Työ ei ole koko elämä

Olenolemassa

se on liian suuresti arvostettu. Siksi sitä ei pidä tehdä ilmaiseksi,eikä huonolla palkalla. Jos se olisi kivaa poliitikot tekisi sen itse.
Jokainen on oikeutettu työstä saamaan palkkaa jolla elää.
Jos siitä ei saa, niin on turha rasittaa itseään ja turha välittää ihmisten puheista työttömiä kohtaan. Se on katkeruutta ja kateellisuutta.
On muutakin elämää kuin työ, joten se on pieni asia ihmisen elämässä. Työtä tehdään siksi että saa rahaa, ei siksi että voi sanoa olevansa työssä, tai on töissä huvin vuoksi.

Itse olen iloinen ja onnellinen työtön. Mun elämä o huippua kun ei tarvi tehdä työtä, ja silti elän hyvää elämää. Työ pilaisi elämäni, teen sitä mitä haluan, ja olen onnellinen siitä.
Olen onnellinen ja ylpeä että olen.

87

1387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • djydjhy

      Kuka helkatti työttömälle olisi kateellinen kun sitä tuntuu harrastavan jopa toinen työtön, naamat menee norsunvitulle ja silleen. Ei noita tyhmiä kiusaajia kiinnosta vaikka olisi töitä kun ne tekisi sitä kuitenkin. Näkee jo naamasta missä se mättää.

      • työeisuomessakannata

        Asiaa puhut! Työ ei ole enää mitään, kun siitä ei makseta tarpeeksi. Kuka tekee ilmaiseksi töitä, ei ainakaan kukaan fiksu.
        Ite olen ollut liki 20 v työttömänä, ja hyvin menee. Ei menisi jos olisin töissä ja rahat menisi työmatkoihin ja vaatteitakin pitäisi olla. Nyt ne on poissa meidän budjetista, kaikki on omaan käyttöön.
        JOS, saisin palkkaa 4-5 tonnia kuussa, voisin harkita, jos 8 tonnia kuussa, menisin.

        KAIKKI RIIPPUU AINA RAHASTA. Työnteko varsinkin. Jos ei palkkaa, ei työtä.

        Meillä kotona olokin riippuu rahasta, jos ei ole palkkatuloja emme tee töitä. Pakko olla kotona, ja se on mieluinen pakko, olla kotona.


      • Pitkäaikatyötön
        työeisuomessakannata kirjoitti:

        Asiaa puhut! Työ ei ole enää mitään, kun siitä ei makseta tarpeeksi. Kuka tekee ilmaiseksi töitä, ei ainakaan kukaan fiksu.
        Ite olen ollut liki 20 v työttömänä, ja hyvin menee. Ei menisi jos olisin töissä ja rahat menisi työmatkoihin ja vaatteitakin pitäisi olla. Nyt ne on poissa meidän budjetista, kaikki on omaan käyttöön.
        JOS, saisin palkkaa 4-5 tonnia kuussa, voisin harkita, jos 8 tonnia kuussa, menisin.

        KAIKKI RIIPPUU AINA RAHASTA. Työnteko varsinkin. Jos ei palkkaa, ei työtä.

        Meillä kotona olokin riippuu rahasta, jos ei ole palkkatuloja emme tee töitä. Pakko olla kotona, ja se on mieluinen pakko, olla kotona.

        En minäkään menisi töihin ilmaiseksi tai alipalkalla. TES:n mukaisella palkalla tai tarvittaessa harjoittelijan palkalla menisin. Ihan 2 tuhatta per kuukausi riittäisi bruttona aluksi kokoaikatyöstä, osa-aikatyöstä tietysti vähemmän.


      • Eijunalauta

        Mikähän tuon ala ja työ on, jonka pitäisi saada hommastaan "4-5 tonnia", jopa 8. Tyhjän toimittamisesta ei onneksi maksa kukaan mitään. Kotona olo näyttää surkastuttaneen aivoelimen, ajattelu kangertelee pahasti.


      • kokeileedes
        Eijunalauta kirjoitti:

        Mikähän tuon ala ja työ on, jonka pitäisi saada hommastaan "4-5 tonnia", jopa 8. Tyhjän toimittamisesta ei onneksi maksa kukaan mitään. Kotona olo näyttää surkastuttaneen aivoelimen, ajattelu kangertelee pahasti.

        No miksi sitten olet kotona? Mene vaikka kirjastoon tai ala harrastamaan jotain.


    • ennenpärjässss

      Tuet pois ni alkaa maistuun työnteko. Voi voi että oikeen tykkää olla olla ni terve menoa köyhyydessä myös eläkkeelle.

      • Hullujaon

        Ei ala niin kauan, kunnes maksetaan työtä palkkaa! Ei voi olla yhtään niin idioottia, joka tekee ilmaiseksi työt. ei vaan voi. Täytyy olla idiootti joka niin tekee. Tuon pitäisi olla itsestään selvää, että työstä maksetaan. Ihminen joka ei arvosta itseään, hyppää vaikka kaivoon jos joku niin käskee.


      • hihhihi

        Joo onhan noita mutta ei se käskeminen mitään auta. Duunit ja kämpät tosta vaan, tirsk. No saahan siihen uskoa mutta niin se ei ole.


      • työeiolearvokasta

        Ensin on ihminen itse, siten perhe ja läheiset vasta kolmas on työ. Itse enarvosta edes kolmoskeksi. Teen työtä huvin vuoksi ja rahan. En edes panosta työhön paljoa, olen siellä kuin kotonani. Teen omat työni ja riittää. En stressaa enkä ylitä itseäni, en tee koskaan ylitöitä, istun ja luen lehtiä ja juon teetä. Kunhan hommat tulee tehtyä jotka kuuluu mulle ja palkka juoksee. Minusta olisi parempaankin mutta en kerro koska osaamiseni velvottaisi parempaan palkkaan. Työ palkan mukaan, on motto. Ajattelen että kunhan jotain teen huvikseni.
        Työn raadollisuuden on keksineet ne herrat jotka ei halua itse tehdä työtä mutta haluavat ilmaista raha itselleen toisten kustannuksella. Esim poliitikot, isojen firmojen pomot ym. Siksi teen vähän koska en halua omalla työllä kustantaa herrojen laiskottelua ja loisimista.


    • rdhryjjyh

      Vitut alkaa. Vai maksatko sinä ne työntekoon liittyvät viulut, tuskin maksat. Muutto eri paikkakunnalle tekee heti 3000 vai tajuatko mistään mitään, tuskin et herneaivoillasi.

    • roletaari

      Asiaa voi tarkastella myös pitemmällä aikajänteellä.

      On vuosia jolloin on syytä tehdä sellaisia töitä joita saa, sellaisilla palkoilla kun maksetaan.
      On mahdollisuus hakea vihreämpää oksaa, aikaisemmin Skandinavian alueelta, nykyisin koko EU työmarkkinoilta.
      On mahdollisuus vaihtaa työtä ja valtakuntaa.
      Ensin työ ja oman osaamisen näyttö. Sitten vaatimukset.

      Pitemmällä tähtäyksellä voi keskittää ne työttömyysvuodet sinne aktiivi-iän loppupäähän. Elää työttömyypäivärahoilla niin pitkään kun niitä saa ja sen jälkeen elellä omillaan ilman mitään tukiaisia.

      Kun ei aseta ennakkoehtoja ja suunnittelee elämäänsä pitemmälle niin mahdollisuuksia on.

      En ole koskaan ollut kotiseuturakas vaan mennyt töihin sinne missä niitä on.
      En asettanut ennakkoehtoja mutta vaihdoin työpaikkoja paremmin palkattuihin.
      Jouduin vaihtamaan myös huonommin palkattuihin.

      Suunnittelin jutun ja aloitin valmistelun 40v ikäisenä. Aloitin työelämästä vieraantumisen 52 vuotisena ja saavutin täydellisyyden 57v ikäisenä.
      27v kertymästä johtuen on eläkkeeni niin pieni, että hoipun virallisella köyhyysrajalla mutta sehän on köyhyys- ei varallisuusraja.

    • kjähkjähkjähh

      Niin en minäkään tiedä miten lainaa haetaan . Kjähkjähkjäh .

    • ime.mynäää

      Ilmeisesti sinä saat nautintosi tänne paskaa suoltamalla etkä tiedä itsekään mistään sen paskempaa.

    • ime.mynää

      Katukylttejä :O

    • Niinkuylpee

      Minä taas en, vaikkei työ anna elämää.

    • Kerisimbalandkela
    • tyfktutukt

      Pikavippi :O

    • rtjrth

      Kela :O

    • Kela

      Oletko suorittanut työttömyysturvallisuus kortin :O

    • fyufkjyy

      En kyllä tunne ketään joka olisi tuosta vaan töihin päässyt. Ei sellaista paikkaa edes ole. Tyhjää saman länkytystä.

    • vityttääääkks

      Joo no ei kaikilla ole edes asuntoakaan niin siitä on hyvä alkaa, menkää sinne asunnottomien yöhön sanoo niille niistä liikkuvuusavustuksista ja muuttamisista niin tuskin se paskaakaa kiinnostaa. Silloin se tilanne ON HUONO.

      En minä ainakaan makselis mitään 1000 vuokria kun ei ne edes vuokraa niin kallista jos ei ole riittävät tulot, senkin kaikki tietää aivan varmasti mikä on Kelan vuokrapolitiikka niin eipä siinä paljoa muutella. Miks noista pitää jankuttaa loputtomiin kun ei se mitään auta jos ei oo ihan dorka. Hihihihihi vaan sullekin ja näkemiin vttu.

    • pidempikorsi

      Kyllä pidemmän korren sellainen saa joka tekee pienempi palkkaista työtä vaikka kuin se joka möllöttää kotona ja ajatukset että nautin työttömyydestä heko heko saada työmarkkinatukea ja sossukelarahaa niin onko tuollaisella puoliso täh. Kaiken kruunaa se jos on kaljapää.

      • menevittuussaatana

        Joo heko heko ja sullekin kenkää niin tiedät mitä vuokria ei maksella joo heko heko vittu.


    • Tunneikäväsuhde

      Ei olekaan kuin joskus silloin, kun se alkaa käydä työstä.

    • painuvittyyyn

      Vaikka olis mikä loinen en 1000 vuokraa maksa. Koita pakottaa niin pystytkö siihen kun ET.

    • tjyjtytyj

      Hulluja te ootte kaikki, menkää töihin, maksaa 0 eur.

      • palkkaa

        Ei kukaan mee töihin ellei saa palkkaa! PALKKAA PALKKAA...! Tyhmä töitä tekee, fiisas pääsee fähemmällä.


    • keisterppyyyyyyyyyy

      Tapelkaa tääl vaan, ei se mitään hyödytä mihinkään :O

    • kjehhehehee

      Sillä välin kun kuit tämän kello voi olla mitä vaan :O

    • Kiveksetaleista

      Mitä hienointa Aleksis Kiven päivää. Pää-ä sanos päs ku päätä leikattii, happamia on kerto kokki kiveksistä.

    • Pikkukuolemia

      No niin, ei elämäkään saanut työstä kokonaan kiinni ja huonohan sellainen elämä olisikin viimeiseksi elämäksi.

    • kansanedustajankaveri

      " Siksi sitä ei pidä tehdä ilmaiseksi,eikä huonolla palkalla. Jos se olisi kivaa poliitikot tekisi sen itse."

      Monet poliitikot tekevät paljon ilmaiseksi töitä. Suurella osalla politikoista on kokemusta hyvinkin paljon töiden tekemisestä, sillä harva politikko on päässyt politiikkaan päättäjien joukkoon ilman ahkeraa työtekoa.
      Uskallan väittää tämän sillä, että olen itsekin ollut mukana politiikassa ja nähnyt sitä puolta myös "kulissien takaa". Yleensä politikoilla on oma työ, jota hoidetaan vapaa-ajalla tai politiikkaa hoidetaan vapaa-ajalla (kuten minulla oli).
      Kunnallispolitiikassa käytännössä kaikki luottamushenkilöt ovat vapaa-ajallaan tekemässä päätöksiä tai ne pitää sovittaa töiden lomaan. Olin itsekin mukana kunnallispolitiikassa ja kuljimme kansanedustajakaverini kanssa samalla autolla iltaisin kokouksissa, matkaa tuli suuntaansa 100km, kaveri jatkoi vielä siitä sitten seuraavana päivänä eduskuntaan täysistuntoon taikka valiokuntaan, matkaa sinnekin melkoisesti. Työ oli hänelläkin vielä hoidettavanaan alkuun, mutta eduskuntatyö ja muut luottamustehtävät veivät niin paljon aikaa, että kaveri luopui työstään.

      Minun omatkin työt politiikassa oli käytännössä ilmaista työtä, ei ne kokouspalkkiot niin suuria olleet. Minä en ole kovin tarkka ollut ilmaisen työn tekemisestä, olen sitä paljonkin tehnyt elämässäni, koska kaikkea ei voi mitata rahassa.

      • kylähulluija

        No minne sinä muuttasit ilman rahaa, pystytkö siihen ??? Tyhmä kysymys tyhmille ihmisille.



      • Mitämuutajäänytväliin

        Kun villejä ja vapaita työnvieroksujia alkaa olla tarpeeksi, niin Kelalta(kin) loppuvat rahat ja varat elättää sitä porukkaa, jolle yhteiskuntajärjestelmä on jäänyt tuntemattomaksi.


      • Varattuna

        Yks kaijakukkuu jäi.


    • yhteiskunnanloinen

      Täällä ei saa käyttää loisijasta termiä yhteiskunnan loinen. Sellainen teksti poistetaan aina eli totuus satuttaa liikaa.

      • arvokastyötön

        Täällä ei saa käyttää sanaa palkanmaksaja, sillä sellainen satuttaa aina liikaa työnantajia, koska he haluavat ilmaisia työntekijöitä.


    • TOTUUUUUUUUUS

      JA MIKÄ HELVETIN TOTUUS !!!!!!!!!! SAMANLAISIA PASKOJA TE OOTTE ITTEKIN !!!!!!!SIINÄ SE TOTUUS !!!!!!!!!!

    • KATUKYLTTEJÄ

      TÄNNE KYLLÄ OSATAAN PASKAA SUOLTAA JA OTTAA PIKAVIPPEJÄ NIIN ON OLTAVA HYVÄT TIETOKONETAIDOT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • juuuuu

      Joku saa edes asunnon, sitten ihmetellään miten sai, no hakemalla. Mitään ei saa kun hakemalla, edes noita paska tukia joista nyt sitten jaksetaan kilpaa huutaa poistoon kun se poistaminen vaan tarkottas sitä että se lähtis kaikilta. Siinähän sahaatte omaa leipäänne jos niin halutaan. Tehkää sitten sen jälkeen edes paska vessan pönttöön. . .saman toistoa vuodesta toiseen.

    • slkdxjchfgv

      "Täällä ei saa käyttää loisijasta termiä yhteiskunnan loinen. Sellainen teksti poistetaan aina eli totuus satuttaa liikaa. "

      Nyt sai käyttää.

      Kela ja sossu ovat loisijan parhaat apulaiset. Ja harmaa piemä työ, jos jaksaa.

    • huonollapalkallakinmenty

      Nuorta ihmistä jota kiinnostaa enemmän kotoilu kuin työntekeminen on jotenkin sairas. Itselleni työssäkäyminen ja työyhteisö oli tärkeämpää nuorena vaikkei palkasta paljoa enempää jäänyt kuin olisi ollut työttömänä. Viihdyin vanhojen viisaiden naisten kanssa jotka ottivat äidilliseen suojeluunsa ja viitsivät ohjata.

      Mutta on se työkin muuttunut raaemmaksi ja jos ei ole aikaa jutella työkavereiden kanssa tai niitä ei ole niin kukaan ei jaksa kauaa sellaisessa työssä tai jos tykkää niin pitää olla erakko. Ennen oli enemmän työntekijöitä niin ettei kuormittunut liikaa.

      Tein pätkätöitä ja sijaisuuksia kun en missään samassa duunissa viihtynyt pitkään.


      https://adhdtutuksi.fi/add-tarkkaavuushairio-nuorella/

      Tarkkaamattomuus näkyy lapsella pienestä pitäen. Sen on huomattu olevan tytöillä yleisempää kuin pojilla. Tarkkaamattomuudesta kärsivä potee keskittymisvaikeuksia ja tarkkaavuuden säätelyn ongelmia. Hän unohtelee, unelmoi ja vaipuu usein omaan maailmaansa. Hänen on vaikea aloittaa toiminta, etenkin, jos tekeminen ei ole mieluista. Hän hidastelee. Tekemisiä on vaikea suunnitella ja viedä johdonmukaisesti eteenpäin. Ajatus karkaa ja työskentely muuttuu poukkoilevaksi. Tehtävistä ei tule valmista tai ne valmistuvat viime hetkillä. Muisti pätkii. On vaikea muodostaa rutiineja. Tämä kaikki haittaa tietysti toimintakykyä ja esimerkiksi koulu- ja työtehtävistä selviämistä.

      On tavallista, että tarkkaamattomuutta poteva nuori saa huonoa palautetta tekemisistään, mikä vain pahentaa asiaa. Se heikentää itsetuntoa ja myös masentaa ja ahdistaa. Tarkkaamattomuusoireiden merkitys korostuu nuoruusiässä, koska nuorelta odotetaan lisääntyvästi vastuunottoa ja itsenäisyyttä.

      Kun ylivilkkaus ja häiriökäyttäytyminen ovat näkyviä oireita, mitkä saavat huomiota ja huolestuneisuutta koulussa ja kotona, ne johtavat F90.0 ADHD (yhdistetty tai yliaktiivis-impulsiivinen) diagnoosin saamiseen. Mutta F90.0 ADHD (tarkkaamaton) diagnoosi sen sijaan voi oireiden luonteen takia viivästyä myöhempään ikään. Tarkkaamattomuutta voidaan pitää laiskuutena ja huolimattomuutena, ja nuori saa kärsiä käyttäytymisensä seuraukset ”omissa nahoissaan”, vaikka hän ei mahda toiminnalleen mitään. Nuori alisuoriutuu koulussa ja töissä. Sosiaaliset suhteet katkeilevat ja nuori voi jäädä yksin. Monesti harrastukset jäävät kesken.


      Koulussa olin paljon omassa maailmassani ja kiusaaminen jätti pahat jäljet. Lyödyksi tuleminen oli kaikkein pahinta vaikka toiset sanoo että henkinen pahinta mutta henkisen kestin paremmin kuin fyysisen. Ala-asteella kiusasi poika henkisesti ja ihmettelin mitä pahaa olin hänelle tehnyt kun pääsin hänen kohteekseen, hän piti ilmeisesti heikkona kun olin arka ja syrjäänvetäytyvä mutta taiteellisuudesta opettaja ylisti minua niin se oli sille ilmeisesti liikaa ja hän pilkkasi töitäni kateudesta. Vieläkin pelkään miespuolisia niin että on ihan harva tapaus jonka päästän lähelle. Jonkinmoinen elin ikäinen trauma jäi. Yläasteella koulua vaihdettua eivät kiusanneet pojat vaan osoittivat pääasiassa tykkäämistään mutta sitten alkoikin tyttöjen kiusaaminen ja se oli fyysistä lyömistä oikein ja pilkkaamista vaatteista. Koulussa en viihtynyt ja oikeastaan työ pelasti sitten kokonaan syrjäytymiseltä. Oli ihanaa etten siellä joutunut kiusatuksi, ei ainakaan pahasti vaikka vähäisesti oli joissain työpaikoissa. Mutta niistä pääsi pois ja sai aina uuden työpaikan tilalle.

      Olin erityistukea tarvitseva nuori tarkkaavaisuushäiriöinen (niistä ei juurikaan tiedetty tai edes tutkittu nuoruudessani) ja työpaikoilla oli vanhempia viisaampia ihmisiä joilla oli aikaa auttaa mutta nykyään sellaista ei paljoa varmaankaan ole niin että erityistukea tarvitsevat jätetään yhteiskunnan ulkopuolelle. Ei niille ole paikkaa enään yhteiskunnassa.

      Yh perheessä ei ollut rahaa mitään harrastaa ja kun missään ei ole hyvä niin itsetunto murenee ajan myötä. Mitään diagnoosia en ole saanut muuta kuin huonoa palautetta kuten vastuuntunnoton, ei osaa mitään yms. ja on alkanut naurattamaan kuinka kaikkea lahjakkuutta ja menestystä palvotaan niin jumalattomasti nykyään ettei tajuta ollenkaan ettei meille alisuoriutujille ja keskitien kulkijoille ole kohta mitään paikkaa elämässä.

      Kotonakin oli vaikeeta välillä ja sain selkääni tottelemattomuudesta ihan mitättömistä asioista sukulaismiehiltä ja äidin uudelta mieheltä. Niin paljon väkivaltaa kokeneena ihmettelen että olen hengissä vielä yli puolet elämästäni eläneenä. Koska add:nä en ollut mikään helppo ihminen. Vihasin mennä kuin pässi narussa jos ei kiinnostanut tyhjän lenkkeily kun sattui jalkoihin huonoissa kengissä ja hiostavissa vaatteissa. Olin niin sopeutumaton. Yliherkkyytenä en voi sietää epämukavia vaatteita tai kenkiä.

      Meinasin alkaa sitä väkivaltaa jatkamaan niin että kun leipäveitsellä aloin uhkailemaan miestäni niin havahduin vasta että nyt mennään vaarallisille vesille. Tajusin että väkivalla asiota ratkaistua on kamalan helppoa jatkaa sitä samaa perinnettä ja mitään muita keinoja ei keksi.

    • Kehity

      Kukahan mahtaa maksaa aloittajan elämisen ja sen perustarpeet ja -aiheet? Ettemme vain me kaikki muut, jotka teemme työtä oman leipämme eteen ja myös siksi, että elämässä olisi mielekästä tekemistä ja että voisimme jatkaa elämää myös sitten, kun työikä on ohi ja eläkeaika koittaa, koska silloinkin pitää syödä ja asua yms., mikä ei ole ilmaista.

      • xxxxxxxxxxxx

        Aloittaja saattaa olla "pakolainen"
        siis ihan luonnollista et muut maksaa kunnes se oppii kielen... niin ja EHKÄ löytää jotain kivaa tekemistä?
        Eihän se pakolaisen vika ole jos suomesta ei löydy kivaa tekemistä?
        Ja vaikka ihminen tekis mitä pervoo tahansa? niin kyllä MUIDEN kuuluu huolehtia sen perustarpeista?
        Itse keksin monia pervompiakin asioita kuin haluttomuuden työntekoon ja niistäkin huolehditaan?
        On palkattu ihan vartijat ja kokit huolehtiin täläisten ihmisten Perustarpeista?


      • Paksustivoipa

        Maksan omalta osaltani aloittajan huvielämän oikein mielelläni. Mulla on kiva luova työ ja liiankin hyvä palkka. Ei käyp katteeks tytötöntä ei.


      • Hah-hah-haaa

        No kukapa sitä nyt "tytötöntä" viitsisi karehtia ja miksi pitäisi. Muoalimassa on isompiakin murheita.


      • kotiparaspaikka
        Hah-hah-haaa kirjoitti:

        No kukapa sitä nyt "tytötöntä" viitsisi karehtia ja miksi pitäisi. Muoalimassa on isompiakin murheita.

        No eipä kukaan työllisiäkään kadehdi. Ennemmin mää olen kotona kuin teen palkatonta työtä tai pienellä palkalla. Saman tai enempi saa korvauksina ja tt tulona kuin että joka aamupitäs lähtä ja rasittaa itsensä toisten takia.
        Nyt saa olla kotona ja puuhastella mitä haluaa ja mennä ulos jos viitsii. Talvella ei viitsi. Olen ollu työttömänä vuosia enkä halusikaan töihin. Olen koti ihminen, lapsetset hoidin kotona ja nyt on kiva olla vaan. vailla huolen häivää. Huomenna meen ostamaan uuden maton ja käyn ravintolassa syömässä. Sitten kotiin ja ruuan tekoon ja sitä rataa. nautin todella paljon kotona olosta. Vapaudesta.


    • Ihmisarvot

      Ei tosiaan, ainakaan lompsan pituisena.

    • dhjyjy

      Muuttokustannuksia ei voida hyväksyä, jos muuton syynä on

      mukavuussyyt (esim. sauna, piha, kaupunginosan vaihto)
      paikkakunnan vaihto, jos muutto ei ole perusteltu työpaikan tai opiskelun vuoksi.

      Perustelepa noille sitten, kjähkjäh.

    • kunnonloisija

      Loisijoilta pitää ottaa kaikki tuet pois.

      Ps. Loisija ei ole ihminen joka etsii työtä ja ottaa työtä vastaan. Kunnon loisijalle kuitenkin löytyy aina sopiva tekosyy.

      • liidididididid

        Kaikki ihmiset ovat arvokkaita, olosuhteista huolimatta. Jokaisella on yhtä nälkä, yhtä vilu, ym kaikilla samat tarpeet. Mikään ei oikeuta ketään moittimaan ja haukkumaan siitä millaiset elämää vietät, oletko köyhä vai varakas. Se on mielen sairautta joka niin tekee.


    • ghnfhnfh

      Tyhjän länkytystä.

      • Tottuuventorvelo

        No sitähän muoalima on pullollaan. Toisten potaskan pamlaaminen hyväksytään ja toisten poistetaan sivuilta ja joka paikasta. Aniharva kestää suoraa puhetta ja kylmää totuutta.


      • dfhhm

        Mikähän se totuus sun mielestäs on, ei töiden takiakaan voi muuttaa kun asuntokin saattaa olla kiven alla löytyäkseen, siihen ei mikään paska puhekaan tehoa.


      • Kaikkeavoijostahtoo

        Etsi vain omasi. Mun totuudestani ei ole sulle mitään hyötyä, jokaisella kun on omansa. Siksi ei kannata narrata - itseään(kään).


      • petalarest

        Mikähän se totuus on kun työtön ei edelleenkään saa edes lainaa mistään. Ei siinä sitten mitään vain voi vai olitko sinäkin pappa betalast.


    • filosofiaaaaaa

      Huh huh tuollaista filosofiaa etteikö työ olisi koko elämä mutta niin se vain on. Juomvettä puhdistetaan, roskat kuljetetaan, kaupassa myynnissä elintarvikkeita ja jos ihmiset lopettaisivat työnteon niin huonosti kävisi.
      Joka jutussa täytyy tehdä jotain vaikka rahaa olisi. Uusavuttomien haaveiluja että mitään ei tarvi tehdä.

      • Rahaeikasvapuussa

        Nii-in, uusavuttomiakin voivat olla, mutta aloitus on myös osoitus siitä, että liian paljon asioita on jäänyt väliin esim. jo peruskoulussa. Ammatillista oppia ei ole ehkä haettu lainkaan, joten väliin on jäänyt vielä enemmän tietoa siitä, miten tämä systeemi pyörii.


      • Aktiivikakkija

        Kyllä sitä on ainakin kakkaa välillä tehtävä.


    • fdsasffffsfs

      Jostain luin tutkimuksen, jossa oli haastateltu saattohoidossa olevia. Mukana oli ihmisiä kaikista ammattiryhmistä eikä kukaan puhunut pätkääkään menneestä työurastaan, koska tajusivat, ettei se seei ollut kovinkaan arvokasta. Urahait menettävät heti omasta mielestään ihmisarvonsa, jos jäävät työttömiksi.

      • Tarkistatietosi

        "Saattohoidossa" olevat ihmiset vain hyyyvin harvoin puhuvat enää maallisista asioista ja aiheista yyyhtään mitään.


      • äklasgfoaer9h
        Tarkistatietosi kirjoitti:

        "Saattohoidossa" olevat ihmiset vain hyyyvin harvoin puhuvat enää maallisista asioista ja aiheista yyyhtään mitään.

        Ei ole tarvetta tarkistaa mitään tietoja. On itsestään selvää, ettei pankkiasiat tai muut kiinnosta. Olivat kuitenkin kiinnostuneita muista maallisista asioista, mutta nimenomaan eivät juuri työuristaan.


      • Vieläkökangesta

        Juu-u, iäkkäät immeiset varmasti ovat. Mutta eivät saattohoidossa olevat.


    • elämäntapaaa

      Terve ihminen puuhastelee ja on aktiivinen eikä kyse ole pelkästä palkkatyöstä. Työtön on passiivisessa tilassa ja mielessä pyörii vaan makaroni. Ihmeellistä kommenttia että tykkää olla työtön. Vaikka eläis erakkona niin jotain on tehtävä kuitenkin että säilyy hengissä.
      Juupa juu tykkää olla työtön niin passivoituu ja sosiaaliset kontaktit vähenee. Se nyt tietenkin eri asia jos justiin lopputilin saanut niin jonkin aikaa liitonrahoilla.

      • Etsiharrastus

        Älä höpötä ka yleistä. Ei kaikki työttömät ole samanlaisia kuin sinä. Eikä kaikki työlliset ole samanlaisia. Kyllä sitä työllisissä on ihan samanlaisia passiivisia ihmisiä. Kunhan huudatat taas aiheutat kitkaa täällä. Mene hakemaan sinä joku harrastus jottet ole se passiivinen ainoa täällä.


      • Ron.Jeremy

        Nussiminenkin on työtä. Ja runkkaaminen käsityötä.


      • sparken

        Työ passivoi ja rajoittaa harrastuksia.
        Viimeiset työvuoteni olivat ankeita ja yksitoikkoisia. Perjantaisin aloitin dokaamisen jo alkuillasta ja viimeiset viinit siemaisin sunnuntai illoin.
        Kehitin itselleni verenpaineen ja korkean kolestrolin.

        Kun viimeinen työnantajani älysi purkaa työsopimukseni niin avautuin täysin uusi maailma.
        Ryhdyin hoitamaan kuntoani ja terveyttäni. Pakonomainen viikonloppu ryyppääminen loppui nopeasti.
        Vaimoni sai lopputilin marketin kassalta 3kk minun kotiin jäämiseni jälkeen ja koska lapsemme olivat lähteneet pois jo vuosia aikaisemmin, avautui kahdenkeskiseen, myös intiimiin kanssakäymiseen aikaa ja riitti energiaa.

        Onneksi sopparini purettiin potkujen asemesta ja, noudattaen liittoni toimitsijan neuvoa en lähtenyt purkuilmioituksen jälkeen mihinkään kunnes muutaman päivän kuluttua työnantajani tuli luokseni sellaisen ehdotuksen kanssa jonka hyväksymistä liittoni toimitsija suositteli.
        Tietenkin sain summaa vastaavan ajan karenssin liittoni kassalta mutta olihan kipuraha kuitenkin tuntuvasti suurempi kuin työttömyyskorvaus.


      • työeivaankannata

        Ihmisille avautuu uudellainen maailma ja elämä kun ei tarvi mennä töihin palkatta tai pienellä korvauksella. Työttömänä on aikaa alkaa uudellainen elämä omien mieltymysten mukaan. Tämä tarkoittaa vaan näitä palkattomia ym paskaduuneja joista ei saa palkkaa. Toki ihminen menisi töihin jos siitä saisi palkan ettei tarvi mennä sossuun hakemaan avustuksia ja leipäjonoon.
        MInä ainakin olen löytänyt itseni ja muut uudella tapaa. Työssä ollessa ei jaksanut enää nähdä tuttuja, ei mennä mihinkään. Sitä makoili loppuillan sohvalla ja söi mitä jaksoi, kunnon ruokaa ei tullut koskaan tehtyä. Sipsejä ja tilattuja pitsoja ym tuli syötyä.
        Sohvalla katteli telkkaa ja söi roskaruokaa, muuta ei jaksanut. Nyt työttömänä käyn kirjastossa, käyn kansanopistossa kursseilla, näen kavereita ja puuhastelen kotona ja koti on aina siisti.

        Paljon terveellisempi on elämä ja jaksaa vaikka mitä. Pyykit tulee pestyä kerran viikossa, töissä ollessa pyykkäsin kerran kuussa tai parin kuukauden kuluttua. Puutarha oli kuin perunapelto tai heinäniitty, Olin niin onneton, että olen nyt kuin uusi ihminen. Olen todella siisti nykysin, työssä ollessa ei kehdannut ketään kylää kutsua kun oli siivotonta ja ei ollut mitään tarjottavaa eikä edes jaksanut olla vieraiden kanssa. Sininen lenkki meni illassa kylmänä naamariin, ja sitten nukkumaan. Hoh hoh sentään, oli se hullua aikaa. Paljon mieluumminen olen ihana ihminen kun työssä rasittunut k pää.


      • srhsrr

        No vttu, mitäs järkee töissä jos joutus kuitenkin hakee noita tuki rahoja samalla, se on sama olla sillon kotona.


      • työtönelokivaa
        srhsrr kirjoitti:

        No vttu, mitäs järkee töissä jos joutus kuitenkin hakee noita tuki rahoja samalla, se on sama olla sillon kotona.

        No niinpä, tätä juuri tarkoitin. Ei olemitään järkee olla töissä jos joutuu hakee tt tukea ja olemaan leipäjonossa. Ihmisen hyväksikäyttöä vaan työpaikoissa, töitä tehdään ilmaseksi vaikkei se elätä edes.
        Nyky palkat on niin mitättömät ettei sillä elä perhe. Saman saat kun olet työttömänä, eikä mene työmatkakuluihin eikä eväisiin eikä vaatteisiin. J olo on muutenkin stressaamaton ja jaksaminen hyvä.


    • tappakaaaaaaaa

      Tappakaa mut, kirkkonummen gesterbyy paskarbyy !!

    • gvmhhcgm

      "No kukapa sitä nyt "tytötöntä" viitsisi karehtia ja miksi pitäisi. Muoalimassa on isompiakin murheita. "
      Näitä kun lukee niin sen kuvan siitä nyt vaan saa. Lienekö luottotiedot ryssitty eikä karehtija saa etes vuokrakämppää. Näitä torveloita kun tuntuu piisaavan.

    • shsshe

      Jos elettäis entis aikoja ei noita pikavippi firmojakaan olisi, jos toi kela on ollu tuolla 80v niin ketä koitat kusettaa kun itseäs. Idiooteille noi pikavipit on ja lopuks joudut sossuun kuitenkin jos työt kusee. Sitten et vippiä enää saa.

    • kaikenlaisii

      Voishan sinne töihin, katsomaan kauan kestää kun saat kenkää jos et osaa mitään. Töitä on osattava myös tehdä ja mikäli osaaminen uupuu eipä kukaan sinne ota tai maksa asian mukaisesti. Jos joku nyt on ollut jo vuosia työtön voi olettaa ettei sitä kukaan ainakaan edes palkkaa. Aika perus.

    • Merkitysjasisältö

      Ei olekaan, mutta iso osa sitä se on. Useimmat se pitää terveinä ja järjissään, kiinni elämässä ja maailman menossa ja edes hieman isommissa ympyröissä kuin oman navan seutu ja oman karsinan rajat.

      • ViinaaViinaaa

        Niistä tulee melkosia häiriköitä joilla kuuppa on seonnut (ilmeisesti viinanjuontiin), sellaista henkilöä tuskin kukaan haluaa riesakseen palkata.


      • lopetaviinanjuonti
        ViinaaViinaaa kirjoitti:

        Niistä tulee melkosia häiriköitä joilla kuuppa on seonnut (ilmeisesti viinanjuontiin), sellaista henkilöä tuskin kukaan haluaa riesakseen palkata.

        Viinanjuontiin? Olet siis sitä mieltä ett KAIKKI työttönät ovat viinanjuojia??? Jos sinä olet sitä, niin ei läheskään kaikki. Puhu vaan omasta puolestasi.


      • roletaari
        ViinaaViinaaa kirjoitti:

        Niistä tulee melkosia häiriköitä joilla kuuppa on seonnut (ilmeisesti viinanjuontiin), sellaista henkilöä tuskin kukaan haluaa riesakseen palkata.

        Ollessani työttämän en ryypännyt lainkaan en milloinkaan!
        Päästyäni putkeen avautuivat alkohanat kunnes sekin elämäntapa riitti ja aloin hoitamaan terveyttäni, kuntoani ja vaimoani parisuhdemielessä.

        Siis, työttömyys piti raittiina koska milloin tahansa oili oltava valmiina aloittamaan tarjottu työ. Mikä tahansa, missä tahansa.
        Kun työttömyys muodollisesti loppui niin elämäntapakin muuttui.


      • dtydytjyt

        Mites vastaanotat mitään jos ei tarjota, jos ei oo autoo se on nykypäivänä aika mahoton. Missä sekään lukee että olis pakko muuttaa kun ei oo semmosia rahoja missään jos työtä ei ole.


    • mihinmäät

      jos joku pitää olemisestaan työttömänä.olet väärääspaikaas,mun mieleest su miälentrveytees ois tutkittava ja:osottaa mielenterveyden piiriin.oot rumentamassa työttömyyslistoja.paljokoha heitä on.mut pitää muistaa ei sos.turva kyl kaikkia voi pitkälti enää maksaa.rahat pitäs ohjata :työllistymiseen.ai.niin.mihin työllistyt ku ny nää haluuki olla kaikki yrittäjiä.

    • ghjcghhc

      No mee pankkiin niin et saa mitään jos on joku sos raha tulona. Kaikki sen tajuaa. Ei ne lainan antajatkaan mitää tyhmiä oo niinkun sinä.

    • pieni-osa

      Ei työ ole koko elämä työtä tekevällekään. Keskimäärin se on vain 11 % ihmisen elämästä. Kun nukkumiseen menee noin 30 %, jää reilusti yli puolet elämästä kaikkeen muuhun.

    • minkätaidat

      Voisko työpaikalla asua, kun ei oikein saa asuntookaan sieltä missä niitä voisi olla.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      88
      3728
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      588
      3531
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3432
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2187
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2151
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      320
      1936
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1905
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      159
      1657
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1361
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe