Itselläni oli aikoinaan neljä Wartburg merkkistä autoa, joista kaksi oli Tourist ja kaksi tavallisia sedan henkilöautoja. Viimeisen Wartburg Tourist autoni lahjoitin virolaiselle maanviljelijälle 1990-luvun alussa.
Kuinka monta Warrea mahtaa vielä olla liikenteessä?
Moniko ajaa vielä Warrella?
36
553
Vastaukset
ONKS NAITA ENAA. SAATIKKAA TRABANTTIA
- onmyynnissä
On näitä Wartburgeja ainakin myynnissä vielä... https://www.nettiauto.com/wartburg/vaihtoautot?id_vehicle_type=1
- Trabantexpress
On sitä Trabanttiakin liikenteessä harrastajilla. Ja myynnissäkin on https://www.nettiauto.com/trabant/vaihtoautot?id_vehicle_type=1
- Anonyymi
Nuo ovat kyllä mainioita vempaimia. Parempaa kun itäauto skoota.
- Ex-GTI
Kyllä näillä joku vielä näköjään ajelee?
http://warreteam.com/forum/ - neljällä_Warrella
Warre oli oikeastaan aika hyvä auto siihen aikaan, vaikka olikin sellainen "tärpättiruisku" ja vappupallo ajettavaksi. Oli vankka runko alla, osa pelleistä oli korvattu lasikuidulla ja osia pystyi vaihtamaan paljon ihan 10mm kiintoavaimella. Remontit oli helppoja tehdä muutenkin itse. Ensiasennurenkaat Pneumantit oli ihan hirveät, mutta kyllä niilläkin ajeli. Halpa autohan Warre oli, matkapuhelin maksoi enempi siihen aikaan 80-luvun alussa, kun minullakin oli uusi Warre. Minulla on NMT-450 Simonsen, se maksoi 18000markkaa ja uusi Warre maksoi vähemmän. https://goo.gl/images/BZvimS
- Warpunen353
Joo, oli se aika hauska auto ajella tuo Warpunen, oli vapaakytkin ja muuta hienoutta. Osa hallintalaitteista oli kyllä sijoitettu aika mielivaltaisesti, mutta ajelihan sillä. Takakontti oli aika iso, että sinne sopi hyvin Upon Pesukarhu pyykinpesukone. Nostokorkeus vaan aivan järkyttävä sinne takakonttiin. Istuinpenkeissä ei ollut mitään ryhtiä tai tukea, mutta kangaspenkit, kun siihen aikaan japseissa oli kylmät kernipenkit.
Warpusia oli monessa rikkaassa perheessä kakkosautona, kun ne oli niin halpoja ostella.
https://www.youtube.com/watch?v=wGJrpS9iZ14
https://www.youtube.com/watch?v=69y2Oq05DM0 - hyvätmuistotWarresta
Warpunen353 kirjoitti:
Joo, oli se aika hauska auto ajella tuo Warpunen, oli vapaakytkin ja muuta hienoutta. Osa hallintalaitteista oli kyllä sijoitettu aika mielivaltaisesti, mutta ajelihan sillä. Takakontti oli aika iso, että sinne sopi hyvin Upon Pesukarhu pyykinpesukone. Nostokorkeus vaan aivan järkyttävä sinne takakonttiin. Istuinpenkeissä ei ollut mitään ryhtiä tai tukea, mutta kangaspenkit, kun siihen aikaan japseissa oli kylmät kernipenkit.
Warpusia oli monessa rikkaassa perheessä kakkosautona, kun ne oli niin halpoja ostella.
https://www.youtube.com/watch?v=wGJrpS9iZ14
https://www.youtube.com/watch?v=69y2Oq05DM0Kaveri ajoi Warpurilla pitkän aikaa, kun hänelle oli tullut jostain vakuutusyhtiöltä melkoisen paljon seosbensaa. Oli käytännössä ilmaista ajoa, kun se bensa oli muuten myyntikelvotonta ja sillä ei ollut hintaa.
Ihan äkkiä ei tule nykyisistä autoista Warpurille vastinetta, joka olisi yhtä hyvä hinta/laatu. Daciakin on paljon kalliimpi suhteessa. Jos uuden tilavan (Wartburg) auton sai tämän päivän rahaan verraten n. 7000€ ja sillä pystyi ajamaan todella hyvin, niin mitä uutta autoa saa tänä päivänä vastaavalla rahalla?? - lankomiehenAstra
hyvätmuistotWarresta kirjoitti:
Kaveri ajoi Warpurilla pitkän aikaa, kun hänelle oli tullut jostain vakuutusyhtiöltä melkoisen paljon seosbensaa. Oli käytännössä ilmaista ajoa, kun se bensa oli muuten myyntikelvotonta ja sillä ei ollut hintaa.
Ihan äkkiä ei tule nykyisistä autoista Warpurille vastinetta, joka olisi yhtä hyvä hinta/laatu. Daciakin on paljon kalliimpi suhteessa. Jos uuden tilavan (Wartburg) auton sai tämän päivän rahaan verraten n. 7000€ ja sillä pystyi ajamaan todella hyvin, niin mitä uutta autoa saa tänä päivänä vastaavalla rahalla??Niin, ei tänä päivänä saa mitään uutta autoa tuolla 7000€.
Ja mikä oli nyt sitten lopputulos, nykyään tehdään entisillä Wartburgin tehtailla Opel Astra K malleja Eisenachissa... Eli taitaa olla Opel Astra nykyään itäauto! - turpiintulee
lankomiehenAstra kirjoitti:
Niin, ei tänä päivänä saa mitään uutta autoa tuolla 7000€.
Ja mikä oli nyt sitten lopputulos, nykyään tehdään entisillä Wartburgin tehtailla Opel Astra K malleja Eisenachissa... Eli taitaa olla Opel Astra nykyään itäauto!Meneppä sanomaa lankomiehellesi, että ajaa todellisuudessa Warrella ;D
- siinävaanero
lankomiehenAstra kirjoitti:
Niin, ei tänä päivänä saa mitään uutta autoa tuolla 7000€.
Ja mikä oli nyt sitten lopputulos, nykyään tehdään entisillä Wartburgin tehtailla Opel Astra K malleja Eisenachissa... Eli taitaa olla Opel Astra nykyään itäauto!Eipä saa enää uutta Opel Astraa ostettua 7000€, vaikka tulee samasta tehtaasta, mistä Warret aikanaan tuli.
- warrre
Wartburgin ylivoimaa!
https://www.youtube.com/watch?v=kBt3tLEA3Fk - hyvätmuistotWarresta
Warre oli oikeastaan aika hyvä auto aikoinaan. Tosi halpa ostaa uutena ja sillä ajeli 100000km aika huoletta. Jos tämän päivän rahassa sai tilavan perheauton n. 7000€:lla, jolla ajeli hyvin työmatkoja ja mökkireissuille.
- maxmöller
Kolme "Varttikilonpurttia" omistaneena sanoisin myös: Kiva peli,monessa suhteessa. Eräänlainen aikakone jos silloin.Se viimeisin oli sitä matalaa ja muodokasta 60 luvun mallia.Edelleenki "itäautoissa" olen pysynyt.
- tehthetheh
Mainosta kyllä hauskaa kun ensin jopa nykyaikaisia ominaisuuksia ja kun ikä alkoi painaa niin erillisrungon ylivoimaisuus? ja sen jälkeen taiviominaisuuksia ja lisävarustelu alkoi näkyä.Kun peli alkoi olla jo pelattu 1986? niin sitten säästetty etelänmatka tärkein myyntivaltti kun löytyi vanha lehti.Myös jo 70-luvulla ihmeteltiin jo länsiautojen tarpeettomia tehoja ja kiiltäviä,tarpeettomia yksityiskohtia.
- muutamaWarre
Muutama Warre minullakin. Olihan se oikeasti tosi halpa auto silloin, vaikka uudenkin osti. Vähän käytettynä Warren sai todella sopivasti. Telkkarissa pyöri se Ahti "simpauttaja" Kuoppalan esittämä mainos etelänmatkailusta; "meillä ei törsätä autoiluun" , tuossa nyt kuitenkin se lehtimainos https://goo.gl/images/TaciyS
- Ex-GTI
Tässä juttua tuosta etelämatkailu -mainoksesta. http://warreteam.com/wartburg353/1982_15_vuotta_vanhalle.htm
Warre-Teamin sivuilta löytyy lähes kaikki mainokset ja lehtileikkeet Warreen ja muutamaan muuhunkin DDR-menopeliin liittyen: http://warreteam.com/techdata.htm - hyvätmuistotWarresta
Ex-GTI kirjoitti:
Tässä juttua tuosta etelämatkailu -mainoksesta. http://warreteam.com/wartburg353/1982_15_vuotta_vanhalle.htm
Warre-Teamin sivuilta löytyy lähes kaikki mainokset ja lehtileikkeet Warreen ja muutamaan muuhunkin DDR-menopeliin liittyen: http://warreteam.com/techdata.htmOlihan se oikeasti halpa auto niihin ominaisuuksiin nähden. Jos nykyrahassa 7000€ sai uuden tilavan perheauton, millä pystyi ajamaan suht' huolettomasti 100000km ilman mitään suurempia remontteja. Ja kyllä tuo etelänmatkailumainos todella puraisi! Pieni pätkä tv:ssa tuota mainosta jäi todella mieleen!
- toijalansuunnalla
hyvätmuistotWarresta kirjoitti:
Olihan se oikeasti halpa auto niihin ominaisuuksiin nähden. Jos nykyrahassa 7000€ sai uuden tilavan perheauton, millä pystyi ajamaan suht' huolettomasti 100000km ilman mitään suurempia remontteja. Ja kyllä tuo etelänmatkailumainos todella puraisi! Pieni pätkä tv:ssa tuota mainosta jäi todella mieleen!
Eräs kaveri osti useamman Warren jopa varastoon, kun niiden valmistusta oltiin jo lopettelemassa.
- Aitoitäauto
Aidon itäauton valmistusmaa, merkki Wartburgin konetilasta https://aijaa.com/8YxrB9
- tuskinmonta
Eipä näitä Wartburgeja juuri tienpäällä enään näe tänä päivänä. Joskus kesällä saattaa jokusia harrastajia nähdä liikenteessä ja hyvällä tuurilla katsastuskonttorilla, kun joku katsastaa museo-Warreaan
- sörsselsönni
Spede hassutteli joskus Turhapuro elokuvissaan, olivat hitsanneet kaksi Warrea yhteen ja ajelivat sillä molempiin suuntiin.
- Warreakorjannut
Olisihan tuosta Wartburgista vaikka mitä juttuja vuosien varrelta. Huvittavin juttu sattui, kun olin ostanut itselleni vanhan Wartburg 353 varaosiksi ja kesäisenä päivänä pihalleni römpötteli Wartburg Tourist mallisella autolla melkoinen sakki. Olivat matkustavaisia, oikein suurperhe, paljon oli lapsia ja Warren kampiakselin päässä pyörivä hihnapyörän kyljessä oleva tasapainotin oli vaurioitunut kesken matkan. Joku oli osannut neuvoa heidät minun puheilleni. Olin itsekin ihmeissäni kyseisen varaosan suhteen, kun en merkkiä tuntenut aiemmin. Niin vain irroittelin sen varaosan siitä omasta Warrestani ja asensin näiden matkustavaisten autoon pientä korvausta vastaan. Heidän matkansa jatkui taasen kesäisessä Suomessa!
Tämä tapahtui vuonna 1982, joten aikaa siitä on jo paljon. - eiseniinhuono_ollut
Moni varmaan ostaisi vieläkin uuden Wartburgin, jos niitä vielä valmistettaisiin ja hinta olisi samassa suhteessa, kuin silloin ennen. Wartburg oli oikeasti edullinen auto, mitään uutta autoa ei saa tänä päivänä 7000€:lla.
- Warrenkunsaisi
Warre tosi helppo auto. Itselläni talvet poissa käytöstä ns. seisonnassa ulkona hangessa suuren lumikuorman alla. Ja keväisin asensin täyteen ladatun akun, ja kuinkas ollakaan - aina ensi startilla käyntiin. Toki vähän savutti aluksi. Kerran paloivat kannen tiivisteet. Eikun rautakangen avustuksella kansi auki ja uudet tiivisteet. Ja taas kerrasta käynnistyi.
Naapurusto ei tykännyt, kun kylmän koneen käynnisti. Vähän savuhaittaa. Mutta kaikkiaan tosivarma ajopeli. Ihan ikävä taivaansinistä peliä vieläkin.- neljällä_Warrella
Minultakin paloi kerran yhdestä Tourist Warresta kannentiiviste alle 500km ajetusta autosta. Tosi helppo vaihtaa, normaalit hylsyavaimet riitti, ei tarvinnut mitään rautakankia. Momenttiavaimella kiristin kannenpultit, ei ollut ongelmaa sen jälkeen. Kait sen olis voinnut teettää Warren huollossakin niin uuteen autoon (4 päivää ollut vasta rekisterissä silloin!!).
- helppohomma
neljällä_Warrella kirjoitti:
Minultakin paloi kerran yhdestä Tourist Warresta kannentiiviste alle 500km ajetusta autosta. Tosi helppo vaihtaa, normaalit hylsyavaimet riitti, ei tarvinnut mitään rautakankia. Momenttiavaimella kiristin kannenpultit, ei ollut ongelmaa sen jälkeen. Kait sen olis voinnut teettää Warren huollossakin niin uuteen autoon (4 päivää ollut vasta rekisterissä silloin!!).
Niitä kannentiivisteiä vaihdettiin Warreen ihan tienpäällä, kun sattui kärähtämään.
- autokauppias_evp
Muistaakseni Lohjalla* oli kaksi autokauppiasta, toisella oli Volkswagenin edustus ja toisella Wartburgin edustus ja joku tuttu autokauppias kysyi tuolta jälkimmäiseltä autokauppiaalta, että mitä kuuluu Lohjan autokauppiaille. Vastaus oli; " Minä myyn Wartburgia ja tuo toinen ottaa Volkswagenin tilauksia vastaan".
Mainittakoon, että tuolloin oli vielä autojen tuontisäännöstely ja länsiautoa ei saannut heti, vaan piti jonottaa hyvinkin pitkään uutta autoa.
* ei välttämättä ollut Lohja - anonyymi_EzU
Ajettiinhan sitä Wartburgilla ennen paljonkin. Meilläkin oli muutama Wartburg, oli tosi halpa ostaa uutena, mutta ei niitä käytettynä oikein kukaan tahtonut ostaa. Ne oli viimeisinä vuosina sellaisia uutena ostettavia ja ajettiin se mikä ajettiin, romuttamolle sen jälkeen.
- bbbb
Suomessa ajaa aika moni: https://www.youtube.com/watch?v=mMt7slyDCXM
- rintintintintintinit
Olipa silmiä hivelevä näky! Tuossa olisi oikeastaan pitänyt olla liikenteen katkaisu siksi aikaa, että koko letka olisi päässyt kunnolla tienpäälle.
- ZJJJ
Ajo-ominaisuudet suuremmissa nopeuksissa vuosina 1956-65 valmistetussa 311- perusvarressa olivat sanalla sanoen kamalat. Siinä oli poikittaiset levyjouset edessä ja takana.
Muistan, että autoon sai turvavyöt. Vyöt olivat tarpeelliset, koska yli satasen nopeuksissa ei enää ilman turvavöitä pysynyt penkeissa kiinni, ellei tien pinta ollut aivan tasainen.
Aikanaan nätti auto. - Anonyymi
varrea tankatessa piti muistaa lorauttaa 2t öljy tankkiin. jos sen unohti tehdä, piti lisätä jälkeenpäin ja autoa piti vetokoukusta heiluttaa että sai öljyt sekaisin. autosta puuttui kattoverhoilu kokonaan ja puhe kaikui kuin kirkossa.
- Anonyymi
Dacia on nykypäivän Wartburg.
- Anonyymi
Ei voi verrata mitenkään Warreen Daciaa. Ja sitä paitsi Daciaa myytiin jo silloin, kun myytiin Warreakin itäblokin aikaan. Se oli silloin vaan Renault 12 ja sai olla tarkkana, ettei ottanut autokaupoissa vaihdossa sellaista Renault 12, jonka konepellin alta löytyi tyyppikilvestä Dacia. Ne oli niin väärää valuuttaa, kuin voi olla. https://images.app.goo.gl/T4BRthHiS3nE7xqu8
- Anonyymi
Ei tosiaan voi verrata Daciaan Warrea!!! Warre oli Warre, aito "harppi-saksalainen", maalipinnat appesiinia ja verhoukset melko kotikutoisia, runko oli alla ikuinen, mutta siihen se ikuisuus sitten loppuikin. Hallintalaitteet hentoisia himmeleitä ja ripoiteltuna sinne ja tänne, osa kojelaudan alla niin, että piti tietää mistä ne kourakopelolla löytää. Dacia on ihan oikea auto, ei voi verrata mitenkään edes hinnaltaan Warreen. Uuden Warren sai ihan taskurahalla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389