Thaimaalaiset matkustaa suomalaisia enemmän.

Sensei--

23

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SipilänUnelma

      Helpoimmin viisumin saa Norjaan. Siellä thaikkuja osataankin arvostaa. Julkinen sektori ei pyöri ilman osaavaa työvoimaa.

      • Sensei--

        Reiluna tasa-arvoa kunnioittavana vaatimattomana miehenä mielipiteeni on, että matkustelu ja oleskelu ym. muut säännöt tulisi olla yhdenvertaisia Thaimaalaisille ja Suomalaisille, tosin sääntösisältöön kantaa ottamaan on sitten vaikka Sipilä kumppaneineen.


    • Nyt ei kyllä minun matikkapäälläni luvut täsmää. Jutun mukaan Thait ovat hakeneet viisumia pohjoismaiden (Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska) suurlähetystöistä vuonna 2017 yhteensä 52500 kertaa (missään ei tietoa montako näistä on myönnetty/hylätty), kun tilastokeskuksen mukaan suomesta on tehty Thaimaaseen (vuonna 2016) vähintään yhden yöpymisen sisältäneitä matkoja 130 000 kpl.
      Eli Thai tarvitsee pohjoismaihin tullessaan viisumin, mutta pohjoismaalaiset eivät sitä tarvitse Thaimaaseen alle kuukauden matkalla.

      • maaseen.panija

        Siinä jutussahan mainittiin hylättyjen anomusten määrä, mutta kun mies ei osaa suomeakaan, niin miten sitten vieraita kieliä.


      • Sensei--
        maaseen.panija kirjoitti:

        Siinä jutussahan mainittiin hylättyjen anomusten määrä, mutta kun mies ei osaa suomeakaan, niin miten sitten vieraita kieliä.

        Kunhan keskustelua kokeilen siirtää pois lerpatuksesta ja alituisesta piruilusta tosin pääpointtini oli tasa-arvo.

        Anteeksi että olen olemassa.


      • Sensei--

        Santtu.....

        Ymmärsinkö oikein oman matematiikkani mukaan että suomesta thaimaahan (thaimaaseen) matkustaa keskimäärin 350 henkilöä joka ikinen vuodenpäivä?


      • TampereenVili
        Sensei-- kirjoitti:

        Kunhan keskustelua kokeilen siirtää pois lerpatuksesta ja alituisesta piruilusta tosin pääpointtini oli tasa-arvo.

        Anteeksi että olen olemassa.

        Miti hieman kokonaisuutena palstaöykkäröintiäsi, olet todellinen saasta, toisten kirjoittajien joukossa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Vuositasolla kun on sen 130 000hlö, niin tekeehän se keskimäärin reilut 350hlö/päivä. Varmasti hiljaiseen aikaan vuodesta paljon vähemmän ja talven sesonkikuukausina selvästi enemmän. Mutta keskiarvollisesti tuon verran.


      • Sensei--
        santtu_1975X kirjoitti:

        Vuositasolla kun on sen 130 000hlö, niin tekeehän se keskimäärin reilut 350hlö/päivä. Varmasti hiljaiseen aikaan vuodesta paljon vähemmän ja talven sesonkikuukausina selvästi enemmän. Mutta keskiarvollisesti tuon verran.

        En väitä vastaan Vilin väittämin tavoin mutta totean määrää hurjaksi pohtien mihin päin Thaimaata mahtavat matkansa suunnata kun mikäli Pattayalle, lisääntyisi päivittäin edes puolet tuosta määrästä, niin poksahtais yli laitojen.

        Olisi mukava tuon Vilin sijaan kuulla näiden satojen tuhansien todellisuudessa matkaavien tarinoita.


      • Tuossahan se "hauska" asia onkin.
        Isoin osa noista 130 000 Thaimaan matkasta suuntautuvat ihan muihin Thaimaan kohteisiin kuin Pattayalle, vaikka tästä palstasta voisi ihan jotain muuta päätellä. Esimerkiksi matkatoimistojen kautta tehdyistä matkoista (mitä on matkoista tänä päivänä noin 35-40% matkoista) lähes kaikki suuntautuvat muualla kuin Pattayalle. Pattayaa ei löydy edes aivan kaikkin matkatoimistojen listoilta.


      • Sensei--
        santtu_1975X kirjoitti:

        Tuossahan se "hauska" asia onkin.
        Isoin osa noista 130 000 Thaimaan matkasta suuntautuvat ihan muihin Thaimaan kohteisiin kuin Pattayalle, vaikka tästä palstasta voisi ihan jotain muuta päätellä. Esimerkiksi matkatoimistojen kautta tehdyistä matkoista (mitä on matkoista tänä päivänä noin 35-40% matkoista) lähes kaikki suuntautuvat muualla kuin Pattayalle. Pattayaa ei löydy edes aivan kaikkin matkatoimistojen listoilta.

        No niinpä voi päätellä ja tuollaiset Vilit auttaa asiassa juu, mukavaa päivänjatkoa sinne 😎.

        Täytynee nyt kokata perheelle vähän ruokaa, kokki kun olen. ( Kotikokki )
        Huomenna valmistan KääLäyn ja pistän sen poskeeni.


      • Rannu

      • Rannujatkaa
        Rannu kirjoitti:

        Tuleehan sieltä saman verran poiskin. Thaimaa on suomalaisten mielestä ykkönen.

        "Thaimaa vei silti voiton suomalaisten suosikkikohteena viime vuonna syrjäyttäen USA:n. Kolme Thaimaan kaupunkia (Bangkok, Pattaya ja Phuket) pääsivät suomalaisten sadan suosituimman kohteen joukkoon"

        https://www.laju.fi/uutiset/thaimaa-espanja-ja-usa-suomalaisten-suosikkikohteita-2017/

        1. Tallinna
        2. Lontoo
        3. Berliini
        4. Tukholma
        5. Rooma
        6. Bangkok
        7. Pattaya
        8. Phuket
        9. New York
        10. Pariisi


      • Burilainen
        Rannujatkaa kirjoitti:

        1. Tallinna
        2. Lontoo
        3. Berliini
        4. Tukholma
        5. Rooma
        6. Bangkok
        7. Pattaya
        8. Phuket
        9. New York
        10. Pariisi

        Rannu hyvä, on muitakin majoituksia kuin hotelscomin listoilla olevat, eli tuo osoittaa Pattayan matkailijoiden majoittuvan noin,
        Vähän kuin lentomatkustajien määrä otettaisiin superseiveristä.

        On myös muita tilastoja ja Chon Buri ei ole Pattaya.


      • Palturia
        Rannu kirjoitti:

        Tuleehan sieltä saman verran poiskin. Thaimaa on suomalaisten mielestä ykkönen.

        "Thaimaa vei silti voiton suomalaisten suosikkikohteena viime vuonna syrjäyttäen USA:n. Kolme Thaimaan kaupunkia (Bangkok, Pattaya ja Phuket) pääsivät suomalaisten sadan suosituimman kohteen joukkoon"

        https://www.laju.fi/uutiset/thaimaa-espanja-ja-usa-suomalaisten-suosikkikohteita-2017/

        Outo tulkinta.
        Espanja on suomalaisten suosikkikohde mutta ei mikään kohde/kaupunki.
        Thaimaan kaupungit sadan suosituimman joukossa mutta kuitenkin 6, 7 ja 8 sijalla.
        En usko sanaakaan ellei tule lukuja.


      • 63Numball64
        Rannujatkaa kirjoitti:

        1. Tallinna
        2. Lontoo
        3. Berliini
        4. Tukholma
        5. Rooma
        6. Bangkok
        7. Pattaya
        8. Phuket
        9. New York
        10. Pariisi

        voi voi tuosta puuttuu kokonaan kreikka ja espanja , joissa käy hemmetisti suomalaisia...


    • eihuvitaenää

      näkeehä tuon "maailman"mitään matkoja tekemättä.KELLÄ se on vara ees matkustaa??kyl joka helv...penni menee elämiseen.ooooon niin köyhä.KÖYHIÄ on SUOMESSA paljon!ette ees tiä.saa siin luetella ku työmiehellä on vara matkustaa ja työnantajat jää sivukuluja maksamaan.mitäpä teitä työllistämään.jossain MÄTTÄÄÄ JA KOVASTI:!!!!

      • Peräsmies

        Siinähän se näkyy. Thaimaa nousi ykköseksi ja Espanja putosi kakkoseksi ja USA jäi kolmanneksi. Wau! Bangkokhan nousi viime vuonna Lontoon ohi maailman suosituimmaksi kaupungiksi.
        Hotels sivuston otos on tilastotieteellisesti täysin pätevä. Thaimaalla peräti 8% kasvu suomalaisten kohteena ja USA menetti 1%.
        Hotellihinnoista sen verran että on eriasia mennä Berliiniin viikonlopuksi kaupunkilomalle kuin kuukaudeksi Pattayalle. Vaikka se olis 200 euroa yö Berliinissä niin se ei ole kuin 400 viikonlopulta. Harva Pattayalla maksaa 6000 kuukaudessa hotellista. Joku jenkki voi maksaa Hiltonista, mutta ei juuri muut. Jenkeillä on pirun huonosti lomia. Siellä tehdään kovaa töitä. On tavallista että ekaan kolmeen vuoteen ei ole lomaa ollenkaan. Sitten pikkuhiljaa viikko.. kaksi.. Lennä siinä sitten kaksinkertainen matka viikon takia kuin suomalainen. Jenkeistä katsottuna Thaimaa kun on toisella puolella maapalloa.
        Alkaa ennakkoluulot karsiutua suomalaisilta Pattayaa kohtaan ja se näkyy tässäkin tilastossa.


    • Kertovatisekin

      Pattaya on Paratiisi

      Myös jenkeille

      • Yllätyinpositiivisesti

        ja sakuille briteille turskille jne


      • Pitää muistaa että vastaavia "seksiparatiiseja" (jos tuo oli se asia mitä tarkoitit), löytyy väli- ja etelä-amerikasta, eli selvästi lähempää Yhdysvaltoja kuin Thaimaa/Pattaya. Lähimmät heti rajan toisella puolen Meksikosta. Ja osa miehistä kun pitää latino"tyttösiä" ulkonäöllisesti viehättävempinä kuin aasialaisia.


      • OnkoMhdotonKysymys
        santtu_1975X kirjoitti:

        Pitää muistaa että vastaavia "seksiparatiiseja" (jos tuo oli se asia mitä tarkoitit), löytyy väli- ja etelä-amerikasta, eli selvästi lähempää Yhdysvaltoja kuin Thaimaa/Pattaya. Lähimmät heti rajan toisella puolen Meksikosta. Ja osa miehistä kun pitää latino"tyttösiä" ulkonäöllisesti viehättävempinä kuin aasialaisia.

        Onko vaiko eikö seksiparatiisi ?

        Jos on, niin miksi 2010 sanoo että ei ?

        Jos ei niin miksi tämä palsta pursuaa aihetta ?


      • Naiskauneusexpertti
        santtu_1975X kirjoitti:

        Pitää muistaa että vastaavia "seksiparatiiseja" (jos tuo oli se asia mitä tarkoitit), löytyy väli- ja etelä-amerikasta, eli selvästi lähempää Yhdysvaltoja kuin Thaimaa/Pattaya. Lähimmät heti rajan toisella puolen Meksikosta. Ja osa miehistä kun pitää latino"tyttösiä" ulkonäöllisesti viehättävempinä kuin aasialaisia.

        Eiköhän jokseenkin kaikki maailman miehet pidä latinopimuja aasialaisia viehättävämpinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe