Jo vuosien ajan minulle on tullut aina välillä voimakas kirvelevä tuonne jonnekin nenänieluun. Tuntemus tulee ihan yhtäkkiä, sekunnissa, ja menee ohi n. 10 sekunnissa. Se tulee aika usein, kun puhun pitempään, mutta se voi olla vain sattumaa. Se aivan kuin maistuu joltain kemikaalilta ja tuntuu kirvelevältä jossain tuolla kudosten takana, nenäontelon ja nielun välillä, mutta kun katson käsipeilillä kirkkaassa valossa, en näe mitään eikä nielusta eikä nenästä tule mitään eritettä.
Onko kellään toisella tällaista ollut ja mistä mahtaa olla kyse?
Äkillinen nenänielun kirvelykohtaus?
4
953
Vastaukset
- kirvely
Eikö kellään ole kokemusta tällaisesta?
- Inhottavajuttu
On ollut joskus, mutta en tiedä mistä se johtuu.
- Anonyymi
Voisikohan kyse olla ns. hiljaisesta refluxista eli laryngofaryngeaalisesta refluksista (LPR), jossa mahahappo voi nousta nenäonteloon asti.
Löysin netistä tällaisen:
"That is to say, the acid can travel all the way up to your nose and sinuses (for instance, while you are lying down asleep), and this acid can inflame the nose and sinus linings. This problem is more common in children — but it may also be seen in adults."
https://www.healthline.com/health/silent-reflux
Olen vuosia pohtinut syytä oireelleni, ja tämä voisi olla yksi mahdollinen syy.
T. aloittaja - Anonyymi
Mulle tuli äsken tollanen kirvely nenänieluun. Kuin jotain hapanta eritettä. Nenä ei tunnu samalla kuivalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?39574Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t217503- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492