Autokaupoissa isot riidat toistuvat

kril

25

3858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OstajatLujastiPihalla

      Autonostajat ei vaan ymmärrä ostavansa käytetyn auton!
      https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kaytetyn-auton-ostajat-naita-vikoja-myyjat-eivat-korvaa/1895386

      "Käytetyistä autoista valitetaan asuntokauppojen ohella kuluttajaneuvontaan eniten. Kuluttajaoikeusneuvoja Anneli Tyrväisen mukaan asiakkaat harvoin ymmärtävät, että halvan auton ostaessaan saa varautua koviin korjauskustannuksiin. Minulle ei tule halvimmista autoista mieleen yhtäkään sellaista vikaa, mistä valittaminen olisi aiheellista, Tyrväinen sanoo. Tämä tulee todella usein kuluttajalle yllätyksenä, vaikka ei pitäisi. Käytetyissä autoissa on aina vikoja, Tyrväinen toteaa. Tyrväinen uskoo, että autoissa ilmenneet viat ovat harvoin tahallaan salattuja, vaikka ihmiset kokevatkin joskus tulleensa huijatuiksi. Ei automyyjä sano ostajalle, että ota tästä vanha ja huonokuntoinen auto. "

      • KauppiasSuosittelee

        Kyllä tuota voi suositella autokauppiaskin, jos käytetyn auton ostamisen kokee ylitsepääsemättömän jännittäväksi tilanteeksi. Erityisesti jos vielä laittaa siihen halpaan, kuluneeseen, vanhaan ja jo mittavan paljon ajettuun autoon kaikki rahansa ja lainarahaa sekin.
        Koska auton tarkastuksen ja itselleen kelvolliseksi ostonkohteeksi hyväksymisen kuuluessa ostajalle itselleen, on hyvä käyttää ulkopuolista apua, jos omat taidot ei ostonkohteen tarkastamiseen riitä.


      • KauppiasSuosittelee
        KauppiasSuosittelee kirjoitti:

        Kyllä tuota voi suositella autokauppiaskin, jos käytetyn auton ostamisen kokee ylitsepääsemättömän jännittäväksi tilanteeksi. Erityisesti jos vielä laittaa siihen halpaan, kuluneeseen, vanhaan ja jo mittavan paljon ajettuun autoon kaikki rahansa ja lainarahaa sekin.
        Koska auton tarkastuksen ja itselleen kelvolliseksi ostonkohteeksi hyväksymisen kuuluessa ostajalle itselleen, on hyvä käyttää ulkopuolista apua, jos omat taidot ei ostonkohteen tarkastamiseen riitä.

        Siitä yhden palstan mielipuolen sääntöjen vastainen postaus katosikin kuin pieru Saharaan... lisättäköön siis:

        Autotohtorilla käyttöä voin suositella minäkin, jos käytetyn auton kuntoisuuden tutkiminen ei itseltä onnistu. Jos joku autoliike syystä tai toisesta ei tähän lupaa myönnä, suosittelen siirtymään liikkeeseen, joka luvan tohtorointiin antaa nikottelematta; silloin myyjällä itselläänkin on usko autoonsa.


    • Autokauppiaidenliitos

      Anneli Tyrväinen, kuluttajaoikeusneuvoja:
      "Tyrväinen uskoo, että autoissa ilmenneet viat ovat harvoin tahallaan salattuja, vaikka ihmiset kokevatkin joskus tulleensa huijatuiksi."

      Kuluttajariitalautakunnan puheenjohtaja Pauli Ståhlberg:
      "Vaikka kuluttajariitalautakunnan ratkaisut ovat suosituksia, elinkeinonharjoittajat noudattavat niitä varsin hyvin."

      Toisin sanoen totuus tiivistettynä:
      Autoliikkeet ei tietoisesti myy rikkinäisiä, kohta hajoavia autoja. Ne on olleet piilovikaisesti rikki jo heille myyntiin tullessaan, edellisen kuluttaja asiakkaan piilottelemilla vioilla, jotka "laukeavat" sitten vasta ajan päästä autoliikkeen auton eteenpäin myytyä.

      Tämän FAKTAKSI todistaa se, ettei kukaan autokauppias ehdoin tahdoin tilaisi itselleen ylimääräistä työtä ja vaivaa selvitellä itkupotkuraivoavan asiakkaan kanssa, kuluttajaneuvojiakin asialla vaivaten vioista, jotka kuitenkin suosituksen mukaisesti suosituksia noudattaen kunnostaa kuntoon.
      Kuten Ståhlberg totesi: Elinkeinonharjoittajat noudattavat suosituksia hyvin.

      Huomattavasti vähemmällä työllä ja ilman raivoavaa asiakkaan haukkumista selviää, kun kunnostaa tiedossa olevat viat ennen myyntiä.
      Kuten Tyrväinenkin totesi: Harvoin viat on tahallaan salattuja.

      • lurjuksia

        Ehei. Kyllä asiakkaat kertovat vioista, mutta kauppiaat unohtavat mainita niistä potentiaalisille ostajille. Sehän on voiton maksimointia, annetaan vikaisen auton tarjoajalle huono hyvitys, mutta sitten voidaan myydä romua ehjänä ja kalliilla "papan silmäteränä".


      • Autokauppiaidenliitos
        lurjuksia kirjoitti:

        Ehei. Kyllä asiakkaat kertovat vioista, mutta kauppiaat unohtavat mainita niistä potentiaalisille ostajille. Sehän on voiton maksimointia, annetaan vikaisen auton tarjoajalle huono hyvitys, mutta sitten voidaan myydä romua ehjänä ja kalliilla "papan silmäteränä".

        Valhe: "Ehei. Kyllä asiakkaat kertovat vioista, mutta kauppiaat unohtavat mainita niistä..."

        Montako tuhatta autokauppaa sinä olet tehnyt autoliikkeen edustajana?
        Et yhtäkään.
        Minä olen toteuttanut autoliikkeen edustajana, näitä suoranaisia valehtelijoita ja vähintäänkin vikojen "unohtelijoita" kuullen, useampiakin tuhansia vaihtokauppoja.
        Juurikin näiden "unohtelevien" asiakkaitten vaihtoautoja vaihdossa ottaen ja siten TIEDÄN MISTÄ PUHUN, enkä luulottele kuten sinä.

        Ugh. Olen puhunut.


      • lurjuksia
        Autokauppiaidenliitos kirjoitti:

        Valhe: "Ehei. Kyllä asiakkaat kertovat vioista, mutta kauppiaat unohtavat mainita niistä..."

        Montako tuhatta autokauppaa sinä olet tehnyt autoliikkeen edustajana?
        Et yhtäkään.
        Minä olen toteuttanut autoliikkeen edustajana, näitä suoranaisia valehtelijoita ja vähintäänkin vikojen "unohtelijoita" kuullen, useampiakin tuhansia vaihtokauppoja.
        Juurikin näiden "unohtelevien" asiakkaitten vaihtoautoja vaihdossa ottaen ja siten TIEDÄN MISTÄ PUHUN, enkä luulottele kuten sinä.

        Ugh. Olen puhunut.

        Mistäs sinä tiedät missä työskentelen? Tuliko mieleenkään, että ehkä olen nähnyt läheltä moista toimintaa? Tulehan ulos kuplastasi.


      • Autokauppiaidenliitos
        lurjuksia kirjoitti:

        Mistäs sinä tiedät missä työskentelen? Tuliko mieleenkään, että ehkä olen nähnyt läheltä moista toimintaa? Tulehan ulos kuplastasi.

        Heh... olen minäkin nähnyt, liiankin läheltä ja kovin monenlaisia asioita, mutta silti en niistä asioista latele asiantuntijalausuntoja kun en henkilökohtaisesti, todellakaan, ole kuin läheltä nähnyt. En tehnyt.
        Autokauppaa olen tosiaan tehnyt tuhansia kauppoja autoliikkeen edustajana näitä "unohtelijoita" valitettavan usein tavaten ja siksi niistä asioista rohkenen faktoja ladella, kuten nyt tässä tuli taas kerran kerrottua ja vääriä uskomuksia oikottua.

        Ugh! Olen taas puhunut.


      • yksityinenpettääaina
        Autokauppiaidenliitos kirjoitti:

        Valhe: "Ehei. Kyllä asiakkaat kertovat vioista, mutta kauppiaat unohtavat mainita niistä..."

        Montako tuhatta autokauppaa sinä olet tehnyt autoliikkeen edustajana?
        Et yhtäkään.
        Minä olen toteuttanut autoliikkeen edustajana, näitä suoranaisia valehtelijoita ja vähintäänkin vikojen "unohtelijoita" kuullen, useampiakin tuhansia vaihtokauppoja.
        Juurikin näiden "unohtelevien" asiakkaitten vaihtoautoja vaihdossa ottaen ja siten TIEDÄN MISTÄ PUHUN, enkä luulottele kuten sinä.

        Ugh. Olen puhunut.

        "Minä olen toteuttanut autoliikkeen edustajana, näitä suoranaisia valehtelijoita ja vähintäänkin vikojen "unohtelijoita" kuullen, useampiakin tuhansia vaihtokauppoja"

        Sama juttu, onneksi jätin alan ja nykyisin saan toimia alalla, jossa vastapuoli on rehellinen ja täysissä järjissään. Voin todellakin vahvistaa nimim. Autokauppiaidenliitos kannan, ehkä 1-2% vaihdokin tuojista kertoo piilovioista lähes totuuden, mutta suurin osa valehtelee kirkkain silmin vaihdokin kunnosta ja jopa jäätyään valheestaan ns "housut kintuissa" kiinni, ihmettelee kovin että kappas kun en ole huomannut...

        Poikkeuksetta käytetyn auton kauppias on sijaiskärsijä asiakkaan epärehellisyydestä, voisi "lurjuskin" muistaa, kun seuraavan kerran vie sen litran tuhannella öljyä syövän "helmensä" vaihtoon, juuri öljyt ylärajaan täyttäneenä, ajatellen: että eihän ne kuitenkaan tällä aja kuin korkeintaan muutaman kymmenen kilsan testilenkin... että se ostamasi auton "rehellinen" edellinen omistaja on toiminut samalla tavoin kuin sinä..


      • Bemarinostanut
        Autokauppiaidenliitos kirjoitti:

        Valhe: "Ehei. Kyllä asiakkaat kertovat vioista, mutta kauppiaat unohtavat mainita niistä..."

        Montako tuhatta autokauppaa sinä olet tehnyt autoliikkeen edustajana?
        Et yhtäkään.
        Minä olen toteuttanut autoliikkeen edustajana, näitä suoranaisia valehtelijoita ja vähintäänkin vikojen "unohtelijoita" kuullen, useampiakin tuhansia vaihtokauppoja.
        Juurikin näiden "unohtelevien" asiakkaitten vaihtoautoja vaihdossa ottaen ja siten TIEDÄN MISTÄ PUHUN, enkä luulottele kuten sinä.

        Ugh. Olen puhunut.

        Uskon automyyjää, vaikka se palstan vakiolänkyttäjiä harmittaakin. Työtovereiden juttuja kuunnelleena ja useita autoja ostaneena tiedän, että houkutus viedä viallinen auto liikkeeeen vaihdossa on suuri.

        Varsinkin, jos vika on epäselvä ja vaatii kalliita merkkiliikkeen tutkimuksia ja korjauksia, siitä unohdetaan mainita. Maksoin Bemarini korjaukset itse, autoliikkeeseen en ottanut mitään yhteyttä. Tämä oli helpompi, ja hyvin kallis, ratkaisu kuin riitely ja halusin auton kuntoon. Samaan autoliikkeeseen en tietenkään enää ikinä mene, eikä mene kukaan minun tuttukaan. Varma ei voi olla, tiesikö liikkeen myyjä vioista vai ei.


      • lurjuksia
        yksityinenpettääaina kirjoitti:

        "Minä olen toteuttanut autoliikkeen edustajana, näitä suoranaisia valehtelijoita ja vähintäänkin vikojen "unohtelijoita" kuullen, useampiakin tuhansia vaihtokauppoja"

        Sama juttu, onneksi jätin alan ja nykyisin saan toimia alalla, jossa vastapuoli on rehellinen ja täysissä järjissään. Voin todellakin vahvistaa nimim. Autokauppiaidenliitos kannan, ehkä 1-2% vaihdokin tuojista kertoo piilovioista lähes totuuden, mutta suurin osa valehtelee kirkkain silmin vaihdokin kunnosta ja jopa jäätyään valheestaan ns "housut kintuissa" kiinni, ihmettelee kovin että kappas kun en ole huomannut...

        Poikkeuksetta käytetyn auton kauppias on sijaiskärsijä asiakkaan epärehellisyydestä, voisi "lurjuskin" muistaa, kun seuraavan kerran vie sen litran tuhannella öljyä syövän "helmensä" vaihtoon, juuri öljyt ylärajaan täyttäneenä, ajatellen: että eihän ne kuitenkaan tällä aja kuin korkeintaan muutaman kymmenen kilsan testilenkin... että se ostamasi auton "rehellinen" edellinen omistaja on toiminut samalla tavoin kuin sinä..

        Onneksi on asiat sen verran hyvin, ettei tarvitse ajella öljysyöpöllä autolla. Toista se taitaa olla sinulla.


      • jobbari67
        lurjuksia kirjoitti:

        Ehei. Kyllä asiakkaat kertovat vioista, mutta kauppiaat unohtavat mainita niistä potentiaalisille ostajille. Sehän on voiton maksimointia, annetaan vikaisen auton tarjoajalle huono hyvitys, mutta sitten voidaan myydä romua ehjänä ja kalliilla "papan silmäteränä".

        Kyllä tuo on sitten täysin väärä luulo/tieto... Autokauppa ketjussa kaikista pahin paskanpuhuja/valehtelija on se vaihturin tuoja. Ne harvoin kertoo auton vioista yhtään mitään. Kokemusta on muutaman tuhannen auton verran. Itse olen kaiken kansan rakastama autojobbari ja ostanut autoliikkeistä muutaman tuhat autoa.... Ja autoliikkeissä ei noi pukumiehet sellasia muutaman satasen pelejä edes koita ja kaikki perustuu siihen mitä asiakas sanoo. "Täysin ehjiä" autoja on tullut vastaan paljon mistä on vaihdelaatikot rikki...Lämmitys laitteet ei toimi.... "Hyvät"Renkaat jotka toimitettu jälkikäteen aivan sakoilla ..... Kytkimet luistaa ja jne.jne..... Monta kertaa vielä kuullut.. Et se tuli tutulta ja on ihan ehjä.... Ja loppujen lopuksi paljastuu aivan romuksi.... T. Hannu Koskenranta Forssa
        ps. Tämän johdosta on määrätyistä kalliimmista autoista,kun vie vaihdossa niin joutuu allekirjoittamaan todistuksen että auto ei esim. kuluta öljyä normaalia enemmän.... Tai vaihdelaatikko on ehjä... Molemmat esimerkit muuten viittaa VAG konsernin autoihin.... Ja jollei näin ole niin maksaja onkin kuluttaja eikä liike....


      • onsullajutut
        lurjuksia kirjoitti:

        Onneksi on asiat sen verran hyvin, ettei tarvitse ajella öljysyöpöllä autolla. Toista se taitaa olla sinulla.

        Miten voit tietää, että bussi, jossa pummilla kuljet, ei vie öljyä?


      • lurjuksia
        onsullajutut kirjoitti:

        Miten voit tietää, että bussi, jossa pummilla kuljet, ei vie öljyä?

        Sielläpä toinen joka puhuu omasta kokemuksestaan. Tosin sulla on ulosotossa jo valmiiksi sen verran kova summa ettei pummilla kiinnijäämisestä tuleva sakkokaan enää haittaa.


      • yli10tuhatta.kauppaa
        Autokauppiaidenliitos kirjoitti:

        Valhe: "Ehei. Kyllä asiakkaat kertovat vioista, mutta kauppiaat unohtavat mainita niistä..."

        Montako tuhatta autokauppaa sinä olet tehnyt autoliikkeen edustajana?
        Et yhtäkään.
        Minä olen toteuttanut autoliikkeen edustajana, näitä suoranaisia valehtelijoita ja vähintäänkin vikojen "unohtelijoita" kuullen, useampiakin tuhansia vaihtokauppoja.
        Juurikin näiden "unohtelevien" asiakkaitten vaihtoautoja vaihdossa ottaen ja siten TIEDÄN MISTÄ PUHUN, enkä luulottele kuten sinä.

        Ugh. Olen puhunut.

        Juu , ei kerro ns. asiakas autonsa vioista , turhaan täällä kauppiaita syytetään , poka pettää .


    • amatsupojille

      Hei, kyllä meidän isä teidän isän voittaa.......

    • Vanhassa.vara

      Miksi sitten ostaa autoa liikkeestä? Autoista mitään tietämättömät finninaamat valehtelee kirkkain silmin ilman mitään vastuuta, ja maksat 3000-5000e ylimääräistä hienon lasipalatsin takia!

    • kuluttajaneuvonnasta_apu

      Ei autokauppiaan riidellä tarvitse.
      Kuluttajaneuvonnan avulla riitelevä riidanhaluinen kuningaskuluttaja takuu-uskovainen saadaan, on aina saatu, ruotuun. Näin ollen riita, jos sitä on alkujaankaan edes ollut, päättyy siihen.
      Muka isokin riita, isosti huutaminen mitättömästä asiasta on vain ja ainoastaan takuu-uskovaisen kuluttajan omassa päässä oleva ongelma. Autokauppiashan ei riitele, seööainen kun ei tietenkään kuulu liiketoimintaan; antaa asiakkaan riidellä ihan itsekseen, riitelyyn ei tarvitse lähteä mukaan eikä riitaisan kuningaskuluttajan huutamisia ja haukkumisia tarvitse edes kuunnella; kuluttajaneuvonta opastaa takuu-uskovaisen turhuuksista meuhkaamisen ja asiattoman riitelyn lopettamaan.

      • Reklamaatio-osastolle

        Eli reklamaatio-osasto (kuluttajaneuvonta, kuluttajariitalautakunta) hoitaa, kun takuu-uskovainen luulottelija-asiakas ei puhetta usko: luulottelemaansa takuuta ei ollutkaan siinä 15-vuotiaassa 250000km ajetussa Toyotassa. Ei tästä asiasta kannata autokauppiaan riitaa tehdä, eikä kannattaisi takuu-uskovaisen luulottelijankaan hiuksiaan päästään repiä tai hihojaan polttaa.


      • exkauppias
        Reklamaatio-osastolle kirjoitti:

        Eli reklamaatio-osasto (kuluttajaneuvonta, kuluttajariitalautakunta) hoitaa, kun takuu-uskovainen luulottelija-asiakas ei puhetta usko: luulottelemaansa takuuta ei ollutkaan siinä 15-vuotiaassa 250000km ajetussa Toyotassa. Ei tästä asiasta kannata autokauppiaan riitaa tehdä, eikä kannattaisi takuu-uskovaisen luulottelijankaan hiuksiaan päästään repiä tai hihojaan polttaa.

        Muistuu kauppiasajoiltani mieleen, kun asiakas oli ostanut 11vuotta vanhan reilun 200tkm ajetun auton, johon jonkin ajan jälkeen tuli joku vika (en muista mikä), asiakas soitti, ihme kyllä pysyi asiallisena, mutta esitti omana mielipiteenään että hän hinauttaa auton (tietysti) merkkiliikkeeseen joka korjaa ja meille lasku, näin on kuulemma laki....

        No, vastasin asiallisesti minäkin, että nyt on asiakas ymmärtänyt virhevastuulain väärin, että hän voi hakea kuluttajariitalautakunnan kautta liikettä OSALLISTUMAAN jollain prosentilla korjauskustannuksiin ja kuluttajariitalautakunta arvioi prosentin huomioiden auton iän ja ajetut kilometrit, kerroin myös samalla että yli 10 v vanhassa suositus kokemuksen mukaan on max 10-15% kustannuksista tai ei välttämättä ollenkaan. Asiakas kuitenkin väitti, että ei, kyllä hän on oikeassa (edelleen oli asiallinen, nyt ihmettelin jo valtavasti). Sanoin, että ei nyt keskustella ja väitellä puhelimessa pitempään, asia selviää, kun soitat kulukallelle, annoin nettisivujen osoitteen mistä löytää yht. tiedot. Asiakas lupasi soittaa ja palata asiaan

        Kului pari päivää ja asiakas soittikin, ja kertoi: olitkin oikeassa. Myöntelin ja sanoin, että ammattinikin puolesta olen hyvin selvillä lain sisällöstä virhevastuun osalta ja hyvä että nyt selvisi sinullekin ja kehotin vielä rustaamaan reklamaation kulukallelle niin kyllä se osallistumisprosenttikin aikanaan selviää ja toki maksetaan.

        No tässä takuu-uskovaisuus haihtui yhdellä puhelulla ja ilmeisesti vikakin oli hyvin pieni, koska ikinä ei mitään reklamaatiota/kulukallen yhteydenottoa tullut.


      • Reklamaatio-osastolle
        exkauppias kirjoitti:

        Muistuu kauppiasajoiltani mieleen, kun asiakas oli ostanut 11vuotta vanhan reilun 200tkm ajetun auton, johon jonkin ajan jälkeen tuli joku vika (en muista mikä), asiakas soitti, ihme kyllä pysyi asiallisena, mutta esitti omana mielipiteenään että hän hinauttaa auton (tietysti) merkkiliikkeeseen joka korjaa ja meille lasku, näin on kuulemma laki....

        No, vastasin asiallisesti minäkin, että nyt on asiakas ymmärtänyt virhevastuulain väärin, että hän voi hakea kuluttajariitalautakunnan kautta liikettä OSALLISTUMAAN jollain prosentilla korjauskustannuksiin ja kuluttajariitalautakunta arvioi prosentin huomioiden auton iän ja ajetut kilometrit, kerroin myös samalla että yli 10 v vanhassa suositus kokemuksen mukaan on max 10-15% kustannuksista tai ei välttämättä ollenkaan. Asiakas kuitenkin väitti, että ei, kyllä hän on oikeassa (edelleen oli asiallinen, nyt ihmettelin jo valtavasti). Sanoin, että ei nyt keskustella ja väitellä puhelimessa pitempään, asia selviää, kun soitat kulukallelle, annoin nettisivujen osoitteen mistä löytää yht. tiedot. Asiakas lupasi soittaa ja palata asiaan

        Kului pari päivää ja asiakas soittikin, ja kertoi: olitkin oikeassa. Myöntelin ja sanoin, että ammattinikin puolesta olen hyvin selvillä lain sisällöstä virhevastuun osalta ja hyvä että nyt selvisi sinullekin ja kehotin vielä rustaamaan reklamaation kulukallelle niin kyllä se osallistumisprosenttikin aikanaan selviää ja toki maksetaan.

        No tässä takuu-uskovaisuus haihtui yhdellä puhelulla ja ilmeisesti vikakin oli hyvin pieni, koska ikinä ei mitään reklamaatiota/kulukallen yhteydenottoa tullut.

        Juuri näin pitää toimia ja ainakin minun tuntemissani autoliikkeissä myös toimitaan. Riitelemättä, koska aihetta ei ole, asiallisesti asiakasta opastaen.

        Aloituksen tarkoitushakuinen "isot riidat" on juuri näitä; lukumäärällisesti paljon, tosiasiallisesti murto-osaan edes suosituksia liikkeen osanottoon.


      • lahjontaa
        Reklamaatio-osastolle kirjoitti:

        Juuri näin pitää toimia ja ainakin minun tuntemissani autoliikkeissä myös toimitaan. Riitelemättä, koska aihetta ei ole, asiallisesti asiakasta opastaen.

        Aloituksen tarkoitushakuinen "isot riidat" on juuri näitä; lukumäärällisesti paljon, tosiasiallisesti murto-osaan edes suosituksia liikkeen osanottoon.

        Ei kuluttajariitalautakuntaan voi uskoa jos puheenjohtajakin on tuomittu lahjusrikkomukseen!
        https://yle.fi/uutiset/3-6795535


      • Reklamaatio-osastolle
        lahjontaa kirjoitti:

        Ei kuluttajariitalautakuntaan voi uskoa jos puheenjohtajakin on tuomittu lahjusrikkomukseen!
        https://yle.fi/uutiset/3-6795535

        Huoh...
        Jos ei Suomen lakia noudattelevia kuluttajaneuvonnan ohjeistuksia/suosituksia usko ja haluaa jääräpäisesti hakata päätään seinään ja toisella kädellä hakata hanskaan ja narista kun kaikki vaan huijaa, niin on parempi olla ostamatta autoa ollenkaan. Jatkaa vaan sitä hanskaan hakkaamista ja oman pään seinään jyskyttämistä ja maailman menon sivusta ihmettelyä ilman autoa.

        Autoliikkeet noudattavat näitä lain mukaisia suosituksia hyvin, takuu-uskovainen ei tätäkään ota uskoakseen.


      • vwapuvalmistajalle
        lahjontaa kirjoitti:

        Ei kuluttajariitalautakuntaan voi uskoa jos puheenjohtajakin on tuomittu lahjusrikkomukseen!
        https://yle.fi/uutiset/3-6795535

        VW riidassa tuntui aikanaan siltä että juuri tämä herra oli maksettu mies
        kuka pöyhis koko viraston kunnolla


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      251
      4535
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      127
      2971
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2742
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1710
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1553
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1451
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1304
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      92
      1216
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      204
      1083
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1075
    Aihe