paavolalla on tosiaan oma uskonto joka ei ole kristinuskoa.

• Kysyisin.samaa

Hyvän kysymyksen joku esitti:
      "Opettaako Raamattu laatimaan uskontunnustuksia, joita sitten toistetaan sunnuntaisin kirkonmenoissa?"

• vaka_vaa

Jeesus sanoi vuorisaarnassa Matt. 6: 7: "Rukoillessanne älkää hokeko samoja asioita, niinkuin kansakuntien ihmiset, sillä he kuvittelevat, että heitä kuullaan, kun he käyttävät paljon sanoja." Perinteisiin perustuvat seremoniat eivät ole Jumalan tahdon mukaisia. Tyhjiä muotomenoja.
        Tuo raamatunpaikka jatkuu ja osoittaa, kenelle Jeesus tarkoitti rukouksen esitettävän. Jae 8: "Älkää tehkö itsestänne heidän kaltaisiaan, sillä Jumala, teidän Isänne, tietää mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä pyydättekään."
        Rukoukset tulee osoittaa siis Jeesuksen Isälle ja meidän taivaalliselle Isällemme. Jeesus itsekin rukoili Isäänsä useasti. Tuossa jatkona Jeesus opetti, mitä asioita on sopiva rukoilla. Siinä hän rukoili mm. " Tapahtukoon SINUN tahtosi niin maan päällä kuin taivaassakin." Isän tahto oli tärkein Jeesuksellekin, ei oma tahtonsa. Eikä hän koskaan pitänyt itseään Isänsä vertaisena. Kolminaisuusoppi on syvää Jumalan halveksuntaa, eikä hän katso sitä suosiolla.

• iuniton

Kaikilla ei ole kaikki juutalaiset uunisda

• Apostolinen.usko

Eikä kaikki opetuslapset Getsemanessa.
        Yks vielä tuli, mutta myöhässä.

• Siinä.on.kaikki
    • Väärä.lupaus

Kun ihmisellä on poika, tuo poika on ihminen, ei apina.
      Kun kissalla on poikanen, tuo poikanen on kissa, ei hiiri.
      Kun istutat amarylliksen sipulin multaan, siitä kasvaa amaryllis, ei esim. hyasintti.

Kun Jumalalla on Poika, tuo Poika on Jumala, ei esim. korkeamman tason profeetta. Profeetat ovat ainoastaan ihmisiä.

Kun ihmisellä ja Jumalalla on yhteinen poika, tuo poika on lihansa puolesta ihminen, ihmisen poika, mutta henkensä puolesta Jumalan Poika, Jumala. Jumalan yksi ilmentymä, samassa hengessä ja Jumalan "geeneissä".

Merkittävää on syy, MIKSI helluntaimessiaaniset haluavat kieltää Jumalan sellaisena kuin Yksi Jumala On. Nestoriolaisina viisastelijoina he eivät ymmärrä Jumalan Hengestä tuon taivaallista, jos näin voisi sanoa. Ei Saatanakaan ymmärtänyt, kun aikoinaan enkeleineen kielsi Jumalan. Kauhu oli hällä varmasti suuri, kun tuo epäpyhä nestori huomasi, että Jeesus olikin enemmän kuin ihminen. Senhän piti kuolla! Eikä enää nousta kuolleista!

Myös Saatanalla meni kaikki enkelit kanootissa sekaisin. "Sähä lupasit, et se varmasti kuolee!"

• totuus_voittaa

1) "Kun Jumalalla on Poika, tuo Poika on Jumala"

Kun Jumala itse sanoo että ketään toista Jumalaa ei ole (Jesaja 45:5-6) niin silloin asia on niin. Turha järkeillä apinoista kissoista ja hiiristä. Asia ei muutu miksikään edes huutamalla ja päätä seinään hakkaamalla.

2) "Kauhu oli hällä varmasti suuri, kun tuo epäpyhä nestori huomasi, että Jeesus olikin enemmän kuin ihminen."

ihminen:

"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

"Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)

"Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin" (Room 8:3)

"Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan." (Hepr 2:8)

• uyhj87

Totuus-voittaa ei halua tietää eikä keskustele.
        Hän pyrkii ainoastaan leivittämään omaa oppiaan
        eksyttääkseen Sanaan, Kristukseen Jeesukseen,
        juurtumattomia heikkouskoisia ailahtelevia ihmisiä.

Hän ei vähääkään välitä siitä, mitä Raaamatussa
        lukee, ei välitä muista jakeista kun omista valitsemistaan
        jakeista. Hänen mielestään ne ovat totuus mutta muut
        jakeet eivät ole totta. Jos hän välittäisi Raamatun Sanomasta,
        hän ottaisi huomioon kaikkien jakeiden ilmoitukset eikä herjaisi.

Me uskovat ymmärrämme, että Kriststa Jeesusta, Jumalan Sanaa,
        ei voi palotella itselle mieleisiin osiin ja heittää muut palaset pois.
        Mutta totuus-voittaa harrastaa Kristuksen paloittelua ja hylkäämistä.

Hänen kanssaan on ihan turha keskustella, hän ei näe eikä käsitä
        eikä ymmärrä eikä edes tahdo ymmärtää Raamatun sanomaa.
        Kun hänelle vastaa, hän saa aihetta ja lisää intoa paloittelemalla
        halventaa Herraa Jeesusta Kristusta ja eksyttää heikkouskoisia.
        Ja tähän hänen kirjoittelunsa tähtääkin.

• totuus_voittaa
        uyhj87 kirjoitti:

jos kommentoija on Jaikal niin hänelle tiedoksi että häneltä ei ole kysytty mitään.

lukekoon niitä "toisia jakeita" ja pysyköön niissä.

• JeesusOnHerra

1) "Kun Jumalalla on Poika, tuo Poika on Jumala"

Kun Jumala itse sanoo että ketään toista Jumalaa ei ole (Jesaja 45:5-6) niin silloin asia on niin. Turha järkeillä apinoista kissoista ja hiiristä. Asia ei muutu miksikään edes huutamalla ja päätä seinään hakkaamalla.

2) "Kauhu oli hällä varmasti suuri, kun tuo epäpyhä nestori huomasi, että Jeesus olikin enemmän kuin ihminen."

ihminen:

"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

"Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)

"Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin" (Room 8:3)

"Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan." (Hepr 2:8)

Kristus nousi kuolleista!
        Kuolemalla Kuoleman voitti
        ja haudoissa oleville Elämän antoi!

https://www.youtube.com/watch?v=rgja3fNcfg8

https://www.youtube.com/watch?

https://www.youtube.com/watch?v=Y7tKexc4wSM&list=PLE36584FAD9C4A554
        .
        .

• JeesusOnHerra

• totuus_voittaa
        uyhj87 kirjoitti:

"Me uskovat ymmärrämme, että Kriststa Jeesusta, Jumalan Sanaa,
        Mutta totuus-voittaa harrastaa Kristuksen paloittelua ja hylkäämistä."

Jeesus Kristus todistaa itsestään: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Johanneksen evankeliumi sanoo: "mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)

Jaikalin "toiset jakeet" todistavat että Jeesus onkin jotain muuta.

Jeesus itse ei tiennyt mitä hän oli, Jaikalin "toiset jakeet" todistavat että "Jeesus on Jumala".

• moiuj98

"Me uskovat ymmärrämme, että Kriststa Jeesusta, Jumalan Sanaa,
        Mutta totuus-voittaa harrastaa Kristuksen paloittelua ja hylkäämistä."

Jeesus Kristus todistaa itsestään: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Johanneksen evankeliumi sanoo: "mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)

Jaikalin "toiset jakeet" todistavat että Jeesus onkin jotain muuta.

Jeesus itse ei tiennyt mitä hän oli, Jaikalin "toiset jakeet" todistavat että "Jeesus on Jumala".

Jaikalilla ei ole yhtään Raamatun jaetta.
        Mutta Jumalalla on monia jakeita, jotka
        todistavat Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
        Sinulle nämä jakeet eivät merkitse mitään.

Et siis välitä Jumalan todistusta, jonka Hän on
        todistanut Pojasta. Se taas sanoo sinusta itstäsi
        paljon. Et siis välitä Jumalasta etkä kunnioita Häntä.
        Sinä olet pelle.

Hylkää Jumalan Sana, hylkäät Jumalan koska
        Jumala asuu Sanassa. Ja koska Poika on Isässä
        ja Isä asuu Pojassa, Pojan hylkäävällä ihmisellä
        ei ole Isää eikä Poikaa: Jumalaa.

Ja Pojan vastaan ottavalla ihmisellä on sekä Poika
        että Isä: Jumala koska Jumala asuu ja on Pojassa.

• totuus_voittaa
        moiuj98 kirjoitti:

Jaikalilla ei ole yhtään Raamatun jaetta.
        Mutta Jumalalla on monia jakeita, jotka
        todistavat Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
        Sinulle nämä jakeet eivät merkitse mitään.

Et siis välitä Jumalan todistusta, jonka Hän on
        paljon. Et siis välitä Jumalasta etkä kunnioita Häntä.
        Sinä olet pelle.

Hylkää Jumalan Sana, hylkäät Jumalan koska
        Jumala asuu Sanassa. Ja koska Poika on Isässä
        ja Isä asuu Pojassa, Pojan hylkäävällä ihmisellä
        ei ole Isää eikä Poikaa: Jumalaa.

Ja Pojan vastaan ottavalla ihmisellä on sekä Poika
        että Isä: Jumala koska Jumala asuu ja on Pojassa.

"Et siis välitä Jumalan todistusta, jonka Hän on
        paljon. Et siis välitä Jumalasta etkä kunnioita Häntä."

Jumalan todistukseen Jeesuksesta olen viitannut moneen kertaan, ja siihen uskon.

Se tarkoittaa sitä että Jeesus on Jumalan Poika, samaa kuin mitä Jeesus itse sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Se ei tarkoita sitä että Jeesus olisi Jumala, tai Jumalan "toinen persoona" tai jotain muuta vastaavaa.

Jaikalin sepustuksiin en usko pätkääkään, eikä hänen kanssaan kannata kinata. Tyyppi on täysin paatunut. Omat selitykset ovat hänen epäjumalansa, niihin hän uskoo mutta Jumalaan ei.

• kjmn87

Jumalan todistukseen Jeesuksesta olen viitannut moneen kertaan, ja siihen uskon.

Se tarkoittaa sitä että Jeesus on Jumalan Poika, samaa kuin mitä Jeesus itse sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Se ei tarkoita sitä että Jeesus olisi Jumala, tai Jumalan "toinen persoona" tai jotain muuta vastaavaa.

Jaikalin sepustuksiin en usko pätkääkään, eikä hänen kanssaan kannata kinata. Tyyppi on täysin paatunut. Omat selitykset ovat hänen epäjumalansa, niihin hän uskoo mutta Jumalaan ei.

>>>Se tarkoittaa sitä että Jeesus on Jumalan Poika, samaa kuin mitä Jeesus itse sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)<<<

Jos sinulla on poika, sinusta lähtenyt, onko hän ihminen?
        Miksi hän on ihminen eikä kissa tai hevonen?

>>>Jaikalin sepustuksiin en usko pätkääkään<<<

Ei kenenkään tarvitse uskoa jaikalin sepustuksiin. Usko Jumalan
        ilmoituksiin Pojasta. Niitä ilmoituksia sinulle on tässäkin ketjussa
        tuotu ihan riittävästi. Mutta sinä hylkäät oppiisi sopimattomat
        jakeet. Jumalalta uskon saanut ihminen ei niin tee. Hän uskoo
        koko Raamatun ilman mitään sensuuria tai poistoja ja paloitteluja.
        Eikö pääsiäsilammas tullut syödä kokonaan? Sinä hylkäät siitä
        suurimman osan.

• jumala-kanssamme

Joku kyselee; mistä Jumalan voisi löytää ja mistä
        häntä tulisi etsiä ja miten Hänet voisi löytää?
        Silloin meidän tulee ottaa selvää missä Jumala on?

Jeesus sanoi, että Isä Jumala asuu Hänessä, siis Pojassa.
        Ja että Hän, Poika, on Isässä. Edelleen Jeesus sanoi, että
        Hän ja Isä on yksi. Raamattu todistaa vielä, että Jumala
        on Henki ja että Jumalan Sana on Henki ja elämä, ja Jeesus
        on Henki ja elämä. Tämä Henki ja Sana: elämä, joka oli Jumala,
        tuli lihaksi, siis ihmiseksi. 1 Joh 1:1-4). Ihmisenä Hän on
        Jumalan Poika.

Koska Isä ja Poika ovat YKSI Jumala: Henki ja Sana,
        Jeesus, Sana, tuli takaisin opetuslasten yhteyteen ja heihin,
        ei yksin, vaan Isän kanssa helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä.
        Silloin meillä on Isä (Pyhä Henki) ja Poika (Jeesus)
        Pyhässä Hengessä yksilöuskovissa ja seurakunnassa.
        "Sinä päivänä te käsitätte, että minä olen teissä ja te olette
        minussa." Joh 14. luku, 1 Kor 3:16, 6:19.

Jos siis uskomme nämä Raamatun ilmoitukset, jotka Jumala
        on antanut Pojasta, me tiedämme missä Jumala on, Silloin
        etsimisemme kohdistuu Poikaan, Jeesukseen Kristukseen.
        Ja kun me ihmiset lähestymme Häntä, Hän lähestyy meitä.
        Ja kun me etsimme Häntä koko sydämestämme, me löydämme
        Hänet. https://www.jumala-kanssamme.se/439627357

Kun löydämme Jeesuksen, löydämme Jumalan. Kun kohtaamme
        Jeesuksen Kristuksen, kohtaamme Jumalan. Tämä tietenkin
        siitä syystä, että Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa ja
        Jeesus on Jumalassa.

• totuus_voittaa
        jumala-kanssamme kirjoitti:

Joku kyselee; mistä Jumalan voisi löytää ja mistä
        häntä tulisi etsiä ja miten Hänet voisi löytää?
        Silloin meidän tulee ottaa selvää missä Jumala on?

Hän ja Isä on yksi. Raamattu todistaa vielä, että Jumala
        tuli lihaksi, siis ihmiseksi. 1 Joh 1:1-4). Ihmisenä Hän on
        Jumalan Poika.

Koska Isä ja Poika ovat YKSI Jumala: Henki ja Sana,
        Jeesus, Sana, tuli takaisin opetuslasten yhteyteen ja heihin,
        ei yksin, vaan Isän kanssa helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä.
        Silloin meillä on Isä (Pyhä Henki) ja Poika (Jeesus)
        Pyhässä Hengessä yksilöuskovissa ja seurakunnassa.
        "Sinä päivänä te käsitätte, että minä olen teissä ja te olette
        minussa." Joh 14. luku, 1 Kor 3:16, 6:19.

Jos siis uskomme nämä Raamatun ilmoitukset, jotka Jumala
        on antanut Pojasta, me tiedämme missä Jumala on, Silloin
        etsimisemme kohdistuu Poikaan, Jeesukseen Kristukseen.
        Ja kun me ihmiset lähestymme Häntä, Hän lähestyy meitä.
        Ja kun me etsimme Häntä koko sydämestämme, me löydämme
        Hänet. https://www.jumala-kanssamme.se/439627357

Kun löydämme Jeesuksen, löydämme Jumalan. Kun kohtaamme
        Jeesuksen Kristuksen, kohtaamme Jumalan. Tämä tietenkin
        siitä syystä, että Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa ja
        Jeesus on Jumalassa.

"Koska Isä ja Poika ovat YKSI Jumala: Henki ja Sana"

Kirjoittaja on paatunut valehtelija jonka opilla ei ole mitään tekemistä Jumalan Sanan ilmoituksen kanssa.

Raamatussa lukee näin:

"meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

"Yksi on Herra" (Ef 4:5)

"Yksi on Jumala, kaikkien Isä!" (Ef 4:6)

Jokainen lukutaitoinen ymmärtää että Raamatussa on Jumala, ja on Jeesus Kristus, joka on Herra.

Jaikal ei sitä ymmärrä koska hänen ymmärryksensä on lakannut toimimasta.

Missään Raamatussa ei lue että: "Isä ja Poika ovat YKSI Jumala: Henki ja Sana"

• jumala-kanssamme

"Koska Isä ja Poika ovat YKSI Jumala: Henki ja Sana"

Kirjoittaja on paatunut valehtelija jonka opilla ei ole mitään tekemistä Jumalan Sanan ilmoituksen kanssa.

Raamatussa lukee näin:

"meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

"Yksi on Herra" (Ef 4:5)

"Yksi on Jumala, kaikkien Isä!" (Ef 4:6)

Jokainen lukutaitoinen ymmärtää että Raamatussa on Jumala, ja on Jeesus Kristus, joka on Herra.

Jaikal ei sitä ymmärrä koska hänen ymmärryksensä on lakannut toimimasta.

Missään Raamatussa ei lue että: "Isä ja Poika ovat YKSI Jumala: Henki ja Sana"

>>>Missään Raamatussa ei lue että: "Isä ja Poika ovat YKSI Jumala: Henki ja Sana"<<<

Huonosti olet Raamattusi lukenut! Miksi sitten opetat toisille asioista, joita et käsitä?

Jeesuksen oma Sana: "Jumala on Henki" (Joh 4:24). Ja Paavalin Sana: "Herra (Jumala) on Henki ja Jeesus on Herra (2 Kor 3:17-4:5). Ts. Jeesus on Herra ja Henki: Jumala.

Johanneksen todistus: Alussa, ennen kuin oli mitään, oli Sana, joka oli Jumala,
        josta kaikki luotu on" (Joh 1:1,10,14). Sana oli siis Jumala ennen lihaksi tulemistaan.
        Ja HERA Jeesus Kristus on tuo Sana.

Jeesus sanoi alkuperäisen tekstin mukaan: "Minä ja Isä olemme YKSI" (Joh 10:30), Se tarkoittaa, että Jeesus ja Isä ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (1 Tim 3:16).

Täysin selviä Raamatun ilmoituksia, jotka ymmärretään uskomalla Sana (Heb 11:3).
        Sinä et ymmärrä Jumalan todistusta Pojasta koska et usko Jumalaa.

• jumala-kanssamme

>>>Missään Raamatussa ei lue että: "Isä ja Poika ovat YKSI Jumala: Henki ja Sana"<<<

Huonosti olet Raamattusi lukenut! Miksi sitten opetat toisille asioista, joita et käsitä?

Jeesuksen oma Sana: "Jumala on Henki" (Joh 4:24). Ja Paavalin Sana: "Herra (Jumala) on Henki ja Jeesus on Herra (2 Kor 3:17-4:5). Ts. Jeesus on Herra ja Henki: Jumala.

josta kaikki luotu on" (Joh 1:1,10,14). Sana oli siis Jumala ennen lihaksi tulemistaan.
        Ja HERA Jeesus Kristus on tuo Sana.

Jeesus sanoi alkuperäisen tekstin mukaan: "Minä ja Isä olemme YKSI" (Joh 10:30), Se tarkoittaa, että Jeesus ja Isä ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (1 Tim 3:16).

Täysin selviä Raamatun ilmoituksia, jotka ymmärretään uskomalla Sana (Heb 11:3).
        Sinä et ymmärrä Jumalan todistusta Pojasta koska et usko Jumalaa.

>>>Jeesus sanoi alkuperäisen tekstin mukaan: "Minä ja Isä olemme YKSI" (Joh 10:30), Se tarkoittaa, että Jeesus ja Isä ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (1 Tim 3:16). <<<

Tähän lisäyksenä totean: Koska Jeesus ja Isä ovat YKSI Jumala ja
        Jumala on Henki ja Jeesus on Sana, Jumala on Sana ja Henki,
        ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.

Jumala = Sana ja Henki.
        Sana ja Henki= YKSI Jumala.

Ajattele tätä: Ihminen: mies ja nainen (2); Jumalan kuva - YKSEYS.

1.Mooseksen kirja:1:27 "Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, JUMALAN KUVAKSI hän hänet loi; MIEHEKSI JA NAISEKSI hän loi heidät."

1.Mooseksen kirja:5:1-2 "Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja ANTOI HEILLE NIMEN IHMINEN, silloin kun heidät luotiin."

Matt 19:4-6 "Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät MIEHEKSI JA NAISEKSI' ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne KAKSI tulevat YHDEKSI lihaksi'? Niin eivät he enää ole KAKSI, vaan YKSI liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.""

• jumala-kanssamme

>>>Jeesus sanoi alkuperäisen tekstin mukaan: "Minä ja Isä olemme YKSI" (Joh 10:30), Se tarkoittaa, että Jeesus ja Isä ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (1 Tim 3:16). <<<

Tähän lisäyksenä totean: Koska Jeesus ja Isä ovat YKSI Jumala ja
        Jumala on Henki ja Jeesus on Sana, Jumala on Sana ja Henki,
        ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.

Jumala = Sana ja Henki.
        Sana ja Henki= YKSI Jumala.

Ajattele tätä: Ihminen: mies ja nainen (2); Jumalan kuva - YKSEYS.

1.Mooseksen kirja:1:27 "Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, JUMALAN KUVAKSI hän hänet loi; MIEHEKSI JA NAISEKSI hän loi heidät."

1.Mooseksen kirja:5:1-2 "Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja ANTOI HEILLE NIMEN IHMINEN, silloin kun heidät luotiin."

Matt 19:4-6 "Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät MIEHEKSI JA NAISEKSI' ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne KAKSI tulevat YHDEKSI lihaksi'? Niin eivät he enää ole KAKSI, vaan YKSI liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.""

>>>Jumala = Sana ja Henki.
        Sana ja Henki= YKSI Jumala. <<<

Koska Sana ja Henki on yksi Jumala,
        Sanan ja Hengen jumaluuden kieltävä
        ihminen kieltää Jumalan. Hänellä ei
        ole Isää eikä Poikaa: Jumalaa.

Sanan ja Hengen jumaluuden tunnustava
        ihminen tunnustaa Jumalan. Hänellä on
        sekä Isä ja Poika: Jumala.

Tässä on mielenkiintoista havaita se, että
        Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi tunnustava
        ihminen tunnustaa aina myös Pyhän Hengen
        jumaluuden. Ja Jeesuksen Kristuksen jumaluuden
        kieltävä ihminen kieltää aina myös Pyhän Hengen
        jumaluuden.

Näin Jeesuksen herruuden (jumaluuden) kieltävä
        ihminen kieltää Jumalan.

• totuus_voittaa

>>>Jumala = Sana ja Henki.
        Sana ja Henki= YKSI Jumala. <<<

Sanan ja Hengen jumaluuden kieltävä
        ihminen kieltää Jumalan. Hänellä ei
        ole Isää eikä Poikaa: Jumalaa.

Sanan ja Hengen jumaluuden tunnustava
        ihminen tunnustaa Jumalan. Hänellä on
        sekä Isä ja Poika: Jumala.

Tässä on mielenkiintoista havaita se, että
        Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi tunnustava
        ihminen tunnustaa aina myös Pyhän Hengen
        jumaluuden. Ja Jeesuksen Kristuksen jumaluuden
        kieltävä ihminen kieltää aina myös Pyhän Hengen
        jumaluuden.

Näin Jeesuksen herruuden (jumaluuden) kieltävä
        ihminen kieltää Jumalan.

"Jumala = Sana ja Henki.
        Sana ja Henki= YKSI Jumala."

Varmaan fantastista kun on keksinyt ihan oman uskonnon.

Tuo ei ole edes "klassista kristinuskoa" eikä helluntailaisuutta.

Tuo on omien sepustuksien ja selitysten palvomista epäjumalana, "minä itte" uskontoa.

Kivaa niin kauan kun ei joudu sanoistaan tilille.

• jumala-kanssamme

"Jumala = Sana ja Henki.
        Sana ja Henki= YKSI Jumala."

Varmaan fantastista kun on keksinyt ihan oman uskonnon.

Tuo ei ole edes "klassista kristinuskoa" eikä helluntailaisuutta.

Tuo on omien sepustuksien ja selitysten palvomista epäjumalana, "minä itte" uskontoa.

Kivaa niin kauan kun ei joudu sanoistaan tilille.

Osoita Raamatulla että ei ole näin kuin edellä kirjoitin:

Aloita ensimmäisestä virkkeestä ja osoita, ettei Jeesus sanonut
        niin kuin kirjoitan. Vai oletko repinyt sen sivun Raamatustasi,
        jossa Jeesus näin sanoo.

Hän ja Isä ovat yksi. Raamattu todistaa vielä, että Jumala
        tuli lihaksi, siis ihmiseksi. 1 Joh 1:1-4, Fil 2:5-8. Ihmisenä Hän on
        tietysti Jumalan Poika.

Huomaa, että näissä jakeissa Paavali puhuu Jumalasta, joka on Henki ja Herra.
        Sitten Hän julistaa: "Jeesus on Herra". Onko vaikea nähdä tätä?

Ja HERRA Jeesus Kristus on tuo Sana. Mitään ei ole syntynyt, ei luotu, ilman Häntä.
        Hän on ollut olemassa ennen luomakuntaa. Silloin Hän on Jumala josta kaikki on.
        Siäpaitsi Jumala on Sanallaan luonut kaiken olevaisen. Jumala sanoi, ja tapahtui niin.
        Oletko huomannut, että myös ihmisen luomisessa Sana, Jeesus, oli mukana.
        Jumala aloitti ihmisenkin luomisen sanomalla Sanan. "Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme kaltaiseksemme." Kaikessa luomisessa Sana ja Henki oli yhteistyössä.

Näin minä olen lukenut ja ymmärtänyt koska olen löytänyt Raamatusta enemmän jakeita. En ole repinyt siitä pois yhtään sivua enkä yhtään jaetta.
        ja Jumalan ilmoituksia kuin sinä.

• totuus_voittaa

jossa Jeesus näin sanoo.

tietysti Jumalan Poika.

Ja HERRA Jeesus Kristus on tuo Sana. Mitään ei ole syntynyt, ei luotu, ilman Häntä.
        Siäpaitsi Jumala on Sanallaan luonut kaiken olevaisen. Jumala sanoi, ja tapahtui niin.
        Jumala aloitti ihmisenkin luomisen sanomalla Sanan. "Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme kaltaiseksemme." Kaikessa luomisessa Sana ja Henki oli yhteistyössä.

Näin minä olen lukenut ja ymmärtänyt koska olen löytänyt Raamatusta enemmän jakeita. En ole repinyt siitä pois yhtään sivua enkä yhtään jaetta.

Ei ole mitään järkeä ruveta kinaamaan jostain yhden ihmisen uskonnosta.

• totuus_voittaa

jossa Jeesus näin sanoo.

tietysti Jumalan Poika.

"Jehovan todistajat" ovat yksi ryhmä jotka myös kaiken oppinsa perustelevat Raamatulla.

• totuus_voittaa

"Jehovan todistajat" ovat yksi ryhmä jotka myös kaiken oppinsa perustelevat Raamatulla.

Helluntailaisetkin valehtelevat että Pyhä Raamattu on heidän oppinsa ainoa perusta, mutta heti perään he lisäävät että:

"On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki" mikä ei ole totta koska Raamatussa lukee että Jumalan seurakunnalla on "vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

• jumala-kanssamme

Jos sinulle ei kelpaa kaikki Raamatun jakeiden Sanat ja ilmoitukset,
        eikä edes kaikki Jeesuksen omat Sanat, vaikka kovasti vetoat
        joihinkin alitsemiisi Jeesuksen Sanoihin, millä perusteella valitset
        Jeesuksen Sanoista Sanat, joihin uskot ja joihin et usko?
        Mitkä Jeesuksen Sanat ovat totta ja mitkä eivät ole totta?
        Kerro!

• jumala-kanssamme

Ei ole mitään järkeä ruveta kinaamaan jostain yhden ihmisen uskonnosta.

Voisit nöyrästi todeta, että et kykene kumoamaan esille ottamiani
        Raamatun ilmoituksia etkä esille nostamiani Jeesuksen Sanoja.
        Mutta hyvä niin. Nyt sitten vain Sana sydämeen niin se elää siellä
        ja saa aikaan, sen mitä varten Jumala on sen lähettänyt sinulle ja
        minulle. Se antaa meille yksinkertaisille ymmärrystä Hänestä.

• totuus_voittaa

Voisit nöyrästi todeta, että et kykene kumoamaan esille ottamiani
        Raamatun ilmoituksia etkä esille nostamiani Jeesuksen Sanoja.
        Mutta hyvä niin. Nyt sitten vain Sana sydämeen niin se elää siellä
        ja saa aikaan, sen mitä varten Jumala on sen lähettänyt sinulle ja
        minulle. Se antaa meille yksinkertaisille ymmärrystä Hänestä.

on ihmisiä jotka luulevat olevansa Napoleon, tai Kaarle Suuri, tai jopa Jumala itse tai Jeesus tai Neitsyt Maria.

ei semmoisia väitteitä voi millään kumota, se on mitä tuommoinen ihminen uskoo olevansa.

• totuus_voittaa

on ihmisiä jotka luulevat olevansa Napoleon, tai Kaarle Suuri, tai jopa Jumala itse tai Jeesus tai Neitsyt Maria.

ei semmoisia väitteitä voi millään kumota, se on mitä tuommoinen ihminen uskoo olevansa.

Samoin on olemassa ihmisiä joiden Raamattu sanoo että "Jeesus on Jumala" vaikka Jeesus itse samassa Raamatussa sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Tuommoinen ihminen uskoo Raamatun sanovan sitä mitä hän itse luulee sen sanovan. Hän uskoo omaan raamatunselitykseensä ja pitää siitä kiinni kuin hukkuva oljenkorresta.

• Siittä.vaan

Olen uskossa uskontunnustukseen koska olen luterilainen.

• totuus_voittaa

Tuo kertoo kaiken, oli se ironiaa tai tosissaan sanottua.

• Oikea.totuus

Jeesus:
      "Etkö usko, että isä on minussa ja minä Isässä? "

• totuus_voittaa

Oikea totuus mutta väärä johtopäätös taustalla:

Jeesus: "Isä on minussa ja minä Isässä?"

Ei tarkoita sitä että Jeesus on Jumala vaikka niin luullaan.

"että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt." (Joh 17:21)

Ei tee uskovaisesta Jumalaa eikä Jeesusta.

Ne jotka eivät muuta osaa kuin vääristellä Jumalan Sanaa ne eivät ole uskovaisia.

• totuus_voittaa

"Uskonaskelessa sanotaan että he uskovat Raamatun Jeesukseen suoraan sanomalla Jeesus on Herra."

Jeesus on Herra koska Jumala on hänet tehnyt Herraksi ja Messiaaksi!

"Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi" (Ap. t. 2:36)

Jeesuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9)

koska...

"Jumala näki hyväksi antaa kaiken täyteyden asua hänessä" (Kol 1:19)

"Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

"Jeesus on Jumala" uskovaiset ovat Isän ja Pojan kieltäjiä, Jumalan Sanan vääristelijöitä.

Jeesus Kristus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

"Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää." (1 Joh 5:12)

• PasiToivonen

"Uskonaskelessa sanotaan että he uskovat Raamatun Jeesukseen suoraan sanomalla Jeesus on Herra."

Jeesus on Herra, ei Rouva.

Tästä olemme samaa mieltä.

• Onko.Jes.9.5.totta

Onko Jeesus erikseen isäJumalasta? Eikö sitten olekin kaksi Jumalaa?

• totuus_voittaa

Jotain pitäisi yrittää ymmärtää.

Jeesus Kristus tunnustaa Jumalan olevan yksi ja ainoa (Markus 12:29, Joh 5:44, Joh 17:3) Itsestään Jeesus sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Apostoli Paavali kirjoittaa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

Jumala itse sanoo että ketään toista Jumalaa ei ole: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

Turha luulla että Raamatun voisi kääntää Jumalaa vastaan.

Jos semmoisia "muitakin jakeita" vastaväitteiden tueksi löytyy niin ne ovat joko väärinymmärrettyjä tai väärennettyjä. Molempaa laatua löytyy.

Pyhien kirjoitusten vääristeleminen johtaa tuhoon sanoo apostoli Pietari (2 Piet 3:16)

• Kossuvissy

Mitä tarkoittaa, että Jeesus on Jumalan Poika?

• totuus_voittaa

Tarkoittaa sitä että Jeesuksen Isä on Jumala.

• Kossuvissy

Tuo ei oikein sano mitään... Sama jos on vain isä ja poika. Kai tuo Jumalan Poika on vähän muuta kuin sukupuoliyhteydestä syntynyt jälkeläinen.

• jumala-kanssamme

Luin eilen netistä, että Kolmårdenin eläintarhassa syntyi sarvikuono.
        Minä ihmettelin sitä, että miten se niin sattui, että SARVIKUONO
        syntyi eikä esim. hevonen. Osaatko sinä kertoa miten ihmeessä
        ykskaks syntyi Sarvikuono, eikä joku muu eläin. Eikö Sarvikuonon
        syntymiset ole todella harvinaisia? Mutta hevosia syntyy jatkuvasti.
        Niin, miten ymmärrät tämän harvinaisen Sarvikuonon syntymisen?

https://www.expressen.se/nyheter/babylycka-pa-kolmarden-en-noshorning-har-fotts/

• totuus_voittaa
        Kossuvissy kirjoitti:

Tuo ei oikein sano mitään... Sama jos on vain isä ja poika. Kai tuo Jumalan Poika on vähän muuta kuin sukupuoliyhteydestä syntynyt jälkeläinen.

Kossuvissy: "Tuo ei oikein sano mitään... Sama jos on vain isä ja poika. Kai tuo Jumalan Poika on vähän muuta…."

Sanoo se sen verran että usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikana antaa elämän.

Johanneksen evankeliumi:

"Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

Kossuvissy: "Mitä tarkoittaa, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Tarkoittaa mitä siinä lukee, mutta veli Kossuvissy voi tästä ketjusta nähdä että on selittäjiä joille ei kelpaa uskoa Raamatun selkeään ilmoitukseen vaan pitää löytää joku "tarkoitus" kuten että Jumalan Poika tarkoittaakin Jumalaa itseään.

Selittämällä ei pääse taivaaseen vaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan.

Jos selitykset tuomiopäivänä osoittautuvat valheiksi ja ihminen tulee tuomituksi valehtelijana niin hänen osansa ei ole hyvä.

"Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

• Kossuvissy

Kossuvissy: "Tuo ei oikein sano mitään... Sama jos on vain isä ja poika. Kai tuo Jumalan Poika on vähän muuta…."

Sanoo se sen verran että usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikana antaa elämän.

Johanneksen evankeliumi:

"Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

Kossuvissy: "Mitä tarkoittaa, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Tarkoittaa mitä siinä lukee, mutta veli Kossuvissy voi tästä ketjusta nähdä että on selittäjiä joille ei kelpaa uskoa Raamatun selkeään ilmoitukseen vaan pitää löytää joku "tarkoitus" kuten että Jumalan Poika tarkoittaakin Jumalaa itseään.

Selittämällä ei pääse taivaaseen vaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan.

Jos selitykset tuomiopäivänä osoittautuvat valheiksi ja ihminen tulee tuomituksi valehtelijana niin hänen osansa ei ole hyvä.

"Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

No on sekava juttu. Ei tuosta tajua mitään, kun ei vastata selvään kysymykseen.

• totuus_voittaa
        Kossuvissy kirjoitti:

No on sekava juttu. Ei tuosta tajua mitään, kun ei vastata selvään kysymykseen.

Tarkoitus oli sanoa että pitää uskoa Jeesuksen olevan Kristus Jumalan Poika.

• jumala-kanssamme

Sinä et usko Jeesusta Kristukseksi. Kristus on VT:n Jumalan Henki, ts. Jumala.
        Lueppas ja opiskele tämä Pietarin kirjeen katkelma ja huomaa, että siinä
        puhutaan Jeesuksesta, joka on Kristus ja Jumala. Se on siinä luettavissa jos
        tahtoo nähdä ja ymmärtää. Kirjoitan isoilla kirjaimilla kohdat, joissa tämä
        on selvästi luettavissa ja joita tahdon painottaa ja nostaa esille tässä yhteydessä.En siis huuda vaan painotan isoilla kirjaimilla kirjoitettuja sanoja.

Tämä Raamatun katkelma kannattaa lukea ja opiskella koska se voi muuttaa
        ikuisuutesi kun uskot ja otat vastaan Jumalan ilmoituksen.

1. Piet 1.luku

... JEESUKSEN KRISTUKSEN ilmestyessä. HÄNTÄ TE RAKASTATTE, vaikka ette ole häntä nähneet, HÄNEEN TE USKOTTE, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla, sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen. Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet PROFEETAT, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta, OVAT TUTKINEET, mihin tai millaiseen aikaan HEISSÄ OLEVA KRISTUKSEN HENKI (Profeetoissa oli Jumalan Henki: Herra Jumala) viittasi, edeltäpäin todistaessaan KRISTUSTA KOHTAAVISTA KÄRSIMYKSISTÄ (Jes 53 ja Ps 22) ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta. Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.

Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte, vaan SEN PYHÄN MUKAAN, joka on teidät kutsunut (Jumala: Jeesus Joh 1:1, 10, 14, 6:37, 44-45, Room 1:6), tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä (Jumala) olen pyhä." Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä (uskova huutaa avukseen Jeesusta Kristusta, joka on Herra Jumala Apt 9:13-22 Room 10:6-21, 1 Kor 1:22, 2 Tim 2:22) joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika, tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan KRISTUKSEN KALLIILLA VERELLÄ (Pyhän Hengen: Herran Jumalan veri (Apt 20:28, Heb 9:11-12), niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan, hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten, jotka HÄNEN KAUTTANSA USKOTTE JUMALAAN, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän USKONNE ON myös toivo JUMALAAN.

• totuus_voittaa

Sinä et usko Jeesusta Kristukseksi. Kristus on VT:n Jumalan Henki, ts. Jumala.
        Lueppas ja opiskele tämä Pietarin kirjeen katkelma ja huomaa, että siinä
        puhutaan Jeesuksesta, joka on Kristus ja Jumala. Se on siinä luettavissa jos
        tahtoo nähdä ja ymmärtää. Kirjoitan isoilla kirjaimilla kohdat, joissa tämä
        on selvästi luettavissa ja joita tahdon painottaa ja nostaa esille tässä yhteydessä.En siis huuda vaan painotan isoilla kirjaimilla kirjoitettuja sanoja.

Tämä Raamatun katkelma kannattaa lukea ja opiskella koska se voi muuttaa
        ikuisuutesi kun uskot ja otat vastaan Jumalan ilmoituksen.

1. Piet 1.luku

... JEESUKSEN KRISTUKSEN ilmestyessä. HÄNTÄ TE RAKASTATTE, vaikka ette ole häntä nähneet, HÄNEEN TE USKOTTE, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla, sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen. Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet PROFEETAT, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta, OVAT TUTKINEET, mihin tai millaiseen aikaan HEISSÄ OLEVA KRISTUKSEN HENKI (Profeetoissa oli Jumalan Henki: Herra Jumala) viittasi, edeltäpäin todistaessaan KRISTUSTA KOHTAAVISTA KÄRSIMYKSISTÄ (Jes 53 ja Ps 22) ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta. Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.

Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte, vaan SEN PYHÄN MUKAAN, joka on teidät kutsunut (Jumala: Jeesus Joh 1:1, 10, 14, 6:37, 44-45, Room 1:6), tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä (Jumala) olen pyhä." Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä (uskova huutaa avukseen Jeesusta Kristusta, joka on Herra Jumala Apt 9:13-22 Room 10:6-21, 1 Kor 1:22, 2 Tim 2:22) joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika, tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan KRISTUKSEN KALLIILLA VERELLÄ (Pyhän Hengen: Herran Jumalan veri (Apt 20:28, Heb 9:11-12), niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan, hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten, jotka HÄNEN KAUTTANSA USKOTTE JUMALAAN, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän USKONNE ON myös toivo JUMALAAN.

1) "Sinä et usko Jeesusta Kristukseksi."

Jeesus on Kristus siksi että Jumala on tehnyt hänet Kristukseksi, ei siksi että "Kristus on VT:n Jumalan Henki, ts. Jumala."

"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." (Ap. t. 2:36)

2) "Kristus on VT:n Jumalan Henki, ts. Jumala."

Jeesus Kristus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

Jumala itse todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

• Kossuvissy

Se ei niin kuin avaudu yhtään mitä tarkoittaa se, että Jeesus on Jumalan Poika. Okei selvä homma on tuo, että uskoen Jeesuksen saa ikuisen elämän. Mutta koko "Jumalan Poika" sana on epäselvä. Nääs kun Raamatussa on muitakin Jumalan Poikia kuin vain Jeesus.

Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä, jumalien pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat näistä vaimoikseen keitä halusivat. Herra sanoi: "Minä en anna elämän hengen asua ihmisessä miten kauan tahansa. Ihminen on lihaa, heikko ja katoavainen. Olkoon siis hänen elinikänsä enintään satakaksikymmentä vuotta." Siihen aikaan ja myöhemminkin oli maan päällä jättiläisiä, kun jumalien pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Juuri näitä olivat muinaisajan kuuluisat sankarit. 1. Moos. 6:1-4

Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan. Job: 1:6

Kuulkaa! Vaikka olette jumalia, kaikki tyynni Korkeimman poikia, te kuolette niin kuin ihminen kuolee, sorrutte kuin vallasta syösty ruhtinas!" Ps. 82:6-7

Aika selkeä juttu, että Jumalalla on muitakin lapsia kuin pelkästään Jeesus. He kaikki ovat Jumalan Poikia, nuo enkelit, saatana heidän joukossaan myös Jumalan Poikana. Sekä muutkin jumalat, muiden kansojen jumalat, ovat hekin yhden ja ainoan Jumalan Poikia.

Mikä Jeesuksesta tekee sitten niin erikoisen näiden monien Jumalan Poikien joukossa? Onko Jeesuskin siis yksi enkeleistä? Jeesus siis enkeli?

• jumala-kanssamme

Jeesus on Kristus siksi että Jumala on tehnyt hänet Kristukseksi, ei siksi että "Kristus on VT:n Jumalan Henki, ts. Jumala."

"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." (Ap. t. 2:36)

Ja jos te ISÄNÄNNE HUUDATTE avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta
        tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan,

Uskova huutaa avukseen Isäänsä Jeesusta Kristusta. Hän on Herra Jumala,
        Kaikkivaltias (Apt 9:13-22 Room 10:6-21, 1 Kor 1:22, 2 Tim 2:22, Jes 9:5).

Huoma myös tämä!!! ISÄMME tuomitsee! Jeesus on tuomarimme.

Joh 5:22-23 "Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut
        kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he
        kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on
        hänet lähettänyt."

Tiedätkö, että uudestisyntynyt uskova on Jeesuksen Sanojen mukaan
        syntynyt uudesti, YLHÄÄLTÄ JUMALASTA! Uskothan sinä Jeesusta,
        koska vetoat joihinkin Hänen Sanoihin, jotka sopivat oppiisi? Uskothan
        KAIKKI Hänen Sanat!

Uskova on uskoon tulossaan syntynyt henellisessä syntymässä

1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23).
        2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:3-8).

Koska Jumala on Henki ja Sana, Raamattu ilmoittaa Sanasta ja Hengestä
        syntyneen uskovan syntyneen JUMALASTA (Joh 1:13). Silloin Sana ja Henki
        on uskovan hengellinen Isä. Tätä hengellistä Isää uskova huutaa avukseen.
        Huudatko sinä Häntä avuksesi Isänäsi?

Koska uskova on Jumalan lapsi ja Jeesus on uskovan hengellinen Isä
        (Gal 3:26, 4:6, 1 Joh 3:1-2, Jes 9:5), Herra Jeesus Kristus on väistämättä
        JUMALA. Muuten Raamattu olisi ristiriidassa itsensä kanssa. Ja Jumala ei
        riitele itsensä kanssa. Jumala todistaa Pojan Jumalaksi monissa jakeissa.
        Esim. Heb 1:8 ja Room 9:5. Tarvitsee vain lukea ja uskoa.

• totuus_voittaa
        Kossuvissy kirjoitti:

Se ei niin kuin avaudu yhtään mitä tarkoittaa se, että Jeesus on Jumalan Poika. Okei selvä homma on tuo, että uskoen Jeesuksen saa ikuisen elämän. Mutta koko "Jumalan Poika" sana on epäselvä. Nääs kun Raamatussa on muitakin Jumalan Poikia kuin vain Jeesus.

Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä, jumalien pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat näistä vaimoikseen keitä halusivat. Herra sanoi: "Minä en anna elämän hengen asua ihmisessä miten kauan tahansa. Ihminen on lihaa, heikko ja katoavainen. Olkoon siis hänen elinikänsä enintään satakaksikymmentä vuotta." Siihen aikaan ja myöhemminkin oli maan päällä jättiläisiä, kun jumalien pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Juuri näitä olivat muinaisajan kuuluisat sankarit. 1. Moos. 6:1-4

Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan. Job: 1:6

Kuulkaa! Vaikka olette jumalia, kaikki tyynni Korkeimman poikia, te kuolette niin kuin ihminen kuolee, sorrutte kuin vallasta syösty ruhtinas!" Ps. 82:6-7

Aika selkeä juttu, että Jumalalla on muitakin lapsia kuin pelkästään Jeesus. He kaikki ovat Jumalan Poikia, nuo enkelit, saatana heidän joukossaan myös Jumalan Poikana. Sekä muutkin jumalat, muiden kansojen jumalat, ovat hekin yhden ja ainoan Jumalan Poikia.

Mikä Jeesuksesta tekee sitten niin erikoisen näiden monien Jumalan Poikien joukossa? Onko Jeesuskin siis yksi enkeleistä? Jeesus siis enkeli?

Kossuvissyn tarkoituksena ilmeisesti on tehdä Jeesuksesta jotain enemmän kuin Jumalan Poika ja päätyä siihen lopputulokseen että "Jeesus on Jumala".

Hän ei kysy siksi että ei ole koskaan lukenut Raamattua vaan siksi että hän ei usko Jumalan Poikaan, Jeesukseen Kristukseen, vaan haluaa vääristellä kirjoituksia ja tehdä Jeesuksesta jotain muuta kuin mitä Jeesus itse sanoo olevansa: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

"Jehovan todistajilta" voit kysyä onko Jeesus enkeli. En kuulu tuohon liikkeeseen eikä vastaa heidän opeistaan kuten siitä että "Jeesus on arkkienkeli Mikael".

• Kossuvissy

Kossuvissyn tarkoituksena ilmeisesti on tehdä Jeesuksesta jotain enemmän kuin Jumalan Poika ja päätyä siihen lopputulokseen että "Jeesus on Jumala".

Hän ei kysy siksi että ei ole koskaan lukenut Raamattua vaan siksi että hän ei usko Jumalan Poikaan, Jeesukseen Kristukseen, vaan haluaa vääristellä kirjoituksia ja tehdä Jeesuksesta jotain muuta kuin mitä Jeesus itse sanoo olevansa: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

"Jehovan todistajilta" voit kysyä onko Jeesus enkeli. En kuulu tuohon liikkeeseen eikä vastaa heidän opeistaan kuten siitä että "Jeesus on arkkienkeli Mikael".

Kysyn, mitä tarkoittaa Jumalan Poika.

Jeesus sanoo, että on Jumalan Poika. Mitä se tarkoittaa? Jeesus ei ole ainoa "Jumalan Poika", vaan myös enkeleitä kutsutaan samalla sanalla, jopa paholaista itseään. Jeesus silti eroaa heistä. Miten? En ole saanut selvää vastausta asiaan.

• totuus_voittaa
        Kossuvissy kirjoitti:

Kysyn, mitä tarkoittaa Jumalan Poika.

Jeesus sanoo, että on Jumalan Poika. Mitä se tarkoittaa? Jeesus ei ole ainoa "Jumalan Poika", vaan myös enkeleitä kutsutaan samalla sanalla, jopa paholaista itseään. Jeesus silti eroaa heistä. Miten? En ole saanut selvää vastausta asiaan.

"En ole saanut selvää vastausta asiaan."

Ja miksi pitäisi saada?

Olenko minä joku kaikkitietävä vastausautomaatti.

On kysymyksiä joissa ei ole mitään järkeä. Miksi ruveta semmoisia vatvomaan.

Kysy "Jehovan todistajilta", saat tonneittain selitystä ja kaikki suoraan Raamatusta.

• totuus_voittaa

Ja jos te ISÄNÄNNE HUUDATTE avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta
        tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan,

Uskova huutaa avukseen Isäänsä Jeesusta Kristusta. Hän on Herra Jumala,
        Kaikkivaltias (Apt 9:13-22 Room 10:6-21, 1 Kor 1:22, 2 Tim 2:22, Jes 9:5).

Huoma myös tämä!!! ISÄMME tuomitsee! Jeesus on tuomarimme.

Joh 5:22-23 "Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut
        kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he
        kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on
        hänet lähettänyt."

Tiedätkö, että uudestisyntynyt uskova on Jeesuksen Sanojen mukaan
        syntynyt uudesti, YLHÄÄLTÄ JUMALASTA! Uskothan sinä Jeesusta,
        koska vetoat joihinkin Hänen Sanoihin, jotka sopivat oppiisi? Uskothan
        KAIKKI Hänen Sanat!

Uskova on uskoon tulossaan syntynyt henellisessä syntymässä

Koska Jumala on Henki ja Sana, Raamattu ilmoittaa Sanasta ja Hengestä
        syntyneen uskovan syntyneen JUMALASTA (Joh 1:13). Silloin Sana ja Henki
        on uskovan hengellinen Isä. Tätä hengellistä Isää uskova huutaa avukseen.
        Huudatko sinä Häntä avuksesi Isänäsi?

Koska uskova on Jumalan lapsi ja Jeesus on uskovan hengellinen Isä
        (Gal 3:26, 4:6, 1 Joh 3:1-2, Jes 9:5), Herra Jeesus Kristus on väistämättä
        JUMALA. Muuten Raamattu olisi ristiriidassa itsensä kanssa. Ja Jumala ei
        riitele itsensä kanssa. Jumala todistaa Pojan Jumalaksi monissa jakeissa.
        Esim. Heb 1:8 ja Room 9:5. Tarvitsee vain lukea ja uskoa.

Valehtelijan pitää jatkuvasti valehdella. Näin jää päälle pattitilanne, sana sanaa vastaan. Tällä keinolla valehtelija jää omasta mielestään voitolle. Eivät kyenneet kumoamaan väitteitäni, sain viimeisen sanan, olin siis oikeassa.

Jokainen järjissään oleva raamatunlukija ymmärtää että Raamatussa on Jumala, ja Raamatussa on Jeesus Kristus jota kutsutaan Jumalan Pojaksi.

Totuuden vastustajista apostoli Paavali sanoo että he ovat menettäneet järkensä ja että heidän uskonsa on kelvoton.

• jumala-kanssamme

Valehtelijan pitää jatkuvasti valehdella. Näin jää päälle pattitilanne, sana sanaa vastaan. Tällä keinolla valehtelija jää omasta mielestään voitolle. Eivät kyenneet kumoamaan väitteitäni, sain viimeisen sanan, olin siis oikeassa.

Jokainen järjissään oleva raamatunlukija ymmärtää että Raamatussa on Jumala, ja Raamatussa on Jeesus Kristus jota kutsutaan Jumalan Pojaksi.

Totuuden vastustajista apostoli Paavali sanoo että he ovat menettäneet järkensä ja että heidän uskonsa on kelvoton.

Voisitko kertoa mitä tässä on valetta?

Uskova on uskoon tulossaan syntynyt hengellisessä syntymässä

Jumala on Henki (Joh 4:24)
        ja Sana (Joh 1:1)

Raamattu ilmoittaa Sanasta ja Hengestä syntyneen
        uskovan syntyneen JUMALASTA (Joh 1:13).

Jos nämä ilmoitukset ovat valetta, mikä on totuus näissä asioissa?
        Kerro!

• jumala-kanssamme

Voisitko kertoa miksi Kolmårdenin eläintahassa syntyi sarvikuono
        eikä esim. hevonen, kirahvi tai seepra. Miksi juuri sarvikuono? Eikö
        sarikuonon syntyminen ole hyvin harvinaista näin eläintarjoissa
        yleensä, niin miten se sattui niin, että nyt Kolmårdenissa syntyi
        sarvikuono?

Kerro sitten, jos sinulla on poika, miksi hän on ihminen eikä
        esim. apina tai joku muu eläin. Miten se niin sattuu ettei
        ihminen koskaan synnytä apinaa tai kissaa vaan aina ihmisen?
        Kerro!

• jumala-kanssamme

Mitä Jeesus tarkoitti tällä rukouksellaan:

Joh 17:5 "Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan."

Minkälaisen saarnan, ts. raamattutunnin, sinä saisit tästä jakeesta ja sen Sanasta?
        Vai sanooko nämä Sanat sinulle mitään? Jos ne sanovat sinulle jotakin, mitä ne
        sanovat? Kerro!

Kysyn koska esiinnyt täällä totuuden julistajana. Silloin sinun täytyy uskoa,
        että tunnet totuuden ja voit opettaa toisia. Ainakin sinä pyrit opettamaan.

• Jobinpostia

Ps.89:7 Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan poikain joukossa on niinkuin Herra?

• Alhainen

Luuk.1:32 Biblia (1776) Sen pitää oleman suuren ja pitää kutsuttaman Ylimmäisen Pojaksi. Ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin hänen isänsä istuimen.

• Jobinpostia

Room.1:3 Biblia (1776) Hänen Pojassansa, (joka on Daavidin siemenestä lihan puolesta syntynyt. 2Tim.2:8

• PasiToivonen

>>Kyllähän juutalaiset tunsivat Herran...>>

Mitenkäs Jeesukselle kävi?

• PasiToivonen

"Juutalaistenpa asialla, täälläkin, niinpä niin."

Jeesus Kristus: "pelastus on juutalaisista." (Joh 4:22)

Tarkoitatko Marxia, Trotskia, Sorosia vai Mark Zuckerbergia?

Todennäköisesti nämä herrat ovat vieneet enemmän ihmisiä kadotukseen kuin pelastaneet.

• PasiToivonen

Johanna Tukiainen sai porttikiellon Facebookiin - jakoi kristillisiä varoituksia: "Äänestin Laura Huhtasaarta!"

- seiska.fi

Tätä se juutalaisuus teettää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2091
    2. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      157
      1984
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      1946
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      14
      1202
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      997
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      946
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      875
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      834
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      50
      811
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      33
      789
    Aihe