Voiko Uskova olla Yogassa mukana ja selviä siitä ilman vaurioita ? Kyllä vai ei ?
Galuppi Yogasta.
6
86
Vastaukset
- JeesusVapautti
Riippuu, mitä kukin tarkoittaa vauriolla. Mutta joogamantrat ovat rukouksia hengille ("jumalille"), jotka ovat hindulaisuuden takana. Ei kristitty voi rukoilla yhtenä päivänä Jumalaa ja toisena hindulaisuudessa vaikuttavia henkiä. Kyllä siinä itsensä sitoisi kahleisiin. Ja vaikka ei itse lausuisikaan näitä mantrarukouksia vaan olisi vain osanottajana mukana sellaisessa "palvontatilaisuudessa", niin kyllä silloinkin on osallistunut tähän rukoukseen. Ja kaipa ihan pelkästään ne joogaan liittyvät "asanat" ovat syntyneet kumarruksista erilaisille "jumalille", joten miksi kristitty haluaisi osallistua sellaiseen palvontaan? Maailmassa on olemassa erilaisia liikunta- ja venyttelyharjoituksia, jotka soveltuvat fyysisiin tarpeisiin paremmin kuin jooga.
Lisäksi: luin kuukausi sitten kirjan "Gurun kuolema". Siinä intialainen entinen joogi kertoo elämästään ja uskoontulostaan. Hänellä oli vahva kokemus siitä, että joogan tarkoituksena on nimenomaan ja ensisijaisesti avata ihmismieli sille henkimaailmalle, joka on hindulaisuuden takana. Siis riivaajavoimille. Joogatessaan hän näki kaikenlaisia hirviömäisiä olentoja, joita näkyy hindutemppeleiden koristeina. Hän ajatteli, että ne ovat nyt niitä jumalia, joihin hän on yrittänyt saada yhteyttä. Mutta kun hän vihdoin kohtasi Jeesuksen, niin hän ja hänen sukunsa kohtasivat todellisen ilon, rauhan ja levon. Samalla myös heidän talossaan kummitellut "kuolleen isoisän henki" lopetti kaiken toimintansa, jolla oli pelotellut koko suurta perhettä. Jeesus vapautti kerralla siis kaikista henkimaailman kahleista, ja myös siitä tyynen joogin ulkokuoren alle kätketystä vihasta, katkeruudesta ja pelosta.- ottaaselvää
Tämä Gurun kuolema on tosi hyvä ja silmiä avaava kirja, suosittelen. Ja todella joogassahan kumarretaan "auringon jumalaa".Ei mitenkään sovi Jeesukseen uskovalle.
- Looooogisesti
Kysymykseen ei ole oikein mahdollista vastata kyllä ja ei. Jumala kyllä ilmoittaa tavalla tai toisella uudestisyntyneelle että joogaan liittyy väärät henget ja väärä usko. Mikäli uudestisyntynyt sitten kieltäytyy huomioimasta Jumalan lähettämiä varoituksia - millä tavalla ne lähettääkin - vetäytyy Jumalakin sellaisen ihmisen elämästä. Jäljelle jää sitten väärä henki joka puhelee sellaiselle omiaan, ja väärät henget aina uskottelevat olevansa oikeita Jumalan ilmoituksia.
Mikäli siis uskova ei tutki asiaa eikä ojennaudu asiasta niin siitä koituu hänelle vauriota ja uskon menetys. Jos ihminen joka harrastaa joogaa ja etsii Jumalaa ja saa armon ottaa uskon vastaan niin jooga kyllä jää. Riippuen henkivallan sitomisen tasosta se joko jää heti kun joogan sitoma henkilö tulee uskoon tai jos henkivallan taso on vähäinen voi vapautuminen tapahtua pidemmällä aikataululla. Jälkimmäinen "vähäinen henkivalta tai sellainen ettei joogaaja sellaisesta ole tietoinen" -skenaario on kuitenkin minun käsitykseni asiasta.
Vaurioitumisesta voi siis selvitä tekemällä parannuksen, mutta kyllä siitä harmitus/häpeä koituu mitä kauemmin ihminen siinä uskossa velloo. Mutta Jumalan teitä on monesti hankala niin tarkoin määritellä sillä monet väärintoimineet saavat myös olla todistajia Jumalalle. Taistelu ja voitto pahaa vastaan on myös todistus Jumalasta. - Looooogisesti
2. Kor. 6:14
Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Kuuntelin opetuksia joogasta. Sieltä nousi esiin hyvinkin mielenkiintoinen kohta. Nimittäin tuo edellä ollut jae kuuluu englanninkielisen Raamatun mukaan:
14 Be ye not unequally yoked together with unbelievers: for what fellowship hath righteousness with unrighteousness? and what communion hath light with darkness?
Sana yoked nimittän juontaa tuosta sanasta yoga. Toinen tietenkin on substantiivi ja toinen verbi, mutta lähtökohta on sama. Todella mielenkiintoinen löytö. - 09876656
Buddhalaisia piirteitä on kovasti tullut mukaan helluntailaisuuteen viime aikoina. Se ihmisten kaataminenkin taitaa olla alunperin buddhalaista alkuperää, ainakin buddhalaiset gurut tekevät juuri samalla tavalla. Se tarkoittaa sitä, että vieraat henkivallat ovat saaneet tukevan jalansijan helluntailaisuudesta. Surullista.
Luterilainen kirkko puolestaan on aina ollut niin huonossa jamassa, lähestulkoon hengellisesti kuollut, että siellä ei tietenkään tällaisiakaan ilmiöitä esiinny ainakaan kovin paljon. - TuskanParahdus
Yoga Al Desnudo on mitä tulee Youtubesta katsottua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873715
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813300Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683132On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702760Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli502322- 661889
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,271829- 371824
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181719- 601698