Parranajosta ja muusta pahasta

BlueDevil

Ovatko seuraavat asiat väärin:

1) Olen ajanut partani

2) Minulla ei ole päälläni viittaa...

3) Saati sellaista jossa olisi tupsuja

4) En ole hylännyt perhettäni

5) Tai tehnyt tätä: "Syö leipäsi ohuina kakkuina, jotka paistat heidän nähtensä ihmislannalla."

6) Olen pitänyt sekoitemateriaalivaatteita

7) En ole rakentanut alttaria

8) Tai uhrannut

9) Pidän sianlihasta

10) Minulla on varallisuutta

11) Käytän sisävessaa

Nämä kaikkihan raamatussa kielletään. Jos ette usko niin tarkistakaa. Joten onko väärin etten kulje viitassa parta liuhuten?

26

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos olet pelastumaton, niin olet velvollinen noudattamaan Mooseksen lakia viimeistä piirtoa myöten.

      Siksi suosittelen vastaanottamaan Jeesuksen sijaisuhrinasi ja pelastajanasi, niin vapaudut lain kirouksesta etkä ole enää velvollinen noudattamaan mitään noista.

      • BlueDevil

        Ei, Jeesus sanoo aivan selvästi että noita kaikkia tulee noudattaa tarkemmin kuin kukaan ja ettei piirukaan laista katoa. Ja perheen hylkääminen on jessen käsky.


      • Kun eräänä päivänä tässä vilaisin UT:ia tarkistaakseni mitä eräässä jakeessa (Apostolien teoissa) lukee, sattui silmäni sellaiseen kohtaan, missä mainittiin, että Paavali meni Jerusalemin temppeliin uhratakseen. Eikös Paavali ollut kristitty vaikka oli juutalainen. Katsoi kuitenkin velvollisuudekseen uhrata juutalaiseen tapaan.

        Jos sitten noudatetaan paavalilaista kristillisyyttä, kuuluisi ilmeisesti uhraaminen juutalaiseen tapaan ohjelmistoon.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Kun eräänä päivänä tässä vilaisin UT:ia tarkistaakseni mitä eräässä jakeessa (Apostolien teoissa) lukee, sattui silmäni sellaiseen kohtaan, missä mainittiin, että Paavali meni Jerusalemin temppeliin uhratakseen. Eikös Paavali ollut kristitty vaikka oli juutalainen. Katsoi kuitenkin velvollisuudekseen uhrata juutalaiseen tapaan.

        Jos sitten noudatetaan paavalilaista kristillisyyttä, kuuluisi ilmeisesti uhraaminen juutalaiseen tapaan ohjelmistoon.

        Tässä armonajassa, jossa nyt eletään, pelastutaan ainoastaan Jeesuksen sovitustyön perusteella, ilman omia tekoja. Juutalaisia säädöksiä ja tapoja saa noudattaa tai olla noudattamatta, mutta pelastuksen kannalta niillä ei ole mitään merkitystä.

        Raamatussa olevat Paavalin kirjeet on erityisesti tälle armon ajalle, jossa nyt eletään ja meidän tulee toimia niiden mukaisesti, eli uskomalla Jeesuksen ristillä vuodattamaan vereen ilman lain tekoja.

        Jeesuksen saarnatessa juutalaisille tämä armon dispensaatio ei ollut vielä alkanut, koska Jeesus ei ollut vielä uhrannut itseään maailman syntien sovittamiseksi. Pian tämän jälkeen Paavali alkoi saarnaamaan armon evankeliumia, jonka Jeesus ilmoitti ja opetti hänelle.


      • aito.asdfman
        asdfman kirjoitti:

        Tässä armonajassa, jossa nyt eletään, pelastutaan ainoastaan Jeesuksen sovitustyön perusteella, ilman omia tekoja. Juutalaisia säädöksiä ja tapoja saa noudattaa tai olla noudattamatta, mutta pelastuksen kannalta niillä ei ole mitään merkitystä.

        Raamatussa olevat Paavalin kirjeet on erityisesti tälle armon ajalle, jossa nyt eletään ja meidän tulee toimia niiden mukaisesti, eli uskomalla Jeesuksen ristillä vuodattamaan vereen ilman lain tekoja.

        Jeesuksen saarnatessa juutalaisille tämä armon dispensaatio ei ollut vielä alkanut, koska Jeesus ei ollut vielä uhrannut itseään maailman syntien sovittamiseksi. Pian tämän jälkeen Paavali alkoi saarnaamaan armon evankeliumia, jonka Jeesus ilmoitti ja opetti hänelle.

        Ole sinä hiljaa, ateistitrolli ja nikkivaras. Minkä ihmeen takia ylläpito ei saa sinua kuriin?


      • novoimahoton
        kekek-kekek kirjoitti:

        Kun eräänä päivänä tässä vilaisin UT:ia tarkistaakseni mitä eräässä jakeessa (Apostolien teoissa) lukee, sattui silmäni sellaiseen kohtaan, missä mainittiin, että Paavali meni Jerusalemin temppeliin uhratakseen. Eikös Paavali ollut kristitty vaikka oli juutalainen. Katsoi kuitenkin velvollisuudekseen uhrata juutalaiseen tapaan.

        Jos sitten noudatetaan paavalilaista kristillisyyttä, kuuluisi ilmeisesti uhraaminen juutalaiseen tapaan ohjelmistoon.

        Jotta kuului juutalaiseen kansaan pitää olla ympärileikattu ja noudattaa tiettyjä asioita.
        Mutta sama ei päde kriistillisyyteen.
        On kyse kahdesta täysin eri asiasta.
        Lue Raamattua niin ei tartte turhia kysellä.
        Jos älynlahjasi ovat kysymystesi luokkaa niin ....hmmmmmmm


    • >>5) Tai tehnyt tätä: "Syö leipäsi ohuina kakkuina, jotka paistat heidän nähtensä ihmislannalla."<<

      Tämä taitaa olla Hesekielin kirjasta. Eli koski jotain erikoistilannetta.

    • Looogisesti

      Hohhoijaa mitä pellejä kirjoittamassa toisilleen

      • BlueDevil

        Menepäs syömään ulostekakkujasi.


    • 12____13

      > Nämä kaikkihan raamatussa kielletään. Jos ette usko niin tarkistakaa. Joten onko väärin etten kulje viitassa parta liuhuten?

      En usko, joten laita vaan ne kohdat niin nähdään miten olet erehtynyt. :)

      • BlueDevil

        "Käsketehdä viittansa kulmiin tupsut ja sitoa jokaiseen tupsuun sinipunainen lanka. Näin on tehtävä sukupolvesta toiseen. 39 Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta"

        "Älä pue yllesi vaatekappaletta, joka on kudottu kahdesta erilaisesta langasta."

        26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        "Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa. "

        "Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. 8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia. "

        "Teillä tulee olla leirin ulkopuolella paikka, missä voitte käydä tarpeillanne. 14 Varusteidenne joukossa teillä tulee olla pieni lapio, jolla kaivatte ulosteitanne varten kuopan ja peitätte jälkenne. "

        "Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua"."

        Eli mikset noudata raamatun määräyksiä?


      • BlueDevil

        Ja muista:

        "Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. "

        Eli näitä on noudatettava.


      • tokenejo
        BlueDevil kirjoitti:

        "Käsketehdä viittansa kulmiin tupsut ja sitoa jokaiseen tupsuun sinipunainen lanka. Näin on tehtävä sukupolvesta toiseen. 39 Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta"

        "Älä pue yllesi vaatekappaletta, joka on kudottu kahdesta erilaisesta langasta."

        26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        "Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa. "

        "Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. 8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia. "

        "Teillä tulee olla leirin ulkopuolella paikka, missä voitte käydä tarpeillanne. 14 Varusteidenne joukossa teillä tulee olla pieni lapio, jolla kaivatte ulosteitanne varten kuopan ja peitätte jälkenne. "

        "Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua"."

        Eli mikset noudata raamatun määräyksiä?

        Koko ajanhan minulla on kukkaro tyhjänä kun rahat on jaettu köyhille.
        Vaatteetkin on ostettu velaksi.


      • 12____13
        BlueDevil kirjoitti:

        "Käsketehdä viittansa kulmiin tupsut ja sitoa jokaiseen tupsuun sinipunainen lanka. Näin on tehtävä sukupolvesta toiseen. 39 Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta"

        "Älä pue yllesi vaatekappaletta, joka on kudottu kahdesta erilaisesta langasta."

        26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        "Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa. "

        "Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. 8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia. "

        "Teillä tulee olla leirin ulkopuolella paikka, missä voitte käydä tarpeillanne. 14 Varusteidenne joukossa teillä tulee olla pieni lapio, jolla kaivatte ulosteitanne varten kuopan ja peitätte jälkenne. "

        "Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua"."

        Eli mikset noudata raamatun määräyksiä?

        > "Käsketehdä viittansa kulmiin tupsut ja sitoa jokaiseen tupsuun sinipunainen lanka. Näin on tehtävä sukupolvesta toiseen. 39 Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta"

        Minulla ei ole viittaa.

        > "Älä pue yllesi vaatekappaletta, joka on kudottu kahdesta erilaisesta langasta."

        Saisiko esimerkin vaatekappaleesta, joka kudottu kahdesta erilaisesta langasta?

        > "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Mitä vihaaminen tarkoittaa?

        > "Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa. "

        En ole leikannut hiuksia lyhyeksi ohimolta, enkä mielestäni turmellut parran reunaa.

        > "Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. 8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia. "

        Pyrin välttämään sian syömistä, vaikka tiedän, ettei näin toimiminen ole pelastumisen ehto.

        > "Teillä tulee olla leirin ulkopuolella paikka, missä voitte käydä tarpeillanne. 14 Varusteidenne joukossa teillä tulee olla pieni lapio, jolla kaivatte ulosteitanne varten kuopan ja peitätte jälkenne. "

        Tuo on ihan hyvä ajatus, kun on retkellä ja on perustanut leirin.

        > "Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua"."

        Tuo ei ole määräys. Tuo on kehotus, jos haluaa olla täydellinen. Nykyään ongelmana on se, että Jeesus ei ole maanpäällä, joten hiukan vaikea mennä seuraamaan Jeesusta.

        > Eli mikset noudata raamatun määräyksiä?

        Jos en noudata Jumalan määräyksiä, syy on se, että olen tietämätön tai heikko.

        Onneksi on kuitenkin sanottu:
        "Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."
        Joh. 12:47-48

        Ja

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
        Mat. 5:17-19

        Ihminen voi päästä taivasten valtakuntaan, vaikka ei olisi noudattanut kaikkea tarkasti. Ja toisaalta, jos rakastaa lähimäistä niin kuin itseä, täyttää Jumalan lain.

        "Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys."
        Room. 13:8-10

        Mutta on kyllä hiukan koomista kun ajattelet, että voit tuomita ihmisiä. Muista kuitenkin:

        "millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."
        Mat. 7:1-2

        Toivottavasti olet valmis kohtaamaan itsesi.


      • BlueDevil
        12____13 kirjoitti:

        > "Käsketehdä viittansa kulmiin tupsut ja sitoa jokaiseen tupsuun sinipunainen lanka. Näin on tehtävä sukupolvesta toiseen. 39 Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta"

        Minulla ei ole viittaa.

        > "Älä pue yllesi vaatekappaletta, joka on kudottu kahdesta erilaisesta langasta."

        Saisiko esimerkin vaatekappaleesta, joka kudottu kahdesta erilaisesta langasta?

        > "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Mitä vihaaminen tarkoittaa?

        > "Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa. "

        En ole leikannut hiuksia lyhyeksi ohimolta, enkä mielestäni turmellut parran reunaa.

        > "Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. 8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia. "

        Pyrin välttämään sian syömistä, vaikka tiedän, ettei näin toimiminen ole pelastumisen ehto.

        > "Teillä tulee olla leirin ulkopuolella paikka, missä voitte käydä tarpeillanne. 14 Varusteidenne joukossa teillä tulee olla pieni lapio, jolla kaivatte ulosteitanne varten kuopan ja peitätte jälkenne. "

        Tuo on ihan hyvä ajatus, kun on retkellä ja on perustanut leirin.

        > "Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua"."

        Tuo ei ole määräys. Tuo on kehotus, jos haluaa olla täydellinen. Nykyään ongelmana on se, että Jeesus ei ole maanpäällä, joten hiukan vaikea mennä seuraamaan Jeesusta.

        > Eli mikset noudata raamatun määräyksiä?

        Jos en noudata Jumalan määräyksiä, syy on se, että olen tietämätön tai heikko.

        Onneksi on kuitenkin sanottu:
        "Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."
        Joh. 12:47-48

        Ja

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
        Mat. 5:17-19

        Ihminen voi päästä taivasten valtakuntaan, vaikka ei olisi noudattanut kaikkea tarkasti. Ja toisaalta, jos rakastaa lähimäistä niin kuin itseä, täyttää Jumalan lain.

        "Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys."
        Room. 13:8-10

        Mutta on kyllä hiukan koomista kun ajattelet, että voit tuomita ihmisiä. Muista kuitenkin:

        "millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."
        Mat. 7:1-2

        Toivottavasti olet valmis kohtaamaan itsesi.

        "Minulla ei ole viittaa."

        Mikset noudata raamatun ohjetta?

        "Saisiko esimerkin vaatekappaleesta, joka kudottu kahdesta erilaisesta langasta?"

        Villapaita.

        "Mitä vihaaminen tarkoittaa?"

        Et sitten edes sitä tiedä...

        "En ole leikannut hiuksia lyhyeksi ohimolta, enkä mielestäni turmellut parran reunaa."

        "Pyrin välttämään sian syömistä, vaikka tiedän, ettei näin toimiminen ole pelastumisen ehto."

        Toki on. Raamattu sanoo. Miksi keksit omia vapauksia raamattuun?

        "Tuo on ihan hyvä ajatus, kun on retkellä ja on perustanut leirin."

        Mutta raamattu vaatii sitä AINA.

        "Tuo ei ole määräys. Tuo on kehotus, jos haluaa olla täydellinen. Nykyään ongelmana on se, että Jeesus ei ole maanpäällä, joten hiukan vaikea mennä seuraamaan Jeesusta."

        Vaikka kristityt väittävät seuraavansa. Lisäksi se on määräys, älä kiemurtele.

        "Jos en noudata Jumalan määräyksiä, syy on se, että olen tietämätön tai heikko."

        Kannattaisi lukea raamattua. Helvetti kutsuu...

        "Onneksi on kuitenkin sanottu:
        "Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."
        Joh. 12:47-48"

        Ja Jeesus sanoi:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä.

        37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. 39 Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä. "

        Ja


        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
        Mat. 5:17-19

        "Ihminen voi päästä taivasten valtakuntaan, vaikka ei olisi noudattanut kaikkea tarkasti. Ja toisaalta, jos rakastaa lähimäistä niin kuin itseä, täyttää Jumalan lain."

        Ei täytä, kuten Jeesus sanoo. Vai väitätkö että Jeesus oli väärässä? Mitä hybristä! Helvetti kutsuu sinua.

        "Mutta on kyllä hiukan koomista kun ajattelet, että voit tuomita ihmisiä. Muista kuitenkin:

        "millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."
        Mat. 7:1-2

        Toivottavasti olet valmis kohtaamaan itsesi."

        Koska en usko jumalaa saati tuomioon, niin hui kun pelottaa. Pidä kivaa ikigrillissä.


      • 12____13
        BlueDevil kirjoitti:

        "Minulla ei ole viittaa."

        Mikset noudata raamatun ohjetta?

        "Saisiko esimerkin vaatekappaleesta, joka kudottu kahdesta erilaisesta langasta?"

        Villapaita.

        "Mitä vihaaminen tarkoittaa?"

        Et sitten edes sitä tiedä...

        "En ole leikannut hiuksia lyhyeksi ohimolta, enkä mielestäni turmellut parran reunaa."

        "Pyrin välttämään sian syömistä, vaikka tiedän, ettei näin toimiminen ole pelastumisen ehto."

        Toki on. Raamattu sanoo. Miksi keksit omia vapauksia raamattuun?

        "Tuo on ihan hyvä ajatus, kun on retkellä ja on perustanut leirin."

        Mutta raamattu vaatii sitä AINA.

        "Tuo ei ole määräys. Tuo on kehotus, jos haluaa olla täydellinen. Nykyään ongelmana on se, että Jeesus ei ole maanpäällä, joten hiukan vaikea mennä seuraamaan Jeesusta."

        Vaikka kristityt väittävät seuraavansa. Lisäksi se on määräys, älä kiemurtele.

        "Jos en noudata Jumalan määräyksiä, syy on se, että olen tietämätön tai heikko."

        Kannattaisi lukea raamattua. Helvetti kutsuu...

        "Onneksi on kuitenkin sanottu:
        "Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."
        Joh. 12:47-48"

        Ja Jeesus sanoi:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä.

        37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. 39 Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä. "

        Ja


        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
        Mat. 5:17-19

        "Ihminen voi päästä taivasten valtakuntaan, vaikka ei olisi noudattanut kaikkea tarkasti. Ja toisaalta, jos rakastaa lähimäistä niin kuin itseä, täyttää Jumalan lain."

        Ei täytä, kuten Jeesus sanoo. Vai väitätkö että Jeesus oli väärässä? Mitä hybristä! Helvetti kutsuu sinua.

        "Mutta on kyllä hiukan koomista kun ajattelet, että voit tuomita ihmisiä. Muista kuitenkin:

        "millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."
        Mat. 7:1-2

        Toivottavasti olet valmis kohtaamaan itsesi."

        Koska en usko jumalaa saati tuomioon, niin hui kun pelottaa. Pidä kivaa ikigrillissä.

        > Villapaita.

        Minun tuntemani villapaidat ei ole kahdesta langasta.

        > Toki on. Raamattu sanoo

        Näytä missä kohtaa?

        > Mutta raamattu vaatii sitä AINA.

        Et näytä ymmärtävän mitä Raamattu kertoo, tai sitten haluat vaan valehdella ja johtaa ihmisiä harhaan.


      • etvoiollanointyperä
        BlueDevil kirjoitti:

        "Minulla ei ole viittaa."

        Mikset noudata raamatun ohjetta?

        "Saisiko esimerkin vaatekappaleesta, joka kudottu kahdesta erilaisesta langasta?"

        Villapaita.

        "Mitä vihaaminen tarkoittaa?"

        Et sitten edes sitä tiedä...

        "En ole leikannut hiuksia lyhyeksi ohimolta, enkä mielestäni turmellut parran reunaa."

        "Pyrin välttämään sian syömistä, vaikka tiedän, ettei näin toimiminen ole pelastumisen ehto."

        Toki on. Raamattu sanoo. Miksi keksit omia vapauksia raamattuun?

        "Tuo on ihan hyvä ajatus, kun on retkellä ja on perustanut leirin."

        Mutta raamattu vaatii sitä AINA.

        "Tuo ei ole määräys. Tuo on kehotus, jos haluaa olla täydellinen. Nykyään ongelmana on se, että Jeesus ei ole maanpäällä, joten hiukan vaikea mennä seuraamaan Jeesusta."

        Vaikka kristityt väittävät seuraavansa. Lisäksi se on määräys, älä kiemurtele.

        "Jos en noudata Jumalan määräyksiä, syy on se, että olen tietämätön tai heikko."

        Kannattaisi lukea raamattua. Helvetti kutsuu...

        "Onneksi on kuitenkin sanottu:
        "Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."
        Joh. 12:47-48"

        Ja Jeesus sanoi:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä.

        37 "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. 39 Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä. "

        Ja


        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
        Mat. 5:17-19

        "Ihminen voi päästä taivasten valtakuntaan, vaikka ei olisi noudattanut kaikkea tarkasti. Ja toisaalta, jos rakastaa lähimäistä niin kuin itseä, täyttää Jumalan lain."

        Ei täytä, kuten Jeesus sanoo. Vai väitätkö että Jeesus oli väärässä? Mitä hybristä! Helvetti kutsuu sinua.

        "Mutta on kyllä hiukan koomista kun ajattelet, että voit tuomita ihmisiä. Muista kuitenkin:

        "millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."
        Mat. 7:1-2

        Toivottavasti olet valmis kohtaamaan itsesi."

        Koska en usko jumalaa saati tuomioon, niin hui kun pelottaa. Pidä kivaa ikigrillissä.

        Ei Jeesus lakia muuttanut miksikään toiseksi.
        Lain noudattaminen on yhä edellyts jotta voi lukeutua juutalaiseksi.
        Mutta kristinuskoisuuden tunnukseksi laki ei kuulu.
        Mooseksen laki on kokonaisuus joka on noudatettava kaikessa mukaanlukien ympärileikkaus ollakseen juutalaisuutta. Meistä muista kansakunnista ei oltu tarkoitettu liityttävän juutalaiseen kansaan sillä sehän olisi johtanut sekakansaan jota päinvastoin pidettiin kiellettynä. Vieraskansalaisten asema oli orjuus tai olla palvelijoina juutalaisille.
        Jos se ei kelle kelvannut oli parasta lähteä pois muualle.

        Juutainen joka lukee (Kabbala)yhtä kierosti lakiaan kuin sinäkin kuvittelee että elivätpä juutalaiset missä tahanas muunkansaisten kuuluu olla huono-osaisempia kuin he.


    • Looogisesti

      Kunhan nyt totean etteivät evoluutiouskovaiset ymmärrä mitä kreationistipalsta ylipäänsä tarkoittaa. Sitten löytyy joku liberaalihössöttäjä joka esittää lisäksi jotain uskovaista. Hurraaa :D,
      Jatkakaahan typeryydenne ilmaisemista.

      • Liberaalihössöttäjä? Missä sellaisen näet?


    • raamatunkohta

      Kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa! Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.

      Hepr. 9:14-15 (KR33/38)

    • niinpäniin

      Uskovien mukaan Raamatun määräykset koskevat kokonaisuudessaan vain siihen uskomattomia. Uskikset voivat valita niistä taas itselleen sopivimman kombon ja yrittää noudattaa sitä. Valitsemistaan määräyksistä lipeäminenkään ei kuitenkaan haitta sillä usko Jesseen takaa silti taivaspaikan.

      • säälittäviä

        Höpöhöpö. Ei uskovaiset ajattele tietyllä tavalla. Eri ihmiset ajattelevat kukin omilla perusteillaan
        Jossain määrin te nimenomaan olette sen tyypin henkilöitä jotka kuvittelette ymmärtävänne miten muut ajattelevat vaikka ette edes tiedä kohdehenkilöistä yhtään mitään.


      • BlueDevil
        säälittäviä kirjoitti:

        Höpöhöpö. Ei uskovaiset ajattele tietyllä tavalla. Eri ihmiset ajattelevat kukin omilla perusteillaan
        Jossain määrin te nimenomaan olette sen tyypin henkilöitä jotka kuvittelette ymmärtävänne miten muut ajattelevat vaikka ette edes tiedä kohdehenkilöistä yhtään mitään.

        Kuten sinusta nolo? Todistat nimittäin omaa fanaattisuuttasi ja kehariuttasi ihan päivittäin... Ja onhan tuo nähty miten uskovat ympäri maailmaa tuomitsevat esimerkiksi homouden vanhan testamentin mukaan, mutta itse eivät sitä noudata...


      • ohipoukkoilia
        BlueDevil kirjoitti:

        Kuten sinusta nolo? Todistat nimittäin omaa fanaattisuuttasi ja kehariuttasi ihan päivittäin... Ja onhan tuo nähty miten uskovat ympäri maailmaa tuomitsevat esimerkiksi homouden vanhan testamentin mukaan, mutta itse eivät sitä noudata...

        Jos et itse huomaa valehtelevasi niin pääsi on umpimätä.
        En tiedä voiko noin kieromielinen kuin sää olla itse mikään muu kuin hoomoilanen.


    • 5254y02654

      Tässä yksi video
      http://www.tv7.fi/vod/player/61600/

      Onnea ja menestystä sinulle nimimerkki BlueDevil, hienoa, että olet kiinostunut näistä asioista. Meistä uskovista monet ovat olleet kaltaisiasi keskustelioita ennen raamattuun tutustumista, näin myös minun kohdallani.

      Jos lyhyesti kerron ihan omia taustojani
      Itse olen lama-ajan lapsi, paikkakunnalta, joka ei säästynyt näihin aikoihin norjasta lähteneestä valtavasta black metal -ja saatananpalvonta-aallosta. Nyt hiljattain uusintapainoksen saanut noidan käsikirja löytyi kirjastosta ja sen pystyi lapsikin -kuten minä siihen aikaan- lainaamaan. Olen kotoisin paikkakunnalta, jolla on perinteet noituudessa ja moni harjoittaa näitä juttuja siellä vielä tänäkin päivänä. Eräästä paikallisesta "tietäjästä" on tullut ohjelmakin televisiosta.
      Kun itse törmäsin ensimmäistä kertaa uskovaan, väänsin raamatunsanan niin kieroon jo ensimmäisestä mooseksen kirjasta niin, että uskovalta alkoi aivan sylki lentää. Tämä uskova, jonka kanssa väittelin esitti yht`äkkiä kysymyksen, "ajatteletko, että noidat on jotain semmoisia, niinkuin satukirjoissa". Tämä tapahtuma ja tapahtumat sen jälkeen oli vain alku,

    • harhaoppia

      Tämähän on kuin harhaoppisten keskustelua. Näin juuri uskovaiset keskustelevat, väittävät sitä sekä tätä. Sitä on myös Raamatussa. Paavali kärmeissään siitä kun toiset vaativat uskovia noudattamaan sitä sekä näitä määräyksiä eikä heillä ole Kristuksen vapautta.

      Niin harhaoppisen oloista, niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe