Etoricoxib eli Arcoxia

Huolestuttaa

Sain viikon kuurin Etoricoxib 90mg lääkettä jatkuvaan nivelkipuun. Luettuani lääkkeen tuoteselosteen haittavaikutukset kuulosti niin hurjilta/vaarallisilta että en tiedä uskaltaisko tuota edes kokeilla.

Esim sydämen sykkeen kiihtyminen, rytmihäiriöt ja jopa sydänkohtaus tai aivohalvaus varsinkin kun itsellä on ollut jo lapsesta asti rytmihäiriöitä ja välillä sydän alkaa hakkaamaan muutenkin niin kovaa että meinaa paniikki iskeä.

Myös vakavia munuais ja maksavaurioita on raportoitu tämän lääkkeen kohdalla ja mahalaukun sekä ohutsuolen tulehdusta sekä vakavia allergisia ihoreaktioita.

56

61235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienellä.annoksella

      On se "kiikun-kaakun"-lääke, ei tee mieli syödä, kun lukee tuoteselosteen, mutta yksi kuuri ei ehkä pahaa tee.
      Vaikea sanoa.
      Söin Arcoxiaa itse vuosia kausittain nivelrikkoon tajuamatta kunnolla mahdollisia haittoja.
      Lonkkani kipeytyy aika ajoin pahasti yleensä pariksi viikoksi kerrallaan.

      Myöhemmin olen syönyt vain pientä annosta.
      Olen puolittanut 60 mg:n Arcoxian ja jo puolikaskin vie yllättävän hyvin kovan kivun.
      Lääkärit määräävät ihmeen vahvoja annoksia !

      Eräs asiantunteva lääkäri sanoi, että Arcoxiaa ei tarvitse syödä viikon tai kahden kuuria.
      Sitä voi syödä vain juuri silloin kun kipu on. Jos kipu ei palaa, ei tarvitse ottaa lisää.

      Uskaltaisitko kokeilla puolikkaalla tai pienemmällä murulla aluksi ?
      Riski saada sydänoireita on ehkä pienempi ?
      Kysyin farmaseutilta, pillerin saa halkaista.
      Pikku veitsellä halkaisin ne.

      Minullakin on sydäoireilua ollut vuosikausia, en tiedä mistä johtuvia,
      mutta 30 mg Arcoxiaa ei ole mielestäni lisännyt niitä.

      Oliko tuttu lääkäri sinulle, joka kirjoitti Arcoxiaa ?
      Jos oli, niin hänen olettaisi arvioineen, voiko sinulle niitä kirjoittaa.

      Mutta tuo 90 mg on ehkä turhan iso annos.
      Kokeile pientä ensin, kun kerran pelkäät oireita ja koska pienikin annos voi tehota hyvin.

      • ytytghtdtfyjug

        Minulla Arcoxia "iski" munuaisiin ja oli lopetettava. Terveyskeskuslääkäri totesi että lääke aiheuttaa runsaasti sivuvaikutuksia (lääkkeen oli kirjoittanut ortopedi). Auttoihan tuo mainiosti, mutta en viitsinyt rassata munuaisiani enempää ja lopetin.

        Jos tuota pillerinpuolitusta haluaa kokeilla, apteekeissa myydään pillerinpuolittajaa. Olen käyttänyt sellaista jo kauan kun joudun puolittelemaan pillereitäni ja yhden jopa jakamaan neljänneksiin (puolituksen jälkeen pilleriä pyöräytetään 90 astetta).


      • Huolestuttaa

        En ole käynyt kyseisellä lääkärillä koskaan aikaisemmin joka tuon lääkekuurin määräsi. Lisäksi mulla on ollut rytmihäiriöitä ja sydämentykytyksiä jo alle 10-vuotiaasta asti. Kärsin myös paniikkihäiriöstä ja välillä muutenkin puristaa sydämestä inhottavasti. Erityisesti sen takia pelkään kokeilla tuota lääkettä kun se voi aiheuttaa tuollaisia mahdollisesti vakaviakin sydänoireita.

        Myös tuo munuaisjuttu pelottaa kun on tullut kesän ja syksyn aikana käytettyä tavallista runsaammin alkoholiakiakin ja pelkään että tässä on munuaiset jo muutenkin kovilla. Olen aika paljon myös Buranaa joutunut nappailemaan kipuihin ja sekin tietenkin rasittaa munuaisia.

        Niin olen nyt 29-vuotias vaikka en tiedä onko sillä iällä nyt oleellista vaikutusta tässä asiassa.


      • Anonyymi

        Ja muistutuksena tähän, että reseptilääkkeen myyminen ilman reseptiä on laitonta. Myös ostaja voi syyllistyä lääkerikokseen. Älkää klikatko.


      • Anonyymi

        Olen nivelrikkoinen astmaatikko. Pari viikkoa sitten aloitin Etoricoxib 60 mg seitsemän päivän kuurin .Lonkan kolotus asettui . En tarvinnut muita särkylääkkeitä. Kohta sen jälkeen pamahti
        kipu vasempaan jalkaan ylhäältä nilkkaan saakka. Hakeuduin tutkimuksiin. Pelkäsin saaneeni veritulpan. Minulla on sydämen vajaatoiminta ja aortan läpän ahtauma . En oikein tiedä voinko käyttää Etoricoxibsiä. Lopetin lääkekuurin ja siirryin pelkkään vahvaan Buranaan. Ei mitään vaikutusta .Tiedän että Burana ei sovi astmaatikoille. Omaisten kehoituksesta siirryin kuitenkin takaisin Etorixibsiin. Särky sen kun jatkuu. Etenkin öisin.Tää on kaameata.Aikoinaan minulle tuli hermosärky antibiootista (Tavanic) Se iski vasempaan akillesjänteeseen. Särky kesti ainakin puoli vuotta. Sen takia olen aika vauhko näiden särky ynnä muiden lääkkeiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nivelrikkoinen astmaatikko. Pari viikkoa sitten aloitin Etoricoxib 60 mg seitsemän päivän kuurin .Lonkan kolotus asettui . En tarvinnut muita särkylääkkeitä. Kohta sen jälkeen pamahti
        kipu vasempaan jalkaan ylhäältä nilkkaan saakka. Hakeuduin tutkimuksiin. Pelkäsin saaneeni veritulpan. Minulla on sydämen vajaatoiminta ja aortan läpän ahtauma . En oikein tiedä voinko käyttää Etoricoxibsiä. Lopetin lääkekuurin ja siirryin pelkkään vahvaan Buranaan. Ei mitään vaikutusta .Tiedän että Burana ei sovi astmaatikoille. Omaisten kehoituksesta siirryin kuitenkin takaisin Etorixibsiin. Särky sen kun jatkuu. Etenkin öisin.Tää on kaameata.Aikoinaan minulle tuli hermosärky antibiootista (Tavanic) Se iski vasempaan akillesjänteeseen. Särky kesti ainakin puoli vuotta. Sen takia olen aika vauhko näiden särky ynnä muiden lääkkeiden kanssa.

        Yökipu viittaa verenkierto häiriöön joten nouse välillä kävelemään niin pitäisi helpottaa kun veri lähtee taas kiertämään ! Yleinen vika useilla lääkkeillä !


      • Anonyymi

        Se on liian suuri annos!


      • Anonyymi
        Huolestuttaa kirjoitti:

        En ole käynyt kyseisellä lääkärillä koskaan aikaisemmin joka tuon lääkekuurin määräsi. Lisäksi mulla on ollut rytmihäiriöitä ja sydämentykytyksiä jo alle 10-vuotiaasta asti. Kärsin myös paniikkihäiriöstä ja välillä muutenkin puristaa sydämestä inhottavasti. Erityisesti sen takia pelkään kokeilla tuota lääkettä kun se voi aiheuttaa tuollaisia mahdollisesti vakaviakin sydänoireita.

        Myös tuo munuaisjuttu pelottaa kun on tullut kesän ja syksyn aikana käytettyä tavallista runsaammin alkoholiakiakin ja pelkään että tässä on munuaiset jo muutenkin kovilla. Olen aika paljon myös Buranaa joutunut nappailemaan kipuihin ja sekin tietenkin rasittaa munuaisia.

        Niin olen nyt 29-vuotias vaikka en tiedä onko sillä iällä nyt oleellista vaikutusta tässä asiassa.

        Tiedät etteivät lääkkeet ja alkoholi kuulu yhteen.
        Älä anna vääriä neuvoja muille! Farmaseutit antavat hyviä neuvoja lääkkeiden käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nivelrikkoinen astmaatikko. Pari viikkoa sitten aloitin Etoricoxib 60 mg seitsemän päivän kuurin .Lonkan kolotus asettui . En tarvinnut muita särkylääkkeitä. Kohta sen jälkeen pamahti
        kipu vasempaan jalkaan ylhäältä nilkkaan saakka. Hakeuduin tutkimuksiin. Pelkäsin saaneeni veritulpan. Minulla on sydämen vajaatoiminta ja aortan läpän ahtauma . En oikein tiedä voinko käyttää Etoricoxibsiä. Lopetin lääkekuurin ja siirryin pelkkään vahvaan Buranaan. Ei mitään vaikutusta .Tiedän että Burana ei sovi astmaatikoille. Omaisten kehoituksesta siirryin kuitenkin takaisin Etorixibsiin. Särky sen kun jatkuu. Etenkin öisin.Tää on kaameata.Aikoinaan minulle tuli hermosärky antibiootista (Tavanic) Se iski vasempaan akillesjänteeseen. Särky kesti ainakin puoli vuotta. Sen takia olen aika vauhko näiden särky ynnä muiden lääkkeiden kanssa.

        Sitten kyselet täältä neuvoja!
        Käänny lääkärisi tai apteekin farmaseutin puoleen kun tulee ongelmia- he auttavat.
        Tuskin nivelrikon särkyyn parempaa läkettä kuin
        Etoricoxib. Itsellenikin tuttu. Minullakin astma ja kielletty tulehduskipulääkkeet. Otin asian puheeksi , onneksi, kielto otettiin pois. En nimittäin ole allerginen ja se testi tehtiin jo ennen kuin sain astma lääkkeet.
        Se kielto laitetaan automaattisesti jos allergisuudesta ei ole testitulosta. Tsemppi🌷


    • pops

      Syön joskus Arcoxia 30 mg. Se on aika pitkävaikutteinen. Se poistaa kivun koko päiväksi.
      Muutama Arcoxia 30 mg saattaa kai parantaa tulehduksen luussani, niin ettei se vaivaa pitkään aikaan.
      Jokaisen kipu on tietysti voimakkuudeltaan erilainen.
      Minun isovarpaani on niin kipeä etten voi laittaa kenkää jalkaan puhumattakaan kävelystä.

      • Sinulla taitaa olla kihti, päätellen siitä että et saa kenkää jalkaan , kävelemisestä puhumattakaan. Welcome to the club.😨


    • pienellä.annoksella

      Arcoxia on aika helppo puolittaa ja puolikkaan jakaa puoliksi pienellä keittiöveitselläkin.
      Olen itsekin ollut aikeissa ostaa apteekista pillerinpuolittajan, en vain koskaan muista sitä,
      kun apteekissa käyn.

      Moni lääke voi aiheuttaa tilapäisesti haittoja.
      Haitat yleensä häipyvät kun lääkkeenotto loppuu.

    • Poikkeaako-tuo-muista

      Aika monella lääkkeellä on sivuvaikutuskirjo pitkä, kuin nälkävuosi. Katsokaapa huviksenne netistä vaikkapa kolesterolilääkkeiden sivuvaikutuksia. Samoin on lähestulkoon kaikkien lääkkeiden kohdalla.
      Itse olen ajatellut sen johtuvan siitä, että lääkkeen valmistaja on halunnut varoittaa kaikesta mahdollisesta, jotta ei jälkeenpäin voitaisi sanoa, että ei ole kerrottu tätäkään mahdollista sivuvaikutusta. Itse esim. olen vuosikaudet syönyt lääkettä, jonka ilmoitettuna haittavaikutuksena saattaa olla mm. sydänpysähdys ( kaikkien muiden mahdollisten sivuvaikutusten lisäksi).
      Syön lääkettä silti, koska sivuvaikutuksia ei ole ilmaantunut ja hyödyn lääkkeestä.

      • Anonyymi

        Juri näin !!!


      • Anonyymi

        Totta. Haittavaikutukset ja sen lista on moninkertainen hyötyihin nähden. Kehotan lukemaan huolella läpi ja miettiä vielä kerran pärjäisikö ilman? Itse olen krooninen kipupotilas ja päättänyt pärjätä niin vähällä kuin mahdollista. Kaikki ovat oikeastaan myrkkyä keholle ja sisäelimet etenkin maksa kärsii kaikista eniten.
        Luonnolliset ja äärimmäisen yksinkertaiset avut voi saada 1. Kylmä hoidosta; jääkylmä suihku, avanto.
        2. Lämpö hoidosta; sauna, erilaiset lämpöhoito laitteet
        Ja ilman sivuvaikutuksia!


    • HuolestunutMies

      Saakohan Arcoxian kanssa ottaa propralia jos tulee rytmihäiriöitä tai alkaa pumppu jyskyttämään vai onko vaarallista tehdä niin?

      En ole vieläkään uskaltanut kokeilla Arcoxiaa vaikka kivut on lähestulkoon sietämättömä.

      • siellätiedetään

        Kysy apteekista neuvoja.


      • Hei-haloo

        Kivut sietämättömät, mutta et uskalla syödä kipulääkettä? Olisikohan sitten parasta käväistä lääkkeen kirjoittaneen lääkärin luona. Nimittäin kipulääkkeet eivät Arcoxiaan lopu, siitä ne vasta alkavat. Ehkä jokin muu lääke saattaa läkärisi mielestä olla parempi. Miksi et, muuten, maininnut hoitavalle lääkärillesi kaikkia käyttämiäsi lääkkeitä. Lääkärisi siis päättää asian.


      • Ota nyt ihmeessä ! Ei se mikään killer pilleri ole. Olen käyttänyt sitä silloin tällöin 40v kuin kihti iskee. Tosin kihti on pysynyt poissa maisemista 10v kuin on toi päivittäin otettava adenuric 80mg.


    • laiturin.ukko

      Kokeile nyt ihmeessä ottaa Arcoxiaa, kun sulla kerran kipua on.
      Ota puolikas pilleriä aluksi, tai kolmannes, sittenpähän tiedät, miltä tuntuu.

      Ei varmaan tunnu missään, muuta kuin että kipusi hellittää,
      niinkuin on tarkoituskin.

      Mulla on sydänvaivoja (rytmihäiröitä, tykytystä) päivittäin, otin eilen 20 mg Arcoxiaa lonkkakipuun,
      se auttoi tarpeeksi, eikä lisännyt sydänoireita.
      Jos lisäisi tykytystä, ottaisin puolikkaan Propralia, jopa neljänneskin auttaa minulla.

      Useimpien lääkkeitten haittavaikutuslista nostattavat hiukset pystyyn.
      Ei ne listat tarkoita, että kaikille tulee kaikki ne oireet.
      Harvalle voi tulla jotain oireita.

      Arcoxia on tehokas lääke nivelrikkoihin yms.

    • Anonyymi

      Etoric on senluokan lääke. sivuvaikutuksia tulee.
      Minä kaaduin liukkaalla ja rannr murtui ja olkapää vammautui.
      Käsi ei nouse kuin vaakasuoraan eteen ja sivulle. Sormet ei taivu nyrkkiin.
      Kävellessä sormet turpoo ja jäykistyy entistä enemmän. Olkapää sattuu vain liikuttaessa, mutta ranne kipu on voimakas jatkuvasti.
      Fysiatri sanoi hermovaurion todennäköisyys.
      Täällä Pirkanmaalla kunnat on niin köyhiä, että Mangnetti kuvaukseen ei anneta lähetettä Etoric heikentää kuntoa ja kävelystä tulee vaikeaa, sekä hengästyttää.
      Ole sairastanut nyt kohta neljä kuukautta.
      Ensiviikolla menen ARVAUSKESKUKSEEN ja lyön nyrkkiä pöytään.
      Jotain on tehtävä. Ainaskin Kuvattava hermovaurion varalta.
      Olen tosi vihainen!

      • "Etoric heikentää kuntoa" höpö-höpö, päinvastoin. Kuin ei pääse liikkumaan se sitä kuntoa alentaa. Kiitos etoricoxiibin( Adenuric) pääsin aikoinaan "jaloileni" ja ulos kävelemään , 5km/pv reipasta kävelyä ( alle tunti) ja kaikki veriarvot ok, kolesteroli LDL snadist koholla. Olen 70v.


      • Anonyymi
        Ad_astra kirjoitti:

        "Etoric heikentää kuntoa" höpö-höpö, päinvastoin. Kuin ei pääse liikkumaan se sitä kuntoa alentaa. Kiitos etoricoxiibin( Adenuric) pääsin aikoinaan "jaloileni" ja ulos kävelemään , 5km/pv reipasta kävelyä ( alle tunti) ja kaikki veriarvot ok, kolesteroli LDL snadist koholla. Olen 70v.

        Täsmälleen samaa mieltä!!!


    • Anonyymi

      Nää kaikenmaailman varoitukset haittavaikutuksista on lähinnä lääketehtaiden suojaksi, jos tulee jotain oikeudenkäyntikuvioita haittavaikutuksista!! Tavallaan vapauttaa lääketehtaan vastuusta, jos ongelma on listattu! Minimiannoksilla kandee tietenkin aina mennä. Sivuvaikutukset on aina henkilökohtaisia. Itsellä ei ole mitään ongelmia ollut, vaikka välillä oli jopa 120:stä.

      • Anonyymi

        Minulla munuaiset meinasi pettää Arcoxiaa käyttäessä, oli pakko lopettaa ja tyytyä Panadol Forteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla munuaiset meinasi pettää Arcoxiaa käyttäessä, oli pakko lopettaa ja tyytyä Panadol Forteen.

        Muista toki, että sillä on vaarana nostaao maksa-arvot tosi korkealle.
        Se on saletti, että jokaisesta lääkkeestä voi tulla sivuvaikutuksia, mutta katsokaa ihmeessä sitä lukua mikä on minkäkin sivuvaikutusten perässä. Monesti se on
        1 per 10 tuhatta käyttäjää kohti.
        Joten olisi sitten hyvä Lotta kun niin hyvä mäihä lääkkeiden sivuvaikutuksista on.

        Itse olen syönyt selkäranka reunaan Etoricoxibia kohta kymmenen vuotta annoksella 1 tab. 60mg. Eikä mitään sivuvaikutusten ole tullut. Minusta hyvä lääke kun vie koko vuorokaudeksi säryt pois.
        Olen tämän ansiosta saanut lopettaa solusalpaajat elikkä syöpä lääkkeet. Niiden kanssa olikin hakemista, että sopivat. Ovat senverran tujuja , että useimmista tuli moneksi päiväksi oksentelua. Vaikka kyse oli yhdestä tabletista viikossa.
        Parhaiten minulle sopi niistä lääke, joka aiheutti jatkuvan pahanolotunteen aivan kuin olisi raskaana ollut.

        Sen verran kyllä Ronkaisen jokaista., joka saa uuden lääkkeen, kokeillaan auttaako se kipuihin ja, vasta, sitten jos ei auta tai tulee jotain selvää sivuvaikutusta, niin menette vaikka ambulanssilla päivystykseen. Yleensä lääkärit tietävät lääkkeiden sivuvaikutukset ja osaavat ne hoitaa. Ihan omakohtainen tuo ambulanssi ja tarkkailussa ja tipassa olo. Kaiken kukkuraksi jouduin omalle osastolleni, jossa olin sairaanhoitajana. Työkaverit naljailivat , etteivät ole ennen nähneet noin uskollista työntekijää, että sairaslomalla kun pitää ambulanssilla tulla 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla munuaiset meinasi pettää Arcoxiaa käyttäessä, oli pakko lopettaa ja tyytyä Panadol Forteen.

        Ihan sama mulla. Söin 5 vuotta Arcoxiaa, ensin 60mg ja sitten n. 3 vuotta 90mg, joka päivä. Nyt ei enään voi.


    • Anonyymi

      Olen syönyt lääkettä yli 3 viikkoa jäätyneeseen olkapäähän. Suuhun ilmaantui aftoja kun aloin käyttää. Maha on sekaisin, sillä lääkkeessä on laktoosia. Kiva. Lopetin kun jäätymisvaihe alkoi vähän helpottamaan. Siitä alkoi helvetilliset päänsäryt. Onko muille tullut "vieroitusoireita"? Auttaa kipuun kyllä mutta en halua syödä mitään lääkettä turhaan. Nyt tuntuu vaan, että pää hajoaa.

      • Anonyymi

        Olen käyttänyt Arcoxiaa satunnaisesti silloin tällöin liki 10 v ajan. Pari vuotta sitten lannerangan nikamamurtuman takia pari viikkoa. Nyt tein mökillä puunkanto yms juttuja ja niskani jumitti pahasti. Otin Arcoxia 90 mg tabun ja pari tunnin päästä naamani pullahti punaiseksi. Ajattelin että no se aurinko… otin illalla toisen ja aamulla oli ylävartalossa punaisia kookkaita ”läiskiä” jotka kutisivat.
        Etäyhteydellä ihotaut lääkäriin ja kännykän avulla esittelin läiskiä : Arcoxia sen aiheutti.
        Hitto, pitää jättää pois valikoimista. Hyvä pitkävaikutteinen lääke. Jotain muuta tilalle pitää keksiä.
        Tuo limakalvoärsytys on jo asteen kovempi juttu. Kortisonikuuri on tarpeen.


    • Anonyymi

      Minä pissasin verta kun olin syönyt etoricoxibia 5 päivää. Kipuun kyllä auttoi mutta järkytyin kun vessanpönttö oli ihan punainen. Verta tuli enemmän kuin pisaroita.

    • Anonyymi

      Eiköhän kaikki lääkkeet ole jossain määrin vaarallisia.

      Nuo uudet kipulääkkeet (esim. Arcoxia tai Etoricoxibi) suojaavat kuitenkin jossain määrin vatsan limakalvoa, jota perinteiset tulehduskipulääkkeet vähitellen tuhoavat.

      • Anonyymi

        Aika hurjia kokemuksia viiden päivän jälkeen.
        Minä käytin yli kk, ei ole auttanut yhtään, ei tosin haittavaikutuksiakaan.
        Fysioterapeutti ihmettelikin, kannattaako syödä jos ei auta.
        Tuli kirjoitettua yksikseni johonkin toiseenkin. Näitä kokemuksia on mukava lukea, tässä ihan uusiakin.

        Minulla lonkan nivelrikko, kuvattiin kesäkuussa.
        Yli kuukauteen en ole pystynyt kunnolla
        kävelemään. Olisi luullut edes hetkeksi auttavan 60mg Etoricoxib.
        Tavallaan tuo ei sopisi verenpaine-diabeteslääkityksen kanssa.
        Kolesteroliakin, siihen ei lääkitystä.
        En ole uusinut reseptiä.


    • Anonyymi

      Erinomainen lääke nivelrikon kipuun. Vajaa viikko 90mg ja vain pientä tuntemusta enää kävellessä ja rappusissa.

      On verenpaine, kihti, diabetes, laajentunut sydän ja melko runaas alko, hyvin toimii tämä lääke.

    • Anonyymi

      Niin ne on haittavaikutukset hurjia.
      Entä voiko muuten hoitaa.

      • Anonyymi

        Jos luet haittavaikutusten luetteloa, et varmasti voi käyttää mitään lääkettä. Koska kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksia. Tosin ne koskevat vain harvoja käyttäjiä. Suurin osa ei saa mitään haittavaikutuksia.


    • Anonyymi

      Ei auta mulla, eikä voi ottaa esimerkiksi buranaa sen kans yhtäaikaa. Ei tullut mitään sivuoireitakaan. Parasetamolia ei voi ottaa kuin yhden vuorokaudessa silloin tällöin, maksa-arvot nousee pilviin.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa pienelläkin annostuksella minulla. 30 mg:lla,
      Jos ei täysin poista kipua niin tekee olon ihan siedettäväksi.
      Parempi niin kuin ottaa isoa annosta ja mahdolliset haitat.

    • Anonyymi

      Jos lukee ne mahdolliset haittavaikutukset ja ottaa ne tosissaan, niin ei voisi koskaan syödä mitään lääkkeitä. Oikeasti ne haittavaikutukset on todella harvinaisia, mutta toki mahdollisia. Jos jotain ilmenee, niin silloin lopettaa ja ottaa yhteyttä lääkäriin ja vaihdetaan.

    • Anonyymi

      Mahtavaa lukea näitä. 🙈 Olen syönyt Etoricoxib 90mg lääkettä päivittäin 10 vuotta selkärankareuma an. Unohtuneen pillerin huomaan heti aamulla, kun kipu on pahin. Eli mieluiten muistan sen joka ilta.
      Kaksi tervettä lastakin on syntynyt ja söin raskausaikans viimeisen kolmanneksen alkuun asti. Tosin siitä piti kauan vääntää, että kukaan uskalsi luvata..

      Nyt on kyllä ehkä aika vaihtaa.. Ei enään riitä.
      Eli reumapolille ajanvarausta tekemään. Saapa nähdä miltä olo tuntuu ilman. Ei voi kyllä lopettaa, ennen kuin on jotain muuta keksitty tilalle. Ehkä olisi aika kokeillaan jotain ihan muuta. Biologisia ehkä?

    • Anonyymi

      Tuskin viikon kuuri, mitään vakavia haittavaikutuksia aiheuttaa. Se on eri asia, jos ne olisi jatkuvassa käytössä.

    • Anonyymi

      120mg menossa.polvikipuun. pitää aina kaksi päivää pois kivun, jonka jälkeen palaa. Luin ettei suositella puolitusta. Johtuen siitä,että on suojapinta lääkkeessä? Eikä saisi hajota liian aikaisin sappihapoissa?tms. Ei oo kuin kuvattu polvet, ei mainittavaa, madaltamaa vähän. Silti turpoavat, ei pääse tuolista ylös ilman kipua ja polvet jäykät. Repii nilkan ulkosyrjään myös.

      • Anonyymi

        Hei! Näköjään n.vuosi sitten kirjoittanut sivulle. Nyt luin uudelleen ja mukavasti uusia keskusteluja.

        Minulle tuli mieleen, että lääkäri uusi reseptini, kun yöllä alkoi jaloissa kova särky. Oli se Arocoxia, vaihdettu tuohon E.
        Olikin viisi tablettia jäänyt ja tänään otin toisen.

        Tuli to verikokeen jälkeen joku kipu vasempaan (näyteoton) käteen. Eihän koskaan ollut niin kivulias, ja olin pitkällänikin hetken.
        Perjantaina sitten jokin kiertoliike otti pahasti ja voihkaisin oikein. Tv:kin pitää varovasti avata, osaan ssitäkin jo varoa.

        Eilen sitten otin heti Etoricoxin, olin iltapv soittanut terv.keskukseen. tietävät sitten miten kävi. Jos vuosi sitten kk söin ilman vaikutusta, niin nyt haittana kamala maku suussa.

        Nivelrikko haittaa öisin, lannerangan magneettikuvaus osoitti olevan Spinaalistenoosi.
        Ei ihme jos kävely hankalaa ja kivut vaikeuttaa oloa.
        Viimekesä oli vaikea, kyynärsauvaa kokeilin, ei käsivoimia, eikä nykyisin ole edes kainalosauvoja.
        Nyt vaan jotenkin pärjättävä.


    • Anonyymi

      Kyllä on lohdullista lukea, että kivun kanssa ei ole yksin - että meitä on monta! Ja on muitakin, joita lääkkeen sivuvaikutukset kauhistuttaa. Hyvää keskustelua! Voimia kaikille 😊

    • Anonyymi

      Olen saanut nivelrikkoon joskus Arcoxiaa, sitten Motifene Dualia ja nyt viimeisimmäksi Etoricoxibia. En huomaa niistä missään mitään vaikutusta kipuun. Parhaiten pitempään käytettynä kuitenkin tuo Etoricoxib saa tulehduksen loppumaan. Mutta joku työkaverini sanoi, että hänellä menee ihan tolkku pois, kun hän ottaa yhden Motifenen. Hän ottikin sen mieluummin vasta työpäivän jälkeen illalla, ennen nukkumaan menoa. Itse olisin varmaan saanut popsia kourallisen, eikä olisi tehnyt mitään vaikutusta.

    • Anonyymi

      Rytmärit paheni vaikka kokeilin vain 30mg pillerillä. Muutenkin oli outoja kipu tuntemuksia keskellä rintaa ettei uskaltanut oikee edes nukkua kun alko pelottaan että iskeekö tässä vielä sydäri. Melkein pakko johtua tuosta koska ei ennen eikä jälkeen ole toistunut. Jäi yhteen kokeiluun tuo lääke. En ihmettele että on kielletty usa ja muutamissa muissa maissa.

    • Anonyymi

      Onko kellekään tullut korva oireita hirveä meteli toisella puolella korvassa ,söin viikon kuurin silloin alkoi ,lopetin , mutta niin kovat lonkka kivut ,otin uuden kuurin lonkka kipu hävisi mutta nyt korvassa kauhea meteli ,nyt loppu tämän Etoricoxib syönti

      • Anonyymi

        Minullakin toinen korva soi koko ajan, enkä kuule soivalla korvalla juuri mitään. Etoricoxibia syönyt vasta 4 päivää.


    • Anonyymi

      Etoricoxib on ok jos sitä syö esim. 2 viikon kuurin mutta muutoin sitä ei kannata käyttää sen haittojen takia!

      • Anonyymi

        Kyllä se riippuu vaivasta kuinka pitkään Etoricoxibia käyttää.
        Itselläni on kulunut reilusti yli 10 vuotta kun joka päivä olen ottanut.
        Jos lääkkeestä tulee havaittavia haittavaikutuksia, pitää ottaa lääkäriin yhteys, eikä omin neuvoin lopettaa.

        Luin tuossa myös sellaisten kirjoituksia, joissa oli hermoon tullut vaurio. Tuo lääke ei sitä korjaa. Silloin pitää hakeutua fysiatriaan erikoistuneen lääkärin luokse, hän tietää kuinka tutkia se hermo ja antaa siihen omat lääkkeensä. Esim. Lyrican.... kyllä siinäkin on piiiiitkä selitys haittavaikutuksista.

        Minulle on paras lääkekoktaili tuo Lyrca 150 mg ja Etoricoxibia 60mg. Näillä pysyn kohtuu kivuttomasti ja voin liikkua ihmisten ilmoilla.

        Täss.ä on moni myös nivelrikkoon kertonut käyttävänsä tuota särkylääkettä. Sanoisin, että jos se ei auta tai jos se ei sitten sovi, niin oletteko miettineet keino nivelen laittoa. Leikkauksen jälkeen pitää kyllä varautua syömään jotain vahvempaa lääkettä, kyllä sitä särkyä ensin on. Sitten kun haava on parantunut ja on tehnyt kuntoutukseen ohjatut liikkeet päivittäin, pysyy särky pois.
        Terv keskuksen kautta lähetettä leikkaukseen ei helposti saa, mutta jos vain raskii mennä yksityiselle puolelle ortopedin pankeille, niin jokseenkin varmasti se leikkaus päätös on selvä. Siinä vaiheessa sitä voi pyytää lähetteen keskussairaalaan ja jos tämä lääkäri leikkaa siellä, niin hänen jonoonsa.
        On muutoin monilla sairaanhoito alueilla myös kipuklinikat, sieltäkin voisi saada reseptin jolla elämänlaatu helpottaisi jos ei ole niveltä vaivana, vaan särky johtuu jostain muusta syystä.

        Toivotan meille kärsiville kaunista kevättä, valo lisääntyy, antakoon se itse kullekin toivoa paremmasta elämästä ilman kipuja ja ilman pelkoja 🌤️☀️🌺🌺🌺

        Kaikille kipuilijoille


    • Anonyymi

      Kaikissa lääkkeissä on "hurjat haittavaikutukset", mutta vain kovin harva niitä saa.

      • Anonyymi

        Etoricoxibilla ja muilla *coxibeilla on paljon sydänhaittoja! Ne lisäävät sydärin riskiä todella paljon! On ihme jos tätä määrätään pidemmäksi aikaa. Kannattaa tutustua tilastoihin.


    • Anonyymi

      Olen syönyt nyt 4 otteeseen etoricoxib 90mg, toisella kerralla ihmettelin oireita, mutten yhdistänyt. 3.lla lopetin käytön 2 päivän jälkeen ja nyt otin 1 tab. Ja oireet alkoi 5min. Ihan jäätävä hiiva koko alapäässä, kaikki hiivalääkkeet kokeiltu, mikään ei helpota yhtään, kutina niin kamalaa että koko alapää on ihan ruvella. Sitten vas. Nimettömän ekaan niveleen tulee vesihellukka 1cm. Ikenistä lähtee pinta ja vas. Silmäluomi on myös vereslihalla. En ikinä enää suostu ottamaan yhtään pilleriä. Viikon jatkuneet nämä vaivat eikä loppua näy.

    • Anonyymi

      Vanha aloitus, mutta kokeilkaa pienempää annosta,
      jos ei muuta tehoavaa lääkettä ole.
      Lääkäri kirjoitti minulle 60 mg pillerin ja huomasin, että jopa
      puolet siitä auttaa. Se taittaa hyvin kipua.
      Pientä kipua voi kestääkin mieluummin kuin syödä kauheita
      annoksia lääkettä.

      • Anonyymi

        Olet siis puolittanut pillerin? Minä tein myös niin vaikka on kalvopäällysteinen eikä puolitusta suositella. Depot tabletti ei kuitenkaan ole niin ei kait tuo puolitus kovin paha juttu ole? 🤷‍♀️


    • Anonyymi

      Hyvä, pitkäkestoinen kipu lääke. Söin ennen leikkausta 2 kk ja leikkauksen jälkeen 12 pv.
      Jokaisella lääkkeellä joillekin tulee sivuvaikutuksia ja niistä tulee ilmoittaa. Siksi siellä on vaikka mitä mutta suurin osa ei saa mitään haittavaikutuksia. Pysy pois sieltä sivuilta ja ota lääkkeet ohjeen mukaan. Jos ilmenee kysymyksiä niin soitat lääkärille tai erinomaisia lääke ammattilaisia ovat farmaseutit , soita apteekkiin, heitä saa aina kiinni toisin kuin lääkäreitä. Tsemppiä🌷

    • Anonyymi

      Etoricoxib (ja muut -coxib loppuiset lääkkeet) aiheuttaa sydän haittoja jos sitä käyttää pitkään. Se on nykyisin siksi tarkoitettu kuuriluontoiseen käyttöön.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1280
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      66
      822
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      760
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe