Jos ostaa kaupasta jotain jossa on ikäraja esim. kaljaa tai tupakkaa, pitääkö olla fyysinen henkilötodistus vai riittääkö kuva henkkareista tai passista? Parantaisko mahiksia jos olis kuva useammasta henkkarista? Esim ajokortista ja passista.
Käykö kaupassa kuva henkkareista
12
18918
Vastaukset
- Eiuskottavuutta
Kuva henkkareista tai passista? Miksi et näytä ihan passia tai henkkaria, pelkällä kuvalla ei saa kuin ivallisen naurun aikaiseksi. Alaikäisille ei pidä antaa kuin keppiä.
- sda
Kuva ei käy.
- Stubaa
Lain mukaan valokuva passista tai ajokortista on kaupan kassan pakko hyväksyä! Elä usko näitä kateellisia jotka väittää ettei valokuva mukamas käy.
Ei tarvii olla useammasta henkkarista, mulla on puhelimessa kuva broidin ajokortista ja sillä olen saanut haettua kaljaa, eli ihan hyvin toimii.- Kauppias
Ei toimi.
- ToinenKauppias
Valokuva ei ole virallinen asiakirja, ei riitä yhtään mihinkään.
Samalla voisit matkustella pitkin maailmaa näyttämällä pelkästään kuvaa passistasi.
- KolmasKauppias
https://www.valvira.fi/documents/14444/6510909/Tukkuinfo_2018_Kunnas.pdf/d53b227f-6268-0168-1e0c-82612a7240b5
Ei jätä arvailuja.
Viranomaisen myöntämällä kuvallisella henkilökortilla, ajokortilla tai passilla
taikka viranomaisen myöntämällä muulla luotettavalla kuvallisella asiakirjalla
Ei pelkät valokuvat voit tunkea sinne minne aurinko ei paista. - NicoPetteri
Tarvitseeko sen passin olla avattu siinä valokuvassa tai jotain? Mulla on ihan sika nolo kuva siinä.
- sakkoatulee
Kun kassatäti kysyy ikää ja papereita annat viranomaisen myöntämän virallisen asiakirja, esim passin tai henkilöllisyystodistuksen tädille ja kerrot ikäsi selvällä ja kuuluvalla äänellä.
Kannattaa muistaa, ett' passin tai henkilöllisyystodistuksen väärentäminen on asiakirjaväärennös:
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-väärentäminen
Tämän keskustelu ei johda mihinkään.
- Anonyymi
Minulle kassatäti kertoi että nykyyän kuva passista, henkkareista toimii yhtä hyvin.
- Anonyymi
Joo, kuva pelkästään kannesta riittää.
- Anonyymi
Kannattaa heilutella auton avaimia niin myyjät tajuaa ett oot täys ikäinen. Ja kannatta myös papereita kysyttäessä tokaista:" Oikeesti hei mä täytin jo viime vuonna. Mun kaveri tässä vieressä voi todistaa".
Mutt tosiaan jos tulee tiukka paikka niin ota kuva henkkarista ja fotoshoppaa numerot sopiviksi. Kyllähän känny kuvan on käytävä todisteena täysi-ikäisyydestä vaikkei kasvaisi vielä karvakaan munissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822