Luterilaiset ja helluntailaiset tekivät sovinnon

hemmohelluntailainen

Helluntaiherätyksen syyspäivillä Helsingissä torstaina solmittiin sovinto helluntailaisten ja luterilaisten välille. Sovintotapahtumassa luterilaista kirkkoa edustanut arkkipiispa Tapio Luoma ja helluntaiherätystä edustanut pastori Klaus Korhonen pyysivät anteeksi omien kirkkokuntiensa puolesta.

– Haluamme pyytää anteeksi, että olemme syyllistyneet toisen uskon vähättelyyn, jopa mitätöimiseen, emmekä ole kääntäneet toista poskea vaan antaneet takaisin, Klaus Korhonen lausui.

– Haluan tässä pyytää anteeksi kaikkea sitä syntiä ja pahoja, kovia sanoja, joita me luterilaiset olemme historian kuluessa sanoneet, Tapio Luoma puolestaan sanoi.

Tämän jälkeen Korhonen ja Luoma julistivat kumpikin oman kirkkokuntansa osalta toiselle synninpäästön.

Korhonen korosti, että sovinnossa on kyse jostain, mikä tapahtuu sydänten tasolla.

– Tämä ei merkitse opillisten erojen poispyyhkimistä, hän huomautti.

Luoma totesi tunnistavansa luterilaisessa kritiikissä myös kateutta.

– On vaikea saarnaa tehdessään katsoa ikkunasta, miten helluntaiseurakuntaan menee paljon väkeä, hän sanoi.

Helluntaiherätyksen historioitsija Jouko Ruohomäki muisteli sovintotapahtumassa helluntailaisten ja luterilaisten vaikeaa suhdetta. Helluntailaisia verrattiin itseään huumaaviin noitiin ja tanssiviin dervisseihin. Monet käytännön asiat tuottivat myös ongelmia, kuten se, minne sai haudata ja missä sai siunauksen toimittaa.

– Muistan itsekin 1980-luvun puolivälissä siunanneeni vainajan hautausmaan välinevarastossa, Ruohomäki kuittasi.

Vastaavasti helluntailaiset moittivat etenkin luterilaisia pappeja leipäpapeiksi.

Sovinnon hetki oli tulosta vuosikymmenten keskusteluista luterilaisten ja helluntailaisten välillä. 2000-luvulla dialogia on käyty puolivuosittain. Yhdessä on syöty ja rukoiltu samalla, kun on pohdittu käytännön kysymyksiä, kuten avioliittoon vihkimistä ja hautaamista, ja isoja teologisia aiheita, kuten kastetta ja ehtoollista.

Tampereen piispa Matti Repo totesikin omassa puheenvuorossaan, että Jumalan toiminta kasteessa ja ehtoollisessa on merkittävä perusta, jonka pohjalta luterilaiset ja helluntailaiset ovat voineet alkaa vaalia yhteyttään.

https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/luterilaiset-ja-helluntailaiset-tekivat-sovinnon-arkkipiispa-haluan-pyytaa-anteeksi-kaikkea-sita/

On se valtavaa, miten helluntailaisten ja luterilaisten välille. solmittiin sovinto.

86

1237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MinäEnKättele

      Hah. Luoma voi olla vedätettävissä, mutta luterilaiset hellariuskonnon uhrit ei.

      Olen aivan varma, että sama luterilaisten uskovien vähättely ja pilkka tulee hellareiden taholta edelleen jatkumaan.

      Klaus Korhonen ei ole mikään hellareiden puolestapuhuja eikä raiskausten uhreja rasisteiksi nimittelevä Luoma mikään luterilaisen uskon edustaja.

      Siinä kaks tekopyhää kättelivät toisiaan.

      • LUSTEET.KIMPPUIHIN

        Lusteiden niputtamisen hhetkiä?
        Matteus 13:30 Rk38


    • bbbyyyhhh

      Tämä viemäri laskee katoliseen kirkkoon päin. Suuremmat kirkkokunnat voittavat aina, kun he saavat tällä tavalla pienemmät kirkot talutusnuoraansa.

    • Kirjakääröt

      Matt.10:34 Biblia (1776) Älkäät luulko, että minä olen tullut rauhaa lähettämään maan päälle: en ole minä tullut rauhaa, vaan miekkaa lähettämään. Jes.9:5 "Rauhanruhtinas."

      • vainkysymys

        Liittyykö Jes.9:5 tähän aiheeseen. Jos merkitys on sama kuin Jeesuksen vastaavilla sanoilla, niin minusta ei. Kysyn vaan...en halua väitellä.


    • gtttt

      Mitähän mieltä Eenokki on tästä sovinnosta?

      • TotuudenIsänLapsi

        Ei ole mitään sovintoa. Korhonen ja Luoma tekivät sen vain keskenään.

        Luterilaiset eivät ole koskaan hellareita päin vihamielisiä olleetkaan, tehän olette hyvin onnistuneet heitä / meitä huijaamaan.

        Mutta jopa tämä oma, Helluntailainen fooruminne on täynnä kristillisiä kirkkoja, myös luterilaista kirkkoa ja sen oppeja vastaan hyökkäämistä.

        Luterilaiset ovat tarinan uhreja. Katsotaan nyt kuinka kauan kestää, että naukaisette taas jotain, esim. kristittyjen kuten luterilaisten joulun viettoa vastaan, sepittämällä tarinoitanne muka "joulun historiasta".

        Tehän olette kaikkia muun uskoisia, myös esim. juutalaisia vastaan. Kaikella voimallanne hyökkäätte juutalaisuutta vastaan, teille ei kelpaa kuin hellariksi pakolla käännytetty juutalainen. Tehän juutalaisella foorumillakin vuosien ajan olette nimittelleet meitä valheen isän lapsiksi, olette estäneet siellä kaikenlaisen juutalaisuudesta keskustelun, tyrkyttäen juutlaisuuden sijaan sen täyteen omia valheoppejanne.


      • Aatamistaseitsemäs

        Jos viittaaa Adamista seitsemänteen, niin arvioisin että Eenok sanoisi:
        Syvyyden kaivoa kaivetaan....


      • gtttt
        TotuudenIsänLapsi kirjoitti:

        Ei ole mitään sovintoa. Korhonen ja Luoma tekivät sen vain keskenään.

        Luterilaiset eivät ole koskaan hellareita päin vihamielisiä olleetkaan, tehän olette hyvin onnistuneet heitä / meitä huijaamaan.

        Mutta jopa tämä oma, Helluntailainen fooruminne on täynnä kristillisiä kirkkoja, myös luterilaista kirkkoa ja sen oppeja vastaan hyökkäämistä.

        Luterilaiset ovat tarinan uhreja. Katsotaan nyt kuinka kauan kestää, että naukaisette taas jotain, esim. kristittyjen kuten luterilaisten joulun viettoa vastaan, sepittämällä tarinoitanne muka "joulun historiasta".

        Tehän olette kaikkia muun uskoisia, myös esim. juutalaisia vastaan. Kaikella voimallanne hyökkäätte juutalaisuutta vastaan, teille ei kelpaa kuin hellariksi pakolla käännytetty juutalainen. Tehän juutalaisella foorumillakin vuosien ajan olette nimittelleet meitä valheen isän lapsiksi, olette estäneet siellä kaikenlaisen juutalaisuudesta keskustelun, tyrkyttäen juutlaisuuden sijaan sen täyteen omia valheoppejanne.

        Täällä eivät kuitenkaan pääsääntöisesti kirjoita helluntailaiset vaan jehovalaiset, adventistit, messiaanit suomalaiset, luterilaiset ja muut harhaoppiset.


      • Eenokki12

        Jos kaksi haisevaa rottaa kohtaavat toisena on löyhkä aistittavissa.


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Jos kaksi haisevaa rottaa kohtaavat toisena on löyhkä aistittavissa.

        Eenokin täytyis kanssa sanan mukaan antaa anteeksi helareille ja pyytää anteeksi.


      • ValoJaPimeys
        tomumaja- kirjoitti:

        Eenokin täytyis kanssa sanan mukaan antaa anteeksi helareille ja pyytää anteeksi.

        Jos Jeesus olisi täällä Suomessa kuten oli ennen maanpäällä, saattaisi sanoa:
        sanokaa niille KETUILLE:
        tai :
        Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Paavali olisi vielä ankarampi.

        ja jos minulla olisi valta, jopa Paavali itkisi heidän puolestaan.

        joten millä perusteella heiltä tulisi anteeksi pyytää?


    • JeesusTuleePian

      Iloitsen ja Riemuitsen, tämän kaltaisista uutisista :)
      se on vähän kuin Jumala, twiittailisi, eri-alustoilla:

      "Olkakaa Valmiit, Minä tulen PIAN."

      "Kohottakaa katseenne, Jeesus tulee"

      jne jne

      no en hauku toista enkä toista, mutta ilolla riemuitsen ja Riemulla iloitsen.
      Hyvä tehkää liitto nyt seuraavaksi Paavin kanssa!
      ja sitten ei muuta kuin suoraan perkeleen pakeille.

      Joten, vieläkin sanon teille: ILOITKAA. (ilon hymiö, en tiedä miten :))

      • 1234567---

        Paavin kanssa yhteinen sunnuntai, pyhäkouluineen.


    • JumalanRuoskaTulee

      Kyseinen, kirkko myy myös valtaoikeuksia, hinta 200, ( oma lisäys:mieluusti käteisellä)

      https://www.suomenhelluntaikirkko.fi/uutiset/2018/8/8047/tyontekijan_valtakirjan_perehdytyskoulutus_10_-11_9_2018

      Nyt, miten on Rakkaat veljet, jos Jumala käskee ja ilmoittaa mene ja sano tälle kansalle...
      " Näin Sanoo Herra Sebaot, ....."

      niin nyyhhh voiko sitten toimia vaikka en ole saanut arvovaltaisilta Kirkon paimenilta Suositus Kirjeitä, eikä minulla ole antaa heille suositus kirjeitä!


      voi voi ja voi, sanoo Johannes.
      Nyt kuitenkin,tämän päivän sanan mukaan, Rohkaisen mieleni:....

      Joos. 1:9
      "Olenhan minä sinua käskenyt: Ole luja ja rohkea; älä säikähdy äläkä arkaile, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi, missä ikinä kuljetkin."
      Hes. 2:
      1 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhuttelen sinua".
      2 Niin minuun tuli henki, kun hän puhui minulle, ja se nosti minut jaloilleni, ja minä kuulin hänen puhuvan minulle.
      7 Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.

      Joten Miten on te rakkaat veljet, onko sovelaiasta sitten puhua vaikka he EIVÄT tahdo kuulla, mitä sanon heille!

      no sama se.

      • SisaresiHengessä

        Ihanaa. Se on itse Vastis.

        Kaipailinkin sinua mielessäni ihan tuossa päivä tai pari sitten. Mietin, kuinka voit. Ilmeisesti aika hyvin, ainakin hengessäsi, joskin ruumis ehkä kärsiikin?

        Sama täällä. Jalat on heikot, mutta pää pelaa.
        .


      • HyvääTuleeSeOnVoitto
        SisaresiHengessä kirjoitti:

        Ihanaa. Se on itse Vastis.

        Kaipailinkin sinua mielessäni ihan tuossa päivä tai pari sitten. Mietin, kuinka voit. Ilmeisesti aika hyvin, ainakin hengessäsi, joskin ruumis ehkä kärsiikin?

        Sama täällä. Jalat on heikot, mutta pää pelaa.
        .

        Kiitos, sisareni Herrassa.
        Täällähän minä olen ja harjoittelen, miekan käyttöä ja "lempeitä, armollisia ja ystävällisiä" sanoja kirottu kansalle joka ei tahdo kuulla eikä ymmärtää.
        Mutta, kunhan tämä harjoitus on ohi, ja uskon että se on ohi nyt, nii n odotan sitä, Mitä Herra Sebaot, Jumala Kaikkivaltias, käskee sanoa.

        ja se ei ole teille mieluisaa, sen tiedän, mutta en mitä teitä täällä tahi Suomessa ole mielyttämässä, vaan pikemminkin päinvastoin.

        Hengessä, saatan jos olen oikein tulkinnut sieluni ja henkeni tuntoja, hyvin, sillä Herra on lähenpänä kuin koskaa, vaikka, muuten elämä ja kipu ja parku, sekä "normaalit" vanhuuden vaivat vaivaavat.
        se että paha eli perkele kiusaa yhä kovempaa, eli Jumala sen salliii, kun sitten tarkaa minua valvoo, niin on vain osoitus että aika on käsillä.

        Joten, ihan hyvin voin, se että erällä hengellisellä KRISITILLISELLÄ, keskustelu foorumilla, puimiani aiheita ja ketjuja VUOSIEN päästä on suurella kädellä poistettu, ihmettytää ja samalla naurattaa.

        Kuinka joku siellä puimatantereella, minun tekstejäni puituaan päättää ne poistaa, on että Sydän tahi sydämmet siellä viimeikin alkavat kolkuttaa.

        Joten, se että, vaikutukseni, täällä sillä tämä on ainoa paikka missä voin edelleen ja vielä harjoitella, on myös siellä ja muualla tiedossa.

        ja itse en ole näitä juttujani siellä mainostanut.
        Ovatpa poistanee jopa nimeni sieltä, VUOSIEN JÄLKEEN!

        joten, tiedän, että AIKANI on ja sen tietävät mysö monet muut.

        ja sen tulee tietämää KOKO SUOMI.

        Hes. 2:
        7 Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.

        Monet, tälläkin ajattelevat jos poistavat, viestejäni, ktejuja tahi muuta, että sitten se vastis lopettaa.

        ei vaan bensaa liekkeihin he heittävät, tosin se on turhaa sillä Herra on sydämeni tuli ja etten sanoisi, vasara ja kirves.

        Ps. 41:5
        Minun viholliseni puhuvat minusta pahaa: "Milloinka hän kuolee ja hänen nimensä katoaa?"

        Luuk. 6:22
        Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.

        Eli, he erottivat minut yhteydestään sen tähden että Totuutta puhuin!
        ja nyt poistavat nimeni ja tekstejäni, sekä ketjuja!

        Mutta sama se.
        Kuolema on Voitto ei tappio.

        se miten JOPA uskovat aivoittelevat on suuri hämmästys.

        eli Paavali vertaa uskon tietä ja vaellusta, juoksu kilpailuun, jossa juostaan ja voitto on se että katkaiseen maali viivan.

        eli tämä esikuvan tahi vertauksen mukaan, maali viiva on se viimeinen vihollinen ja se ON VOITTO..


        iahna tavallisessa juoksu kilpailussa, jossa palkintona on kultaa ja mitalle, niin kuka, alkaa jarruttelemaan maaliviivan edessä?

        hulluutta, sei kukaan sillä kaikki osallistujat haluavat päästä siihen palkinto korokkeelle eli bema, ja saada palkinnon.

        joten KUOLEMA EI OLE TAPPIO vaan VOITTO.

        Luuk. 22:15
        Ja hän sanoi heille: "Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin;

        Se että Jeesus tiesi että loppusuora on vaikea, ei viennyt intoa ja halua, en tiedä mik on minun loppusuora, mutta sen tiedän että, Jumala Kaikkivaltias, Herra Sebaot, ja Jumalan Poika, pelastajani, Herrani ja sovittani, on valmentajani.
        Joten he, kun muut eivät kannusta kannustavat ja antavat rohkeuden juosta viime metrit reippaasti ja nopeasti.

        Joten VOITTO on Heidän, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen valmennuksessa ja johdossa varma.

        Paavali oli varma voitosta kun aika oli katkaista maaliviiva.

        Joten kiitos taas, olen kaikin tavoin hyvin voipa. Nyt ja iankaiken.


    • LaitonSopimus

      Tässä on kyse helluntaikirkosta ja luterikirkosta. Tämä eii kosketa mitenkään aitoja helluntailaisia.

      • ettäsilleesti

        Niin että "aidot helluntailaiset" voivat jatkaa kaunaansa. Onneksi pääsin teistä eroon jo 40 vuotta sitten.


      • KukinTavallaan

        Kysymys on Luomasta ja Korhosesta. Heillä lienee ollut jotain känää keskenään.

        Luterilaiset ja hellarit eivät ole olleet missään julkisessa vihassa toisiaan kohtaan vaan kysymys on ollut ja on yksityisten ihmisten ajattelutavasta. Kuinka nämä "pastorit" voivat "sopia" asioita muiden puolesta?

        Parasta olisi jos nämä korhoset puhuisivat vaan omissa seurakunnissaan sen, että jätetään toisenuskoisten pilkka pois. Annetaan luterilaisten uskoa tavallaan, sillä asia ei kuulu helluntailaisille. Kahden näin päinvastaisen opin edustajilta ei muuta "rauhaa" voi odottaa. Yhteistyö on järjetön, sillä nämä kaksi oppisuutaa ovat toisiinsa nähden täysin päinvastaiset.

        Hellarit uskovat pelastuvansa yksin omien pyhitystekojensa kautta. Luterilaiset, kuten kristinuskoiset muutoinkin (myös ne katolilaiset), taas yksin Jeesuksen sovitustyön kautta.


    • DeadManWalks

      "Anteeksi, olemme toimineet väärin. Annatteko meille anteeksi?"

      Tähän keskustelupalstalla jeesustelevat tekopyhät vastaavat: Paaaaavillisuutta! Paaaaavillisuutta! Varokaaaaa kaatoooliiissuuuuttttaaaa!

      Anteeksipyyntö puolin ja toisin väärästä toiminasta on vääryys? Juuri näin. Onneksi kiihkomielinen keskustelupalsta jeesustelu ei ole helluntailiike. Kristityt pyytävät anteeksi toisiltaan, mutta tekopyhät jauhavat itsensä suohon tuo toistuvasti. Osataan kyllä copy-pasteta raamattusitaatteja, mutta siinäkö on hengellinen taito? Siinäkö on todellisen kristillisyyden taito? Tuolla tasolla? Käytännössä nähdään katolista mörköläisyyttä monessa nurkassa.

      Luoma ja Korhonen ovat tehneet omien kristillisten suuntaustensa kohdalla "miehen työn" pyytämällä virallisesti anteeksi. Tällä tavalla osoitetaan aitoa katumus ja parannuksentekoa - pyytämällä anteeksi tehtyjä syntejä puolin ja toisin. Se on kehotus kunkin tahollaan osoittamaa katumusta ja tehdä itse henkilökohtaisesti parannusta synneistä. Se on kehotus etsiä yhteyttä veljien ja sisarten Herrassa, heidän kanssaan.

      Sanon suoraan teille, jotka vain halveksitte tuota anteeksipyyntöä: Hävetkää!

      Tässä ei raamattusitaattien ja omien ennakkoluulojen kertominen auta. Parannuksen tekeminen on oikea ratkaisu. Sitä aion luterilaisena itse tehdä.

    • Sulhonen

      Nämä julkiset itkijäiset ovat aika vastenmielistä puuhaa. Kukin tarkastelkoon tykönänsä omia väärintekpjansa. Samaa porua oli Porissa, kun kirkkolaiset pyytelivät itkun kanssa anteeksi jotain. Siellä Porissa ei mikään muuttunut vaan sama meno jatkuu.

    • LaveallaTiellä

      Helluntaikirkko on tuhonnut oman herätysliikkeensä. Miten tällainen väärintekijä voi esiintyä rauhankyyhkysenä? Eikö Helluntaikirkon pitäisi keskittyä omiin väärinkäytöksiinsä ennen?

    • markku.lievonen

      Tässäpä hyvä näkökulma siihen, miten uskonnollinen puolue ohjaa jäsentensä ajatusmaailmaa ja uskomuksia.

      Eihän jokin järjestö tai puoue voi määrittää ja määrätä Jeesukseen uskovan asioita. Uskohan on juuri yksilöihmisen oma sisäinen henk. kotainen asia kuin uniensa näkeminen.
      Niin, puoluekko on antanut luvan nimitellä toisen puolueen jäseniä kuten aloituksesta ilmenee ja nyt tämä lupa perutaan puolueen johdon taholta. Voi pyhä yksinkertaisuus sentään ja väliin vilautellaan vielä Raamattua.

      Se on todellisuutta,- joka tässäkin todistetaan, niin KAIKKI uskonnolliset puolueet lähentyvät ja tulevat yhdeksi puolueksi,- jota kirkoksi tänä aikana kutsutaan. On siis kaksi eri tahoa, Uskonnollisuus ja JUMALAN seurakunta.JUMALAN seurakuntaa ohjaa Herra,- ei ihminen / järjestöt

      Kumpaan kuulunet,-molempiin et kuulu et.

      • eikö

        Eikö anteeksi pyydetty loukkaavalla tavalla esitettyjä kommentteja toisen uskonkäsityksistä. Molemmilla on edelleen käsityksensä, mutta ihmisinä toisia kunnioitetaan...kristittyinä.


    • Omallapaikalla

      >>>>Se on todellisuutta,- joka tässäkin todistetaan, niin KAIKKI uskonnolliset puolueet lähentyvät ja tulevat yhdeksi puolueksi,- jota kirkoksi tänä aikana kutsutaan. On siis kaksi eri tahoa, Uskonnollisuus ja JUMALAN seurakunta.JUMALAN seurakuntaa ohjaa Herra,- ei ihminen / järjestöt<<<<<<<<<<<

      Herra ohjaa ihmisten kautta, joille Hän on antanut virat seurakunnalllensa lahjaksi.

      Ef.4:7.".. Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. 8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille". 9. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? 10. Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki. 11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

      12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, 13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, 14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; 15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, 16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on..."


      "..joka on johtaja, johtakoon toimellisesti..."
      Room.12: 4."... Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä, 5. niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä; 6. ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on; 7. Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan; 8. jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten..."

      • markku.lievonen

        Mutta, on erikoisen väärin,- jopa pilkaamista liittää todelliseen JUMALAN seurakuntaan kohdistuvat Raamatun ilmoitukset näihin uskonnollisiin puolueisiin koskeviksi. Järkyttävän väärin.

        Mutta,- todellisesti näistä eri puolueista ei ole mitään haittaakaan uudestisyntyneelle sisarelle ja veljelle. He viis veisaavat koko asialle ihmetyksien kera.

        USKO tai ÄLÄ, niin punainen lanka JUMALASTA syntyneellä ihmisellä on tämä;

        4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7. ja ....Jumalan.... rauha, joka on kaikkea .....ymmärrystä .....ylempi, on ------varjeleva------- teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        8. Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää,......... sitä......... ajatelkaa;

        Väitämpä, jonka olen havainnut. Tässä ajassa JUMALASTA sytyneitä ihmisiä koetelleen opetuksilla, jotka etsivät harhaoppeja. Esim. katolilaisuudesta paasaaminen tai tästä yhdistymisestä on aivan turhaa opettaa ja varoitella tms, koska riittää vain todellisuuteen uskominen. Antaa rauhassa yhdistyä, joka on parempi vaihtoehto kuin riitely tai väkivaltaisuus tosiaan kohtaan.

        JUMALAN tahto ja ohjaus ja siten varjelus näistä varoituksien kautta tulevaa eksytykseen mukautumista on juuri tuo Fil 4 opetus. ILOITA Herrassa kaikki muu mikä siinä on ilmoitettu. Elää rikasta ja sterressitöntä arkea hyvän mielentilan saattamana. Jeeushan juuri lupasi ELÄMÄN ja yltäkylläisyyden mielen alueelle.

        Niin JOS ihminen ei omaa iloitsemista,- sen aihetta Herrassa ja tyytyvisyyttä murehtimatta asiota, niin juuri tämä ihminen on kuin tuuliviiri eri oppien ja opetuksien pauloissa. Siis etsii tyhjyyteensä elämää. Sisältöä.


      • markku.lievonen

        Ajatellen harhaoppeja ja eksytyksiä ja erikoisesti noihin asioihin varjelusta,- ettei huomaamattakaan menisi niihin pauoihin ja osallisiksi.

        Niin, KUKA USKOO TODELLISUUDEN ,- mikä elementti todellisesti varjelee ihmistä? Mietippä tätä.
        - Onko se valtava määrä eri oppien tuntemusta ja harhaoppien tiedostamista. Ei!
        - Onko se mahdollisimman laajasti muistaa Raamatun ilmoituksia ulkomuistista? Ei!
        - Onko se johonkin puolueeseen jäseneksi liittyminen? Ei!
        - Onko se mahdollisimman paljon eri kokouksissa olemista? Ei!

        Mikä se eementti on?

        Se on JUMALAN r-a-u-h-a.

        7. ja ....Jumalan.... rauha, joka on kaikkea .....ymmärrystä .....ylempi, on ------varjeleva------- teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

        Itseäni oikein harmittaa miten vähän tästä varjeluksesta puhutaan ja opetetaan. No tiedän tietenkin syyn eli tyhjästä on paha nyhjästä. Jos JUMALA ei anna väärille poluille rauhaansa, niin vaikea on siitä opettaa ja havainnoida. Teorisoida kylläin.

        Niin, ihmisen osa on tässäkin asiassa sama kuin uskon saamisessa /uudestisyntymisessä. Ihmisen osa on havainnoida se itsestään onko se vai ei ja JUMALAN aivoitus on kenelle JUMALA antaa eli kaikki on kaikkivaltiaan JUMALAN alaisuutta.

        Väitämpä, miten JUMALA kuljettaa ihmistä näkemään hänen kaikkivaltiuuden ja kun ihminen on polvillaan tämän todellisuuden edessä,- niin JUMALAN rauha on palkintona tästä.


      • Usko.Toivonen

        Onneksi uskovan tunnistaa toisen uskovan, onhan kysymyksessä yksi ja sama uskon Henki, mikä yhdistää uskovia.

        Ja uskovan tunniste on Raamatussa selkeästi ilmoitettu.
        Alkuseurakunnan alkuhetkistä lähtien uskovan on voinut tunnistaa siitä, että hän avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Jeesuksen pyhä, uskova, laittaa turvansa Herraan Jeesukseen, kuten Raamattu ilmoittaa.

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. )

        Tämä Herran Jeesuksen avuksi huutaminen on saanut paljon ivaa ja pilkkausta osakseen, mutta Raamattuhan ilmoittaakin, että vain sydämestään Herran Jeesuksen puoleen kääntyvä voi olla Jeesuksen oma, Jeesuksen pyhä, uskova.


      • KirjoituksetIlmoittavat
        markku.lievonen kirjoitti:

        Ajatellen harhaoppeja ja eksytyksiä ja erikoisesti noihin asioihin varjelusta,- ettei huomaamattakaan menisi niihin pauoihin ja osallisiksi.

        Niin, KUKA USKOO TODELLISUUDEN ,- mikä elementti todellisesti varjelee ihmistä? Mietippä tätä.
        - Onko se valtava määrä eri oppien tuntemusta ja harhaoppien tiedostamista. Ei!
        - Onko se mahdollisimman laajasti muistaa Raamatun ilmoituksia ulkomuistista? Ei!
        - Onko se johonkin puolueeseen jäseneksi liittyminen? Ei!
        - Onko se mahdollisimman paljon eri kokouksissa olemista? Ei!

        Mikä se eementti on?

        Se on JUMALAN r-a-u-h-a.

        7. ja ....Jumalan.... rauha, joka on kaikkea .....ymmärrystä .....ylempi, on ------varjeleva------- teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

        Itseäni oikein harmittaa miten vähän tästä varjeluksesta puhutaan ja opetetaan. No tiedän tietenkin syyn eli tyhjästä on paha nyhjästä. Jos JUMALA ei anna väärille poluille rauhaansa, niin vaikea on siitä opettaa ja havainnoida. Teorisoida kylläin.

        Niin, ihmisen osa on tässäkin asiassa sama kuin uskon saamisessa /uudestisyntymisessä. Ihmisen osa on havainnoida se itsestään onko se vai ei ja JUMALAN aivoitus on kenelle JUMALA antaa eli kaikki on kaikkivaltiaan JUMALAN alaisuutta.

        Väitämpä, miten JUMALA kuljettaa ihmistä näkemään hänen kaikkivaltiuuden ja kun ihminen on polvillaan tämän todellisuuden edessä,- niin JUMALAN rauha on palkintona tästä.

        KIRJOITUKSET OVAT "Kristuksen terveen opin" perusta. Jumalan Sanan, KIRJOITUSTEN IMOITUKSEN kautta opitaan tuntemaan Jumala. . Joh . 1: 18.".. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut..." "Henki" ..."hengen toiminta,vaikutus" ilman Sanaa vie harhaan. Sana ja Henki yhdessä Joh. 1:1."..Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala..." Joh.4:24. "..Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."..." Joh.6:63.".. Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä..."

        2.Piet.1:2."... Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.

        3. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, 4. joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, 5. niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä, 6. ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta, 7. jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta. 8. Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.

        9. Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä. 10. Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; 11. sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan. 12. Sentähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on. 13. Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä..."


        Ef.4: 7."... Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. 8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille". 9. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? 10. Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki. 11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, 12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

        13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, 14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; 15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, 16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on...."

        2.Tim.3:14.".. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut, 15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. 16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, 17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut..."

        (JKR) 2.Tim.3:14."...Pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut. 15. Sinähän tunnet jo lapsuudestasi asti pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa . 16. Koko Raamattu on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta ja on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, 17. että Jumalan ihminen olisi valmistunut kaikkinaisiin hyviin tekoihin kykeneväksi."


      • KirjoituksetIlmoittavat
        KirjoituksetIlmoittavat kirjoitti:

        KIRJOITUKSET OVAT "Kristuksen terveen opin" perusta. Jumalan Sanan, KIRJOITUSTEN IMOITUKSEN kautta opitaan tuntemaan Jumala. . Joh . 1: 18.".. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut..." "Henki" ..."hengen toiminta,vaikutus" ilman Sanaa vie harhaan. Sana ja Henki yhdessä Joh. 1:1."..Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala..." Joh.4:24. "..Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."..." Joh.6:63.".. Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä..."

        2.Piet.1:2."... Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.

        3. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, 4. joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, 5. niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä, 6. ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta, 7. jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta. 8. Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.

        9. Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä. 10. Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; 11. sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan. 12. Sentähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on. 13. Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä..."


        Ef.4: 7."... Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. 8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille". 9. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? 10. Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki. 11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, 12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

        13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, 14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; 15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, 16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on...."

        2.Tim.3:14.".. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut, 15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. 16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, 17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut..."

        (JKR) 2.Tim.3:14."...Pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut. 15. Sinähän tunnet jo lapsuudestasi asti pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa . 16. Koko Raamattu on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta ja on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, 17. että Jumalan ihminen olisi valmistunut kaikkinaisiin hyviin tekoihin kykeneväksi."

        Korjataan ".....KIRJOITUKSET OVAT "Kristuksen terveen opin" perusta. Jumalan Sanan, KIRJOITUSTEN ILMOITUKSEN kautta opitaan tuntemaan Jumala. . Joh . 1: 18.".. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut..."


      • markku.lievonen
        KirjoituksetIlmoittavat kirjoitti:

        Korjataan ".....KIRJOITUKSET OVAT "Kristuksen terveen opin" perusta. Jumalan Sanan, KIRJOITUSTEN ILMOITUKSEN kautta opitaan tuntemaan Jumala. . Joh . 1: 18.".. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut..."

        Juuri noin.

        >>KIRJOITUSTEN ILMOITUKSEN kautta opitaan tuntemaan Jumala. ..<<

        JUMALAN rauha tulee juuri kirjoitusten kautta saadusta ymmärryksestä,- jonka kruunaa USKO. JUMALAN rauha tulee juuri uskosta. Uskoa JUMALAN olevan kaikkivaltias ja ymmärtäen uskon kautta JUMALAN suunnitelmia ja toteutuksia.

        Ajatteleppa. JOS JUMALA ilmoittaisi,- ettei hän kaikissa asioissa ole kaikkivaltias, niin rauha olisi jo tipo tiessään. Siis joku voisi muutella mitä JUMALA tahtoo ja toteuttaa, jotka ovat tiedosteut juuri ilmoitusten kautta.

        Mikään maailmassa ei voi antaa sitä ilonlähdettä ja määrää kun ymmärtää ja uskoa juuri JUMALAN olevan kaikkivaltias. Juuri tuohon liittyy se todellisuus,- ettei turmeltuneella - synteihin kuolleella ihmisellä ole valtaa pelastuksensa vastustamisessa. Niin,- vaikka on vihollisuudessakin JUMALAA kohtaan.
        JOS JUMALA ei olisikaan kaikkivaltias,- vaan antaisi valtaansa turmetuneessa tilassa olevalle iihmiselle, niin kukaan ihmine ei edes mahdollistuisi pelastumaan. Ihmisen ollessa JUMALAAN vivihollisuuden tilassa.

        No, aivan sama pätee uskonnolliseen ihmiseen. Uskonnolllinen ihminen ei anna kaikkea valtaa JUMALALLE ja näin poistaa JUMALAN kaikkivaltiuuden ja erikoisesti juuri itsekkyyteen liittyen. MINULLA on valta pelastunko vaiko en. ja muillakin on iki oma valta määrätä pelastuvatko vaiko ei. MINNUU ei määräillä. Näin uskonnollinen ihminen aatostelee.

        Esim. ei kauaa aikaa kun totesin vastapuolen epäuskon. Aihe oli parannuksen tekeminen. Ei uskottu alkuunkaan vitettäni, miten joka ikinen ihminen ihmislajista on tekevä parannuksen ja edelleen väitän kirjoituksii vedoten näin olevan. Jos joku ei usko, niin todistan sen Raamatussa ilmoitetulla JUMALAN tahdon toteutumisella.
        Siin ei kysytä : Halluut sie vai et?


      • markku.lievonen
        KirjoituksetIlmoittavat kirjoitti:

        Korjataan ".....KIRJOITUKSET OVAT "Kristuksen terveen opin" perusta. Jumalan Sanan, KIRJOITUSTEN ILMOITUKSEN kautta opitaan tuntemaan Jumala. . Joh . 1: 18.".. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut..."

        Aatteleppa. Jos ihminen muistaisi ja tuntisi KAIKKI kirjoitukset, joihin Jeesus viittasi, niin tämä ei pelasta ja tuo rauhaa ja iloa ihmiselle.

        Kokonaan eri alue ja eri käsite on usko. Siis omata myös usko mitä tuli luettua ja omata usko mitä kirjoituisia tuntee. Niin, JUMALAN valtakunta on ihmeellinen asia vaikutukseltaan;

        16. Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
        17. sillä ...EI... Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, VAAN...... vanhurskautta...... ja .....rauhaa ....ja..... ILOA .....Pyhässä Hengessä.

        Siis aivan sama asia kuin mitä Fil 4 on ilmoitettu. Juuri tuo mielentila. Rauha ja ilo on juuri vastakohta turmeltuneessa tilassa olevalle ihmiselle. Tämä lurjus,- jopa VASTUSTAA epäuskossaan JUMALAN antamaa ja tekemää tilaa ihmiselle,- kaikkivaltiuudessaan toimien.

        Liittyy juuri käsitteeseen; Armosta pelastuminen.


      • Usko.Toivonen

        Niin, ajattelepa "markku.lievonen", kuinka paljon herjausta on saanut ja edelleen saa, uskon paljastava Jeesuksen pyhän tuntomerkki.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Uskon paljastaa tuo nimi, johon usko kohdistuu, nimi Jeesus.
        Uskon kautta ihminen kääntyy Herran Jeesuksen puoleen, kuten ristinryövärikin kääntyi ja sai armon.

        Ja siinä nimessä on juuri uskovan tunniste ja Jumalan seurakunnan tunniste.

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. )

        Ja ajattelehan kuinka paljon tuon nimen tähden voi olla myös kärsimystä.

        9. Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10. ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11. Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        ( Apt. 26. )

        Ja nämä Jeesuksen pyhät silloin, kuten nykyäänkin, tunnistetaan Herransa nimessä. Avuksensa he huutavat Herran Jeesuksen nimeä.


      • markku.lievonen
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Niin, ajattelepa "markku.lievonen", kuinka paljon herjausta on saanut ja edelleen saa, uskon paljastava Jeesuksen pyhän tuntomerkki.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Uskon paljastaa tuo nimi, johon usko kohdistuu, nimi Jeesus.
        Uskon kautta ihminen kääntyy Herran Jeesuksen puoleen, kuten ristinryövärikin kääntyi ja sai armon.

        Ja siinä nimessä on juuri uskovan tunniste ja Jumalan seurakunnan tunniste.

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. )

        Ja ajattelehan kuinka paljon tuon nimen tähden voi olla myös kärsimystä.

        9. Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10. ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11. Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        ( Apt. 26. )

        Ja nämä Jeesuksen pyhät silloin, kuten nykyäänkin, tunnistetaan Herransa nimessä. Avuksensa he huutavat Herran Jeesuksen nimeä.

        Toki ihminen saa ja annan täyden vapauden järkeillä asioita ja ilmiöitä mieleisellään tavalla,- miten uskonnollisuudelleen parhaiten sopii, mutta taas antanet myös ihmisille samoin täyden vapuden uskoa KIRJAIMELLISESTI sanojen sisältöön, mitä on JUMALA lapselleen ilmoittanut: Niin, ja vielä järkeiemättä:

        4. Iloitkaa AINA Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7. ja ....Jumalan.... rauha, joka on kaikkea .....ymmärrystä .....ylempi, on ------varjeleva------- teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        8. Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää,......... sitä......... ajatelkaa;


        16. Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
        17. sillä ...EI... Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, VAAN...... vanhurskautta...... ja .....rauhaa ....ja..... ILOA .....Pyhässä Hengessä.

        Asian ymmärätmisessä ei ainakaan ole vaikeuksia taas uskomisessa sitäkin enemmän. Tulkoon tässäkin selvksi,- ettei iloisuus ihmisessä ole sama kuin nauraminen. Nauru on ihmisessä reagoimistila,- kuten itku ja änkytys eli reagoiista mielikuviin.

        Taas iloisuus ihmisessä on MIELENLAATU. Asia,- jota kaikki ihmiset hamuavat,. mutta harvoilla se on piiiiiiiiiiiiiiiitkäkestoine tila.


      • Usko.Toivonen

        Eihän kukaan ole sinulta pois ottamassa iloasi ja rauhaasi, "m.l".

        Mutta monet ihmiset ovat iloisia jo luonnostaan ja joku sanoo heillä olevan mielenrauhan esim. joogan harjoittamisen kautta tms. kautta.

        Mutta uskovan osalta on annettu Raamatun ilmoituksessa tunniste, jonka mukaan alkuseurakunnan alkuhetkistä lähtien uskova on voitu tunnistaa.

        Uskovia, Jeesuksen pyhiä, vangittiin sen tunnisteen perusteella, mikä on Raamatussa ilmoitettu, ei siis ole minun järkeilyn perusteella Raamattuun lisätty.

        1. Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2. ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Huomaathan "m.l", että Sauluksella oli lupakirje vangita Herran opeuslapsia,
        eli Kristus-tien kulkijoita.
        Ja mistä heidät saattoi tunnistaa?

        Iloisuudestako? Sisäisestä rauhastako? Ei suinkaan, vaikka nämäkin asiat saattoi näkyä ulospäinkin.

        Mistä siis heidät saattoi tunnistaa?

        Heidät tunnisti siitä, että he avukseen huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Ja mikä siinä on se merkittävä tekijä? Mitä Raamattu sanoo missä nimessä ihmisen pitää pelastuman? Kenen puoleen ihminen siis kääntyy pelastuakseen?

        12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room. 10. )

        Näetkö tässä siis vielä jotakin ristiriitaa Raamatun ilmoituksen kanssa, tai onko tässä jotakin mitä et voi hyväksyä oman uskon näkemyksesi osalta?


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        Onneksi uskovan tunnistaa toisen uskovan, onhan kysymyksessä yksi ja sama uskon Henki, mikä yhdistää uskovia.

        Ja uskovan tunniste on Raamatussa selkeästi ilmoitettu.
        Alkuseurakunnan alkuhetkistä lähtien uskovan on voinut tunnistaa siitä, että hän avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Jeesuksen pyhä, uskova, laittaa turvansa Herraan Jeesukseen, kuten Raamattu ilmoittaa.

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. )

        Tämä Herran Jeesuksen avuksi huutaminen on saanut paljon ivaa ja pilkkausta osakseen, mutta Raamattuhan ilmoittaakin, että vain sydämestään Herran Jeesuksen puoleen kääntyvä voi olla Jeesuksen oma, Jeesuksen pyhä, uskova.

        >Alkuseurakunnan alkuhetkistä lähtien uskovan on voinut tunnistaa siitä, että hän avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Missä tilanteissa siis? 😮

        Kyllä esim. kassalta huomaamatta jäänyt alennuslappu on viisainta oikaista kaupan infossa vähin äänin ja huutamatta.


      • markku.lievonen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Alkuseurakunnan alkuhetkistä lähtien uskovan on voinut tunnistaa siitä, että hän avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Missä tilanteissa siis? 😮

        Kyllä esim. kassalta huomaamatta jäänyt alennuslappu on viisainta oikaista kaupan infossa vähin äänin ja huutamatta.

        Todella iloitsen, miten jumalaton ihminen (näin olen ymmärtänyt sinut), niin ymmärtää Raamatun ilmoitukset paremmin kuin uskonnollinen ihminen. JUMALAN valtaunta ei todella ole huutamista ja möykkäämistä,- vaan iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.


        17. sillä ...EI... Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, VAAN...... vanhurskautta...... ja .....rauhaa ....ja..... ILOA .....Pyhässä Hengessä.

        Niin, ja kuten jo kerroitkin, niin elää todellisuus vaikka kaupan kassallakin todeksi. Tai vaikkapa onnettomuus / kolari tilanteessa, niin vaikka itse olisi oikeassa oleva osapuoli, niin vastapuoli menee todella hämilleen, jos ei ala huutaa räyhäämään vaan asennoituu anteeksi antavasti ilman syyttelyä.


      • markku.lievonen
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Eihän kukaan ole sinulta pois ottamassa iloasi ja rauhaasi, "m.l".

        Mutta monet ihmiset ovat iloisia jo luonnostaan ja joku sanoo heillä olevan mielenrauhan esim. joogan harjoittamisen kautta tms. kautta.

        Mutta uskovan osalta on annettu Raamatun ilmoituksessa tunniste, jonka mukaan alkuseurakunnan alkuhetkistä lähtien uskova on voitu tunnistaa.

        Uskovia, Jeesuksen pyhiä, vangittiin sen tunnisteen perusteella, mikä on Raamatussa ilmoitettu, ei siis ole minun järkeilyn perusteella Raamattuun lisätty.

        1. Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2. ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Huomaathan "m.l", että Sauluksella oli lupakirje vangita Herran opeuslapsia,
        eli Kristus-tien kulkijoita.
        Ja mistä heidät saattoi tunnistaa?

        Iloisuudestako? Sisäisestä rauhastako? Ei suinkaan, vaikka nämäkin asiat saattoi näkyä ulospäinkin.

        Mistä siis heidät saattoi tunnistaa?

        Heidät tunnisti siitä, että he avukseen huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Ja mikä siinä on se merkittävä tekijä? Mitä Raamattu sanoo missä nimessä ihmisen pitää pelastuman? Kenen puoleen ihminen siis kääntyy pelastuakseen?

        12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room. 10. )

        Näetkö tässä siis vielä jotakin ristiriitaa Raamatun ilmoituksen kanssa, tai onko tässä jotakin mitä et voi hyväksyä oman uskon näkemyksesi osalta?

        >>>Mutta monet ihmiset ovat iloisia jo luonnostaan ja joku sanoo heillä olevan mielenrauhan esim. joogan harjoittamisen kautta tms. kautta.<<<

        Ai siirryit jo pilkaamisen puolelle kuin jumalattomat ihmiset kuunaan? Eipä Raamattu turhaan ilmoita,- koska JUMALA tietää turmeltuneen ihmisen pilkallisen tilan ajatellen käsitettä " Iloitkaa aina Herrassa".
        4. Iloitkaa AINA Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7. ja ....Jumalan.... rauha, joka on kaikkea .....ymmärrystä .....ylempi, on ------varjeleva------- teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        8. Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää,......... sitä......... ajatelkaa;

        16. Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, .................JOUTUA HERJATTAVAKSI;
        17. sillä ...EI... Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, VAAN...... vanhurskautta...... ja .....rauhaa ....ja..... ILOA .....Pyhässä Hengessä.


        Siis rinnastat Herrassa iloitsemisen jo joogaamiseen. Sokerina pohjalla, miten ajattelet muutamien turmeltuneiden ihmisen olevan vielä luonnostaan iloisia. Kaikkeen sinä vertaatkin Herrassa iloitsemista.Siirryt siis jo herjaamisen puolelle / joutuu asia herjattavaksi.
        En ihmettele yhtään, miksi Herrassa ioitseminen on sinulle vieras käsite ja pakkkopullaa,- ei JUMALAN tahdon täyttämistä.


      • Usko.Toivonen

        Toinpa vaan esille sen, mitä ihmiset itse todistavat.
        Ihmiset hakevat rauhaa erilaisista asioista, alkoholista, päihteistä, joogasta, yms..

        En ole niitä kuitenkaan rinnastanut Jeesuksen antamaan rauhaan.
        Maailman ihmisillä on maailman tarjoamaa lume-rauhaa.

        Minun viestini keskiössä on Herra Jeesus ei ihminen itse.
        Ihminen voi olla mielestään uskova ja tuo ikäänkuin todisteita sen puolesta, mutta varmin tieto siitä onko ihminen uskova, tulee Raamatun ilmoituksen
        kautta. Se, mikä on Raamattuun kirjoitettu uskovan, Jeesuksen pyhän tuntomerkki.

        Siitä on kysymys.

        Ja ihmettelen taas suuresti, että miksi vieläkin hyökkäät siinä asiassa Raamatun ilmoitusta vastaan, kuten aiempina vuosinakin olet tehnyt.

        Uskovan tunniste kuitenkin on:

        1. Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2. ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Ja muistat varmaan, että olen sinulta tästä asiasta usein kysynyt, että oletko toiminut, kuten tuo Raamatunkohta todistaa, siis huutanut avuksesi Herranasi Jeesusta Kristusta ja muistat varmaan vastauksesi, kuinka olet vastannut.

        Ei se, että joku ihminen sanoo omaavansa ilon Herrassa, ole osoitus uskosta, siis siitä, että on Kristuksen oma, Jeesuksen pyhä.

        Alkuseurakunnan uskovat tunnistettiin juuri siitä, että "he huusivat avuksensa Herran Jeesuksen nimeä".

        Ja jos ajattelet vähänkin tuota esille ottamaasi tekstikohtaa, niin ymmärtänet, että sen hyvän tähden, mikä heissä on, Jeesuksen pyhät juuri joutuivat tilanteesaan, missä heitä heitä yritettiin saada luopumaan siitä nimestä, mitä he avuksensa huutavat.

        10. ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11. Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        ( Apt. 26. )

        Ei uskovan ole vaikeaa tunnustaa huutavansa avukseen Herranaan Jeesusta Kristusta, miksi olisi?


      • capiche
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Onneksi uskovan tunnistaa toisen uskovan, onhan kysymyksessä yksi ja sama uskon Henki, mikä yhdistää uskovia.

        Ja uskovan tunniste on Raamatussa selkeästi ilmoitettu.
        Alkuseurakunnan alkuhetkistä lähtien uskovan on voinut tunnistaa siitä, että hän avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Jeesuksen pyhä, uskova, laittaa turvansa Herraan Jeesukseen, kuten Raamattu ilmoittaa.

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. )

        Tämä Herran Jeesuksen avuksi huutaminen on saanut paljon ivaa ja pilkkausta osakseen, mutta Raamattuhan ilmoittaakin, että vain sydämestään Herran Jeesuksen puoleen kääntyvä voi olla Jeesuksen oma, Jeesuksen pyhä, uskova.

        Fil, 4: 7. "ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa"

        Uskonnollisuudelle ja erottavalle lahkohengelle ei ole sijaa siellä, missä sydän ja ajatukset ovat Kristuksessa. Mikään kirkkokunta tai yhteisö ei ole lahkohengestä täysin vapaa.

        Kun katse kääntyy pois Kristuksesta naapuriin, niin tottakai siellä näkyy kaikenlaista vikaa. Eihän meistä kukaan ole täydellinen. Ja seuraavaksi rynnätäänkin jo lihalliseen taisteluun oikeaoppisuuden hurskastelevan naamion takaa.

        Hurskastelussa on lähes aina mukana ylpeyttä ja ylimielisyyttä. Se repii ja erottaa. Aidossa hurskaudessa - eli oikeamielisyydessä - vaikuttaa Kristuksen rakkaus ja rauha, jotka yhdistävät ja rakentavat.

        Ef. 4
        1. Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        2. kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        3. ja pyrkien säilyttämään HENGEN YHTEYDEN RAUHAN YHDYSSITEELLÄ.


      • Usko.Toivonen

        Kerrohan, "capiche", missä kohtaa näet kirjoittamisessani uskonnollisuutta, lahkohenkisyyttä, hurskastelua.repimistä, erottelua?

        Kuinka sinä kirjoitat Herran Jeesuksen avukseen huutamisesta, kuinka sen ymmärrät?


      • capiche
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Kerrohan, "capiche", missä kohtaa näet kirjoittamisessani uskonnollisuutta, lahkohenkisyyttä, hurskastelua.repimistä, erottelua?

        Kuinka sinä kirjoitat Herran Jeesuksen avukseen huutamisesta, kuinka sen ymmärrät?

        En minä sinusta puhu, vaan tästä ketjusta laajemmin. Kristuksen avuksi huutaminen on uskovan elämässä ensimmäinen askel. Minä jatkoin ajatusta siitä eteenpäin. Eli uskovan katseen pitäisi säilyä Kristuksessa, jotta usko ei muuttuisi uskonnollisuudeksi ja lahkohengeksi.


    • Alas.uskonnot

      Uskonnot ja uskonnollisuus on paskaa. Ei jatkoon.

    • KIrjoituksetIlmoittavat

      "Kristuksen terveen opin" perusta. Jumalan Sanan, KIRJOITUSTEN ILMOITUKSEN kautta opitaan tuntemaan Jumala. . Joh . 1: 18.".. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut..."


      Room.10:17. "..Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. ..."

      Room.4: 23.."... Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä (Aabrahamin) ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin, vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme, joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden. Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo..."

      "....näin te olette uskoon tulleet...."

      1.Kor.15:1."...Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte 2. ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. 3. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, 4. ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, 5. ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista. 6. Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois. 7. Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille. 8. Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt. 9. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa. 10. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani. 11. Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet. ..."

    • Eklesia-Uloskutsutut

      Kirkkoutumisesta ja ekumeenisuudesta tuloksena syntyy lopulta Antikristuksen Kirkko.
      Tämä on sitä Jumalan lähettämää väkevää eksytystä lopunaikaan.
      Ekumeenisuus on merkki lopunajasta.

      Jeesus: "Älkää eksykö".

      • Sanan.kehoitus

        Paetkaa siis pois Baabelista.


      • PysykääKehoittakaa
        Sanan.kehoitus kirjoitti:

        Paetkaa siis pois Baabelista.

        >>>>Paetkaa siis pois Baabelista. <<<<<<

        Jumala antoi lähtökäskyn Baabelissa olleille pakkosiirtolaisille palata takaisin Isrelin maahan ja Jerusalemiin.( Jes.52:11.) Tätä ei tule soveltaa asiayhteydestään irroitettuna "lähdöksi pois Jeesuksen Kristuksen srk:sta" sellaiseen kehoittamien on srk:n hajoittamista joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa, vaan jonkun muun. Pyhä Henki ei hajoita vaan kokoaa ja rakentaa Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa.


        Baalbelista palaavat pakkosiirtolaiset kantoivat samallla Jerusalemin temppelistä vietyjä astioita takaisin Jerusalemin temppelliin. ( Esra 1:7.-11.) Astiat olivat aikoinaan pyhitetty Jerusalemin temppelin käyttöön .Baabelin kunigas Nebukadnessar oli vienyt ne pois Jerusalemista . Näiden pyhien astoiden kantajien tuli puhdistautua kaikesta Baabelin epäjumala ym. saastaisuudesta.
        Baabelista lähdöstä profeetta Jesaja aikoinaaan profetoi Jes.52:11. "..Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.....( "astioiden kantajat") .." Biblia 1776. Jes 52:11."..Paetkaat, paetkaat, lähtekäät sieltä, ja älkäät mihinkään saastaiseen sattuko; menkäät ulos heidän tyköänsä, puhdistakaat teitänne, te jotka Herran kalua kannatte..." (JKR) Jes.52:11.".. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat..."

        Tätä Jesajan profetiaa ( Jes.52:11.) apostoli Paavali soveltaa Uuden liiton srk:n elämään, että seurakuntalaisten tulisi erottautua maailman mallin ( lihan mukaan) mukaan elämisestä , ja elää Hengen mukaan. Seurakunnasta eroamiseen,poislähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen. 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias"...."

        Esra 1:7. "...Ja kuningas Koores tuotatti esiin Herran temppelin kalut, jotka Nebukadnessar oli vienyt pois Jerusalemista ja pannut oman jumalansa temppeliin. 8. Ne Koores, Persian kuningas, tuotatti aarteistonvartijalle, Mitredatille, ja tämä laski niiden luvun Sesbassarille, Juudan ruhtinaalle. 9. Ja tämä oli niiden luku: kolmekymmentä kultamaljaa, tuhat hopeamaljaa, kaksikymmentä yhdeksän uhriastiaa, 10. kolmekymmentä kultapikaria, niitä arvolta lähinnä neljäsataa kymmenen hopeapikaria, tuhat muuta kalua. 11. Kulta- ja hopeakaluja oli kaikkiaan viisituhatta neljäsataa. Kaikki nämä Sesbassar toi, silloin kun pakkosiirtolaiset tuotiin Baabelista Jerusalemiin...."



        Jumala turmelee Jeesuksen Kristuksen seurakunnan hajoittajat. Apostoli Paavali kirjoittaa Korinton srk:lle 1.Kor. 3: 16. "..Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..."

        Jumalan Henki ei kehoita ketään lähtemään pois Jeesuksen Kristuksen seurakunnasta, vaan päin vastoin pysymään yhteydessä Hepr. 10:25"... älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. .." ( Oletko ollut em. kehoitukselle uskon kuulianen ja toiminut em. mukaan? "... kehoittakaamme toisiamme,..." Siis pysymään Jeesuksen Kristuksen srk:n yhteydessä. Selkeät Raamatun ilmoitukselle paikallis srk:sta ja sen terveestä opista ,ja mm. kurista tms. vieraat yhteisöt ovat asia erikseen )


      • capiche

        "Ekumeenisuus on merkki lopunajasta."

        Lahkohengen sumentamien aivojen tuotetta. Ekumenian tavoitteena ei ole koskaan ollut kirkkojen ja seurakuntien oppien yhtenäistäminen. Miksi ekumeniaa harjoitetaan? Siksi, että Jeesus rukoili: "että he yhtä olisivat". Kristityt ovat uloskutsuttuja maailmasta, eivät muiden kristittyjen yhteydestä.

        Helluntailaisten helluntaikirkko-trauma on muuten suomalaista lahkohenkeä kaikkein säälittävimmillään. Suomalaista siksi, että helluntaiseurakunnat ovat kaikkialla maailmassa kirkkoja. Ja säälittävää siksi, että organisaatiomuodon annetaan hajottaa herätysliike. Se, jos mikä on lopun ajan merkki.


      • capiche
        Sanan.kehoitus kirjoitti:

        Paetkaa siis pois Baabelista.

        Entä jos se Baabeli olettekin te, jotka ette pysty elämään sovussa muun kristikunnan kanssa.


      • cfvvvr
        capiche kirjoitti:

        "Ekumeenisuus on merkki lopunajasta."

        Lahkohengen sumentamien aivojen tuotetta. Ekumenian tavoitteena ei ole koskaan ollut kirkkojen ja seurakuntien oppien yhtenäistäminen. Miksi ekumeniaa harjoitetaan? Siksi, että Jeesus rukoili: "että he yhtä olisivat". Kristityt ovat uloskutsuttuja maailmasta, eivät muiden kristittyjen yhteydestä.

        Helluntailaisten helluntaikirkko-trauma on muuten suomalaista lahkohenkeä kaikkein säälittävimmillään. Suomalaista siksi, että helluntaiseurakunnat ovat kaikkialla maailmassa kirkkoja. Ja säälittävää siksi, että organisaatiomuodon annetaan hajottaa herätysliike. Se, jos mikä on lopun ajan merkki.

        "Että he olisivat yhtä." Jeesus ei puhunut organisaatioiden tai seurakuntien ykseydestä vaan saman seurakunnan sisällä olevien uskovaisten ihmisten ykseydestä.


      • gwwwjhg
        capiche kirjoitti:

        "Ekumeenisuus on merkki lopunajasta."

        Lahkohengen sumentamien aivojen tuotetta. Ekumenian tavoitteena ei ole koskaan ollut kirkkojen ja seurakuntien oppien yhtenäistäminen. Miksi ekumeniaa harjoitetaan? Siksi, että Jeesus rukoili: "että he yhtä olisivat". Kristityt ovat uloskutsuttuja maailmasta, eivät muiden kristittyjen yhteydestä.

        Helluntailaisten helluntaikirkko-trauma on muuten suomalaista lahkohenkeä kaikkein säälittävimmillään. Suomalaista siksi, että helluntaiseurakunnat ovat kaikkialla maailmassa kirkkoja. Ja säälittävää siksi, että organisaatiomuodon annetaan hajottaa herätysliike. Se, jos mikä on lopun ajan merkki.

        Onko capichesta tullut nyt yhtä Klaus Korhosen, Tapio Luoman ja katolisten paavin kanssa?


      • totuus_voittaa
        capiche kirjoitti:

        Entä jos se Baabeli olettekin te, jotka ette pysty elämään sovussa muun kristikunnan kanssa.

        Kaikki nämä kirkkokunnat palvovat epäjumalaa nimeltä "Pyhä Kolminaisuus".

        Jeesuksen Kristuksen Jumala ei ole "Pyhä Kolminaisuus" vaan Isä, hän joka yksin on totinen Jumala (Joh17:3, Joh 20:17).

        Jeesuksen seuraajilla oli sama Jumala kuin Jeesuksella, Isä, jonka Jeesus sanoo olevan: "minun Jumalani" ja "TEIDÄN Jumalanne"(Joh 20:17) vaan ei helluntailaisten, eikä luterilaisten, eikä katolisten, eikä ortodoksien, eikä tuhannen muun "kristillisen" kirkon ja lahkon Jumala jotka kaikki uskovat "Kolmiyhteiseen Jumalaan" jollaista Raamattu ei tunne.

        Jumalan seurakunta Korintossa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Helluntaiseurakunnat: "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."


      • Nähtyon
        capiche kirjoitti:

        "Ekumeenisuus on merkki lopunajasta."

        Lahkohengen sumentamien aivojen tuotetta. Ekumenian tavoitteena ei ole koskaan ollut kirkkojen ja seurakuntien oppien yhtenäistäminen. Miksi ekumeniaa harjoitetaan? Siksi, että Jeesus rukoili: "että he yhtä olisivat". Kristityt ovat uloskutsuttuja maailmasta, eivät muiden kristittyjen yhteydestä.

        Helluntailaisten helluntaikirkko-trauma on muuten suomalaista lahkohenkeä kaikkein säälittävimmillään. Suomalaista siksi, että helluntaiseurakunnat ovat kaikkialla maailmassa kirkkoja. Ja säälittävää siksi, että organisaatiomuodon annetaan hajottaa herätysliike. Se, jos mikä on lopun ajan merkki.

        Säälittävää ja lahkohenkisyytta on se, että helluntaiseurakuntia viedään väkisin Helluntaikirkkoon käyttäen valheita keinona päämäärän saavuttamiseen (mm. Rahankeräyslakiin vedoten).

        Kannattaisi "capiche" tutustua tosiasioihin, ennen kuin laukoo "viisauksiaan" palstalla.

        Kirkkohanketta ajavat ovat juuri niitä lahkohenkisia, heille aito kristittyjen yhteys ei kelpaa.
        Ei, he haluavat mielistella maailmaa ja olla maailman silmissä hyväksyttyjä.... piittaamatta niistä siskoista ja veljista, jotka haluavat seurata Jeesusta.


      • capiche
        gwwwjhg kirjoitti:

        Onko capichesta tullut nyt yhtä Klaus Korhosen, Tapio Luoman ja katolisten paavin kanssa?

        Olen yhtä kaikkien niiden kanssa, jotka tunnustavat Jeesuksen Herrakseen. Yhteys ei tarkoita sitä, että pitäisi olla samaa mieltä kaikesta. Vaan pikemminkin sitä, että kunnioitetaan toista Jumalan perheväkeen kuuluvana.

        Ettekö te tajua, että me kaikki olemme hieman eri vaiheessa tällä taivastiellä. Ja sen vuoksi me ajattelemme asioista eri tavoin. Jumala on kuitenkin voimallinen totuutensa ilmaisemaan niille, jotka sitä rehellisesti etsivät.

        Paavali korosti myös yhteyttä eroavaisuuksista huolimatta:


        Fil. 3:

        15. Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
        16. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!


      • huuj
        capiche kirjoitti:

        Olen yhtä kaikkien niiden kanssa, jotka tunnustavat Jeesuksen Herrakseen. Yhteys ei tarkoita sitä, että pitäisi olla samaa mieltä kaikesta. Vaan pikemminkin sitä, että kunnioitetaan toista Jumalan perheväkeen kuuluvana.

        Ettekö te tajua, että me kaikki olemme hieman eri vaiheessa tällä taivastiellä. Ja sen vuoksi me ajattelemme asioista eri tavoin. Jumala on kuitenkin voimallinen totuutensa ilmaisemaan niille, jotka sitä rehellisesti etsivät.

        Paavali korosti myös yhteyttä eroavaisuuksista huolimatta:


        Fil. 3:

        15. Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
        16. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

        Vaeltavatko luterilaiset ja helluntailaiset samaa tietä ja jos vaeltavat, johtaako se helvettiin vaiko jonnekin muualle.


    • TekopyhääköHymistelyä

      Mielestäni erittäin väärin, että luterilaiset ja helluntailaiset tekemässä sovinnon. Mistä asioista? Onko tämä jokin opillinen yksimielisyyden julistus? Jos pitää samana heidän oppejaan, ei ole tietoinen siitä, miten vastakohtaisia ovat. Mielestäni ei ole mitään uskoontuloa kokenut sellainen, joka yrittää selitellä uskoa tai pelastusta saatavan omilla ratkaisuilla. Vielä vähemmän sellainen luterilainen, joka ei uskonasioista ymmärrä mitään. Siinä mielessä toisaalta yhdentekevää, jos tekopyhät sopivat tekopyhien kanssa...

    • Syytön
    • nyppy

      Käskikö Jeesus olla yhtä kaikkien lastenkastajien, pedofiiilien ja okkultistien kanssa?
      Onko Mika Yrjölä yhtä kaikkien omien seurakuntalaistensa kanssa? Ainakin amerikkalaisten kanssa hän tuntuu olevan yhtä.
      Kun minä menen helluntaiseurakuntaan, saan osakseni vain vihamielisiä mulkaisuja, miksi helluntailaiset eivät ole yhtä minun kanssani.

    • röhhh
      • helluntaiystävä

        Helluntailaisethan eivät ole pelagiolaisia kuten luterilaisetkaan eivät ole, eivätkä helluntailaiset kiellä perisyntiä, kuten helluntailainen raamatunopettaja Juhani Kuosmanen opettaa kirjassaan Raamatun opetuksia.

        Perisynnin olemus ja seuraamukset

        Kun Aadam lankesi, hän menetti jumalallisen kirkkauden ja yhteyden Jumalaan ja tilalle tuli sekä syyllisyys että turmelus; sekä hengellinen kuolema että sielun turmelus, fyysisen olemuksen rappeutuminen ja fyysinen kuolema. Kun Aadam lankesi, koko ihmiskunta oli hänessä läsnä sekä olemuksellisesti että numerollisesti. Näin totaalinen syyllisyys ja turmelus tulivat kaikkien ihmisten osaksi. Aadam oli Jumalan kuva (1. Moos. 1:26), mutta hänen poikansa Seet oli langenneen Aadamin kuva (1. Moos. 5:3). Langennut ja turmeltunut tila ja olemus periytyivät.

        Mekin kaikki olemme perineet saman turmeluksen, sillä "mikä lihasta on syntynyt, on liha" (Joh. 3:6). Kukaan ei peri taivasta viattomuutensa ansiosta. Yhteiskunnassa laki ja esivalta pyrkivät rajoittamaan turmelusta, mutta hengellisesti ihminen on kykenemätön elämään ja saamaan jumalayhteyttä. Perisynti on jokaisen kirkkaudeton perimä – vailla jumalayhteyttä oleva, turmeltunut ja synnillinen tila.

        Jeesus sovitti perisynnin syyllisyyden ristillä. Johannes Kastaja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin" (Joh. 1:29). Jeesus otti pois maailman koko syntikuorman. Edelleen Raamattu jatkaa: "Samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, samoin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi" (Room. 5:18). Niin kuin Aadamin lankeemus koitui pienille lapsillekin kadotukseksi, Jeesuksen pelastusteko koituu heille syyllisyyden poistamiseksi. Asian vahvistaa myös 2. Kor. 5:19: "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan." Kaste ei poista perisynnin syyllisyyttä, sillä kaste ei ole missään muodossa minkään lihan saastan poistamista (1. Piet. 3:21, ks. myös Ap. t. 15:9; 10:43-48). Kaste kuuluu siihen ikään, jolloin omatunto jo toimii, ja se voi vastata Jumalan pyyntöön.

        Perisynnin turmelus jäi vaikuttamaan; se poistuu vasta ylösnousemuksessa. Paavali puhuu hänessä asuvasta synnistä ja lihasta, jossa ei asu mitään hyvää (Room. 7:20,18). Pienessä lapsessa perisynti on uinuvassa tilassa niin kuin hänen tietoisuutensakin, mutta sitä mukaa kuin lapsi kasvaa, perisynti herää ja teettää tekosyntejä. Paavali kuvaa prosessia näin: "Mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, ja minä kuolin" (Room. 7:9,10). Kun käskyt ja kiellot tulevat, perisynti virkoaa, ja ihminen kuolee hengellisesti.

        Nyt kaikki ovat hengellisesti kuolleita, "sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla" (Room. 3:23). Kaikki ovat rikoksiin ja synteihin kuolleita (Ef. 2:1). Näin kaikki ihmiset ovat synnin alla (Room. 3:9), myytyjä synnin alaisuuteen (Room. 7:14) ja vaeltaessaan lihan mukaan luonnostaan vihan lapsia (Ef. 2:3). Koska he jatkavat lihan, heränneen perisynnin, vaikutuksesta kapinaansa Jumalaa vastaan eivätkä hyväksy Jumalan armahdusta, he ovat tottelemattomuuden lapsina Jumalan vihan ja tuomion alaisia (Ef. 2:2, 5:6). Ihminen ei luonnostaan etsi Jumalaa (Room. 3:11), vaan Jumalan täytyi etsiä ihmistä.

        Jumala lähetti ensin Poikansa sovittamaan ihmiset siten, että Poika kantoi sijaisena rangaistuksen ihmisen synneistä. Samalla Kristus lunasti ihmisen tuomion alta, saatanan ja synnin orjuudesta. Sitten Jumala on lähettänyt evankeliumin ja Pyhän Hengen etsimään ihmistä. Nämä herättävät hengellisesti kuolleen ihmisen, ja ihminen voi silloin valita. Koska Jumala vanhurskauttaa jumalattoman (Room. 4:5), tämän mukaan Aabrahamkin, uskon isä, oli jumalaton. Kun Jumalan lupaus tuli hänelle, se herätti tahdon, ja Aabraham suostui Jumalan armotarjoukseen. Armo ei ole vastustamaton, mutta kun evankeliumin lupaus tulee, ihminen voi Pyhän Hengen herättämänä suostua eli kääntyä, ja silloin Jumala lahjoittaa hänelle uskon. Usko ei ole pienen sylivauvan uinuva tietoisuuden tila, vaan se on aina uskoa evankeliumiin. Usko on 'notitia', 'assensus' ja 'fiducia', eli tietoa, suostumusta ja luottamusta. Sanan ja Hengen herättämä ihminen turvautuu Jeesukseen Kristukseen.
        Näin perisynnin pettämä ihminen uskon kautta vanhurskautuessaan uudestisyntyy samanaikaisesti, mutta edellisen perusteella Jumalan lapseksi, ja hän saa jälleen yhteyden elävään Jumalaan. Siitä alkaa uuden luomuksen taistelu vanhaa eli perisynnin turmelusseuraamuksia vastaan, jotta uudet ominaisuudet pääsevät esille. Niissäkin avain on - eivät ihmisen omat teot - vaan Kristuksen teko ihmisessä. Kristus puolestamme on vanhurskauttaminen, ja Kristus meissä on pyhitys.

        Perusteellisempi esitys asioista löytyy mm. Raamatun opetuksia -kirjasta, Juhani Kuosmanen, RV-Kirjat, 2. painos 1994. Esimerkiksi lasten autuutta käsitellään sivuilla 108-110.

        Juhani Kuosmanen

        http://www.uskonet.fi/artikkelit/176/perisynnin_olemus_ja


    • vrlll

      Uskovaisten pitäisi olla yhtä mutta helluntaikirkossa on tehty selvä juopa niiden välille, jotka saavat puhua kokouksissa, ja niiden, jotka eivät saa. Papisto/maallikko-jako on kopioitu luterilaisesta kirkosta. Osoitus siitä, että helluntaikirkko ei anna Jeesuksen sanoille mitään painoa. Eikä uskovaisten yhteyttä arvosteta helluntaikirkossa.

      • KahtaPorukkaa

        Eikö tuota ole sitten lut kirkossa? Siellähän on vartavasten koulutettu papisto, joka on rivijäsenien yläpuolella ja joilla on saarnaoikeus. Ei tavallinen tallaaja voi sunnuntaina nousta saarnapönttöön puhumaan koska se tehtävä luterilaisten mukaan on papistolla. Ja nämä rivijäsenet jaetaan eri karsinaan, kun heitä nimitetään maaliikoiksi.


      • vrlll
        KahtaPorukkaa kirjoitti:

        Eikö tuota ole sitten lut kirkossa? Siellähän on vartavasten koulutettu papisto, joka on rivijäsenien yläpuolella ja joilla on saarnaoikeus. Ei tavallinen tallaaja voi sunnuntaina nousta saarnapönttöön puhumaan koska se tehtävä luterilaisten mukaan on papistolla. Ja nämä rivijäsenet jaetaan eri karsinaan, kun heitä nimitetään maaliikoiksi.

        On tietysti mutta luterilainen kirkko ei olekaan uskovaisten yhteisö.


      • DeadManWalks

        Tässä ketjussa tehtiin selvä esimerkki, miksi keskinäinen anteeksipyyntö oli todella tarpeen. Elämäntapa-asennoitujat, jotka toimivat omat ennakkoluulojensa eivätkä todellisen faktantiedon tai tuntemuksen pohjalta, kutsuivat juuri luterilaisia pappeja yläpuolelle asettujiksi, leipäpapeiksi, uskosta osattomiksi, ja solvasivat luterilaista kirkkoa hengettömäksi.

        Näin helppoa se on. Toiset katuvat syntejään, toiset tekevät sitä edelleen. Eli hävetkää! Sen jälkeen menkää itseensä, katukaa syntejänne ja pyytäkää anteeksi. Lopuksi vetäkää solvaussananne takaisin.


      • markku.lievonen
        DeadManWalks kirjoitti:

        Tässä ketjussa tehtiin selvä esimerkki, miksi keskinäinen anteeksipyyntö oli todella tarpeen. Elämäntapa-asennoitujat, jotka toimivat omat ennakkoluulojensa eivätkä todellisen faktantiedon tai tuntemuksen pohjalta, kutsuivat juuri luterilaisia pappeja yläpuolelle asettujiksi, leipäpapeiksi, uskosta osattomiksi, ja solvasivat luterilaista kirkkoa hengettömäksi.

        Näin helppoa se on. Toiset katuvat syntejään, toiset tekevät sitä edelleen. Eli hävetkää! Sen jälkeen menkää itseensä, katukaa syntejänne ja pyytäkää anteeksi. Lopuksi vetäkää solvaussananne takaisin.

        Itse ihmettelen,-- kylläkin puolueettomana ihmisenä, miten ihmieessä uskonnolliset puolueet, Luterilainen ja Helluntaainen puolueet voivat ohjata jäsentensä ajatuksia. Tai paremminkin miten ihmeessä puolueen jäsenet antavat ohjata puolueesa johdon omia ajatuksiaan.

        Eikö jokaisen uudestisyntyeen ihmisen ajatuksia tule ohjata Herra /Raamatun opetukset eli on yks hailee mitä puolueiden johdot ajattelevat ja haluavat ja toimivat, koska puoueen ohjeistukset ei saisi koskaan ja issään tianteessa ohjata JUMAALAN lapsen ajatuksia ja uskoa.

        Eli. Kun puolueen johto on solvannut toisen puolueen jäseniä ja johtoa ja on omaksuttanut / opettamut jäsenetkin samaan toimeen, niin nyt yhdessä johdon kanssa pyydellään anteeksi.

        Niin, missä ilmentyy todella tärkein asia. Henkilökohtainen usko ja siinä eläminen? Niin miksi ihmeessä puolue mahdollistuu viemään jäseniään kuin litran mittaa. Aivan sama tilanne kun äiti todistaisi tyttönsä uskosta ,

        Tai kun pappi kuolee ja kirkko palaa, niin mitä jää puolueen jäsennelle uskostaan. Niin, mihin on todellisesti uskottu ja miksi?


      • askorpiini
        vrlll kirjoitti:

        On tietysti mutta luterilainen kirkko ei olekaan uskovaisten yhteisö.

        Luterilainen kirkko ei tosiasioiden valossa käytännössä ole uskovien yhteisö, mutta rakenteellisesti se tarkoittaa olla sellainen.

        Helluntaikirkko ja sen seurakunnat eivät rakeneteellisestikaan tarkoita olla uskovien yhteisö. Se että väittävät sen olevan uskovien yhteisö, on vain tyhjää sanoilla kikkailua ja vastoin sen todellista rakennetta. Uskovia saattaa toki olla joukossa joten kuten kunnes pääsevät Helluntaikirkosta irti.

        Vanhat vapaat helluntaiseurakunnat tarkoittavat olla rakenteellisesti vain uskovien yhteisö.


      • DeadManWalks
        markku.lievonen kirjoitti:

        Itse ihmettelen,-- kylläkin puolueettomana ihmisenä, miten ihmieessä uskonnolliset puolueet, Luterilainen ja Helluntaainen puolueet voivat ohjata jäsentensä ajatuksia. Tai paremminkin miten ihmeessä puolueen jäsenet antavat ohjata puolueesa johdon omia ajatuksiaan.

        Eikö jokaisen uudestisyntyeen ihmisen ajatuksia tule ohjata Herra /Raamatun opetukset eli on yks hailee mitä puolueiden johdot ajattelevat ja haluavat ja toimivat, koska puoueen ohjeistukset ei saisi koskaan ja issään tianteessa ohjata JUMAALAN lapsen ajatuksia ja uskoa.

        Eli. Kun puolueen johto on solvannut toisen puolueen jäseniä ja johtoa ja on omaksuttanut / opettamut jäsenetkin samaan toimeen, niin nyt yhdessä johdon kanssa pyydellään anteeksi.

        Niin, missä ilmentyy todella tärkein asia. Henkilökohtainen usko ja siinä eläminen? Niin miksi ihmeessä puolue mahdollistuu viemään jäseniään kuin litran mittaa. Aivan sama tilanne kun äiti todistaisi tyttönsä uskosta ,

        Tai kun pappi kuolee ja kirkko palaa, niin mitä jää puolueen jäsennelle uskostaan. Niin, mihin on todellisesti uskottu ja miksi?

        Sillä kristitty ei voi olla ilman yhteisöä, joka tunnustaa samaa uskoa ja opettaa Jumalan sanaa. Yhteisö voi olla nimeltään kirkko tai seurakunta, ja aina yhteisöllä on paimen/pastori.

        Koska Jumalan seurakunta maan päällä on aina ihmisten yhteisö, silloin se on myös perin inhimillinen. Ihminen tuo mukanaan hyveensä ja paheensa, eikä yhteisö ihmisen syntisyyden takia ole täydellinen tai pyhä, vaan kantaa syntiä mukanaan.

        Ilman yhteisöä voi yksittäinen kristitty uskoa väärin, kuin mitä Jumalan Sana opettaa.

        Kristillinen usko ei ole ikipäivänä yksityinen, vaan yhteinen usko ja jokaiselle henkilökohtainen. Esim. papin kuollessa on edelleen olemassa yhteinen usko.

        Siksi.


      • markku.lievonen
        DeadManWalks kirjoitti:

        Sillä kristitty ei voi olla ilman yhteisöä, joka tunnustaa samaa uskoa ja opettaa Jumalan sanaa. Yhteisö voi olla nimeltään kirkko tai seurakunta, ja aina yhteisöllä on paimen/pastori.

        Koska Jumalan seurakunta maan päällä on aina ihmisten yhteisö, silloin se on myös perin inhimillinen. Ihminen tuo mukanaan hyveensä ja paheensa, eikä yhteisö ihmisen syntisyyden takia ole täydellinen tai pyhä, vaan kantaa syntiä mukanaan.

        Ilman yhteisöä voi yksittäinen kristitty uskoa väärin, kuin mitä Jumalan Sana opettaa.

        Kristillinen usko ei ole ikipäivänä yksityinen, vaan yhteinen usko ja jokaiselle henkilökohtainen. Esim. papin kuollessa on edelleen olemassa yhteinen usko.

        Siksi.

        Ymmärrän toki tämän päivän opetukset "seurakunnasta". Mutta, jos mielikuvien rakentumiseksi otetaan lähtökohdaksi puhtaasti Raamatun / apostolien opetus, niin tällä on ero kuin yöllä ja päivällä.

        Tänä päivänä "seurakuntia" voi paikkakunnallala olla lähes 10kpl , joita eroittaa toisistaan juuri oppi.
        Taas apostolit opettivat ja tietenin toimivat, miten paikkakunnalla oli yksi seurakunta / paikallisseurakunta ja taas seurakunta ilmentyi paikkakunnan nimen mukaisesti.

        Juuri tuohon liittye ja tuo todellisuuden todeksi eläminen uskon kautta.

        >>Sillä kristitty ei voi olla ilman yhteisöä, joka tunnustaa samaa uskoa ja opettaa Jumalan sanaa. <<
        >>Ilman yhteisöä voi yksittäinen kristitty uskoa väärin, kuin mitä Jumalan Sana opettaa.<<

        Ihminen, joka on Hengellä kastettu Kristuksen ruumiiseen Raamatun iloituksen mukaisesti, niin todella ei voi olla ja tuntea olevansa irrallinen muiden uskovien joukosta. Aivan kuin romani ihminen ei voi olla irrallinen romaniheimmosta, koska on syntyyt rominiheimoon.

        Taas todelisesti,- ilman näitä puolueiden oppeja, niin puolueeton ihminen juuri näkee kauemmaksi JUMALAN ilmoitukset. Todellisuudessa, jota aloitus juuri todistaa, niin puolueen opit ja käyttäytymiset juuri toimii jarruna ymmärryksen laajentumisessa. Esim. todellisuudessa harvassa on helluntaainen sisar/ veli, joka ymmärtää apostolien opettaman ja JUMALAN ilmoittaman paikallisseurakunan oikeain puhumattakaan, että eläisi sen todeksi. Koska juuri puolue on opettanut sen väärin, jota jäsen seuraa kuin hai laivaa. Siis yksilöinen / uskon kautta tuleva ymmärrys on tukittu / estetty.

        Niin, lupaan sinullekkin repullisen euroja - seteleinä, jos löydät Raamatusta apostolien opetuksista kohdan, joka antaa ihmiselle ymmärryksen nädä jollain paikkakunnalla olleen useamman kuin yhden seurakunan.
        Kuten tiedätkin, JOKAISEN puolueen historiasta sitä tutkien, niin jokaisen puolueen perustaja on olllut ihminen. Siis ihmisen ymmärrykse pohjalle on alettu perustaa puolue, jonka nimi on keksitty.

        Niin, koskaan ja missään vaiheessa uudestisyntynyt / Hengessä kastettu ihminen ei voi olla ja elää irralllisena todellisesta JUMALAN aivoittamasta seurakunnasta. Taas seurakunta yhteys sisarten ja veljein kanssa voi olla monimuotoista.

        Hieman sivummalle. Tänä aikana ei edes opeteta puolueissa , mitä arjen keskellä / todellisuudessa on tämä suun tunnustus, mihin uskoo. Tunnustus, joka ei tunne välipäiviä uskossa vaeltamisessa. Tunnustaminen, joka ilmentyy pelastuksessa.

        9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja ........suun ..........tunnustuksella.......... pelastutaan.

        Aivan yleistä on, miten ihminen on ohjattu tilaan, jossa suun tunnustus on poistettu. Sen merkitys ja vaikutus on eliminoitu pois.Tunnustetaan suullaan, jossa ei ole ääntä / tunnustettavuutta. Puskassa eläen ja tunnustaen piiossa, jos itselleenkään. Joku opettaa jo kulttuurisesta ilmiöstä eli MUKAUTUMISESTA maailman ihmisen tavoille,- jonka ei luonnolllisesti tarvitse tunnustaa mitään ja ketään. Ovat samalla viivallla ajatellen käsitettä; uskonsa suullaan tunnnustamista.

        No, toki ymmärrän ja tiedän selittelyt tästä aiheesta, mutta silti selittelyt eivät kumoa JUMALAN aivoitusta / ilmoitusta. Eli miksi ihmisen ylipäätään tulee olla puolueessa kiinni jos se ei edes opeta JUMALAN tahdon mukaan / Pyhässä Hengessä.


    • vrlll

      <<<<<<<Sillä kristitty ei voi olla ilman yhteisöä, joka tunnustaa samaa uskoa ja opettaa Jumalan sanaa. Yhteisö voi olla nimeltään kirkko tai seurakunta, ja aina yhteisöllä on paimen/pastori.>>>>>

      Tuo on väärin sanottu. Kyllä ihminen voi olla uskossa ja Jumalan yhteydessä ilman seurakuntaakin. Pastoritkin tulivat seurakuntiin vasta nikolaiiittain opin seurauksena. Sitä oppia Jeesus vihaa. Paimenet ja kaitsijat, joista Raamattu puhuu, viittaavat seurakunnan vanhimpiin ja vanhimpia piti seurakunnassa olla aina useita.

      Tietysti hyvästä seurakunnasta, jos sellainen löytyy, on paljon apua, sieltä voi saada opetusta, rukousapua ja ystäviäkin. Hyviä seurakuntia ei kuitenkaan enää ole olemassa.

      Nykyaikana esim. helluntaikirkko haluaa olla yhtä luterilaisen ja katolisen kirkon kanssa. Tuo tarkoittaa sitä, että helluntaikirkon johtajat haluavat olla yhtä luterilaisen ja katolisen kirkon johtajien kanssa. Helluntaikirkon fariseukset haluavat olla yhtä luterilaisten ja katolisten fariseusten kanssa. Oman seurakunnan rahvaiden kanssa he eivät halua olla yhtä. Se on hyvin teennäistä ja irvokasta touhua.

      • DeadManWalks

        Sana pastor (lat.) tarkoittaa paimenta. Sana presbyteros (kreik.), josta tulee mm. sana englanniksi priest tai ruotsiksi präst, tarkoittaa vanhinta. Papit ovat seurakunnan vanhimpia ja paimenia.

        Minä en tiedä mitään nikolaiittojen opista. Siitä ei Raamatusta löydy oikein yhtään mitään.

        Kirjoitat paljon asiaa, joka ei minun ymmärrykseni mukaan pidä paikkaansa. Minkä ihmeen takia helluntaikirkon paimenet ja vanhimmat eivät haluaisi olla omien seurakuntalaistensa kanssa? Toisekseen kirjoitin jo aiemmin, miksi seurakunta tarvitaan kristitylle: Koska yksinäinen kristitty voi uskoa väärin. Ei pitäisi olla kristittyä ilman seurakuntaa, eikä seurakuntaa ilman Raamattua, eikä seurakuntaa ilman kristillisen tulkinnan ja uskon historiaa, eli ilman traditiota.

        Totta on se, että monet helluntaiseurakuntien vanhimmat ja pastorit haluvat olla yhtä luterilaisten ja katolilaisten kanssa. He haluavat olla yhtä myös ortodoksien, vapaakirkollisten, metodistien, anglikaanien yms. muiden kristittyjen kanssa. Eikö uskovien kristittyjen pidä olla yhtä? Yksi Kristuksen seurakunta? Tai edes etsiä yhteyttä ja pyrkiä kohti yhteyttä?

        Hyvä vrill, sinulla ei taida olla kovinkaan hyvää tietoa ja ymmärrystä ekumeniasta. Perusasia nykypäivän eri yhteisöjen kristittyjen välisessä yhteistoiminnassa on siinä, että kukin on rehellisesti oma itsensä eikä ketään väkipakolla muuteta toiseksi. Siinä helluntailaiset saavat olla helluntailaisia muuttamatta itseään mitenkään. Toinen perusasia on se, että tunnustetaan toiset kristityt veljiksi ja sisariksi Jeesuksessa. Sama usko kuitenkin yhdistää yhteen ja samaan Kolmiyhteiseen Jumalaan, ja yhteen Herraan Jeesukseen Kristukseen, tosi Jumalaan ja tosi ihmiseen.


      • vrlll
        DeadManWalks kirjoitti:

        Sana pastor (lat.) tarkoittaa paimenta. Sana presbyteros (kreik.), josta tulee mm. sana englanniksi priest tai ruotsiksi präst, tarkoittaa vanhinta. Papit ovat seurakunnan vanhimpia ja paimenia.

        Minä en tiedä mitään nikolaiittojen opista. Siitä ei Raamatusta löydy oikein yhtään mitään.

        Kirjoitat paljon asiaa, joka ei minun ymmärrykseni mukaan pidä paikkaansa. Minkä ihmeen takia helluntaikirkon paimenet ja vanhimmat eivät haluaisi olla omien seurakuntalaistensa kanssa? Toisekseen kirjoitin jo aiemmin, miksi seurakunta tarvitaan kristitylle: Koska yksinäinen kristitty voi uskoa väärin. Ei pitäisi olla kristittyä ilman seurakuntaa, eikä seurakuntaa ilman Raamattua, eikä seurakuntaa ilman kristillisen tulkinnan ja uskon historiaa, eli ilman traditiota.

        Totta on se, että monet helluntaiseurakuntien vanhimmat ja pastorit haluvat olla yhtä luterilaisten ja katolilaisten kanssa. He haluavat olla yhtä myös ortodoksien, vapaakirkollisten, metodistien, anglikaanien yms. muiden kristittyjen kanssa. Eikö uskovien kristittyjen pidä olla yhtä? Yksi Kristuksen seurakunta? Tai edes etsiä yhteyttä ja pyrkiä kohti yhteyttä?

        Hyvä vrill, sinulla ei taida olla kovinkaan hyvää tietoa ja ymmärrystä ekumeniasta. Perusasia nykypäivän eri yhteisöjen kristittyjen välisessä yhteistoiminnassa on siinä, että kukin on rehellisesti oma itsensä eikä ketään väkipakolla muuteta toiseksi. Siinä helluntailaiset saavat olla helluntailaisia muuttamatta itseään mitenkään. Toinen perusasia on se, että tunnustetaan toiset kristityt veljiksi ja sisariksi Jeesuksessa. Sama usko kuitenkin yhdistää yhteen ja samaan Kolmiyhteiseen Jumalaan, ja yhteen Herraan Jeesukseen Kristukseen, tosi Jumalaan ja tosi ihmiseen.

        Mistä samasta uskosta sinä puhut? Luterilaisilla, katolisilla ja ortodokseilla on omat harhauskontonsa mutta ei niistä tulee samaa uskontoa helluntailaisten kanssa, vaikka sinä sanoisit mitä.

        Yhteyttä pitää harrastaa uskovaien keskuudessa omassa seurakunnassa mutta ei kaikkien maailman harhaoppisten kanssa.


      • DeadManWalks
        vrlll kirjoitti:

        Mistä samasta uskosta sinä puhut? Luterilaisilla, katolisilla ja ortodokseilla on omat harhauskontonsa mutta ei niistä tulee samaa uskontoa helluntailaisten kanssa, vaikka sinä sanoisit mitä.

        Yhteyttä pitää harrastaa uskovaien keskuudessa omassa seurakunnassa mutta ei kaikkien maailman harhaoppisten kanssa.

        Se harhausko, jota luterilaiset, katoliset ja ortodoksit sekä helluntailaiset tunnustavat, kuulu näin:

        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

        Siis sama usko Jumalaa, joka on yksi ja jolla on kolme persoonaa Isä ja Poika ja Pyhä Henki, sekä usko Jeesukseen tosi Jumalana ja tosi ihmisenä.


      • totuus_voittaa
        DeadManWalks kirjoitti:

        Se harhausko, jota luterilaiset, katoliset ja ortodoksit sekä helluntailaiset tunnustavat, kuulu näin:

        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

        Siis sama usko Jumalaa, joka on yksi ja jolla on kolme persoonaa Isä ja Poika ja Pyhä Henki, sekä usko Jeesukseen tosi Jumalana ja tosi ihmisenä.

        "Siis sama usko Jumalaan, joka on yksi ja jolla on kolme persoonaa Isä ja Poika ja Pyhä Henki, sekä usko Jeesukseen tosi Jumalana ja tosi ihmisenä."

        Tarkoitit varmaan sanoa "sama epäusko".

        Kolmipersoonaista Jumalaa ei Raamattu tunne.

        Jumalan seurakunta Raamatussa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Helluntaiseurakunnat: "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        "Tosi Jumala ja tosi ihminen" ei ole kumpaakaan koska Raamatussa lukee että Jumala ei ole ihminen (4 Moos 23:19) mutta paskat te välitätte siitä mitä Raamatussa lukee.

        Paavalilla ei lavertele tosi-ihmisestä eikä tosi-Jumalasta eikä kolmiyhteisyydestä vaan kirjoittaa nämä sanat joita kukaan teistä "kristityistä" ei usko:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)


      • DeadManWalks

      • totuus_voittaa
        DeadManWalks kirjoitti:

        Kätevää, olen kumonnut teikäläisen jo useasti. Luet vain osan Raamatun tekstistä, loppu ei kiinnosta. Mutta hei, tässä sinulle filmi katsottavaksi.
        https://www.youtube.com/watch?v=C4HRL_okGmQ

        meikäläisen kumoaminen on yhtä tyhjän kanssa, pahempi on se että sinä yrität kumota esimerkiksi tämän sanan jota ei millään voi kumota. Sen joko uskoo tai on uskomatta:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6). Tätä eivät kristityt ole uskoneet yli tuhanteen vuoteen mutta tämä oli alkuseurakunnan usko. Mikään selitys maailmassa ei tee tuosta "kolminaisuutta" joten kolminaisuususko on harhaa ja petosta.

        Sanot että loppu ei kiinnosta. Luulisi jokaista nimenomaan lopun kiinnostavan, että loppu olisi hyvä eikä huono.

        "sinä olet kova etkä sisimmässäsi tahdo kääntyä. Näin kartutat vihaa, ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan oikeudenmukainen tuomio tulee julki." (Room 2:5)

        Ei ole mitään "kristittyjen Jumalaa" on vain Vanhan Testamentin Jumala jonka kanssa ei leikitä.

        Jumala on pitkämielinen, mutta kun hänen vihansa aika kerran tulee niin se on hirveä. Lähempää tietoa asiasta on Ilmestyskirjassa.

        "Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa."

        Koko Jumalasta luopunut kristikunta tekee juuri tätä, pitää totuutta vääryyden vallassa.

        DeadManWalks tekee sitä oikein mallikkaasti, kaikilla mausteilla, päällä ripaus muodikasta ekumeniaa.


      • DeadManWalks
        totuus_voittaa kirjoitti:

        meikäläisen kumoaminen on yhtä tyhjän kanssa, pahempi on se että sinä yrität kumota esimerkiksi tämän sanan jota ei millään voi kumota. Sen joko uskoo tai on uskomatta:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6). Tätä eivät kristityt ole uskoneet yli tuhanteen vuoteen mutta tämä oli alkuseurakunnan usko. Mikään selitys maailmassa ei tee tuosta "kolminaisuutta" joten kolminaisuususko on harhaa ja petosta.

        Sanot että loppu ei kiinnosta. Luulisi jokaista nimenomaan lopun kiinnostavan, että loppu olisi hyvä eikä huono.

        "sinä olet kova etkä sisimmässäsi tahdo kääntyä. Näin kartutat vihaa, ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan oikeudenmukainen tuomio tulee julki." (Room 2:5)

        Ei ole mitään "kristittyjen Jumalaa" on vain Vanhan Testamentin Jumala jonka kanssa ei leikitä.

        Jumala on pitkämielinen, mutta kun hänen vihansa aika kerran tulee niin se on hirveä. Lähempää tietoa asiasta on Ilmestyskirjassa.

        "Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa."

        Koko Jumalasta luopunut kristikunta tekee juuri tätä, pitää totuutta vääryyden vallassa.

        DeadManWalks tekee sitä oikein mallikkaasti, kaikilla mausteilla, päällä ripaus muodikasta ekumeniaa.

        Sinä olet pakana.

        Asia on puhtaan selvä. Harmi vain, ettet usko Jeesuksen omia sanoja, vaan pyrit vääristelemään ne omalla tulkinnallasi. Hyväksyt vain sen, minkä itse valitset, et sitä mitä Jeesus sanoo. Miksi hyväksyt vain osan Jeesuksen sanoista todeksi?

        Se on totta, mitä Jeesus sanoo, että Jumala on yksi ja että hän on Jumalan Poika. Jumala sanoo täsmälleen samaa itsestään. Ensimmäisten kristittyjen todistus Jeesuksesta puhuu paljon muutakin, ja samaa tekee Jeesus itse. Hän sanoo avoimesti ja ymmärrettävästi näin:

        "Minä sanon tämän teille jo nyt, ennen kuin ennustus toteutuu, jotta sen toteutuessa uskoisitte, että minä olen se joka olen. Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt." (Joh. 13:19-20)

        "Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen, te kuolette synteihinne." (joh. 8:24)

        Tässä kohtaa ei riitä toistaminen, että Jeesus on Jumalan Poika. Se ei kumoa sitä tosiasiaa, että Jeesus siteeraa Jumalaa, Isää itseään, jopa omalla nimellä.

        "Jumala sanoi Moosekselle: Minä olen se joka olen." (2. Moos. 3:14)

        Jeesus sanoo olevansa Jumala, vieläpä Jumalan omalla nimellä, eli Jahve,

        Aukoton todiste Jeesuksen omalla suulla. Prikulleen sanasta sanaan samalla nimellä. Olet vinkunut taustalla koko ajan asiaa, että "Missä Jeesus sanoo olevansa Jumala?". Tässä se on, jo miten monennen kerran sinulle näytän tämän asian täysin selkeästi, hyvä pakana totuus_voittaa.

        Näissä kahdessa kohtaa, joissa siteeraan Jeesuksen omia sanoja, Jeesus sanoo tämän asian, joten lue ja ymmärrä tarkasti: Joka ei usko Jeesuksen olevan pelastaja (viitaten Jes. 43:11 Jumalan sanoihin ainoana pelastajana ja Jumalana) kuolee synteihinsä. Jeesus lausuu olevansa se pelastaja, jonka nimi on "Minä olen se joka olen". Hän on Jahve, ainoa Jumala, yksi Jumala. Ja Jeesuksen sanojen kautta paljastuu suuria salaisuuksia Jumalan olemuksesta - Hän on yksi, mutta hän on muuta: Hän on Isä ja Poika! Isä on lähettänyt Pojan, joka sanoo nimekseen Jahve (minä olen se joka olen), ja joka ottaa hänet vastaan, ottaa Jumalan todella vastaan omana taivaallisena Isänään, pelajastana Jeesuksena Kristuksena.

        Nyt se on sanottu vielä yhden kerran hyvä totuus_voittaa. Sinä et ole kristitty, vaan pakana. Mutta jos uskot todella tuon, mitä sinulle olen vielä kerran opettanut, saat pukea yllesi armon valon, täydellisen anteeksiannon synneistä, saat kristityn kunnianimen, jolla Jumala tunnustaa oman lapsensa.

        Mutta jos kiellät tosifaktan, Jumalan Sanan (Raamatun) opetuksen Jumalasta, joka on yksi ja kolmiyhteinen Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä, olet uskonut itsesi Jumalan seurakunnan, Kristuksen ruumiin, ulkopuolelle. Tällöin olet todellakin pakana ja lähimmät ystäväsi löydät jehovan todistajien, muslimien, mormonien, unitaarien yms. areiolaisen harhan keskuudesta.

        Mikäli teet parannusta epäuskostasi, suutelen "kuvainnollisesti" sinua ja toivotan sinut tervetulleeksi Kristuksen opetuslasten seuraajien joukkoon veljenä/sisarena Herrassa.


    • helluntainystävä

      Eikö on valtavaa, miten Jumalan toiminta kasteessa ja ehtoollisessa on merkittävä perusta, jonka pohjalta luterilaiset ja helluntailaiset ovat voineet alkaa vaalia yhteyttään. Nykyisin jo joka neljäs helluntaiseurakunta tarjoaa leivän ja viinin kaikille uskoville. Myös juhannuskonferenssissa noudetaan niin sanottua ehtoollisvieraanvaraisuuskäytäntöä. Ehtoollisvieraanvaraisuusmalli osoittautui ylivoimaisesti suosituimmaksi ehtoollisyhteyttä koskevaksi linjaukseksi, kun Ristin Voitto kysyi maamme suomenkielisistä helluntaiseurakunnista niiden ehtoollisenviettokäytännöistä.

      Myös Suomen evankelis-luterilaisen kirkon Kirkolliskokous muutti vuonna 2016 kirkkojärjestystä niin, että piispainkokous voi antaa tarkempia ohjeita, millä edellytyksillä muun kristillisen kirkon kastettu jäsen voi osallistua ehtoolliseen. Piispainkokous on päättänyt ehtoollisvieraanvaraisuudesta siten, että myös muun kristillisen kirkon kastettu jäsen voi osallistua yksittäistapauksessa ehtoolliseen, jos hänellä on omassa kirkossaan oikeus ehtoolliseen ja hän hyväksyy luterilaisen käsityksen ehtoollisesta Kristuksen todellisen läsnäolon ja syntien anteeksiantamisen ateriana.

      https://www.helluntaiseurakunnat.fi/uutiset/2015/3/4410/rv-kysely_ehtoollisvieraanvaraisuus_yleistynyt_helluntaiseurakunnissa

      • vrlll

        Tuo on sitä luterilaista rituaaliuskontoa, jota minä en kannata,


      • DeadManWalks

        No luterilaiset eivät voi osallistua helluntailaisten ehtoolliselle.


    • Tieonkaita

      Olemme jokainen yksilönä kirkkauden Jumalan tuomioistuimen edessä. Siinä ei keskustella siitä, olemmeko luterilaisia tai helluntailaisia. Silloin Kuningas sanoo lampaille, eli tosiuskoville: "Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti" Matt. 25:34-46.
      Siinä Kuningas kertoo, mitä hyviä tekoja pelastetut ovat maan päällä tehnyt. Ei puhuta mitään näistä kristillisistä kirkoista tai yhdistys-uskovista. Tietysti istuimen edessä on uudestisynytyneitä ihmisäja armosta pelastettuja. Mutta usko tulee täällä maan päällä, kuten Jaakob kirjoittaa: "EiköAabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? . . . Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta" Jaakob 2:21-26. Usko on ehdoton vaatimus pelastukseen, mutta kuka uskoo jonkin olevam uskossa, jos hänen vaelluksensa on aivan muuta kuin kristityn vaellus. Siitähän jumalatonkin näkee, miten elää ja vaeltaa.

      Täällä kovasti ollaan olevinaan oikealla tiellä, vaikka selvästi moititaan muita. On parasta, kun nöyrrytään toteamaan, että itse kunkin joutuu vastaamaan Jumalan, Kaikkinäkevän edessä eräänä päivänä. Jopa niistä sanoista, joita tuo esille tässäkin asiassa. Tehdään omista synneistämme parannuksen. En ole luterilainen, mutta minulla on ystäviä luterilaisia ja muitakin -llaisia, joita kunnioitan.

      Kerrotaan, että Angolassa oli kristityiden vainoja, Heidät laitettiin lukkojen taakse. Ensimmäisenä päivänä oltiin eri kirkkojen ja herätysliikkeiden edustajia. Tilanne muuttui ja ihan pian, jolloin siellä ei ollutkaan muita kuin uskovia. Siellä tunnettiin vain Jeesus-uskovia. Voihan olla, että Suomen uskovat joutuvat kerran sellaiseen puristukseen, että tunnemme kerran toisemme vain Pyhän Hengen avulla. Sehän olisi hyvä pikapuhdistus. Heittäkäämme pois lihallisuutemme, sillä vanha aatamin on kovin ikävä kaveri. Hyvää matkaa nöyryyteen.

      • vrlll

        Suvaitsevaisuuden nimissä yritetään vaatia suvaitsemaan kaikenmaailman harhaoppisia ja heitä pitäisi jopa nimittää veljiksi ja sisariksi. Se on suuri vääryys. Sillä tavalla kaikki harhat leviävät joka paikkaan.


    • voittajatperillä

      Taivaassa ei ole luterilaisia tai/ja helluntailaisia, vaan siellä on pyhiä,"jotka ovat pesseet vaatteensa ja valkaisset ne Karitsan veressä", Joh. ilm. 7:14. Täällä maan päällä he saattoivat olla mainituissa seurakunnissa, mutta ne ajat ovat sitten tulleet ja menneet. Elämän kirjassa on vain niiden nimet, joista e.m. Joh. ilm. mainitsee.
      Äsken luin lehteä, jossa kerrottiin, miten Etiopiassa maan kirkot, luterilainen Mekane Yesus, baptistinen Kale Hiwot ja helluntailiikkeet tekevät yhteistyötä". Siinä mainitaan, että tuo paikallinen luterilainen kirkko on maailman suurimpia luterilaisiayhteisöjä ja hyvin karismaattinen. Tämän on aikaan saanut sen, koska kommunistiajan herätyskristillisiä yhteisöjä puristettiin hyvin lähelle toisiaan. Mieletöntä olisi se, jos todelliset kristityt olisivat taistelleet keskenään. Täällä meno tämä vielä näyttää olevan mahdollista. Jospa Herra joutuu täälläkin puhdistamaan seurakunnastaan lihalliset jäsenensäpois vaikka vaikeuksien avulla.

      • totuus_voittaa

        "Taivaassa ei ole luterilaisia tai/ja helluntailaisia,"

        Ei ole muitakaan "Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan" tunnustajia koska taivas ei ole "Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan" kaupunki vaan Jeesuksen Kristuksen Jumalan kaupunki.

        Jeesuksen Kristuksen Jumala ei ole kristittyjen "Pyhä Kolminaisuus" vaan Isä, joka yksin on totinen Jumala. (Joh 17:1-3, Joh 20:17)

        Jeesus sanoo: "Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni." (Ilm 3:12)

        Jeesuksen Jumalaan (Joh 20:17) ei usko se jolla on kolmipersoonainen Jumala "Isä, Poika ja Pyhä Henki".

        Tämmöinen helluntailainen tai luterilainen tai muu vastaava ei myöskään kuulu Jumalan seurakuntaan jolla on "vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)


    • gtggggg

      Jos yhteys puuttuu omassa seurakunnassa uskovaisten kesken, silloin on turha rakentaa yhteyttä toisella puolella maailmaa oleviin seurakuntiin.

    • Mutta, oli asia niin tai näin, niin JUMALAN tahdon tekemisestä on sivun aloituksessa kysymys. JUMALA tahtoo edellee, miten on pyrittävä rauhaan kaikkien ihmisten kanssa. Olipa ihminen ateisti, muslimi, hindu, luterilainen, helluntalainen jne.....

      14. Pyrkikää rauhaan .......kaikkien...........kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

      9. Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe