Jo vuosien ajan minulle on tullut aina välillä voimakas kirvelevä tuonne jonnekin nenänieluun. Tuntemus tulee ihan yhtäkkiä, sekunnissa, ja menee ohi n. 10 sekunnissa. Se tulee aika usein, kun puhun pitempään, mutta se voi olla vain sattumaa. Se aivan kuin maistuu joltain kemikaalilta ja tuntuu kirvelevältä jossain tuolla kudosten takana, nenäontelon ja nielun välillä, mutta kun katson käsipeilillä kirkkaassa valossa, en näe mitään eikä nielusta eikä nenästä tule mitään eritettä.
Onko kellään toisella tällaista ollut ja mistä mahtaa olla kyse?
Äkillinen nenänielun kirvelykohtaus?
4
954
Vastaukset 4
- kirvely
Eikö kellään ole kokemusta tällaisesta?
- Inhottavajuttu
On ollut joskus, mutta en tiedä mistä se johtuu.
- Anonyymi
Voisikohan kyse olla ns. hiljaisesta refluxista eli laryngofaryngeaalisesta refluksista (LPR), jossa mahahappo voi nousta nenäonteloon asti.
Löysin netistä tällaisen:
"That is to say, the acid can travel all the way up to your nose and sinuses (for instance, while you are lying down asleep), and this acid can inflame the nose and sinus linings. This problem is more common in children — but it may also be seen in adults."
https://www.healthline.com/health/silent-reflux
Olen vuosia pohtinut syytä oireelleni, ja tämä voisi olla yksi mahdollinen syy.
T. aloittaja - Anonyymi
Mulle tuli äsken tollanen kirvely nenänieluun. Kuin jotain hapanta eritettä. Nenä ei tunnu samalla kuivalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
KP-Sesongilla ongelmia?
Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi241546Oot upea nainen, älä vähättele ittees
Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀681367- 961161
Jämsän Paras Ravintola
Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R731092Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku84779Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella29738Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan
No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni48727Kiellettyjä ajatuksia
Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,43646- 63646
- 38629