MISTÄ JOKAISEN ELÄMÄ RIIPPUU?

Kommentteja

Elämämme riippuu Jumalan tuntemisestaan.
Raamattu osoittaa, että on vain YKSI tosi Jumala
1. korinttolaisille 8: 5 – 6

15

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikiitosjeesus

      Elämä riippuu ennen kaikkea itsetuntemuksesta. Jumalilla pitäisi olla merkitystä vain historiantuntemuksen kannalta. Selittää alistamista, monta sotaa ja sortoa.

      • kommentteja

        Me ihmiset ollaan petoja sotimiseen, sortamiseen ja alistamiseen...….se ei ole Jumalan tarkoitus.


      • Eikiitosjeesus
        kommentteja kirjoitti:

        Me ihmiset ollaan petoja sotimiseen, sortamiseen ja alistamiseen...….se ei ole Jumalan tarkoitus.

        Niin. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, eli eipä ole hääppöinen jumala teillä.
        Kaikkivaltiaan mandaatilla vois hoitaa hommansa asiallisesti ja nillittää vähemmän pikkuasioista.


    • dragostea

      Kertokaa miten suuri Jumala on! Jos Hän on kaikkialla luomakunnassaan, niin avaruus on niin valtava, ettei meidän maailmamme ole kuin tomuhiukkanen.

      Mitä me tiedämme Jumalasta? Emme oikeastaan mitään! Kuitenkin me olemme tomuhiukkasellamme ja kuvittelemme että Jumala on jotain yhtä mitätöntä, jotain meihin verrattavaa.
      Jos avartuisimme mieleltämme, sanoisimme niinkuin Job: "Kuinka hiljainen onkaan kuiskaus, jonka Hänestä kuulemme!

      Lisäksi Jumala on henki. Millainen on henkiolento joka voi olla kaikkialla samaan aikaan? Voimme vain aavistella.

      Tärkeintä on että tunnemme Jumalan luonteen. Hän on rakkaus ja joka rakastaa, saa olla osaltaan mukana tässä jumaluudessa, mitä se sitten merkinneekin!

      1.Joh.4:8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
      16.Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. 17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.

      • Kommentteja

        Mitä Raamattu itse kertoo meille Jumalasta? Se kertoo meille, että Jumala on henki
        Johanneksen 4:24


    • Jumala on kokonaisuus joka koostuu: Ruumiista, sielusta ja hengestä. Maan päällä ihminen kuvastaa Jumalan ruumista ja sielua eli on kuva ja kaltaisuus, mutta Jumalan henkeä hän ei kuvasta. Sillä tuo henki jaettiin osissa kullekin eläinlajille niin että kukin eläinlaji sai siitä noin 1/99 osan. Jumalan hengen tutkiminen on vaikeaa kun se on ositettu ja vaikuttaa vain pieninä hituisina eri eläinlajien välityksellä.

      Ihmisessä on Jumalan hengen asemesta atma eli elämän henkäys.

      Kun sanotaan, että Jumalan hengellä on hedelmänään pitkämielisyys , lempeys ja muu vastaava eli jopa rakkaus niin se tarkoitttaa, että eläimissä vaikuttavan Jumalan hengen hitusten on määrä johtaa ihminen nöyryyteen, pitkämielisyyteen, lempeyteen yms. ja niin tuo ainakin vähäisessä määrin vaikuttaakin.

      Itse en paljoa ole tekemisssä eläinten kanssa joten Jumalan hengen hedelmät ovat melko vähäisiä minun elämässäni.

      • Kommentteja

        Henki ei koostuu lihasta eikä verestä eikä muustakaan aineesta, jonka ihminen voisi aistiensa välityksellä nähdä tai tuntea.
        1. korinttolaisille 15:44 ja 50


    • antimarionetti

      Missä on se naruista nykivä jumalanne, ei näy, ei kuulu.

      • Kommentteja

        Jumalaa ei ole siksi koskaan nähty ihmissilmin.
        Johannes 1:18


      • sanatodistaa
        Kommentteja kirjoitti:

        Jumalaa ei ole siksi koskaan nähty ihmissilmin.
        Johannes 1:18

        Minä olen jumala, sillä et näe minua.


      • Kkjhgf
        sanatodistaa kirjoitti:

        Minä olen jumala, sillä et näe minua.

        Kama jota vedät, ei sovi sinulle


    • Salomo

      Elämämme riippuu ainoastaan Jeesuksen Kristuksen sovitustyöstä ristillä. Sitä ilman on sitten menoa... Pelkkä järkiperäinen Jumalan totena pitäminen ei riitä. Eikä elämän filosofia...

      • kommentteja

        Totta haastat: Mutta...…

        Koska siis kaikki luotiin Jumalasta JUMALAN TAHDOSTA, niin silloin kaiken ymmärryksen mukaan kaikkien täytyy palvella Jumalan päätöksiä.
        Jumala ilmoitti ensimmäiselle miehelle (Aadam)ja naiselle (Eeva), mikä hänen päätöksensä oli heidän suhteensa, ja hän piti heitä vastuullisina siitä, että he toimisivat sopusoinnussa sen kanssa. Olemmeko mekin vastuussa Jumalalle ? Olemme, koska Jumala on elämämme Lähde, ei vain siksi, että me polveudumme ensimmäisestä ihmisparista, jolle Jumala antoi elämän, vaan myös siksi, että jatkuva elämämme riippuu joka päivä auringosta, sateesta, ilmasta ja ravinnosta, mistä Jumala jatkuvasti antaa meidän nauttia.


      • aataminomenat
        kommentteja kirjoitti:

        Totta haastat: Mutta...…

        Koska siis kaikki luotiin Jumalasta JUMALAN TAHDOSTA, niin silloin kaiken ymmärryksen mukaan kaikkien täytyy palvella Jumalan päätöksiä.
        Jumala ilmoitti ensimmäiselle miehelle (Aadam)ja naiselle (Eeva), mikä hänen päätöksensä oli heidän suhteensa, ja hän piti heitä vastuullisina siitä, että he toimisivat sopusoinnussa sen kanssa. Olemmeko mekin vastuussa Jumalalle ? Olemme, koska Jumala on elämämme Lähde, ei vain siksi, että me polveudumme ensimmäisestä ihmisparista, jolle Jumala antoi elämän, vaan myös siksi, että jatkuva elämämme riippuu joka päivä auringosta, sateesta, ilmasta ja ravinnosta, mistä Jumala jatkuvasti antaa meidän nauttia.

        Melkoisen sisäsiittoista porukkaa.


      • mjhg00090909
        aataminomenat kirjoitti:

        Melkoisen sisäsiittoista porukkaa.

        Lopeta se kaman vetäminen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe