Voinko löytää miehen näillä kriteereillä?

Toivotontako

Olen miettinyt, että onko minun iässäni naisen jo parempi todeta, että tämä juna meni jo, vai olisiko minulla vielä mahdollisuus saada parisuhde?

Minä olen 38v, ei lapsia enkä niitä tässä iässä toki enää kuvittele saavanikaan. Olen normaalipainoinen mutta keskivertoa pidempi nainen. Vaatekoko 34-36, mutta ikä näkyy jo kehossa (ja toki myös kasvoissa). Kaunis en ole, minulla on aika tyypillisen suomalaiset kasvonpiirteet ja ohuet hiukset. Pyrin kyllä huolehtimaan ulkonäöstäni, meikkaan ja pukeudun mielestäni ihan naisellisesti mutta ikäni huomioiden. En polta enkä ryyppää.

Olen tiedostanut, että en voi olla toivekumppani kenellekään. Olen myös tiedostanut, että miehet, joilla on paljon valinnanvaraa eivät kiinnostuisi minusta mitenkään. Olen myös tiedostanut, että en voi etsiä ikäistäni miestä, koska he haluavat ja myös saavat nuoremmankin naisen.

Lähtisin siis kumppanin etsintään sillä mielellä, että en aseta muita kriteetejä kuin sen, että miehellä ei saa olla pahoja ongelmia kuten päihteet tai muu vastaava. Myöskään elättäjän etsijää en halua. Ulkonäkö, ammatti, harrastukset ja kiinnostuksenkohteet jne, näille en asettaisi mitään vaatimuksia. Sopiva ikä miehelle olisi reilusti vanhempi. Mutta onko niin, että jos lähtisin etsimään miestä siinä 60v-ikäluokassa, niin en löytäisi miestä sieltäkään enää tämän ikäisenä?

Ottaisin siis tähän sen asenteen, että jos nuo ylläolevat kriteerit täyttävä mies olisi valmis huolimaan minut, niin olisin valmis suhteeseen ja pyrkisin miellyttämään kumppaniani. Onko minulla vielä mahdollisuus löytää "normaali" mies? Toivoisin vastauksia miehiltä.

26

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten pitkä olet?
      Ohhoh, olipas siinä nöyrä teksti. Tuntuisi kyllä, että varmasti sieltä 45v miehistä löytyy jo kovastikkin ottajia sinulle.

    • Varmaast

      Ottajia varmasti olisi jos et luonteeltaan aivan täysin mulkku ole.

    • Toivotontako

      Olen siinä 170cm, eli en mikään pieni nainen. Kasvonpiirteet ovat se, mihin olen kaikkein tyytymättömin. Ne ovat aika epänaiselliset. Olen joskus miettinyt, että varsinkin ilman meikkiä näytän melkein mieheltä. Nuorena olin vielä ihan nätti, mutta iän myötä negatiiviset piirteet alkavat ulkonäössä korostua.

      • Hyvänainen

        Jos sulla on hyvä luonne ja järki päässä ne avut korvaa hyvin bimbojen silikonitissit ja puolialastomat keikistelyt joka puolella.
        Itse en ole kiinnostunut naisista jotaka esittelevät "sulojaan" kaikille vastaantulijoille joko maksusta tai maksutta.
        Ihan tavallinen nainen jolla omat piirteensä on hyvä. Huolehtii itsestään ja huomioi toisia.


    • jjjjj

      No aivan varmasti löytyy miehiä sunkin ikäluokasta joita kiinnostat.

    • hgvhgfhj

      Älä nyt.. :)
      Olet vasta 38v. Hoikka, lapseton, meikkaat..
      Todella tärkeitä asioita miehille. Sinulla ei ole MITÄÄN hätää..

    • SuponProfiloija

      No olipa siinä idioottimainen miehen yritys ilmitoida mielikuvitushahmoa. Kukaan nainen ei kirjoittaisi moista soppaa. Tyylin ja näkökulman tunnistaa selkeästi. Palstan vakio ruudin keksijä.

    • asfsdfsdafs

      Jos haluat salaisen aseen pariutumismarkkinoilla pärjätäkseen niin tuo jossain asiayhteydessä ilmi että nautit peppuseksistä ja siitä että saat ottaa suihin loppuun asti. Miesehdokkaita riittää siinä tilanteessa.

    • ahdistaa

      En tiedä onko tämä tosissaan kirjoitettu avaus mutta ei kai sillä väliä. En ymmärrä kuinka huonosti naiset ymmärtävät oman vetovoimansa ja kuinka huonosti he osaavat suhteuttaa sen miesten vastaavaan haluttavuuteen. Eihän se ole oikeasti kovin vaikeaa jos vaan käyttää tervettä järkeä. Aloittajalle sopiva kumppani olisi 40 mies joka ei olisi mikään kovin komea mutta ei rumakaan. Ei välttämättä kovin pitkä mies vaikka pitkä nainen sitä aina toivookin.

      • Toivotontako

        Anteeksi, mutta en ihan ymmärtänyt, mitä nimimerkki "ahdistaa" halusi sanoa. Tarkoititko, että minä ehkä yliarvioisin oman viehätysvoimani? Omasta mielestäni olen arvioinut sen aika realistisesti, koska ensinnäkin tiedän nuoruuden olevan ensimmäinen asia, mitä miehet naisessa hakevat, joten jo ikäni heikentää mahdollisuuksiani todella paljon. Mitä tulee miehen viehättävyyteen naisten näkökulmasta, niin ulkonäköhän ei ole siinä yhtä keskeisellä sijalla kuin naisten ulkonäkö on miesten valintakriteereissä. Mies voi käsittääkseni olla hyvinkin haluttu naisten keskuudessa vaikka ei olisikaan mitenkään komea.

        Mietin siis lähinnä sitä, että onko vanhemmalla, ulkoiselta olemukseltaan vähemmän kauniilla naisella realistisesti ajatellen enää mahdollisuuksia muuhun kuin miehiin, joilla ei suurten elämänhallinnan ym. ongelmien vuoksi ole ollenkaan valinnanvaraa. Tämä kun on se vaikutelma, jonka olen sekä naisten että miesten puheista saanut.


    • Itse olen 56. Treffipalstoilla lähestyvät kaikenlaiset miehet: ne kaksikymppiset puumanetsijät, yli kolmekymppiset kuuman seksin hakijat, toista naista etsivät varatut miehet, ihan tavalliset miehet, elämässään pettyneet yli viisikymppiset, vielä 6-7-kymppisetkin. Yli kuusikymppiset kokemukseni mukaan etsivät pidempiaikaista ja sitoutuneempaa suhdetta, 40-50 - ikäluokka usein haluaa hypähdellä kukasta kukkaan, kolmekymppiset eivät vielä oikein tiedä, mitä haluavat. Kaikissa ryhmissä on sitten vielä niitä poikkeuksia. Pääsääntöisesti minun ikäiseni nainen käy seksikumppaniksi mille ikäluokalle tahansa, mutta parisuhteeseen ovat valmiita vain harvat. Itse taas en harrasta irtosuhteita, vaan toivoisin jotain suurempaa ja kestävämpää.

      Sinulla on ihan täydet mahdollisuudet parisuhteeseen noilla spekseillä, mitä itsestäsi kerrot. Olet huoliteltu, normaalivartaloinen, naisellinen nainen. Sen neuvon kuitenkin antaisin, että älä pyri liikaa miellyttämään ketään, älä suostu ja alistu mihin vain. Ole oma itsesi, lähde treffeille ilman suuria odotuksia, ihan vain periaatteella, että menet tapaamaan uutta ihmistä ja katsot, mihin se johtaa. Jos molemmat haluavat vielä uudestaankin tavata, niin ok, katsot pidemmälle, jos ei, niin so what, tulihan yksi kokemus lisää ja ei kun eteenpäin.

      Ja jopa ehti tässäkin ketjussa joku epäilemään aloittajaa mieheksi. En nyt oikein ymmärrä tuollaista vainoharhaisuutta. Onnea parin etsintään vain teille kaikille!

    • Kiltti-ätmi

      Palstalta löytyy heti kunnollista 10 miestä noille kriteereille mutta aloittajalla on varmasti muitakin kriteerejä kuten ulkonäkö kriteerit. Ei varmasti kelpuuta alle 170 cm miestä vaan pitää olla pitkä ja komea bodaaja. Staus korkealla, mikään puuseppä ei vamasti kelpaa aloittajalle. Mies jolla ei ole pahoja ongelmia, no minulla ei ole mitään ongelmia, viinaa en juo, en ole tehnyt mitään rikosta koskaan ja luottotiedotkin on kunnossa. Normaali hyväkäytöksinen mies ei kelpaa naisille.

      • Toivotontako

        Olen pahoillani, jos tämä vaikutelma kirjoituksestani tuli. Mutta silti minusta tuntuu epäreilulta, että syytät minua vihaisesti jostain, mitä en omasta mielestäni ole tekstissäni ilmaissut. Ethän ole koskaan edes tavannut minua, mutta kuitenkin muodostat parin viestin perusteella tämän käsityksen minusta. Voisitko edes kertoa, miksi ajattelet näin? Jos minusta saa sellaisen vaikutelman, niin haluaisin tietää, että mistä se johtuu.

        Minä en laittaisi miehelle ulkonäkökriteerejä. Ei minun kannattaisikaan, koska tiedän, että en itsekään ole miesten näkökulmasta hyvännäköinen. Niillä miehillä, joita yleisesti pidetään komeina on varaa valita, ja se valinta ei osuisi minuun. Ylipäänsä mies, josta naiset ovat hyvin kiinnostuneita, ei valitsisi minua. He kyllä löytävät minua paljon nuoremmankin. Miksi minä lähtisin tavoittelemaan sellaisen miehen huomiota?

        En tiedä, mitä palstaa tarkoitat, mutta en ole millään deittipalstalla, eli en tiedä millaisia miehiä siellä on. Jos tarkoitat suomi24-deittiä, niin sinne en menisi, koska käsittääkseni suurin osa käyttäjistä on omaa ikäluokkaani nuorempia.


      • pitkätukka-68
        Toivotontako kirjoitti:

        Olen pahoillani, jos tämä vaikutelma kirjoituksestani tuli. Mutta silti minusta tuntuu epäreilulta, että syytät minua vihaisesti jostain, mitä en omasta mielestäni ole tekstissäni ilmaissut. Ethän ole koskaan edes tavannut minua, mutta kuitenkin muodostat parin viestin perusteella tämän käsityksen minusta. Voisitko edes kertoa, miksi ajattelet näin? Jos minusta saa sellaisen vaikutelman, niin haluaisin tietää, että mistä se johtuu.

        Minä en laittaisi miehelle ulkonäkökriteerejä. Ei minun kannattaisikaan, koska tiedän, että en itsekään ole miesten näkökulmasta hyvännäköinen. Niillä miehillä, joita yleisesti pidetään komeina on varaa valita, ja se valinta ei osuisi minuun. Ylipäänsä mies, josta naiset ovat hyvin kiinnostuneita, ei valitsisi minua. He kyllä löytävät minua paljon nuoremmankin. Miksi minä lähtisin tavoittelemaan sellaisen miehen huomiota?

        En tiedä, mitä palstaa tarkoitat, mutta en ole millään deittipalstalla, eli en tiedä millaisia miehiä siellä on. Jos tarkoitat suomi24-deittiä, niin sinne en menisi, koska käsittääkseni suurin osa käyttäjistä on omaa ikäluokkaani nuorempia.

        Nimimerkki Kiltti-ätmi antaa hienon konkreettisen esimerkin siitä mitä on ätmiys. Vika ei ole ilmoittamissaan ominaisuuksissa, vaan tuossa uhriutuvassa aggressiivisuudessa. Kukaan ei halua hengailla sellaisen kanssa.


      • Ihan totta. Moni mies, moni nainenkin, on liikkeellä uhrimentaliteetilla, olen hyvä mies/nainen, miksen kelpaa. Mistä nousee se huono itsetunto ja jo valmiiksi alistunut olo, ettei tästä mitään kuitenkaan koskaan tule? Siihenhän sitä pitäisi pyrkiä ratkaisu löytämään, että kelpaisi edes itselleen.

        Tee omasta elämästäsi hyvää, hyväksy itsesi sellaisena kuin olet, hemmottele itse itseäsi, kun ei sitä kukaan muukaan tee. Itsensä hemmottelusta tulee hyvä olo, ja vaikka joskus on huonompia päiviäkin, kun sitä tuntee itsensä yksinäiseksi, niin niidenkin ylitse jaksaa, kun ajattelee, että huomenna on taas päivä uus ja voi aloittaa alusta.

        Itse käyn sadepäivinä (tai kun on surkea olo) ostamassa itselleni kukkia ja laitan hemmottelevan vaahtokylvyn, josta nautin kynttilän valossa. Kyllä se jo vähän helpottaa.


    • kriteerit

      Entä luonteesi? Naisellisuus on muutakin kuin ulkonäkö. Luonne ja käytös. Turkkilaisen torikauppiaan tapaan elehtivä ja kiroileva nainen on kauhistus.

      • Näin se on miehissäkin =) Joskus sen näkee jo kirjoitustyylistä.

        Jos olet kiinnostunut aloittajasta, sovi tapaaminen. Tai ainakin vois käydä keskustelua jossain provaatisti (sposti, mese etc.) Sillähän se helpoiten selviää, kas kun täällä netissä voi kertoilla mitä vain, mikä ei livenä pidä paikkaansa. Eikä varmaan kiva ihan julkisesti kaikkea itsestään kertoa.


      • Ei peeveli, siis privaatisti =)


    • pitkätukka-68

      Aloittajassa ei taida olla juuri muuta vikaa kuin itsekunnioituksen puute. Se kyllä on sitäkin pahempi puute.

    • 8080

      Ehkä tämä on ihan todellinen aloitus, mutta minusta kysymys on vähän absurdi. Toivoit vastausta miehiltä, mutta tämä tulee nyt 38-vuotiaalta naiselta. Parisuhde on elämän tärkeimpiä suhteita, Ei siinä tai sitä hakiessa kannata tehdä liian isoja kompromisseja, vaikka tällä palstalla kaikenlaisia höpötyksiä asiasta onkin. Ei sinun tarvitse ottaa mitään ikäloppua miestä, vaan voit hakea ikäistäsi tai vähän nuorempaakin. Ihan mikä itsestä tuntuu hyvälle.

      Et ole minusta erityisen pitkä naiseksi, itse olen aika saman mittainen ja ajatellut olevani suomalaiseksi aika keskipituinen. Ei pituutesi ainakaan mikään ongelma ole. Samanikäiset miehet haluavat aina nuoremman naisen? No joo, ehkä tätä palstaa lukemalla voi saada sellaisen kuvan, mutta eipä se niin ole. Minä erosin kolmekymppisenä ja nyt olen kihloissa kolme vuotta nuoremman miehen kanssa. Olen aika tavallisen näköinen, ehkä sellainen perusnätti ja normaalipainoinen. Painoasiat tuntuivat olevan miehille tärkeitä, eivät tosin tälle nykyiselle miehelle. Minulla oli vielä kaksi lastakin "rasitteena" ja silti löysin lapsettoman miehen (en kyllä hakenut erityisesti lapsetonta), joka halusi juuri minut. Suomi24:lla oli muutama vuosi sitten kaikenikäisiä ihmisiä ja kävin muutaman kerran treffeillä sitäkin kautta. Sinulle suosittelen kyllä Tinderiä, koska sinne ihmiset ovat aika lailla siirtyneet. Onnea miehen etsintään! Sanovat mitä sanovat, niin ole tarpeeksi kranttu :).

      • miehenelämää

        Olet ilmeisesti noin 35v nainen? Et taida ymmärtää mitä naisen vartalolle tapahtuu neljänkympin korvilla? Nainen katoaa ja tilalle tulee mummo. Se tapahtuu 2-4 vuodessa.

        Osalle miehistä kumppanin naisellisyys, ts. se että on vyötärö, tarakka ei roiku ja olemus ei ole miesmäinen, on hyvin tärkeää. Ei välttämättä järjellä ajateltuna vaan koska evoluutio on suosinut sitä. Ei sille mies mitään voi.

        Niinpä 38 vuotiaana on ihan se viimeinen hetki.


      • Mummeli_70luvulta
        miehenelämää kirjoitti:

        Olet ilmeisesti noin 35v nainen? Et taida ymmärtää mitä naisen vartalolle tapahtuu neljänkympin korvilla? Nainen katoaa ja tilalle tulee mummo. Se tapahtuu 2-4 vuodessa.

        Osalle miehistä kumppanin naisellisyys, ts. se että on vyötärö, tarakka ei roiku ja olemus ei ole miesmäinen, on hyvin tärkeää. Ei välttämättä järjellä ajateltuna vaan koska evoluutio on suosinut sitä. Ei sille mies mitään voi.

        Niinpä 38 vuotiaana on ihan se viimeinen hetki.

        Älä höpise hyvä mies :D,
        Minä olen 42 ja elämäni upeimmassa kunnossa juuri nyt. Harrastan aktiivisesti ja monipuolisesti liikuntaa ja sen kyllä näkee pepusta ja reisistä. Vyötärö on kapea ja mittasuhteet muutenkin kohdallaan. Ei lapsia, vakityössä ja lisää opiskelemassa. Huolehdin itsestäni, käyn kampaajalla ja kosmetologilla. En tupakoi, enkä ole täysin absolutisti.
        Seurustelin muutama vuosi sitten 17-vuotta itseäni nuoremman miehen kanssa ja muutenkin tuntuu, että itseäni nuoremmat miehet kiinnostuvat enemmän kuin oman ikäiset/vanhemmat. Ja kuka sitä nyt vanhaa, kun voi nuortakin saada ;)
        Moni kertoo, että nuoret naiset ovat nykyään hirveän epävarmoja ja siksi kumppaniehdokkaina rasittavia. Myös päihteet ja mt-ongelmia ovat nykyään vahvasti esillä nuorten elämässä.
        Että on meillä "vanhuksillakin" omat etumme!


      • Toivotontako
        miehenelämää kirjoitti:

        Olet ilmeisesti noin 35v nainen? Et taida ymmärtää mitä naisen vartalolle tapahtuu neljänkympin korvilla? Nainen katoaa ja tilalle tulee mummo. Se tapahtuu 2-4 vuodessa.

        Osalle miehistä kumppanin naisellisyys, ts. se että on vyötärö, tarakka ei roiku ja olemus ei ole miesmäinen, on hyvin tärkeää. Ei välttämättä järjellä ajateltuna vaan koska evoluutio on suosinut sitä. Ei sille mies mitään voi.

        Niinpä 38 vuotiaana on ihan se viimeinen hetki.

        Kiitos rehellisestä kommentista. Näinhän miehet tosiaan ajattelevat, vaikka kaikki eivät sitä toki sano. Netissä saa vastauksia joita kasvokkain ei välttämättä kehdattaisi antaa. Olenhan minä tämän kyllä ennenkin tiennyt, mutta ihan hyvä, että se sanottiin minulle nyt aivan suoraan.

        Kyllä minä aion ihan suosiolla unohtaa kumppanin etsimisen. En oikein näe mitään mieltä siinä, että jos löytäisinkin jonkun, niin jo parin vuoden jälkeen tämä ei näkisi minua enää edes naisena. Enpä taida mennä nolaamaan itseäni deittipalstalle. Parempi on asennoitua niin, että mahdollisuudet menivät, minä olen nyt mummoikäinen ja elän sen mukaisesti. Minä olen tainnut kuulua siihen ihmisryhmään, joka ei hyväksy ikäänsä.


      • miehenelämää
        Mummeli_70luvulta kirjoitti:

        Älä höpise hyvä mies :D,
        Minä olen 42 ja elämäni upeimmassa kunnossa juuri nyt. Harrastan aktiivisesti ja monipuolisesti liikuntaa ja sen kyllä näkee pepusta ja reisistä. Vyötärö on kapea ja mittasuhteet muutenkin kohdallaan. Ei lapsia, vakityössä ja lisää opiskelemassa. Huolehdin itsestäni, käyn kampaajalla ja kosmetologilla. En tupakoi, enkä ole täysin absolutisti.
        Seurustelin muutama vuosi sitten 17-vuotta itseäni nuoremman miehen kanssa ja muutenkin tuntuu, että itseäni nuoremmat miehet kiinnostuvat enemmän kuin oman ikäiset/vanhemmat. Ja kuka sitä nyt vanhaa, kun voi nuortakin saada ;)
        Moni kertoo, että nuoret naiset ovat nykyään hirveän epävarmoja ja siksi kumppaniehdokkaina rasittavia. Myös päihteet ja mt-ongelmia ovat nykyään vahvasti esillä nuorten elämässä.
        Että on meillä "vanhuksillakin" omat etumme!

        Ollaanpa hetki rehellisiä.

        Mies ottaa naisen halaukseen, tarttuu kiinni pakaroista, tuo lähelle ja suutelee. Jos joku hyväkroppainen 42 v nainen lähtee tuossa leikissä haastamaan 22 vuotiaan hyväkroppaisrn naisen ja väittää pysyvänsä samassa leikissä, niin on aika lähteä hoitamaan minäkuvaa ja mielenterveyden häiriötä.


    • 43-Sinkkumies

      Ei minulla ole pahoja ongelmia. En ole juoppo, en edes käy baareissa. Ei ole velkaa kun vain 400 euroa, en ole koskaan tehnyt rikosta, en polta tupakkaa. Elämäni on hyvää ja rauhallista. Harrastan kalastusta ja salille aion mennä taas kohta.
      Ei nuo aloittajan kriteerit ole vaativia ja voit kyllä olla toivekumppani monille miehille jos vain annat mahiksen tutustua. liian suuria odotuksia ei kannata laittaa vaan ihan rennosti tutustuu niin sitten voi löytää kumppanin.

    • Kaltaisesi

      No katsoppas kehveliä! Itse juuri tulin siihen tulokseen, että ikä on vain numeroita. En minäkään kuvitellut ketään löytäväni, mutta niin vain uskaltauduin sokkotreffeille ja se oli menoa! <3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      4992
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      39
      1538
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1181
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe