Oli se sitten hauskaa,..minäkin kailotin kuuluvasti: TARVII TALONMIESTÄ, ja olisin toki tarvinnutkin, leskeksi kun jäin ja pihojen hoitajaksi ! 😊 Pari vuotta sinnittelin kesäpaikan kanssa, ja hyvä niin, mutta olihan ne liikaa, ison asunnon lisäksi. Onhan tahti hiljentynyt, omaankin mukavuuteen, vihdoin ja viimein. Kuin siivillä meni palstan alkuvuodet, muiden töiden ohella. Aina oli yhtä hauskaa istua työpöydän äärelle, ja nähdä päivän kirjoituksia,
Alkoi erottautua moni vieläkin täällä vaikuttava kommentoija, kukin omalla personallisuudellaan, osittain taustoineenkin. Kotoisalta se alkoi tuntua, ja miten paljon erilaisia tunteita herättikään nettimaailma.
Kertokaa te muutkin miten koitte silloin, ja koette nyt tämän yhteisön,? Paljon olen lukenutkin vaiheitanne, kertoisitte tekin alkuaikojen mukanaolijat.
Ruunen tiedän siteeraanen: Niin moni armas tähtönen,..mikä oli lämmöllä piirretty muistelma,..onhan meillä kaikilla vastaavia kukkakimppuja muistoissamme.
Kun tulin palstalle ja sain tutustua kirjoittajiin
16
411
Vastaukset
- jo.hoh
Tiedä onkohan kukkaismuistoja kaikilla? Lukiessa saa usein käsityksen takaisin sivaltamisesta, yllättävän monen vuoden aikaisia hiertymiä.
Jopa perään kuulutetaan , muistakos sinä ylimielinen ryökälevielä mitä silloinkin sanoi, tai poistatit, sitaatteineen päivineen. Kaipa luonteiden inhimilliset erilaisuudet ilmenee noinkin.- rauhaa-rauhaa
Hyvin tarkkaan sinäkin olet palstaa lukenut ja sivallat takaisin, sinä "jo.hoh"
- Loreena
Virtuaaliystäville!
Lehdet puiden hiljaa maahan putoilevat,
on syksyn hehku haipumassa pois.
Saimaan syliin päivä laskeutuupi taasen.
Yöhyt lempeä nyt tienoon syliins sulkee.
Rintani rauhaton on toivoo täynnä,
syksyn hohteen, säteet auringon,
niiden kullat kätkeä voi sydämeen,
ne eloon uutta onnea tuoda vois.
Hyvää syksyä pimeneviin iltoihin, - Loreena
Loreena kirjoitti:
Virtuaaliystäville!
Lehdet puiden hiljaa maahan putoilevat,
on syksyn hehku haipumassa pois.
Saimaan syliin päivä laskeutuupi taasen.
Yöhyt lempeä nyt tienoon syliins sulkee.
Rintani rauhaton on toivoo täynnä,
syksyn hohteen, säteet auringon,
niiden kullat kätkeä voi sydämeen,
ne eloon uutta onnea tuoda vois.
Hyvää syksyä pimeneviin iltoihin,Sormet napauttivat runoelman palstalle josta jäi pois tätä päivää kuvaava linkki:
https://www.youtube.com/watch?v=8BGYuH9Vxc4
Onhan herttainen tanssituokio ja kaunisääninen solisti! Syksy on kaunista aikaa tavallaan, ruska leimuaa ja jalkakäytävät täplittyvät väreistä.
Muistan Bulewardilla sateen jälkeen, miten tyttö punaisissa saappaissaan hyräillen kulki näyteikkunoita katsellen. Olin menossa takaisin työpaikkaani aamiaistunnin jälkeen, mutta mieleen on jäänyt taulun aiheeksi, värikkäät puut molemmin puolin katua, kiiltävä kirjava asvaltti ja tyttö saappaineen näyteikkunoita vasten,...taidanpa ottaa sopivana aikana tarvikkeet esiin,..
💃🏼☔️Kuuntelin konserttia "Sota-ajan lauluista", jotka yhä kuuluu kokemusmaailmaani ja varhaislapsuuteen, ja nuoruuteenkin.
Miehet tuossa konsertissa ,eläytyvät upeasti Katri Helena tällä kertaa heikoimmin, diivan loistoko meni edelle?
Jukka Kuoppamäki, Tapani Kansa ja Jaakko Ryhänen ne parhaat,,..kaikki eläytyviä laulajia.
Äänisen aallot, Jaakko Ryhäsen laulamana, erottui iskelmien joukosta kuin helmenä 🇫🇮
oli unohtua
Sota-ajan muistoja
https://www.youtube.com/watch?v=dBKYGx2xP4wKiitos sini-sirkku!
Sinulla on aikaa ja käytät sitä haasteellisesti,olet ulospäinsuuntaunut ihminen,kiitos siitä!
Jollen löytäisi mielipideettäsi saitilta lamaantuisin??
No tänään en kerennyt lamaantumaan,lunta oli kiitettävästi!
Navetankatolta pudonneet lumet jouduin heti luomaan,että sain tinteille sapuskaa- sini.s
Onhan sitä aikaa nyt. Minun on ollut pakko karsia ne elämänmuodot, jotka rasittivat liikaa. Naurin kyllä olotilastani, ei minusta tullu suorittajaa, joka ei osaa olla tekemättä mitään.
Löydänhän paljonkin elämästä sellaista, mitä en ennen ehtinyt. On aikaa ajatella , lukea ja syventyä sellaiseen mikä antaa sisäiselle minällekin jotakin. - sini.s
Rituliini hei!
Kiva kun pidät minunkin osallistumisistani,..minäkin ihan ilostuin taannoin kun teit avauksen. Joku vaan näpäytti iloisesta linkistä turpiin heti, ja sitten menikin jo kaikki muukin samaan sarjaan:D
Hieman ongelmallista suomi 24 kanssa tänä aamuna, heippa
- e.lä.mä
Loreena hyvää elämää sinulle.
- PUSKASULEIMA
Oikeastaan minulla on pelkkiä muistoja, mutta niitä on paljon ja ne ovat kultaakin arvokkaampia.
Late käveli elämääni tammikuun alussa 1951.
Ensi tapaamisesta lähtien olimme kuuluneet yhteen.
Meidän tarkoituksemme oli yhdessä kirjoittaa kahdesta lapsuudesta, mutta tuli muuta ja muka kovasti tärkeämpää. olisimme voineet jatkaa myöhemmin, mutta sitten tuli viesti, joka pysäytti kaiken. Hän kävi tänään täällä, mutta väkeä oli sen verran, että emme pytyneet puhumaan hänen tilastaan.
Haluan uskoa, että hän selviää. Olen mennyt niin pitkälle, että olen rukoillut monta kertaa päivässä, että hän paranisi. Vakaumuksellinen ateisti, joka oli aikoinaan kristillissiveellisen koulun oppilas!
Jatkan rukoilemista. Vaikka poikamme ovat jo isoja, tarvitsevat he vielä isäänsä ja lapsenlapset tarvitsevat vaarin.
Tätä voisi jatkaa kilometrikaupalla, mutta olen onnellinen, jos tämä viesti menee perille saakka.
Voikaa hyvin ja kiitokset siitä, että tällainen maratonkirjoittaja on saanut kuulua Kahvipirtin asiakaskuntaan.
Voikaa hyvin ja varmuuden vuoksi toivotan oikein hyvää kevättä-Onpa pitkään kestänyt läheisyys, kun se on alkanut jo v. 1951. Jään toiseksi, vaikka minun kanssakulkijani kulki vierelläni 60 v. Hän siirtyi tuonilmaisiin 3 v. sitten, ja nyt huomaan, että olen vähitellen tottunut tähän omatoimiseen elämääni.
Joka päivä kuitenkin olen jollakin tavoin yhteydessä häneen, muistan kaikenlaisesta pikkuhetkistä, miten hän olisi tässä asiassa toiminut. Muutama sävelmä tuo hänet taas lähettyvilleni, ja huomaan, että kun löydän hänen käsialallaan kirjoitetun lappusen, en pysty heittämään sitä pois.
Niin että en minä yksin ole.
- Puskasuleima.Venlastiina
Kyllähän minä teippaan kailotuksesi muistan!
Terkkuja vain Sinulle ja muillekin talkareille. Voi kiitos Venlastiina, minäkin olen ihan odottanut viestiä teiltä, kun Late lähes joka ilta kirjoittaa Kahvipirttiin. Ajattelin kun niin tungosta on ollut uusien kirjoittajien myötä niin odottaa hetken.
Olen hengessä ja rukouksin mukana Venlastiina, kerro lämpimät terveiset hänelle, niin hieno ja sydämellinen mies on Late kaikin puolin. Hyvä että on hoidossa, ja saa tarvitsemansa avun! Ilmoitathan Venlastiina miten pärjäätte, heippa nyt.Tässä selailin kalkkunamurekeohjeita, mutta eipä nuo poikkea paljoakaan totutuista, kerma suunnilleen vaan lisänä.
Nyt pitää kyllä kehitellä kuullotetun jauhelihan ja tomaattisen Tacosausen ja valkosipuliyhdistelmästä, nuudeli vokkipata. Miks'ei vihannespatakin toisella kertaa.
Oletan kalkkunajauhelihan olevan miedon makuista,, niin tuikataanpa hieman Mexicolaista mietoa Tacoa mukaan 🤭
Onpa tasaisen harmaa taivas, joskaan ei ilma nyt kylmää ole. Eilen oli tuuli melkoinen kyläillessäni, huppu oli vedettävä lippiksen päälle, ettei lakki lentänyt tuulen mukaan.
Janssonin kiusausta oli ystäväni eilen laittanut, vaikka sovimme vain kahvihetkestä,..jessus sentään 4 tuntia siinä vierähtikin puhetulvan kuuntelijana.
Niin,no joo, erilaisiahan me ihmiset olemme,.. itse en voi, enkä halakaan puhua kaikkia suruajan ajatuksia, ei se toisten niillä kuormittaminen auta. Monet lohdutuksen sanat on jo sanottu, järkiintyisi nyt pian, eihän täysikäiset lapsensakaan jaksa äitivanhan ripustautumista ja kiukuttelua!
Kerroin ettei minunkaan lapsenikaan jatkuvasti käy katsomassa, tai kädestä pitelemässä, mutta en tiedä,... tehköön miten hyväksi näkevät, ravistelin , ja tein minkä voin 😊
PS. Johan oli tänään, ettei saanut kirjautumista ja salasanaa sopimaan? Mikäpä siinä sitten, en viitsinyt pelleillä loputtomiin, ja kirjaan sin.s lyhenteenä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 95943
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54898Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61798Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa141718- 65675
- 78531
- 39498
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86487- 40486
Olit kyllä niin
Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki44467