Laivojen Päästöt
Luetuimpia
-
Virkamiehen oikeus ja velvollisuus
Onko kunnan virkamiehellä oikeus tulla yksityisen OK-tontille ilman maanomistajan lupaa ja perustaa sinne ilman vesilaitoksen liitoslupaa viemärirasitteen, vaikka alueella on kaupungin pääviemäri ja vesijohto, minkä takia siinä on kaupungin perustama voimassaoleva rasite, kieltäen viemärin ja kaiken muun rakentamisen. Naapurini oli kertonut viemärin iäksi 30 v. VTT: on tehnyt raportin putkesta, vedestä ja maasta, ilmoittaen viemärin iäksi 2-3 v. Viemäriksi oli asennettu 5" kierresaumattu ilmastointiputki, joka ruostuu 5 vuodessa. Kuva viemärin sisältä todistaa sen olevan jo olevan täysin ruosteessa. Asia on saanut päätöksen kunnan Ympäristölautakunnalta. Kaikki OK lisättynä pyyntö minulle: salassa pidettävä. Kirjallisia ja henkilötodistajia on useita. On rikottu MRL § 161 , ohitettu Hulevesiopas, käyty oikeudessa. Kunnan toinen ko. alan virkamies toteaa käytyään paikan päällä: näitähän on kaupungissa pilvin pimein. Onko tämä viittaus kaupungin virkamiehen suhtautua hulevesiasioihin. Onko rasitteen perustanut viranhaltija ylittänyt valtuutensa. Kysyy
-
Miksi Suomeen ja Euroopan Unioniin ei aseteta hiiliveroa?
Hiilivero on helposti sidottavissa suoraan kaikkiin polttoaineisiin jolloin ylimääräinen byrokratia katoaa eikä päästömitoituksia voi mitenkään väärentää.
-
Maito ja liha pois lapsilta ja vanhuksilta
Helsingin kaupunginvaltuusto on (HS 15.2.) tehnyt päätöksen, että 6 vuoden sisällä puolitetaan lihan ja maidon kulutus. Tämä tarkoittanee sitä, että sairaaloissa, vanhustenhoitolaitoksissa, kouluissa ja päiväkodeissa saa maitoa ja lihaa vain joka toinen päivä? Tässähän olisi tuhannen taalan paikka kaikille yksityisille hoivayhtiöille! Ei muuta kun navetat pystyyn!
Keskellä valtamerta meri ei ole minkään valtion aluetta. Siellä siis pätevät vain kansainväliset sopimukset. Jotta saataisiin satoja valtioita saman sopimuksen taakse, joudutaan neuvottelemaan aika pitkään.
Numero5 kirjoitti: Täytyy siirtyä purjelaivoihin sitten.
Tämä tarkoittaa että päästöt ovat 266-272g/km jokaisen bussimatkustajan osalta jokaiselta liikutulta kilometriltä.
Vertailun vuoksi Liikennefaktan mukaan Suomen henkilöautojen keskimääräinen CO2-päästölukema on 160,0g/km, uusien myytyjen autojen 118,8g/km.
On siis yli kaksi kertaa (!!!!) ympäristöystävällisempää ajaa uudella autolla kuin käyttää bussia. Silti nimenomaan ympäristöveruketta selittelevät vihreät haluavat raippaverottaa ympäristöystävällistä vaihtoehtoa ja tukea niillä rahoilla saastuttavampaa.
Näiden tilastofaktojen valossa kysynkin teiltä, Vihreät: ONKO TOIMINNASSANNE JÄRJEN HÄIVÄÄKÄÄN? Esittämänne haiskahtaa vain verovarojen ahnehtimiselta päinvastaisin vaikutuksin kuin väitätte.
markku.lievonen
11.10.2018 10:33
Kun huomioimme laivaliikenteen maailman merillä, niin raha / osingot on ollut ja onnedelleen este laivojen päästöjen rajoittamisessa. Suuuuuuuuuuuuurten yritysten omistajat eivät ajattele ympäristö päästöjä,- vaan maksimaalista rahan virtausta.
JOS olisivat ajatelleeet, niin olisivat oma-aloitteisesti jo muuttaneet päästöjensä suunnan. Ajatellen rahan / omaisuuden vaikutusta ihmislajin keskuudessa, niin on syytä elää todelisuudessa. Toki pakottamalla / saartamalla yrityksien toimintaa voi asioita muuttaa,- mutta kuka ihminen on valmis sahaamaan omaa oksaansa, jolla istuu? Siis saarron vaikutuksesta on kysymys.