Käykö kaupassa kuva henkkareista

DaniK

Jos ostaa kaupasta jotain jossa on ikäraja esim. kaljaa tai tupakkaa, pitääkö olla fyysinen henkilötodistus vai riittääkö kuva henkkareista tai passista? Parantaisko mahiksia jos olis kuva useammasta henkkarista? Esim ajokortista ja passista.

12

21487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiuskottavuutta

Kuva henkkareista tai passista? Miksi et näytä ihan passia tai henkkaria, pelkällä kuvalla ei saa kuin ivallisen naurun aikaiseksi. Alaikäisille ei pidä antaa kuin keppiä.

• sda

Kuva ei käy.

• Stubaa

Lain mukaan valokuva passista tai ajokortista on kaupan kassan pakko hyväksyä! Elä usko näitä kateellisia jotka väittää ettei valokuva mukamas käy.
      Ei tarvii olla useammasta henkkarista, mulla on puhelimessa kuva broidin ajokortista ja sillä olen saanut haettua kaljaa, eli ihan hyvin toimii.

• Kauppias

Ei toimi.

• ToinenKauppias

Valokuva ei ole virallinen asiakirja, ei riitä yhtään mihinkään.

• Samalla voisit matkustella pitkin maailmaa näyttämällä pelkästään kuvaa passistasi.

• KolmasKauppias
    • NicoPetteri

Tarvitseeko sen passin olla avattu siinä valokuvassa tai jotain? Mulla on ihan sika nolo kuva siinä.

• sakkoatulee

Kun kassatäti kysyy ikää ja papereita annat viranomaisen myöntämän virallisen asiakirja, esim passin tai henkilöllisyystodistuksen tädille ja kerrot ikäsi selvällä ja kuuluvalla äänellä.
        Kannattaa muistaa, ett' passin tai henkilöllisyystodistuksen väärentäminen on asiakirjaväärennös:

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-väärentäminen

Tämän keskustelu ei johda mihinkään.

• Anonyymi

Minulle kassatäti kertoi että nykyyän kuva passista, henkkareista toimii yhtä hyvin.

• Anonyymi

Joo, kuva pelkästään kannesta riittää.

• Anonyymi

Kannattaa heilutella auton avaimia niin myyjät tajuaa ett oot täys ikäinen. Ja kannatta myös papereita kysyttäessä tokaista:" Oikeesti hei mä täytin jo viime vuonna. Mun kaveri tässä vieressä voi todistaa".
      Mutt tosiaan jos tulee tiukka paikka niin ota kuva henkkarista ja fotoshoppaa numerot sopiviksi. Kyllähän känny kuvan on käytävä todisteena täysi-ikäisyydestä vaikkei kasvaisi vielä karvakaan munissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      90
      7286
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3851
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3460
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2582
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      2518
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2393
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2309
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2209
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      19
      1943
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1902
    Aihe