Tyhjät parannuslupaukset, ovela rahankeruu

A.Narikka

Satuin selaamaan telkkaria ja eteen tuli tv7:n ja jäin katsomaan mitäs siellä eilen. Oli sellainen hieman pelottavan näköinen luiseva ukkeli, jolla paljon hampaita alaleuassa joten tuli vähän kauhuelokuvaefekti. Joku Sid. No enivei, katsoin mikä on homman nimi. Ohjelmassa luvattiin että jos uskoo tarpeeksi niin paranee ja että monet on parantuneet tämän ukon ohjelman ja hänen vieraansa ansiosta. Ei sanottu, että paranisi millään suoralla yhteydellä Jumalaan, vaan että se tulee jotenkin tämän ukkoparin kautta ja osallistumalla ohjelmaan. Jokaisessa ohjelmassa mitä olen katsonut ko kanavalta lupaillaan siunauksia ja parantumista ja annetaan tilinumero. Sanotaan, että kun "uhraa" tilille niin siunauksia alkaa sadella. Ei sanottu että esim. vaikka jollekin läheiselle köyhälle rahan tai ruuan antaminen olisi sellainen uhri, vaan nimen omaan pitäisi tukea näitä teeveeseurakuntia lähettämällä heille rahaa.

Kysyisinkin nouseeko viha ja katkeruus, jos laittaa rahaa noille ja sitten ei tapahdukaan mitään, vaikka olisi sairas ja tällainen tv-ohjelma olisi viimeinen toivo? Minusta nimittäin moinen rahankeruujuttu on aika ovela. Lupaillaan kaikkea, eikä sitten toinen saakaan rahoilleen vastinetta, mitenkä saisikaan varsinkaan jos ei käänny lääketieteen tai psykologipalvelujen puoleen. Mutta koska vastuu onkin Jumalalla eikä näillä uskonsaarnaajilla, niin asiakas ei voi esittää reklamaatiota Jumalalle kun nämä rahankerääjät on vain "välikappaleita" eli vetävät välistä ihmisten rahat. Eli valituksia ei oteta vastaankaan? Varmaan sanotaan vaan ettei ole uskonut tarpeeksi, ja on vielä mennyt epäilemän Jumalan sotureita väärinkäytöksistä. Minusta ovelinta ihmisten hyväksikäyttöä mitä on. Täydellinen vastuuvapaus maksimituotolla.

80

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pudis55

      Kaikki uskonnot = tyhjiä lupauksia, uhkauksilla marinoituja.

      • miksiihmeessä

        Mutta ainoastaan jos Jeesus parantaa, niin tällöin vain syttyy ihmisten viha.


      • miksiihmeessä kirjoitti:

        Mutta ainoastaan jos Jeesus parantaa, niin tällöin vain syttyy ihmisten viha.

        Ei pidä paikkaansa. Kun Jeesus parantaa Raamatussa, niin kukaan ei vihannut.


        Raamatun mukaan sairaan ei tarvitse uskoa: uskovat parantavat sairaat panemalla kätensä heidän päälleen. Ilman rahaa.


      • miksiihmeessä kirjoitti:

        Mutta ainoastaan jos Jeesus parantaa, niin tällöin vain syttyy ihmisten viha.

        Mitä ihmettä taas sönkötät? Lauantailesti korkattu?


    • A.Narikka

      Yksi juttu oli vielä, että joku noiden mainostaja oli pantu kertomaan, että kun laittoi noille rahaa, niin omat raha-asiat järjestyi. Eli lahko toimii jonain virtuaalipankkina, että kun laitat rahaa tänne niin se kasvaa korkoa ja saat sen joltain muulta moninkertaisena takaisin.

    • näinarvelen

      "Kysyisinkin nouseeko viha ja katkeruus, jos laittaa rahaa noille ja sitten ei tapahdukaan mitään, vaikka olisi sairas ja tällainen tv-ohjelma olisi viimeinen toivo?"

      No ei ainakaan mysteeri-, astraali-, henki-, enkeli ym. vastaavien hoitojen kohdalla viha herää vaikkei kukaan parannukaan. Itse asiassa näihin suhtaudutaan ymmärtäen.

      Itse olen huomannut, että ihmiset äityvät vihaan vain kun Jeesus parantaa.

      • b.rappu

        "Itse olen huomannut, että ihmiset äityvät vihaan vain kun Jeesus parantaa."

        Laitapa selkeitä esimerkkejä.
        Ai niin, et kykene.
        .


      • b.rappu kirjoitti:

        "Itse olen huomannut, että ihmiset äityvät vihaan vain kun Jeesus parantaa."

        Laitapa selkeitä esimerkkejä.
        Ai niin, et kykene.
        .

        Korkkiruuvin mielestä tämä on "vain keskustelua", jossa hän saa väittää miten sekopäisiä tahansa.


    • Kirjakääröt

      Luuk.14:33 Biblia (1776) Niin siis jokainen teistä, joka ei luovu kaikista mitä hänellä on, ei se taida olla minun opetuslapseni.

    • Kirjakääröt

      Luuk.21:3 Biblia. Ja sanoi: totisesti sanon minä teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin nämät kaikki. Siis vähempi, onkin enempi.

      • Eikiitosjeesus

        Eli teidän uskonnon varjolla on huijattu ihmisiä jo ainakin 2000 vuotta.
        Köyhä on yleensä hölmömpi - ei hän muutoin olisikaan köyhä.

        Tehkää hyväntekeväisyyttä kellä tahtoa ja varaa on, mutta älkää rahoittako näitä lipevän irstaita uskontohuijareita.


      • Eikiitosjeesus kirjoitti:

        Eli teidän uskonnon varjolla on huijattu ihmisiä jo ainakin 2000 vuotta.
        Köyhä on yleensä hölmömpi - ei hän muutoin olisikaan köyhä.

        Tehkää hyväntekeväisyyttä kellä tahtoa ja varaa on, mutta älkää rahoittako näitä lipevän irstaita uskontohuijareita.

        Järkyttävää todeta, että uskonpiireissä on niin helppo rikastua.


    • kaikestaluopuminen

      Aikanaan Franciskus Assisilainen kirjaimellisesti luopui kaikesta (ulkonaisesti). Jotenkin uskoisin, että Jumala ei sitä omiltaan odota. Ajatus siitä, että mikään, mitä minulla on, ei ole omaani vaan Jumalan ja minun tulee käyttää sitä Jumalan tahdon mukaisesti. Asiaa tulee pohtia omalla kohdallaan. Mistä Jumala haluaa minun konkreettisesti luopuvan ja kenelle antaa tavaraa tai rahaa esim. evankeliumin teenpäin viemiseksi tai auttamaan jotakin aineellisessa puutteessa elävää ihmistä.
      Tärkeintä on, että sydämemme ei ole kiinni rahassa ja tavarassa, vain kaikki mitä minulla oikeasti on, on Jeesuksessa Kristuksessa saatuna armona olla Jumalan lapsena.

      • tasausta

        "Alkuseurakunnassa" kaikki omaisuus tuotiin apostoleille ja jaettiin sitten siten, että puutteessa elävätkin saivat osansa tavaroista ja rahasta. En tiedä, miten tuollainen järjestely toimisi nykyään.Omaisuuden tasausta tarvittaisiin tämän maailmassa ja etenkin Jeesuksen seurakunnassa....tämä on oma mielipiteeni.


      • sage8
        tasausta kirjoitti:

        "Alkuseurakunnassa" kaikki omaisuus tuotiin apostoleille ja jaettiin sitten siten, että puutteessa elävätkin saivat osansa tavaroista ja rahasta. En tiedä, miten tuollainen järjestely toimisi nykyään.Omaisuuden tasausta tarvittaisiin tämän maailmassa ja etenkin Jeesuksen seurakunnassa....tämä on oma mielipiteeni.

        Missä tuo alkuseurakunnan "sosialismi" on tarkkaan ottaen selostettu ja todistettu?


      • sage8 kirjoitti:

        Missä tuo alkuseurakunnan "sosialismi" on tarkkaan ottaen selostettu ja todistettu?

        Apostolien teoissa. Todenperästä ei ole tietoa.

        Raamatussahan toimitaan kautta linjan eri tavalla mitä nykyuskovat. Kumpi on todempaa: Raamatussa kerrottu toiminta vai nykyuskovien "toiminta". Uskon tavallisen uskova olevan todempi.


      • torre12 kirjoitti:

        Apostolien teoissa. Todenperästä ei ole tietoa.

        Raamatussahan toimitaan kautta linjan eri tavalla mitä nykyuskovat. Kumpi on todempaa: Raamatussa kerrottu toiminta vai nykyuskovien "toiminta". Uskon tavallisen uskova olevan todempi.

        Siinäpä se, todenperäisyys ei ainakaan tunnu uskottavalta sen valossa, mihin nykypäiviin asti jatkunut useinpien uskovien tylyys köyhiä kohtaan on näkynyt.


      • "Tärkeintä on, että sydämemme ei ole kiinni rahassa ja tavarassa, vain kaikki mitä minulla oikeasti on, on Jeesuksessa Kristuksessa saatuna armona olla Jumalan lapsena. "

        Kyllä, tästä olen täysin samaa mieltä.


      • sage8 kirjoitti:

        Siinäpä se, todenperäisyys ei ainakaan tunnu uskottavalta sen valossa, mihin nykypäiviin asti jatkunut useinpien uskovien tylyys köyhiä kohtaan on näkynyt.

        Sinulla on edelleen jännä tarve syyttää uskovia kaikesta🤔
        Oletko miettinyt mistä tuo uskovaisten syyllistämisesi johtuu❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinulla on edelleen jännä tarve syyttää uskovia kaikesta🤔
        Oletko miettinyt mistä tuo uskovaisten syyllistämisesi johtuu❓

        Fundamentalistiset uskovat kun eivät pysy totuudessa eikä todellisuudessa niin heitä täytyy vastustaa.


      • sage8 kirjoitti:

        Fundamentalistiset uskovat kun eivät pysy totuudessa eikä todellisuudessa niin heitä täytyy vastustaa.

        Kerro toki joitain esimerkkejä ja puhutko nyt minusta fundamentalistina 🤓❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki joitain esimerkkejä ja puhutko nyt minusta fundamentalistina 🤓❓

        Siirrät taas maalia koska et pärjää rehellisellä pelillä.


      • sage8 kirjoitti:

        Siirrät taas maalia koska et pärjää rehellisellä pelillä.

        En minä mitään maalia siirrä vaan kyysyn perusta väitteillesi😉
        Et taida pystyä niitä taaskaan antamaan ja keskustelemaan niistä❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        En minä mitään maalia siirrä vaan kyysyn perusta väitteillesi😉
        Et taida pystyä niitä taaskaan antamaan ja keskustelemaan niistä❓

        En sinun ehdoillasi jatka kirjoittelua.


      • sage8 kirjoitti:

        En sinun ehdoillasi jatka kirjoittelua.

        Et sinä pystyy muuhun kuin solvaamiseen ja syyttelyyn ilman yhtäkään näyttöä.
        Mahtaa sinulla olla hankala elämä kun käyttäydyt kuin pikkukakara vanha mies 🤔


      • TässäYksi
        usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki joitain esimerkkejä ja puhutko nyt minusta fundamentalistina 🤓❓

        Pirkko Jalovaara...


      • TässäYksi kirjoitti:

        Pirkko Jalovaara...

        Mitä hänestä❓


      • Eikiitosjeesus

        Ei olematon mitään halua, mutta syyllistämällä ja pelottelulla saadaan kyllä aikaan ilmapiiri missä ihminen on altis huijatuksi tulemiselle, liittymään vaikka uskontokuntaan.
        Armahda itse itsesi sillä vapahtaja olet sinä.


    • kysynn

      Maailman asioihin ihmiset eivät pysty vaikuttamaan muulla tavoin kuin poliittisin keinoin - vai mitähyötyä
      ylipäätään on hokea jumalan lapseutta - Jeesuskin oli oman aikakautensa oma tuote ja persoona
      -?

      • vastaann

        Tieteen avustuksella ja määrätyin poliittisin keinoin voivat ihmiset vaikuttaa maailman asioihin.


    • b.rappu

      Aivan selvää hömppään taipuvaisten surkimusten törkeää rahastusta. En tiedä pitäisikö tehdä rangaistavaksi, mutta pyllystä on tuollainen kakka.

    • Jobinpostia

      Sananl.21:6 Jotka hankkivat aarteita petollisin kielin, ovat haihtuva tuulahdus, hakevat kuolemaa.

    • ”Ei sanottu, että paranisi millään suoralla yhteydellä Jumalaan, vaan että se tulee jotenkin tämän ukkoparin kautta ja osallistumalla ohjelmaan.”

      Jos joku vaatii jonkun tietyn henkilön tai tilaisuuden tai ohjelman, jotta voisi ”parantua”, niin se on mielestäni aina se hälytysmerkki, että ollaan aivan jonkun muun kuin Jumalan asialla.

      ”Sanotaan, että kun "uhraa" tilille niin siunauksia alkaa sadella.”

      Tämä on puolestaan menestysteologian merkki. Rahalla saa ostaa taivaspaikan.

      Ja tosiaan, jos mitään ei tapahdu, siitä aletaan syyllistää monin tavoin.

      • evlut101

        Juuri näin se asia on. Menestysteologia on esimerkki täydellisestä kristinuskon vääristämisestä ja eksyttämisestä. Luvataan paljon ja käsketään pistämään rahaa tilille. Kun parannusta tai leveämpää elämää ei tule, niin henkilö luopuu uskosta. Lopulta menee siis rahat ja usko.

        Jumala ei ole mikään automaatti, josta rahalla ostamalla saa sen mitä haluaa. Hän on kaikkivaltias ja noudattaa omaa suunnitelmaansa. Joskus se suunnitelma on vastakkainen meidän toiveidemme kanssa, mutta hän on se joka lopulta tietää kaiken paremmin. Rukoilla saa eikä siihen väliin tarvita mitään menestysteologia rahoja keräilemään. Pysykää kaukana menestysteologeista. Ei ole luvattu että uskovan maanpäälinen elämä olisi helppoa ja nautinnollista. Vasta taivaassa kärsimykset on loppu.

        Jeesus eli köyhästi ja kuoli ristillä. Paavali oli monin tavoin sairas ja vietti pitkiä aikoja vangittuna. He jos ketkä ovat kristittyjen suurimpia esikuvia eivätkä he eläneet loisteliaasti. Juuri siinä on se kristinuskon voima ja erilaisuus suhteessa muihin oppeihin.


      • Ostaako luterilaiset kirkollisveroilla taivaspaikkoja 🤔❓


      • evlut101 kirjoitti:

        Juuri näin se asia on. Menestysteologia on esimerkki täydellisestä kristinuskon vääristämisestä ja eksyttämisestä. Luvataan paljon ja käsketään pistämään rahaa tilille. Kun parannusta tai leveämpää elämää ei tule, niin henkilö luopuu uskosta. Lopulta menee siis rahat ja usko.

        Jumala ei ole mikään automaatti, josta rahalla ostamalla saa sen mitä haluaa. Hän on kaikkivaltias ja noudattaa omaa suunnitelmaansa. Joskus se suunnitelma on vastakkainen meidän toiveidemme kanssa, mutta hän on se joka lopulta tietää kaiken paremmin. Rukoilla saa eikä siihen väliin tarvita mitään menestysteologia rahoja keräilemään. Pysykää kaukana menestysteologeista. Ei ole luvattu että uskovan maanpäälinen elämä olisi helppoa ja nautinnollista. Vasta taivaassa kärsimykset on loppu.

        Jeesus eli köyhästi ja kuoli ristillä. Paavali oli monin tavoin sairas ja vietti pitkiä aikoja vangittuna. He jos ketkä ovat kristittyjen suurimpia esikuvia eivätkä he eläneet loisteliaasti. Juuri siinä on se kristinuskon voima ja erilaisuus suhteessa muihin oppeihin.

        Hyviä esikuvia juu: toinen ehdottaa kaikille naimattomuutta, sekä ei ole hyvä naiseen ryhtyä.


      • evlut101 kirjoitti:

        Juuri näin se asia on. Menestysteologia on esimerkki täydellisestä kristinuskon vääristämisestä ja eksyttämisestä. Luvataan paljon ja käsketään pistämään rahaa tilille. Kun parannusta tai leveämpää elämää ei tule, niin henkilö luopuu uskosta. Lopulta menee siis rahat ja usko.

        Jumala ei ole mikään automaatti, josta rahalla ostamalla saa sen mitä haluaa. Hän on kaikkivaltias ja noudattaa omaa suunnitelmaansa. Joskus se suunnitelma on vastakkainen meidän toiveidemme kanssa, mutta hän on se joka lopulta tietää kaiken paremmin. Rukoilla saa eikä siihen väliin tarvita mitään menestysteologia rahoja keräilemään. Pysykää kaukana menestysteologeista. Ei ole luvattu että uskovan maanpäälinen elämä olisi helppoa ja nautinnollista. Vasta taivaassa kärsimykset on loppu.

        Jeesus eli köyhästi ja kuoli ristillä. Paavali oli monin tavoin sairas ja vietti pitkiä aikoja vangittuna. He jos ketkä ovat kristittyjen suurimpia esikuvia eivätkä he eläneet loisteliaasti. Juuri siinä on se kristinuskon voima ja erilaisuus suhteessa muihin oppeihin.

        "Hän on kaikkivaltias ja noudattaa omaa suunnitelmaansa. Joskus se suunnitelma on vastakkainen meidän toiveidemme kanssa, mutta hän on se joka lopulta tietää kaiken paremmin. Rukoilla saa eikä siihen väliin tarvita mitään menestysteologia rahoja keräilemään. "

        Juuri näin.


    • "leski pani enemmän kuin nämät kaikki. "<

      Siinähän kävi sitten kuin Ruotsin laivalla. Siellä tosin kyseessä yleensä "elävän leski".

    • siitäsetunnetaan

      joo siinä on sitä suomalaista mallia kristillsestä elämästä johon useimmat on vauvasta asti asetettu kirkon voimalla ja kummien tuhinalla.

    • Jos joku alkaa parantamaan muistisairaita tai joka paikkaan levinnyttä syöpään sairastuneita ketjuna niin sitten minäkin uskon parannuksen voimaan, en muuten.

      • Miksi sinun pitäisi uskoa 🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi sinun pitäisi uskoa 🤔❓

        Valheita, joita sinäkin esität, en tietenkään usko.


      • sage8 kirjoitti:

        Valheita, joita sinäkin esität, en tietenkään usko.

        Miksi sinun valheita pitäisi uskoa😳❓
        Mutta kerrotko nyt vihdoinkin muutaman valheeni vai jatkatko edelleenkin syytöksiäsi ja solvauksiasi ilman näyttöä❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi sinun valheita pitäisi uskoa😳❓
        Mutta kerrotko nyt vihdoinkin muutaman valheeni vai jatkatko edelleenkin syytöksiäsi ja solvauksiasi ilman näyttöä❓

        Väität siis, että joku parantaa muistisairaita ja syöpäsairaita ihan kättään heiluttamalla.


      • sage8 kirjoitti:

        Väität siis, että joku parantaa muistisairaita ja syöpäsairaita ihan kättään heiluttamalla.

        En minä niin väitä. Väitätkö sinä, että minä väitän niin😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        En minä niin väitä. Väitätkö sinä, että minä väitän niin😳❓

        Siirrät maalia etkä pysy esillä olevassa asiassa.


      • sage8 kirjoitti:

        Siirrät maalia etkä pysy esillä olevassa asiassa.

        Sinähän sitä maalia siirrät 😂
        Minä vastasin sinulle suoraan ja odotan samaa sinulta.


    • >> Kysyisinkin nouseeko viha ja katkeruus, jos laittaa rahaa noille ja sitten ei tapahdukaan mitään, vaikka olisi sairas <<

      "Suomessa "kaatamisista" tehty laaja ja huolellinen lääketieteellinen seurantatutkimus osoitti kuitenkin, ettei yhtäkään sellaista "paranemista" ollut todettavissa, joka ei olisi liittynyt sairauksien luonnolliseen kulkuun tai samalla käytettyihin lääketieteellisiin hoitoihin. Pettymyksen kokemukset eivät olleet harvinaisia, ja itsemurhia esiintyi odotettua enemmän." (Lauerma)

      https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2000/23/duo91931

    • Kun väitetään, että Jumala parantaa, mutta ei paranna kaikkia sairauksia, ollaan markkinoimassa "heikkoa" Jumalaa joka parantaa vaan sellaisia "salaisia" sairauksia joita ei voida näyttää toteen.

      • Kyse taitaa olla vain siitä, että joku ihminen haluaa niin kovasti "parantua", että keksii jonkun sairauden, josta sitten parantuu?


      • kommarille
        mummomuori kirjoitti:

        Kyse taitaa olla vain siitä, että joku ihminen haluaa niin kovasti "parantua", että keksii jonkun sairauden, josta sitten parantuu?

        Et varmana usko edes Raamatussa kerrottuihin patantumisiin?


      • kommarille kirjoitti:

        Et varmana usko edes Raamatussa kerrottuihin patantumisiin?

        Aivan. Kukapa niihin uskoisi: olemme koko ajan tilanteessa, että Raamatussa tapahtuu asioita, joita ei ole muualla tapahtunut. Olemme kirjoitetun tekstin varassa: siinä ne teot ovat.


      • Jumala.itse.päättää

        Miksi Jumalan pitäisi parantaa kaikki sairaudet?


      • Jumala.itse.päättää kirjoitti:

        Miksi Jumalan pitäisi parantaa kaikki sairaudet?

        Ei pidä. Raamatussa Jumala ei paranna ketään, eikä mitään sairautta. Spitaalisetkin hän ajoi leirin ulkopuolelle.

        Se tieto riittää meille.


      • Jumala.itse.päättää kirjoitti:

        Miksi Jumalan pitäisi parantaa kaikki sairaudet?

        Minusta Jumala saa parantaa kenet haluaa, mutta ihmisten "parannuksille" voisi laittaa stopin koska ihmisparantajat keräävät rahaa herkkäuskoisilta eikä parannuksista ole mitään tieteellistä näyttöä.


      • kjqbi2u4g
        sage8 kirjoitti:

        Minusta Jumala saa parantaa kenet haluaa, mutta ihmisten "parannuksille" voisi laittaa stopin koska ihmisparantajat keräävät rahaa herkkäuskoisilta eikä parannuksista ole mitään tieteellistä näyttöä.

        Miksei uskovat saisi kerätä rahaa kun kaikki muutkin keräävät? Samat kulut heilläkin on.Eikä kukaan uskovainen väitä ITSE parantavansa yhtään ketään.


    • nolottaa

      Että se usko.vainen ei tunnu oppivan mitään.
      Jaksaa aina inttää kaikesta kuin kasvatuksesta laiminlyöty kakara.
      Paheksuttavaa ja ärsyttävää.
      Ei kirkasta sanoillaan Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta, vaan päin vastoin antaa uskosta osattomille uskovista kieroutuneen ja halveksittavan kuvan .
      Olisi parempi olla hiljaa ja kommentoida vain silloin, kun on jotakin järjellistä sanottavaa.
      Ja sekin tarkoin harkitun asiallisesti ilman piikittelyä.
      Häpeän kaikkien Jeesukseen uskovien puolesta.

      • "Ei kirkasta sanoillaan Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta, vaan päin vastoin antaa uskosta osattomille uskovista kieroutuneen ja halveksittavan kuvan ."

        Ikävä kyllä juuri tuollaista myyräntyötä tuo nimimerkki tuntuu jatkuvasti tekevän.


      • sinä.itse
        mummomuori kirjoitti:

        "Ei kirkasta sanoillaan Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta, vaan päin vastoin antaa uskosta osattomille uskovista kieroutuneen ja halveksittavan kuvan ."

        Ikävä kyllä juuri tuollaista myyräntyötä tuo nimimerkki tuntuu jatkuvasti tekevän.

        Sinä varmaan olet tominut juuri noin.


      • eitomieikäatomi

        Tomi-tomi.


      • SuolaaSuolaaEnemmänSuola
        mummomuori kirjoitti:

        "Ei kirkasta sanoillaan Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta, vaan päin vastoin antaa uskosta osattomille uskovista kieroutuneen ja halveksittavan kuvan ."

        Ikävä kyllä juuri tuollaista myyräntyötä tuo nimimerkki tuntuu jatkuvasti tekevän.

        Olen täysin eri mieltä!

        Uskovainen ei tee myyräntyötä eli levitä esim. myyräkuumetta vaan kommentoi evankeliumin eväinkin sopivasti suolalla höystettynä.


      • SuolaaSuolaaEnemmänSuola kirjoitti:

        Olen täysin eri mieltä!

        Uskovainen ei tee myyräntyötä eli levitä esim. myyräkuumetta vaan kommentoi evankeliumin eväinkin sopivasti suolalla höystettynä.

        Kuule sana: usko.vainen ei ole evankelioiva ihminen, vaan keskittyy muiden kritisoimiseen.


      • kommarille
        mummomuori kirjoitti:

        "Ei kirkasta sanoillaan Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta, vaan päin vastoin antaa uskosta osattomille uskovista kieroutuneen ja halveksittavan kuvan ."

        Ikävä kyllä juuri tuollaista myyräntyötä tuo nimimerkki tuntuu jatkuvasti tekevän.

        usko.vainen on Jeesuksen seuraaja ja rehellinen raamattu-uskollinen uskovainen. sinun on ihan turha yrittää mustamaalata häntä siitä, että ei ole kaltaissi kommariliberaali.


    • Jotenkin tulee mieleen keskiajan anekauppa, tuosta rahan pyörittämisestä. Ehkä noissa piireissä ei olla kiinnostuneita rahaa antaneen kiirastulioleskelusta, jos kiirastuleen ei uskota, mutta yhtä kaikki hädässä olevan siunaaminen ja hänen puolestaan rukoileminen on "rahasta kiinni".

      Eikö rahallisen tuen pyytäminen voisi jäädä esim. seurakunnan nettisivuille? Aika äitelää laittaa tilinumeroita tv-ohjelmaankin.

      • Niin noihan se menee. Ei siellä saarnaajalla ole kuin dollarinkuvat silmillä. Ihan pelkästää se tapa miten saarnaavat , en muista sanaa mutta siinä on tietty retoriikka ja puherytmi . Ammattipuhujia, voisivat siis myydä vaikka jäätä eskimoille :d


      • nähty.on kirjoitti:

        Niin noihan se menee. Ei siellä saarnaajalla ole kuin dollarinkuvat silmillä. Ihan pelkästää se tapa miten saarnaavat , en muista sanaa mutta siinä on tietty retoriikka ja puherytmi . Ammattipuhujia, voisivat siis myydä vaikka jäätä eskimoille :d

        Olen kuullut Leo Mellerin puhuvan kuin amerikkalainen saarnaaja. On se niin laskelmoivaa.


      • nähty.on.ei.kirj
        torre12 kirjoitti:

        Olen kuullut Leo Mellerin puhuvan kuin amerikkalainen saarnaaja. On se niin laskelmoivaa.

        Juurikin jotain sellaista tarkoitan. Saarnassa on hiljainen ja maltillinen tarinavaihe ja sitten vedetään kliimaksiin, tietenkin tilinumeroidenkera ja muistetaan kysyä seurakunnalta, että oletko sinä pelastujien sakissa. Tuossa vaiheessa ihmisen valtaa kilpailluhalu, tokihan pitää enemmän antaa kuin vieressä oleva.

        No toisaalta nuo konstit toimivat aika huonosti riittävän älykkäisiin, riittävän älykäs ei lahjoittele dollareita , toisaalta riittävän älykkääthän menevät tietenkin automaattisesti helvettiin koska kyseenalaistavat. Vaikka itse Raamatusta löytyy ohjeita kuinka pitää haastaa ja kyseenalaistaa. Varo itsensä korottajia ja tyhjänpuhujia.


      • nähty.on.ei.kirj kirjoitti:

        Juurikin jotain sellaista tarkoitan. Saarnassa on hiljainen ja maltillinen tarinavaihe ja sitten vedetään kliimaksiin, tietenkin tilinumeroidenkera ja muistetaan kysyä seurakunnalta, että oletko sinä pelastujien sakissa. Tuossa vaiheessa ihmisen valtaa kilpailluhalu, tokihan pitää enemmän antaa kuin vieressä oleva.

        No toisaalta nuo konstit toimivat aika huonosti riittävän älykkäisiin, riittävän älykäs ei lahjoittele dollareita , toisaalta riittävän älykkääthän menevät tietenkin automaattisesti helvettiin koska kyseenalaistavat. Vaikka itse Raamatusta löytyy ohjeita kuinka pitää haastaa ja kyseenalaistaa. Varo itsensä korottajia ja tyhjänpuhujia.

        Nämä puhujat opettelevat tietyn kaavan, joka on todettu tehokkaaksi. Ensin ollaan järkevän oloisia, sitten alkaa se tunteiden manipulointi.

        Eikä se aina ole kiinni älykkyydestä, vaan meistä jokainen toimii tunteiden saralla omalla tavallaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        Nämä puhujat opettelevat tietyn kaavan, joka on todettu tehokkaaksi. Ensin ollaan järkevän oloisia, sitten alkaa se tunteiden manipulointi.

        Eikä se aina ole kiinni älykkyydestä, vaan meistä jokainen toimii tunteiden saralla omalla tavallaan.

        Itse yritän aina ajatella järkevästi.

        Kun aikoinaan olin Helsingin Jäähallissa amerikkalaisen parantaja-saarnaajaparin tilaisuudessa, niin he vaativat antamaan heille kymmenen kertaa enemmän kuin ovat antaneet normaalisti.

        En antanut heille mitään.


      • torre12 kirjoitti:

        Itse yritän aina ajatella järkevästi.

        Kun aikoinaan olin Helsingin Jäähallissa amerikkalaisen parantaja-saarnaajaparin tilaisuudessa, niin he vaativat antamaan heille kymmenen kertaa enemmän kuin ovat antaneet normaalisti.

        En antanut heille mitään.

        Niin, toki se on hyvin henkilökohtaista, miten näihin reagoidaan. Yllättävän moni vain lähtee tähän, ja antaa rahojaan.


      • kaatavaParantaja
        torre12 kirjoitti:

        Itse yritän aina ajatella järkevästi.

        Kun aikoinaan olin Helsingin Jäähallissa amerikkalaisen parantaja-saarnaajaparin tilaisuudessa, niin he vaativat antamaan heille kymmenen kertaa enemmän kuin ovat antaneet normaalisti.

        En antanut heille mitään.

        Ja miksi et antanut heille mitään!! Silloin antaessasi olisit nyt terve ja viisaan kirjoissa.


      • kommarille
        mummomuori kirjoitti:

        Niin, toki se on hyvin henkilökohtaista, miten näihin reagoidaan. Yllättävän moni vain lähtee tähän, ja antaa rahojaan.

        Miksei jokainen saisi antaa omia rahojaan mihin haluaa?


      • kaatavaParantaja kirjoitti:

        Ja miksi et antanut heille mitään!! Silloin antaessasi olisit nyt terve ja viisaan kirjoissa.

        En anna periaatteesta yllin kyllin rahaa vaativille.

        Olen antanut senkin edestä köyhille. En koe olevani tyhmä enkä sairas.


      • kommarille kirjoitti:

        Miksei jokainen saisi antaa omia rahojaan mihin haluaa?

        En sitä kritisoinut, vaan sitä, miten monien tunteita voidaan tässä käyttää hyväksi. Voi olla, että monia jälkeenpäin harmittaa.


      • olet.sairas
        mummomuori kirjoitti:

        En sitä kritisoinut, vaan sitä, miten monien tunteita voidaan tässä käyttää hyväksi. Voi olla, että monia jälkeenpäin harmittaa.

        Olet kieropää joka näkee kaikki viat vain uskovissa.


      • kommarille kirjoitti:

        Miksei jokainen saisi antaa omia rahojaan mihin haluaa?

        Saathan sinäkin asiaton nimittelijä antaa rahasi vaikka kelle, mutta vastaanottajan pitää tehdä niistä selvitys viranomaisille, jota kaikki vastaanottajat eivät ole rehellisesti tehneet.


      • olet.sairas kirjoitti:

        Olet kieropää joka näkee kaikki viat vain uskovissa.

        No tässä nyt on vaan esillä se miten uskovat toimivat.


    • Jobinpostia

      Melleri ei osaa lukea koko Raamattua. Joh.6:28-29 Room.4:5

    • Voihanvitalis

      Mark.16:15 Ja hän sanoi heille: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Niin hän sanoi heille, mutta ei meille, siis kaikille luoduille, siis myös eläimille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe